[centraal] Bestuur

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

We zijn zelfst een stap achteruit gegaan, maar nu moeten we een stap vooruit zetten. De vraag is hoe, en dat is niet door maar rucksichtloss met het verleden breken (directie de deur uit) of maar een groot aantal nieuwe spelers aantrekken. Dat is rust, voortbouwen wat goed is, wegsnijden wat fout is en vertrouwen geven. Dat moet je de fans niet laten doen, dat moet je als club/organisatie zelf doen.
Tjonge jonge... kun je nog meer open deuren intrappen? :mrgreen:

Deze directie breekt juist stap voor stap de club af...

Een groot aantal spelers aantrekken? Volgens mij is dat juist de transfer strategie geweest van deze directie: kwantiteit boven kwaliteit. Zoveel mogelijk spelers halen, in de vergaarbak stoppen en dan maar kijken of er misschien iets leuks tussen zit. Dát is wat ze gedaan hebben.

Als het aan mij ligt halen we helemaal niet een groot aantal spelers. Je kijkt gewoon waar je zwakke plekken liggen (CV, LB, SP, LB) en haalt daarvoor echte versterkingen.
Laatst gewijzigd door Blizzard op 03-05-2010 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

[quote="Blizzard
Deze directie breekt juist stap voor stap de club af...[/quote]

Ach wel nee. Deze directie haalt Ron Jans, een prima kerel en trainer voor volgend jaar. De laatste transfers: Djuricic, Haglund en Assaidi zijn naar mijn mening ook niet verkeerd. Volgend jaar een mooie nieuwe hoofdtribune. Nou, ja. Er gaan toch ook een boel dingen goed ?

Dit jaar is erg teleurstellend te noemen, absoluut. Maar de directie heeft toch ook niet alles in de hand ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ach wel nee. Deze directie haalt Ron Jans, een prima kerel en trainer voor volgend jaar. De laatste transfers: Djuricic, Haglund en Assaidi zijn naar mijn mening ook niet verkeerd. Volgend jaar een mooie nieuwe hoofdtribune. Nou, ja. Er gaan toch ook een boel dingen goed ?

Dit jaar is erg teleurstellend te noemen, absoluut. Maar de directie heeft toch ook niet alles in de hand ?
Ron Jans is een goede trainer maar geen garantie op succes. Natuurlijk heb ik wel vertrouwen in zijn trainerskwaliteiten maar je zult ook de juiste keuzes gaan maken op technisch gebied.

Haglund en Assaidi heb ik eigenlijk nog weinig speciaals van gezien. Zo'n Haglund werkt hard en heeft een goede mentaliteit maar puur technisch is het toch echt een heel beperkte speler. Zal op dat vlak nog hele grote stappen moeten maken, zeker als hij op het middenveld wil spelen. Assaidi, tja. Leuke straatvoetballer maar het rendement is vrijwel nul. Ook die speler moet nog veel stappen maken. En daar betaal je dan even 1,2 miljoen voor.

Djuricic is wel iemand die echt iets zal gaan toevoegen aan dit Heerenveen. Volgend seizoen waarschijnlijk al.
Laatst gewijzigd door Blizzard op 03-05-2010 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik vraag mij trouwens af he. Als voorzitter zoeken ze niet speciaal naar een 'voetbalman'. Wel naar iemand die bewezen heeft een bedrijf te kunnen leiden. Oké, dat kan maar wie gaat er dan straks het technisch beleid doen. Het blijft toch niet zoals het is?
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Blizzard schreef:Ik vraag mij trouwens af he. Als voorzitter zoeken ze niet speciaal naar een 'voetbalman'. Wel naar iemand die bewezen heeft een bedrijf te kunnen leiden. Oké, dat kan maar wie gaat er dan straks het technisch beleid doen. Het blijft toch niet zoals het is?
Dat hoop ik ook niet. Het is duidelijk dat Yme daar niks van kan. Hij hoopt zelf van wel overigens dus hij heeft blijkbaar nog niet door dat hij o.a op dat gebied heeft gefaald. Als Yme de man op voetbaltechnisch gebied blijft gaat er weinig veranderen vrees ik en vechten we volgend jaar weer tegen degradatie.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Yme gaat wel weg. Alleen hoe meer geroepen wordt dat hij weg moet, hoe meer hij de drang krijgt om die mensen de mond te snoeren en koppig te blijven zitten.

Dat merk je wel als je hem tegen komt en een babbeltje met hem maakt... Hij heeft het niet fout gedaan er zijn meerdere mensen die de club leiden. Waarop ik vroeg waarom ze dan bij de bekerwinst als eerste het podium op kwamen, en daar niet genoemd hebben dat ze het met z'n allen gedaan hebben. Je wint en verliest met elkaar, toch? Daar had hij geen antwoord op...
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Dit topic is uitsluitend gereserveerd voor onze nieuwe voorzitter. Bespiegelingen over de huidige directie kunnen in hun eigen topic. Anders loopt alles straks door elkaar. Dank!
klaas kist
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 06-07-2007 17:46

Bericht door klaas kist »

Oké, naampjes van bestuurders noemen dus.

Is Gerrit Ybema al genoemd?
Oud-staatssecretaris van Economische Zaken,
een Fries, warm, betrouwbaar én kundig.

Dit allemaal in tegenstelling tot onbenul Jorritsma-Lebbink,
minister van vriendjespolitiek, handjeklap en belangenverstrengeling.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Goede suggestie! Als je wat op Google rondzoekt lijkt dat helemaal geen verkeerde kandidaat te zijn. Hij heeft verstand van ondernemen, geld en besturen. En het is nog iemand uit de regio ook. Hij heeft alleen zijn leeftijd tegen.

Binnen Heerenveen zal er vast niemand zijn die aan Ybema denkt. Dit is dus iemand die uit de sollicitatieprocedure kan komen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gaat dat kaliber mannen solliciteren bij Randstad? OK, ik overdrijf maar het blijft bijzonder dat men op die wijze een zware jongen denkt binnen te halen. Misschien lukt het maar ik heb er een hard hoofd in. Zoals het ook bijzonder blijft dat men maar twee gesprekken heeft gevoerd met Jans, in wisselende samenstellingen, dus de mate waarin je dan echt de diepte in gaat kun je je afvragen. Als simpele leidinggevende in diverse organisaties ben ik diepgaander procedures gewend. Niet om je door te zagen maar om de bevestiging te krijgen dat je qua visie en werkwijze heel goed weet wat je aan elkaar hebt. Hopelijk doet men dat met de nieuwe sterke man wel.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Gekko schreef:Als simpele leidinggevende in diverse organisaties ben ik diepgaander procedures gewend. Niet om je door te zagen maar om de bevestiging te krijgen dat je qua visie en werkwijze heel goed weet wat je aan elkaar hebt. Hopelijk doet men dat met de nieuwe sterke man wel.
Daar vrees ik dus voor, getuige het hapsnap-beleid waarmee de voorzitter wordt binnengehengeld. Bart van der Meer wilde na de advertentie binnen twee weken een redelijk beeld hebben. In twee weken tijd moet er dus zijn gesolliciteerd, geselecteerd én de eerste redelijk diepgaande gesprekken zijn gevoerd. Dat kan domweg niet.

Bovendien kun je een trainer nog eens vervangen. De nieuwe sterke man moet bij voorkeur een jaar of acht blijven zitten. En dat wil je in een paar weekjes regelen? Nee, Van der Meer is veel te laat. Die had een jaar geleden al rond moeten zoeken.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Kom op jongens. Dat ze die baan open gooien is pure taktiek. Een ieder die heeft dan de kans gehad om te solliciteren en deze functie op zich te nemen. Ik verwacht dat een boel mensen op dit forum een brief hebben geschreven want ze weten precies hoe je die club moet besturen :lol:

Hebben mensen dan naderhand nog commentaar dan kunnen ze dat parreren met de opmerking; maar waarom heb jij dan niet gesolliciteerd?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ALS 26.000 schreef:Hebben mensen dan naderhand nog commentaar dan kunnen ze dat parreren met de opmerking; maar waarom heb jij dan niet gesolliciteerd?
Dat zou een ontzettend zwaktebod zijn. Als je pas kritiek mag spuien als je gesolliciteerd hebt of dat niveau aan kan, dan blijft er van dit forum niets over. Dan kun je bijna iedereen wel een dergelijke opmerking toewerpen. Want mag je dan ook pas klagen over een doelman als je zelf een succesvol doelman bent? En wat de verdediging betreft? De spitspositie? Enzovoort.

Als je inhoudelijke argumenten zijn om iemand kritisch of zelfs negatief te beoordelen, dan mag dat gewoon. Wat je mening daarover ook is: die situatie hou je toch.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

ALS 26.000 schreef: Hebben mensen dan naderhand nog commentaar dan kunnen ze dat parreren met de opmerking; maar waarom heb jij dan niet gesolliciteerd?
Daar zijn simpele redenen voor: Mensen hebben vaak ook werk :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dit verdient vast beter dan wat je nu doet.... 8)

Kritiek hebben mag op zich wel, maar ik weet zeker dat ieder lid van directie meer kwaliteiten heeft dan 99% van de mensen die hier zitten. Daarnaast weet ik dat een club leiden, net als een land leiden een publieke functie is en daarom ook één van de lastigste functies die er is want alles wat je doet wordt uitvergroot.

Je hebt mensen die uit ego dit soort functies aannemen en ambiëren en als die dan op hun bek gaan heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar dat idee heb ik bij Yme een stuk minder en zeker ook minder dan bij van Erve en Hoekstra en daarom vind ik het niet terecht dat hij nu alles over zich heen krijgt omdat hij naar voren is geschoven.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef: ik weet zeker dat ieder lid van directie meer kwaliteiten heeft dan 99% van de mensen die hier zitten.
Jij vindt het blijkbaar een verdienste dat de directie meer kwaliteiten bezit dan de mensen die hier zitten. Het zou niet best zijn. Het is al een belediging voor de directie dat je zegt dat het geen 100% is........
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

ALS 26.000 schreef:Kritiek hebben mag op zich wel, maar ik weet zeker dat ieder lid van directie meer kwaliteiten heeft dan 99% van de mensen die hier zitten.
Igor Djuric kan véél beter verdedigen dan ik, maar dat wil nog niet zeggen dat hij een goede voetballer is. Ik bedoel hiermee te zeggen: een forum is er om kritiek te uiten. Positief of negatief.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Jij vindt het blijkbaar een verdienste dat de directie meer kwaliteiten bezit dan de mensen die hier zitten. Het zou niet best zijn. Het is al een belediging voor de directie dat je zegt dat het geen 100% is........
99,9% zou beter zijn geweest, maar er kan hier natuurlijk best wel wat talent zitten.Ik wil niet direct iedereen uitsluiten 8)
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

ALS 26.000 schreef: 99,9% zou beter zijn geweest, maar er kan hier natuurlijk best wel wat talent zitten.Ik wil niet direct iedereen uitsluiten 8)

Ik ben dan wel geen jurist maar, ik denk vaak als ik naar de optredens van Kuiper kijk, dat kan ik inderdaad beter.
Dat houdt dan ik...duidelijker, meer passie en fouten durven toegeven. Dus denk ik dat ik bij die 1 procent hoor! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

ALS 26.000
ik weet zeker dat ieder lid van directie meer kwaliteiten heeft dan 99% van de mensen die hier zitten.
Als iemand meer kwaliteiten heeft dan een ander, wil dat nog niet zeggen dat hij geen kritiek mag krijgen of zich af moet sluiten voor kritiek van anderen met minder kwaliteiten.

Daarnaast kun je over de kwaliteiten van de leden van de huidige directie discussiëren. Op bestuurlijk gebied zal je ongetwijfeld gelijk hebben. Ik ben er echter van overtuigd dat vele mensen hier meer kijk op voetbal, hebben dan de leden van de directie bij elkaar. Lijkt me niet onbelangrijk als je daar ook verantwoording voor draagt en wilt blijven dragen.
Ook denk ik dat er genoeg mensen zijn, misschien ook wel op dit forum, die communicatief sterker zijn en de club beter zouden kunnen vertegenwoordigen dan Yme. Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het verbaast mij dat er niet meer uitlekt over eventuele sollicitaties. Als je in je netwerk een vriendje van een vriendje informeel polst tijdens een borrel bij Riemer thuis, dan blijft het redelijk onder elkaar. In deze procedure zitten zoveel extra schakels (vooral bij Randstad) dat de kans op voortijdige geruchten groot is, lijkt me.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Skopperij schreef:Het verbaast mij dat er niet meer uitlekt over eventuele sollicitaties. Als je in je netwerk een vriendje van een vriendje informeel polst tijdens een borrel bij Riemer thuis, dan blijft het redelijk onder elkaar. In deze procedure zitten zoveel extra schakels (vooral bij Randstad) dat de kans op voortijdige geruchten groot is, lijkt me.
Heb je helemaal gelijk in...verbaast mij ook!
Misschien kunnen we dan concluderen dat er nog geen geschikte kandidaat is!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik vraag me serieus af of er wel reacties binnen zijn gekomen. Er zullen mensen zijn die zichzelf geschikt achten maar kansloos dus niet schrijven, er zullen er zijn die niet gezichtsverlies willen lijden zoals je wel ziet bij burgemeesterprocedures, waarbij hij die het niet wordt wel bekend wordt en daar last van heeft. Volgens mij had je op basis van de kwaliteiten die je zoekt een lijstje namen moeten maken en die polsen. Nu loop je het risico niemand te vinden en met drie aangeschoten wild mannen achter te blijven.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Je hebt gelijk: een bestuurlijk zwaargewicht zal Randstad juist als barrière zien. Randstad is immers het bedrijf waar zijn/haar kinderen hun vakantiebaantje scoren. Een aanmelding bij Randstad houdt in dat het uit kan lekken en dat is gevaarlijk voor de huidige goedbetaalde functie van de kandidaat.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gau nije foarsitter H'fean
Oan de ein fan dizze moanne moat bekend wurde wa't de nije direksjefoarsitter fan sportklup Hearrenfean wurdt. Sa'n 50 minsken ha sollisiteard by útstjoerburo Randstad. Neffens foarsitter Bart van der Meer fan de Ried fan Kommissarissen sit Randstad sit no yn de lêste seleksjefaze. Dêrnei sille der petearen plakfine tusken de Ried en de lêste kandidate
omropfryslan.nl

Klinkt als een simpele sollicitatieprocedure. De beste wordt het. Waar maken we ons druk om? :roll:
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zijn dat ALLE sollicitaties of halen ze daar enkel de serieuze kandidaten uit? Die 50..
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Totaal 50 reacties en degene die het best is mag het gaan doen. Ik verbaas me in hoge mate. Is er geen ondergrens gesteld? Kan het überhaupt zo zijn dat de kandidaat er niet tusssen zit?
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Gekko schreef:Kan het überhaupt zo zijn dat de kandidaat er niet tusssen zit?
Ik verbaas me meer als hier dé grote man tussen zit, om eerlijk te zijn. Zorgen tot over m'n oren zo ondertussen..
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Als je kijkt naar de eisen die stonden in de advertenties dan waren de eisen niet mals.
Randstad zal vast wel expert zijn op dit gebied, en ze zijn heus niet alleen goed in het verschaffen van werk aan kinderen.............
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Straks krijgen we een volgens Randstedelijke normen verantwoorde directievoorzitter die er geen hout van bakt. Mij vertrouwen is niet zo groot maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.
Gesloten