Miralem Sulejmani

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor forca hveen » 22-04-2010 13:10

AMSTERDAM - Ajax-trainer Martin Jol heeft zich donderdag in een interview met De Pers uitgelaten over Miralem Sulejmani. De 21-jarige Serviër kwam in 2008 voor zestien miljoen euro over van SC Heerenveen.

Zijn grote belofte heeft hij bij Ajax echter nog niet in kunnen lossen. Sulejmani is onder Jol zelfs op een zijspoor beland.

"Hij is nog heel jong en kan er zelf niets aan doen dat er mensen zijn geweest die zoveel geld voor hem hebben uitgegeven", vertelt Jol.

Kerstboom

"Hij is gekocht voor de linkerflank, maar is voornamelijk bruikbaar als hij, met zijn snelheid en afwerking, heel dicht bij de goal van de tegenstander speelt,’ vervolgt de oefenmeester. ‘Dezelfde positie die Luis Suarez aan de rechterkant bij ons heeft."

"Wil je ze dus allebei opstellen, dan moet je met de kerstboom-variant gaan voetballen. Bij sc Heerenveen werkte het wel, omdat hij door Danijel Pranjic in zijn rug werd gesteund, maar wij spelen anders."

Instrumenten

"Sulejmani is wel iemand die altijd moet spelen. Op het moment dat dat niet gebeurt, heeft hij niet de ervaring dat hij moet knokken, is er bij hem niet de wil dat hij sterker moet worden om toch weer in de basis te komen."

"Ik geef spelers instrumenten, waarmee ze zichzelf een eigen gezicht moeten geven. Spelers moeten het zelf doen en ik help daarbij, maar ik kan Sulejmani geen gezicht geven als hij dat uit zichzelf niet doet", besluit Jol.
© Sportweek


Het zou dus aan Sulejmani zelf liggen..... (en dat terwijl Verbeek hem een trainingsbeest noemde)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Calimero » 22-04-2010 14:20

Tsja, wat moet je er nou van zeggen? Het klinkt logisch: niet meer willen trainen als je er toch niet komt. Maar het is inderdaad niet het beeld wat GJV van hem schetste..
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Flying Frisian » 22-04-2010 14:42

Misschien dat de losse werkwijze van Van Basten hem genekt heeft, in dat licht ben ik blij dat de club dik aan hem verdient heeft voordat Sollied kwam.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Calimero » 25-04-2010 19:02

Iemand enig idee hoeveel Ajax ons eigenlijk nog verschuldigd is?
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor wick » 25-04-2010 20:50

zou mij niets verbazen dat hij volgend jaar in Alkmaar speelt. Verbeek weet wat hij kan.
ik blijf vinden dat heerenveen hem terug moet kunnen halen, is echt een versterking. samen met papadopulos in de spits.
wick
Bankzitter
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 23-12-2005 16:35

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Calimero » 25-04-2010 20:54

wick schreef:zou mij niets verbazen dat hij volgend jaar in Alkmaar speelt.


Mij wel, aangezien AZ geen cent te makken heeft en Ajax er genoeg geld voor wilt.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor 1983 » 25-04-2010 21:49

Volgens mij valt dat nog wel mee met dat geen cent te makken bij AZ, ze hebben al een aantal jongens aangetrokken en hebben ook interesse getoond in Falkenburg en Viergever. Dat doe je niet als er geen geld is. Denk dat er geen club is die heel veel voor Sulejmani wil betalen dus misschien moet Ajax genoegen nemen met een klein bedrag. Het scheelt ze in ieder geval in de salariskosten. En misschien willen ze hem wel verhuren, dan is AZ met Verbeek een goede kandidaat.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Superfries88' » 25-04-2010 21:52

Ajax heeft een enorme investering in Sulejmani gedaan. Natuurlijk de 16,25 miljoen euro aan transfersom en daarbovenop komt nog o.a. het ongetwijfeld niet misselijke salaris. Die zullen ze vast voor een deel terug willen verdienen. Ik verwacht niet dat 2-3 miljoen euro voldoende zal zijn om hem los te wrikken en veel hoger zal een club als AZ niet kunnen betalen, denk ik.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor 1983 » 25-04-2010 22:51

Nou ik denk dat ze bij Ajax ook wel realistisch genoeg zijn dat ze er nooit meer dan 2-3 miljoen voor krijgen. Als er al iemand is die dat wil betalen. Doen ze dat niet loopt hij op een gegeven moment, ik weet niet hoelang hij nog onder contract staat, gratis de deur uit en dan heb je helemaal niets. Als ze hem dan verkopen hebben ze ook weer wat meer ruimte in de salarishuishouding. Ajax kan het geld goed gebruiken en hoelanger ze hem houden hoe minder hij waard wordt.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Superfries88' » 25-04-2010 22:58

Superfries1983 schreef:Nou ik denk dat ze bij Ajax ook wel realistisch genoeg zijn dat ze er nooit meer dan 2-3 miljoen voor krijgen.


Het is natuurlijk pure speculatie van beide kanten, wij kunnen niet in het hoofd van de Ajacieden kijken. Gevoed door recente berichten twijfel ik echter oprecht of Ajax genoegen neemt met een aantal miljoen euro. Ik denk dat ze zeker in eerste instantie zeker wel op een miljoen of 5-6 gokken.

ik weet niet hoelang hij nog onder contract staat, gratis de deur uit en dan heb je helemaal niets


2013. Nog drie seizoenen dus.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor 1983 » 25-04-2010 23:13

Klopt, we weten niet hoe ze er bij de directie van Ajax over denken. Feit is wel dat de techische staf, ofwel Martin Jol aan heeft gegeven dat Sulejmani niet meer in zijn plannen voorkomt en mag vertrekken.
Hij staat dus nog 3 jaar onder contract en zal wel aardig wat verdienen. Dus als ik dan Ajax was zou ik m'n verlies nu nemen als er een club langskomt die er nog een paar miljoen voor overheeft. Dan pak je in ieder geval nog wat geld en je bent van een dure jongen af. Groot verlies gaan ze toch wel op hem lijden.

Ik persoonlijk denk dat er geen club is die in deze tijden een risico gaat nemen en 5-6 miljoen gaat betalen voor een speler die al 2 jaar niets presteert en niet fit is. Als er al een club is die uberhapt geld voor hem wil betalen. Verhuur met optie tot koop is mischien een mogelijkheid. Maar misschien hopen ze er bij Ajax inderdaad wel op, dat ze nog een flink bedrag voor hem krijgen. We zullen zien.

Ik hoop in elk geval voor die jongen dat hij volgend jaar weer aan spelen toekomt en weer gaat presteren, waar dan ook.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Superfries88' » 26-04-2010 09:50

Ajax zal sowieso een flink verlies op Sulejmani draaien, dat lijkt me helder. Maar Ajax zal de schade beperkt proberen te houden en in ieder geval in het begin vast hoog inzetten, zeker wel 5-6 miljoen euro is mijn schatting. Of ze dat redden? In Nederland lijkt me dat vrijwel uitgesloten. In het buitenland acht ik nog best clubs in staat om op basis van zijn vorige reputatie de gok te wagen. Vraag is dan weer of hij dat zelf wil, omdat het wellicht geen clubs/landen zijn waar je Ajax normaliter graag voor verruilt als ambitieuze speler.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Skopperij » 26-04-2010 09:55

Ajax moet Sulejmani hoe dan ook kwijt. Ze zetten waarschijnlijk in op 5/6mln, maar als niemand dat betalen wil heeft Ajax weinig andere keuze dan de prijs te laten zakken. Als hij nog een seizoen bij Ajax blijft betalen ze nog een keer dat gigantische salaris én dan is Sulejmani nog minder waard.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor JD » 07-05-2010 11:53

Ik denk dat ze hem gaan verhuren aan een club als Groningen. Kunnen ze toch nog een paar centen voor hem beuren.
JD
Selectiespeler
 
Berichten: 398
Geregistreerd op: 18-12-2003 19:15

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor hilbi » 07-05-2010 12:10

Jol: 'Ajax moet zich op twee posities versterken'
07/05/2010 10:31

Na de bekerwinst van donderdag richtte Ajax-trainer Martin Jol het vizier al weer op volgend seizoen. De Scheveninger ziet graag twee versterkingen naar Amsterdam komen. De vraag is echter wat er bij Ajax op financieel gebied mogelijk is.

'Ik vind dat we onszelf, als iedereen blijft, op twee plaatsen moeten versterken. En ik weet precies waar', zegt Jol tegen De Telegraaf. Het dagblad meldt dat de Ajax-trainer graag een linksbuiten en een nieuwe spits zou aantrekken.

Of Jol zijn gewenste versterkingen inderdaad kan realiseren, is nog maar de vraag. De financiële situatie van Ajax is allerminst rooskleurig en algemeen directeur Rik van den Boog gaf eerder aan dat de Amsterdammers in principe geen spelers wíllen aantrekken.

'Onze focus ligt op de jeugd. Investeren doen we alleen als er een verkoop tegenover staat', vertelt Van den Boog tegen Voetbal International. 'Ons eerste doel is nu deze spelersgroep bij elkaar te houden. Het mislopen van het kampioenschap is hard aangekomen, maar ons beleid zal er niet door veranderen.'

Ajax is momenteel nog in gesprek met Dennis Rommedahl. Als de Deen zijn aflopende contract in Amsterdam wil verlengen, moet hij wel genoegen nemen met een lager salaris.

vi.nl


zeker als je dit leest, dan is er bij ajax geen plaats meer voor sulejmani
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Ebiede » 07-05-2010 13:14

Zijn er dan nog twee Atouba's te vinden.. :lol:
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Calimero » 07-05-2010 13:35

Dat er geen plaats meer was voor Micky, is eigenlijk onder Jol altijd al duidelijk geweest. Het blijft een mysterie..
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Flying Frisian » 07-05-2010 14:25

Op zich vind ik het geen vreemde redenatie dat Jol er nog een linksbuiten bij wil hebben. Sulejmani is dat duidelijk niet, zijn beste wedstrijden speelde hij de sc Heerenveen naast Sibon met veel vrijheid om zijn acties te maken. Als linksbuiten speel je veel meer in dienst van je centrumspits.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor gerdykster » 21-05-2010 14:10

Sulejmani ziet ook WK-droom uiteen spatten

Miralem Sulejmani is wederom geconfronteerd met een flinke teleurstelling. Zoals bekend komt de voormalig sc Heerenveen-aanvaller (21) bij Ajax slechts beperkt aan spelen toe en ontbreekt de overtuiging bovendien. Gevolg is dat Radomir Antic, bondscoach van het nationale team van Servië, heeft besloten om hem niet op te nemen in de definitieve WK-selectie.

Bij de voorselectie van Servië voor het wereldkampioenschap in Zuid-Afrika stond de naam van Sulejmani nog wel op de lijst. Bij het terugbrengen van de selectie naar 24 spelers, waarbij er nog een doelman dient af te vallen, is de Ajacied echter alsnog geschrapt. Ook voor Slobodan Rajkovic (FC Twente) en Jagos Vukovic (PSV) lijkt de WK-droom voorbij te zijn. Uit de Eredivisie is alleen Marko Pantelic (Ajax) wel opgenomen in de definitieve WK-selectie.


Het zou in mijn ogen ook niet terecht zijn geweest als hij wel zou gaan. Hij heeft dit seizoen geen potten kunnen breken bij Ajax.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Avatar gebruiker
gerdykster
Wereldspeler
 
Berichten: 1222
Geregistreerd op: 30-06-2008 10:37

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor sta » 28-06-2010 22:25

De aanval is nu te broos. Ik moet er niet aan denken dat Suarez geblesseerd raakt op het WK. Anders moet ik straks Miralem Sulejmani en de voorhoede van de A1 opstellen.''
aldus Martin Jol, Parool.nl
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor ItFean82 » 28-06-2010 22:34

Het is maar net hoe je het leest. Als Suarez geblesseerd raakt, zal er toch iemand naast Sulejmani moeten spelen? Dat zullen dan spelers van de A1 worden, daar moet Jol niet aan denken. Daar kan ik me best in vinden.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Ironis » 01-07-2010 07:57

Suarez is toch weg na dit WK, dus ik denk dat Jol toch dit probleem heeft. Of hij zal Sulejmani een kans moeten geven, of ze moeten heel snel een nieuwe spits zoeken..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Gekko » 01-07-2010 09:18

Sulejmani gaat het daar niet meer redden. Zal wel buitenlandse transfer worden zodra Ajax weet wat de toppers gaan opleveren (Suarez, vd Wiel)
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Lipton » 01-07-2010 09:25

Ik zie Miralem nog wel vertrekken naar AZ (Verbeek) of verassend naar Bayern (Pranjic, van Gaal).
Miralem heeft het talent wel, maar Ajax past simpelweg niet bij hem.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Calimero » 03-07-2010 15:33

Lijkt dus echt te gaan vertrekken, hier is nog wel een plekje over toch? :mrgreen:
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Gekko » 04-07-2010 19:04

Gelukkig nog wel tegen en niet voor. Zo diep is hij nog niet gezonken dat hij daarvoor moet spelen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Superfries88' » 09-07-2010 12:47

Ajax-coach Martin Jol is positief verrast over de verrichtingen van Miralem Sulejmani in de eerste weken van de voorbereiding. De Servische aanvaller heeft al twee jaar lang grote moeite om zich te bewijzen bij de Amsterdammers, maar toont zich volgens zijn trainer fris en gretig in de eerste wedstrijden richting het nieuwe seizoen.

In het oefenduel met Al-Ahly hielp Sulejmani zijn club donderdag aan een 1-0 zege. Jol ziet dat de recordaankoop van Ajax zich beter manifesteert. “Als-ie zo is, heb ik er geen problemen mee,” vertelt Jol een dag na de oefenzege op de website van supportersvereniging Ajax Life. “Dan is het gewoon een speler met bepaalde kwaliteiten waarvoor hij ook is gehaald: snelheid en scorend vermogen. Hij is alleen geen linksbuiten, meer een spits.”

Jol geeft aan dat hij weet dat Sulejmani twee lastige seizoenen in Amsterdam achter de rug heeft. “Als ik hem niet opstel, is het geen jongen die de polonaise loopt”, erkent de trainer. “Maar ik kan niet met Mickey en Luis voorin spelen. Dat werkt niet. Nu is Luis er niet bij en krijgt Mickey de kans zich te laten zien. Toen hij scoorde, hield hij zijn kop omlaag. Hij heeft het nog wat moeilijk de laatste twintig meter bij een flinke inspanning, maar ook zonder bal begint hij steeds meer aan het spel mee te doen. Dan is het gewoon een heel goede speler.”
(Voetbalzone.nl)


Suarez is vooralsnog gewoon Ajacied en zal absoluut basisspeler worden indien hij blijft. In dat geval is het definitief einde verhaal voor Sulejmani bij Ajax, lijkt me. Die jongen kan het zich niet veroorloven om nogmaals een (half) seizoen vooral op de bank te zitten.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Ironis » 13-07-2010 15:23

Positieve woorden. Als Suarez volgens verwachting weggaat, kan Mickey zich toch echt gaan bewijzen. Misschien wordt hij dan de positieve verassing van het komende seizoen?!
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Flying Tilster » 17-07-2010 00:25

Blessure verstiert goede voorbereiding Sulejmani

Miralem Sulejmani reist niet met Ajax mee naar Portugal voor de oefenwedstrijd tegen FC Porto. De aanvaller liep in het duel met FC Horst (21-1 winst) in de slotfase een hamstringblessure op.De Ajacied laat de wedstrijd van zondag vanwege de kwetsuur schieten. De linkerhamstring van Sulejmani wordt dit weekeinde in het ziekenhuis nader onderzocht.
Door de afwezigheid van Sulejmani nemen de offensieve mogelijkheden van trainer Martin Jol verder af. Luis Suarez geniet nog van een vakantie na het WK, Marko Pantelic vertrok nadat zijn contract afliep en Dennis Rommedahl verruilde Ajax voor Olympiakos Piraeus. Aanvallende middenvelder Siem de Jong fungeerde de laatste wedstrijd van Ajax als gelegenheidsspits.
De blessure is een tegenvaller voor Sulejmani. De Serviër was bezig aan een goede reeks wedstrijden en vond in de voorbereiding van de Amsterdammers al zes keer het net.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Miralem Sulejmani

Berichtdoor Ebiede » 21-07-2010 10:02

Ik denk dat Mickey eens een hele grote spiegel moet kopen en daar maar eens een paar uurtjes in moet kijken.

Ligt altijd aan een ander bij hem.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten