Michael Dingsdag

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Houd Dingsdag zijn bassibplaats in 09/10

Ja
91
46%
Nee
37
19%
Weet niet
71
36%
 
Totaal aantal stemmen : 199

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Blizzard » 01-04-2010 16:49

Gekko schreef:Ik ben wel benieuwd waar hij naar toe gaat. Ik zie hem wel in Groningen spelen als opvolger voor Granquist. Moet die uiteraard wel vertrekken en dat is nog maar de vraag.


Er gaan geruchten dat hij met NEC praat...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Gekko » 01-04-2010 18:36

Ja, heb ik ook mee gekregen. Zal men hem nog leuker gaan vinden in Arnhem. Ik denk dat hij wel in Jubbega zou willen blijven wonen. Misschien met GJV mee dagelijks naar Almelo?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor dirk2 » 03-04-2010 08:18

Als ie geluk heeft kan hij nog 5 wedstrijden zichzelf verkopen. Maar hopen dat die druk voor hem niet te hoog wordt.
Spanning + Dingsdag = kortsluiting.
dirk2
Selectiespeler
 
Berichten: 228
Geregistreerd op: 17-01-2010 16:26

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Skopperij » 03-04-2010 09:02

Het kan twee kanten op met Dingsdag: of hij speelt de sterren van de hemel omdat hij een leuke club wil, of hij speelt een draak van een wedstrijd omdat hij totaal niet meer gemotiveerd is.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Superfries88' » 03-04-2010 09:31

Dingsdag heeft een enorm negatief stempel in Nederland. Zijn kwaliteiten staan al ter discussie, al blijf ik dat vreemd vinden als ik zijn eerste seizoen hier ophaal in mijn herinneringen. Er is ergens iets goed mis gegaan met hem. Als je dan ook nog regelmatig op ander gebied ter discussie komt te staan (belachelijke overtredingen, flesje gooien naar LC-journalist, etc.) maak je het jezelf erg moeilijk.

Dingsdag kan het nu laten schieten, maar dan neemt hij minder fraai afscheid én komt hij nog minder positief in de markt. Eventuele buitenlandse clubs zullen hem misschien eens willen bekijken en een ongemotiveerde speler zullen ze niet hoog inschatten natuurlijk. Dingsdag kan ook optimaal inzet gaan leveren, met een toch wel enigszins opgeheven hoofd afscheid nemen van de club en zich zo wellicht in de kijker spelen.

Tegen Heracles heeft Dingsdag een ideale mogelijkheid laten liggen. Vanavond zal hij het beter moeten doen...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Baggerraartje » 03-04-2010 20:57

Tjonge jonge...ga nu al laten vertrekken...NOOIT meer het shirt van Heerenveen aan!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Skopperij » 03-04-2010 21:59

Dingsdag mocht Jan Everse op z'n blote knieën danken dat hij een kansje in de basis kreeg. Met een paar goede wedstrijden had hij wellicht een leuke club kunnen regelen volgend seizoen. Resultaat? Hij wordt er finaal uitgesprint, handje erbij en hij kon vertrekken. Niet handig, terecht rood. Zonde, vooral voor Dingsdag zelf.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 03-04-2010 23:04

Skopperij schreef: handje erbij en hij kon vertrekken. Niet handig, terecht rood. Zonde, vooral voor Dingsdag zelf.


Volgens mij gebeurde er toch vrij weinig hoor.. Straks nog even de samenvatting terugkijken, maar had nou niet echt het idee dat Dingsdag vasthield.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Ebiede » 04-04-2010 07:11

Ik zit aan de andere kant van het stadion en vond rood terecht, snap de protesten dan ook niet.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 04-04-2010 11:17

In de samenvatting zie ik enkel en alleen dat hij een handje op de schouder legt.. meer niet.
Volgens de regels zal het wel rood zijn, maar vond het wel heel erg zwaar gestraft.

Gelukkig deerde het ons niet en misschien was het wel beter dat hij er af moest :wink:
We gingen daarna tenminste fanatiek op jacht naar de 2-0.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Hielke » 04-04-2010 11:27

Een goede verdediger laat een tegenstander niet zo gemakkelijk één op één met de keeper komen. Als je dan op volle snelheid je hand op de schouder van de tegenstander legt, weet je dat-ie gaat liggen. Ook al maak je geen overtreding. Dom, dom, dom.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Janneman » 04-04-2010 12:11

Een duidelijk gevalletje penalty en rood. Dan kan Dingsdag nog zo protesteren maar hier was geen enkele twijfel over mogelijk.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Skip » 04-04-2010 12:15

Voor de wedstrijd zei nik tegen mijn buurman: Dingsdag wil zich bewijzen en speelt dus of een berepartij, of gaat met rood van het veld. Zucht... Ook al trok hij niet hard, als je je hand op de schouder van een doorgebroken speler legt, weet je wat er gaat gebeuren. Blij dat we straks van deze speler af zijn, heeft zichzelf niet onder controle.
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ItFean82 » 04-04-2010 17:24

Janneman schreef:Een duidelijk gevalletje penalty en rood. Dan kan Dingsdag nog zo protesteren maar hier was geen enkele twijfel over mogelijk.


Helaas zijn de regels inderdaad zo krom dat een een terechte rode kaart is. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de scheidsrechters zouden moeten kijken of doorspelen onmogelijk is door een overtreding. Zou een hoop van deze strafschoppen en kaarten minder opleveren. Want hoe je het ook uitlegt, die Spartaan duikt op het gras zonder dat er een eigenlijke reden is.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Calimero » 04-04-2010 19:53

Dingsdag kon er gewoon op wachten totdat die Spartaan ging liggen. Oliedom.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ALS 26.000 » 04-04-2010 20:00

Het was wel erg zwaar natuurlijk. Gebeurt dit ergens voorin dan krijg je niet eens geel. En Duplan wilde ook nog door gaan spelen, die had zelf blijkbaar ook niet het idee dat het een overtreding was.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Gekko » 04-04-2010 21:15

Vanuit vak 16 was goed te zien dat hij hem vasthield. Hij dekte overigens aan de verkeerde kant, moest achter hem langs en verloor daardoor het sprintduel. Stom, stom, stom.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Lipton » 04-04-2010 21:42

Natuurlijk is het dom, maar als je kijkt naar de hele situatie is het natuurlijk schandalig dat Dingsdag rood krijgt.
Maar goed, zo zijn nu eenmaal de spel regels en daar zullen wij het maar mee moeten doen. Maar eigenlijk is het gewoon een schwalbe, want als je van een arm op je schouder al op je bek gaat kun je beter gaan dammen :wink:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 05-04-2010 01:47

Lipton schreef:. Maar eigenlijk is het gewoon een schwalbe, want als je van een arm op je schouder al op je bek gaat kun je beter gaan dammen :wink:


Als onze spelers wat slimmer waren hadden ze het ook gedaan :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor teamplayer » 05-04-2010 05:59

Hij heeft in 3 seizoenen SC Heerenveen zijn grootste minpunt niet kunnen verbeteren. Zijn handelingssnelheid aan de bal offensief is erg goed, daarentegen zijn handelen zonder de bal in defensief op zicht is niet verbeterd.

Hij moet altijd kijken hoe hij staat ten opzichte van de aanvallers en bij balbezit moet hij binnen een 2 seconde goed kunnen staan. Dinsdag is hier vaak te laat mee, terwijl hij "alle tijd" heeft gehad.

Dit is trouwens erg slechte reclame voor hem. Deze week in de uitverkoop en dan een rode kaart pakken...
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ALS 26.000 » 05-04-2010 07:57

3 seizoen lang vond ik weinig aan te merken op Dingsdag en was hij de terechte aanvoerder. De enige achterin met rust en een goede pass. Dit seizoen was er geen vertrouwen meer van Sollied en kwam de klad er in. Dat zag je terug in zijn spel. Dingsdag is en blijft een speler die in de subtop kan functioneren met een goede mandekker naast hem.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Eric » 05-04-2010 14:46

ALS 26.000 schreef:3 seizoen lang vond ik weinig aan te merken op Dingsdag en was hij de terechte aanvoerder. De enige achterin met rust en een goede pass. Dit seizoen was er geen vertrouwen meer van Sollied en kwam de klad er in. Dat zag je terug in zijn spel. Dingsdag is en blijft een speler die in de subtop kan functioneren met een goede mandekker naast hem.


Ben ik het totaal niet mee eens. Toen hij net overkwam van Vitesse had hij een redelijk seizoen, maar daarna daalde het niveau diep. We hebben niet voor niets al jaren lang een van de meest gepasseerde defensies in de Eredivisie en alhoewel Dingsdag hier natuurlijk niet zelf schuldig aan is had hij er wel een groot aandeel in met persoonlijke fouten.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor TWR22 » 06-04-2010 08:34

Het was in mijn ogen geen penalty, je ziet ook die speler van Sparta meteen opstaan en doorgaan, ook híj dacht dus dat het geen pingel was. Neemt niet weg dat het dom was van Dingsdag, daar ben ik het mee eens. Alleen de scheids moet het wel goed inschatten vind ik. Zonde, ik hoop toch dat hij ergens goed terechtkomt hierna, vb Heracles of een Vitesse. Dat gun ik hem gewoon.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Gekko » 06-04-2010 08:50

Dingsdag deed het zichzelf aan door aan de verkeerde kant te dekken. Daardoor moest hij achterlangs kruisen. Dat hij vervolgens vasthoudt en de scoringskans ontneemt komt daaruit voort. Had dan evt een sliding ingezet maar dit was de slechtste keuze.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Superfries88' » 06-04-2010 08:52

Op Feanfanfoto.nl staat een serie foto's van de situatie. Bij eentje komt het desbetreffende moment echt aan de orde, daar zie je Dingsdag heel duidelijk de hand op de schouder van Duplan leggen. Het is niet zwaar, maar het kan voldoende zijn om iemand uit evenwicht te brengen en zodoende te vloeren. En een lichte overtreding is ook een overtreding natuurlijk.

De bijbehorende rode kaart is terecht, want er was sprake van een doorgebroken speler. Dat er een rode kaart volgt voor het neerhalen van een doorgebroken speler is naar mijn mening ook zeker te rechtvaardigen. Wel zijn de sancties erg zwaar. In dit geval krijg je voor een hele lichte overtreding een strafschop tegen, mis je de rest van de wedstrijd (in dit geval een minuut of 75) en mis je ook de volgende wedstrijd door een schorsing. Probleem is dat er heel moeilijk een grens te stellen is in deze.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor TWR22 » 06-04-2010 12:04

Superfries88' schreef: De bijbehorende rode kaart is terecht, want er was sprake van een doorgebroken speler. Dat er een rode kaart volgt voor het neerhalen van een doorgebroken speler is naar mijn mening ook zeker te rechtvaardigen. Wel zijn de sancties erg zwaar. In dit geval krijg je voor een hele lichte overtreding een strafschop tegen, mis je de rest van de wedstrijd (in dit geval een minuut of 75) en mis je ook de volgende wedstrijd door een schorsing. Probleem is dat er heel moeilijk een grens te stellen is in deze.


Kraakheldere uitleg, mee eens, maar het is wel sneu vind ik voor Dingsdag. Ook vind het moeilijk te begrijpen dat een overtreding in de 16 een penalty is (dat deel snap ik), maar wanneer is het nou rood en geel? Je ziet vaak dat de overtreding door de keeper wordt gemaakt. De ene scheids geeft dan geel, de ander rood. Blijft vreemd.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ALS 26.000 » 06-04-2010 18:33

Valt wel mee. Dit was een doorgebroken speler die zo op de keeper af kon. Als je iemand ergens op de achterlijn in de 16 pakt en er staat nog een verdediger tussen, dan is het geen rood, wel een penalty.
Bij keepers gaan ze nog wel eens de fout in. VDB pakte vorige seizoenen regelmatig iemand omdat hij weer te laat uit de goal kwam, maar kreeg zelden rood daarvoor.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor TWR22 » 21-04-2010 09:00

Deze man verdwijnt geruisloos van ons forum ... verdwijnt bij deze club geruisloos. Weet iemand of hij al een nieuwe club heeft? Lag hij goed met Verbeek?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Eric » 21-04-2010 09:31

Ik vermoed dat Dingsdag wacht op een club in het buitenland. Zal wel een Van Der Gun verhaaltje worden; dus pas tegen het einde van de zomer een nieuwe club vinden. Het zal in ieder geval wel verstandig voor hem zijn en voor zijn leerproces.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Blizzard » 23-04-2010 14:11

DEN HAAG (SE) - Met nog één speelronde te gaan in de Eredivisie, is de kans groot dat Michael Dingsdag de slechtste speler van de Eredivisie 2009/2010 gaat worden. De centrale verdediger van sc Heerenveen is al enige tijd zijn basisplaats kwijt, maar heeft nog genoeg geldige beoordelingen over om volgens de regels te finishen.

Ook afgelopen zondag bleef de Amsterdammer in de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (0-0) aan de kant. Met vijf spelers is RKC Waalwijk deze week de hofleverancier in de Flop ELF van de afgelopen speelronde. De Brabanders werden in Den Haag met 4-0 naar de slachtbank geleid en Ohad Levita, Shkodran Metaj, Jurgen Colin, Charlison Benschop en Wouter Gudde kunnen dit zich zeker aantrekken. Opvallend is overigens de klassering van Giovanni van Bronckhorst in onderstaande ranglijst. Een primeur voor de ervaren Feyenoorder.

Hoe het klassement zijn uiteindelijke vorm krijgt, wordt op zondag 2 mei duidelijk. Enkele dagen later zal ELF Voetbal dit overzicht publiceren op de website.

Flop ELF speelronde 33
Doel: Ohad Levita (RKC Waalwijk)
Verdediging: Jurgen Colin (RKC Waalwijk) - Wouter Gudde (RKC Waalwijk) - Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord) - Shkodran Metaj (RKC Waawlijk)
Middenveld: Erik Falkenburg (Sparta Rotterdam) - Philip Haglund (sc Heerenveen) - Robbert Schilder (NAC Breda)
Aanval: Charlison Benschop (RKC Waalwijk) - Santi Kolk (Vitesse) - Pavel Wojciechowski (sc Heerenveen)

Slechtste speler Eredivisie 2009/2010
1.
Cijfer: 5.2
Michael Dingsdag (sc Heereveen)
2.
Cijfer: 5.3
Jurgen Colin (RKC Waalwijk)
Marlon Pereira (Willem II)
4.
Cijfer: 5.4
Michal Svec (sc Heerenveen)
Sander van Gessel (Sparta Rotterdam)
Jeroen Drost (Vitesse)
7. t/m 17.
Cijfer: 5.5
Csaba Horvath (ADO Den Haag)
Bogdan Milic (ADO Den Haag)
Karim Soltani (ADO Den Haag)
Erton Fejzullahu (NEC Nijmegen)
Arek Radomski (NEC Nijmegen)
Wouter Gudde (RKC Waalwijk)
Fouad Idabdelhay (RKC Waalwijk)
Gijs Luirink (RKC Waalwijk)
Frank van Mosselveld (RKC Waalwijk)
Arnaud Sutchuin Djoum (Roda JC)
Frank Demouge (Willem II)

Een speler beschikt over een geldig eindcijfer als hij in de Flop ELF in minimaal 17 van de 34 wedstrijden twintig minuten per duel in actie is gekomen.

De cijfers zijn gegeven door correspondenten van STATS Europe, onderdeel van het grootste sportdata
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten