Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor camataru » 21-03-2010 09:27

GJ7300 schreef:Ben wel voor het richten op jong talent. Een deal met Ajax over Blind, vdHeijden zou mooi zijn. Donald, Goossens, Sarpong zijn ook goed genoeg voor de breedte (ipv dure buitenlanders)
Spelers als Chadli, Bokila etc zijn al erg duur maar welkom
Zie echter nergens een goede suggestie voor een centrumspits. Zal ook niet veel meer bij Riemer vandaan komen...
Wellicht kan Jans eens een poging wagen bij Nijland? Kan ie in 1 keer door Marcellis meenemen.
Bovenstaande zijn allemaal NL, talentvol en willen erg graag. Meer hoeft niet, verwacht niet meteen meer een top5 notering en met deze gasten moet linkerrijtje 'best of the rest' kunnen.
Zijn er verder nog wat NL spijtoptanten op buitenlandse tribunes? wellicht vdKruis ipv Dingsdag (doet vdK het een beetje goed


wellicht kun je eerst een gaan bedenken over wie je het hebt, Michael van der Kruis daar heb jij het over. Maar je bedoelt ARNOLD KRUISWIJK!!!!
In het Rood geschreven slaat nergens op, je wilt half Ajax kopen en dan zeggen dat Bokila en chadli dure jongens zijn, Waarom ??? Dure jongens zijn Popov en Paulo henrique, Pedro Beda enz.
En Nijland kun je sowieso een streep door trekken, die gaat de leegte die Lazovic heeft gemaakt opvangen.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Skopperij » 21-03-2010 11:05

We moeten niet de fout maken om weer een heel leger aan spelers te halen. Heerenveen moet terug naar wat we vroeger deden: kritisch, zuinig en gericht versterken. Bovendien is er niet verschrikkelijk veel geld meer in kas en ik kan me ook niet voorstellen dat de clubs in de rij staan voor onze spelers.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-03-2010 11:36

Twee goede centrale verdedigers (Breuer als 12e of 13e man houden), een linksback en een goede spits, dan zijn we er..... :mrgreen:
En dan volgend jaar 4-4-2 gaan spelen. Ik denk aan Hansson, Marcellis, Wielaert of Blind uit de Nederlandse competitie. Misschien dat er in Zweden nog een goede stopper loopt. Misschien wil Sulejmani weer terug en kan hij hier weer opbloeien en Dost is een aardige spits. Een goede linksback is lastig te vinden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor zweed1 » 21-03-2010 11:56

Heerenveen rules schreef:Twee goede centrale verdedigers (Breuer als 12e of 13e man houden), een linksback en een goede spits, dan zijn we er..... :mrgreen:
En dan volgend jaar 4-4-2 gaan spelen. Ik denk aan Hansson, Marcellis, Wielaert of Blind uit de Nederlandse competitie. Misschien dat er in Zweden nog een goede stopper loopt. Misschien wil Sulejmani weer terug en kan hij hier weer opbloeien en Dost is een aardige spits. Een goede linksback is lastig te vinden.


Helemaal eens. 2 nieuwe centrale verdedigers en een spits zijn nodig.

Als het kan nog Popov slijten en een linksback halen.

Mijn tips: de Jong, Blind of El Akchaoui (de laatste doet het erg goed bij Augsburg) Nec wil graag van hem af. Hebben alledrie aflopende of nog een contract voor 1 jaar.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor SCH-FAN » 21-03-2010 12:04

Robbert Schilder als linksback. Ik heb hem altijd goed gevonden, jammer dat hij afgelopen zomer transfervrij naar NAC ging.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Flying Frisian » 23-03-2010 09:46

Naar aanleiding van het kadertje in het LC van gisteren:

16 Aflopende contracten
Soufian Akouili, Hassan Bai Kamara, Arjen Bergsma, Michael Dingsdag, Henrico Drost, Robin Bo Eriksson, Agil Etemadi, Xander Houtkoop, Björn Jónsson, Cecilio Lopes, Paulo Henrique, Michel Poldervaart, Gerald Sibon, Henk Timmer, Paweł Wojciechowski, Harm Zeinstra

Tarik Elyounoussi, Calvin Jong-a-Pin, Milan Kopic mogen vertrekken indien respectievelijk Lillestrøm SK, Vitesse en Slavia Praag hen over wil nemen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor ALS 26.000 » 23-03-2010 10:52

Zo, dat is voor een paar miljoen aan salaris op jaarbasis hoewel die (veredelde) jeugdspelers nog wel allemaal koelkast contractjes zullen hebben.
Ik ben wel benieuwd hoe men het gaat doen. Ze zullen zeker 18 volwaardige spelers voor het 1e willen hebben. De beloftes hebben ook zo z'n spelers nodig en Emmen ook. Daarnaast wil je jeugdspelers met talent niet zomaar de deur uit laten lopen.
Je zit zomaar op 30-35 man.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor dechiever » 25-03-2010 20:43

Dat er verdedigers bij moeten komen ,en wat moeten bedankt voor hun diensten, lijkt me duidelijk.

Ik zou beginnen met El akchaoui, een graag een beer van een centrale verdediger.
Iemand waar je het voor in de broek doet als je voor hem staat. ( een type Majstorovic-Alex)
Daarna snel afscheid nemen van Dingsdag-Breuer, Drost (2) en Bak-Nielsen.

Laten we wel wezen als je Bak ziet lopen dan plas je toch in de broek van het lachen, een kale kop met baard.
Het is net of hij zo uit een stripverhaal komt lopen.
Over lopen gesproken: hij loopt ook zo raar met die armpjes en korte ganze pasjes.

Verder denk ik dat er een goede spits bij moet komen..en echte goalgetter...een soort Alves-Huntelaar ect.
Niet iemand die alleen maar penalty's neemt.
Want het is natuurlijk triest dat je aan komt zetten met een spits van 35/36 (?)

ja ik weet wel dat ik menigeen tegen het zere been trap.
Maar die verafgoding is gebasseerd op de laatste penalty in de bekerfinale ?
Ja Popov scoorde toen ook net als Dingsdag....ja en ?

BTW als je nu eens kijkt na dit jaar: dit is de 4de assistent trainer in 1 jaar tijd.
Hier had je ook al een redelijke spits of verdiger voor kunnen halen.
ik snap dat niet dat iedereen eist hun eigen assistent mee moet.
Als ik solliciteer naar een andere baan ,eis ik toch ook niet dat de koffiejuf meegaat ?
dechiever
Nieuw talent
 
Berichten: 117
Geregistreerd op: 22-02-2010 20:14

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Calimero » 25-03-2010 22:29

dechiever schreef:BTW als je nu eens kijkt na dit jaar: dit is de 4de assistent trainer in 1 jaar tijd.
Hier had je ook al een redelijke spits of verdiger voor kunnen halen.
ik snap dat niet dat iedereen eist hun eigen assistent mee moet.
Als ik solliciteer naar een andere baan ,eis ik toch ook niet dat de koffiejuf meegaat ?


Wat een belachelijke redenatie. Leer eerst maar eens het verschil tussen assistent-trainer en koffiejuf. Koffie brengen kan iedereen, een assistent vraagt om vertrouwen en het is gewoonweg logisch dat je dan het liefst terugvalt op bekend. Daarbij is Heerkes elders uit de club gehaald en stond dus al onder betaling.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Skopperij » 28-03-2010 11:03

Tegenwoordig zijn wij gewoon Ajax-in-het-klein: vreemde buitenlanders die veel geld kosten en die er helemaal niets van bakken. We moeten toe naar een situatie als Twente-in-het-klein. De belangrijkste spelers van Twente zijn eigenlijk hele eenvoudige transfers. Janssen, Perez, Wisgerhof, Ruiz, Stam, het zijn allemaal spelers die we al jaren kennen. Daar komt weinig scouting aan te pas.

Zo moeten wij het ook gaan doen. Eerst kijken bij Vitesse, NEC, Sparta, afvallers Ajax/PSV en de Jupiler League, daarna scouten in Scandinavië/België en exoten mogen alleen gehaald worden bij bewezen topkwaliteit (Ruiz, Djuricic).

Dat we bij een Macedoniër van een Grieks clubje terecht komen voor de linksbackpositie is tenenkrommend. Wat blijft er dan van je club over? (momenteel zijn we fan van een soort fantoom-club, maar dat is een andere discussie...)
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor AllardP » 28-03-2010 11:14

Heb je ten dele gelijk in. Twente heeft ook een heel legertje dubieuze exoten - Parker, Akram, Wellington, Osei, Hetemaj, Carney - maar beschikt natuurlijk over een ijzersterke basis en ook nog eens weinig blessures. Dan kun je je nog eens een gokje veroorloven. Wij hebben ook in onze basis al duidelijke zwakke plekken, terwijl bovendien elke week wel iemand met een blessure wegvalt of domweg niet fit is. Ik zou er helemaal voor zijn om in het basisteam uit te gaan van een stuk of zes bewezen eredivisiespelers zonder blessureverleden en de rest invullen met talent.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Baggerraartje » 28-03-2010 11:41

Ik hoop dat ze gewoon eens gaan opschieten vervangers al vast te gaan leggen! Vooral tranfervrije spelers! Helaas ben ik bang dat de meeste aankopen weer een paar weken voor de competitiestart binnen gehaald worden.
Dan verlies je de eerste maanden direct alweer de aansluiting!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor sibon time » 28-03-2010 15:33

Achterin kan op Janmaat na iedereen wel weg. Gewoon middelmaat en absoluut niet het niveau wat de club zich voorstelt.
Van mij mogen ze alles op alles zetten om Hansson weer terug te halen, mocht hij willen. De club heeft toch toegezegd dat er geinvesteerd gaat worden in de zomer, nou geef dan maar goed geld uit aan Hansson, betaal hem ook maar een goed stuk salaris. In ieder geval een zekerheidje achterin, en dan mag Dinsdag ook wel blijven want toen met z´n tweeen achterin stond er wel een heel goed blok.

Anders maar hopen dat ze (een type) Granquist zullen halen, dan staat er ook wel iemand. Al zal die wel aan de prijs zijn....
Avatar gebruiker
sibon time
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 06-06-2003 16:02
Woonplaats: Gorredijk

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Baggerraartje » 28-03-2010 16:41

Toch krijg ik het idee dat, velen denken dat het volgend jaar weer van ouds is!? Ik denk, voordat deze selectie helemaal op een goede manier is vervangen, dat we dan weer 2 seizoenen verder zijn! Ik ben bang dat we volgend jaar met meer miskleunen blijven zitten dan menigeen denkt!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Calimero » 28-03-2010 16:54

Baggerraartje schreef:Toch krijg ik het idee dat, velen denken dat het volgend jaar weer van ouds is!? Ik denk, voordat deze selectie helemaal op een goede manier is vervangen, dat we dan weer 2 seizoenen verder zijn! Ik ben bang dat we volgend jaar met meer miskleunen blijven zitten dan menigeen denkt!


Dat weet ik wel zeker, maar als je op de juiste plekken een juiste injectie geeft, moet het mogelijk zijn om in ieder geval weer in het linkerrijtje mee te draaien.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor cootje » 28-03-2010 21:39

Heb Michael de Leeuw van Veendam nu twee keer zien spelen en dat is prima bevallen.
Een handige speler, harde werker en een neusje voor de goal.
Ik denk dat sc Heerenveen snel moet toehappen met deze speler.
Zal niet lang meer duren of de clubs staan in de rij.Dit is echt een prima investering in de toekomst.
cootje
Bankzitter
 
Berichten: 34
Geregistreerd op: 17-01-2008 22:48

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Jeroen » 29-03-2010 07:34

Gaat zeer waarschijnlijk al naar Groningen. Of wij moeten snel handelen, maar dat zit er niet in denk ik.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Ebiede » 29-03-2010 19:00

Ons bestuur kennende komen ze straks met twee verdedigers uit Moldavië, een middenvelder uit Montenegro en een spits uit Oezbekistan. Let op, wel internationals natuurlijk.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Wiggs » 29-03-2010 21:31

Maar niet voor Brazilie natuurlijk :wink:
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Royce_SCH » 30-03-2010 13:59

Jeroen schreef:Gaat zeer waarschijnlijk al naar Groningen. Of wij moeten snel handelen, maar dat zit er niet in denk ik.

Gister in DVHN zei Nijland dat ze geen interesse in De Leeuw hebben. Ze hebben immers genoeg middenvelders in de selectie en hij zou niet weten waar De Leeuw moet staan.

Ik heb hier al eerder geroepen dat Heerenveen maar eens moet informeren naar De Leeuw. Ik vind het een talentvolle aanvallende middenvelder. Keihard werken, inzicht en makkelijk scoren. Bovendien zal zijn prijskaartje ook niet echt hoog zijn.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Transferbeleid 2: Zomer 2010 en daarna

Berichtdoor Jeroen » 30-03-2010 14:17

Dus Nijland en Veldmate zaten voor de lol bij Veendam op de tribune? Lovre vertrekt daar en verder hebben ze daar net een aantal zware blessures die tot in het volgende seizoen gaan duren. Zonneveld zal ook weer terug gaan naar PSV, dus ze hebben echt nog wel wat nodig, zeker creatief/aanvallend. Ze zitten bij Groningen bijvoorbeeld ook achter Boerrigter (RKC) aan.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wiggs » 31-03-2010 08:19

Het is officieel,opvallend van ik Paulo hij mag ook weg

sc Heerenveen neemt aan het eind van het seizoen afscheid van een elftal spelers. De aflopende contracten van onder andere Gerald Sibon, Paulo Henrique en Michael Dingsdag worden niet verlengd. De Friese club heeft daarnaast besloten de optie op Anderlecht-huurling Hernan Losada niet te lichten.
Naast Sibon, Henrique en Dingsdag, gaat sc Heerenveen niet verder met Arnór Smarason, Henrico Drost, Cecilio Lopes, Sofian Akouili, Arjen Bergsma, Agil Etemadi, Hassan Bai Kamara en Michel Poldervaart. Over een eventuele contractverlenging voor Pavel Wojchiechowski wordt binnen nu en enkele weken een besluit genomen.



sc Heerenveen gaat na dit seizoen onder meer niet verder met Michael Dingsdag, Gerald Sibon en Paulo Henrique.
Of Henk Timmer (tijdelijk contract) en de van FC Brno gehuurde Martin Lejsal na dit seizoen nog langer in Friesland actief zijn, is nog niet duidelijk. De clubleiding gaat de komende weken de toekomst van beide doelmannen bespreken.

sc Heerenveen wil in principe verder met de Emmen-huurlingen Xander Houtkoop en Harmen Zeinstra. Dit duo kan een nieuwe aanbieding tegemoet zien. Verder moet nog een besluit worden genomen over de aflopende contracten van de jeugdspelers Robin Eriksson en Björn Jonsson.
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jeroen » 31-03-2010 08:29

Logische beslissingen allemaal. Wat mij betreft laten ze Lejsal ook gewoon gaan.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Squerrel » 31-03-2010 08:29

Jeroen schreef:Logische beslissingen allemaal. Wat mij betreft laten ze Lejsal ook gewoon gaan.


En Timmer, het liefst vandaag nog!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Flying Frisian » 31-03-2010 08:35

Squerrel schreef:En Timmer, het liefst vandaag nog!

Ik dacht dat Timmer had aangegeven alleen uit zijn pensioen te zijn gekomen om Everse uit de brand te helpen. Maar uit dit bericht komt naar voren dat hij bereid is te luisteren. Ik neem aan dat de club slechts met één van de twee doelmannen (Timmer/Lejsal) verder wil, tenzij één van de Belgen komende zomer vertrekt. Ik zou het niet erg vinden Timmer als ervaren derde doelman achter de hand te hebben, qua ervaring kan Steppe nog flink van hem leren.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TWR22 » 31-03-2010 08:35

Ik vind het zeker geen logische beslissingen, zoals Smarason niet. Timmer ZEKER behouden! Totaal niet met jullie eens, die dikke Lejsal mag weg, maar Timmer behouden achter VdB. Liever Timmer dan Steppe zelfs. Timmer daarna opnemen in de technische staf.

Ook baal ik - ik ben daar eerlijk in - enorm van hoe er wordt omgegaan met Dingsdag. Vorig seizoen was ie echt goed, altijd bovenin met MOTM en zelfs dit jaar bovenin, zie hem nog staan aan ons hek na de genomen penalty in de Finale en ook na de halve finale in Volendam. Baal er gewoon van. Ik had ook Sibon behouden, je kan zeggen wat je wilt maar sinds hij weer speelt gaat het ietsie beter en hij scoort er zat.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Squerrel » 31-03-2010 08:37

TWR22 schreef:die dikke Lejsal mag weg, maar Timmer behouden


Ja Timmer is lekker slank :mrgreen:

Dit gaat weer off topic maar ik ben van het front ANTI Timmer omdat ik hem niet mag en bovendien is het nu een keeper van niks, weg met die kerel!!!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Flying Frisian » 31-03-2010 08:42

Wat me wel verbaasd is dat men wel verder wil met Xander Houtkoop, de club heeft zat middenvelders en het lijkt me geen speler die het niveau dat sc Heerenveen nastreeft gaat bereiken.

Harm Zeinstra zou ik dan nog enigsinds kunnen begrijpen aangezien je geen garantie hebt dat de talentvolle doelmannen en de jeugd het gaan redden. Daarbij is hij nog erg jong, zeker voor een keeper, en heeft zich al op Jupiler League niveau bewezen
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jeroen » 31-03-2010 08:45

Flying Frisian schreef:Wat me wel verbaasd is dat men wel verder wil met Xander Houtkoop, de club heeft zat middenvelders en het lijkt me geen speler die het niveau dat sc Heerenveen nastreeft gaat bereiken.


Ik denk dat Houtkoop komend seizoen al met de selectie mee kan. Heerlijke speler. Bovendien kan hij op de plek van Beerens, daar kunnen we wel wat concurrentie gebruiken.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Niels » 31-03-2010 08:46

Mensen, dit is het directietopic. Hoewel het wel of niet verlengen van contracten een directiebesluit is, hoort de discussie over spelers hier niet thuis. Daarvoor graag in de topics van de spelers of het transferbeleid.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Transfers & geruchten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten