Michael Dingsdag

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Houd Dingsdag zijn bassibplaats in 09/10

Ja
91
46%
Nee
37
19%
Weet niet
71
36%
 
Totaal aantal stemmen : 199

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor wald pyk » 28-02-2010 11:57

Ik hoop voor dinsdag dat die turken niet op de tribune zatten gister.
Dan hij het daar wel vergeten.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ItFean82 » 28-02-2010 12:14

Skopperij schreef:De tranen stonden me in de ogen bij het laatste doelpunt van Heracles. Dingsdag stapt een paar keer lullig naar zijn tegenstander toe en weg is 'ie. Dat was een parodie op verdedigen.


Inderdaad, hij had desnoods de bal met man en al over de zijlijn moeten trappen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor BK2007 » 28-02-2010 12:14

Bak, DIngsdag, Popov en Breuer. We kunnen ze alle vier wel uitzwaaien. Alleen Janmaat heeft nog perspectief. Over Koning heb ik het al niet eens. Hoe het dan zit met Djuric ?
Snel doorselecteren aub en met Jans met nieuwe spelers met een schone lei beginnen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-02-2010 13:16

BK2007 schreef:Bak, DIngsdag, Popov en Breuer. We kunnen ze alle vier wel uitzwaaien. Alleen Janmaat heeft nog perspectief.


Ik denk dat dit volgend jaar de verdediging wordt: Janmaat - Bak - Breuer - Popov.
Kwaliteit genoeg volgens Yme, we hebben alleen wat pech. :twisted:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Arjen » 28-02-2010 14:04

Gister aangetoont waarom hij op de bank zat / hoort. Misschien kan hij de Olympische spelen in Sotchi nog halen bij het onderdeel kunstschaatsen.De draaibewegingen voor de pirouette heeft hij gister perfect uitgevoerd. Ik denk dat hij nog duizelig opstaat vanmorgen.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Hielke » 28-02-2010 14:12

Voor een verdediger die al zolang meedraait onvoorstelbaar hoe zwak hij voor de dag komt. In Groningen ging hij als een oud wijf het duel aan, waardoor er een tegengoal volgde. Zijn optreden bij 1-2 van Heracles was zo mogelijk nog onthutsender. Ik begrijp niet dat iemand die als harde verdediger te boek staat, zich zoiets laat gebeuren.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor BK2007 » 28-02-2010 14:24

Hielke schreef:Voor een verdediger die al zolang meedraait onvoorstelbaar hoe zwak hij voor de dag komt. In Groningen ging hij als een oud wijf het duel aan, waardoor er een tegengoal volgde. Zijn optreden bij 1-2 van Heracles was zo mogelijk nog onthutsender. Ik begrijp niet dat iemand die als harde verdediger te boek staat, zich zoiets laat gebeuren.


Het is een mentale kwestie, pure desinteresse. Deze kerel niet meer opstellen. Misschien is het goede zulke rotte appels buiten de selectie en training te houden omdat dit kan overslaan naar de rest van de selectie die wel goede wil toont en heeft. Harde woorden maar het is er tijd voor hard in te grijpen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Skopperij » 28-02-2010 14:26

Hielke schreef:Zijn optreden bij 1-2 van Heracles was zo mogelijk nog onthutsender. Ik begrijp niet dat iemand die als harde verdediger te boek staat, zich zoiets laat gebeuren.

Dat begrijp ik ook niet. Dat Heerenveen een minder seizoen heeft; kan gebeuren. Dat jongere spelers door de mand vallen; kan gebeuren. Elyounoussi en Kopic kunnen er ook niets aan doen dat Heerenveen ze heeft gehaald. Maar dan verwacht je toch juist dat iemand als Dingsdag mentaal de kar trekt en het team de weg wijst?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Calimero » 28-02-2010 19:04

Ben ik dan de enige die ook iets positiefs zag in het optreden van Dingsdag? Ik heb toch behoorlijk veel coaching in de achterhoede gehoord uit de mond van deze man. Op bepaalde momenten zag dat er ook redelijk uit, hij coachte alleen niet meer toen het nodig was, en gunde Gertjan een volle bak punten bij de 1-2.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Wiggs » 28-02-2010 19:07

je kan coachen en schreeuwen
Als hij zich nu bezighoud met mensen verdedigen en minder lult in het veld dan heb je er nog wat aan
Nu was het 3 keer niks,en dan heb je niet veel hoor

Everse zegt het mooi
Everse was niet tevreden over de inbreng van Dingsdag. ,,Ik had meer verwacht, in balbezit, maar ook in de coaching.’’ De trainer nam zijn verdediger echter ook in bescherming. ,,Hij is niet de enige die niet goed communiceert. Dit is typisch een elftal dat zonder vertrouwen speelt. Spelers hebben moeite om zelf op de been te blijven, laat staan dat ze in staat zijn anderen beter te laten spelen.’’
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Blizzard » 28-02-2010 19:10

Cyn schreef:Ben ik dan de enige die ook iets positiefs zag in het optreden van Dingsdag? Ik heb toch behoorlijk veel coaching in de achterhoede gehoord uit de mond van deze man. Op bepaalde momenten zag dat er ook redelijk uit, hij coachte alleen niet meer toen het nodig was, en gunde Gertjan een volle bak punten bij de 1-2.


Ach... coachen. Je kan mij daar ook wel neerzetten te coachen. Dan loop ik wat te schreeuwen en acteer ik een leider. Hij moet in eerste instantie tegendoelpunten voorkomen. En dáár faalt hij schromelijk in.

Ik mag toch echt hopen dat ze niet gaan verlengen met deze pseudo-verdediger.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 28-02-2010 21:59

Cyn schreef:Ben ik dan de enige die ook iets positiefs zag in het optreden van Dingsdag? Ik heb toch behoorlijk veel coaching in de achterhoede gehoord uit de mond van deze man.


Coaching? Hij schreeuwt dusdanig om ervoor te zorgen dat hijzelf niet datgene hoeft te doen waarvoor hij er staat: verdedigen. Iedere boerenlul kan "coachen" / schreeuwen en idd een leider acteren, maar hij voegt helemaal niks meer toe. Al 2 jaar niet meer.

Als zijn contract toch verlengd wordt, dan is het wel heel duidelijk dat de directie geen verstand van voetbaltechnische zaken heeft.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Calimero » 28-02-2010 22:12

Flying Tilster schreef:Coaching? Hij schreeuwt dusdanig om ervoor te zorgen dat hijzelf niet datgene hoeft te doen waarvoor hij er staat: verdedigen. Iedere boerenlul kan "coachen" / schreeuwen en idd een leider acteren, maar hij voegt helemaal niks meer toe. Al 2 jaar niet meer.

Als zijn contract toch verlengd wordt, dan is het wel heel duidelijk dat de directie geen verstand van voetbaltechnische zaken heeft.


Wat ik ermee wil zeggen, is dat hij meer probeerde te dirigeren dan bijv. Breuer, meneer de aanvoerder.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 01-03-2010 00:43

Cyn schreef:Wat ik ermee wil zeggen, is dat hij meer probeerde te dirigeren dan bijv. Breuer, meneer de aanvoerder.


Ik heb liever dat hij eens ging verdedigen. Daarvoor staat hij toch in het veld.
En Breuer coach echt wel.. alleen willen Dingsdag en Bak Nielsen dat niet accepteren. Bak Nielsen denkt dat hij de leider is. En Dingsdag is nog steeds verbolgen dat hij de band kwijtgeraakt is en accepteert geen enkele terechtwijzing van wie dan ook.

Knapzakje op de rug geven en zo hard mogelijk het stadion uittrappen. Van enige werklust heeft deze verwaande kwast nog nooit gehoord. :evil:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Baggerraartje » 01-03-2010 09:26

Al vind ik wel, dat vooral na het inleveren van de aanvoedersband het een stuk minder is geworden!! Kijk dat de spelers zelf een aanvoeder kiezen...is natuurlijk niets. Die kiezen altijd voor de "aardige" meneer!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Gekko » 01-03-2010 09:45

Net als op directieniveau en in de technische staf hebben we ook in de verdediging een leiderschapscrisis.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor AllardP » 01-03-2010 13:09

Wat een dramatische wedstrijd, om te huilen zo slecht. Ook bij de 0-1 gaat hij in de fout door achter Dost aan te lopen in plaats van op buitenspel te spelen zoals Bak deed. Vergeleken bij Dingsdag is Breuer Cannavaro. Anders toch maar eens Djuric proberen? Die kan toch onmogelijk slechter zijn!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor HVNFL » 01-03-2010 16:03

AllardP schreef: Anders toch maar eens Djuric proberen? Die kan toch onmogelijk slechter zijn!

Ja is hij wel :cry:
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor HVNFL » 01-03-2010 16:37

Ane Lenstra schreef:
HVNFL schreef:Ja is hij wel :cry:

We vergelijken hier met Dingsdag hoor.

Dan is het helemaal erg :lol:
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor ItFean82 » 01-03-2010 17:27

AllardP schreef: Vergeleken bij Dingsdag is Breuer Cannavaro. Anders toch maar eens Djuric proberen? Die kan toch onmogelijk slechter zijn!


Geloof me, die is nog minder.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Calimero » 01-03-2010 17:35

Ane Lenstra schreef:We vergelijken hier met Dingsdag hoor.


Moet je nagaan. ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 01-03-2010 23:01

Baggerraartje schreef:Al vind ik wel, dat vooral na het inleveren van de aanvoedersband het een stuk minder is geworden!! Kijk dat de spelers zelf een aanvoeder kiezen...is natuurlijk niets. Die kiezen altijd voor de "aardige" meneer!


Klopt. Maar het zegt dus genoeg over meneertje Dingsdag. Met band kan ik het wel, zonder band wil ik het niet.
Je hebt zeker gelijk dat de aanvoerder aangewezen dient te worden door de trainer. Die trainer hoort niet de groep te vragen wie ze graag aanvoerder willen hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor TWR22 » 31-03-2010 08:47

Zou Jans al betrokken zijn bij de beslissing wie weg mag? Speelde naast Hansson altijd supergoed vind ik, vorig jaar ook een goed seizoen gedraaid, zoals in de beker (halve finale en finale). Ja ik ben een "Dingsdag fan", maar ik vind dat er nu wel heel erg makkelijk wordt omgegaan met een bepalende speler van de laatste jaren, vind ik ondermaats. Net of Breuer Bak en Popov zo lekker staan te ballen :? .
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor AllardP » 31-03-2010 09:01

Volkomen terecht dat Dingsdag weg mag. Aardige voetballer, maar verdedigend gewoon veel te zwak en je hebt altijd de angst dat hij weer een volkomen bezopen actie uithaalt. Bovendien loopt zijn ego niet synchroon met zijn prestaties op het veld. Tot ziens!

@TWR. Dingsdag vorig jaar goed? Hooguit heeft hij zich redelijk hersteld van een werkelijk dramatische eerste seizoenshelft. Van de laatste twee seizoenen 1,5 slecht: dan is het toch gewoon tijd om afscheid te nemen?
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Frisian » 31-03-2010 09:10

TWR22 schreef:Zou Jans al betrokken zijn bij de beslissing wie weg mag? Speelde naast Hansson altijd supergoed vind ik, vorig jaar ook een goed seizoen gedraaid, zoals in de beker (halve finale en finale). Ja ik ben een "Dingsdag fan", maar ik vind dat er nu wel heel erg makkelijk wordt omgegaan met een bepalende speler van de laatste jaren, vind ik ondermaats. Net of Breuer Bak en Popov zo lekker staan te ballen :? .

In het eerste seizoen zag ik Dingsdag als een centrale verdediger die nauwelijks kaarten pakte, voor een goede opbouw zorgde en goed rendeerde naast Hansson. Toen de Zweedse stopper vertrok kreeg Michael de aanvoerdersband en daarmee meer verantwoordelijkheid. Het feit dat de selectie er in het eerste jaar van Sollied voor koos niet verder te gaan met Dingsdag als captain zegt iets over zijn (type) leiderschap in de groep. Het is hier op het forum omschreven als veel geblaat, weinig wol.

Om in te gaan op je laatste zin en dat is je al meerdere keren gezegd, Breuer (2012), Bak Nielsen (2011) en Popov (2012) hebben allen een doorlopend contract. Als er geen club voor ze komt deze zomer staan ze ook de komende (en voor Michel en Goran het seizoen erna ook) bij de club onder contract.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor forca hveen » 31-03-2010 10:49

TWR22 schreef:Ja ik ben een "Dingsdag fan", maar ik vind dat er nu wel heel erg makkelijk wordt omgegaan met een bepalende speler van de laatste jaren, vind ik ondermaats. Net of Breuer Bak en Popov zo lekker staan te ballen :? .


Heb dan ook genoeg kritiek op deze andere verdedigers gezien op het forum. Ook genoeg die deze spelers weg willen hebben alleen heeft Dingsdag een aflopend contract en ik moet toegeven dat ik dat niet zo erg vind.
Dingsdag heeft vaak een nogal grote mond terwijl hij verdedigend nogal eens een steekje laat liggen (en nee daar is hij niet de enige in). Ben er wel content mee dat hij mag vertrekken. Mag alleen wel hopen dat ze hier een betere verdediger tegenover zetten!

Zie het al voor me dat hier volgend seizoen wordt geroepen om Dingsdag die ze hebben laten gaan omdat ze een nog slechtere verdediger ervoor terug hebben gehaald :? Dat is het enige waar ik een beetje bang voor ben.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-03-2010 15:10

Als er drie goede verdedigers voor en naast hem staan dan is Dingsdag zeker bruikbaar. Opbouwend is hij met afstand de beste uit de selectie. Alleen verdedigend is het drama. Maar gezien dit jaar een terecht besluit. Zal wel uitkomen bij een club als Vitesse, NEC of NAC.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Flying Tilster » 31-03-2010 16:43

TWR22 schreef:Ja ik ben een "Dingsdag fan", maar ik vind dat er nu wel heel erg makkelijk wordt omgegaan met een bepalende speler van de laatste jaren, vind ik ondermaats. Net of Breuer Bak en Popov zo lekker staan te ballen :? .


Dingsdag's contract loopt af aan het eind van het seizoen en eerlijk gezegd ben ik daar niet zo rouwig om . Een bepalende speler is het nooit geweest. Nadat Hansson is vertrokken ging het met het seizoen minder en minder met Dingsdag.
Goede beslissing om hem te laten gaan.. (En ja.. wat mij betreft mogen ze ook afscheid nemen van Bak, Breuer en Popov).
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Gekko » 01-04-2010 09:31

Ik ben wel benieuwd waar hij naar toe gaat. Ik zie hem wel in Groningen spelen als opvolger voor Granquist. Moet die uiteraard wel vertrekken en dat is nog maar de vraag.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michael Dingsdag

Berichtdoor Janneman » 01-04-2010 11:14

Ik ben geen Dingsdag-fan, het is dus logisch dat hij moet vertrekken. Toen hij kwam kon hij mee komen maar de jaren erna heeft Dingsdag niet bewezen een meerwaarde te zijn voor Heerenveen. Aangezien hij ook een dure jongen is is zijn vertrek meer dan logisch.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten