Jan Everse

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan Everse

Berichtdoor El Conde » 19-02-2010 13:10

Gogme wil Everse in het team. Wie zijn zo op het eerste gezicht de spelers met gogme in de selectie?

Achterin denk ik dan toch aan Dingsdag. Veruit de beste voetballer, misschien verdedigend iets minder, maar zet daarnaast een Bak en op links Breuer en je hebt al wat meer gogme. (Breuer is een slimmere voetballer dan Popov)

Op het middenveld heb je Mika, Roorda, Haglund en wellicht Djuricic. Voorin alleen Sibon, hoewel een Beerens ook wel slim kan spelen.

Bouw je as rondom die genoemde spelers en je bent een stuk verder. Als Roorda fit is zou Roorda of Haglund wat mij betreft ook centraal achterin kunnen spelen, samen met een echte verdediger. De nummer 4 van Ajax zeg maar met vroegen spelers als Rijkaard, Koeman en nu Vertongen bijv.

Zoiets (mits fit):

------------------VDB-----------

Janmaat------Bak-----Roorda (Dingsdag/Haglund)--------Breuer

Grindheim------------Haglund-------------Vayrynen

Beerens------------Sibon--------------Djuricic

Een nadeel is dat je hier scorend vermogen mee mist. Je hebt alleen wel veel meer 'slimme' voetballers in je team.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan Everse

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-02-2010 15:17

Topc-kickje... :mrgreen:

Een dikke pluim voor Everse. Hij durft in te grijpen. Speel je slecht dan sta je er gewoon naast. Bij de Jonge kon je nog zo bedroevend spelen, spelen deed je toch als basisspeler.

Voor zover nog weinig aan te merken op Everse, wat moeten wij met Jans? :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jan Everse

Berichtdoor Knipecity » 26-02-2010 15:31

Foppe wisselde ook zelden de basis en Verbeek ook. Vertrouwen geven werkt op de lange termijn vaak beter dan steeds maar je samenstelling wisselen, zoals bijvoorbeeld een Jol doet.

Het houdt alleen wel een keer op. Popov maakt week op week verdedigende fouten. Toch is de andere kant dat hij aanvallend wel iets extra's brengt, vind ik. En zeker in thuiswedstrijden tegen Heracles zou je daar veevuldig gebruik van kunnen maken.
Elm zijn krediet lijkt ook wel een keer op, maar zijn geluk is misschien dit keer nog dat Grindheim er niet bij is en Mika terugkomt van een blessure.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jan Everse

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-02-2010 15:42

Knipecity schreef: Vertrouwen geven werkt op de lange termijn vaak beter dan steeds maar je samenstelling wisselen, zoals bijvoorbeeld een Jol doet.


Maar als iemand herhaardelijk de fout in gaat dan snij je je als coach zelf in de vingers. Tuurlijk moet je niet steeds wijzigen, maar op een gegeven moment houd het op. Als ik coach was geweest had ik Elm allang op de bank gezet, want dat is de zwakste schakel.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jan Everse

Berichtdoor ItFean82 » 26-02-2010 17:18

Knipecity schreef: Toch is de andere kant dat hij aanvallend wel iets extra's brengt, vind ik. En zeker in thuiswedstrijden tegen Heracles zou je daar veevuldig gebruik van kunnen maken.


Ach dat vind ik ook wel meevallen, hij gaat veel mee naar voren maar rendement is er zelden. Zijn voorzetten zijn veelal onder de maat. Het lijkt wel leuk als hij weer een keer opstoomt langs de zijlijn, maar hoevaak is het nu succesvol gebleken?

Nee goede zet van Everse, Popov kan het wel maar wil blijkbaar niet leren van zijn fouten. Dan maar een paar wedstrijden op de bank zitten, misschien is hij dan weer scherp.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Jan Everse

Berichtdoor mancity » 26-02-2010 17:22

Klasse Everse. Die Popov moet meedoen met het olympisch hardloopteam van Macedonië. En dat hij Djuricic laat spelen ook prima. Hij durft gewoon de dingen te doen die hij zelf wil doen. Geen vriendjespolitiek. Respect voor Jan.
mancity
Selectiespeler
 
Berichten: 156
Geregistreerd op: 29-08-2005 15:51

Re: Jan Everse

Berichtdoor Gekko » 26-02-2010 17:45

Het is ook een signaal naar de andere spelers. Als een trainer niets doet aan jongens die steeds dezelfde belangrijke fouten makne, wordt dat de norm: it komt net sa krekt. Popov wordt nu geprikkeld om aan de concentratie te werken. Kan hij dat niet omzetten naar scherper en attenter verdedigen dan is het einde oefening. Zo werkt dat in de top (maar ook daaronder, op ons niveau).
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Skopperij » 26-02-2010 19:07

Over Popov zei Everse: „Tegen Ajax kost hij ons minimaal een punt en tegen RKC bijna twee. Dit soort fouten zit structureel in zijn spel.”

Wat is deze man een verademing in vergelijking met De Jonge, Sollied en Verbeek! Hij zegt gewoon wat hij denkt. Bovendien spreekt 'ie geen onzin.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Jan Everse

Berichtdoor Hielke » 27-02-2010 09:30

Jan Everse werd hier met de nodige scepsis onthaald, maar dat lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen. Iedere tactische omzetting of ingreep in het elftal is plotseling prima en verfrissend in plaats van schandalig en onbegrijpelijk.

Hoe doet hij dat, vroeg ik me af. Gewoon een paar komische Rotterdamse one-liners er uit gooien, er serieus bij kijken en de indruk wekken alles onder controle te hebben. Meer niet. Dan hoef je niet eens alles te winnen of goed te voetballen om geaccepteerd en gerespecteerd te worden. Ik vind het knap wat Everse doet.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan Everse

Berichtdoor Calimero » 27-02-2010 09:48

Hielke schreef:Jan Everse werd hier met de nodige scepsis onthaald, maar dat lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen. Iedere tactische omzetting of ingreep in het elftal is plotseling prima en verfrissend in plaats van schandalig en onbegrijpelijk.

Hoe doet hij dat, vroeg ik me af. Gewoon een paar komische Rotterdamse one-liners er uit gooien, er serieus bij kijken en de indruk wekken alles onder controle te hebben. Meer niet. Dan hoef je niet eens alles te winnen of goed te voetballen om geaccepteerd en gerespecteerd te worden. Ik vind het knap wat Everse doet.


Zijn uitstraling en uitspraken maken voor mij ook een hoop goed. Wekt een hoop vertrouwen, en dat heb je als trainer gewoon nodig. Onder JdJ heb ik nog veel degradatiewoorden in mijn hoofd gehad, maar Everse lijkt die weg te kunnen werken, hoewel het nog steeds niet onrealistisch is.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jan Everse

Berichtdoor blauwekater » 27-02-2010 09:50

Skopperij schreef:Wat is deze man een verademing in vergelijking met De Jonge, Sollied en Verbeek! Hij zegt gewoon wat hij denkt. Bovendien spreekt 'ie geen onzin.


Ik ben het wel met je eens dat het een verademing is. Aan de andere kant het is natuurlijk ook bijzonder makkelijk voor hem, wat hij zelf ook al eens aangaf, hij is 4 maanden in dienst hoeft met niemand rekening te houden en hoeft ook niet verder met een speler kijkend naar een volgend seizoen. Op die manier kun je natuurlijk heel anders tegen spelers aankijken en je ook heel anders uiten. Als je hier volgend seizoen ook nog trainer was zou het verhaal vaak wat genuanceerder zijn.
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Re: Jan Everse

Berichtdoor ItFean82 » 27-02-2010 09:53

Het is niet alleen komisch zijn en serieus kijken, of alles onder controle lijken te hebben. Hij draait gewoon niet om de hete brij heen, hij zegt gewoon waar het op staat. En misschien nog wel belangrijker, hij doet ook wat hij zegt. Doordat hij dat doet, zien de supporters dat hij het ook ziet zoals zij het zien. En als je iets doet wat de supporters ook vinden, oogst je respect.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Jan Everse

Berichtdoor El Conde » 27-02-2010 10:37

Nu lees je in alle media dat Popov ons de punten heeft gekost tegen Ajax en bijna tegen RKC. Ik ben de foutjes van Popov ook wel beu, maar is het niet veel te gemakkelijk om dat op 1 speler af te schuiven?. We scoren toch ook niet tegen Ajax? Bak maakte daarna toch ook een dekkingsfout?

Ik heb mijn twijfels over de openheid van meneer Everse.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan Everse

Berichtdoor Skopperij » 27-02-2010 10:56

El Conde schreef:Nu lees je in alle media dat Popov ons de punten heeft gekost tegen Ajax en bijna tegen RKC. Ik ben de foutjes van Popov ook wel beu, maar is het niet veel te gemakkelijk om dat op 1 speler af te schuiven?. We scoren toch ook niet tegen Ajax? Bak maakte daarna toch ook een dekkingsfout?

Wat wil je dan? Popov laten staan? Het complete elftal vervangen? Everse doelt niet op situaties waar Popov als een soort Cannavaro een goal had kunnen voorkomen, maar op situaties als 'hij stond er bij en hij keek er naar'. Dat kost ons al anderhalf jaar veel tegengoals, dus deze ingreep is meer dan terecht.

Ik heb mijn twijfels over de openheid van meneer Everse.

Wat bedoel je hier mee?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Jan Everse

Berichtdoor El Conde » 27-02-2010 11:08

Everse mag wel spelers passeren, maar hoeft niet openlijk in de media spelers aan te pakken en de schuld van een nederlaag in de schoenen te schuiven. Dat bedoel ik er mee. Je wint als team en je verliest als team.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan Everse

Berichtdoor Baggerraartje » 27-02-2010 11:16

El Conde schreef:Everse mag wel spelers passeren, maar hoeft niet openlijk in de media spelers aan te pakken en de schuld van een nederlaag in de schoenen te schuiven. Dat bedoel ik er mee. Je wint als team en je verliest als team.


Hier heb je in principe gelijk in...maar Jan de Jonge deed dat niet en die verzoop toch! Everse hoeft in de paar maanden ook niemand in bescherming te nemen. Ik denk ook wel dat Popov hier wel tegen kan en juist er door wordt geprikkeld.
Laatst bijgewerkt door Baggerraartje op 27-02-2010 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan Everse

Berichtdoor Janneman » 27-02-2010 11:21

Ik heb geen twijfel over Everse en zijn openheid. Heerenveen weet dat Everse zo is en waarom moeten de spelers gespaard worden? Iedereen, met voetbalverstand, ziet dit dus Everse zegt er niets verkeerds mee. Het wordt echt eens tijd dat de spelers beseffen dat ze zich niet meer kunnen verstoppen maar door moeten pakken.

Everse grijpt meer dan terecht in en legt duidelijk uit waarom. En dat een Popov het er dan niet mee eens is is een goed teken. Want dat geeft aan dat sommige spelers absoluut geen zelfkritiek hebben en dat een trainer als Everse de juiste man op de juiste plaats is!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jan Everse

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-02-2010 12:41

Hielke schreef:Iedere tactische omzetting of ingreep in het elftal is plotseling prima en verfrissend in plaats van schandalig en onbegrijpelijk.

Hoe doet hij dat, vroeg ik me af.


Het is prima en verfrissend omdat hij de zwakke schakels vervangt en dan is het logisch dat het niet onbegrijpelijk en schandalig is. Hij doet precies wat nodig is en wat goed is voor het elftal. En het belangrijkste is: hij wint. Alles staat en valt met resultaat.

Hebben we eindelijk een trainer die zegt waar het op staat en dan wordt er weer geklaagd dat hij te open is. Ik houd daar van. Pak spelers ook maar eens in het openbaar aan. Had de Jonge dat ook maar eens gedaan, die pakte ze nooit aan. Ze werkten altijd hard en er werden altijd stappen gezet terwijl het een groot drama was........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jan Everse

Berichtdoor El Conde » 27-02-2010 13:06

Jan heeft nu pas echt wijzigingen doorgevoerd, dus het is afwachten of hij vanavond ook wint. Dan pas kan je oordelen of het goed of slecht is geweest.
Voorlopig laat hij Elm nog steeds staan en die ziet vrijwel iedereen volgens mij ook liever uit de basis verdwijnen.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan Everse

Berichtdoor feanfans » 27-02-2010 13:10

El Conde schreef:Jan heeft nu pas echt wijzigingen doorgevoerd, dus het is afwachten of hij vanavond ook wint. Dan pas kan je oordelen of het goed of slecht is geweest.
Voorlopig laat hij Elm nog steeds staan en die ziet vrijwel iedereen volgens mij ook liever uit de basis verdwijnen.


Als Grindheim niet geschorst was had Elm niet gespeeld. Wat wij allemaal zien, ziet Everse dus ook.

Een verademing deze trainer. Ik heb het vanaf het begin een goede keuze gevonden en hij doet het nog beter dan ik gedacht had. De resultaten zijn nog niet naar, maar hij drukt iig z'n stempel op het team. Het is iemand die niet bang is om keuzes te maken.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Jan Everse

Berichtdoor ItFean82 » 27-02-2010 16:06

El Conde schreef:Nu lees je in alle media dat Popov ons de punten heeft gekost tegen Ajax en bijna tegen RKC. Ik ben de foutjes van Popov ook wel beu, maar is het niet veel te gemakkelijk om dat op 1 speler af te schuiven?. We scoren toch ook niet tegen Ajax? Bak maakte daarna toch ook een dekkingsfout?


Hij heeft toch ook niet gezegd dat het alleen aan Popov lag, hij heeft alleen gezegd dat hij de foutjes zat is van Popov. En daar schijn je het zelf ook mee eens te zijn. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Jan Everse

Berichtdoor El Conde » 27-02-2010 20:37

Goeie keuzes van Everse. Nadat Utrecht en Ajax nog heel behoorlijk waren was het voetbal tegen RKC en Heracles slechter dan ooit. En Elm weer een hele wedstrijd laten staan, onvoorstelbaar. Die jongen liep alleen maar lucht te dekken.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan Everse

Berichtdoor Baggerraartje » 28-02-2010 10:00

De nederlaag tegen Heracles is deze keer vooral de fout van de trainer! Bak en Dingsdag samen achterin gaat niet. Dat hebben ze voorgangers ook al gezien. Als je dan al vindt dat je spelers geen vertrouwen hebben...moet dan precies in de achterhoede (immers die kunnen wel tegen een stootje) alles omgooien! Tachtisch niet erg sterk!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan Everse

Berichtdoor Gekko » 28-02-2010 10:02

Mika had moeten beginnen ipv Elm. Maar als de beleving en het vertrouwen zo minimaal is maakt het niet met wie je speelt. Hij moet nog stevig aan de bak om de boel aan het voetballen te krijgen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Hielke » 28-02-2010 10:33

Jan de Jonge wilde Popov liever vandaag dan morgen uit het elftal kegelen. Eén ding weerhield hem: een gebrek aan alternatieven. Gerry Koning is geen verbetering, maar een verslechtering.

De volgende Jan heeft dit probleem nu aan den lijve ondervonden. Doorselecteren binnen deze selectie is lood om oud ijzer, en andersom. Wie wordt het volgende slachtoffer van de harde hand van Everse? Dingsdag? Bak Nielsen? En dan? Popov terug?

Wat een armoede.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan Everse

Berichtdoor Gekko » 28-02-2010 10:37

Klopt, redelijke alternatieven ontbreken achterin. Of je moet iets met middenvelders gaan proberen, Haglund centraal misschien maar alle andere opties zijn ook noodgrepen waarvan niet te verwachten is dat het op korte termijn iets oplevert.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Frisian Viking » 28-02-2010 10:51

Een verdediger minder erin, stel er maar drie op. We hebben toch geen goede, waarom zou je ze dan opstellen? Svec en Haglund ervoor als stofzuigers. Dan bouw je ook voldoende verdedigende opties in.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jan Everse

Berichtdoor El Conde » 28-02-2010 11:17

Zo simpel geredeneerd allemaal. Het probleem ligt echt niet alleen achterin, maar in het gehele team. Als je ziet hoe de controleurs Haglund en met name Elm keer op keer hun man lieten lopen. Elm hoorde bij Overtoom te staan, nou die moet zich gevoeld hebben als een kind in een snoepwinkel.
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan Everse

Berichtdoor El Conde » 28-02-2010 11:43

Klopt helemaal. Het gehussel van Everse gaf weer een nieuwe verdediging die totaal niet op elkaar in gespeeld was. Daar ligt het deels aan en natuurlijk ook hier en daar aan kwaliteitsgebrek, maar die bal mag ook steeds gegeven worden door een middenvelder. Ons middenveld werd bij tijd en wijle compleet overlopen door nota bene Heracles!
Met Mika erbij werd het al duidelijk beter, maar met name Elm mist loopvermogen en duelkracht. (Ik weet niet wat er met die jongen aan de hand is en ook niet waarom hij nog steeds speelt, maar dit kan niet langer.)
El Conde
Basisspeler
 
Berichten: 632
Geregistreerd op: 13-04-2009 09:14

Re: Jan Everse

Berichtdoor Vrieskist » 28-02-2010 11:53

Volgende wedstrijd kan Grindheim weer spelen, dan zal Elm ook wel eens op de bank plaatsnemen denk ik.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten