Jan Everse

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Fries
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 25-07-2008 20:25

Bericht door Fries »

Ik ken de man niet goed genoeg, wat ik wel weet is dat hij geen blad voor de mond neemt.

Dat wordt weer gezellig dus :lol:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Het kan in ieder geval nooit veel slechter zijn... Wat ik wel weet is dat ie bij Zwolle nogal in de clinche lag met voorzitter Visser, welke hem betichtte van zakkenvullerij. Everse schijnt nog al wat noten op z`n zang te hebben betreffende salaris maar ook wat de secundaire arbeidsvoorwaarden betreft.

Voordeel; Everse kan nu echt zijn ongelijk bewijzen t.a.v. zijn problematiek bij FC Zwolle!
Miereneukert!
jdbrinksma
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-05-2009 14:30

Bericht door jdbrinksma »

Petje af dat er al zo snel een nieuwe trainer is gevonden.
Zou mooi zijn als er ook zo snel een nieuwe voorzitter te vinden is.
Die komt door deze trainerswissel weer mooi op de achtergrond en is weer even buiten schot.
Als het een kerel was had hij deze week gelijk een paar spelers een schop meegegeven.

Op naar de volgende soap?
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Zijn Breuer en Dingsdag al uit de selectie getrapt door Everse?!
Miereneukert!
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Ik vind het knap. Wij komen met z'n allen op zo'n 25 namen/kandidaten en dan weten ze ons nog te verrassen en zijn de meeste licht positief. Karaktiristieke man.

Het is zowel voor SCH als Everse kans op positieve als negatieve kanten. Gaat het goed, dan krijgt Everse zijn cariere een boost en krijgt de directie wat lucht. Gaat het slecht of matig, heeft het bestuur slecht gehandeld en is Jan de schlemiel(waarvan we achteraf zeggen dat we gelijk zeiden dat het een slechte keuze was :wink: )
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »



Jan everse bij zijn oude club


3.23 :lol:
FORZA SC HEERENVEEN
cross'79
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 26-08-2006 00:25
Locatie: Heerenveen

Bericht door cross'79 »

Hij is dus voor 4 maanden aangesteld, wellicht dat hij daarna de assistent wordt van Ron Jans, in groningen zijn ze er van overtuigt.
Jans heeft ooit gezegt dat hij nooit trainer wil worden bij heerenveen, maar dit heeft hij met de kerstdagen ingeslikt op rtv noord ;)
komt nog eens bij dat Jans laatst behoorlijk lang met Riemer heeft staan babbelen, plus het feit dat hij dichtbij uit eten gaat ;)

http://www.lookingforbooking.nl/column/ ... oogte.aspx
edw
Invaller
Berichten: 296
Lid geworden op: 23-11-2009 16:20

Bericht door edw »

Afbeelding
zo zien onze overwinningen eruit
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Nou hoelang krijgen we deze bitterballen humor nog? De meeste grappen zijn al een keer of vier gemaakt inmiddels.
Op naar het volgende seizoen....
edw
Invaller
Berichten: 296
Lid geworden op: 23-11-2009 16:20

Bericht door edw »

ItFean82 schreef:Nou hoelang krijgen we deze bitterballen humor nog? De meeste grappen zijn al een keer of vier gemaakt inmiddels.
laat die overbetaalde vedettes van spelers eerst maar eens de elfstedentocht lopen.
Werkweigering is het.
Hoe kunnen ze zo omgaan met een clubman als Jan de Jonge.
Schandalig.
Zo denk ik erover.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

edw schreef: laat die overbetaalde vedettes van spelers eerst maar eens de elfstedentocht lopen.
Werkweigering is het.
Hoe kunnen ze zo omgaan met een clubman als Jan de Jonge.
Schandalig.
Zo denk ik erover.
Ik zie het verband niet dat je legt tussen bitterballen en werkweigering? :erm:
Edgarius
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-02-2010 09:52

Bericht door Edgarius »

Eerst dit seizoen zien te overleven met deze nieuwe coach, die hopelijk de naast de schoenen lopende spelers aanpakt en dan op naar een nieuwe achterhoede. Breurer, Bak en Dingsdag in de uitverkoop (weggeven is ook nog een optie)
edw
Invaller
Berichten: 296
Lid geworden op: 23-11-2009 16:20

Bericht door edw »

Cyn schreef: Ik zie het verband niet dat je legt tussen bitterballen en werkweigering? :erm:
Het is een combinatie van.
Een grapje over Everse.
Dat over werkweigering slaat op de spelersgroep die Jan de Jonge heeft laten vallen.
Die man heeft alles gedaan wat in zijn vermogen en lag en wordt zo afgeserveerd door dat stelletje vedetten.
Deze Spelers zijn maar voorbijgangers en de Jonge heeft en betekend veel meer voor de club
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik zat van de w2eek al eens voor mijzelf op te dreunen welke trainers er beschikbaar waren. Evertse was de eerste in het rijtje, gevolgd door de Koemannetjes. Evertse heeft in ieder geval iets te bewijzen, het ongelijk van Zwolle, en is eerzuchtig. Laat hem maar los gaan op de selectie. Het is vreemd dat die maar niet los kwam, hoewel we maar een echte veer hebben moeten laten, Pranjic, aan het begin van het seizoen.


Het kon natuurlijk erger. De ex-trainer van Haarlem bijvoorbeeld....
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

edw schreef: Het is een combinatie van.
Een grapje over Everse.
Dat over werkweigering slaat op de spelersgroep die Jan de Jonge heeft laten vallen.
Dat de spelergroep JDJ heeft laten vallen is inderdaad schandalig en dat ben ik met je eens. Echter kan Everse er ook niet zoveel aan doen dat de spelers JDJ hebben laten vallen. En die bitterballen, dat weten we nou wel. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
edw
Invaller
Berichten: 296
Lid geworden op: 23-11-2009 16:20

Bericht door edw »

@itfean82
Weet je ik heb het idee dat Everse dit meer doet om zichzelf te bewijzen dan met het idee Heerenveen weer een beetje op de rit te krijgen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Dat hoop ik toch zeker niet, maar mocht hij zichzelf bewijzen dan pakken wij ook punten. Overigens heb ik het idee dat de hoofdtrainer voor volgend jaar al gecontracteerd is. Zo gaf Everse bij VI expliciet aan dat het voor 4 maanden was en absoluut niet langer. Zou kunnen betekenen dat er dus al een trainer is?!
Op naar het volgende seizoen....
edw
Invaller
Berichten: 296
Lid geworden op: 23-11-2009 16:20

Bericht door edw »

ItFean82 schreef:Dat hoop ik toch zeker niet, maar mocht hij zichzelf bewijzen dan pakken wij ook punten. Overigens heb ik het idee dat de hoofdtrainer voor volgend jaar al gecontracteerd is. Zo gaf Everse bij VI expliciet aan dat het voor 4 maanden was en absoluut niet langer. Zou kunnen betekenen dat er dus al een trainer is?!
Ik krijg het vermoeden dat Ron Jans al lang en breed benaderd is en al een voorcontract o.i.d. heeft getekend.
De uitspraken van Jans in Groningse media dat ze hem niet op zulk soort stappen moeten aankijken zijn toch een teken vind ik.
verder ging hij wel in op de geruchten dat hij evt. kandidaat zou zijn bij NEC en houdt hij nu zijn mond dicht.
Dat zou ik overigens een goede stap vinden het aantrekken van Jans.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Goed van Everse. Men moet snel Nederlands leren.
(In geval van Haglund kan ik het me voorstellen dat je dat nog niet lukt in 3 weken tijd :lol: )
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Pietje Paaltjens
Selectiespeler
Berichten: 555
Lid geworden op: 25-02-2009 16:20

Bericht door Pietje Paaltjens »

Prima en logische keuze van de directie. Gelukkig heeft Vergoossen afgezegd. Dat had ik geen goede keuze gevonden.
Rust in de tent en hopelijk worden er nu punten gepakt.
.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

LC vandaag
Everse kondigt ingrepen aan bij zijn entree

HEERENVEEN – De 3-1 nederlaag tegen VVV blijft bij SC Heerenveen niet zonder gevolgen. De nieuwe interim-trainer Jan Everse kondigde gistermiddag maatregelen aan. ,,Als je drie goals weggeeft in zestien minuten, kan dat niet zonder consequenties blijven.’’ Everse trad gistermiddag als woordvoerder op inzake de competitiewedstrijd tegen FC Utrecht, vanavond in het Abe Lenstra-stadion. Opmerkelijk, omdat hij in de ochtenduren slechts stond toe te kijken bij de besloten training en vervolgens verklaarde ,,nog geen mening te hebben, omdat ik hier nog maar een paar uurtjes ben. Ik ga er niet meteen tussendoor fietsen.’’ Nadien nam hij toch het roer over van Gert Heerkes en Johnny Jansen. Heerkes zit vanavond
wel op de bank. Gistermiddag werd door de drie het strijdplan voor de ontmoeting met Utrecht besproken. Everse: ,,Ik heb die ploeg een paar keer zien spelen, nog met Zwolle tegen ze geoefend in de voorbereiding.’’ Hij zei dat zijn indrukken over
Heerenveen vooral zijn gebaseerd op het bekijken van tvbeelden. ,,Ik heb voorts een stapel dvd’s bekeken en zal dat ook de
komende dagen doen om een beter beeld te krijgen. Dinsdag doe ik mijn eerste training.’’ Van wat hij zag van de wedstrijd
tegen VVV is Everse geschrokken. ,,Ik noem geen namen, maar bepaalde spelers zullen het merken. De training was niet voor niets besloten.’’ Van een schokeffect wil hij echter niet spreken. ,,Maar ik geloof wel dat vreemde ogen kunnen dwingen.’’
Aangenomen kan worden dat Kristian Bak Nielsen op de bank begint.
Voor hem in de plaats speelt Michel Breuer, die net als Daryl Janmaat en Goran Popov terugkeert van een schorsing. Roy Beerens is hersteld van een rugblessure. ,,De enige afwezige is de geblesseerde Mika Väyrynen’’, aldus Everse. Hij heeft gisteren geen contact gezocht met voorganger Jan de Jonge. Utrecht (dat de geschorste Sander Keller mist) kan volgens Everse op verschillende manieren worden bestreden.
,,Je kunt meteen druk zetten en hun opbouw verstoren. Maar je kunt ook vanuit een gesloten defensie spelen. Dat lijkt me de meest veilige optie, omdat Heerenveen momenteel niet overloopt van vertrouwen.’’
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

en nog meer , veel Heerenveen in de LC vandaag
Gepassioneerde tussenpaus terug naar de basis

,,Spelers vinden het prettig om met mij te werken’’, zegt Jan Everse, de tweede interim-trainer bij SC Heerenveen dit seizoen. De 56-jarige Rotterdammer is realist - ,,Tuurlijk, ze zijn bij me gekomen omdat ik beschikbaar was’’ – maar let wel: ,,Als een speler niet mee wil, schuif ik hem, húp, aan de kant.’’

Door Peter van der Meeren

HEERENVEEN - ,,Ik heb het hier eigenlijk wel makkelijk’’, zegt Jan Everse op zeker moment. Hij komt tot die conclusie na een boeiend betoog over het voetbal en zijn eigen persoon. Everse (,,Noem mij maar tussenpaus, ik heb altijd al eens paus willen zijn’’) doelt op het feit dat hij zeker weet dat hij na vier maanden weer vertrekt uit Heerenveen. ,,Dat gebeurt, al pak ik uit dertien wedstrijden 39 punten. Dát maakt het voor mij in zekere zin makkelijk.’’ ,,Een trainer die langer blijft, zou er wellicht rekening houden dat hij een speler ook volgend seizoen nog onder zijn hoede heeft. Ik niet. Wie nu niet mee wil, schuif ik aan de kant. Húp, voor jou een ander, want er lopen bij een gezonde club als Heerenveen voldoende goede spelers rond. Geen moeite mee. Het gaat hier namelijk niet om mijn ego of dat van de speler, maar om het belang van Heerenveen.’’ De oud-speler van Feyenoord en Ajax had naar e eigen zeggen al afscheid genomen van het betaalde voetbal. ,,Met dien verstande dat ik voor mezelf al besloten had om niet meer in de eerste divisie te werken.’’ Everse vindt zichzelf goed genoeg voor het trainen van een eredivisieclub, ,,maar ik besef dat mijn imago clubs er van weerhouden heeft om met mij in zee te gaan.’’ Wat is zijn imago? Everse, ex-trainer van Sparta, Zwolle en het Finse Jokerit: ,,Er valt met mij niet te werken, zegt men, ik heb een grote mond.’’ Klopt dat beeld? ,,Ik heb geen autoriteitvrees en geef ongezouten mijn mening. Ik ben eerlijk, emotioneel en kan cynisch zijn; financieel niet onafhankelijk, maar geestelijk wel. Ik kan recht in de spiegel kijken en dat kan lang niet iedereen in de voetballerij zeggen.’’
Ondanks, of dankzij, die eigenschappen, meent Jan Everse dat spelers het prettig vinden om met hem te werken. Daarbij schuwt hij de zweep niet. ,,Ik werk op basis van straffen en belonen. Wie iets niet goed doet op de training, zal dat merken. Tegelijkertijd moeten we terug naar de basis. Veel herhalen. Of die tijd er is? Dingen vier dagen herhalen kan ook voldoende zijn.’’ De tweevoudig international en het familielid van Coen Moulijn (,,zijn moeder was een zus van mijn opa’’) heeft de reputatie dat hij teams aan het voetballen krijgt. Of Heerenveen daar momenteel bij gebaat is? ,,Je kunt verzorgd spel absoluut koppelen aan strijd’’, zegt Everse, die zichzelf een man met gevoel voor humor noemt,
,,maar zeker geen komiek.’’ Hij zegt veel te hebben opgestoken van ex-Ajax-trainer Tomaslav Ivic en een stageperiode bij het toen nog door Arrigo Sacchi getrainde AC Milan.
,,Daarvan heb ik geleerd: je moet verzorgd spel ook verbinden aan realisme. Als ik Heerenveen in de eredivisie kan houden door ‘vuil’ countervoetbal, dan gaan we dat spelen, zonder problemen.’’ ,,Als ik hier geen vertrouwen in had gehad, had ik dit niet gedaan. Aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat ik niks te verliezen heb’’, zegt Everse. Om bij Heerenveen aan de slag te kunnen, moest hij nog wel even in gesprek met de voorzitter van de Ridderkerkse hoofdklasser RVVH. ,,Daar had ik afspraken mee en ik ben van: man een man, woord een woord. Hij had gelukkig alle begrip, maar voordat ik met Heerenveen ging praten, heb ik donderdagavond nog wel eerst de training bij RVVH gedaan. Die club staat tenslotte ook behoorlijk ‘van onderen’.’’ Everse, eigenaar van een detacheringsbedrijf, wil dat de spelers van Heerenveen snel weer plezier uitstralen. ,,Vrijdagochtend bij de kennismaking heb ik ze gevraagd of ze vroeger ook een droom hadden. Ik had die in elk geval wel: profvoetballer worden. Natuurlijk hadden deze jongens dat ook. Stráál dat dan ook uit, heb ik ze voorgehouden. Besef dat je speelt bij een geweldige club, voor een ongetwijfeld geweldig salaris. Heb dan plezier, laat het geen verplichting worden.’’
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Haha, heeft die Bak Nielsen toch mooi zijn eigen ruiten in zitten gooien na dat geblunder tegen VVV. :D
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Kleurrijke man als ik het zo lees....... En vooral de zin van straffen en belonen staat mij erg aan. Bij de Jonge konden ze nog zo slecht spelen, ze stonden er de volgende keer mooi weer in. Bak ernaast is stap 1, nu Elm en Assaidi nog en Everse mag blijven..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Everse moet niet in dezelfde val trappen als De Jonge. De rechtlijnige trainer uithangen door gevestigde namen te passeren, en vervolgens door die jongens geliquideerd te worden.

Er zal een flinke portie Rotterdamse humor voor nodig zijn om het gezellig te houden op een reservebank met Dingsdag, Bak Nielsen, Sibon en Väyrynen...
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Misschien waren ook wel heel spelers bij Jde Jonge..niet eens met de speelwijze en opstelling! Trouwens wie wel op het forum?? Met zijn hele voorkomen van Jan Everse heb je al sneller de indruk dat het beter gaat. Nu maar hopen dat het ook echt gaat gebeuren!
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Bommen Berend schreef:En Melle bedankt voor het kistje bier!
Wat? Heeft Melle het kistje bier nog niet gebracht, foei toch.

Je kunt van alles bedenken van het hoe en waarom deze man moet komen maar hij was natuurlijk vorige week zondag in studio voetbal en toen moet men gedacht hebben laten we die maar nemen. Kwam op mij realistisch en nuchter denkend over geen gedraai maar zeggen waar het op staat. Goeie keus van.............. vul zelf maar inZie overigens niet in waarom hij de klus niet kan klaren.
Wanneer dat niet zo is dan moeten de spelers de hand in eigen boezem steken.
En misschien blijft hij wel gewoon deel uitmaken van de staf voor volgend jaarals ass trainer. Of was hij daar al voor gevraagd, je weet het maar nooit. Ik niet iig.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Wat dat betreft is het perfect dat Everse voor vier maanden aangenomen is. Hij geeft zelf het grote voordeel al aan, hij hoeft niet te denken om volgend seizoen. Wie de boel sabboteert kan oprotten, dat lijkt me duidelijk genoeg. Is misschien de impuls die Breuer en co nodig hebben.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Voor een speler als Dingsdag was het natuurlijk een pijnlijke zaak dat hij onder Sollied zijn aanvoerdersband verloor, en onder De Jonge zelfs zijn basisplaats. Dat kon hij niet verkroppen en hij is daarom flink gebotst met De Jonge.

Everse kan Dingsdag het volledige vertrouwen geven en weer aanvoerder maken. Dat zou geen gekke optie zijn. Anders kan hij hem beter uit de selectie zetten. Onruststokers en kliekjesvorming kunnen we missen als kiespijn.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Een stukje column van Hugo Borst
Iemand op straat zei me dat Frans Adelaar moet worden ontslagen. Hoewel ik niet kan uitstaan dat de trainer van Sparta mijn lieveling Edouard Duplan niet opstelt, lijkt het mij een slecht idee. Er is namelijk helemaal geen geld voor en zelf de handdoek gooien, net als de trainer van Heerenveen deed, zit er niet in.

Erg verstandig wat Jan de Jonge deed. Die man leed op de bank helse pijn. Bij Heerenveen hadden ze het kunnen weten trouwens. Als trainer van De Graafschap bezweek Jan de Jonge letterlijk onder de druk van degradatievoetbal. Mensen die hem daar van dichtbij meemaakten, schrokken zich een hoedje van zijn overspannenheid.

Als je je de luxe kunt permitteren - en dat kan elke eredivisietrainer want die krijgt meer betaald dan hij verdient zal ik maar zeggen - moet je in het leven alleen maar doen wat leuk is. Geniet een beetje van je werk. Let op Jan Everse bij Heerenveen zondag. Hij wisselt ernst af met scherts.

Er mag gelachen worden. Nou, dat lijkt me pure winst in het doorgaans zorgeloze, vrolijke Heerenveen. Hopelijk gooit Everse allereerst de eeuwig zuur kijkende Michael Dingsdag eruit. Dat zijn twee vliegen in één klap, want daar knappen de Friezen ook defensief enorm van op.

Wat verder een zegen is: op persconferenties zal Jan Everse niet betrapt worden op het uitspreken van het cliché 'stapjes maken'. Na afloop van weer een slecht resultaat zei Jan de Jonge dat er stapjes werden gemaakt. Alsof hij het over een 13 maanden oude baby met een poepluier had. Er zijn weddenschappen op afgesloten of de trainer, staande voor het sponsorbord, de woorden 'stapjes maken' ging uitspreken. Ik heb er twee keer tien euro mee gewonnen.

Met Jan Everse gaat Heerenveen erop vooruit, zei ik gisteren aan de telefoon tegen Simon Kuper. De columnist van Financial Times zweeg. Simon is een autoriteit, helemaal sinds hij met Stefan Szymanski (hoogleraar economie in Londen) het onthullende boek Dure spitsen scoren niet schreef.
Op naar het volgende seizoen....
Plaats reactie