Jan Everse

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

J'88
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-03-2009 21:41

Bericht door J'88 »

Royce_SCH schreef:Ach voor 4 maanden moet Jan Everse kunnen. Maar ik heb nou niet bepaald een hoge pet van hem op. Bovendien vraag ik mij af de spelers wel naar Jan Everse willen luisteren. Ik denk dat driekwart van de selectie zijn wenkbrauwen omhoog deed, toen Everse de kleedkamer binnen kwam. Ik hoop dat Everse die verwende nesten kan aanpakken. Wat mij betreft begint hij zaterdag met een mix van Beloften en A-junioren tegen Utrecht.

Succes Jan! Maar ook ik denk dat jij die lamzakken niet aan het werk krijgt...
Die spelers die het nu nog niet snappen, ongeacht wie er voor hun staat, kunnen wat mij betreft per direct opkrassen. Weg ermee!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ik begrijp niet dat sommige Everse nu al afkraken? Dachten jullie nou echt dat Hiddink kwam??
Wat had Foppe de Haan nu gepresteerd toen hij Korbach plaats in nam?? Verbeek had ook echt een hele grote internationale carriere gehad (wel 3 jaar heracles) toe hij Foppe opvolgde! Nee..laten Everse nu eerst maar de kans geven het te laten zien!
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Goede keus voor 4 maanden als je het mij vraagt. Ik ben benieuwd met wat voor opstelling hij op de proppen komt.
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Op 2 maart 2009 meldt De Telegraaf dat Jan Everse op non-actief is gezet. De oorzaak ligt niet, zoals FC Zwolle aangeeft, op het sportieve vlak maar vanwege een misdraging gepaard gaande met fysiek contact jegens een collega/medewerker van FC Zwolle. Everse zou boos zijn geworden nadat hij en zijn vrouw, die eerder een meningsverschil had met de betreffende medewerker, werden overgeslagen bij de bittergarnituur. De club vindt dat er een onwerkbare en onhoudbare situatie is ontstaan. FC Zwolle is van mening dat er in een leidinggevende functie sprake dient te zijn van voorbeeldgedrag.
Mijn God, dat ons bestuur zo'n kerel als redder in nood ziet...
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Van mij krijgt hij de kans. Natuurlijk is het geen Hiddink maar hij heeft het bij Zwolle uiteindelijk goed gedaan. Nu is dit een totaal andere klus maar Everse is volgens mij wel recht voor zijn raap. De spelers zullen sowieso wel mee moeten, en wie niet mee wil valt maar af...
Gebruikersavatar
hilbi
Invaller
Berichten: 453
Lid geworden op: 15-06-2009 17:00

Bericht door hilbi »

Skip schreef: Mijn God, dat ons bestuur zo'n kerel als redder in nood ziet...
je vergeet ff te melden dat everse daarna in het gelijk is gesteld en dat zwolle hem weer moest aannemen.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Op 2 maart 2009 meldt De Telegraaf dat Jan Everse op non-actief is gezet. De oorzaak ligt niet, zoals FC Zwolle aangeeft, op het sportieve vlak maar vanwege een misdraging gepaard gaande met fysiek contact jegens een collega/medewerker van FC Zwolle. Everse zou boos zijn geworden nadat hij en zijn vrouw, die eerder een meningsverschil had met de betreffende medewerker, werden overgeslagen bij de bittergarnituur. De club vindt dat er een onwerkbare en onhoudbare situatie is ontstaan. FC Zwolle is van mening dat er in een leidinggevende functie sprake dient te zijn van voorbeeldgedrag.
Volgens mij was daar zelfs nog een rechtzaak over geweest die Everse won.

Everse is bij Zwolle weggegaan vanwege een vete met het bestuur, niet om voetbaltechnische redenen. Johan Derksen stond bijvoorbeeld ook vierkant achter Everse. Nu zullen sommige mensen wel weer gaan roepen dat Derksen er niets van snapt maar mi is hij goed ingevoerd en heeft hij het relatief vaak bij juiste eind.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Baggerraartje schreef:Ik begrijp niet dat sommige Everse nu al afkraken?
Dat afkraken valt wel mee volgens mij, dat er vraagtekens zijn is logisch. We hebben nou niet echt een grote naam/topper binnen gehaald. Ik kraak hem niet af maar heb wel een paar vraagtekens. Maar het is simel, hier moeten we het mee doen.
Bedankt Torcida:-)
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ook ik zie hier geen afkraken (op een paar reacties over de bitterbalaffaire na dan).
Zelf sprong ik ook geen gat in de lucht toen ik hoorde dat hij was aangesteld. Daarentegen had ik ook geen andere haalbare naam in gedachten dus had ook geen grote naam qua trainer verwacht (waarbij je je nog af kan vragen wat een grote naam is).

Wel sta ik positief ertegenover dat de club zo snel een nieuwe trainer heeft weten aan te stellen. Kan hij vast wennen aan de spelersgroep en morgen kijken wat hij ermee kan bij de wedstrijd. Tevens hoop ik dat wanneer de jongens die nu in het veld komen zaterdag niet goed presteren hij ook de ballen durft te tonen om dan iemand anders op te stellen.
Bijvoorbeeld een Djuric waar ik nog maar weinig van heb gezien en die volgens de jonge toch tegen de basis aan zat. Tevens jonge jongens uit de beloften zullen zich wel graag willen bewijzen wanneer ze de kans krijgen en dan dus ook alles geven. Hierdoor kan je goed zien wat er (op dit moment) in die jonge jongens zit.

Ik hoop dat jan everse in elk geval 11 mannen het veld in stuurt die 100% voor de winst willen gaan! En zo niet, wissel ze dan maar, maak een statement naar de groep dat er wat van ze wordt verwacht en dat ze er anders gewoon naast komen te staan. Misschien dat ze dan wakker worden.

Everse krijgt van mij in elk geval het voordeel van de twijfel.
Gebruikersavatar
Sjoppie
Jeugdspeler
Berichten: 41
Lid geworden op: 17-01-2003 09:08
Locatie: Jirnsum
Contacteer:

Bericht door Sjoppie »

Nu nog Van Dobben als hoofdsponsor en we worden kampioen :wink:

Geef hem een kans. Inderdaad die verwende nesten een rotschop onder hun hol geven. Als ik die breuer zie lachen bij de 3-o afgelopen dinsdag en zijn interview op televisie gister zag, dan gaan bij mij de haren overeind staan........
Dus jung!
Gebruikersavatar
trainer
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 27-08-2009 15:59
Locatie: De Gaastmar

Bericht door trainer »

Het feit dat je zo'n trainer haalt met deze reputatie en staat van dienst geeft toch wel aan dat het probleem voor 95% bij de spelersgroep zelf ligt. En niet bij de trainer. Het lijkt mij dat er vooral gezocht is op iemand die dan misschien deze lamlendige luie spelersgroep wel aan kan en durft te pakken. Dat zijn staat van dienst even op een tweede plaats is gekomen.
Ik ken Jan Everse niet, maar van wat ik hier lees krijgt hij van mij de voordeel van de twijfel. En willen de spelers niet wat hij wil, zet ze er maar naast. Minder dan nu kan het niet worden, wie je ook in het elftal zet.

En anders heb ik nog wel een zoon die heel goed als laatste man kan spelen. Hij heeft alleen kwa uiterlijk wel wat van Smarason (aldus de ladies), is weer vervelend en verwarrend voor Bak Nielsen....
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zolang we geen kaas en/of bitterballen beloven, zit er toch nog een kansje van succes in.

Weet niet wat ik moet verwachten.. Laat het maar over me heenkomen. Hij zal niet voor niets getipt zijn door Hiddink denk ik dan..
Kipy21
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 10-01-2010 00:52

Bericht door Kipy21 »

Baggerraartje schreef:Ik begrijp niet dat sommige Everse nu al afkraken? Dachten jullie nou echt dat Hiddink kwam??
Wat had Foppe de Haan nu gepresteerd toen hij Korbach plaats in nam?? Verbeek had ook echt een hele grote internationale carriere gehad (wel 3 jaar heracles) toe hij Foppe opvolgde! Nee..laten Everse nu eerst maar de kans geven het te laten zien!
Hier ben ik het ook mee eens. Everse is voor de laatste 4 maanden. Foppe en Vergoossen hadden al afgezegd, wie had jij dan verwacht? Ten Cate trek je niet aan als Ad Interim, Jans zit nog bij Groningen (al zie ik die liever niet komen).

Denk dat Everse een goede keuze is, en veel beter op korte termijn niet mogelijk was. Tevens schijnt Heerenveen getipt te zijn door Hiddink. Je kunt niet verwachten dat we even weer zo'n naam als Sollied strikken als interim trainer.
Prima keuze en nu maar hopen dat de jongens beseffen dat we punten moeten pakken.
Gebruikersavatar
dakkapel
Bankzitter
Berichten: 248
Lid geworden op: 15-03-2009 10:32

Bericht door dakkapel »

Geachte heer Everse,

hierbij wat ´studiemateriaal´.....







Doe er je voordeel mee....
Een Zomer maakt nog geen zwaluw
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

dakkapel schreef:Geachte heer Everse,

hierbij wat ´studiemateriaal´.....







Doe er je voordeel mee....
Wat heb ik in een deuk gelegen net, hoe hilarisch om dit terug te zien :lol:
Gebruikersavatar
jos
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-02-2010 11:16
Locatie: Zwolle

Bericht door jos »

Kom zelf uit Zwolle. Jan Everse had een probleem met het bestuur, dat is de reden van vertrek. Bij de spelers stond hij er goed op. Hard, fair en cynisme zijn de handelskenmerken van JE. Tevens is hij tactisch wel sterk, is niet geheel onbelangrijk gezien het recente verleden.Tip voor Jan, neem je oud collega Jaap Stam mee naar Heerenveen, kan hij meteen aan de slag met de bedroevende achterhoede. Voor een paar maanden een goede beslissing lijkt me.
Laatst gewijzigd door jos op 05-02-2010 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Heeft Everse geen moeite met Stam, die het uiteindelijk overnam na zijn vertrek?
Frieslandpride
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 09-08-2009 18:31

Bericht door Frieslandpride »

Ik kan niks anders zeggen dan, Een erg goede keuze!
Ben wel blij met deze trainer omdat hij tenminste een beetje Fel tegen het team is .
:stan:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Leuk Cyn, je eigen spelers in de zeik nemen.

Ik denk dat je van vrijwel iedere club wel een video kan maken met fouten en overtredingen van hun verdedigers....
Gebruikersavatar
jos
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 04-02-2010 11:16
Locatie: Zwolle

Bericht door jos »

Everse had alleen met het bestuur en met Gerald van de Belt een groot probleem, niet met spelers en de rest van de tech.staf.
steward
Bankzitter
Berichten: 243
Lid geworden op: 29-09-2005 09:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door steward »

Nou welkom dan maar Jan, aan de voornaam hoeven we in ieder geval niet te wennen.
Ken Jan niet, maar geen twijfel dat daar verandering in gaat komen. Veel succes met dit lamlendige zootje spelers en schop maar flink kont de komende 4 maanden, mijn zegen heb je. :mrgreen:
Leafer dea as Cambuur supporter
Remtyger
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-02-2010 19:45

Bericht door Remtyger »

Ik heb grote twijfel maar laten we bidden :wink: voor een goede afloop. En voor volgend seizoen toch eindelijk maar eens een trainer van naam.
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Ik heb mijn twijfels. Hopelijk onterecht.


Veel succes Jan.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Gebruikersavatar
USAFries
Nieuw talent
Berichten: 95
Lid geworden op: 09-06-2009 16:59
Locatie: Carthage, MO (USA)
Contacteer:

Bericht door USAFries »

Zeer tevreden over deze 'tijdelijke' oplossing. JE, getipt door Guus Hiddink aan het bestuur van Heerenveen. Jan kennende, no nonsense, een klein beetje autoritair, tactisch vry sterk en zoals al eerder gezegd, hij heeft oog voor talent en de jongere generatie. Ik ga niet zeggen dat, maar hou in het achterhoofd dat deze man ons allemaal wel eens kan doen verbazen.
Ik zie hem misschien nog wel samenwerken volgend jaar met onze nieuwe trainer RJ. Dat zou een fantastiche combinatie zijn naar mijn idee.
Het leven is geen pak vla!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Jan Everse is bekend met het voetballen in de marge. Hij weet wat er nodig is om niet te degraderen. De spelers die een meerwaarde hebben zal hij er zeker uitpikken en spelers die niet mee kunnen vallen dan ook zeker af. Sollied zag het, JdJ voelde het en Everse moet het dan maar daadwerkelijk doen..snoeien die selectie!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

We will see.. Als hij een beetje tactisch inzicht heeft moet niet degraderen wel lukken :erm:
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Het is heel eenvoudig: beter dan Jan Everse was er op dit moment niet beschikbaar. Goed dat ze relatief snel een nieuwe trainer hebben gevonden.

En wellicht kan Everse ook nog verrassen. Sterke communicator, een intelligente man met discipline. Hij heeft alleen zo weinig ervaring, maar ook trainers kunnen zichzelf ontwikkelen.

Hij verdient onze volledige steun.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Guus Hiddink adviseerde het bestuur van sc Heerenveen toen het op zoek moest naar een trainer die het seizoen kan afmaken. Dat verklaart het bestuur van RVVH, de club waar Heerenveen Jan Everse vond.


De verklaring van het bestuur van RVVH staat op de website van die club:

"Onze hoofdtrainer Jan Everse is zeer onverwacht, per direct, de nieuwe trainer van de Friese eredivisionist Heerenveen geworden. Jan werd gisterenmiddag door het bestuur van Heerenveen benaderd ondermeer via een positieve tip aan de Friezen van Guus Hiddink. Jan leidde gisteravond echter nog gewoon de training en stapte vervolgens in de auto richting Heerenveen waar vannacht een overeenkomst werd getekend tot en met het einde van het seizoen.

Overigens heeft Jan bij het tekenen van het contract met RVVH altijd als optie bedongen dat hij voor een aansprekende club uit de Jupiler League of een eredivisieclub de afspraak met RVVH zou kunnen ontbinden. Helaas voor RVVH, dat diep onder de indruk is geraakt van Jan’s werkwijze maar fantastisch voor Jan Everse zelf, moest deze optie al snel gelicht worden. Wij sluiten niet uit dat Jan, die een doorlopend contract bij RVVH had getekend, dus komend seizoen weer gewoon onze hoofdtrainer is. Wij feliciteren Jan met deze promotie en wij wensen hem in deze komende Friese missie het allerbeste."

Deze gang van zaken is op verschillende manieren uit te leggen. Benaderde sc Heerenveen Hiddink om het seizoen af te maken? Is Hiddink de man voor het volgend seizoen en kreeg hij daarom een stem in dit verhaal? Of is het normaal dat de bondscoach van Rusland (en een vriend van onze ere-voorzitter Van der Velde) zich met de benoeming van een tussenpaus bemoeit?
bron; RVVH

wellicht volgend seizoen Hiddink als technisch directeur verbonden aan heerenveen?????
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Het is wel iemand die niet aan de club verbonden is, een buitenstaander heeft er soms een frisse kijk op. Dat heeft hij al voor op JDJ, die was al werkzaam bij Heerenveen. Misschien dat Everse een paar knopen hakt, ben erg benieuwd. Of hij het gewenste niveau hebben zullen we wel zien, zolang hij maar punten binnen harkt. Hoe hij dat doet zal mij een zorg wezen.
Op naar het volgende seizoen....
Frisian Hellcat
Invaller
Berichten: 384
Lid geworden op: 31-01-2009 21:40
Locatie: Ljouwert

Bericht door Frisian Hellcat »

Ik kan niets anders doen dan Jan Everse ontzettend veel succes te wensen, als hij ons in het linker rijtje doet belanden aan het einde van het seizoen mag hij voor mijn part blijven.
Plaats reactie