Jan Everse

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jan Everse

Berichtdoor dagizmo » 05-02-2010 09:38

Everse moet SC Heerenveen uit moeras trekken
05/02/2010 08:20

SC Heerenveen ving bot bij Sef Vergoossen en Foppe de Haan. De Friese club had in de zoektocht naar een tussenpaus meer succes bij Jan Everse.

Na het opstappen van Jan de Jonge zocht SC Heerenveen een trainer die het seizoen kon afmaken. De opdracht was eenduidig: de Friese club uit de gevarenzone loodsen. Hoewel de verwachting was dat er pas na het weekeinde duidelijkheid zou komen, begint Everse vrijdag meteen aan de klus. Dit weekeinde tegen FC Utrecht zit hij waarschijnlijk al op de bank.

Na zijn vertrek bij FC Zwolle in oktober ging Everse als trainer aan de slag bij de zaterdaghoofdklasser RVVH. SC Heerenveen wordt zijn derde Nederlandse profclub in zijn trainersloopbaan. De Rotterdammer, die in 2001 werkte bij het Finse FC Jokerit, was eerder verbonden aan Sparta Rotterdam.



We zijn benieuwd of deze man de groep wel kan motiveren. Als de naam Jan de Jonge niet kan motiveren, dan zal de naam Jan Everse dit al helemaal niet bereiken bij deze spelersgroep.
Gezien zijn laatste werkgever is het ook niet een trainer die rust in de tent brengt. De kans op aanvaringen met spelers is Jan Everse niet onbekend.

Een goede keuze? Wie weet. Er is maar 1 doel: punten pakken en degradatie voorkomen. Dat weet zelfs een Jupiler trainer.
Laatst bijgewerkt door dagizmo op 05-02-2010 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Re: Jan Everse

Berichtdoor bossie1986 » 05-02-2010 09:47

ZWOLLE - Ontoelaatbaar gedrag is trainer Jan Everse noodlottig geworden. Het bestuur van FC Zwolle heeft de oefenmeester maandagmorgen per direct op non-actief gesteld. Aanleiding is een misdraging met fysiek contact tegen een collega/medewerker van de club, vrijdagavond na de gewonnen wedstrijd (3-2) tegen Veendam.


Zijn we dat nodig bij heerenveen????
Laatst bijgewerkt door bossie1986 op 05-02-2010 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt
bossie1986
Nieuw talent
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 20-01-2010 23:44

Re: Jan Everse

Berichtdoor XbWdX » 05-02-2010 09:47

Staat ook op teletekst.
XbWdX
Selectiespeler
 
Berichten: 163
Geregistreerd op: 14-05-2009 09:13
Woonplaats: Duiven

Re: Jan Everse

Berichtdoor dagizmo » 05-02-2010 09:48

Pak de bitterballen er maar bij :lol:
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Hielke » 05-02-2010 09:49

De komst van Everse is inmiddels bevestigd op de officiële site.

Succes Jan!
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan Everse

Berichtdoor Voorstopper » 05-02-2010 10:08

Ik vind het prima, het gaat tenslotte om 4 maanden en er zullen vast niet veel trainers erg gewillig geweest zijn hier aan de slag te gaan. De doelstelling is ook duidelijk: degradatieplayoffs ontwijken. Dat moet ook zeker ook met Jan Everse gaan lukken lijkt me.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Wiggs » 05-02-2010 10:09

Er zal toch iemand voor dee groep moeten staan en snel ook
Dan is,denk ik,een nederlandse trainerde beste optie
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Jan Everse

Berichtdoor Riverside » 05-02-2010 10:10

Niet de naam waar we allemaal op hoopten natuurlijk. Maar als je het een beetje goed bekijkt is het wel een logische zet om Everse aan te stellen. Ervaring, heeft zelf in de top gevoetbald, heeft eerder degradatiekandidaten gecoacht, is direct beschikbaar en rechtlijnig. En wellicht heeft hij nog een huis in de nabijheid van Zwolle waardoor reistijd ook niet zo'n probleem is.

Nou Breuer en consorten, ik hoop voor jullie dat Jan Everse eens voor duidelijkheid zorgt..
Laatst bijgewerkt door Riverside op 05-02-2010 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor jakato » 05-02-2010 10:11

De komst van Jan Everse is bekend gemaakt en velen beginnen met het al dan niet steunen van hem, afvragen of hij de juiste man is etc. etc.

Zaken als bitterballen, vermeend handgemeen etc. etc.

Feit is dat de meeste spelers van FC Zwolle (waarvan ik er één goed ken) goed over hem als trainer te spreken waren. De problemen lagen meer in de relatie met de 'hoge heren' van de club, niet met de spelersgroep.

Is dit niet waarvan velen van jullie zeiden dat er iemand moest komen die niet 'blind' achter Yme cs aanliep maar iemand met ballen?

Welnu, die heeft hij. Laten we hem dan maar gaan steunen en aan het eind van het jaar / seizoen het bestuur en rvc duidelijk maken wat wij als supporters van de club ervan vinden.

Jan veel wijsheid en succes toegewenst
Impossible is nothing
Avatar gebruiker
jakato
Nieuw talent
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: 11-08-2009 11:29

Re: Jan Everse

Berichtdoor Dreetje » 05-02-2010 10:12

Ik kan hier toch best content mee zijn.
Lijkt me een goede no-nonsens trainer die zegt waar het op staat.
Hopelijk dat hij de negativelingen wèl aan het ballen krijgt.

Jan, veel succes de komende 4 maanden!
Laat het AUB weer over voetbal gaan ipv bestuurlijk geneuzel..
Dreetje
Nieuw talent
 
Berichten: 119
Geregistreerd op: 04-02-2008 12:18

Re: Jan Everse

Berichtdoor larsSCH » 05-02-2010 10:12

Gezien de omstandigheden lijkt me dit een prima keuze. Er zijn niet veel trainers die op zo'n moment in het seizoen, en met een contract voor slechts 4 maanden, bij een club in willen stappen. Daarbij is Everse een trainer die aanvallend voetbal speelt en die durft te zeggen waar het op staat, iets wat deze spelersgroep volgens mij wel nodig heeft. Hopelijk slaagt Everse erin om ons zo snel mogelijk vrij van degradatiezorgen te spelen.
larsSCH
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 15-10-2006 12:19

Re: Jan Everse

Berichtdoor dagizmo » 05-02-2010 10:15

jakato schreef:De komst van Jan Everse is bekend gemaakt en velen beginnen met het al dan niet steunen van hem, afvragen of hij de juiste man is etc. etc.

Zaken als bitterballen, vermeend handgemeen etc. etc.




Wat denk je nou zelf? Dat we euforisch op de banken staan omdat Jan Everse hier komt te trainen?
Het is 1 voor 12 (5 voor 12 zijn we al voorbij). We staan zwaar onder druk, degradatie is niet meer onrealistisch.
We zijn net een clubman kwijtgeraakt, de spelersgroep geeft aan de boel niet meer te willen trekken, het bestuur valt van de ene crisis in de andere en lijkt het tij niet te kunnen keren.

Vind je het dan niet logisch dat alles wat er nu gebeurd onder de loep wordt gelegd?
Het is Jan Everse hoor....! Niet bepaald de trainer waar we vorig jaar aan dachten in de Kuip!
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Re: Jan Everse

Berichtdoor edw » 05-02-2010 10:16

Of dit nou een goede beslissing is.
Sinds Jan Everse weg is bij Zwolle hebben die niet meer verloren.
edw
Selectiespeler
 
Berichten: 296
Geregistreerd op: 23-11-2009 16:20

Re: Jan Everse

Berichtdoor Ebiede » 05-02-2010 10:17

Geef ze op hun Flikker Jan! zet hem op!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan Everse

Berichtdoor Rednax » 05-02-2010 10:17

Verrassend. Wel iemand die geen blad voor de mond neemt en zegt waar het op staat.

Hoop dat onze verwende selectie met de tere zieltjes daar tegen kan :roll:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Jan Everse

Berichtdoor jakato » 05-02-2010 10:19

dagizmo schreef:
jakato schreef:De komst van Jan Everse is bekend gemaakt en velen beginnen met het al dan niet steunen van hem, afvragen of hij de juiste man is etc. etc.

Zaken als bitterballen, vermeend handgemeen etc. etc.




Wat denk je nou zelf? Dat we euforisch op de banken staan omdat Jan Everse hier komt te trainen?
Het is 1 voor 12 (5 voor 12 zijn we al voorbij). We staan zwaar onder druk, degradatie is niet meer onrealistisch.
We zijn net een clubman kwijtgeraakt, de spelersgroep geeft aan de boel niet meer te willen trekken, het bestuur valt van de ene crisis in de andere en lijkt het tij niet te kunnen keren.

Vind je het dan niet logisch dat alles wat er nu gebeurd onder de loep wordt gelegd?
Het is Jan Everse hoor....! Niet bepaald de trainer waar we vorig jaar aan dachten in de Kuip!


Nee, ik had verwacht dat Guus Hiddink zou komen of Gert Jan uit zichzelf zou vragen om een terugkeer.
Je moet realistisch zijn, zou Hans Westerhof ons uit dit dal kunnen halen? Onder de gegeven omstandigheden denk ik dat er weinig trainers voorhanden zijn die dit soort klussen goed kunnen doen. Een topper haal je niet binnen, daarvoor zijn we waarschijnlijk niet interessant genoeg voor. De trainer die ze voor volgend seizoen waarschijnlijk op het oog hebben zal niet hebben staan springen om tussentijds in dit wespennest te duiken.

Kortom, blijf realistisch. Hopen mag maar we zullen het ermee moeten doen.
Impossible is nothing
Avatar gebruiker
jakato
Nieuw talent
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: 11-08-2009 11:29

Re: Jan Everse

Berichtdoor Ebiede » 05-02-2010 10:22

Hans Westerhof is te soft om dit probleem aan te pakken..

Ik heb het idee dat Everse een harde is, type Stevens, dat hebben we nodig..

Ja is Ja en Nee is Nee, wie niet mee wil kan vertrekken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan Everse

Berichtdoor dagizmo » 05-02-2010 10:22

jakato schreef:
Nee, ik had verwacht dat Guus Hiddink zou komen of Gert Jan uit zichzelf zou vragen om een terugkeer.
Je moet realistisch zijn, zou Hans Westerhof ons uit dit dal kunnen halen? Onder de gegeven omstandigheden denk ik dat er weinig trainers voorhanden zijn die dit soort klussen goed kunnen doen. Een topper haal je niet binnen, daarvoor zijn we waarschijnlijk niet interessant genoeg voor. De trainer die ze voor volgend seizoen waarschijnlijk op het oog hebben zal niet hebben staan springen om tussentijds in dit wespennest te duiken.

Kortom, blijf realistisch. Hopen mag maar we zullen het ermee moeten doen.



Jouw wereld is zwart-wit? Natuurlijk weet iedereen dat Guus oid niet zou komen. Dat staat toch niet in mijn post of wel soms?
Jij stelt openlijk de vraag waarom er op voorhand sceptisch wordt gedaan over de komst van Jan Everse.

Nou, omdat alles momenteel onder vuur ligt! Mogen we kritisch zijn in deze tijden? Onze club is in zoverre in noodweer dat we dus het nu moeten doen met Jan Everse.

Kritisch en sceptisch betekent niet dat ik vraag om Guus Hiddink toch? Beter lezen.
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Re: Jan Everse

Berichtdoor marrumrules » 05-02-2010 10:23

Succes Jan, Succes met onze vedettes, geef ze maar flink op hun donder, maak maar een paar incidenten. Mijn zegen heb je.
Deze jongens willen duidelijkheid, dus lees dit forum eens en wrijf dit bij onze spelers in.

Morgen avond zullen we jullie weer steunen, of althans HEERENVEEN. Want wij zijn heerenveen!
today is D-Day
marrumrules
Selectiespeler
 
Berichten: 323
Geregistreerd op: 22-12-2008 21:00

Re: Jan Everse

Berichtdoor Gekko » 05-02-2010 10:24

Jan, pak die jongens maar bij hun (bitter)ballen! De zweep erover. En: succes!

Ik kan leven met deze keuze. Weet waar de mosterd ligt en laat niet over zich heen lopen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan Everse

Berichtdoor J'88 » 05-02-2010 10:25

Prima keuze! Everse heeft goed werk verzet in Zwolle. Ik vond hem in die tijd al sterk, laten we hopen dat hij dat hier ook waar kan maken. Van mij mag hij blijven als ie het goed doet, maar dat is wat op de zaken vooruit kijken. Eerst maar hopen dat hij het de komende vier maanden op de rails zet.

In ieder geval ben ik het vertrouwen in de spelersgroep totaal verloren.
J'88
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 23-03-2009 21:41

Re: Jan Everse

Berichtdoor Ironis » 05-02-2010 10:25

Misschien kan hij de donderspeech houden die de spelers nodig hebben.. Hij is niet vies voor stevige woorden. Misschien wel goed eigenlijk. Laat hem de heren spelers maar goed wakker schudden!
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jan Everse

Berichtdoor jakato » 05-02-2010 10:28

dagizmo schreef:
jakato schreef:
Nee, ik had verwacht dat Guus Hiddink zou komen of Gert Jan uit zichzelf zou vragen om een terugkeer.
Je moet realistisch zijn, zou Hans Westerhof ons uit dit dal kunnen halen? Onder de gegeven omstandigheden denk ik dat er weinig trainers voorhanden zijn die dit soort klussen goed kunnen doen. Een topper haal je niet binnen, daarvoor zijn we waarschijnlijk niet interessant genoeg voor. De trainer die ze voor volgend seizoen waarschijnlijk op het oog hebben zal niet hebben staan springen om tussentijds in dit wespennest te duiken.

Kortom, blijf realistisch. Hopen mag maar we zullen het ermee moeten doen.



Jouw wereld is zwart-wit? Natuurlijk weet iedereen dat Guus oid niet zou komen. Dat staat toch niet in mijn post of wel soms?
Jij stelt openlijk de vraag waarom er op voorhand sceptisch wordt gedaan over de komst van Jan Everse.

Nou, omdat alles momenteel onder vuur ligt! Mogen we kritisch zijn in deze tijden? Onze club is in zoverre in noodweer dat we dus het nu moeten doen met Jan Everse.

Kritisch en sceptisch betekent niet dat ik vraag om Guus Hiddink toch? Beter lezen.


Nee, juist niet zwart / wit, maar genuanceerd, wetend dat je op dit moment niet veel kunt verwachten qua trainer. Wel hopend dat ze geen ja-knikker van Yme nemen, die bang wordt als hij Bak Nielsen probeert te corrigeren enz. enz.

Ik was eerlijk gezegd verrast met deze naam. Ook wel sceptisch of hij het aankan, maar aan de andere kant heeft hij misschien wel de 'juiste' arrogantie om deze korte klus te klaren. Of hij vervolgens ook volgend seizoen de trainer moet zijn, dat lijkt me niet.
Impossible is nothing
Avatar gebruiker
jakato
Nieuw talent
 
Berichten: 113
Geregistreerd op: 11-08-2009 11:29

Re: Jan Everse

Berichtdoor Bommen Berend » 05-02-2010 10:29

Hoeven ze alleen maar op de trainingsjassen dJ vervangen voor een E.
Slim bekeken.
En Melle bedankt voor het kistje bier!
30-01-2011: SC Heerenveen - FC Groningen: 1-4
Avatar gebruiker
Bommen Berend
Selectiespeler
 
Berichten: 279
Geregistreerd op: 19-02-2003 18:32

Re: Jan Everse

Berichtdoor Squerrel » 05-02-2010 10:29

Jan moet zorgen dat het weer een groep wordt die voor elkaar door het vuur gaan, alleen zo kan er erger worden voorkomen.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Jan Everse

Berichtdoor J'88 » 05-02-2010 10:31

Squerrel schreef:Jan moet zorgen dat het weer een groep wordt die voor elkaar door het vuur gaan, alleen zo kan er erger worden voorkomen.

Dan moet Jan er eerst een paar uit knikkeren. Deze spelersgroep menen dat ze vedettes zijn, dat ze het allemaal wel weten. Het zijn verwende nesten. Komende zomer maar flink de bezem er doorheen. Rotte appels weg. Bak, Dingsdag, weg ermee.
J'88
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 23-03-2009 21:41

Re: Jan Everse

Berichtdoor Jordi-Hearrenfean » 05-02-2010 10:31

Nou, ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Everse lijkt me opzich wel het type trainer die in korte tijd iets teweeg kan brengen.

Veel succes Jan!
17 mei 2009!
Jordi-Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 374
Geregistreerd op: 14-09-2008 16:22
Woonplaats: Assen

Re: Jan Everse

Berichtdoor dagizmo » 05-02-2010 10:34

jakato schreef:

Nee, juist niet zwart / wit, maar genuanceerd, wetend dat je op dit moment niet veel kunt verwachten qua trainer. Wel hopend dat ze geen ja-knikker van Yme nemen, die bang wordt als hij Bak Nielsen probeert te corrigeren enz. enz.

Ik was eerlijk gezegd verrast met deze naam. Ook wel sceptisch of hij het aankan, maar aan de andere kant heeft hij misschien wel de 'juiste' arrogantie om deze korte klus te klaren. Of hij vervolgens ook volgend seizoen de trainer moet zijn, dat lijkt me niet.


Genuanceerd? Waarom leg je dan de woorden in mijn mond dat Guus Hiddink werd verwacht? Beetje zorgvuldiger formuleren en eerst nadenken voordat je iets typt.

Jij begint de vraag waarom er sceptisch wordt gereageerd op de komst van Jan Everse. Vervolgens leg jij anderen in de mond dat het niet realistisch is dat Guus Hiddink etc ons zou komen trainen. Dat was toch ook niet wat er gezegd wordt? Er wordt sceptisch gereageerd, niet verrast dat Guus niet komt.

Je reageert dus niet genuanceerd, maar zwart/wit.
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Re: Jan Everse

Berichtdoor Ebiede » 05-02-2010 10:35

Begint hij vandaag of zondag?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan Everse

Berichtdoor dagizmo » 05-02-2010 10:35

We krijgen er ook een nieuwe sponsor bij: Mora!

Afbeelding
Avatar gebruiker
dagizmo
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-03-2007 10:02
Woonplaats: Groningen

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten