Patrik Ingelsten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Royce_SCH » 09-12-2009 11:49

Mooi dat je ook nog een tansfersom(min. €500.000?) voor Ingelsten kan krijgen. Dit is weer een echte net niet speler waar we dus helemaal niks aan hebben. Dit soort spelers lopen er al te veel bij Heerenveen. Ik had toch wel wat meer van de Zweedse topscorer van 2 seizoenen geleden verwacht. Hij heeft het niet kunnen waarmaken bij ons.

Dit is inderdaad stap één van de sanering, nog een stuk of 10 spelers te gaan! :wink:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor mitrita » 09-12-2009 13:35

Ingelsten is nog maar krap aan een jaar bij ons.
Tel daar een aanpassingsperiode en blessures bij, dan hou je niet zoveel wedstrijden over waarin hij het had kunnen laten zien.
Inderdaad, wat we wel gezien hebben, was niet bepaald overtuigend.
Hij lijkt de drive om te slagen ook te missen.
Bij zijn intervieuwtje op de site vlak na zijn transfer was hij enthiousiaster over golf dan over voetbal.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Riverside » 09-12-2009 14:36

Valt me mee dat er überhaupt belangstelling voor hem bestaat. Zo snel mogelijk zaken doen met die club, voordat ze bij zinnen komen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 09-12-2009 14:39

Ik zou hem houden. Willen ze Henrique niet hebben? Wat zou Elyounousi opbrengen in Noorwegen, een stuk meer lijkt mij?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-12-2009 15:30

TWR22 schreef:Ik zou hem houden.


Kom op TWR22, deze jongen kan bij lange na niet het niveau aan. Misschien moet hij zich opgeven voor de plaatselijke atletiekvereniging van Heerenveen. 100 meter sprint is wel geschikt voor hem.
:mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Flying Tilster » 09-12-2009 17:33

TWR22 schreef:Ik zou hem houden.


Waarom zou je hem willen houden? Puur op basis dat hij in verhouding tot Tarik niet zoveel gekost heeft?
Ben wel van mening dat hij nog niet één keer op zijn "natuurlijke" positie gespeeld heeft. Echte spitsen kunnen nu eenmaal niet op de flanken spelen (zie Papadopoulos die daar ook enorm veel moeite mee had)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 10-12-2009 11:01

Ja het is inderdaad een persoonlijk gevoel. Ik heb gewoon het gevoel als je hem gebruikt op zijn eigen plek plus even laat staan, dat hij dan van waarde zal zijn.

Kijk, Henrique kan nog steeds geen bal aannemen, gaat door een man heen ipv eromheen etc. Ingelsten vind ik meer techniek hebben én meer inzet tonen. Maar wat ik al zei: dat is persoonlijk.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor AllardP » 10-12-2009 11:11

Meer techniek? Kun je je de 1-1 van Henrique tegen NEC (kwartfinale beker) nog herinneren? Zo'n goal maakt Ingelsten in nog geen honderd jaar. Ingelsten is inderdaad misbruikt als buitenspeler, maar in de spits is hij derde of vierde keus. Dan moet je zo'n jongen gewoon laten gaan.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Rick » 10-12-2009 14:54

Kijk, Henrique kan nog steeds geen bal aannemen, gaat door een man heen ipv eromheen etc. Ingelsten vind ik meer techniek hebben én meer inzet tonen. Maar wat ik al zei: dat is persoonlijk.



Tis bij jou altijd of helemaal niks of geweldig, nou zit er eens iets tussen in en dan beargumenteer je dat met het feit dat Ingelsten meer techniek zou hebben? :lol: Wat zie jij als techniek dan? Vind Ingelsten zelf een goeie speler voor het 4-4-2 systeem, snelle speler die makkelijk scoort maar behalve snelheid geen één specifieke kwaliteit heeft. Past op dit moment totaal niet in het plaatje en hij mag dromen van de techniek die Henrique heeft. Mag ik je even herinneren aan de Goals van Henrique tegen NEC en Utrecht vorig jaar. DAS techniek, geef je wel gelijk in het feit dat de aannames van Henrique niet geweldig zijn. Dat heeft m.i dan ook te maken met concentratie.

Ah zie net dat allard al zo goed als het zelfde had gezegt hahah
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 10-12-2009 15:46

Wat is techniek?

Bij Henrique springt de bal altijd van zijn voet, altijd. Als hij wil passeren valt en struikelt hij over de bal. Ik noem dat : geen techniek" hebben. Ja wereldgoal tegen NEC, helemaal mee eens. Maar techniek als bal aannemen, dat bezit hij gewoonweg niet. Zo bedoel ik dat.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-12-2009 16:06

TWR22 schreef:Bij Henrique springt de bal altijd van zijn voet, altijd..


Ja, Bak laat altijd zijn man lopen, Popov staat altijd aan de verkeerde kant te dekken en Beerens geeft altijd een slechte voorzet.

Overdrijf niet zo man. Alsof de bal altijd van zijn voet springt..
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Eric » 10-12-2009 17:27

Ga nou geen voetbaldiscussies aan met TWR, want hij vindt zelfs dat Dingsdag de beste voetballer is van Nederland ongeveer..

edit: ;)
Laatst bijgewerkt door Eric op 10-12-2009 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Rick » 10-12-2009 18:52

En dat is dan ook weer onzin.. Hij mag zeggen wat die vindt, denk dat het meer een foute woordkeus is. Dan dat die echt daadwerkelijk bedoeld dat paolo altijd de bal van zijn voet laat springen, het gebeurt wel. En zoiets noemen ze basistechniek, passen,aannemen en schieten. Maar dat ligt vaak meer aan de concentratie dan dat die het niet kan als je het mij vraagt.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Eric » 10-12-2009 19:02

Sorry, ik vergat er een knipoog achter te zetten.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Skopperij » 10-12-2009 19:15

Wat mij betreft is het z.s.m. exit voor Ingelsten. Op links is Assaidi eerste keus en Henrique/Elyounoussi tweede. Papadopulos is eerste spits en als hij vervangen wordt is het Sibon/Henrique. En toen Beerens geblesseerd was speelde Ingelsten ook niet.

Conclusie: niet goed genoeg voor de basis, en in de breedte hebben we andere keus. Doe me dan zo'n talent als Chadli.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Gekko » 10-12-2009 19:24

Ingelsten is meer een lopende spits naast een collega spits. Zo speelt Heerenvene niet dus de reden van zijn komst is me een raadsel. Alsof een installatiebedrijf een schilder in dienst neemt. Ik had hem wel eens in de variant om Papa heen willen zien spelen. Maar ook voor hem loopt de weg hier dood, zoals voor een hele boel anderen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Flying Tilster » 11-12-2009 23:44

Heerenveen rules schreef:Overdrijf niet zo man. Alsof de bal altijd van zijn voet springt..


Niet altijd, maar vaak wel. Bovendien is het rennen en acties maken leuk, maar (nog) weinig effectief.
Ingelsten heeft daarentegen nog helemaal niet laten zien wat voor waarde hij kan hebben.
Dat hij misbruikt is, is zeker. En daarom vind ik het heel erg jammer dat hij nooit een tandempje heeft kunnen vormen met Elm, want in Zweden was dat een scorend koppel.

Ingelsten zal echt wel een leuke techniek hebben, maar heb dat van hem nog niet gezien. En.. je moet hem gebruiken in een 4-4-2 formatie, zodat hij ruimte heeft om te rennen.

Off T.: terugkomend op Henrique. Die kunnen ze beter laten gaan. Leuk geprobeerd, kost teveel en niet goed genoeg.
Assaidi lijkt hem in de pikorde al voorbij te zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Kibalko » 14-12-2009 13:44

Viking FK nadert akkoord over Ingelsten

Aan sc Heerenveen zijn vorige week diverse potentiële spelers gelinkt, maar de eerste afgeronde transfer lijkt een uitgaande te zijn. Naar verwachting zal Patrik Ingelsten in januari de overstap maken naar het Noorse Viking FK, dat in vergaande onderhandeling is met de club. De transfersom zou een kleine zes ton bedragen, meldt Stavanger Aftenbladet.

Via sportief directeur Egil Østenstad erkent Viking FK het eens te zijn met sc Heerenveen over de meeste voorwaarden. “We zijn ook al gestart met onderhandelingen over het persoonlijke contract van de speler.” Deze week zou de transfer zelfs al afgerond kunnen worden. “We hopen hem deze week naar Stavanger te laten komen voor onderhandelingen en een medische controle.”

Ingelsten speelt sinds januari 2009 voor sc Heerenveen, dat hem voor ongeveer één miljoen euro los wist te wrikken bij de toenmalig Zweedse landskampioen Kalmar FF. In Friesland wist de Zweedse aanvaller echter geen basisplaats te veroveren.

bron: feanfan.nl


Een goed begin is het halve werk. Ik verwacht deze winter een iets 'drukkere' carroussel dan de voorgaande.
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Avatar gebruiker
Kibalko
Selectiespeler
 
Berichten: 250
Geregistreerd op: 18-05-2005 18:11

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Skopperij » 14-12-2009 14:18

Dat lijkt er op! Hopelijk komt er ruimte voor enkele goede versterkingen.

Overigens blijf ik deze transfer dramatisch vinden. Toen Ingelsten kwam was hij eigenlijk niet echt nodig. Nu zijn we een jaar verder en wordt er vier ton verlies gemaakt op de transfersom en waarschijnlijk nog eens zo'n bedrag voor een jaar salaris.

Voor 800 000 hebben we in een jaar tijd helemaal niks gezien. Doodzonde.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor SCH-FAN » 14-12-2009 17:06

Klopt, 8 ton weggegooit. Maar ik moet wel zeggen dat ik 6 ton meer vind dan ik had verwacht. Ik zou er nog niet eens 5 tn voor uittrekken.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor AllardP » 14-12-2009 17:33

Moeten we geen drama van maken, je kunt niet op elke transfer winnen. Ik vrees dat er nog wel wat grotere schadeposten aan zullen komen. Ik ben al lang blij dat hij daadwerkelijk vertrekt, want dat maakt ruimte op het budget vrij voor nieuwe spelers die wél toegevoegde waarde hebben.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Booijstra » 14-12-2009 18:10

Ondanks de 8 ton verlies, scheelt het de club wel 3 ton per jaar aan salaris. Next...
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-12-2009 19:42

Booijstra schreef:Ondanks de 8 ton verlies, scheelt het de club wel 3 ton per jaar aan salaris. Next...


Hij kostte toch 1 miljoen? Hij wordt verkocht voor een bedrag rond de 6 ton. Dat zou een verlies van 4 ton betekenen.

Heel mooi, Kalou weg, Ingelsten weg. Nu Kopic en Elyounoussi nog. Dan zijn we wel 2 miljoen 'rijker'. Aan tranmsfergeld en salaris.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Niels » 14-12-2009 19:43

Ze (Skopperij en co) rekenden ook een jaar salaris mee HR. Vandaar. Al verdiende die jongen geen vier ton denk ik.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-12-2009 19:55

Niels schreef:Ze (Skopperij en co) rekenden ook een jaar salaris mee HR. Vandaar. Al verdiende die jongen geen vier ton denk ik.


Ja natuurlijk, niet aan gedacht. Dan kom je inderdaad rond de 7 ton. Dat is onder het gemiddelde van dit bestuur als je het hebt over geld wegsmijten, dus het valt mee dan.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor TWR22 » 15-12-2009 15:46

Ik denk wel 4 ton hoor. Anders komt ie niet.

Ik vind het ontzettend jammer. Ik denk dat hij zijn ware persoontje niet heeft kunnen laten zien, hij heeft geen echte kans gehad. Sibon stopt na dit jaar, en dan hadden we in hem een echte (reserve) centrum spits gehad, een afmaker die je vanaf de vleugels bediend. Bekijk op Youtube zijn laatste Zweedse seizoen maar (18 goals) en dan vooral de plek waar ie stond, hoe hij ze maakte etc. Zonde. Laten ze juist werk maken van duidelijke miskopen als Kopic, Djuric, Elyou (ook meningen over verdeeld, ik weet het), Henrique (?). Het is duidelijk dat er een spits bij moet.

Echt, Ingelsten kan meer dan ie nu heeft kunnen laten zien. Hier krijgen we spijt van (denk ik, puur persoonlijk).
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Knipecity » 15-12-2009 16:11

Genoeg kansen gehad. Ik zag direct dat die jongen technisch enorm tekort kwam voor ons. Heeft me geen seconde kunnen bekoren. Heeft het niveau niet en past niet in ons systeem.
Goed dat men niet langer heeft getreuzeld.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor oldtimer » 15-12-2009 16:46

Natuurlijk heeft hij ook goede momenten ( ik denk aan zijn goal tegen NEC in de kwartfinale van de Beker ) gehad, maar over het algemeen heeft hij toch weinig meer gedaan dan anoniem meehobbelen.
Laat hij niet steeds of zelfs maar zelden op zijn eigenlijke plaats hebben gespeeld, hij kwam vooral technisch gewoon tekort op dit niveau. Helemaal onafhankelijk van zijn positie in het veld.
Ik wens hem verder alle goeds toe in Noorwegen, het leek mij altijd een sympathieke jongen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Stiffie » 15-12-2009 16:54

Sollied schijnt absoluut niet van hem gecharmeerd te zijn geweest en gebruikte hem niet als centrumspits maar rechts op de vleugel. Net toen JdeJ hem een kans wilde geven raakte hij gebleseerd. Ik denk dat de technische staf hem te licht vind en daarom voorang geeft aan jongens als Henrique, Narsing en Fazli en in de toekomst.

Hij heeft mij niet kunnen overtuigen, maar hij heeft ook niet echt veel kansen gehad (bv 5 basisplaatsen op rij).
Een relatief goedkope 'miskoop/gok', dat kan gebeuren.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Patrik Ingelsten

Berichtdoor Hielke » 15-12-2009 17:54

Heerenveen neemt afscheid van Ingelsten
HEERENVEEN - SC Heerenveen neemt na ruim een jaar afscheid van Patrick Ingelsten. De Zweedse aanvaller vertrekt naar het Noorse Viking Stavanger. Ingelsten moet nog wel persoonlijk rondkomen met de club. Hij kwam begin dit jaar over van Kalmar FF. Hij kwam achttien keer voor de Friezen in actie. Daarin scoorde hij twee keer. (telesport.nl)
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten