Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor oldtimer » 18-11-2009 12:09

In de competitie nog slechts een directe assist.
Daarnaast een in Europa en een enkele in de Beker.
Hij was verder wel bij een aantal goals betrokken in de vorm van een " voorpass ".
D.w.z dat de combinatie die tot de goal leidde ook via hem liep.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Janneman » 18-11-2009 12:47

Ik vind dat Assaidi zich redelijk heeft aangepast binnen een slecht draaiend team. We moeten niet vergeten dat hij uit de jupiler Legeau afkomstig is en nog moet wennen aan Eredivisie voetbal en Europa Legeau voetbal. Hij kan beter en met een paar goede weken training denk ik dat Assaidi een goede versterking wordt.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-11-2009 15:08

TWR22 schreef:Gaat 88 keer meer dreiging vanuit dan van Henrique. Ok, hij heeft een andere rol, maar toch. Let maar op: hij gaat er 10 scoren dit jaar.


Van Henrique gaat ook erg veel dreiging uit met z'n snelheid. Alleen hij doet er te weinig mee. Henrique scoort sowieso meer dan Assaidi. Zijn schoten zijn van een matig niveau.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Ironis » 19-11-2009 09:59

Dat Assaidi gaat scoren is een kwestie van tijd. Hij heeft in ieder geval al een paar prima assists op zijn naam, dat geeft ook wel meer vertrouwen. Hij ziet in ieder geval steeds beter wanneer hij niet zelf moet gaan. Hij gunt de bal al snel aan Papadopoulos of Beerens als die er beter voor staan.

Scoren komt vanzelf, en zodra dat gebeurt wordt deze jongen een goede en zeer onvoorspelbare voetballer (Dat laatste is voor de verdediging zeer nadelig, mits onze aanvallers wel rekening houden met een eventuele voorzet). Ik geniet nu al vaak van zijn steeds beter doordachte acties. In tegenstelling tot Henrique is Assaidi dreigender, omdat hij het overzicht bewaart. Henrique kijkt niet voorbij zijn directe tegenstander. Als hij daar een keer doorheen weet te breken, gaat hij pas kijken naar de rest. Assaidi heeft nog een snelle sprint naar de achterlijn en zet prima voor vanaf die lijn. Goede aankoop nummer 2 dit seizoen.

Over de bestuursdiscussie: Deze zomer zijn er dus wel degelijk goede aankopen gedaan: Assaidi en Papadopoulos bewijzen zich nu al, en het kan alleen nog maar beter. Losada valt af, hoewel hij in het begin wat belangrijke acties heeft gehad en Lejsal had zich ook bewezen, tot hij de griep te pakken had. Dat was wel een noodzakelijke huur in die periode.

Ik ben beniewd hoe het zondag gaat.. Kijk er erg naar uit in ieder geval!
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor TWR22 » 19-11-2009 13:41

Assaidi gaat langs een speler, Henrique er doorheen ...

Assaidi heeft 2, 3 x geschoten en is nu iets voorzichtiger, niks mis mee. Beerens schiet ook te weinig. Inderdaad een kwestie van tijd en dan gaat-ie ook nog eens scoren (as zondag de eerste tegen Ajax) en dan volgen meer goals. Dat denk ik echt ja. En dan heb je een zeer snelle linksvoor met een aantal geweldige acties in huis, die ook nog scoort. Ze zullen in de rij staan voor hem over 1,5 jaar. Ja, dat denk ik echt.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 19-11-2009 13:55

Ben wel benieuwd waar hij eindigt. Als hij het koppie er maar bij houdt, maar dat lijkt vooralsnog wel goed te zitten. Maar, zonder teveel te willen generaliseren, blijven veel Marrokaanse jongens toch vaak vooral grote talenten, maar breken ze zelden echt door.
Hij is er nog lang niet, maar ik vind het een aantrekkelijke buitenspeler. Hoewel het toch vreemd blijft, een rechtspoot op links. .
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor oldtimer » 19-11-2009 15:09

Ja, daar ben ik in principe ook geen voorstander van.
Maar hij heeft wel gevoel in zijn linkervoet en heeft zonodig ook een actie - buitenom, o.a in de vorm van een schaar.
Zo voorspelbaar als ik eerst een beetje vermoedde is hij niet.
Het is inderdaad wel een speler waarbij je, als hij aan de bal komt, iets meer naar het puntje van je stoel schuift.
Met name natuurlijk als hij op je toekomt ( ik zit op Noord ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor hilbi » 19-11-2009 16:53

je moet hem gewoon oneindig laten trainen op het voor zetten met z'n linker voet. Iets meer body krijgen en nog meer snelheid, dan denk ik dat je een top speler in dop hebt.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Ironis » 20-11-2009 10:48

hilbi schreef:je moet hem gewoon oneindig laten trainen op het voor zetten met z'n linker voet. Iets meer body krijgen en nog meer snelheid, dan denk ik dat je een top speler in dop hebt.


Hij kan anders al aardig met links voorzetten. Twee goede assists vanaf de achterlijn met links die door Papa ingeknikt werden. Dat kan hij in ieder geval, maar kan wellicht beter getrained worden om van elke positie op links zo voor te kunnen zetten. Dit wordt een interessante speler, da's duidelijk! Misschien vergelijkbaar met Robben, waar Henrique meer op Babel lijkt, maar dan nu zeker nog een paar maatjes kleiner (in ervaring, in finesse en in spiermassa).
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor oldtimer » 20-11-2009 18:15

Alleen de assist op Papa tegen Hertha werd met links gegeven.
Tegen ADO was het met rechts na een soort dubbele schaar.
Bovendien was die laatste niet bepaald vanaf de achterlijn, die tegen Hertha wel.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor BK2007 » 20-11-2009 19:06

Assaidi neemt in tegenstelling tot Henrique de ballen die op hem worden gespeeld gewoon aan. Niks weg laten springen. Echt een verademing zo'n jongen op links. Kan ook gewoon de bal vast houden en een leuke actie maken. Verder vind ik het samenspel met Popov steeds beter gaan. Echt een speler waarvoor je naar het stadion komt. Geef hem nog een paar wedstrijden en hij kan net zo belangrijk worden als Beerens (die ook weer op de weg terug is).
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 29-11-2009 10:46

In tegenstelling tot wat anderen van Assaidi hebben gezien in de wedstrijd tegen RKC moet ik zeggen dat ik vind dat deze jongen steeds beter wordt.
Die verdediger van RKC had zijn handen vol aan de frivole speler op de linkerkant. Jan had hem ook niet moeten wisselen. Het is nog een jongen die in een leerproces zit , en daar doe je in dit soort wedstrijden juist een hoop ervaring op. Het komt er steeds beter uit en heb daarom dan ook het volste vertrouwen dat deze jongen er over een paar maandjes staat.

Had weleens willen zien als Pranjic hier nog had gespeeld en kort daarachter mooie steekballetjes op Assaidi had kunnen geven...
Want van Losada verwacht ik niet veel meer. Die mogen ze van mij wel weer op de trein naar Brussel zetten!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Wiggs » 29-11-2009 10:50

paparazzi schreef:In tegenstelling tot wat anderen van Assaidi hebben gezien in de wedstrijd tegen RKC moet ik zeggen dat ik vind dat deze jongen steeds beter wordt.
Die verdediger van RKC had zijn handen vol aan de frivole speler op de linkerkant. Jan had hem ook niet moeten wisselen. Het is nog een jongen die in een leerproces zit , en daar doe je in dit soort wedstrijden juist een hoop ervaring op. Het komt er steeds beter uit en heb daarom dan ook het volste vertrouwen dat deze jongen er over een paar maandjes staat.


Assaidi had wederom last van zijn schouder,dus dat hij die wisselde was niet zo raar
Alleen had ik denk ik dan Tarik gebracht wnt nu liepen we inenen achteruit
Hij was een ware plaag voor de back van RKC,beetje meer overzicht nog en een nieuw briljantje is er
Voor eerst maar eerst lekker ballen!!
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor hilbi » 29-11-2009 15:22

ik heb ook genoten van het spel van assaidi, rendement kan nog stukken beter, maar er gaat veel dreiging van uit en hij passeert regelmatig zijn directe tegenstander.
Avatar gebruiker
hilbi
Selectiespeler
 
Berichten: 453
Geregistreerd op: 15-06-2009 16:00

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Frisian4life » 29-11-2009 15:53

In de eerste helft speelde Assaidi enorm slecht. Geen balaanname, acties lukten nauwelijks, wou a la Henrique door de man heen en voorzetten kwamen niet aan. En het dieptepunt was de schwalbe waar hij dan ook terecht een gele kaart voor kreeg.

In de tweede helft herstelde hij zich gelukkig en scoorde hij een voldoende.
Frisian4life
Wereldspeler
 
Berichten: 1165
Geregistreerd op: 17-09-2006 16:16

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Flying Tilster » 29-11-2009 15:58

hilbi schreef:ik heb ook genoten van het spel van assaidi, rendement kan nog stukken beter, maar er gaat veel dreiging van uit en hij passeert regelmatig zijn directe tegenstander.


Ik heb dus niet genoten van Assaidi. Hij loopt zichzelf regelmatig voorbij. Heeft geen weet van waar zijn medespelers uithangen. Heeft nog vaak dom balverlies. Als hij bij tijd en wijle wat simpeler zou spelen, zouden zijn acties ook veel beter uit de verf komen. Het lijkt allemaal dreigend, maar dat is het absoluut niet.

Kijk eens naar Beerens.. die ziet snel genoeg wanneer hij de actie moet maken of de bal even terug moet geven.
Daar valt voor Assaidi nog veel meer te leren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Knipecity » 29-11-2009 18:37

Assaidi staat wat mij betreft niet ter discussie. Niet omdat hij constant geweldig speelt, maar wel omdat ik denk dat dit gewoon een speler is die gewoon moet blijven staan omdat hij dan verder kan groeien. Hij leidt zelden dom balverlies en probeert toch regelmatig de actie te maken. Komt wel goed.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor mitrita » 29-11-2009 20:56

Flying Tilster schreef:Kijk eens naar Beerens.. die ziet snel genoeg wanneer hij de actie moet maken of de bal even terug moet geven. Daar valt voor Assaidi nog veel meer te leren.


Als er gisteren een speler was die zijn man niet voorbij kwam was het Beerens wel :roll:
Assaidi is een van de weinige spelers in de ploeg met een echte passeerbeweging, prachtig om te zien wat hij op de vierkante meter met de bal kan. Voortzetting kan inderdaad nog wel eens beter, maar er gaat tenminste wel dreiging van hem uit.
Hij durft tenminste een actie te maken. Laten we ook niet vergeten dat hij nog maar net komt kijken op dit nivo.
Een speler waarvoor ik graag maar het stadion kom.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Flying Tilster » 29-11-2009 21:01

mitrita schreef:Laten we ook niet vergeten dat hij nog maar net komt kijken op dit nivo.
Een speler waarvoor ik graag maar het stadion kom.


Dat vergeet ik ook zeker niet, maar Assaidi is nog te doldriest door continue de actie op te zoeken. Daar zal hij toch een balans in moeten zien te vinden. Op sommige momenten moet je simpel spelen. D.m.v. bijvoorbeeld een één-twee combinatie door de verdediging snijden, of even het balletje terugleggen. Hij leek gisteren dreigend, maar was dat niet. Zijn voortzetting behoeft nog enige afstelling, maar ben wel positief over deze jongen. Hij kan weer een echte leuke vleugelspits worden voor ons.

Met wat meer steun en coaching kan hij gevaarlijker worden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor mitrita » 29-11-2009 21:04

Hij kan zeker beter worden, ik vond de toonzetting van je bericht te negatief.
Dat verdient die jongen zeker niet.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 29-11-2009 21:07

Assaidi valt me vooralsnog niet tegen. Durft acties te maken en heeft ook een aardige voorzet in huis, dit laat hij ook zien terwijl hij niet is gehaald als directe versterking. Ik heb veel vertrouwen in die jongen. Wel deel ik de mening dat er op dit moment (logischerwijs) nog het nodige aan zijn spel mankeert. Oussama moet vooral slimmer worden, dat wil zeggen sneller afspelen en vaker profiteren van de ruimte. Hij wacht nu nog te vaak op de bal en moet daardoor onnodig veel duels uitvechten ipv dat hij al een voorsprong heeft van enkele meters.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Annie! » 30-11-2009 21:05

Ik vind hem erg tegenvallen.. Hij heeft wel ontzettend mooie acties maar geeft de bal te weinig af en als hij het zelf wilt doen is het naast.. Verder wint hij wel bijna elk duel, en dat doet hij erg mooi!
Annie!
Selectiespeler
 
Berichten: 323
Geregistreerd op: 11-09-2009 12:52
Woonplaats: Steenwijk

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Squerrel » 01-12-2009 08:48

Annie! schreef:Verder wint hij wel bijna elk duel, en dat doet hij erg mooi!


Komt omdat hij fysiek erg sterk is Annie!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor geert. » 01-12-2009 14:10

Ik vind hem nu een beetje als de Beerens van een aantal jaren terug. Geef 'm de tijd. Volgens mij hebben we een speler in huis die belangrijk voor ons kan worden/gaat worden.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Rick » 01-12-2009 18:29

Doet het aardig, maar mag nu binnenkort wel eens wat doelpuntjes gaan maken.
Anders gaat hij straks tegen zichzelf spelen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor rust » 01-12-2009 19:45

Jammer dat hij zn broek nu normaal heeft.. Vond het altijd prachtig om te zien bij de graafschap...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor pieterpieter » 02-12-2009 13:29

Ook ik vind Assaidi een leuke voetballer om naar te kijken. Hij brengt altijd wel wat, houdt zijn mannetje altijd flink bezig en weet de bal hoe dan ook vaak voor te zetten. De voorzetten zijn nog niet van een hoge kwaliteit, maar daar kan aan gewerkt worden. Ik zie hem liever dan een Paolo Henrique die als een blind paard door de verdediging heen wil of een Ingelsten die te voorspelbaar en passief speelt.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor rust » 02-12-2009 17:05

Feanatieke schreef:Assaidi brengt spektakel. Kan een mannetje dollen. Maar ook simpel balverlies lijden. Men krijgt echter verwachtingen als hij aan de bal is. Er gaat weer wat gebeuren. Van deze speler maakt mijn pompehart vreugdesprongetjes.
rust schreef:Jammer dat hij zn broek nu normaal heeft.. Vond het altijd prachtig om te zien bij de graafschap...

Prachtig? Proef ik sarcasme of meent ge het? Vond het werkelijk waar geen gezicht! :lol:



Het was geen gezicht , maar het maakte hem niet uit hoe hij dr bij liep... Dat maakte het voor mij prachtig..
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Voorstopper » 03-12-2009 23:40

Leuk voor Assaidi dat hij nu een keer zijn actie afrondt met een heel goed doelpunt (op een hoog niveau). Dit is toch een beetje het idee achter zijn spel. Zal hem vertrouwen geven.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor BK2007 » 04-12-2009 12:59

Als hij zo door gaat is hij na dit seizoen al weer weggeplukt door een grote club uit het buitenland.
Ik vind het echt een grote speler in wording. Mooi dat hij toch maar weer gescout is door ons. Was het niet Riemer zelf ?
Speelt hij overigens ook in Jong Oranje ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten