Oussama Assaidi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Jelmer1981 » 01-09-2009 17:16

sc Heerenveen versterkt aanval met Assaidi
01 september 2009
sc Heerenveen heeft zich op de laatste dag van de transferperiode verzekerd van de diensten van Oussama Assaidi. De 21-jarige aanvaller komt over van De Graafschap. Assaidi, die nog tot 2012 onder contract stond bij de Doetinchemse club, tekent in Friesland voor een periode van vier jaar.


Oussama Assaidi is geen onbekende voor sc Heerenveen. Volgens directeur Yme Kuiper had de Friese club de in Marokko geboren aanvaller al langer op de korrel. Assaidi liet bovendien afgelopen seizoen, in de bekerfinale van de beloften van sc Heerenveen tegen De Graafschap, een uitstekende indruk achter.

Assaidi speelde pas een jaar voor de Superboeren. In Doetinchem kwam hij vorig seizoen tot twaalf competitieduels. Eerder stond hij twee jaar onder contract bij FC Omniworld. Directeur Yme Kuiper ziet in Assaidi een directe versterking. ,,Hij kan voorin op alle posities uit de voeten, heeft een goede techniek, passeert makkelijk en is redelijk snel.’’

Volgens Kuiper is de ontwikkeling van het jonge talent in een stroomversnelling geraakt. ,,Hij is echt op stoom. Hij scoorde dit seizoen in vijf duels al vijf maal. In de laatste twee wedstrijden van De Graafschap maakte hij beide keren twee doelpunten. Wij zien in Assaidi een talent dat klaar is om de stap naar de eredivisie te maken.’’


Nu ook op de officiele site... volgens Yme een directe versterking, niets "voor de toekomst"!
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor mitrita » 01-09-2009 18:08

Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor edaluz » 01-09-2009 18:12

Speelde in de wedstrijden tegen Jong Heerenveen heel erg sterk, o.a. in de bekerfinale voor beloften vorig jaar. Is me ook bij de Graafschap positief opgevallen..in mijn ogen beste speler van de Graafschap, jonge jongen ook nog, prima versterking! Hopen op een ontwikkeling a la lurling&van nistelrooy.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor mart761 » 01-09-2009 18:27

Volgens de graafschap heeft heerenveen aardig betaald voor deze speler! Ik ben wel benieuwd wat ze voor deze speler hebben moeten neerleggen terwijl hij van een club uit de jupiler league komt.

Ik hoorde 1,2 miljoen? Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Voorstopper » 01-09-2009 18:28

Zou natuurlijk heel goed kunnen. Een bedrag van dergelijke orde kan De Graafschap niet weigeren. Een half miljoen wel.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor ItFean82 » 01-09-2009 18:29

Smijten ze een keer met geld zoals iedereen wil en dan is het weer niet goed. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Stiffie » 01-09-2009 18:40

Dat van die 1,2 miljoen staat op Wikepedia. Overigens zegt de Graafschap dat hij in de winterstop voor weinig weg had gemogen, dus er zullen wel clausules hebben gestaan in dat contract. We hebben er een straatvoetballer bij. Hopen dat hij klikt met Tarik zodat die zijn trucjes ook eens durft te doen....

In de voetsporen van Nordin Amrabat

Jupiler League - Klein, rap en balvast. Ja, Ousama Assaidi is een echte linksbuiten. De voetballer van FC Omniworld dartelt in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen vrolijk over het kunstgras in het Mitsubishi Forklift Stadion. Voor zolang het duurt. Want Assaidi maakt indruk. Veel indruk. “Je hoeft geen scout te zijn om te zien dat die jongen goed kan voetballen”, merkt een journalist van het Algemeen Dagblad terecht op. Die opmerking plaatst de journalist overigens al na een minuut of vijftien. Voor alle aanwezigen in het stadion is dan al duidelijk dat Assaidi bezig is aan een heerlijke wedstrijd.

Een wedstrijd waarin hij gelegenheidsrechtsback Hans Mulder van RKC Waalwijk voortdurend het nakijken geeft. Overal waar Assaidi is, daar is Mulder niet. En laat de bal nu net telkens daar zijn waar Assaidi is.

De ‘nieuwe Nordin Amrabat’ heeft ook wel zo zijn minder sterke kanten, overigens. Een beer van een kerel is het niet. Okay, dat zorgt er juist voor dat hij zo lekker rap en beweeglijk is. Maar dat betekent ook direct dat een verdediger met een klein beetje ‘body’ hem relatief gemakkelijk van de bal kan zetten. De linksbuiten van FC Omniworld maakt handig gebruik van de zwakte van Mulder, maar de vraag is of hij zich staande kan houden tegen een type rechtsback als Stijn Vreven.

Ach, misschien hoeft dat ook wel helemaal nog niet. Misschien is het voor Assaidi juist wel fijn dat hij eerst eens een jaartje ervaring kan opdoen in de Jupiler League. Dat hij zich bij FC Omniworld, lekker in de luwte, flink door kan ontwikkelen. Dat hij een abonnement neemt bij de plaatselijke sportschool, zodat hij ook eens een stevige schouderduw kan uitdelen. Ja, dat is fijn. Dat moet Assaidi doen. Misschien wordt hij dan echt wel de tweede ‘Nordin Amrabat’, die dankzij een goed seizoen in Almere een transfer kan verdienen naar de Eredivisie.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Skopperij » 01-09-2009 18:49

Een handige jongen op de vleugels konden we wel gebruiken. Het zou precies wat zijn: op het laatste moment bij de selectie gefrommeld en over acht maand staat Ajax op de stoep voor deze jongen. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-09-2009 18:55

Skopperij schreef:Een handige jongen op de vleugels konden we wel gebruiken. Het zou precies wat zijn: op het laatste moment bij de selectie gefrommeld en over acht maand staat Ajax op de stoep voor deze jongen. :mrgreen:


Voor een ruil met Sulejmani omdat die daar weinig meer aan bod zal komen na de aankoop van Pantelic. :mrgreen:

Ben benieuwd wat de Jonge gaat doen. Assaidi - Sibon - Beerens? Assaidi - Papadopoulos - Beerens? Henrique - Sibon/Papadopoulos - Beerens of toch 4-4-2?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Gerrits » 01-09-2009 19:13

Dit lijkt weer op Heerenveen van vroeger, en dat is goed..

Riemer heeft hem gescout, en het is duidelijk dat hij er verstand van heeft, dus dat zit wel goed.

Een speler met een actie, net wat Heerenveen nodig heeft. Al verwacht ik nog wel wat van Tarik, die krijgt binnenkort het vertrouwen van de Jonge, die hem vrij laat in wat hij doet. Dan hebben we straks minimaal twee spelers met een actie. Beerens zal ook wel weer in vorm komen, dus dan heb je drie spelers met een actie. Creativiteit genoeg dan ..

Ik heb, om de een of andere reden, erg veel vertrouwen in het seizoen, verder :stan:
Gerrits
Basisspeler
 
Berichten: 687
Geregistreerd op: 14-04-2003 11:46
Woonplaats: Axel

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor geert. » 01-09-2009 19:14

SCH schreef:Dat van die 1,2 miljoen staat op Wikepedia.


Een hele betrouwbare bron :lol:

Ik hoop dat we nog veel plezier kunnen beleven aan deze gast.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Baggerraartje » 01-09-2009 19:17

geert. schreef:
SCH schreef:Dat van die 1,2 miljoen staat op Wikepedia.


Een hele betrouwbare bron :lol:

Ik hoop dat we nog veel plezier kunnen beleven aan deze gast.



Inderdaad...GAST...als hij goed voldoet, gaan ze hem snel weer verkopen! Wel nadat hij volgens Foppe z`n kunstje heeft geleerd he! :wink:
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Blizzard » 01-09-2009 19:21

Inderdaad...GAST...als hij goed voldoet, gaan ze hem snel weer verkopen! Wel nadat hij volgens Foppe z`n kunstje heeft geleerd he! :wink:


Ja, en Breuer, Dingsdag en consorten mogen gewoon blijven staan, ondanks de dikke winsten.

Nee, ik moet het eerst nog maar zien met Assaidi. Het blijft een flinke stap van de Graafschap naar Heerenveen. Gelukkig is deze speler jong en niet zoals bijvoorbeeld Koning al 30 jaar. Dat maakt het makkelijker om aan te klampen bij het niveau. Ik ben benieuwd...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor paparazzi » 01-09-2009 19:37

Meteen maar `t krachthonk in morgen! "
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Eric » 01-09-2009 19:38

Ben benieuwd. Volgens mij nog wel een jongen die veel te leren heeft en af en toe het overzicht nog moet behouden. Speelde vorig seizoen op het eind goed tegen laaggeklasseerde clubs en redde de Graafschap nog bijna. Echter nog niet veel wedstrijden gespeeld en ben benieuwd of hij nu al klaar is voor Heerenveen. We zullen zien, het is in ieder geval iets.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor SCH-FAN » 01-09-2009 20:12

Hij heeft in ieder geval een redelijke tot goede (basis)techniek, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Elyounoussie of Ingelsten.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Graafschaper » 01-09-2009 20:51

Gefeliciteerd Jongens!

Jullie hebben een van de grootste nederlandse talenten voor een 'prikkie' binnengehaald, 1,2 miljoen is natuurlijk wel heel veel geld voor een speler die zich nog amper heeft laten zien op het hoogste niveau,maar ik ben er van overtuigd dat hij een grote kan worden.

Ik zal zijn kwaliteiten even op een rijtje zetten

- techniek, is wel duidelijk, passeert makkelijk.
- niet bang, hij durft een actie te maken.
- snelheid
- goed schot, je zal het misschien niet verwachten van Oussama maar hij heeft een goed schot( zie goal tegen Eindhoven)

Minpunt is natuurlijk zijn kracht,fysiek, maar ik geloof dat er nog wel een krachthok is uit de tijd van GJV :lol:
Graafschaper
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 01-09-2009 20:36

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Flying Tilster » 01-09-2009 22:15

En anders bouwt vriend Jan de Jonge wel een nieuwe. (Kan hij zich samen met Tarik daar in het zweet werken) :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Janneman » 01-09-2009 22:20

Ik vind niet dat we deze speler bij voorbaat moeten "afbranden". Het is in het verleden bewezen dat juist de spelers uit de Jupiler Legeau bij Heerenveen zich goed ontwikkeld hebben (zie Huntelaar, Lurling & van Nistelrooy). En vaak zijn de spelers die Riemer scout een meerwaarde of een erg goede speler. Vind het alleen vreemd dat dit weer door Riemer moet worden gedaan, hebben we niet meer (goede) scouts?
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Blizzard » 01-09-2009 22:22

Janneman schreef:Ik vind niet dat we deze speler bij voorbaat moeten "afbranden". Het is in het verleden bewezen dat juist de spelers uit de Jupiler Legeau bij Heerenveen zich goed ontwikkeld hebben (zie Huntelaar, Lurling & van Nistelrooy).


Dat doen we toch ook niet?

En vaak zijn de spelers die Riemer scout een meerwaarde of een erg goede speler. Vind het alleen vreemd dat dit weer door Riemer moet worden gedaan, hebben we niet meer (goede) scouts?


Moeilijk te zeggen. Maar Riemer heeft er sowieso veel kijk op. Dat heeft hij zoals jij ook aangeeft wel bewezen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor drika746 » 01-09-2009 22:24

Reken maar dat deze jongen al lang gescout is door scouts maar dat Riemer zelf wel even wil kijken voor 1 miljoen euro.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Janneman » 01-09-2009 22:28

drika746 schreef:Reken maar dat deze jongen al lang gescout is door scouts maar dat Riemer zelf wel even wil kijken voor 1 miljoen euro.


Dat mag ook wel gezien de spelers die er zijn gekomen en het nog niet hebben laten zien. Maar ik verwacht wel e.e.a. van deze jongen. Was Lurling ook niet een rechtsbenige linksbuiten waar we eerst ook onze twijfels over hadden (moet even dagdromen hoor) :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor zweed1 » 01-09-2009 22:34

Janneman schreef:Ik vind niet dat we deze speler bij voorbaat moeten "afbranden". Het is in het verleden bewezen dat juist de spelers uit de Jupiler Legeau bij Heerenveen zich goed ontwikkeld hebben (zie Huntelaar, Lurling & van Nistelrooy). En vaak zijn de spelers die Riemer scout een meerwaarde of een erg goede speler. Vind het alleen vreemd dat dit weer door Riemer moet worden gedaan, hebben we niet meer (goede) scouts?



Wat denk je zelf ? De laatste twee jaar hebben wij niet echt een gelukkige hand gehad in de scouting. Kan je zelfs zeggen dat we in Scandinavie helemaal geen vaste contactpersoon meer hebben. Wij kwamen niet of vaak te laat in actie om talentvolle spelers uit Zweden en Denemarken aan te trekken.

Het wordt tijd dat de scouting weer op orde wordt gebracht.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Janneman » 01-09-2009 22:37

zweed1 schreef:Wat denk je zelf ? De laatste twee jaar hebben wij niet echt een gelukkige hand gehad in de scouting. Kan je zelfs zeggen dat we in Scandinavie helemaal geen vast contactpersoon meer hebben. Wij kwamen niet of vaak te laat in actie om talentvolle spelers uit Zweden en Denemarken aan te trekken.

Het wordt tijd dat de scouting weer op orde wordt gebracht.


Zweed1 dat ben ik met je eens al ken ik niet alles wat inside gebeurt. Maar we vallen weer vaak en veel terug op oudgedienden en dat is in mijn ogen geen goede zaak. Met deze transfer toont Heerenveen weer aan niet zonder deze "oudjes" te kunnen terwijl je wel meer mag verwachten van deze (matige) directie.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor oldtimer » 02-09-2009 00:08

Janneman schreef:
drika746 schreef:Reken maar dat deze jongen al lang gescout is door scouts maar dat Riemer zelf wel even wil kijken voor 1 miljoen euro.


Dat mag ook wel gezien de spelers die er zijn gekomen en het nog niet hebben laten zien. Maar ik verwacht wel e.e.a. van deze jongen. Was Lurling ook niet een rechtsbenige linksbuiten waar we eerst ook onze twijfels over hadden (moet even dagdromen hoor) :mrgreen:


Ja, Lurling was zo'n speler en Regtop ook.
Hoewel ik in hun geval zou willen spreken van linkerspitsen en niet van linksbuitens.
Dat is namelijk niet hetzelfde.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Gekko » 02-09-2009 07:30

Assaidi komt op een moeilijk moment binnen. kan geen voorbereiding meer mee draaien en moet vanuit de eerste divisie de stap maken om een zeer kritisch publiek te overtuigen van zijn kunsten.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Superfries88' » 02-09-2009 11:58

Volgens de altijd betrouwbare VI moet sc Heerenveen een half miljoen betalen voor Assaidi.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Stiffie » 02-09-2009 12:15

Anderhalf miljoen staat in de VI. Toch een aardig prijskaartje.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor Lipton » 02-09-2009 12:23

Anderhalf miljoen is echt veel voor een wisselspeler van de Graafschap.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Oussama Assaidi

Berichtdoor geert. » 02-09-2009 12:26

Waar baseert de VI dit bedrag op?
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten