Official website, Media en PR

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

De nieuwe clubsite is

Een hele verbetering
6
30%
Beter geworden
9
45%
Minder geworden
2
10%
Een complete ramp
2
10%
Een kwestie van wennen
1
5%
 
Totaal aantal stemmen : 20

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 16-07-2009 09:13

Ik kan me wel aardig vinden in de kritiek. Men is inderdaad bezig met een nieuwe website, die wordt echt heel erg mooi, uniek voor een BVO. Later dit jaar meer nieuws.

De site wordt echt niet bijgehouden door één vrijwilliger, dat is onzin. Daar zijn meerdere mensen binnen de club mee bezig.

@Ebiede: dat heeft niet zo veel zin, aangezien er al plannen zijn om de site te verbouwen.
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Blizzard » 16-07-2009 09:17

Fean Fan Drachten schreef:Ik kan me wel aardig vinden in de kritiek. Men is inderdaad bezig met een nieuwe website, die wordt echt heel erg mooi, uniek voor een BVO. Later dit jaar meer nieuws.


Oke, dat klinkt erg goed! Ik ben heel benieuwd...

De site wordt echt niet bijgehouden door één vrijwilliger, dat is onzin. Daar zijn meerdere mensen binnen de club mee bezig.


Hhm, ik heb van een heel betrouwbaar persoon die hier ook op het forum post gehoord dat het om slechts één vrijwilliger ging ;). Maar oke, iedereen kan er wel eens naast zitten.

@Ebiede: dat heeft niet zo veel zin, aangezien er al plannen zijn om de site te verbouwen.


Tja, ik heb ook niet de illusie om hen daar de les te lezen. Prima dat ze bezig zijn met de site blijkbaar. Was ook wel nodig.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jeroen » 16-07-2009 09:18

Blizzard schreef:
Hhm, ik heb van een heel betrouwbaar persoon die hier ook op het forum post gehoord dat het om slechts één vrijwilliger ging ;). Maar oke, iedereen kan er wel eens naast zitten.


Ja, de anderen krijgen betaald. :lol:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Venderwel » 16-07-2009 09:40

Er stond een aantal maanden geleden een vacature op monsterboard voor een webmaster bij SC Heerenveen. Ik neem aan dat die inmiddels ver vervult is.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor JayT » 16-07-2009 11:06

volgens mij gaat Tres internet daar (weer) over.
Dacht dat ze sowieso sportstadsite onder handen nemen, van sc H werd terloops iets gemeld.
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor geert. » 16-07-2009 11:10

De zoekfunctie kan ook wel verbeterd worden. En in ieder geval dat de zoekfunctie duidelijk staat aangegeven op de site.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Lipton » 16-07-2009 15:25

Ik kan me vinden in het verhaal van Blizzard, de site ziet er totaal niet uit en is onhandig.
Heerenveen heeft in het verleden vele steken laten vallen op dit gebied zie: de Feansjop, die site was veelste lang offline waardoor men vele duizenden euros is mis gelopen.
De site van Twente vindt ik overigens niet zo hele mooi, ik heb een hekel aan reclame die je bijvoorbeeld op voetbalzone terug ziet.
Kwa inhoud is de site natuurlijk wel veel beter, maar ze zijn bij Heerenveen al enige tijd bezig met de nieuwe site.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Ironis » 16-07-2009 16:40

Een site die ook op een mobiele telefoon te lezen is zou handig zijn.
De enige navigatie naar nieuwe nieuwsberichten is de kop, en dat is flash, wat op veel telefoons niet werkt.

Doe maar een niet-flashy website. Hekel aan sites die neit kunnen draaien zonder flash :S
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Niels » 16-07-2009 18:53

FC Twente bijvoorbeeld heeft zijn eigen FC Twente Radio. Een internetzender, dat wel, maar dus met eigen live(!) wedstrijdverslagen, nieuws en andere club- en supportergerelateerde dingen. Best aardig.

Ik vind het commentaar van Robert Anker trouwens prima. Tis dan wel geen Fries, maar hij weet veel en ik vind een blik van bovenaf trouwens wel aardig, zonder clubbril zeg maar. Al is het natuurlijk ook wel weer zo dat je als cluborgaan niet te kritisch mag zijn. Staat me bij dat Verbeek daar zelfs wel eens over geklaagd heeft, dat het hem iets te kritisch was.

Verder ben ik erg benieuwd naar pyters mening over dit verhaal. ;)
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 16-07-2009 19:49

Ironis schreef:Doe maar een niet-flashy website. Hekel aan sites die neit kunnen draaien zonder flash :S


Het is wel 2009... Heel veel websites maken gebruik van Flash, de browsers zouden eens met de tijd moeten meegaan 8)

Ben trouwens wel benieuwd... Wat vinden jullie van een mogelijkheid om een RSS Reader te gebruiken op je desktop, die een melding geeft zodra er een nieuw bericht op de website van sc Heerenveen (en evt. andere sites naar keuze) wordt gepubliceerd? Denk aan zoiets als de VI-nieuws"bal" die je als tray icon kunt gebruiken. Ik heb zo'n reader (voor de site van scH) als trial en het werkt best leuk...
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor xander » 16-07-2009 21:30

Mooi verhaal blizzard dit vind ik ook al tijden. Maar zo zijn er nog genoeg dingen waar we flink mee achter lopen en niet goed gaan komen..
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Superfries88' » 16-07-2009 22:06

Ook ik ben het grotendeels eens met Blizzard. Er zijn weliswaar ook genoeg positieve punten over de officiële site te schrijven, maar helaas ook vele kritische. Het is iets te flitsend en het lijkt soms wel los zand. Het mag allemaal wel wat fraaier afgewerkt worden. De selectiepagina’s lijkt heel vluchtig opgezet te zijn, de wedstrijdstatistieken zijn niet mooi weergegeven en ook het Engelse gedeelte is bijzonder matig. Al met al is er genoeg werk te doen aan de vormgeving.

Verder valt de actualiteit me enigszins tegen. Ik zou vaker wat interviews, trainingsverslagen, updates over blessures e.d. willen lezen. Over bepaalde spelers hoor je soms maandenlang weinig tot niets. Heerenveen wil een familieclub zijn, maar op dit soort momenten lijkt het alsof deze spelers worden vergeten. Dat is jammer. Verder valt het me deze oefencampagne op dat de berichten vrij laat worden geplaatst. Vrijwel alle verslagen zijn na enkele uren nog niet geplaatst en zelfs geen berichtje met een toevoeging als ‘Later meer’. Terwijl een aantal sites (denk aan FeanOnline of Feanfan) al vrij snel een redelijk informatief artikel heeft geplaatst. Het zijn geen grote dingen, maar het is natuurlijk niet goed.

Persoonlijk ben ik ontzettend benieuwd naar de nieuwe site. In een paar jaar tijd heeft de club diverse sites gehad en het is nooit heel goed geweest. Het is geen drama, maar het is het gewoon niet. Ik hoop dat ze serieus alles goed aanpakken en zorgen voor voldoende mankracht. Desnoods nemen ze daarvoor nieuwe mensen in dienst, dat moet echt geen groot probleem zijn. Naast een aantal genoemde punten hoop ik ook dat ze de jeugd beter presenteren. Ik kan me herinneren dat met name De Graafschap dit heel goed had aangepakt. Sowieso kan het geen kwaad om eens bij andere clubs te kijken.

We zullen zien wat de nieuwe website te bieden heeft. Is daar al iets over te zeggen, FFD?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Flying Tilster » 16-07-2009 22:46

De site mag inderdaad wel eens vernieuwd worden. Wat Blizzard terecht aangeeft is een internetsite in de huidige tijd een heel belangrijk medium voor de club. Denk zelfs dat je voor het ontwerp zelfs een stuk lager zit dan de € 50.000,-- die Blizzard aangeeft. Er zijn genoeg professionele bedrijven die dit voor je zouden kunnen doen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat, zoals Fean Fan Drachten opmerkt ze momenteel al druk bezig zijn met het ontwerpen van een nieuwe site. Hier gaat veel tijd, geld en energie in zitten, maar als je er een professioneel bedrijf naar laat kijken dan moet het zeker wel wat goeds worden. Ben trouwens niet zo weg van sites alla Manchester United. Die is me veel en veels te druk. Het belangrijkste is de actualiteit en omdat wij een club zijn met veel verschillende nationaliteiten is een goede Engelse versie zeer belangrijk.

Maar zoals Superfries '88 al zegt.. we zijn benieuwd. Ik weet dat het gebeuren op de 2 grote schermen in het ALS ontworpen is door Speak (voorheen Tsjil uit Surhuisterveen). Misschien zijn die nu ook bij dit project betrokken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Klaas Pier » 16-07-2009 23:03

Superfries88' schreef:Dat is jammer. Verder valt het me deze oefencampagne op dat de berichten vrij laat worden geplaatst. Vrijwel alle verslagen zijn na enkele uren nog niet geplaatst en zelfs geen berichtje met een toevoeging als ‘Later meer’. Terwijl een aantal sites (denk aan FeanOnline of Feanfan) al vrij snel een redelijk informatief artikel heeft geplaatst.


En dan denk ik, waarom niet een nieuw concept oppakken; een soort hybride site waar je dit soort zaken aan supporters/vrijwilligers overlaat en je zelf met officiele berichten ed komt.. Clubs en/of bedrijven willen vaak alles zelf doen, ook de dingen waar ze niet goed in zijn, terwijl ze eigenlijk net zo goed gewoon van het talent en enthousiasme van anderen gebruik kunnen maken.
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Blizzard » 16-07-2009 23:07

En dan denk ik, waarom niet een nieuw concept oppakken; een soort hybride site waar je dit soort zaken aan supporters/vrijwilligers overlaat en je zelf met officiele berichten ed komt.. Clubs en/of bedrijven willen vaak alles zelf doen, ook de dingen waar ze niet goed in zijn, terwijl ze eigenlijk net zo goed gewoon van het talent en enthousiasme van anderen gebruik kunnen maken.


Ik denk eerlijk gezegd niet dat er op een officiële website plaats hoort te zijn voor geruchten en dergelijke. De toegevoegde waarde van de diverse fansites is dan vooral ook het publiceren van dat soort geruchten.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Klaas Pier » 16-07-2009 23:10

Ik doel dan ook niet op geruchten, maar vooral op wedstrijdverslagen ed.
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jeroen » 17-07-2009 07:34

Fean Fan Drachten schreef:Ben trouwens wel benieuwd... Wat vinden jullie van een mogelijkheid om een RSS Reader te gebruiken op je desktop, die een melding geeft zodra er een nieuw bericht op de website van sc Heerenveen (en evt. andere sites naar keuze) wordt gepubliceerd? Denk aan zoiets als de VI-nieuws"bal" die je als tray icon kunt gebruiken. Ik heb zo'n reader (voor de site van scH) als trial en het werkt best leuk...


Essentieel. Alleen dan wel de mogelijkheid om de feeds in élke rss-reader te kunnen gebruiken en niet een aparte download zoals de VI-nieuwsbal.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Venderwel » 17-07-2009 07:41

Oh daar ben ik ook zeker voor, maar wat Jeroen zegt, hij moet gewoon vrij beschikbaar zijn.
Zodat mensen de nieuwtjes ook op hun site kunnen plaatsen als ze willen...
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor forca hveen » 17-07-2009 10:15

Wat mij vandaag opviel op de site was dat er een filmpje was geplaatst over het trainingskamp met interview van Sollied hoe hij ertegenover staat. Daarnaast ook nog een interview met Gerry Koning over hoe hij bij heerenveen is gekomen.
Dit is iets dat erg leuk is om te zien :)

Daarnaast zou het wellicht handig zijn de site wat op te delen. Een gedeelte over de samenwerking met Emmen en hoe onze spelers het daar doen, een gedeelte voor het vrouwenelftal en een gedeelte voor de selectie. Je zou ook nog een gedeelte transfers kunnen doen zodat het nieuws wat gescheiden van elkaar blijft.

Een andere indeling is bijvoorbeeld: wedstrijden, transfers, randzaken/overige.

Hierdoor maak je dingen volgens mij wel overzichtelijker wanneer je het op de juiste manier weet te plaatsen op de site :wink: Het moet dan natuurlijk wel makkelijk blijven om van het ene naar het andere te gaan.

Misschien dat ze dan ook de functie van vorige goed werkend weten te krijgen. Nu is het zo dat als je een nieuwsbericht aanklikt en onderaan het bericht op volgende klikt je opnieuw op de pagina komt van het nieuwsbericht dat je net hebt gelezen :wink:
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 17-07-2009 10:38

Flying Tilster schreef:Maar zoals Superfries '88 al zegt.. we zijn benieuwd. Ik weet dat het gebeuren op de 2 grote schermen in het ALS ontworpen is door Speak (voorheen Tsjil uit Surhuisterveen). Misschien zijn die nu ook bij dit project betrokken.


Speak is hier niet bij betrokken. De nieuwe site wordt opgetuigd door TRES Internet.

Overigens: het schijnt dat de zoekfunctie op de site maar door 0,5% van de bezoekers wordt gebruikt... Dus heel essentieel is deze functie niet :lol:
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Jeroen » 17-07-2009 10:57

Misschien omdat die functie waardeloos is? Na 2 of 3 pogingen heb ik het ook opgegeven om die functie nog langer te gebruiken.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Niels » 17-07-2009 12:09

Na 2 of 3 pogingen heb ik het ook opgegeven om die functie nog langer te gebruiken.


Dito hier!
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor AllardP » 17-07-2009 13:29

Helemaal eens met Blizzard. De site is niet eens zo slecht vergeleken met sommige andere, maar kan met weinig inspanning zooo veel beter. En dat is heel belangrijk als service naar de fans, waarvan een gedeelte door de wachtlijst het stadion bijna niet inkomt. Graag met name investeren in iemand die iets betere interviews afneemt (wat een clichevragen, waarop steevast een clicheantwoord komt) en een commentator bij de filmpjes die nog wat meer weet te melden dan 'aardig schot'. Genoeg freelancejournalisten die een zakcentje willen bijverdienen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Skopperij » 17-07-2009 18:36

Ane Lenstra schreef:Maar met name het aantal spelfouten wat daarop gemaakt word en de actualiteit. Het duurt wel en tijdje voordat statistieken als bijv. selectie worden bijgewerkt op de officiele site, en dan nog met 100 spelfouten er in..

Mee eens. Onze nieuwe spits is al aangeduid als Papadopulos, Papadopulous, Papadopoulous, Papadopoulus en weet ik hoe nog meer. Dat mag gewoon niet gebeuren op een clubsite, punt. Zulke fouten zijn onvergeeflijk en bij ons zie je ze structureel. Ik heb geen verstand van websites, maar hoe moeilijk kan het zijn om een foutloos stukje online te krijgen? Daarmee doel ik niet op de persoon die fouten maakt, maar op het hele proces van idee naar publicatie op de site.

AllardP schreef:Graag met name investeren in iemand die iets betere interviews afneemt (wat een clichevragen, waarop steevast een clicheantwoord komt) en een commentator bij de filmpjes die nog wat meer weet te melden dan 'aardig schot'. Genoeg freelancejournalisten die een zakcentje willen bijverdienen.

Helemaal juist. Misschien is de interviewer een verschrikkelijk sympathiek persoon, maar voor interviews hééft die het gewoon niet. Hindert niks, maakt niet uit, maar laat zo'n man of vrouw bijvoorbeeld foutloze stukjes schrijven voor de site. Iedereen gelukkig. Commentator ben je of dat ben je niet. Dit gezever, hoe aandoenlijk ook, is een aanfluiting.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Lardy » 22-07-2009 10:50

Jong sc Heerenveen/Emmen spelet vanavon een oefenwedstrijd tegen HFC Haarlem. Het duel wordt gespeeld in Noordwolde en begint om 19.00 uur.


Dit staat op de website vandaag, beetje triest.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Lipton » 30-08-2009 11:50

Er is nog iets wat ik totaal mis bij de site van sc Heerenveen.
Een tabel/lijst met spelers die een blessure hebben met daarbij de aard van de blessure en de verwachte terugkeer.

Spelers als Pawel, Jonssen en Smara hebben/hadden blessures waarvan het niet duidelijk is wanneer ze terug komen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor Flying Tilster » 01-09-2009 17:06

De technische staf van sc Heerenveen wordt versterkt met Gert Heerkes. De 43-jarige Heerkes gaat Jan de Jonge, die de taken van de vertrokken Trond Sollied overneemt, assisteren bij de zijn werkzaamheden voor de hoofdmacht van de Friese club.

Heerkes eindigde Heerkes afgelopen seizoen met Heracles Almelo op de vijftiende plaats in de eredivisie. In de zomermaanden trok Heracles Almelo Gertjan Verbeek aan als hoofdtrainer. De club bood Heerkes wel een andere functie binnen de technische staf aan, maar de Hardenberger koos ervoor uit Almelo te vertrekken.
Heerkes eindigde Heerkes afgelopen seizoen met Heracles Almelo op de vijftiende plaats in de eredivisie


Zucht... Ze mogen wel vaart maken met de nieuwe website. Het is toch treurig dat een vrijwilliger de website moet bijhouden?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor JayT » 01-09-2009 17:17

de taalfouten zijn ontzettend treurig, maar met een nieuwe website alleen kom je er niet.
Er zit volgens mij wel een pr-afdeling achter, die zich hier ook mee bezig houdt, maar controle op de stukken is er niet.
Zo'n simpel advies: Lees je eigen stukken na, maar nog beter: Laat een ander het eerst even lezen voor het online komt.
Ik maal er dan niet om dat het bericht toevallig 5 minuten later wordt 'gepost' (dat was bij Sportstad wel anders!).
Laatst bijgewerkt door JayT op 01-09-2009 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor mitrita » 01-09-2009 17:55

JayT schreef:de taalfouten zijn ontzettend treurig, maar met een nieuwe website alleen kom je er niet.
Der zit volgens mij wel een pr afdeling achter die zich hier ook mee bezig houdt, maar controle op de stukken is er niet.
Zo'n simpel advies: Lees je eigen stukken na, maar nog beter: Laat een ander het eerst even lezen voor het online komt.
Ik maal der dan niet om dat het bericht toevallig 5 minuten later wordt 'gepost' (dat was bij Sportstad wel anders!).


Als je commentaar hebt op taalfouten, kijk dan ook nog eens even naar je eigen tekst.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Official website, Media en PR

Berichtdoor JayT » 01-09-2009 18:54

als je over het woordje der valt...tja...ik plaats geen berichten op een officiele website. Kan me denk ik vrij goed duidelijk maken hier op het forum 8) .
Dat is wel anders als ik stukken voor publicatie moet of ga maken.
Maar goed, laten we ons vanaf heden maar druk maken over de gebreken van de website van Heerenveen....
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron