Igor Đurić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Igor Đurić

Berichtdoor Random » 23-06-2009 09:09

SC Heerenveen-trainer Trond Sollied heeft zijn gewenste versterking voor de defensie van zijn ploeg binnen. De Friese club neemt de 24-jarige Igor Djuric over van Vojvodina Novi Sad.

Djuric speelde tot dusver vier interlands voor Servië en is een rechter centrale verdediger van 1,92 meter lang. 'Hij is sterk in de lucht, redelijk snel en kan het spel aardig naar voren verplaatsen. Wij denken dat hij in het Nederlandse voetbal goed uit de voeten kan', schetst directeur Yme Kuiper zijn nieuwste aanwinst.

Met de overgang is een transfersom van ongeveer 1,5 miljoen euro gemoeid. Heerenveen en Djuric onderhandelden begin deze week nog over de duur van het contract. De club moet nog wel een tewerkstellingsvergunning voor de Serviër verkrijgen.

Heerenveen legde voorts de 29-jarige Gerry Koning voor twee seizoenen vast. De rechter vleugelverdiger die ook op links uit de voeten kan, komt transfervrij over van FC Volendam. Met de al eerder aangetrokken Tsjechische spits Michal Papadopulos heeft de bekerwinnaar de selectie voor het komend seizoen rond.

'In principe zijn we klaar', aldus Kuiper. De onderhandelingen met Lokeren over de overgang van Donovan Deekman zijn nog niet afgerond. De 21-jarige aanvaller kan in België voor drie seizoenen tekenen.


Volgens Vi.nl is ie binnen :D
Random
Nieuw talent
 
Berichten: 77
Geregistreerd op: 09-05-2008 09:15

Re: Igor Djuric

Berichtdoor mitrita » 23-06-2009 10:25

>knip<
Laatst bijgewerkt door mitrita op 23-06-2009 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Hielke » 23-06-2009 14:45

De officiële site:

sc Heerenveen legt Servische verdediger vast

sc Heerenveen heeft zich voor een periode van vier seizoenen verzekerd van de diensten van de 24-jarige Servische international Igor Djuric. De rechtsbenige centrale verdediger komt over van Vojvodina Novi Sad waar hij sinds 2004 onder contract stond. De 1.92 lange Djuric staat bekend als een fysiek sterke voetballer met opbouwende kwaliteiten. De verdediger kwam vier maal uit voor het nationale elftal van Servië.


Mooie aankoop, lijkt me.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-06-2009 14:55

Dat lijkt mij ook. Vreemd dat er hier zogenaamde kenners waren die zeiden dat Djuric niet een goede opbouwer was en dat dat wel op de officiele staat. Fysiek sterk en een goede opbouwer
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Igor Djuric

Berichtdoor teamplayer » 23-06-2009 14:58

Ik ben benieuwd. Sollied zei op het filmpje v/d eerste training op de clubsite, dat spelers die nieuw komen een kwaliteitsimpuls moeten zijn en dus rijp moeten zijn voor de basis. Heeft toch Bak-Nielsen en/of Dinsdag voor zich. Kopic is ook nog lang niet afgeschreven.
Ik vind het mooi dat hij 24 jaar is. Niet zo'n jonge jongen. Meestal zijn ze nu iets evenwichtiger in voetbal en leven.

Weer hebben weer een grote jongen erbij. In de lengte en breedte. Welke club in Nederland is nu nog fysiek sterker dan ons?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Vrieskist » 23-06-2009 15:02

Je ziet bij Heerenveen toch een verschuiving naar meer fysieke spelers de laatste tijd. Geen kleine mannetjes meer maar gewoon spelers die wat body hebben, Popov en deze nieuwe speler bijvoorbeeld.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Lipton » 23-06-2009 15:13

Vrieskist schreef:Je ziet bij Heerenveen toch een verschuiving naar meer fysieke spelers de laatste tijd. Geen kleine mannetjes meer maar gewoon spelers die wat body hebben, Popov en deze nieuwe speler bijvoorbeeld.


Inderdaad, maar dit was natuurlijk ook pure noodzaak, we hebben een tijd gehad waar we veel kabouters hadden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Duo Maxwell » 23-06-2009 15:17

Afbeelding

Dit is hem dus.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Igor Djuric

Berichtdoor davp » 23-06-2009 15:36

In ieder geval een mooie over-m'n-lijk blik in z'n ogen :D Hopen dat dit de beul is die de Heerenveen defensie naar een hoger plan kan tillen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Vrieskist » 23-06-2009 16:00

davp schreef:In ieder geval een mooie over-m'n-lijk blik in z'n ogen :D Hopen dat dit de beul is die de Heerenveen defensie naar een hoger plan kan tillen.

Idd, lijkt me zeer nodig voor de defensie van Heerenveen. Hansson had ook wel eens zo'n blik.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Gekko » 23-06-2009 16:08

Mooi shirt trouwens! :wink:
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Igor Djuric

Berichtdoor feanfans » 23-06-2009 16:15

Vrieskist schreef:Je ziet bij Heerenveen toch een verschuiving naar meer fysieke spelers de laatste tijd. Geen kleine mannetjes meer maar gewoon spelers die wat body hebben, Popov en deze nieuwe speler bijvoorbeeld.


Klopt. 2 jaar geleden zijn ze meer op deze tour gaan scouten. Dit omdat het fysieke in het hedendaagse voetbal steeds belangrijker wordt. Echte topwedsrijden worden ook steeds vaker op standaardsituaties beslist.
Met Popov, deze jongen en Papadopulos schijnt ook een goede kopper te zijn, moeten we gevaarlijk kunnen worden vanuit standaardsituaties.

Ik hoop dat hij zich snel aanpast en dat we snel van hem kunnen genieten. Dingsdag zei in de LC dat hij niet bang was om z´n basisplaats te verliezen omdat Djuric een rechtspoot is. Het zal me benieuwen! Binnenkort maar eens een oefenwedstrijd bezoeken.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Igor Djuric

Berichtdoor Kipy » 23-06-2009 16:38

feanfans schreef:Ik hoop dat hij zich snel aanpast en dat we snel van hem kunnen genieten. Dingsdag zei in de LC dat hij niet bang was om z´n basisplaats te verliezen omdat Djuric een rechtspoot is. Het zal me benieuwen! Binnenkort maar eens een oefenwedstrijd bezoeken.


Dingsdag mag wel degelijk bang zijn voor zijn plaats. Bak is bij Sollied eigenlijk onomstreden. En we hebben aantal jaren geleden ook een centrum gehad met Hansson en Seip beide rechtsbenig en Hansson en Breuer beide rechts benig (destrijd was Breuer nog niet zo goed met zijn linkerbeen. :wink:

Ik zou toch ook Dingsdag eruit halen. Dan heb je gewoon 2 goede verdedigers staan met in Djuric nog een goede opbouwer.
2de seizoen van trond is altijd stront..
Kipy
Bankzitter
 
Berichten: 33
Geregistreerd op: 06-05-2009 15:48

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Superfries88' » 23-06-2009 16:42

Afbeelding

Er zit in ieder geval iemand :wink:.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Igor Đurić

Berichtdoor drika746 » 23-06-2009 16:49

Inderdaad, de blik in zijn ogen staat mij wel aan. Komt iets dreigender over op aanvallers van de tegenstander dan Dingsdag en Breuer :mrgreen:

Belooft een zeer goede aankoop te zijn, heeft misschien even tijd nodig maar zal hoop ik, en denk ik, vanaf het begin in de basis staan samen met Bak. Nog een goede keeper en we kunnen ook nog eens op de nul spelen volgend jaar!

Hij snapt het spelletje gelukkig wel:

-What can the fans expect from you?

eeh .. try to make the goals, and not to receive the goal, yeah. :lol:
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Igor Đurić

Berichtdoor pyter » 23-06-2009 17:19

Wat een beul. Eindelijk eens een echte sloper bij Heerenveen? Ondanks dat ik een beetje twijfelachtig ben over een onbekende Servische voetballer geef ik hem het voordeel van de twijfel. Benieuwd met wie hij de concurrentie aan moet gaan.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Igor Đurić

Berichtdoor davp » 23-06-2009 17:20

Ja z'n engels is nog wat van een boerenkool niveau :lol: Maar de basis termen (qua voetbal) zal hij wel kennen, of zijn vrij simpel bij te brengen.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Skopperij » 23-06-2009 17:49

Dat is niet één of ander lullig ventje! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Eric » 23-06-2009 17:53

Yesss eindelijk eens de buitenlandse verdediger die Heerenveen nodig heeft! Ziet er goed uit tot nu toe, nu hopen dat ook niet hij 100.000 fouten gaat maken.

Zal wel net als Popov worden, eerste seizoenshelft onwennig, maar daarna vlammen!
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Onedayflyer » 23-06-2009 18:18

Ik las ergens dat hij pas per 1 januari naar Heerenveen kwam maar op de officiële site staat daar niks over. Klopt dat?
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Superfries88' » 23-06-2009 18:20

Verwar je Djuric niet met Djuricic?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Igor Đurić

Berichtdoor SCH-FAN » 23-06-2009 18:21

Onedayflyer schreef:Ik las ergens dat hij pas per 1 januari naar Heerenveen kwam maar op de officiële site staat daar niks over. Klopt dat?

Dat is Djuricic, zullen nog veel fouten worden gemaakt over deze twee spelers.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Blizzard » 23-06-2009 18:31

Mooi deze aankoop. Zal ook wel een redelijk grote aankoop zijn, aangezien deze Djuric minimaal 5 ton aan salaris moet verdienen omdat het een niet-EU speler is. Ik weet ook wel dat zoiets niets hoeft te zeggen maar Heerenveen zal zo'n salaris niet aan zomaar iemand betalen.

Lijkt me ook wel een type winnaar, als je zijn postuur en uitstraling ziet! Toch wel belangrijk voor een CV, vind ik.

We zullen zien of hij zich direct in de basis weet te spelen, ik denk het eigenlijk wel.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Janneman » 23-06-2009 20:01

Ik vind hem wel een bepaalde uitstraling hebben die ik alleen terug zie bij spelers als Bak Nielsen en Popov. Ik ben net als sommigen van mening dat Duric weleens de speler kan zijn die Dingsdag zijn positie gaat overnemen. Tel daarbij op de zijkanten een defensie met Janmaat en Popov en je hebt een meer dan degelijke achterhoede met een goede dubbele bezetting.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Igor Đurić

Berichtdoor winterzzz85 » 23-06-2009 20:13

Nu hebben we onze eigen Igor de Verschrikkelijke!
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Igor Đurić

Berichtdoor mart761 » 23-06-2009 20:46

Santander zakasnio, Đurić u Herenvenu
23.06.2009.




Predsednik Rasinga iz Santandera Francisko Pernija Salvo pokucao je u ponedeljak na vrata novosadske Vojvodine sa željom da kupi Igora Đurića, ali je zakasnio 24 sata.

Dosadašnji defanzivac Vojvodine od utorka je zvanično novi fudbaler holandskog Herenvena, sa kojim je potpisao četvorogodišnji ugovor sa opcijom produžetka na još jednu godinu.

Prema nekim informacijama, Herenven ga je platio 1,5 miliona evra.

Na predstavljanju u Herenvenu, Đurić je rekao da mu je drago što će mu prvi inostrani angažman biti baš u Holandiji, gde je dugo godina sa uspehom igrao Dejan Govedarica, takođe bivši fudbaler Vojvodine.

Herenvenu je bilo potrebno osveženje u odbrambenoj liniji, a trener Trond Solid veruje da je 24-godišnji povremeni reprezentativac upravo ono što mu je potrebno - jak je u vazdušnim duelima, ima solidnu brzinu i ume da organizuje napad.

U Holandiji ističu da je Đurić dve godine igrao za Srem iz Sremske Mitrovice, klub u kojem je nekada počinjao Bane Ivanović, koji je sada dospeo čak do Čelsija.

Holandske novinare zanimalo je da li i Đurić vidi neku sličnost u njihovim karijerama, osim te da su igrali za isti klub. "Ivanoviću ide odlično u Čelsiju, a i moj san je da jednog dana igram u Premijer ligi. Ali, treba najpre da se dokažem ovde, ima vremena, idem korak po korak".

Dakle, "lala" među "lalama"!


Hert enigste wat ik kan ontcijferen is een aantal namen en dat we 1,5 miljoen euro voor hem hebben neer moeten leggen. Komt trouwens van de site van zijn oude club :wink:

@ Winterzz: Leuk bedacht Igor de Verschrikkelijke! Kan ook een leuk spandoek van gemaakt worden.
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Igor Đurić

Berichtdoor abegoal » 23-06-2009 20:52

@Mart: gewoon even in de google vertaler stoppen en het wordt al een stuk duidelijker!!

Voorzitter Rasinga uit Santander Francisco Pernija Salvo is klopte op de deur maandag in Novi Sad in Vojvodina met de wens te kopen Igor Djuric, maar werd uitgesteld tot 24 uur.

Vorige defanzivac Vojvodina dinsdag werd officieel de nieuwe Nederlandse voetballer Herenvena, die een contract getekend met vier optie tot verlenging van een jaar.

Volgens sommige informatie, Herenven betaalde 1,5 miljoen euro.

Tijdens de presentatie in Herenvenu, Djuric zei dat hij was blij dat hij zal de eerste buitenlandse opdracht alleen in Nederland, waar het lange termijn succes met het toneelstuk Dejan Govedarica, ook een voormalig voetballer van Vojvodina.

Herenvenu nodig was verfrissing in de verdedigingsfunctie, en coach Trond Solid is van mening dat de 24-jarige occasionele vertegenwoordigers precies wat ze nodig hebben - sterk in de lucht debat, heeft vaste snelheid en weet hoe het organiseren van de aanval.

In Nederland wees erop dat de Đurić gespeeld voor twee jaar vanaf Srem Sremska Mitrovica, waarin de club wordt gebruikt om te beginnen met de Bane Ivanovic, die nu als gevolg van nog Čelsija.

Nederlandse journalisten geïnteresseerd om te zien of Đurić een gelijkenis in hun carrière, behalve dat ze worden gespeeld dezelfde club. "Ivanovic is uitstekend in Čelsiju, en mijn droom is om op een dag spelen in de Premier League. Maar, je eerst te bewijzen hier, de tijd, ga stap voor stap."

Dus, de "tulp" onder "lalama!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Nick Roozenburg » 23-06-2009 22:44

Ik heb een filmpje gevonden van Igor Djuric:
http://www.youtube.com/watch?v=XOG86YcnAzA

Ik moet zeggen dat ziet er goed, zowel zijn verdedigende kwaliteiten als voetballende kwaliteiten zien er meer dan voldoende uit zo op het eerste gezicht.
Echt een no nonsense type, schakelt niet alleen zijn man uit maar ook kan hij het spel voortzetten.
Zeker dat stukje met Atletico Madrid maakt een beste indruk.

Beste verdediger sinds.......tijden ?
Nick Roozenburg
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 16-06-2009 17:23

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Johanson16 » 24-06-2009 00:25

In 't filmpje lijken een aantal dingen duidelijk te worden:

Zie 'm heel vaak links centraal verdedigen, Dingsdag heeft dus in tegenstelling tot wat hij zelf zegt wel wat te vrezen. Daarnaast valt me zijn inzicht meteen op. Bij deze jongen lijkt het een kwestie van bal onderscheppen en al tijdens die actie een correcte pass naar voren geven.

Voor de basis verdediging gok ik nu dus hierop (vlnr.):

Popov----Djuric--Bak----Janmaat
--------------Steppe----------------
Avatar gebruiker
Johanson16
Selectiespeler
 
Berichten: 392
Geregistreerd op: 05-07-2008 16:26

Re: Igor Đurić

Berichtdoor Flying Tilster » 24-06-2009 00:27

Sollied probeerde Dingsdag niet voor niks op het middenveld tijdens de vorige voorbereiding. Dus die zou wel eens de pineut kunnen zijn. Bovendien is Dingsdag niet een "echte" verdediger die er in kleunt als het moet. Het filmpje gekeken te hebben, denk ik idd dat Dingsdag wel degelijk moet gaan vrezen voor zijn basisplaats.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten