Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Lipton » 17-06-2009 14:49

Flying Frisian schreef:In het OF-item over de bekerwinst van de A1 werd gezegd dat er een negental jongens door zou stromen naar het beloftenteam. Dit houdt natuurlijk verband met het vertrek van verscheidene talenten naar FC Emmen en andere clubs.

Heeft iemand inzicht in welke jongens van Jong sc Heerenveen naar het eerste zullen gaan en welke spelers het beloftenteam gaan versterken?


Dit zie je toch verkeerd, want er gaan 9 talenten door naar de beloften omdat ze zo goed zijn, en niet omdat er enkele spelers naar Emmen vertrekken.

Diederik Bangma, Rico Wolven, van Anholt, Johnny de Vries, Luciano Narsingh, en Bart de Groot stromen door naar Jong Heerenveen, de andere 3 talenten gaan zoals bekend naar Emmen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Venderwel » 17-06-2009 14:57

Inderdaad, dit lijkt mij, net als Lipton zegt, eerder een gevalletje van andersom.
De talenten die verhuurd worden maken plaats voor de talenten uit de A's!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Flying Frisian » 17-06-2009 15:05

Ik verwoordde het verkeerd, maar zo bedoelde ik het ook. Echter het beloftenteam diende ook aangevuld te worden nadat er een aantal jongens doorstromen naar het eerste en vertrekken zoals elk jaar. Ben het er mee eens dat het voornamelijk door de (ontwikkeling van) die jongens zelf komt dat ze naar het tweede elftal gaan.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de contracten van Radoš en Reza, die lopen komende maand allebeide af en heb niets meer van hen gehoord. Jullie zitten een stuk dichter op het vuur dan ik.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor El Blanquito » 18-06-2009 15:14

Flying Frisian schreef:Ik verwoordde het verkeerd, maar zo bedoelde ik het ook. Echter het beloftenteam diende ook aangevuld te worden nadat er een aantal jongens doorstromen naar het eerste en vertrekken zoals elk jaar. Ben het er mee eens dat het voornamelijk door de (ontwikkeling van) die jongens zelf komt dat ze naar het tweede elftal gaan.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de contracten van Radoš en Reza, die lopen komende maand allebeide af en heb niets meer van hen gehoord. Jullie zitten een stuk dichter op het vuur dan ik.


Rados is al lang vertrokken, Reza heeft nog contract en zal aanvangen dit seizoen bij HVN evenals H.Drost. Zie hun nog wel weer vertrekken.
El Blanquito
Nieuw talent
 
Berichten: 85
Geregistreerd op: 08-01-2009 18:36

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor teamplayer » 18-06-2009 20:42

Dit onderstaande verhaal kwam ik ergens op internet tegen. Wat vinden jullie?

Komt veel talent aan. Zeinstra keepte dit jaar in het 2e, Bangma in A1 en hield daar Wouda op de bank, die tot beste keeper van het Eurovoetbal werd uitgeroepen. Met Steppe ook nog een van de grootste mondiale keeperstalenten in huis.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor teamplayer » 20-06-2009 13:44

http://www.youtube.com/watch?v=kVynwxpV ... re=related

Vanaf +/- 25 seconden de mening van Van Puyvelde over jeugd met kans op doorbraak in het eerste
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor GJ7300 » 21-06-2009 15:44

Deekman gaat naar Lokeren, weer een die meer tijd nodig heeft
Robin Huisman de Jong gaat naar Harkemase Boys, was toch jeugdinternational.
Belooft niet veel goeds voor de toekomst van uitgeleende spelers.
Valt toch tegen
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor TWR22 » 25-06-2009 10:17

Roorda is doorgebroken, Smarason ook vind ik. Ik vind wel dat Heerenveen teveel buitenlanders in de basis elf heeft staan dit seizoen. Stel Djuric speelt er een uit, dan blijft over Dingsdag of Breuer (1), Beerens (2), Roorda (3) en ik denk dat Sibon op de bank komt. 3 of 4 Nederlanders dus.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Eric » 25-06-2009 10:34

Tjah het is gewoon een feit dat Heerenveen een klein dorpje is wat niet uit een hele grote kweekvijver kan beschikken als bijvoorbeeld Feyenoord, Sparta en Ajax wel kunnen. Als je ziet wat hier dagelijks op straat allemaal voetbalt dan zijn dat meer jongens ongeveer dan er jongens in heel Friesland wonen. Ik denk dan ook niet dat, hoeveel geld Heerenveen er ook in pompt, de jeugdopleiding beter dan een van deze clubs zal worden en dat er meer jongens uit Friesland en omgeving doorbreken.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor drika746 » 25-06-2009 12:31

Heerenveen scout daarom ook nadrukkelijk in Noord-Holland, Overijssel, Gelderland, Groningen en Drenthe. Vandaar is ook de samenwerking met Emmen aangegaan, om de vijver waar uit gevist kan worden groter te maken.
Daarnaast halen ze jongens als Smarason dermate vroeg dat deze, mocht de regel er ooit komen, ook als home grown geldt.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Eric » 25-06-2009 13:11

Precies, ze moeten de spelers uit het buitenland hier vroeg heen halen. Net als het in Nederland door Engelse clubs wordt gedaan.

Maar ik denk nog, ook al scout je in zo'n groot gebied, dat Heerenveen nooit het potentieel van een Rotterdam of Amsterdam kan evenaren en er dus ook niet te grote verwachtingen vanuit de jeugd moeten komen.

Hoe zit dat trouwens met de centrale jeugdopleidingen in het noorden van het land?. Dat is nu Heerenveen/Emmen geworden, Twente/Heracles en Groningen/Veendam toch? Hoe zit dat met een Cambuur en AZ dan?
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Blizzard » 25-06-2009 13:13

Hoe zit dat trouwens met de centrale jeugdopleidingen in het noorden van het land?. Dat is nu Heerenveen/Emmen geworden, Twente/Heracles en Groningen/Veendam toch? Hoe zit dat met een Cambuur en AZ dan?


AZ werkt toch samen met Telstar?
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Eric » 25-06-2009 13:27

Je hebt gelijk! Blijft alleen Cambuur over :D
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor bdb » 26-06-2009 15:50

Een klasgenoot van mij vertelde dat hij vandaag zijn eerste prof contract heeft getekent bij de club! Hij staat nog niet op de site, maar daar zal die snel op staan. Hij heet Arsenio Valpoort.
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Lipton » 26-06-2009 15:55

Valpoort is een uitstekende speler, erg sterk en een neusje voor de goal, er zijn Engelse clubs die belangstelling voor hem hebben (gehad).
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor GJ7300 » 26-06-2009 16:10

Foppe gaat nu spelers individueel begeleiden. Zou dat wat worden?
Sollied wil nog steeds spelers aantrekken. Aankopen als Koning geven ook niet veel vertrouwen in de talenten aan.
Ook wil hij niet verder met eigen keepers.
Heb er nog weinig vertrouwen in
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Ebiede » 26-06-2009 16:33

GJ7300 schreef:Foppe gaat nu spelers individueel begeleiden. Zou dat wat worden?
Sollied wil nog steeds spelers aantrekken. Aankopen als Koning geven ook niet veel vertrouwen in de talenten aan.
Ook wil hij niet verder met eigen keepers.
Heb er nog weinig vertrouwen in



Dat is niet waar! Hij vindt Zeinstra en Bangma op dit moment nog te jong.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor GJ7300 » 26-06-2009 18:34

Ebiede schreef:
GJ7300 schreef:Foppe gaat nu spelers individueel begeleiden. Zou dat wat worden?
Sollied wil nog steeds spelers aantrekken. Aankopen als Koning geven ook niet veel vertrouwen in de talenten aan.
Ook wil hij niet verder met eigen keepers.
Heb er nog weinig vertrouwen in



Dat is niet waar! Hij vindt Zeinstra en Bangma op dit moment nog te jong.


Wel, niet voor een rol als derde keeper toch??
Normaal speelt een tweede keeper al bijna niets.
Lijkt me wat overdreven om 3 keepers te hebben die als nr 1 moeten kunnen spelen.
Vorig jaar was hoop ik een uitzondering
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Hank » 26-06-2009 18:51

ja en als steppe weer geblesseerd raakt kan je nog altijd in de winterstop een keeper erbij halen
Avatar gebruiker
Hank
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 15-11-2008 21:15

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Eric » 28-06-2009 12:48

Ik denk dat Sollied vooral een ervaren 3de man wil hebben, iemand die alles al heeft meegemaakt in het profvoetbal. Die zou zijn plaats als 3e keeper niet alleen accepteren, maar kan onze twee jonge keepers ook nog eens begeleiden voor 1 a 2 seizoenen. Met Steppe en VanDenBussche hebben we 2 redelijk jonge keepers in huis en daar mag dit nog van verwacht worden.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor forca hveen » 03-07-2009 12:00

Eric schreef:Precies, ze moeten de spelers uit het buitenland hier vroeg heen halen. Net als het in Nederland door Engelse clubs wordt gedaan.

Maar ik denk nog, ook al scout je in zo'n groot gebied, dat Heerenveen nooit het potentieel van een Rotterdam of Amsterdam kan evenaren en er dus ook niet te grote verwachtingen vanuit de jeugd moeten komen.

Hoe zit dat trouwens met de centrale jeugdopleidingen in het noorden van het land?. Dat is nu Heerenveen/Emmen geworden, Twente/Heracles en Groningen/Veendam toch? Hoe zit dat met een Cambuur en AZ dan?


Cambuur heeft volgens mij afgelopen seizoen een samenwerkingscontract getekend met Groningen. Weet alleen niet meer precies wat die samenwerking in zou houden.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor teamplayer » 10-07-2009 21:53

Hoever zit Narsingh van het eerste af? Speelt hij volgend jaar in jong Heerenveen of nog in de A1?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor GJ7300 » 13-07-2009 19:37

Eric schreef:Ik denk dat Sollied vooral een ervaren 3de man wil hebben, iemand die alles al heeft meegemaakt in het profvoetbal. Die zou zijn plaats als 3e keeper niet alleen accepteren, maar kan onze twee jonge keepers ook nog eens begeleiden voor 1 a 2 seizoenen. Met Steppe en VanDenBussche hebben we 2 redelijk jonge keepers in huis en daar mag dit nog van verwacht worden.


Ging er even vanuit dat VDB nog weggaat, heeft niemand iets tegen, zelfs hij niet
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor GJ7300 » 17-07-2009 20:31

Wie weet er eigenlijk wat over die Lazaro? Positie? is ie goed? Waarom niet naar Emmen?
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Blizzard » 05-09-2009 22:53

Ik vraag mij wel eens af waarom we aan blijven prutsen met spelers als Ingelsten op de rechtsbuitenpositie en niet bijvoorbeeld eens Narsingh speelminuten durven te gunnen. Dat schijnt echt een fantastisch talent te zijn, volgens velen.

Beerens blijft dan wel de eerste keus maar waarom niet na 65-70 minuten een speler als Narsingh inbrengen als je voldoende marge hebt (2-0, 3-1 ect). Dan ontlast je Beerens en kan een speler als Narsingh nog wat minuten pakken en langzaamaan wennen aan het hoge(re) niveau. Overtuigt hij echt dan zou hij die positie bij een vertrek van Beerens zelfs over kunnen nemen en kan je van het geld bijvoorbeeld eens je verdediging gaan injecteren met de gewenste kwaliteit.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor spelers als Wojciechowski, Stolte en weet ik veel wie allemaal. Achterin zal het wellicht wat moeilijker worden omdat je daar meer behoefte hebt aan echte zekerheid en routine. Maar wat ik wil zeggen is dat je moet durven om de grootste talenten uit je jeugdopleiding speelminuten te geven.

Waarvoor pomp je anders jaarlijks 3 miljoen euro(zal inmiddels wel veel meer zijn) in je jeugdopleiding en steek je veel energie in bijvoorbeeld jeugdscouting. Al die inspanningen zullen vroeg of laat rendement moeten opleveren, lijkt mij.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Rico Wolven

Berichtdoor Hielke » 10-09-2009 15:52

Feanatieke schreef:Is dit een A-junior? Een speler van het beloftenteam? Het is een van de weinige of zelfs de enige speler op de lijst zonder spelerstopic als ik me niet vergis.
Iemand die wat meer over hem weet?


Hij had al een topic, zij het een kleintje. Beide zijn dus samengevoegd.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Rico Wolven

Berichtdoor Blizzard » 10-09-2009 16:05

Pardon, over het hoofd gezien. Ben benieuwd of Rico ook daadwerkelijk in actie gaat komen ofdat hij puur dient als 'opvulling'.


Natuurlijk dienen dit soort spelers als opvulling. Breuer Dingsdag voldoen mi niet maar om die twee te vervangen zullen ze op den duur eerder met de wat meer gevestigde en ervaren spelers als Djuric en misschien wel Kopic aankomen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Rico Wolven

Berichtdoor ItFean82 » 10-09-2009 16:10

Zie het kalou topic, je mag zoveel jongens op de "B-lijst" zetten zolang ze maar aan de reglementen voldoen. Heerenveen zal dus zoveel mogelijk spelers op die lijst zetten. Hij zal er dus puur ter opvulling op staan, waarschijnlijk voor noodgevallen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Beloften

Berichtdoor Lipton » 01-10-2009 11:43

Heerenveen haalt Estse doelman Andreas Sutt (05-01-1992) binnen, komt over van SC Reali (EST)
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: [De jeugdopleiding] Welke talenten gaan doorbreken?

Berichtdoor Lipton » 01-10-2009 11:57

Wat mij opvalt aan de jeugdopleiding is het grote hoeveelheid buitenlanders in de opleiding.
Er zijn, een stuk of 5 Oostenrijkers, enkele Hongaren, een Griek, een Ijslander, een Est, een Zwitser, een Zweed en een Macedoniër.
Deze jongens zijn verspreid over de B's en de A's.
Laatst bijgewerkt door Lipton op 01-10-2009 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten