Uitsupporters in de thuisvakken

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Beetle » 09-05-2009 01:55

Ik zou bijna antwoorden dat ik nog steeds niets van de club heb gehoord, ware het niet dat ik nog even de mail checkte. Yme Kuiper wil graag een persoonlijk onderhoud hebben over deze kwestie.

Ik zal diep in mijn agenda moeten duiken aangezien ik dezer dagen bezig ben met een project in Kerkrade. Een nieuwe rondweg die vlak langs Kaalheide (dat nog bijna intact, op de noordtribune na, is en waarin een Roda met een krapper budget zo naartoe kan verhuizen) zal lopen. En als ik niet op tijd rem ben ik in Duitsland. :)

Ik zal eens kijken of ik de ideeen die hier in het forum gedropt zijn bij hem neer kan leggen. Ikzelf denk misschien nog aan een soort meldsysteem waarbij je met je telefoon een melding kunt maken als je denkt dat het fout gaat. Zonder dat het direct wemelt van de stewards maar dat de politiecel met de bewakingscamera's in kunnen zoomen op raddraaiers die zich vervelend gedragen. En dan moet misbruik van zo'n meldnummer wel bestraft worden. Het kan toch niet zo zijn dat je een buurman zomaar kunt verdenken. Maar ik kan me nog een wedstrijd tegen Ajax herinneren dat het vak waar ik zat vergeven was van de wietlucht. Allemaal afkomstig uit de hoofdstad want bij andere wedstrijden ruik je dat niet.

Het is mij één keer gebeurd dat ik als uitsupporter bij de tegenstander zat. Ik had destijds kaarten gewonnen voor een wedstrijd Ajax - sc Heerenveen. Ajax wist maar niet te scoren en ik kon van dichtbij meemaken hoe die supporters tekeer gingen tegen de scheidsrechter, de tegenstander en hun eigen club. Stiekem had ik pret van het leedvermaak maar er om lachen dat deed ik maar niet. De wedstrijd eindigde 0-0.


El Conde schreef:Ben het helemaal met de club eens. Waarom al die onverdraagzaamheid op de tribunes en in de gehele maatschappij. Laat ons nog maar lekker een lichtpuntje zijn op dat gebied.


Hoor, Jeroen verzint een antwoord namens de club en El Conde denkt daadwerkelijk dat dit het standpunt van de club is. :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor teamplayer » 09-05-2009 08:20

Mooi dat het bestuur geantwoord heeft. Dit zie je niet bij iedere club. Of je wordt afgescheept met een tussenpersoon. Hopenlijk komt er ook wat uit voort! Ik blijf van mening: uitsupporters mogen tussen de thuissupporters, wanneer ze zich weten te gedragen. Succes Beetle!
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Gekko » 09-05-2009 11:14

We zeuren hier wel veel over de directie maar bij welke club gaat de Yme in gesprek met een individuele melder van iets? Netjes dus!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Beetle » 09-05-2009 15:41

Ik zal hem ook eens vragen over expeditie middenstip.




(Beetle toch, da's een schaamteloze cross-post!) :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor forca hveen » 11-05-2009 22:43

De directie weet misschien ook wel een beetje hoe beetle is en dat hij serieus met de club bezig is.
Ben het met teamplayer eens dat het niet verboden hoeft te worden om uitsupporters te hebben in bijvoorbeeld sponsorvakken. Wel behoren deze zich dan te gedragen. Wanneer deze zich niet gedragen (lees bijvoorbeeld provoceren) dan zou zo'n persoon eigenlijk meteen uit het stadion verwijderd moeten worden. Op deze manier kan je de raddraaier ook meteen "straffen".

Wanneer je dan een systeem hanteert waarbij je kan smsen wanneer iemand zich misdraagt hoeven mensen zich ook niet bang te voelen om er wat tegen te doen. Ik kan me zo voorstellen dat er figuren tussen zitten waar mensen er niet wat van durven te zeggen omdat ze bang zijn voor klappen, maar wel durven te smsen.

Door middel van contact met een steward die daar staat zou het mogelijk moeten zijn om deze in te lichten en vervolgens uit het stadion te verwijderen (evt. na waarschuwing)

De mogelijkheid om te smsen zou dan ergens aangeplakt moeten staan en/of voor de wedstrijd en in de rust het nummer waar je heen moet smsen op de grote schermen zichtbaar.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Caspar » 12-05-2009 10:03

Beetle schreef:Ik zal eens kijken of ik de ideeen die hier in het forum gedropt zijn bij hem neer kan leggen. Ikzelf denk misschien nog aan een soort meldsysteem waarbij je met je telefoon een melding kunt maken als je denkt dat het fout gaat. Zonder dat het direct wemelt van de stewards maar dat de politiecel met de bewakingscamera's in kunnen zoomen op raddraaiers die zich vervelend gedragen. En dan moet misbruik van zo'n meldnummer wel bestraft worden. Het kan toch niet zo zijn dat je een buurman zomaar kunt verdenken. Maar ik kan me nog een wedstrijd tegen Ajax herinneren dat het vak waar ik zat vergeven was van de wietlucht. Allemaal afkomstig uit de hoofdstad want bij andere wedstrijden ruik je dat niet.


Ik denk persoonlijk dat je niet te zwaar in moet zetten. Een ingewikkeld meldsysteem met misbruik en dergelijke schiet zijn doel voorbij. Als er alleen al meer alertheid van stewards en begeleiders is zijn we al een heel eind. Yme zou direct na het gesprek met jou in gesprek moeten met de verschillende sponsoren. 95% zit er namelijk niet alleen omdat het commercieel handig is, maar ook omdat ze de club een warm hart doedragen. Aangeven wat de irritatie bij veel supporters is kan al heel wat schelen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Beetle » 16-05-2009 21:25

forca hveen schreef:De directie weet misschien ook wel een beetje hoe beetle is en dat hij serieus met de club bezig is.
Ben het met teamplayer eens dat het niet verboden hoeft te worden om uitsupporters te hebben in bijvoorbeeld sponsorvakken.


Meer dan je denkt. Bij Yme Kuiper ging een lichtje branden toen hij die open brief las. Zo van, "is dat niet diezelfde fan die met die middenstip bezig was?" Niet gelogen. Ze weten wel degelijk wie ik ben en hoe ik met de club bezig ben. Het is verder erg moeilijk om de agenda's te laten stroken met elkaar. Zowel ik als hij heeft een druk schema.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Flying Tilster » 23-05-2009 00:34

Bij de club heerst nog steeds het gevoel. Bij ons kunnen de uit- en thuissupporters nog mooi in één vak zitten.
Tuurlijk zou dat het ideale scenario zijn, maar dat is het domweg niet meer. En dat is niet zo zeer vanwege onze aanhang, maar meer van de bezoekende clubs.

Wat al eerder ter sprake is gekomen: Als je supporters van Ajax, ADO of Feyenoord in je vak hebt zitten, dan ben je meer met de wietlucht bezig dan met de wedstrijd. Als het dan al eens tot een (bijna) escalatie komt, lijkt het volgens de stewards steevast onze schuld te zijn. Want het imago van de club mag niet verloren gaan.

Ik begrijp dat sponsoren heel erg belangrijk zijn, maar je moet toch ergens een grens trekken.
Of mogen sponsoren alles maar doen waar ze zin in hebben? Het zijn niet alleen sponsoren die de club groot maken, maar misschien nog wel meer de fans. Ik vind dat de club daar wel eens wat meer rekening mag houden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Beetle » 12-06-2009 15:28

Vandaag had ik een gesprek met Yme Kuiper.

Ik kan niet veel nieuws vertellen wat al bekend was. De club heeft kennis genomen van de gevoelens die er spelen, en die worden ook verteld aan sponsors. Maar ook wil de club er wel voor zorgen dat het mogelijk blijft voor sponsors om kaarten uit te geven.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor BlueWhiteDynamite » 12-06-2009 16:07

Het voetbal is van de fans en niet van de sponsoren!
Laat die maar lekker in de sky- boxen zitten.
BlueWhiteDynamite
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-09-2007 20:23

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor teamplayer » 13-06-2009 10:57

Beetle schreef:Vandaag had ik een gesprek met Yme Kuiper.

Ik kan niet veel nieuws vertellen wat al bekend was. De club heeft kennis genomen van de gevoelens die er spelen, en die worden ook verteld aan sponsors. Maar ook wil de club er wel voor zorgen dat het mogelijk blijft voor sponsors om kaarten uit te geven.


tevreden gevoel over je gesprek? of ben je teleurgesteld?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Beetle » 13-06-2009 11:29

Goeie vraag.

Ik blijf een beetje achter met het gevoel dat er nog steeds diezelfde situaties voor kunnen komen. De club wil het systeem van sponsorkaarten niet overboord zetten. Is te begrijpen aangezien er achter vak 9 nu een sponsorruimte is die er voorheen niet was. Wel zal er bij sponsors aandacht worden gevraagd voor dit probleem. In ieder geval vroeg Kuiper mij aan de bel te hangen als er wat gebeurt. Ik heb aangegeven dat af en toe de wietlucht je tegemoet komt als er weer een grote (of grootsteedse) club in het Abe Lenstrastadion te gast is. Dat kon hij ook niet acepteren. Ik heb mijn ei gelegd en ook Nieuw Noord heeft een dergelijke klacht ingediend (waar ik niet van op de hoogte was). Ik ben niet de enige die hierover klaagt. Ik ben misschien dan wel degene met de grootste bek, maar ik probeer er nog wat aan te doen.

Ben in ieder geval blij dat we geen nummer zijn bij de club maar ook persoonlijk worden benaderd als er iets niet in de haak is. En dat is ook wat waard.



Nog iets. Het stadion kwam ook ter sprake. Ik vroeg me af hoe ze die verplaatsing van de westribune zouden uitvoeren. Het lijkt er op dat de huidige business ruimtes zullen verdwijnen en dat de tribune zo op zal worden getrokken als de oostzijde. Kortom, de business units zullen een etage of twee omhoog gaan en de stoeltjes worden van onderaf aangevuld.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: OPEN BRIEF AAN DE DIRECTIE.

Berichtdoor Kaz_SCH » 13-06-2009 13:00

saai.. had gehoopt dat ze die skyboxen gewoon hadden laten zitten en daarboven een x aantal rijen 'normale' plaatsen, vind het wel leuk, een a-symmetrisch stadion.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: 12-12-2009: sc Heerenveen - Feyenoord (0-2)

Berichtdoor Jeroen » 15-12-2009 08:31

En daar zijn de maatregelen al:

Extra maatregelen om problemen met fans te vorkomen
15 december 2009
sc Heerenveen gaat extra maatregelen nemen om problemen met fans van bezoekende clubs, zoals die zich zaterdag bij de wedstrijd tegen Feyenoord hebben voorgedaan, in de toekomst te voorkomen. De club denkt onder meer aan frequentere toepassing van de combiregeling en een nog nauwgezettere controle van de clubkaart.


Supporters van Feyenoord zorgden zaterdag voor de nodige problemen. Een drietal fans van de Rotterdamse club die via een clubkaart een toegangsbewijs voor vak 16 hadden gekocht, nestelden zich op de trappen van het naast het gastenvak gelegen vak 23. Op het verzoek om de eigen plekken in vak zestien op te zoeken, werd agressief gereageerd. Er is naar stewards en fans gespuugd en gescholden.

De fans zijn hierop door de flying squad van de stewardorganisatie van sc Heerenveen uit het vak verwijderd. Ook twee mannen die over de tussenwand van het gastenvak klommen en zich met de kwestie bemoeiden, zijn door de stewards ingerekend en aan de politie overgedragen. De vijf arrestanten krijgen allemaal een landelijk stadionverbod en een proces-verbaal. Eén van de vijf mannen kan bovendien een straf tegemoet zien vanwege mishandeling en belediging.

De amokmakers zijn via clubkaarthouders van sc Heerenveen in het bezit van een toegangsbewijs voor de wedstrijd met Feyenoord gekomen. De identiteit van de personen die de kaarten hebben doorverkocht, is bekend. ,,We gaan onderzoeken in hoeverre het juridisch mogelijk is deze mensen aan te pakken, ‘’vertelt directeur Henk Hoekstra. ,,In feite zijn zij verantwoordelijk voor de problemen die zijn ontstaan.’’

Om herhaling te voorkomen gaat sc Heerenveen extra maatregelen nemen. Zo wordt nagedacht over voorzieningen om te voorkomen dat fans opnieuw over de scheidingswand van het gastenvak kunnen klimmen. Verder overweegt de clubleiding vaker tot een verplichte combiregeling over te gaan en wil men laten onderzoeken of er gecombineerde controle van seizoen- en clubkaart mogelijk is.

,,We betreuren wat is voorgevallen en willen herhaling voorkomen,’’ vertelt directeur Henk Hoekstra. ,,Er is ons alles aan gelegen om de veiligheid van onze fans in het stadion, maar ook rondom het stadion, te garanderen. Ouders moeten hun kinderen met een gerust hart mee naar het voetbal kunnen nemen.’’ sc Heerenveen gaat de winterstop benutten om de haalbaarheid van de plannen te onderzoeken.

Bij de start van de tweede competitiehelft, op zaterdag 23 januari, moeten de nieuwe maatregelen van kracht zijn. Begin volgend jaar maakt de clubleiding bekend welke regelingen getroffen worden.


Jammer alleen dat extra combi's geen zak uitmaken tegen uitsupporters die op clubcards van Heerenveen in de thuisvakken zitten. Sterker nog: met meer combi's stimuleer je alleen maar dit ontwijkgedrag!
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: 12-12-2009: sc Heerenveen - Feyenoord (0-2)

Berichtdoor Niels » 15-12-2009 08:36

Extra combi's lossen inderdaad geen zak op in dit geval. :?
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: 12-12-2009: sc Heerenveen - Feyenoord (0-2)

Berichtdoor Hielke » 15-12-2009 08:38

De enige 'waarde' die de combiregeling in zo'n geval heeft, is dat het strafbaar is om in de thuisvakken plaats te nemen. Nu is het dat niet. Integendeel. Maar inderdaad, het ontwijkgedrag zal alleen maar gestimuleerd worden.

Uit een soort nobelheid heeft de club de uitsupporters in de thuisvakken altijd verdedigd als zijnde iets dat bij de club past. In dit soort gevallen blijkt dat hopeloos naïef en wereldvreemd.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: 12-12-2009: sc Heerenveen - Feyenoord (0-2)

Berichtdoor bdb » 15-12-2009 08:39

Plus dat het al jammer is dat er overal al zoveel combi's worden gegeven..
Gewoon netten en stekels bij de wanden, en door verkoop harder aanpakken en klaar is kees.
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: 12-12-2009: sc Heerenveen - Feyenoord (0-2)

Berichtdoor Jeroen » 15-12-2009 08:40

Modjes: we hadden altijd een topic over uitsupporters in thuisvakken, wellicht daar verder discussieren? Ik kan dat topic echter niet vinden...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: 12-12-2009: sc Heerenveen - Feyenoord (0-2)

Berichtdoor Hielke » 15-12-2009 08:44

De discussie naar aanleiding van de ongeregeldheden tijdens Heerenveen-Feyenoord, die met het statement van Heerenveen een nieuwe dimensie heeft gekregen, kan hier worden voortgezet.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Niels » 15-12-2009 08:47

De enige 'waarde' die de combiregeling in zo'n geval heeft, is dat het strafbaar is om in de thuisvakken plaats te nemen. Nu is het dat niet.


Dus ook voor de mensen die zich wel weten te gedragen, zoals die er ook zijn.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor SCH-FAN » 15-12-2009 08:49

Wat verder denk ik wel een goede maatregel is: Bij de risicowdstrijden moet je naast je kaartje (seizoenskaart of losse kaart) je ID laten zien. Komen de gegevens niet overeen dan kom je het stadion niet in.

Enig nadeel is dat je de goede supporters die gewoon ziek of verhinderd zijn benadeeld omdat zij hun kaart niet kunnen afgeven aan vrienden of familie.
Oplossing is dat je de verhindering doormailt naar de club en de vervanger ook. Dan kan bijvoorbeeld een vriend of familielid de kaart van het vehinderde lid overnemen, de club kan dan bijvoorbeeld controleren of diegene die de kaart overneemt een clubkaart van een andere club heeft.
Ander nadeel: Op de ochtend van een wedstrijd kan iemand echter ook ziek worden de club kan moeilijk in de middag nog controleren of iemand meemag.
Een oplossing daarvoor zou zijn (en ik denk de beste oplossing): alle seizoenskaarthouders moeten een backup lijst inleveren (max.5 namen) aan wie zij hun seizoenskaart geven mochten zij zelf niet kunnen. De club controleert deze namen en geeft hun goedkeuring. Als bij de controle van een risicowedstrijd blijkt dat de namen niet overeen komen dan zoekt men in de database of zijn naam daarin staat bij de kaart (zo ja mag naar binnen, zo niet blijft buiten).

Hellaas blijven dan nog de clubkaarthouders over.

Maar waar heb ik het eigenlijk over dat er zulke maatregelen moeten worden genomen.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Jeroen » 15-12-2009 09:01

Mijn voorstel zou zijn: gooi het uitvak open (tenzij uitverkocht) voor alle supporters van de tegenpartij met een geldig kaartje.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Flying Tilster » 15-12-2009 09:31

Niels schreef:Dus ook voor de mensen die zich wel weten te gedragen, zoals die er ook zijn.


Hoe sneu het ook is voor de goedwillende supporters, het kan tegenwoordig niet meer. Ook nu weer is het een heel klein gedeelte dat het verziekt voor de rest. Wel hoop ik dat de club degenen die hun clubkaart aan deze mensen heeft uitgeleend zwaar gaat en kan straffen. De veiligheid van de eigen fans gaat boven alles. Als zelfs complete gezinnen na 10 a 15 minuten al weglopen, vind ik dat vele malen erger dan een opgelegde combiregeling.

Maar.. als deze mensen via een uitgeleende clubkaart een kaartje hebben weten te bemachtigen, dan moet de club alles op alles zetten om die mensen zwaar te gaan straffen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Gekko » 15-12-2009 09:34

Optreden tegen de kaarten doorverkopende clubkaarthouders lijkt een eerste stap. Het zullen wellicht niet eens Heerenveensupporters zijn maar de verhalen zijn bekend van mensen met meerdere clubkaarten. Ook op het moment zelf laten zien dat je niets tolereert is belangrijk. Nu hebben ruim 1000 Feyenoorders de indruk gekregen dat je hier wel een potje kunt breken.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor sch4-live » 15-12-2009 09:43

SCH-FAN schreef:Wat verder denk ik wel een goede maatregel is: Bij de risicowdstrijden moet je naast je kaartje (seizoenskaart of losse kaart) je ID laten zien. Komen de gegevens niet overeen dan kom je het stadion niet in.



Lijkt mij geen goed plan, Mijn vader gaat altijd op de kaart van mijn moeder en zo zal dat bij veel mensen wel meer het geval zijn. Tevens wil ik gewoon zelf bepalen wie op mijn kaart gaat als ik niet kan en niet dat ik uit 5 mensen moet kiezen.

En hoe wil je dit alles gaan controleren ? Dat is gewoon gekkenwerk.

Optie van Jeroen is goed alleen de ongeregelheden zijn vaak tegen de topclubs en tegen Groningen en laten die nou altijd een vol uitvak hebben.

Combi's opleggen heeft ook geen zin dan zullen uitsupporters in thuisvakken alleen maar toenemen.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Steurder » 15-12-2009 10:04

Het is natuurlijk niet alleen de gastsupporter in het uitvak die loopt de provoceren wat in mijn ogen aangepakt moet worden. Bij het tweede doelpunt van Feyenoord (wel een hele mooie) stond bijna de halve hoofdtribune te juichen zoals op vele andere plaatsen in het stadion. Als Heerenveen supporter is het erg zuur dat onze mannen weer hebben verloren en als er dan ook nog in grote getallen uitsupporters om je heen gaan feest vieren is dat nog wel even extra zuur. Zeker na zo'n incident op de lange zijde. Hoelang houden de heerenveen supporters hun vuisten in zulke situaties nog in de broekzak. Ik ben zeker van mening dat er uitsupporters moeten kunnen plaatsnemen tussen de altijd lieve en aardige supporters van onze club. Ook ikzelf neem wel eens een gast mee. Maar dat zijn er niet gelijk een man of tien bijelkaar. En ik neem de volledig verantwoordelijkheid voor mijn gast. Groepen uitsupporters horen in het uitvak. Of misschien hier en daar in een bobo box..
Dit was nog een klein incident maar bij bekruipt (niet pas na deze wedstrijd) de angst dat het nog wel eens raar uit de hand kan gaan lopen. Weg imago, weg gastvrijheid, weg ouders met kinderen, weg één van de redenen voor mij om een hele trotse heerenveenfan te zijn.
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Fotze » 15-12-2009 10:31

Ik had een visioen...

Heerenveen wil naar aanleiding van de incidenten rondom de wedstrijd tegen Feijenoord afgelopen zaterdag drastische maatregelen nemen. Tijdens de wedstrijd vonden er in het thuisvak ongeregeldheden plaats met Feijenoord supporters. De fans hadden op clubcards van Heerenveen kaarten gekocht.

De directie van Heerenveen wil nu nieuwe seizoen- en clubcards uit geven. Alle huidige kaarten zullen ongeldig gemaakt worden. Dit is ook gebeurt bij Ado den Haag en daar zijn alleen maar positieve geluiden te horen.

Voor de supporter is het iets lastiger. Deze zal zich moeten melden bij het stadion voor een foto en de eenmalige 12,50 Euro voor de nieuwe kaart.

Of Heerenveen dit allemaal al voor 23 januari rond heeft is nog niet bekend.
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Jeroen » 15-12-2009 10:44

Aardig plannetje Fotze, maar waarom moet de supporter opdraaien voor de kosten van die nieuwe kaart? :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor mitrita » 15-12-2009 11:36

OP de site van Feanfan

Lap tekst die feitelijk - want originele bron - al geplaatst was op vorige pagina.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Uitsupporters in de thuisvakken

Berichtdoor Gekko » 15-12-2009 11:48

Het feit dat er vanuit de club gemeld wordt wat er is gebeurd en wat men eraan wil gaan doen is al een hele stap voorwaarts. Eerder hoorde je helemaal niets over zulke dingen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten