[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (randzaken)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Babbel
Nieuw talent
Berichten: 56
Lid geworden op: 26-09-2007 11:28

Bericht door Babbel »

Van het FC Twente forum:
TCTubantia:

Onderzoek naar supportersvervoer

ENSCHEDE - Mogelijkheid stadion- verbod en vervolging bekeken na vernieling.

De politie Twente gaat in samenwerking met justitie en FC Twente onderzoek doen naar strafbare feiten rond de twee supportersbussen waarvan de 110 inzittenden zondagmiddag nog voor de KNVB-bekerfinale zijn teruggestuurd naar Twente.

Aan de hand van de uitkomsten van dat onderzoek, die binnen twee weken zijn te verwachten, wordt bekeken of zaken vervolgbaar zijn en of het Openbaar Ministerie daadwerkelijk verdachten voor de rechter daagt. Met FC Twente zal dan worden besproken welke maatregelen de club kan treffen tegen de betrokken aanhangers en om vernielingen door Twente-fans in de toekomst te voorkomen. Stadionverboden worden niet uitgesloten.

Het besluit tot het onderzoek is de uitkomst van een gesprek dat burgemeester Den Oudsten en zijn adviseur openbare orde en veiligheid gistermiddag hadden met de politie en FC Twente. De ruim honderd supporters werden door de Rotterdamse politie teruggestuurd omdat zij de twee bussen zouden hebben vernield. De fans verkeerden onder invloed van alcohol en drugs. In de bussen is cocaïne aangetroffen.

Een dubbeldeksbus liep ernstige schade op die op 30.000 tot 40.000 euro wordt begroot. De schade is vooral ontstaan doordat urine en bier overal tussendoor sijpelden. Ook zijn peuken op de vloer uitgetrapt. De slaapcabine van de chauffeur werd als urinoir gebruikt. De betrokkenen zijn in Rotterdam door de politie gefotografeerd en hun gegevens zijn doorgegeven aan de collega's in Twente.

In Enschede werd een noodbevel uitgevaardigd om te voorkomen dat de supporters zich bij terugkomst in Enschede naar het centrum zouden begeven. - Zie verder pagina 2/3 'Ze gingen als beesten tekeer'
Zo,dat is weer eens andere koek :mrgreen:
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

FC Twente heeft nav vele klachten zelf aangegeven dat de prijs bij hun hoger was dan bij ons door het inzetten van touringcars ipv stadsbussen en door het verstrekken van een T-shirt.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Mijn zwager zit in een rolstoel,verlamt van af de armen.Kon een kaart kopen met begeleider.Eigen vervoer.
Kreeg een mail van de club,hij kon ook met de bus.Hij denkt dat is leuker.Mooi in een bus voor minder valieden.
Niks is minder waar.Word met rolstoel en al in een lijndienst gehezen en in de bus met sjaals vast gezet.
Zo ga je toch niet met gehandicapten om.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Babbel schreef: Zo,dat is weer eens andere koek :mrgreen:
Klopt. Het grootste schorum van Twente was er gelukkig niet bij. Heb foto's gezien van de bussen. Niet heel netjes wat die jongens hebben gedaan. Mooi dat ze teruggestuurd zijn. Overigens heeft de chauffeur onder druk (bedreiging?) van de vandalen aangegeven dat die jongens zich eigenlijk prima gedragen hebben. OAD heeft dit gecommuniceerd. Bangerikken.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

wald pyk schreef:Mijn zwager zit in een rolstoel,verlamt van af de armen.Kon een kaart kopen met begeleider.Eigen vervoer.
Kreeg een mail van de club,hij kon ook met de bus.Hij denkt dat is leuker.Mooi in een bus voor minder valieden.
Niks is minder waar.Word met rolstoel en al in een lijndienst gehezen en in de bus met sjaals vast gezet.
Zo ga je toch niet met gehandicapten om.
Zat hij in bus 13, daar zat ook een meneer in rolstoel, schande wat Arriva betreft!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

wald pyk schreef:Mijn zwager zit in een rolstoel,verlamt van af de armen.Kon een kaart kopen met begeleider.Eigen vervoer.
Kreeg een mail van de club,hij kon ook met de bus.Hij denkt dat is leuker.Mooi in een bus voor minder valieden.
Niks is minder waar.Word met rolstoel en al in een lijndienst gehezen en in de bus met sjaals vast gezet.
Zo ga je toch niet met gehandicapten om.
Wij hadden ook een "rolstoeler" in de bus. Je mag er toch vanuit gaan dat die mensen op een andere manier behandeld worden. Ze zijn al afhankelijk van medemensen, maar nu helemaal. Er kwam een vrouw naar de Steward gelopen met de vraag wie haar man even naar binnen kon tillen, want die stond al een mooi poosje buiten te wachten in de regen. (Had gelukkig wel een paraplu bij zich). Wij wisten tot op dat moment niet of die man bij ons de bus in moest.
Nadat die vrouw bij de steward kwam, keek ze die vrouw eerst aan of ze water zag branden.

Toen hebben we met een aantal die man de bus ingesjouwd. Maar het is en blijft belachelijk dat deze mensen in de gewone bussen vervoerd werden. Als je niet eens kunt regelen dat rolstoelgebruikers met EV kunnen, vind ik het in- en in triest.
Maar die fout kan natuurlijk ook bij sc Heerenveen liggen en niet alleen bij Arriva.

Zou als ik jullie was daar toch ook een pittige mail over sturen naar de club.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Er waren in de Kuip voor Heerenveen supporters 35 rolstoel-plaatsen beschikbaar, plus 35 plaatsen voor hun begeleiders. Zij mochten met eigen vervoer naar Rotterdam reizen.
Een aantal van de rolstoelers die met de bus reisden waren feitelijk niet rolstoel-gebonden maar gebruikten een rolstoel om langere afstanden eenvoudiger te kunnen overbruggen. Hun rolstoelen konden onder in de bussen.
Wat de zwager van Waldpyk betreft vraag ik me af of hij Heerenveen duidelijk gemaakt heeft dat hij zwaar gehandicapt is en dus met rolstoel in de bus moest.
Ik denk persoonlijk dat je in dit geval zelfs Arriva niet mag aanspreken op het feit dat de bussen niet rolstoel-vriendelijk waren.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Skip schreef:Klopt. Het grootste schorum van Twente was er gelukkig niet bij. Heb foto's gezien van de bussen. Niet heel netjes wat die jongens hebben gedaan. Mooi dat ze teruggestuurd zijn. Overigens heeft de chauffeur onder druk (bedreiging?) van de vandalen aangegeven dat die jongens zich eigenlijk prima gedragen hebben. OAD heeft dit gecommuniceerd. Bangerikken.
Heb ook foto's van die bussen gezien en het viel allemaal reuze mee. En hoe kom je in hemelsnaam tot de conclusie dat de chauffeur onder druk van de supporters heeft aangegeven dat er weinig aan de hand was?
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Vervoer heen was gewoon klote om het zacht uit te drukken. Lang moeten wachten tot we eindelijk vertrokken. Moeten rennen richting het stadion en 1 min voor 6 stond ik op mijn plek. Ik vond het vooral heel erg sneu voor de meisjes en jongens in de bus voor ons. Die zouden met de spelers mee het veld up in de lineup maar doordat we zo laat waren werd dit feestje voor deze jongens en meisje hun door de neus geboort :S.

Terug was met de bus goed te doen. Onze bus was 1 van de bussen die aardig het gas erop had staan en we waren dan ook snel in heerenveen terug. Ik denk dat heerenveen het zelf in de hand heeft gewerkt het busje racen doordat de huldiging de zelfde nacht nog gehouden werd. En wij wouden er in ieder geval bij zijn met onze bus. Wij waren dan ook net op tijd voor de huldiging. Maar het ging 1x bijna wel fout idd. Een vrachtauto inhalen en er dan net voorlangs schieten om in te voegen op de rechter rijstrook ....
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Arnoud schreef:Ik denk persoonlijk dat je in dit geval zelfs Arriva niet mag aanspreken op het feit dat de bussen niet rolstoel-vriendelijk waren.
Er is ook nog een kans aanwezig dat Arriva niet eens wist dat er mensen met een rolstoel de bus in moesten. Als Heerenveen zegt: u kunt ook met de bus, dan ligt m.i. de fout bij Heerenveen.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Schande dat er zo wordt omgegaan met minder validen!

Tijdens het wachten op de trein zag ik ook iemand in een rolstoel zitten,
deze werd geholpen door een aantal stewards, en kon door een achteringang de trein in.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ik zag in het stadion ook iemand op krukken. Deze werd daar netjes ondersteund door stewards.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik proef bij de reactie van de spoorwegpolitie in de LC van gisteren een houding van 'het interesseert ons niet'. Dat vind ik kwalijk. Wat er fout is gegaan ware geen onbeïnvloedbare factoren. Iets meer nadenken had een paar eenvoudige verbeteringen kunnen opleveren: plattegrond van waar de bussen staan qua nummering, neerzetten in volgorde van nummering, neerzetten in groepen van tien langs één weg (1-10 langs weg 1, 11-20 langs weg 2 enz., plaats kiezen die door de ene kant te benaderen is door de bussen (vanaf de snelweg A7) en vanaf een andere kant (via toegang vanaf A32) door auto's, fietsers en voetgangers (geen vermenging van die stromen dus afsluiting afrit van A7), stadion 'ontruimen' per vak, je kunt mensen dan in de vakken laten wachten als je dit vooraf maar even hebt gemeld, bied een kort vervolgprogramma aan met bijv beelden van de persconferentie/samenvatting vd wedstrijd zoals in FunPlaza. Het zijn maar wat simpele dingetjes in de sfeer van regel het en communiceer het tijdig. Het is geen hogere wiskunde.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Volgens mij kan de spoorwegpolitie niet zoveel doen aan de bussen die vertrekken. Dat het ze niet veel kan schelen is ook mijn indruk.
Aan de andere kant is het sowieso lastig om 16.000 mensen, die allemaal snel terug willen naar Enschede en Heerenveen, snel in treinen te krijgen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Zowel richting Omrop Frl als in de LC heeft de Spoorwegpolitiewoordvoerder zo gereageerd op de chaos op het perron. Letterlijk: "dit soort dingen hoort erbij, was niks aan de hand". Mensen die er waren (zie ook ingezonden stuk in de LC) hebben het heel anders ervaren.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Mijn ervaring is eerlijk gezegd ook dat dit 'erbij hoort'. Als je in Parijs of Madrid op de metro staat te wachten na een wedstrijd is het net zo'n chaos.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Neemt niet weg dat het te vermijden is. Akls je er met kinderen in staat en het niet gewend bent kan het heel vervelend en bedreigend overkomen. Bovendien lopenmensen toch risico's in het gedrang. Als er paniek uitbreekt om wat voor reden dan ook heb je geen grip meer op wat er gebeurt.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Jeroen schreef:Mijn ervaring is eerlijk gezegd ook dat dit 'erbij hoort'. Als je in Parijs of Madrid op de metro staat te wachten na een wedstrijd is het net zo'n chaos.
Ben vorig seizoen bij Glasgow Rangers-Celtic geweest en na die wedstrijd stond iedereen netjes in de rij (zo'n 200m)voor de metro. Wanneer iemand voordrong dan werd betreffende persoon er door politie te paard weggehaald. Het kan dus wel anders...
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Volgens mij is dit ook de eerste keer geweest dat er voor beide teams een verplicht combi was. Of heb ik dit fout?
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Het tijdstip van de wedstrijd vond ik ook niet zo goed gekozen voor twee ploegen die niet uit de randstad komen en verplicht worden om met een combiregeling te reizen. En dat waarschijnlijk alleen maar vanwege de commercie. :angry:
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Piet schreef:Het tijdstip van de wedstrijd vond ik ook niet zo goed gekozen voor twee ploegen die niet uit de randstad komen en verplicht worden om met een combiregeling te reizen. En dat waarschijnlijk alleen maar vanwege de commercie. :angry:
Heerenveen had ook al gevraagd om de wedstrijd eerder op de dag te laten beginnen, maar dat verzoek werd afgewezen.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Men heeft bij Twente gebruik gemaakt van Duitse touringcars (duitskenteken dan he..smart asses!)...dat si natuurlijk vragen om problemen! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Weet je wat ik ook zo mooi vind?
Heerenveen start nu een ronde later dan PSV in de Europa leage.
Haha hun zijn een plaatsje gezakt :lol:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Binnenkort in de Feansjop verkrijgbaar: Officieel sc Heerenveen bekerfinale boek en DVD!
Zo is te lezen op het bekeronderdeel van de Heerenveen-site :).
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Hopelijk kopen ze er genoeg in, niet weer van die verkeerde zuinigheid zoals tegen Milaan met die sjaaltjes.
Op naar het volgende seizoen....
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Die mogen we niet missen :)
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Ik heb nog een vraag:
Hoe komt Breurer aan dat gescheurde shirt?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

diny777 schreef: Hoe komt Breurer aan dat gescheurde shirt?
Heeft Theo Janssen gedaan. Zat vol frustratie......... :lol:
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Heerenveen rules schreef:Heeft Theo Janssen gedaan. Zat vol frustratie......... :lol:
In werkelijkheid door Dingsdag :wink: Die heeft het shirt van Breuer na het nemen van penalty's blijkbaar kapot getrokken.
Is ook wel te horen in interview van Breuer na afloop van de wedstrijd nadat de interviewer wat schertsend zegt: Goede kwaliteit shirts he?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Schandalig trouwens dat dat shirt van notabene onze aanvoerder kapot was. Die moet toch het goede voorbeeld geven? Het is maar goed dat Riemer al op weg was naar Helsingborg, want die was het veld opgestormd en had hem persoonlijk genaaid. Nu zag je de sponsor niet goed, en het toont totaal geen fatsoen, waarden en normen om er zo bij te lopen. Ik neem aan dat dit nog wel een staartje krijgt, want het leek verdacht veel op een blote buik: sv dus!
Corruption is everywhere, fight it!
Gesloten