[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Goh, TWente ons er uit zingen, lekker belangrijk! Ik kom niet voor het zingen, maar om voetbal te kijken. De meeste TWente-supporters zien de helft van de wedstrijd niet omdat ze het druk hebben met zingen en springen en mannen (want dat zijn het toch vooral) kunnen niet twee dingen tegelijk ;-)

Hoop op prachtig sfeertje in het algemeen en een mooie wedstrijd. Hoeft niet eens spannend. Als wij bij rust met 4-0 voor staan vind ik het ook prima. ;-)
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Volgens voetbalzone kan Janmaat niet meedoen.
Toch vreemd, op de Heerenveen-site stond nog dat iedereen fit was.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Verwachte basisopstelling:
Vonk; Breuer, Bak Nielsen, Dingsdag, Popov; Grindheim, Svec, Roorda; Beerens, Elm en Pranjic
Ik denk dat Voetbalprimeur.nl deze opstelling goed inschat. Ik vind het ook verstandig met meer middenvelders te spelen. Geeft de mogelijkheid wat compacter te verdedigen en het middenveld dicht te metselen.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Gekko schreef: Ik denk dat Voetbalprimeur.nl deze opstelling goed inschat. Ik vind het ook verstandig met meer middenvelders te spelen. Geeft de mogelijkheid wat compacter te verdedigen en het middenveld dicht te metselen.
Ik verwacht Elm of Pranjic op het middenveld. Sollied heeft ergens gezegd voor fitte spelers te kiezen. Roorda is er lang uit geweest en heeft weinig ritme.

Een spits erbij dus. Sibon(spitspositie- speelt veel laatste tijd) of Henriqeu(vleugel- onberekenbaar: zowel voor Twente als Heerenveen)
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Fries
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 25-07-2008 20:25

Bericht door Fries »

ultras91 schreef:Wel grappig dat ik op dit forum heel vaak lees "3x is scheepsrecht". Maar daar koop je niet veel voor. Ben ook bang voor jullie dat Heerenveen zondag niet veel in te brengen heeft. Niet op het veld, maar ook niet op de tribune.
"Wij" hopen i.i.g. dat Janmaat speelt. In de wedstrijd in Enschede ( 6-0 ) speelde Elia Janmaat helemaal ondersteboven.
Als ik mijn rode bril afzet, denk ik dat jullie zondag met 2-0 het schip in gaan.
Als wij 10 trommels meenemen hebben we net zoveel lawaai. Ook begint mij zolangzamerhand de arrogantie van de Tukkers de keel uit te hangen. Ajacieden zijn er bescheiden bij.
RobFCT
Jeugdspeler
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-04-2009 15:01

Bericht door RobFCT »

Goed,
Volgens mij zijn excuses hier toch wel enigszins op zijn plaats. Niet van jullie, maar van "Wij als tukkers".
Ultras91 blaast inderdaad hoog van de toren. In theorie zijn wij inderdaad sterker, maar het is een wedstrijd op zich waar ook de vorm van de dag mee zal gaan tellen. (Om maar even een cliche uit de kast te trekken).

Tot morgen!
FCTD
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-05-2009 18:48

Bericht door FCTD »

Bah.. wat een arrogantie van ultras91! Het is morgen gewoon 50 om 50... zo heelveel verschilt het kwalitatief niet.. en het gaat idd om de vorm van de dag.. ....... Veel succes morgen Heerenveen!!

Gr uit het o zo mooi Twente
ultras91
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 01-05-2006 20:58
Locatie: haaksbergen

Bericht door ultras91 »

Jammer dat mijn post arrogant wordt opgevat, het heeft meer met zelfvertrouwen te maken. Het is gewoon mijn eigen mening die ik ventileer.
Ik baseer dat op de wedstrijd in Enschede van dit seizoen, en verder je kan natuurlijk moeilijk zeggen dat Heerenveen in de slotfase van de competitie nou zo geweldig heeft gespeeld.
red is the color !!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ultras91 schreef:Jammer dat mijn post arrogant wordt opgevat, het heeft meer met zelfvertrouwen te maken. Het is gewoon mijn eigen mening die ik ventileer.
Arrogantie en zelfverzekerdheid liggen dicht bij elkaar, zo blijkt maar weer...
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

ultras91 schreef:Jammer dat mijn post arrogant wordt opgevat, het heeft meer met zelfvertrouwen te maken. Het is gewoon mijn eigen mening die ik ventileer.
Ik baseer dat op de wedstrijd in Enschede van dit seizoen, en verder je kan natuurlijk moeilijk zeggen dat Heerenveen in de slotfase van de competitie nou zo geweldig heeft gespeeld.
Gelijk hebben en gelijk krijgen, ligt mijlen ver uit mekaar!! Zo zal morgen blijken tukkertje.... :D
Miereneukert!
Ryback
Invaller
Berichten: 404
Lid geworden op: 15-10-2008 14:29

Bericht door Ryback »

ultras91 schreef: Ik baseer dat op de wedstrijd in Enschede van dit seizoen
Volg je de gehele competitie wel? Toen was het crisis in de achterhoede van Heerenveen. Dit is grotendeels opgelost, dus verwacht geen makkelijke gaten als destijds. dat kun je vergeten. Heerenveen is pas echt gemotiveerd,wanneer het ergens om gaat. Je mag een gevaarlijk heerenveen verwachten aankomende zondag Ultras91.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Hopelijk is het voetbal van Twente van hetzelfde niveau vandaag als deze opmerking van Twente4Life. :mrgreen:
Op naar het volgende seizoen....
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Ik herinner even aan een van de eerste bekerrondes dit seizoen: Eindhoven-Twente 2-3. We moeten Twente ook niet overschatten. Lit de Tukkers no noch mar wat roppe, Twente aanst yn 'e groppe!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

ItFean82 schreef:Hopelijk is het voetbal van Twente van hetzelfde niveau vandaag als deze opmerking van Twente4Life. :mrgreen:
Ik hoop het ook, want ik heb twente4life zojuist van het forum geknikkerd.

Volgens mij kunnen alle voorbeschouwingen de prullenbak in. Deze wedstrijd is heus geen verlengde van de prestaties gedurende dit seizoen. Twente is favoriet, maar dat zegt niks. We hebben geniale wedstrijden gespeeld, maar ook ontzettend slechte. Bij Twente is die balans wat beter. Het kan in een draak van een wedstrijd op strafschoppen uitdraaien, het kan 5-3 worden, alles kan.
Gebruikersavatar
robke
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-06-2008 10:00

Bericht door robke »

Deze wedstrijd staat op zichzelf, niet te vergelijken met de competitie. Nog even en dan vertrekken we naar Drachten. En dan de uittocht naar de Kuip. Ik hoop dat het voor ons Heerenveen en supporters een overgetelijke dag wordt!!!
Douwe
Nieuw talent
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2002 20:07

Bericht door Douwe »

Wat een zenuwslopende avond!

Maar wat heb een FEEST!!!!!
hafc4life
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-05-2009 21:03

Bericht door hafc4life »

Gratz en feest(ze) vanuit Almelo! :lol:
Gebruikersavatar
grandecachesupshveen
Jeugdspeler
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-09-2008 01:28
Locatie: Grande Cache, Alberta, Canada
Contacteer:

Bericht door grandecachesupshveen »

Het was balen dat we deze bekerfinale moesten missen. Waren bij de busreis tegen SVV en beide eerdere finales. Vandaag met stream en omrop fryslan de finale beleefd. De verlenging en penalties misten omdat de stream stopte, dus hadden we alleen nog maar radio. Na de 21 dachten we dat de buit binnen was maar helaas was er nog een gelijkmaker. En toen de strafschoppen, van ellende maar gaan afwassen. De spanning was groot maar gelukkig hebben we hem! Kippenvel!
En nu moeten jullie maar feestvieren, we nemen er zo 1 op. Forza Heerenveen!!!!!!!!!!! :D :D :D
Tal
Nieuw talent
Berichten: 86
Lid geworden op: 28-08-2004 10:45
Locatie: Ramat Gan, Israel
Contacteer:

Bericht door Tal »

Vanuit een oververhit Tel Aviv hartelijke felicitaties, beste minsken! Heerenveen boppe! :D
atttze
Jeugdspeler
Berichten: 43
Lid geworden op: 12-05-2004 16:25
Locatie: Itens
Contacteer:

Bericht door atttze »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D :D :D
NNmichiel
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-04-2009 15:50

Bericht door NNmichiel »

WE HEBBEN HEM!!!J AAAAAAAAAAAAA
Frisian Hellcat
Invaller
Berichten: 384
Lid geworden op: 31-01-2009 21:40
Locatie: Ljouwert

Bericht door Frisian Hellcat »

Zo, terug uit 't Fean. Het was reuzegezellig en ik haat het feit dat ik niet bij de huldiging kan zijn maar ik heb morgenochtend vroeg een belangrijke afspraak waar ik niet duf bij kan zitten. :(

Hoe dan ook. YES EINDELIJK EEN PRIJS! Dit maakt een hoop ellende van dit seizoen toch weer een beetje goed! :mrgreen: Het was een superspannende pot voetbal die echt twee kanten op kon, en dan houden onze spelers het hoofd het meeste koel en knallen de pingels er prachtig in. Respect voor de supporters van beide clubs trouwens, ik heb geen anti-lied gehoord en de sfeer was geweldig leek het me. Op het plein was het in ieder geval geweldig! :mrgreen:

Ik hoop wel dat er beelden worden gemaakt vannacht zodat ik morgen nog na kan genieten. :D
QBmedia
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-02-2009 11:35

Bericht door QBmedia »

Ey Heerenveen Supporters,

Gefeliciteerd met de KNVB Beker. Kreeg tranen in me ogen toen ik Jeffrey Talan zag op het podium, het zal wel de laatste keer zijn dat hij zoiets kan meemaken met Heerenveen. :cry:

(Ik neem aan dat jullie al wisten dat Jeffrey een kwaadaardige tumor in zijn hersenen heeft en daarvan niet meer kan genezen)

Groeten uit Katwijk
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Het gescheurde shirtje van Breuer mag ook wel in de pronkkeamer.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

Frisian Hellcat schreef: Respect voor de supporters van beide clubs trouwens, ik heb geen anti-lied gehoord en de sfeer was geweldig leek het me. Op het plein was het in ieder geval geweldig! :mrgreen:
Helaas heeft Twente een lied met iets als ''ajax moet dood en az moet kapot'' wat ze bij Heerenveen-Twente ook al een aantal keer zongen..

@QBmedia, dat wist ik niet..
Frisian Hellcat
Invaller
Berichten: 384
Lid geworden op: 31-01-2009 21:40
Locatie: Ljouwert

Bericht door Frisian Hellcat »

massan schreef: Helaas heeft Twente een lied met iets als ''ajax moet dood en az moet kapot'' wat ze bij Heerenveen-Twente ook al een aantal keer zongen..
Oh dat was op het plein (op TV) niet te horen, of ik heb het gemist. Pff ik kan echt totaal niet slapen, is de huldiging toevallig zo op OF te volgen nog? Denk dat ik daarna wél kan slapen. :mrgreen:
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Zit je een keer voor een halfjaar in het buitenland, besluiten die klootzakken de finale te gaan halen en hem ook nog eens te winnen. Efin, mijn zusje heeft zich ongetwijfeld kostelijk vermaakt in De Kuip op mijn kaart. Ze had mijn seizoenkaart niet meegenomen, maar heeft bij problemen vast de waterlanders op gezet.

Ik was zaterdag de enige in ons appartement die internet had, waar ik zeer blij mee was. Toen ik mijn laptop vanochtend echter anderhalf uur aan had, stopte internet er plotseling mee. Aangezien de wedstrijd op RTL uitgezonden werd, was een café met livebeelden niet te vinden. Daarop heb ik maar bij Ponche Cuba, waar een Fries de uitbater is, de finale gevolgd via telefoon en mailcontact vanuit Rotterdam.

Ik heb totaal geen feestgevoel alhoewel ik wel degelijk door heb dat de club zijn eerste prijs binnen heeft. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het ontbreken van eerder genoemde wedstrijdbeelden.
ultras91
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 01-05-2006 20:58
Locatie: haaksbergen

Bericht door ultras91 »

Zonder te twisten wie nu beter was tijdens de 90 minuten of in de verlenging weet je dat strafschoppen nemen een loterij is.
Proficiat met jullie allereerste prijs.
n.b. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik als teleurgestelde tukker gelijk na de strafschoppen het stadion verlaat en dan bij de trein al 300/400 Friezen zie staan, terwijl de huldiging nog moet plaatsvinden ?
Je club de beker in ontvangst zien nemen is toch wel belangrijker dan op tijd in bed liggen ?
red is the color !!!
Pieter Vak-P
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-05-2009 07:55

Bericht door Pieter Vak-P »

Vanuit Enschede gefeliciteerd met de beker. Sfeer in en om het stadion was van beide kanten top. Grote spandoek met "driemaal is scheepsrecht" heeft er dus niet voor niets gehangen bij jullie.

Heerenveen begon als een echte cupfighter aan de wedstrijd, waar wij na de rust de draad weer goed oppakten.
Nogmaals gefeliciteerd,het is jullie gegund.
Pieter, Oude Garde Vak-P
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Keurig Tukkers voor jullie felicitaties.
Zit nog in een roes met een roes in mijn hoofd van de drank, slaapgebrek en geschreeuw 120 minuten lang.
Wat een wedstrijd van alle kanten... Heerenveen goede mentaliteit, Twente voetbalt makkelijker. Het was een dubbeltje op de kant. Ballen op de paal en lat. Toch: We hebben hem!Wat een feest!
Ook het publiek van beide kanten gaf mij kippenvel. Daar ook veel positieve strijd. Het spontane Friese volkslied in de 80e minuut.... Geweldige wedstrijd: de mooiste die ik ooit meegemaakt heb.
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gesloten