Uitwedstrijd-perikelen

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Uitwedstrijd-perikelen

Berichtdoor Arjen » 04-02-2009 08:23

Terugrijdend vanuit Arnhem kwam de (zeer) trieste vraag in mij op: waarom zou je nog een uitwedstrijd van Heerenveen bezoeken? Je krijgt er namelijk helemaal niets voor terug. Of toch wel (?): een heleboel frustratie….

Afgelopen zaterdag tegen Ajax was in mijn ogen de enige goede uitwedstrijd dit seizoen. In Volendam en Groningen werd gewonnen maar daar is alles mee gezegd want een gelijkspel was in beide wedstrijden terecht geweest. Tegen Feyenoord geef je totaal onnodig een 2-0 voorsprong weg en ook in Kerkrade verlies je onnodig punten. Maar verder volgen louter vernederingen en teleurstellingen. Verpletterd tegen NAC, Twente, Wolfsburg, Sparta en mindere mate het tweede/derde van Portsmouth. En gister een inspiratieloos drama tegen Vitesse.

De inzet van de spelers is dramatisch. In geen enkele uitwedstrijd lijken ze de intentie te hebben om te willen winnen (al is die trend in thuiswedstrijden ook steeds meer zichtbaar). Leuk voetbal krijg je dus niet te zien. Spelplezier bij de spelers is er ook niet. Daarnaast gaan er bijna geen mensen mee naar uitwedstrijden en is de sfeer niet zoals die zou kunnen zijn. Fanatieke aanhang hebben we dus ook niet. En tenslotte kost het klauwen vol met geld om tegenwoordig in een hoekje van een stadion achter kippengaas te mogen staan.

Eigenlijk kan ik weinig tot geen positieve punten bedenken waarom je nog naar uitwedstrijden van Heerenveen zou moeten gaan.
En toch sta je er weer in Nijmegen………..
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Hielke » 04-02-2009 09:03

We hebben dit seizoen een aantal acceptabele, redelijke uitwedstrijden gezien. Verder was het vooral alles of, te vaak, niets. Dat je jezelf na zo'n verloren avond deze vraag stelt is heel herkenbaar, maar na de serie Groningen-Feyenoord-Ajax te hebben bezocht had ik hier ook een heel enthousiast en positief antwoord op kunnen geven.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor heerenveenfan1000 » 04-02-2009 09:23

Ik snap wat je bedoelt. Ik voelde me gisteren ook belazerd.
20 euro voor een kaartje, en dan dat. Verlies dan ten minste met een beetje inzet en gewoon tactische missers ofzo, maar verlies niet omdat je het gewoon niet op kan brengen om op je gewoonlijke vrije dinsdagavond niet te willen spelen. Ik haat verliezen, maar zo verliezen is toch wel het zuurst. Ik was er vanavond al bang voor, toen ik de voorspellingen en stemming zag op dit forum.
En het is niet de eerste keer dat we zoon westrijd voorgeschoteld krijgen.

Zaterdag-avond na het tripje Arena was de stemming heel anders. Toen was het voor de tweede keer dit seizoen een geslaag tripje naar een uitwestrijd.
Maar wat zijn die prijzen idd abnormaal hoog, het voetbal meestal bagger en de sfeer is soms echt bedroevend. Gisteravond ook, al was de opkomst gewoon laag.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Avatar gebruiker
heerenveenfan1000
Basisspeler
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 20-02-2005 11:37
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor xander » 04-02-2009 10:02

Tsja voetbal supporters zijn eenmaal gestoord.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Piet » 04-02-2009 10:12

Ok, in de Arena is af en toe geen net aanwezig, bij NAC is redelijk veel sfeer, de broodjes bij Twente zijn wel lekker, maar echt blij wordt ik daar niet van als daar onder andere tegenover staan: een hoge toegangsprijs, als vee behandeld worden (bijvoorbeeld tot een half uur na de wedstrijd in het vak gehouden worden 'vanwege de veiligheid') en weinig gedrevenheid onder de spelers.

Ik voel mij dan ook al enige tijd meer op mijn gemak bij thuiswedstrijden, wedstrijden van de beloften, van eerstedivisieclubs door heel Nederland heen en van buitenlandse clubs. Uitwedstrijden van onze club bezoek ik (helaas) bijna alleen in andere vakken dan het uitvak. Alleen zijn daar meestal geen broodjes maar warme maaltijden...

Ik ben overigens van mening dat de club er meer aan moet doen om uitwedstrijden te promoten. En dan heb ik het niet alleen over het laten rijden van een bus.
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Janneman » 04-02-2009 11:12

Ik denk dat je het doet uit clubliefde, zoals Xander al zei moet je wel een beetje gek zijn op de club. Ik kan helaas steeds minder en het staat me ook steeds minder aan om te gaan. Ligt dit aan Heerenveen? Deels, de kosten worden steeds hoger en de ontvangst is soms ronduit onbeschoft. Zo gastvrij we altijd in Heerenveen zijn zo onvriendelijk ervaar ik de bezoekjes aan uitwedstrijden.

Ook vind ik dat Heerenveen wel eens een goed gebaar mag geven en hier en daar eens een actie met korting op bezoeken aan uitwedstrijden mag geven. Veel clubs doen dit zelf of via een sponsor maar de directie is op dat vlak in mijn ogen te terughoudend.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Hielke » 04-02-2009 11:44

Janneman schreef:Ook vind ik dat Heerenveen wel eens een goed gebaar mag geven en hier en daar eens een actie met korting op bezoeken aan uitwedstrijden mag geven.


Dat vind ik ook, maar dat zou ik niet willen koppelen aan de relatief slechte resultaten in uitwedstrijden dit seizoen. Nergens op het kaartje staat de garantie op een overwinning, goed voetbal of volledige inzet. Uiteindelijk zijn wij zelf zo gek om telkens weer te gaan. Het eerder genoemde punt van het promoten van uitwedstrijden vind ik een steekhoudender argument.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Arjen » 04-02-2009 12:08

Ik vind al jaren dat Heerenveen veel meer zou kunnen doen aan het promoten van uitwedstrijden.
De enige keer dat Heerenveen promotie maakte voor uitwedstrijden was de fl 10.- actie tegen SVV (en dat was briljante promotie voor Heerenveen). De bekerfinales waren ook promotie maar hoefden niet gepromoot te worden. Daarna heeft Heerenveen niets meer gedaan voor uitwedstrijden terwijl ook zij moeten zien dat het aantal uitsupporters sterk daalt. Blijkbaar vinden ze dat geen probleem. De thuiswedstrijden zijn steevast uitverkocht en de sponsoren stromen binnen of passen er niet meer bij. Dat was tegen SVV nog niet het geval. Mocht er ooit nog een actie komen dat moet dat inderdaad niet gekoppeld worden aan slechte resultaten (behalve wanneer je zou kunnen degraderen). Je moet als club trots zijn op je supporters die stad en land afreizen om Heerenveen te kunnen zien spelen en dat ontbreekt bij Heerenveen. Behalve wanneer het ze promotioneel goed uitkomt want dan staan ze vooraan om te benadrukken hoe geweldig de Heerenveen aanhang is.

Nogmaals het gaat mij er niet om dat Heerenveen niet mag verliezen tegen Vitesse of Sparta (kan een keer gebeuren) maar de manier waarop en instelling waarmee er in de meerderheid van de uitwedstrijd gespeeld wordt is een schande. Dat er gelukkig ook gewonnen wordt in een aantal wedstrijden mag ook wel voor een club met de ambitie van Heerenveen. De spelopvatting en instelling dit seizoen geven mij in ieder geval bijzonder weinig reden om nog naar uitwedstrijden te gaan. Toch blijf je gaan.....

Zie net dat psv uit ook €24 gaat kosten, ben benieuwd hoeveel er in het uitvak zullen staan…
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Vreeze » 04-02-2009 12:18

K zal t nog net ff sterker vertellen...

Ik werk dus op de Noordzee en maandags geen helikoptervluchten wegens sneeuwstormen en ijsvorming die dan op de heli's ontstaat. Dus dan dinsdags maar. Om 4 uur eindelijk een helikopter op dek, en na een leuk half uurtje vliegen, waarbij het ijs zich weer begon af te zetten op de heli, landen we dan gelukkig op Den Helder.

Met de al bestelde taxi snel naar de primera want het kaartje was nog niet binnen. Net op tijd voor de 5 uur trein,
2,5 uur in de trein, dus half 8 in Arnhem...mooi op tijd toch? nee dus..wisselstoring tussen utrecht en veenendaal. Half uur vertraging dus 8 uur in arnhem. Snel de tas droppen en richting stadion waar je dan om half 9 aankomt en net op tijd toch nog naar binnen mag...

EN DAN WEER ZO'N ENORM SLECHTE WEDSTRIJD ZIEN!!!!

(ps ik woon "gelukkig" in arnhem anders was de frustratie nog net ff een stukje erger)
Vreeze
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 09-02-2006 22:21

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor xander » 04-02-2009 12:43

Ik heb laatst in een gesprek met de directie (Henk Hoekstra & Jan Wind) wat kenbaar gemaakt over het promoten van uitwedstrijden.

Maar krijg eigenlijks 0 op het orkest. Heerenveen heeft nu eenmaal een achterban die niet naar uitwedstrijden wil ook al is een kaartje gratis of tegen laag tarief zo'n soort antwoord kreeg ik terug, ze hebben regelmatig wat probeert.

Verder heb ik voorgesteld eens een wedstrijd te doen zonder foto registratie zie je ook wel regelmatig bij andere clubs. Maar hier zagen ze ook niks in, daar gaan echt niet meer mensen door naar uitwedstrijden kreeg ik te horen en bovendien was dat bij Heerenveen niet mogelijk ofso.

Ook heb ik voorgesteld eens een oproep te doen om met een vol uitvak naar de kuip te gaan bijvoorbeeld door een oproep op de site maar hier geloofden ze ook niet echt in.

Tsja.

Verder ook een opmerking over de kosten gemaakt dat die verdubbeld zijn in 4 jaar maar dit boeide Heerenveen niet echt, thans ze wouden er niks aan doen.

Maar de club wou wel weer eens wat proberen mochten we verder in de beker komen daarmee is het onderwerp geëindigd, als voorbeeld werd toen Roda uit (paar jaar terug met de beker) op een doordeweekse dag nog genoemd dat het toen wel kon en een succes was maar tot de dag van vandaag is er niet meer zo’n actie geweest..

Maar acties rondom uitwedstrijden moeten vanuit Feanfan komen is ook verteld als Feanfan ideeën met de club communiceren willen ze best mee werken. Het ligt dus ook aan de supporters clubs..

Het was wel zo hoe meer supporters mee naar uitwedstrijden hoe beter!
Laatst bijgewerkt door xander op 04-02-2009 13:10, in het totaal 4 keer bewerkt
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Jelmer1981 » 04-02-2009 12:44

logische reactie na de wedstrijd van gister. Ik moet zeggen dat ik jaren geen uitwedstrijden heb bezocht en daar vorig seizoen weer mee begonnen ben... het bevalt me prima om af en toe een uitwedstrijdje mee te pakken! Ik heb enorm genoten in Portsmouth, Rotterdam (beker) en Groningen... de wedstrijd van gister was verschrikkelijk, maar ik was ook bij de thuiswedstrijd tegen Vitesse, en dat was nog veel verschrikkelijker!
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor De Neus » 04-02-2009 12:51

We komen niet voor het voetbal! Niet voor het voetbal! We komen niet voor het voetbal.. NIET VOOR HET VOETBAL! :mrgreen:

Zover als jij denkt heb ik nog nooit kunnen denken aangezien ik de sfeer rondom de wedstrijd belangrijker vind als het potje voetbal.
Zal wel aan mij liggen....
Avatar gebruiker
De Neus
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 28-12-2008 11:52

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor camataru » 04-02-2009 13:03

Wat wil je nou horen, dat mensen zeggen ik ga niet naar uitwedstrijden omdat ik thuis de kachel, bier, zachte bank, en de afstandbediening heb.
Boven al vind ik de topic ook niet nuttig, eigenlijk onzinig.
Ik bedoel maar te zeggen Heerenveen moet in je bloed zitten in je hart. en daar ben je voor.
Ongeacht of je wel of niet bij een uitwedstrijd kunt zijn (wat tegenwoordig heel moeilijk is door alle rompslomp er omheen).
Elke club verliest wel eens een (uit)wedstrijd en ook met slecht voetbal.
Ik krijg soms ook het idee dat er hier daadwerkelijk mensen zijn die denken dat heerenveen even makkelijk mee kan doen om de titel, dat zal dit jaar niet gebeuren en volgend jaar niet en ook niet over 10 of 20 jaar. Af en toe zal er wel eens ene uitschieter naar boven toe zijn.
Je moet realist zijn en weten dat heerenveen geen Scheringa heeft of een geschiedenis zoals (AJAX,psv en feijenoord).
Enigste wat wij hebben is een op geld beluste voorzitter die alles op de bankrekening wil houden.
Wij zijn de club van opleiden en verkopen, zo is het en zo blijft het.
En de ene keer ben je bij een uitwedstrijd end an speelt heerenveen de thuis-suporter het stadion uit en er zullen ook nog genoeg keren zijn dat wij met het schaamrood het bezoekersvak verlaten.

Heerenveen zit in je bloed, en daarom zullen velen de uitwedstrijden blijven bezoeken (ook al is het zo slecht als tegen vitesse.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Arjen » 06-02-2009 08:32

camataru schreef:Wat wil je nou horen, dat mensen zeggen ik ga niet naar uitwedstrijden omdat ik thuis de kachel, bier, zachte bank, en de afstandbediening heb.
Boven al vind ik de topic ook niet nuttig, eigenlijk onzinig.


Dat hoeft niemand hier te zeggen, hou het starten van dit topic maar op een ongelofelijke hoeveelheid frustratie over de wedstrijd en nog een serie uitwedstrijden dit seizoen. Dat gekoppeld met de bedroevende hoeveelheid supporters die wij op de been kunnen brengen voor een uitwedstrijd.

Ik bedoel maar te zeggen Heerenveen moet in je bloed zitten in je hart. en daar ben je voor.
Ongeacht of je wel of niet bij een uitwedstrijd kunt zijn (wat tegenwoordig heel moeilijk is door alle rompslomp er omheen).
Elke club verliest wel eens een (uit)wedstrijd en ook met slecht voetbal.En de ene keer ben je bij een uitwedstrijd end an speelt heerenveen de thuis-suporter het stadion uit en er zullen ook nog genoeg keren zijn dat wij met het schaamrood het bezoekersvak verlaten.


Maar er zijn volgens mij weinig clubs waarbij een gebrek aan inzet tegen een serie ploegen de reden is voor een pak slaag. Heerenveen zal nog veel wedstrijden verliezen (thuis/uit) maar dat mag NOOIT met een gebrek aan inzet gebeuren. Gelukkig werden de heertjes in blessuretijd nog fel tegen Vitesse....

Heerenveen zit in je bloed, en daarom zullen velen de uitwedstrijden blijven bezoeken (ook al is het zo slecht als tegen vitesse.


Heerenveen zit inderdaad in je bloed & hart en daarom sta je er elke keer weer maar op dit moment vraag ik me echt steeds meer af waarom je dat nog doet: Geen goed of leuk voetbal, dure reizen, weinig supporters, klote plekken in het stadion, kijken door kippegaas...

En toch sta je er elke keer weer, het Heerenveen virus blijf een raar virus :mrgreen:
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Arjen » 28-02-2009 11:01

De rest van de uitwedstrijden ´verplichte combi´s´ : SCHANDALIG!!!

Wij zijn toch de beste supporters van het land? Wij doen toch nooit wat? En toch verplicht met auto of bus naar wedstrijden toe moeten, die massaal bezocht worden indien er echt vrij vervoer is. Het zijn normaal leuke wedstrijden waar veel mensen heen willen. Zeker nu het aan het eind van de competitie is en er dus veel op het spel staat.

Ik geloof er ook werkelijk niets van dat Heerenveen veel moeite gedaan heeft dit te voorkomen. Zij zijn allang blij dat ze de schuld ergens anders neer kunnen leggen en er geen grote groepen naar uitwedstrijden gaan. Weer een bewijs dat het bezoeken van uitwedstrijden meer en meer aan banden gelegd wordt.

Ik neem bovendien aan dat de betreffende clubs volgend jaar dezelfde behandeling in Heerenveen krijgen (ondanks dat dat ook belachelijk zou zijn). Steeds meer zie je dat er door autoriteiten zomaar een verplichte combi opgelegd wordt. Tijd voor actie daartegen want anders kunnen we over enkele jaren alleen nog maar met veevervoer naar uitwedstrijden. Het was tot nu toe zo´n leuk weekend......
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Lasse4evah » 28-02-2009 11:32

Gadverdamme! Ev bloed dood!

Grunn was nog een Ev en nu dit.....
Zo is het niet leuk meer! Kut bestuur!
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Vreeze » 28-02-2009 13:22

Ja daaaaaaaaaaaaaag

"op last van lokale overheden"

Dat er een overheid een combi oplegd kan ik nog geloven, maar dat alle 4 de overheden toevallig allemaal een combi opleggen gaat er bij niet in. En al helemaal niet dat het bestuur haar best heeft gedaan om dit te voorkomen.

Bovendien zijn het toevallig wedstrijden die altijd goed bezocht worden :huh:
Vreeze
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 09-02-2006 22:21

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor kukkel » 28-02-2009 14:04

Heracles speelt voor hveen bij de graafschap.Zoals ik het lees op wat verschillende supportersites geen combi.Na heerenveen krijgen zij nec op visite.Nog niet bekend of dat combi is of niet maar het zou mij niks verbazen dat dat niet zo is.Maar goed tot die tijd het voordeel van de twijfel
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Jazzy F. » 28-02-2009 18:22

Ook zo toevallig dat ineens al die wedstrijden combi zijn geworden.... :roll:
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Jazzy F. » 28-02-2009 20:00

- de Graafschap: vorig jaar groot feest, niks geen incidenten of wat dan ook. Combi is gewoon bullshit.
- Utrecht: altijd gedoe? Ja, met de miereneukerij van de stewards daar, en wie zegt dat niet gebeurd met een verplichte combi?! Om daar nou een combi voor te geven :?
- Heracles: Dit jaar is er niks voorgevallen.
- AZ: steward neergeknokt is een incident. Eenmansactie... Om hier nou een combi voor te geven?!

Kortom: Eigen Vervoer; rust zacht. We zullen je missen.
Avatar gebruiker
Jazzy F.
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 30-01-2005 17:05

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Vreeze » 28-02-2009 20:27

Ane Lenstra schreef:Kijk even naar de clubs

- de Graafschap uit vorig jaar: 1 grote overvloed met dronken mensen
- Utrecht uit: altijd gedoe
- Heracles uit: knokpartijen afgelopen jaren vergeten?
- AZ uit: steward neergeknokt vorige ontmoeting


En ja hoor daar is ie weer, kom eens met goede argumenten die je kan onderbouwen. Volgens mij grijp je echt iedere kans aan om de fanatiekere supporter eens ff lekker te jennen terwijl je niet eens weet waar je het over hebt.

Kijk even naar de clubs?? Ok dan doen we dat even:

-De Graafschap: 1 groot feest waar zelfs de hoofdagent van doetinchem geen kwaad woord oevr ons te zeggen had
-Utrecht: Altijd gedoe?? :huh: ja met de thuissupporters en (vooral) de stewards daar ja
-Heracles: dit waren supporters van Heracles die een willekeurige SCH supporter neersloegen, moeten wij hiervoor dan weer een combi???
AZ: Ja en AZ supporters lopen hier ook constant te etteren maar die komen ook ieder jaar weer lekker op EV.
Maar doet iemand van SCH eens wat en we kunnen gelijk met de combi.

Laten we dan even verder kijken naar andere clubs.

Groningen: altijd gedonder maar toch EV
Ajax: Altijd leuk om daar weg te komen maar toch EV
Willem II: Confrontatie in de stad maar toch EV voor zowel ons als hun
Twente: een directe concurent waarmee het ook wel eens mis ging maar toch EV

Dus ja het is wel heel toevallig dat net al deze wedstrijden een combi zijn geworden

Maar ja met eredivisie live heb je toch geen last van een combi :urgs:
Vreeze
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 09-02-2006 22:21

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Vreeze » 28-02-2009 21:25

Ane Lenstra schreef::lol:
Ik ben zelf ook een redelijke fanatieke supporter, maar heb geen bord voor mijn kop.. Als er klappen vallen, volgt er een combi. Almelo liet ons vorig jaar ook al met een combi komen.


Klopt maar heracles komt dit jaar hier wel weer op EV, waarom moeten wij "boeten" als hun wat fout doen

-De Graafschap: 1 groot feest waar zelfs de hoofdagent van doetinchem geen kwaad woord oevr ons te zeggen had

Ik kan mij herrineren dat er een man heel moeilijk deed tegenover de Heerenveen supporters. Al kan ik me niet meer herrineren wat het precies was. Was iets met een beschadigde auto van hem.


Hier heb ik niets over gehoord maar ik zie dat dan meer als een smetje op een verder perfect verlopen dag

-Utrecht: Altijd gedoe?? ja met de thuissupporters en (vooral) de stewards daar ja

Klopt. Utrecht is nooit 100% vrij vervoer geweest. Met het openbaar vervoer kom je daar niet in het uitvak. Veel te strenge veiligheidsregels daar, die het reisje zeer onplezierig maken. Vind het opzich niet verassend dat men daar verplichte combi's wil, gezien de onbetrouwbare en groffe aanhang van Utrecht zelf. Levert veel gedoe op.


Je komt wel binnen op EV als ze willen, er is een ingang in de hoek en je kan door de woonwijk lopen en dan kom je bij de ingang van het parkeer terrein. Maar idd Utrecht doet altijd moeilijk

AZ: Ja en AZ supporters lopen hier ook constant te etteren maar die komen ook ieder jaar weer lekker op EV.
Maar doet iemand van SCH eens wat en we kunnen gelijk met de combi.

Goh, misschien zou dat een reden kunnen zijn? AZ supporters en Heerenveen supporters liggen elkaar steeds minder, sinds de hele Alves soap.


Maar hier komen ze nog steeds wel op EV.

De overige duels die je aanhaalt heb je ook zeker een punt mee. Maar ik zou niet weten waarom het bestuur nu opeens, van uit het niks, van deze 4 duels een combi zou willen maken. Waarom?


Dat is nou juist het punt waar iedereen van staat te kijken. Waarom worden de laatste vier duels van juist SCH in 1x een combi?? Het is voor ons allemaal een groot raadsel en een grote domper op een slotfase van een competitie die nog heel mooi kan eindigen. Misschien is het idd toeval maar de komende weken maar even in de gaten houden of andere bezoekende teams van deze clubs ook een combi krijgen. Mocht dit niet zo zijn dan heeft het bestuur toch wel wat uit te leggen lijkt mij.
Vreeze
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 09-02-2006 22:21

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Arjen » 01-03-2009 17:28

Ane Lenstra schreef:.. maar je kan natuurlijk ook weer het bestuur er van de schuld geven..


Inderdaad, ben namelijk erg erg benieuwd wat ze precies gedaan hebben om deze maatregel te voorkomen.

Het is vast een combinatie van de plaatselijke autoriteiten en bestuur Heerenveen / ontvangende club MAAR het Heerenveen bestuur heeft nog nooit iets gedaan in bijvoorbeeld de media om deze achterlijke combi´s te veroordelen. Dat zullen ze ook niet doen want het komt ze wel goed uit. Geen grote groepen met eigen vervoer / de trein op pad dat is wat ze willen. Heerenveen heeft toch het mooiste publiek van Nederland? Kom daar dan ook voor op want als zelfs wij met de combi moeten naar deze wedstrijden dan zal het niet lang meer duren en we mogen nooit weer met eigen vervoer in Nederland reizen.

Als wij naar deze wedstrijden met een combi moeten dan moet dan omgekeerd ook gelden komend seizoen. Wij worden de dupe van een belachelijke combi terwijl wij zo ongeveer de meest makke supportersschare van de wereld hebben en iedereen bij ons vrolijk en vrij mag rondhuppelen in het dorp.....
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-03-2009 01:04

Heeft iemand al eens in het buitenland met supporters gepraat over uitwedstrijden? Als je daar zegt dat je soms verplicht met de bus te gaan, kijken ze je aan alsof je Arabisch spreekt. Snappen ze gewoon niet, 'De politie is toch verantwoordelijk voor openbare orde?' is iets wat ik er vaak hoor. Klopt ook wel degelijk natuurlijk, want als er incidenten zijn is het een fout van de politie, die zijn namelijk verantwoordelijk voor de openbare orde. Er wordt dus gefaald, en dat zou normaal gesproken betekenen dat er onderzoek gestart wordt, en er eventueel koppen gaan rollen. Helaas schijnen er voor voetbalsupporters andere wetten en regels te gelden, en dus grijpen we gewoon de makkelijkste oplossing: combi!

Rita Verdonk had ook wel mogen blijven zitten, je stuurt dan gewoon lekker de hele kamer naar huis, zij hebben het haar immers lastig gemaakt.

Het is verder erg frappant dat opeens de laatste vier uitwedstrijden combi's zijn, die normaal (zoals Arjen al aangeeft) goed bezocht worden. Wat mij betreft eens te meer een teken dat het bestuur gewoon zo min mogelijk fanatisme wil bij Heerenveen. En dan kunnen ze nog 100 keer zeggen dat ze graag een vol uitvak zien, ik heb helaas te vaak meegemaakt dat een woord niks waard is bij ons bestuur.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor xander » 02-03-2009 08:37

Mij niet meer gezien bij uitwedstrijden met auto/buscombi, tot heden bezocht ik zeker wel meer dan 80% van de wedstrijden maar het plezier is er nu echt af dit is de druppel, dit kunnen we niet weer pikken en toegeven. Wel ben ik voorstander om met een groep in de stad van de tegenstander te gaan bieren en de wedstrijd op scherm te gaan bekijken.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor menjo » 02-03-2009 09:59

Het is gewoon niet te geloven.

Ze hebben meestal pas een aantal weken voor de wedstrijd een overleg met de lokale groepen. als ik kijk naar utrecht en Az is dat pak em beet 7 weken en 10 weken weg. Wel erg raar dat ze het nu al weten. Feit dat ze voor die combi's nog niet de omwissel locatie weten geeft mij het gevoel dat Heerenveen dit als voor opgezet plan heeft bedacht. Zo dan zijn we af van die grote groepen reizende supporters.
Misschien kunnen we daarom juist wel met z'n allen met de auto gaan en eerst indrinken in Heerenveen of op de omwissellocatie om ze te stangen. Tis maar een idee.

Ik ben voor een actie, Dan zal ik die steunen, maar zo niet dan bezoek ik wel de wedstrijden desnoods op de tribune van de thuis spelende partij, ik laat hun het voetbal niet van mij afpakken.
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor xander » 02-03-2009 10:30

Ane Lenstra schreef: (...)
De overige duels die je aanhaalt heb je ook zeker een punt mee. Maar ik zou niet weten waarom het bestuur nu opeens, van uit het niks, van deze 4 duels een combi zou willen maken. Waarom?



De redenen aldus de club:
Utrecht wil het niet omdat het uitvak niet lopend bereikbaar is (dus alleen met auto en bus)
Graafschap vindt dat er vorig jaar op de terugweg teveel is gebeurd (een vechtpartij en versmeren van de bussen)
Heracles wil geen uitsupporters in het eigen centrum
AZ wil geen vermenging van uit- en thuissupporters
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Lasse4evah » 02-03-2009 10:45

menjo schreef:Misschien kunnen we daarom juist wel met z'n allen met de auto gaan en eerst indrinken in Heerenveen of op de omwissellocatie om ze te stangen. Tis maar een idee.

Ik ben voor een actie, Dan zal ik die steunen, maar zo niet dan bezoek ik wel de wedstrijden desnoods op de tribune van de thuis spelende partij, ik laat hun het voetbal niet van mij afpakken.


Op de omwissellocatie zal wel niets worden... in het openbaar is bieren verboden geloof ik? Ze zullen dan wel wat mensen oproepen als we daar met een hele groep staan of niet?

We moeten ons niet zo laten behandelen! Dit slaat nergens op! Zonder ons is er geen inkomsten voor HUN!!!!!
Lasse4evah
Wereldspeler
 
Berichten: 1310
Geregistreerd op: 09-02-2006 19:07

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-03-2009 12:05

Lasse4evah schreef:
menjo schreef:Op de omwissellocatie zal wel niets worden... in het openbaar is bieren verboden geloof ik? Ze zullen dan wel wat mensen oproepen als we daar met een hele groep staan of niet?


Blijven we toch lekker in de auto's zitten?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Waarom zou je nog naar uitwedstrijden gaan?

Berichtdoor Piet » 02-03-2009 14:05

Het wordt volgens mij érg gezellig in de binnenstad van Utrecht...
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Volgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten