Niklas Tarvajärvi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor geert23 » 10-07-2008 10:36

Tarvaj�rvi door blessure niet naar Vitesse

Vitesse heeft besloten af te zien van Niklas Tarvaj�rvi, zo weet de Telegraaf te melden. De Finse aanvaller stond nadrukkelijk in de belangstelling van de Arnemmers, maar door een blessure gaat de transfer niet door. Daardoor zal hij zich komende week naar alle waarschijnlijkheid gewoon moeten melden bij sc Heerenveen.


In principe hoeft Tarvaj�rvi niet te vertrekken bij Heerenveen. Aanvankelijk wilde de Fin, afgelopen seizoen verhuurd aan De Graafschap, ook gewoon voor een kans in de voorbereiding gaan. Een transfer naar Vitesse leek echter ook een optie, maar die optie kan hij inmiddels doorstrepen.

Eerder deze week vertrok Jeroen Drost nog wel naar Vitesse. De jonge verdediger komt bij Heerenveen de laatste seizoenen amper aan spelen toe en zal nu verhuurd worden aan de Arnhemmers.




http://www.superboeren.nl en feanfan.nl
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor forca hveen » 10-07-2008 10:44

Ach ja alleen de medische keuring kon een overgang nog verstoren. Had toen ik dat stukje las enkele posts hierboven al meteen het idee dat Vitesse daarop de transfer zou laten stranden omdat ik eerder had gelezen (weet niet meer waar) dat ze daar nogal opzagen tegen zijn schouderblessure en daarom maar weinig voor hem wilden betalen.
Voor hem zou het wel fijn zijn om te kunnen spelen maar dan moet hij wel een plaats in het team van Sollied veroveren en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Het is een leuke speler maar ik denk niet dat hij in het team past, mede omdat hij een tijd weg is geweest (verhuur) en daardoor weinig samen heeft gespeeld met de rest van de spelers.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Jeroen » 10-07-2008 10:56

Dat is nieuws van 3 dagen geleden. Inmiddels is er onder voorbehoud van een medische keuring juist wél een akkoord tussen Vitesse en Heerenveen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor geert23 » 10-07-2008 16:13

oke ik dacht al maar toch vind ik het lullig
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor forca hveen » 10-07-2008 16:24

HEERENVEEN - Heerenveen-aanvaller Niklas Tarvajärvi speelt komend seizoen voor Vitesse.

De Friese club heeft de 25-jarige Fin voor een jaar verhuurd. Hij staat nog tot 2011 onder contract.

Bron: ANP
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Marça » 09-02-2009 16:02

sc-heerenveen.nl schreef:Tarvajärvi vindt onderdak bij Xamax Neuchâtel

Niklas Tarvajärvi gaat spelen voor de nummer zes van Zwitserland, Xamax Neuchâtel. De 25-jarige Fin kwam in de zomer van 2005 naar Friesland. Tarvajärvi kwam 30 maal uit in de hoofdmacht van sc Heerenveen. De spits speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor De Graafschap en werd begin dit seizoen door sc Heerenveen verhuurd aan Vitesse.

Omdat Tarvajärvi in Arnhem niet op een basisplaats kon rekenen, wilde hij Vitesse verlaten. De Fin hoopt bij het Zwitserse Xamax Neuchâtel, waar hij een contract voor 2,5 jaar tekent, nieuw voetbalgeluk te vinden. Niklas Tarvajärvi stond nog tot de zomer van 2011 onder contract bij sc Heerenveen.


Beste oplossing voor beiden denk ik.. Hij een nieuwe kans in een nieuwe omgeving, hier had hij het toch niet gered. Maar wel gelieve een stormram erbij, ben altijd wel gecharmeerd van het type voetballer zoals Rose ook hier is geweest.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor geert. » 09-02-2009 16:19

Heerenveen krijgt nog wel een transfersom toch? Of heeft Niklas zijn contract hier afgekocht?
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Blizzard » 09-02-2009 16:27

geert. schreef:Heerenveen krijgt nog wel een transfersom toch? Of heeft Niklas zijn contract hier afgekocht?


Er hoeft niet altijd een transfersom te worden betaald hè. Soms ben je als club ook gewoon blij dat een speler van de loonlijst af is. Hoe dat bij Tarvajärvi zit weet ik niet. Misschien dat we een bescheiden transfersom ontvangen hebben. Het zal in ieder geval geen miljoenenbedrag geweest zijn...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor geert. » 09-02-2009 16:30

Blizzard schreef:Er hoeft niet altijd een transfersom te worden betaald hè. Soms ben je als club ook gewoon blij dat een speler van de loonlijst af is. Hoe dat bij Tarvajärvi zit weet ik niet. Misschien dat we een bescheiden transfersom ontvangen hebben. Het zal in ieder geval geen miljoenenbedrag geweest zijn...


Ik verwacht ook geen miljoenenbedrag, maar ik vind geen transfersom veel te laag voor een speler als Niklas. Ik hoop voor hem dat hij het daar naar zijn zin gaat krijgen.
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor ItFean82 » 09-02-2009 16:54

Lijkt me dat het contract is ontbonden/afgekocht door speler zelf, de transferperiode is immers gesloten. En een transfervrije speler kan wel van club veranderen.

Wens Niklas veel succes bij Xamax, sympathieke kerel maar komt tekort voor ons niveau.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Ebiede » 21-07-2009 12:40

Tarvajärvi dwingt contract af bij Karlsruher SC
Geschreven op dinsdag, 21 juli om 13:28

Niklas Tarvajärvi heeft een contract verdiend bij Karlsruher SC, zo meldt de club uit de 2.Bundesliga dinsdagmiddag. De aanvaller liep een week mee met de selectie van Edmund Becker en kwam in enkele oefenwedstrijden binnen de lijnen. Het afgelopen half jaar kwam de 26-jarige Fin in Zwitserland uit voor Xamax Neuchâtel. Tarvajärvi speelde enkele jaren in Nederland. In de zomer van 2005 tekende de tweevoudig international een meerjarig contract bij SC Heerenveen. Na twee jaar lang hoofdzakelijk als invaller gebruikt te zijn, werd hij door de Friese club aan De Graafschap verhuurd. In Doetinchem kwam Tarvajärvi niet verder dan vier treffers.

De overstap naar Vitesse bleek evenmin geen gelukkige. Het gebrek aan speeltijd brak Tarvajärvi steeds meer op, en na een half jaar werd besloten werd een einde te maken aan de uitzichtloze situatie. In de Zwitserse Super League kwam Tarvajärvi in acht wedstrijden binnen de lijnen. In het thuisduel met FC Vaduz (3-1) was hij trefzeker


Mooie club voor Tarvajarvi.. Rijke historie.. stad zelf is niet geweldig maar iets zuiderlijker is niet onaangenaam om te leven.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor diepFries » 19-12-2009 17:49

Scoort vanmiddag de 1-3 in de uitwedstrijd bij Greuter Fürth (eindstand 1-4) :stan:
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Gekko » 21-12-2009 10:31

Zijn eerste goal sinds drie maanden hoorde ik de verslaggever zeggen. Reden genoeg om zijn shirt uit te trekken bij min 10 of lager.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Jeroen » 21-07-2011 10:54

GAE wil Niklas wellicht toevoegen aan de selectie.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor diepFries » 17-10-2011 17:46

Jeroen schreef:GAE wil Niklas wellicht toevoegen aan de selectie.

En dat is dus ook gebeurd: Hoe is het met?
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Frisian Viking » 20-10-2011 09:54

Net de statistieken van Tarva even bekeken. Was altijd wel gecharmeerd van hem hier. Maar ik vraag me af of hij wel een spits is. Zou hem eens in de verdediging proberen als ik GAE was.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor Knipecity » 22-10-2011 20:35

Frisian Viking schreef:Net de statistieken van Tarva even bekeken. Was altijd wel gecharmeerd van hem hier. Maar ik vraag me af of hij wel een spits is. Zou hem eens in de verdediging proberen als ik GAE was.

Scoort soms wel op de training heb ik vernomen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor H-J » 21-10-2013 09:51

Tarvajärvi naar Joure: "Plezier terugkrijgen"

SC Joure verloor zondagmiddag de inhaalwedstrijd tegen De Bataven met 0-7. Opvallende toeschouwer was Niklas Tarvajärvi, tussen 2005 en 2007 te bewonderen in het pompeblêdentenue van sc Heerenveen. De Finse spits gaat aan de slag bij de hoofdklasser.

Tarvajärvi wilde zichzelf niet aanmerken als de redder van Joure. "Zo wil ik mezelf niet zien. Ik wil graag het plezier terugkrijgen in het voetbal en ik hoop dat ik rust in het spel van dit jonge team kan brengen", vertelde de bonkige aanvaller aan de Leeuwarder Courant.

Volgens clubvoorzitter Joop Heida kan het nog wel enkele weken duren voordat Tarvajärvi inzetbaar is. "Hij traint al een paar weken mee en zit fysiek gezien op zeventig procent, maar heeft zeker meerwaarde. Niklas heeft voor het laatst in Finland gespeeld en moet vrij worden gegeven door de Finse bond. Dat duurt wel even."

Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor feanfanFA » 09-06-2015 14:47

09-06-2015, 14:09
Als technische commissie zijn we verheugd te kunnen melden dat Niklas Tarvajarvi het seizoen 2015/2016 deel zal gaan uitmaken van de selectie.
Niklas Tarvajarvi is een Finse spits en woont in Heerenveen. Hij heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de Finse eredivisie, om hierna 4 jaar contractspeler bij de Sc Heerenveen te zijn geweest, In deze periode heeft hij ook nog als (huur) speler gevoetbald voor o.a. Vitesse , de Graafschap en tenslotte Go Ahead Eagles. Het afgelopen jaar is hij onderdeel geweest van de selectie bij FC Emmen, maar vanwege overschrijving perikelen niet speelgerechtigd geweest. Wel heeft hij hier zijn (dagelijkse ) trainingen en (oefen) wedstrijden kunnen spelen. Zijn carrière kenmerkt zich door persoonlijke successen als enig blessureleed. Momenteel is hij actief in de Finse competitie om wedstrijdritme op te doen en volledig fit aan de start van het nieuwe seizoen te verschijnen. De combinatie tussen een maatschappelijke carrière en het ontbreken van perspectief binnen het betaalde voetbal hebben Niklas Tarvajarvi doen besluiten zich te richten op de VV Staphorst en op zijn trainerscarrière i.c.m. met zijn voetbalschool.

Niklas Tarvajarvi zegt zelf het volgende over zijn komst:

"Staphorst is een club met ambitie, een club die na een minder jaar weer in de top van de competitie wil meespelen en bewijzen dat het daar hoort. Net zoals ik persoonlijk wil bewijzen dat ik nog steeds heel aardig tegen een bal kan trappen. Ik ben fit en heb veel zin om mijn kwaliteiten te gebruiken om samen met Staphorst successen te behalen.
Een trainer die jaren lang zelf betaald voetbal heeft gespeeld is ook een groot pluspunt en ik hoop dan ook veel van hem te leren. O.a. over het amateurvoetbal in Nederland en hoe je als trainer hier mee om gaat. De mogelijkheid om het trainersvak verder zelf op te pakken en met de jeugd te gaan werken kijk ik enorm naar uit. Mijn ervaring over te mogen brengen is iets wat mij ook zeer aanspreekt. Alles bij elkaar zie ik dit als mooie uitdaging en een goed begin voor de toekomst”.

Bron, vvstaphorst.nl
Wij zijn Heerenveen
feanfanFA
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 09-12-2011 14:53

Re: Niklas Tarvajärvi

Berichtdoor H-J » 10-06-2015 14:05

Totdat hij een profclub (in welk land dan ook) weer interessanter vindt...
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten