Staanvak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Staanvak

Berichtdoor Piet » 12-11-2008 11:19

Naar aanleiding van de reacties in dit onderwerp:http://sc.heerenveen.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=2760 ben ik dit onderwerp gestart. Ik heb de brief van de club en de (meeste) reacties in het andere onderwerp gelezen en daarin wordt meestal gesproken over Nieuw Noord en het Nieuw Noord vak. Om in het vak te staan is het echter geen vereiste om lid te zijn van de vereniging Nieuw Noord. De brief is ook niet alleen naar leden van Nieuw Noord verstuurd. Zonder verder in te gaan op inhoud van de brief en/of de reacties daarop ben ik dan ook van mening dat een discussie over de brief en de reacties gekleurd wordt als deze plaatsvindt in een onderwerp dat als titel Nieuw Noord Vak heeft. Om de discussie met het andere 'sfeervak' te vermijden heb ik dit onderwerp maar staanvak genoemd.
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Re: Staanvak

Berichtdoor Piet » 12-11-2008 11:20

Hierbij dan mijn eerste inhoudelijke reactie op de brief van de club en de daarbij gevoegde brief van een drietal ondertekenaars. De bijgevoegde brief is goed te begrijpen. Ik vraag me echter af of de club met haar brief bereikt wat zij voor ogen heeft. Ik ben geen communicatiedeskundige, maar volgens mij kan de club wel een communicatiedeskundige gebruiken...
Ok.
Avatar gebruiker
Piet
Selectiespeler
 
Berichten: 441
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:08
Woonplaats: Amsterdam (when posting)

Re: Staanvak

Berichtdoor Riverside » 12-11-2008 11:32

Het is inderdaad zo dat er ongeveer 200 man/vrouw staan die geen lid zijn van Nieuw Noord. Eigenlijk is dat raar, want ze willen kennelijk graag staan maar voelen zich te min om per jaar een paar centen voor de vereniging die zoiets mogelijk heeft gemaakt over te hebben. Het is nu niet verplicht dat te doen, maar een voorwaarde om te staan door lid te worden van NN heeft wel mijn voorkeur.

Bovendien voorkom je dan toestanden zoals die zaterdag kunnen voordoen dat mensen helemaal geen weet hebben van de actie. Al is dat eigenlijk niet meer te voorstellen nu het overal in de media is verschenen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Staanvak

Berichtdoor Venderwel » 12-11-2008 11:58

Gearard schreef:Het is inderdaad zo dat er ongeveer 200 man/vrouw staan die geen lid zijn van Nieuw Noord. Eigenlijk is dat raar, want ze willen kennelijk graag staan maar voelen zich te min om per jaar een paar centen voor de vereniging die zoiets mogelijk heeft gemaakt over te hebben. Het is nu niet verplicht dat te doen, maar een voorwaarde om te staan door lid te worden van NN heeft wel mijn voorkeur.


Daar heb je het claim gedrag weer. Ja NN heeft dat mogelijk gemaakt en daarvoor dank, maar er zijn ook mensen die wel graag willen staan, maar niet bij een supporters vereniging willen ofzo. Of het zelfs misschien niet eens zijn met deze. Dus dat heeft niks te maken met zich 'te min voelen'.
Dat is nou juist het soort arrogantie waardoor mensen een hekel krijgen aan NN...
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Staanvak

Berichtdoor menjo » 12-11-2008 12:19

Dat is toch geen claim gedrag,

Het NN bestuur heeft het toch mogelijk gemaakt, dat er een staanvak is.
Dan is in mijn ogen het minste wat je kunt doen lid worden van de vereniging, tuurlijk hoef je het niet overal mee eens te zijn. Niemand die je dat verplicht.
Maar er staan nu gewoon mensen in het vak die al dan niet op een slinkse wijze aan een seizoenskaart gekomen zijn door lid te worden en daarna meteen weer op te zeggen. Dat soort mensen ben ik persoonlijk liever kwijt dan rijk.
Doelbewust misbruik maken van de situatie, er staan nu mensen op de wachtlijst van NN die wel lid zijn en zo nooit hiervoor in aanmerking komen.
Maar goed das een andere discussie.
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Staanvak

Berichtdoor BakCristian » 12-11-2008 13:15

Lijkt me logisch dat als je in NN staat, je ook gewoon lid bent/wordt van NN.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Staanvak

Berichtdoor broekster » 12-11-2008 13:19

je hoeft ook helemaal geen lid te zijn van nieuw noord te zijn om in het staanvak te komen. Ik sta daar ook omdat ik het practig vind om te zingen en je club te steunen. Verder heb ik in principe niks met nieuw noord, er zijn een paar mensen die nogal arrogant doen en naast hun schoenen lopen omdat ze nieuwnoorders zijn en zonder hun was er niks zeggen zij. Dat is 1 van de redenen waarom ik ook geen lid ben. En om zulke acties als 75 minuten stil zijn krijg ook niet bepaald de neiging om in de toekomst lid te worden. Niet om die 12 euro, meer het principe, net zoals veel mensen nu opeens hun feanfan lidmaatschap opzeggen omdat er (vind ik persoonlijk) terechte kritiek op nieuw noord is.
broekster
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 09-01-2006 16:41
Woonplaats: Brussel

Re: Staanvak

Berichtdoor menjo » 12-11-2008 14:54

oh ja , jij probeert altijd ook over de rug van je collega promotie bij de baas te krijgen, maak je dan ook veel vrienden mee op je werk of niet?

Het gaat toch allemaal om de manier waarop men het doet? Of dit nou ff of sc-h bestuur is beide doen het op een zeer vreemde manier.

Als ik jou was broekster zou ik nooit lid worden van NN, echt stelletje associale figuren, waarvan sommige af en toe nog eens een leuke actie te voorschijn toveren, maar ja ach zonder die actie's kunnen we ook wel toch?

:stan:
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: Staanvak

Berichtdoor Johanson16 » 12-11-2008 16:29

Ik krijg het idee dat met NN blij verwelkomt voor dingen die ze DOEN (sfeeracties, sfeer maken door zingen etc.) Maar zelf liever nul medewerking verleent.
Avatar gebruiker
Johanson16
Selectiespeler
 
Berichten: 392
Geregistreerd op: 05-07-2008 16:26

Re: Staanvak

Berichtdoor Babbel » 12-11-2008 17:02

Het NN bestuur heeft het toch mogelijk gemaakt, dat er een staanvak is.

Ho ho, das een beetje erg teveel van het goede hoor. NN heeft de aanzet er toegegeven maar is daarbij volledig afhankelijk geweest van al dan niet de medewerking van het bestuur van Heernveen en de KNVB.
Dus een beetje bescheidenheid zou wel mogen
Babbel
Nieuw talent
 
Berichten: 56
Geregistreerd op: 26-09-2007 10:28

Re: Staanvak

Berichtdoor Heerenveen rules » 12-11-2008 17:04

broekster schreef:Ik sta daar ook omdat ik het practig vind om te zingen en je club te steunen. Verder heb ik in principe niks met nieuw noord, er zijn een paar mensen die nogal arrogant doen en naast hun schoenen lopen omdat ze nieuwnoorders zijn en zonder hun was er niks zeggen zij. Dat is 1 van de redenen waarom ik ook geen lid ben.


Je hebt niks met NN, je bent geen lid en toch sta je daar........ Lekker consequent.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Staanvak

Berichtdoor Freezeman » 12-11-2008 17:31

Het is niet verplicht hoor.
Dat mag iedereen (gelukkig) zelf beslissen.
Of je het nou leuk vind of niet.
En ja ik ben wel lid. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Staanvak

Berichtdoor TORCIDA » 13-11-2008 12:26

Ik sta daar ook omdat ik het practig vind om te zingen en je club te steunen. Verder heb ik in principe niks met nieuw noord, er zijn een paar mensen die nogal arrogant doen en naast hun schoenen lopen omdat ze nieuwnoorders zijn en zonder hun was er niks zeggen zij. Dat is 1 van de redenen waarom ik ook geen lid ben.


dan wordt het hoog tijd dat je plaatsmaakt voor wel NN leden die nog geen toegang hebben. Deze arrogante mensen hebben namelijk ook nog gelijk dat zonder NN er geen sfeer was in het ALS, sterker nog er was geen eens een stavak waar jij lekker in kon gaan staan en zingen.

Als je bewijs hebt dat het andersom is hoor ik het graag. maar aub geen kul praat
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Staanvak

Berichtdoor Venderwel » 13-11-2008 13:44

TORCIDA schreef:dan wordt het hoog tijd dat je plaatsmaakt voor wel NN leden die nog geen toegang hebben. Deze arrogante mensen hebben namelijk ook nog gelijk dat zonder NN er geen sfeer was in het ALS, sterker nog er was geen eens een stavak waar jij lekker in kon gaan staan en zingen.

Als je bewijs hebt dat het andersom is hoor ik het graag. maar aub geen kul praat


Hou toch beide eens op met dat heen en weer gezeik. De een wil staan zonder lid te zijn van NN en de ander wil dat en lid zijn van NN. Beide mag, beide is mogelijk, daarmee basta!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Staanvak

Berichtdoor Joho » 13-11-2008 14:43

Het staanvak is helemaal niet van NN. Er staan alleen veel NNleden in dat is een verschil. Club bepaalt wie er wel of niet in staan, zoals de club ook bepaalt wie waar zit. Precies hetzelfde. Eigen je zelf niet een aparte status toe je bent gewoon 1 van de 26000, niet meer en niet minder.

Voor alle duidelijkheid: ik reageer op een aantal NNleden die volgens mij geen goed beeld van de werkelijkheid hebben en niet op NN als vereniging of op haar bestuur. Zal dit zinnetje voortaan altijd er maar bij zetten zodat misschien wat minder mensen zich aangesproken voelen.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Re: Staanvak

Berichtdoor Niels » 13-11-2008 14:48

Het NN-vak is inderdaad geen eigendom van Nieuw Noord.

Maar laten we eerlijk en duidelijk zijn: zonder NN was er nooit een sfeervak gekomen, in wat voor hoedanigheid ook. Dat is volgens mij wat torcida aangeeft. En in die zin ziet hij - en met hem velen - als een morele verplichting voor mensen die in het vak staan om ook lid te zijn van NN.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Staanvak

Berichtdoor Johanson16 » 13-11-2008 14:55

Natuurlijk zijn er mensen die zich arrogant opstellen nu..

Maar toch blijf ik het vreemd vinden dat er veel mensen zijn (NN leden) die maar wat graag in NN1 of NN2 (De vakken heten ook echt zo dus het IS gewoon een NieuwNoord vak.. :erm: ) willen staan zingen en springen maar er is geen plaats. Terwijl er een hele groep mensen in NN1 / NN2 staat die niet meezingt of springt of zelfs niet lid is van NN.

De discussie hoeft van mij helemaal niet over het al dan niet puur NN vak zijnde te gaan. Het bovenstaande blijft gewoon vreemd. Er zitten nu veel mensen in het NN vak die door de kortere NN-wachtlijst op de NN wachtlijst wilden. Dat terwijl ze helemaal niet persé in het NN vak willen, "als het maar ergens in het stadion is". Laten we de vraag veranderen:

Zo'n sfeervak is eigenlijk voor mensen die sfeer willen (helpen) maken toch niet voor mensen die willen voordringen op de SCC wachtlijst, en verder niets met NN hebben?
Avatar gebruiker
Johanson16
Selectiespeler
 
Berichten: 392
Geregistreerd op: 05-07-2008 16:26

Re: Staanvak

Berichtdoor oldtimer » 13-11-2008 15:21

Ik begrijp dat sommige NNers zich arrogant opstellen omdat zij ervoor gezorgd hebben dat er een staanvak kwam?
Dat is dan toch wel heel droevig.
Dan moet ik me ( samen met een aantal andere wat oudere bezoekers ) voortaan ook maar eens arrogant gaan opstellen omdat " "wij " er destijds door braaf te blijven komen in de vele magere jaren ervoor hebben gezorgd dat er uberhaupt nog betaald voetbal is in Heerenveen. Indirect ben ik/zijn wij dus ook verantwoordelijk voor het nieuwe stadion en alle successen van de laatste periode.
Dat is nog wel wat anders dan zo'n staanvak :D
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Staanvak

Berichtdoor Jeroen » 13-11-2008 15:38

oldtimer schreef:Ik begrijp dat sommige NNers zich arrogant opstellen omdat zij ervoor gezorgd hebben dat er een staanvak kwam?
Dat is dan toch wel heel droevig.


"Voordat je iemand beoordeelt, loop dan drie manen in zijn mocassins," zo luidt een oud Indiaans spreekwoord.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Staanvak

Berichtdoor Niels » 13-11-2008 15:39

Je kunt het ook zo uitleggen zoals je wilt oldtimer... :?
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: Staanvak

Berichtdoor Johanson16 » 13-11-2008 21:35

oldtimer schreef:Dan moet ik me ( samen met een aantal andere wat oudere bezoekers ) voortaan ook maar eens arrogant gaan opstellen


Dat moet je dan pas doen nadat andere bezoekers zich gaan gedragen alsof zij dit hebben gedaan. Of het bestuur van de club brieven stuurt naar die groep oudere bezoekers, waaruit totaal geen respect blijkt voor wat deze groep gedaan heeft.
Avatar gebruiker
Johanson16
Selectiespeler
 
Berichten: 392
Geregistreerd op: 05-07-2008 16:26

Re: Staanvak

Berichtdoor Okselfris » 13-11-2008 22:07

oldtimer schreef:Dan moet ik me ( samen met een aantal andere wat oudere bezoekers ) voortaan ook maar eens arrogant gaan opstellen omdat " "wij " er destijds door braaf te blijven komen in de vele magere jaren ervoor hebben gezorgd dat er uberhaupt nog betaald voetbal is in Heerenveen. Indirect ben ik/zijn wij dus ook verantwoordelijk voor het nieuwe stadion en alle successen van de laatste periode.
Dat is nog wel wat anders dan zo'n staanvak :D

Daar even bij aanvullend dat het staanvak ons is afgenomen door regelgeving en het nieuwe stadion. :wink: De oud-noorders weten waar ik over praat... minimaal of zelfs fanatieker dan nieuw-noord. Ik bedoel te zeggen dat NN niet de uitvinder van het staanvak en sfeer is. Ik kan NN en wat ze allemaal hebben gedaan erg waarderen alleen de houding tegenover mede supporters is voor velen een bron van ergernis...en daar komt NN arrogant over. De 75 minuten stilte is erg overtrokken, NN moet zelf ook het boetekleed aantrekken want de spreekkoren worden wel degelijk sneuer en tegelijk harder en op een reactie van het bestuur kon je wachten. NN had er zelf eerder op moeten reageren, maar zijn nu gepikeerd omdat Heerenveen ze op de vingers tikt.
Ik ben niet gek.... ik ben anders.
Avatar gebruiker
Okselfris
Nieuw talent
 
Berichten: 63
Geregistreerd op: 11-06-2003 11:33
Woonplaats: Cuijk

Re: Staanvak

Berichtdoor diepFries » 13-11-2008 22:37

Okselfris schreef:Daar even bij aanvullend dat het staanvak ons is afgenomen door regelgeving en het nieuwe stadion. :wink: De oud-noorders weten waar ik over praat... minimaal of zelfs fanatieker dan nieuw-noord. Ik bedoel te zeggen dat NN niet de uitvinder van het staanvak en sfeer is. Ik kan NN en wat ze allemaal hebben gedaan erg waarderen alleen de houding tegenover mede supporters is voor velen een bron van ergernis...en daar komt NN arrogant over. De 75 minuten stilte is erg overtrokken, NN moet zelf ook het boetekleed aantrekken want de spreekkoren worden wel degelijk sneuer en tegelijk harder en op een reactie van het bestuur kon je wachten. NN had er zelf eerder op moeten reageren, maar zijn nu gepikeerd omdat Heerenveen ze op de vingers tikt.


Even voor de duidelijkheid, waar je schrijft "NN" bedoel je hopelijk wel de 'scc-houders uit NN1 en NN2' en niet de vereniging NieuwNoord?
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Staanvak

Berichtdoor TORCIDA » 14-11-2008 09:09

iedereen die anders beweerd, go away, NN is de initiator van het stavak, de verbeterde sfeer en de tifo acties die inmiddels gretig aftrek vinden bij de commercie. dit heeft niets met arrogantie te maken maar met feiten. dat je in het NN vak staat en meezingt prima, dat je vervolgens zegt niets te hebben met NN, go away, voor jou leden die nog niet kunnen plaatsnemen en wel lid zijn, op zuid kun je ook zingen. Waarom blijven en je irriteren. Ik ben blij dat we arrogant genoemd worden, NN is en moet geen eenheidsworst worden, daar zijn er al zo`n 24000 van in het stadion. ( hoeveel mensen hebben de gelijkmaker tegen AZ wel niet gemist?). En oldtimer je opmerking snijdt hout, maar is dat arrogant ik vind het geen arrogantie maar een feit, schijnbaar hebben mensen moeite met feiten en dan is het zo makkelijk om iemand arrogant te noemen.

en inderdaad NN is niet de uitvinder van de sfeer en een stavak ( wat een irrelevante info, geeft duidelijk aan dat je het niet snapt)
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Staanvak

Berichtdoor abegoal » 14-11-2008 13:39

oldtimer schreef:Ik begrijp dat sommige NNers zich arrogant opstellen omdat zij ervoor gezorgd hebben dat er een staanvak kwam?
Dat is dan toch wel heel droevig.
Dan moet ik me ( samen met een aantal andere wat oudere bezoekers ) voortaan ook maar eens arrogant gaan opstellen omdat " "wij " er destijds door braaf te blijven komen in de vele magere jaren ervoor hebben gezorgd dat er uberhaupt nog betaald voetbal is in Heerenveen. Indirect ben ik/zijn wij dus ook verantwoordelijk voor het nieuwe stadion en alle successen van de laatste periode.
Dat is nog wel wat anders dan zo'n staanvak :D


'Vroeger' was alles beter, eh ik bedoel anders.

Ook ik heb de oude 'cross-side' nog mee gemaakt waarbij we de hele wedstrijd achter het doel van de tegenstander stonden. Dat vond ik destijds geweldig, maar het was onderdeel van de tijd van toen. Ik zou absoluut niet meer willen ruilen. Ik speel liever om de hoogste plaatsen van de eredivisie met alle parameters van nu, dan weer terug te gaan naar het 'cross-side' gebeuren van 'vroeger' met alle parameters van vroeger.

Ik bedoel alleen maar dat de club zich heeft ontwikkeld en de supporters hebben dat ook. Dat gaat altijd samen met veranderingen en daar is de mens in het algemeen niet heel erg goed in. De club wil graag zijn goede naam behouden en werkt daar zeer krampachtig mee en de supporters willen binnen een paar jaar naar de top en gedragen zich daarna.

Zou de waarheid ook hier niet in het midden liggen?

Mijn advies: 10 minuten stil, punt gemaakt, weer allemaal achter de club.
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Staanvak

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 14-11-2008 13:59

Met de opening van het NN-vak in 2005 was er nog een gigantische wachtlijst voor een seizoenskaart. Ik zelf sta sinds de opening in het NN-vak en was direct enthousiast. Ik begreep dat als je lid werd van NN je de wachtlijst voor een seizoenskaart kon omzeilen en een seizoenskaart in het NN vak kon krijgen. Ik heb op deze manier 4 vrienden overgehaald en de volgende wedstrijd stonden we er met zijn allen. Niemand van ons is nog lid van NN. Ik persoonlijk ben geen lid omdat het geen meerwaarde voor me heeft.

Wij staan in het vak omdat we kunnen zingen, schreeuwen, springen en schelden zonder dat iemand je gek aan kijkt. Gezellig een biertje drinken tijdens de wedstrijd zonder dat je buurman je op je schouder tikt en zegt: "net sa mál". Ik heb respect voor datgene wat NN gepresteerd heeft en heb veel waardering voor de sfeeracties, maar dat is voor mij geen reden om lid te blijven. Te krenterig om het lidmaatschap te betalen? Onzin, als de mannen weer met de collecte rondgaan ben ik altijd bereid gul te geven :stan: .

Over de arrogantie gesproken: er hang in het vak wel een sfeer van "wij zijn de echte supporters" maar als dat zo zou zijn dat verwacht ik minimaal 700 supporters elke uit wedstrijd....
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Re: Staanvak

Berichtdoor BBB » 14-11-2008 14:37

Ben het wel aardig met bovenstaand stukje eens. Het staanvak biedt daarnaast ook nog eens de mogelijkheid om eens met anderen (ipv altijd dezelfde buren) van gedachten te wisselen (lees: bier te drinken). Ook dit is imo een stukje voetbalSFEER. De sfeeracties zijn een toegevoegde waarde en daar wil ik in de vorm van betaling voor het lidmaatschap graag aan bijdragen (naast de andere voordelen van het lidmaatschap).

Regelmatig lees ik dat NN arrogant zou zijn en zichzelf de beste supporters zou vinden. Ik herken dit niet. Misschien dat NN'ers zichzelf zien als DE sfeermakers in het stadion en dat door enkelen als arrogant ervaren wordt, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik neem aan dat we morgen het stadion gewoon aan alle kanten zien kolken...
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Re: Staanvak

Berichtdoor broekster » 14-11-2008 14:43

Niels schreef:Het NN-vak is inderdaad geen eigendom van Nieuw Noord.

Maar laten we eerlijk en duidelijk zijn: zonder NN was er nooit een sfeervak gekomen, in wat voor hoedanigheid ook. Dat is volgens mij wat torcida aangeeft. En in die zin ziet hij - en met hem velen - als een morele verplichting voor mensen die in het vak staan om ook lid te zijn van NN.


En ik vind het ook hartstikke goed dat ze ervoor hebben gezorgd -al dan wel met heerenveen e.d. maar dat maakt niks uit- een staanvak hebben opgericht. Maar zoals jij zegt sommigen vinden het een morele verplichting, als zij dat graag willen, mooi toch.

Maar daarom hoef ik toch geen lid te zijn. Ik heb gewoon netjes m'n centjes aan heerenveen betaald, ik sta dan wel in het staanvak, maar dat is er gewoon 1 van alle vakken in het ALS, ook al wordt hier het merendeel van de sfeer gecreeerd. En ik vind het jammer dat sommige mensen vinden dat nieuw noord zo'n beetje alles is, en de rest is niks (bepaalde reacties van nepsupporters, feanfans is niks enz. Wij zijn met z'n allen fan van de club en ieder is zo vrij om dat op geheel eigen wijze in te vullen.
broekster
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 09-01-2006 16:41
Woonplaats: Brussel

Re: Staanvak

Berichtdoor André » 14-11-2008 15:07

Heerenveen heeft mijn inziens de grote fout gemaakt door nooit onderzoek te hebben gedaan naar de behoefte voor een staantribune in zijn algemeenheid. Altijd is er gesproken van een staanvak dat altijd gekoppeld werd aan NN.

Er zijn dus inderdaad mensen die alleen willen staan en verder geen affiniteit hebben met NN. Dat is prima. Ik denk zelfs dat die groep nog veel groter is dan we nu denken. Het probleem met zichtlijnen bij de inrichting van de huidige noordtribune hadden denk ik voor een deel opgelost kunnen worden door een uitgebreider onderzoek naar de behoefte van staanplaatsen. NN had dan wellicht een vak(je) kunnen krijgen centraal achter de goal en mensen die wel willen staan, maar zich niet aan NN willen binden hadden prima als buffer kunnen dienen. Ook FF had een rol kunnen spelen in het oplossen van die zichtlijnenkwestie, maar goed dan moet je als club zijnde wel denken in potenties/kansen en niet in knelpunten...

Nu krijg je dus vaak misverstanden dat het stavak als eigendom van NN wordt gezien. NN zou gewoon een groep fanatieke gasten moeten zijn centraal op een staantribune. Voorbeelden in Duitsland te over.
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Staanvak

Berichtdoor BBB » 14-11-2008 15:11

Mee eens, Andre. Maar ik denk niet dat Heerenveen een fout heeft gemaakt. De club heeft nou eenmaal geen belang bij een (groot) staanvak...
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten