23-10-2008: sc Heerenveen-AC Milan (1-3, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Flying Tilster » 23-10-2008 23:38

Zit hier een beetje met een dubbel gevoel. Dat je verliest van Milan is geen schande, maar hoe we de goals weggeven.
Want ook VDB gaat bij de 0-1 absoluut niet vrijuit. Als die zijn bek opentrekt kan hij die bal vangen.
Hij twijfelde trouwens de gehele wedstrijd door en kan de druk domweg niet aan.

Wat ik niet begrijp: Je speelt tegen Milan en dan zet je Popov in de basis en je allerbeste verdediger op de bank. Door Bak-Nielsen spelen een Dingsdag en VDB ook beter. Leuk dat Popov 60 minuten mocht spelen, maar hij heeft werkelijk helemaal niks goed gedaan. Dit noem ik toch een blunder van Sollied. Ben nog steeds wel benieuwd nnaar de reden om Bak niet te laten spelen.... sparen voor Feyenoord?

Ondanks de nederlaag heb ik vanavond toch enorm genoten. Alleen die akelige Inzaghi had van het veld gemoeten.

Dit is een goede testcase geweest, want er zijn er 3 waar na vanavond wel heel duidelijk is dat ze niet goed genoeg zijn.
Jong-A-Pin, VDB en Popov. Dat zijn toch de zwakste schakels (en niet alleen in de UEFA Cup)
En het is leuk dat je Henrique brengt, maar je weet dat die ZZP-er voor zichzelf speelt en niet voor het team :evil:

Onbegrijpelijk trouwens dat Dingsdag tot MOTM werd verkozen. Was toch duidelijk Vayrynen. Die speelde weer ouderwets goed. Nu maar weer terug naar de realiteit.. Feyenoord uit, altijd lastig.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Wicky de Viking » 23-10-2008 23:39

Ik kan me wel wat vinden in het verhaal van Dirk hierboven. Maar Milan was gewoon een maat te groot, en bood Heerenveen gewoon de kans niet om er flink in te kleunen. Na 25 minuten was de wedstrijd beslist.

Wat ik wel goed vond was hoe de supporters het team bleef steunen.

Waar ik nog niemand over gehoord is het applaus, en toezingen van Seedorf dat was een groots gebaar, van een groots publiek, aan een grootse voetballer. Die komt misschien wel bij ons afbouwen :wink:
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Dieder » 23-10-2008 23:44

Wicky de Viking schreef:Ik kan me wel wat vinden in het verhaal van Dirk hierboven. Maar Milan was gewoon een maat te groot, en bood Heerenveen gewoon de kans niet om er flink in te kleunen. Na 25 minuten was de wedstrijd beslist.

Wat ik wel goed vond was hoe de supporters het team bleef steunen.

Waar ik nog niemand over gehoord is het applaus, en toezingen van Seedorf dat was een groots gebaar, van een groots publiek, aan een grootse voetballer. Die komt misschien wel bij ons afbouwen :wink:


Idd ik heb genoten van het publiek vandaag. Kippenvel. Bij welke club zou dit nog meer gebeuren (naast Ajax)? Zeg het maar...
Dieder
 

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor geert. » 23-10-2008 23:46

Wiggs schreef:Was volgens mij een Italiaan
Heb een sjaaltje bij hem gekocht voor €10,en verkocht ze aan de lopende band
geen origineel Heerenveen-AC Milan sjaaltje maar wel een mooie en mijn zoon is er blij mee


Die man kwam ik tegen op het parkeerterrein achter de noord tribune. Ook 10 euro betaald.

Ik zag trouwens in vak 2, 5 lege plaatsen naast elkaar :shock: :shock: :shock: :shock:
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Blizzard » 23-10-2008 23:47

We zijn met zijn alleen een ervaring rijker en een illusie armer, denk ik. Je kan onze jongens weinig verwijten. Ze hebben iig 100% gegeven. Ik heb de tv-beelden niet terug gezien nog maar volgens mij kwamen 2 van de 3 Milan-goals door persoonlijke fouten van onze kant. Die worden op dit niveau (bijna) altijd afgestraft.

Toch voetbalden we leuk mee maar het was haast onmogelijk om eventjes druk te zetten omdat Milan constant 6/7 man achter de bal had staan. Ze gaven relatief veel ruimte weg langs de flanken, daar kwamen we dan ook nog wel eens doorheen. Maar ja, de voorzetten waren eigenlijk nooit écht op maat en als ze een keer goed leken aan te komen werden ze wel weg gewerkt door verdedigers van Milan. Ze hebben dan ook allemaal spelers met lengte en kopkracht achterin staan. Wat ik wel mooi vind aan Milan is dat ze heel rustig en gegroepeerd spelen en dan opeens aanzetten. Spaanse clubs kunnen dat ook goed. Daar kunnen wij van leren, zeker als je op 3 fronten speelt zou je dat wel eens kunnen toepassen tegen bijvoorbeeld Eerste divisie clubs. Dan kan je een beetje de krachten sparen. Ik denk sowieso dat de spelers veel van deze wedstrijd geleerd hebben. Al was het voor vele (jonge) spelers alleen al de vuurdoop om het op te nemen tegen een Europese topclub...

Maar wat ik al eerder zei, je kan de spelers weinig verwijten want Milan is een paar maatjes te groot. Ze hebben 100% inzet gegeven maar het was niet genoeg. Jammer, maar het is niet anders.

Toch denk ik dat we met een echte representatieve verdediging er nog een betere wedstrijd van hadden kunnen maken want ze vlogen er wel érg gemakkelijk in. De verdediging blijft voorlopig nog erg kwetsbaar. Niet alleen tegen Milan maar ook "gewoon" op Eredivisie niveau.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor geert. » 23-10-2008 23:50

Ik me wel vinden in de titel die op RTL teletekst te lezen was: Heerenveen strijdend ten onder
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Blizzard » 23-10-2008 23:58

Dit is een goede testcase geweest, want er zijn er 3 waar na vanavond wel heel duidelijk is dat ze niet goed genoeg zijn.
Jong-A-Pin, VDB en Popov. Dat zijn toch de zwakste schakels (en niet alleen in de UEFA Cup)


Helemaal mee eens!
Elyounoussi pas (iig voorlopig) ook nog wel in dat rijtje. Hij zal zich vast nog wel ontwikkelen hier in Heerenveen maar voorlopig komt het er nog niet uit. Even pas op de plaats maken voor Henrique of Kalou lijkt mij.

De rest vond ik (muv Sibon) niet eens zo onaardig spelen eigenlijk. Natuurlijk was het niet genoeg maar als je bijvoorbeeld een Väyrynen ziet. Die hield zich toch erg goed staande op ons middenveld. En wat te denken van Breuer, die echt veel cruciale duels won. Ik begin die man steeds meer te waarderen eigenlijk. Hopelijk kan hij een echte clubvoetballer worden van Heerenveen. Zou best wel kunnen want ik denk niet dat de topclubs voor hem in de rij staan. Zeker achterin heb je veel aan vastigheid dus dan is het alleen maar goed om daar ook spelers te hebben die niet na 2 jaar weg zijn.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Blizzard » 24-10-2008 00:02

Weet iemand trouwens waarom de beste verdediger die we hebben (Bak Nielsen) niet startte? Was hij niet fit genoeg, was het een tactische keuze of een voetbaltechnische keuze...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor geert. » 24-10-2008 00:03

Blizzard schreef:Weet iemand trouwens waarom de beste verdediger die we hebben (Bak Nielsen) niet startte? Was hij niet fit genoeg, was het een tactische keuze of een voetbaltechnische keuze...


Trond zijn verrassing? ;)
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Blizzard » 24-10-2008 00:07

Trond zijn verrassing?


Nou wat een verassing :mrgreen:
Als je Popov zo nodig wilt opstellen zet dan JAP op de bank maar stel Bak Nielsen in godsnaam op :angry:
Niet dat we met hem wel punten hadden gepakt maar ik vind het maar een rare keuze zo...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor geert. » 24-10-2008 00:11

Ik vond de opstelling zelf ook niet echt verrassend. Als dit niet de verrassing van Trond was, wat was zijn verrassing dan wel?
Avatar gebruiker
geert.
Superster
 
Berichten: 3382
Geregistreerd op: 15-03-2008 11:24
Woonplaats: It Heitelân

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor bdb » 24-10-2008 00:43

Ane Lenstra schreef:3-5-2... Dat is toch verassend? TEGEN MILAN
En Popov was ook niet echt heel erg te verwachten, zeker niet op deze positie waar hij nu stond

In de loop van de avond word de volgende link beschikbaar:
http://nl.youtube.com/watch?v=rHD4fDNShH0

Filmpje met de opkomst, fries volkslied en sfeeracties van FF en NN

Prachtig filmpje! Zo hard hoorde je NN dus op zuid? echt wat vond ik het een supper sfeer vanavond! :stan:
bdb
Basisspeler
 
Berichten: 727
Geregistreerd op: 22-12-2007 13:30

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Dieder » 24-10-2008 01:00

Achterin speelden we 1 op 1 dacht ik, dat is toch best verrassend.
Dieder
 

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor hjwiltjer » 24-10-2008 02:07

Josse schreef:Wel een slimme eikel want hij gaat er waarschijnlijk heel wat geld op vooruit!

Toch jammer dat er zoveel mensen heengaan die helemaal niet voor het voetbal komen/er ook niet zijn als er bijv. tegen Sétubal word gespeeld.. Vind het Ticketbox systeem toch briek, dat van die sponsors is nou eenmaal zo daardoor is SCH financieel zo gezond dus daar kan/moet je niks tegen doen maar dat Ticketbox, dat moet toch beter kunnen...

Ik zeg zet 10 kassa's in H'veen en leg daar 600 kaarten neer en wie het eerst is heeft ook als eerst een kaartje, eerlijker dan dat mensen uren staan te wachten, het T'box systeem valt uit en ze gaan weg en dan 20/30 minuten daarna kan opeens iedereen een kaartje kopen..


Hehe, iemand die het begrijpt! Een een andere oplossing is om de mensen die -al jaren- op de wachtlijst staan een kaartje te gunnen. Je behandeldde op deze manier namelijk je trouwe -wachtende- supporterschare op dezelfde manier als mensen die er anders nooit komen.. Oftewel de 'echte' supporters zonder seizoenskaart' werden ditmaal de dupe ervan.

Voor de rest was het wel een redelijke wedstrijd! Jammer van de ongelukkige tegengoals, VDB zat weer een fout! Maar het klasseniveau was overduidelijk. Als Milaan had aan gezet, waren er minstens nog 2 doelpunten gevallen. Maar we zijn weer een ervaring rijker. Voor zondag, op naar Rotterdam, op naar de 3 punten!
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Avatar gebruiker
hjwiltjer
Selectiespeler
 
Berichten: 469
Geregistreerd op: 27-02-2007 21:10
Woonplaats: Groningen

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor menjo » 24-10-2008 07:10

Zo twee weken naar toe geleefd.

En binnen 20 min is het gebeurd, tarik krijgt twee beste kansen, Milan geen 1, maar toch door twee fouten staan we dik achter.
De sfeer was verders super, alleen had me er meer van voorgesteld. Hadden we toch beter milan uit kunnen loten.

De sfeer in de kroeg en voor tijd was ook super, een keertje wat eerder heen was ook wel mooi. :stan:
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor TWR22 » 24-10-2008 07:25

ZIE "SPELERS", TOPIC MAN OF THE MATCH IS GEOPEND!

Ik heb ook een dubbel gevoel. Dit was te verwachten qua uitslag, maar ik vond een aantal spelers enorm slecht spelen. Onder hun eigen kunnen. Angstig, of gewoon slecht. Ik vond er 2 redelijk tot goed: Dingsdag en Beerens. Die proberen tenminste nog dingen. Ik vond er 2 echt goed: Breuer en Vayrynen. De rest was gewoon slecht. Waarom speelt een Pranjic ineens angstig en gaat ie geen man voorbij, hij probeert het niet eens. Sibon stond op een eiland, Elyounousi helpt 100% kansen om zeep.

Er waren ook enorme blunders achterin inderdaad. Dan heb je de klasse van AC Milan die elke kans tot een doelpunt maken, maar die blunders ... ongelooflijk. Ik dacht zo van de 5e minuut tot de 15e minuut zowaar dat ook wij kansen en goals zouden kunnen maken, maar dat was snel over.

De grote vraag voor mij blijft waarom Bak Nielsen niet speelde. Ajax is de meest aanvallende ploeg uit de eredivisie en daar speelt ie de sterren van de hemel, maar nu zit-ie op de bank?

Ik heb mijn twijfels over JAP, Elyounousi en Popov voor de toekomst. Eigenlijk ook over Kalou en Henrique.

Waarom hebben wij niet - naast Sibon - nog een echte goalgetter? Voorin hebben we ook een probleem zien we nu: we hebben geen killer. Elyounousi is dat in ieder geval nu (nog) niet.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Steurder » 24-10-2008 07:27

Ik hoorde op de radio een in mijn ogen passende omschrijving van deze wedstrijd.
Het is net Sinterklaasavond, je kijkt er weken naar uit en dan is het in eens voorbij.......
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Avatar gebruiker
Steurder
Selectiespeler
 
Berichten: 281
Geregistreerd op: 18-03-2005 10:21
Woonplaats: Ljouwert

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor teamplayer » 24-10-2008 07:33

Leuk... AC Milan voor een keer op bezoek. Maar ik win toch liever! Daar ben ik na gister wel achter gekomen. Baal gewoon van het verlies i.p.v. te genieten van Kaka(die door Breuer prima werd afgestopt) en Ronaldinho(hij is beter op de playstation)
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
teamplayer
Wereldspeler
 
Berichten: 1145
Geregistreerd op: 06-09-2007 16:55
Woonplaats: makkum

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-10-2008 08:21

Flying Tilster schreef:Dit is een goede testcase geweest, want er zijn er 3 waar na vanavond wel heel duidelijk is dat ze niet goed genoeg zijn.
Jong-A-Pin, VDB en Popov. Dat zijn toch de zwakste schakels (en niet alleen in de UEFA Cup)
.


Dit waren de eerste 60 minuten van Popov dit seizoen en jij noemt hem nu al een zwakke schakel?
In VDB en JAP kan ik me zeker vinden, maar Popov heeft te weinig gespeeld om hem als zwakke schakel neer te zetten.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor camataru » 24-10-2008 08:23

Ancelotti: "Zeer verrassend Heerenveen"
Na afloop gaf AC Milan-trainer Carlo Ancelotti toe zeer verrast te zijn geweest over de opstelling van sc Heerenveen. De Friezen startten met drie verdedigers.
»Reacties Print artikel Stuur naar een vriend Contact! galleria zoom "Normaal verwacht je vier verdedigers," aldus de Italiaan. Hij had dit niet eerder gezien bij de Friese club. Ook andere opponenten van de ploeg komen vrijwel nooit met zo'n verrassing.

Ancelotti sprak van een fantastische wedstrijd. "We hebben weinig kansen weggeven," zei hij na afloop. Toch vond de Italiaanse oefenmeester dat zijn ploeg ietwat geluk heeft gehad. "Maar dat hoort bij het spel."

Goaltjesdief Filippo Inzaghi, had volgens Ancelotti geen rood moeten hebben na een duel met Heerenveen-back Calvin Jong-a-Pin. "Het was alleen een duwtje."


Aldus; Goal.com

Beetje vaag is mij nooit opghevallen of zat ancelottie niet op te letten.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor TWR22 » 24-10-2008 08:24

Ik vond m ook zwak, Popov. BASIS dingen als een bal aannemen gingen fout ... wat zeg ik, goeie noppen monteren is m zelfs niet gelukt!

Weken kijk je er naar uit en dan dit ...

Hier zeggen ze trouwens dat VdB de bal volledig miste maar dat Inzaghi zeer duidelijk een overtreding maakte.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor pyter » 24-10-2008 08:35

Zo, een paar uur slaap en helder deze wedstrijd analyseren wordt weer mogelijk. Al met al is het gewoon (even los van het feit dat wij geweldige voetballers aan het werk hebben gezien) één grote desillusie. Want stiekem verwachten wij allemaal wel een heel klein beetje dat we zouden winnen van de Rossoneri. Maar we zijn echt compleet kansloos in de Italiaanse messen gelopen. Ze geven je één minuut het idee dat er iets mogelijk is, wachten op het juiste moment en pats boem 0-2. Dan weet je al dat je een punt kunt vergeten, want ik heb in mijn leven nog nooit zo'n goede ploeg live aan het werk gezien. De klasse droop er vanaf. Speelden de Heerenveen spelers in de vijfde versnelling en liepen de longen uit hun lijf, de Italianen liepen geen meter teveel, hadden alles onder controle en konden zelfs op 50% van hun vermogen Heerenveen van de goal afhouden.

Vooraf had ik niet gedacht dat er zo intens veel klasseverschil mogelijk zou kunnen zijn tussen twee Europese klanten. Deze mannen zijn allemaal bijna eens wereldkampioen geweest, hebben per persoon meer dan 100 Champions League wedstrijden op hun palmares staan en hebben miljoenen op de bank staan. Onze jongens hebben gevochten voor wat ze waard zijn en verdienen bijna allemaal een pluim. Dit Milan is weerzinwekkend goed.

(en een schrale troost, geen énkele Nederlandse club had met kleinere cijfers deze wedstrijd verloren)
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor oldtimer » 24-10-2008 08:41

Ik heb aan dit gebeuren toch een ( lichte ) kater overgehouden.
Je hoop toch minimaal op een wedstrijd en dat is het, op 20 minuten na, nooit geweest.
Genoten van Milan heb ik ook niet, het is allemaal wel effectief natuurlijk, maar mooie combinaties of individuele acties heb ik niet gezien. Kortom: wel knap, maar niet leuk.
Punt is ook dat van te voren ( te ) veel is opgezien tegen deze tegenstander en wij stimuleren dat nog eens door met duizenden tegelijk na een training te gaan kijken. Maar goed, daar heb ik me ook aan bezondigd.
Laatst bijgewerkt door oldtimer op 24-10-2008 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor TWR22 » 24-10-2008 08:42

Pyter, ik ben dat ook wel met je eens hoor. Maar los daarvan, speelden onze mannen ook onder hun eigen kunnen. En dat is wel lastig te verkroppen. Waarom kunnen een Vayrynen, Breuer en Beerens wel doen wat ze normaal doen maar bv een Pranjic ineens niet? Teveel respect? Angst?

Maar goed, als je Milan ziet spelen lijkt het voetbal ineens erg makkelijk. Hoe een Kaka beweegt ... ongelooflijk gewoon. En ze staan altijd exact op de juiste plek lijkt het, geen bal valt verkeerd. En da's klasse inderdaad.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor camataru » 24-10-2008 08:43

Milaan bepaalde waar heerenveen mocht spelen, ze speelden in feite met hun trainer op het veld (emerson) die gast bepaalde wat er gebeurde en niet anders.
Geloof ook niet dat er veel spelers van milaan na de wedstrijd hebben gedoucht, want gezweten hebben ze niet, ze liepen over het veld en konden doen en laten wat ze wilden.
Kortom ze speelden met heerenveen en dicteerden de wedstijd.
Opvallende spelers heerenveen Vayrinnen en grindheim een voldoende.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Venderwel » 24-10-2008 08:51

Milan speelde het heel proffesioneel en vriendelijk, ze hadden met gemak met dubbele cijfers kunnen winnen, maar vonden het belangrijker om er een leuke wedstrijd van te maken het bij 1-3 te laten. Ze wilden duidelijk dat het thuispubliek niet geheel met gebogen hoofden naar huis zouden gaan.
Natuurlijk mag je hopen op een stunt tegen AC Milan, maar mensen die gedacht hadden dat dat ook werkelijk zo zou kunnen zijn, hebben niet al te veel verstand van voetbal. Voor AC Milan was het niet meer dan een hobbetlje op weg naar hun doel. Een hobbeltje wat ze toch rustig en goed doordacht hebben genomen.
Wel leuk dat Seedorf bij de vraag van JAP of ze shirtjes konden ruilen zei: "Doen we zo binnen wel, heb er meer mee genomen!"

Wat betreft de sfeer actie.....waar ik nog niet veel mensen hier over heb gelezen, ik vond hem toch zeker erg goed gelukt. Dus blijft jammer dat NN hier niet in gekend is, maar ook bij NN zullen ze moeten toegeven dat het er heel aardig uit zag!
Enneh.....wat een sfeertje was het! Top!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Niels » 24-10-2008 09:01

Een commerciële acie is géén sfeeractie... :huh: Sorry!

Wat betreft de wedstrijd: jammer van die knullige goals, en ook nog in zo'n kort tijdsbestek. Alleen moet Inzaghi natuurlijk rood hebben voor di actie op JAP, die op zijn beurt weer zo slim moet zijn om te gaan liggen. Dan trek je de scheids - die gezien de reprimande die hij Pipo gaf wel iets gezien had, maar twijfelde - over de streep ook rood te geven.
Maar Milan is gewoon tig klassen beter. Zoals al aangegeven bepaalden ze volledig wat er gebeurde op het veld. Alleen Zambrotta had het af en toe echt lastig met Beerens. Meer zat er gewoon niet in.

En elke Nederlandse club had inderdaad met soortgelijke cijfers van dit Milan verloren. Al had het ze tegen PSV misschien iets meer zweetdruppels gekost.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor TWR22 » 24-10-2008 09:02

Oh ja dat wilde ik ook nog melden. Een diepe buiging voor Seedorf! Ik heb echt enorm respect voor die man voortaan. Honderden fans staan te wachten op de aankomst van de bus en alle vedetten lopen zonder een blik te gunnen aan de fans naar binnen - zeer arrogant -. .. op 2 na: Ronaldinho en een zichtbare genietende Seedorf. Vervolgens zit ik ruim een uur voor de aftrap op mijn stoeltje en wie komt er een kijkje nemen op het veld? Seedorf. Geeft de grasmatprikkers een hand, de supposten loopt ie met een smile van oor tot oor op af, maakt een praatje met een paar fans, gewillig op de foto ... Echt totaal geen vedette neigingen, integendeel zelfs. Bizar mooi om te zien hoe "down to earth" deze superster is gebleven. Heeft in Nederland echt totaal het respect niet wat ie verdient en wat ie wel in Italië geniet. Hij wordt niet voor niks gespaard, hij is gewoon een van de 3, 4 dragende spelers van een van de grootste clubs ter wereld, al jarenlang. En dat zien we toch niet helemaal goed in Nederland denk ik ... Hij wordt zelfs uitgefloten in de Arena, ongelooflijk. Seedorf heeft zeker genoten van Heerenveen en van het respect wat ie hier wel kreeg! Bij het oplezen van de reserves voor de opstelling applaudiseerde het hele stadion, echt gaaf.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor TWR22 » 24-10-2008 09:04

Niels schreef:Een commerciële acie is géén sfeeractie... :huh: Sorry!


En elke Nederlandse club had inderdaad met soortgelijke cijfers van dit Milan verloren. Al had het ze tegen PSV misschien iets meer zweetdruppels gekost.


Die verloren kansloos van NAC ... :?

Oftewel: Nederlandse clubs zijn zeeeer wisselvallig! Als Heerenveen zo had gespeeld als tegen Ajax hadden we ook verloren hoor, maar dan inderdaad met meer zweetdruppels. Dan was het iets meer een wedstrijd geworden ...
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Rednax » 24-10-2008 09:04

En zo zijn we er achter gekomen dat er toch wel een heel groot nivo verschil is tussen onze club en een wereldclub, vooraf wel op een stuntje gehoopt, realistisch bekeken natuurlijk ijdele hoop.

De rust, controle, het makkelijk elkaar kunnen vinden bij Milan is mooi om te zien. Op het moment dat het kan een man diep sturen. We hebben een wereldploeg aan het werk gezien.

Als Inzaghi alleen voor de keeper komt ligt de bal in het netje, als Henrique dit overkomt ligt de bal in vak 25...........

De Heerenveen spelers hebben alles gegeven, dat is echter bij lange na niet genoeg om een ploeg als Milan in verlegenheid te brengen.

Heerenveen is in ieder geval weer wat duidelijker op de Europese kaart gezet.

Scheids vond ik goed, tuinde niet in alle duikelpartijen.

Mijn MOTM: Vayrynen

Grindheim ook een voldoende.

Seedorf is een held ! Totaal geen sterallures en aandacht voor zowat alles bij hem in de buurt. Hulde.

Op naar Feyenoord, 3 punten halen en woensdag Vitesse van de mat tikken.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten