23-10-2008: sc Heerenveen-AC Milan (1-3, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Fries
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 25-07-2008 20:25

Bericht door Fries »

Zenuwachtig :roll:

Leuk om op elke website eens wat over je club te lezen.

COME ON FRIEZEN
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

ongelooflijk dat er zelfs bij eenvandaag al aandacht aan wordt besteed. Mediagekte ten top!!

Hopen op een david en goliath idee. Iedereen lacht david (heerenveen) uit dat hij alleen al maar denkt goliath (ac milan) te kunnen verslaan. Toch laten ze hem gaan en overwint hij door slim te zijn :)
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

haha dat had ik niet eens zien staan. Las het hier op het forum dat het ervoor was en toen er snel heen gezapt :lol:
Hopen dat het echt david en goliath is dan :wink:

edit: nog minder dan 2 uur, kan echt niet meer wachten!!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Heerenveen - AC Milan
Het is het verhaal van David tegen Goliath. Het 'kleine' Heerenveen neemt het donderdag in de Uefa-cup op tegen het grote AC Milan in het Abe Lenstra stadion. Nog nooit eerder heeft de subtopper uit de Eredivisie zo’n grote tegenstander op de mat gehad. In Friesland is het het gesprek van de dag, vooral de regionale media doen hun uiterste best om er dagelijks een item uit te persen. Is Heerenveen klaar voor de Italiaanse supersterren?
Uitzendingen: 23 oktober 2008
Typisch Hilversum die er weer probeert een spannender verhaal van te maken dan het is. De derby tegen Groningen als voorbeeld. De derby blijft natuurlijk tegen onze 'grote vrienden' uit de 'enclave lwd.'
Miereneukert!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Nou dit kan je toch wel david en goliath noemen vind ik hoor. Dit vind ik helemaal geen vergelijking die het nou spannender maakt. Ken jij het verhaal van david en goliath wel :?: Dat vraag ik mij namelijk ten zeerste af.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Voorspelling jan mulder: Heerenveen - Milan 4-0
(in de wereld draait door)
kreukels
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-09-2007 23:40

Bericht door kreukels »

forca hveen schreef:Voorspelling jan mulder: Heerenveen - Milan 4-0
(in de wereld draait door)
Ik teken ervoor!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

En de commentator voor vanavond IS: Evert te Napel. GADVER! :twisted:
Miereneukert!
Josse
Invaller
Berichten: 313
Lid geworden op: 13-03-2006 15:27
Locatie: Fryslan
Contacteer:

Bericht door Josse »

Zoals hij sprak. Deed ie leuk hoor :lol:

Laten we hopen dat hij weet waar hij over praat en dat het uit zal komen :P
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

vond wel geinig dat hij het had over stugge friezen terwijl de enige fries die bij heerenveen speelt geblesseerd is.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

whoehoe eindelijk de voorbeschouwing begint zo :D
wiepie
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-08-2008 11:36

Bericht door wiepie »

succes boys!
we gaan er voor!
het begint te kriebelen hier in amsterdam!
ben ver weg maar steun jullie 100 %
Gebruikersavatar
jima1910
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-10-2008 17:18

Bericht door jima1910 »

come on friezen

whats happen? where is the pression when play with vitoria and ajax?

come on heerenveen we vitoria support the friezen
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Heerenveen speelde een goede wedstrijd :) Helaas niets uit kunnen halen. Sibon speelde niet heel gelukkig wanneer die een bal kreeg en dingsdag appeleerde naar mijn idee teveel voor buitenspel ipv door te voetballen. Heerlijke penalty van pranjic trouwens.

Compliment ook voor NN. Jullie waren zeer goed te horen steeds tijdens de wedstrijd op tv :D

Nu op naar feyenoord
Dieder

Bericht door Dieder »

jima1910 schreef:come on friezen

whats happen? where is the pression when play with vitoria and ajax?

come on heerenveen we vitoria support the friezen
that's great!

Compliment voor NN, werkelijk geweldig hoe 'we' achter de ploeg bleven staan. :stan:
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

pyter schreef:Er liep net een kerel door het centrum van Heerenveen met debiel veel Heerenveen-Milan sjaals die hij verkocht. Lijkt me de meneer die vanmorgen even flink heeft ingekocht bij de feanshop. Wat een eikel.

bron: mijn pappie.
Was volgens mij een Italiaan
Heb een sjaaltje bij hem gekocht voor €10,en verkocht ze aan de lopende band
geen origineel Heerenveen-AC Milan sjaaltje maar wel een mooie en mijn zoon is er blij mee

Geweldige sfeer in het stadion,en vind ik dat verlies niet had gehoeven
De eerste werd van richting veranderd waar Brian er niet bij kon en volgensmij Calvin de bal erin tikte?
Verdiende ere treffer op mooie manier dan Pranjic
Popov en elyounoussy waren aan Heerenveen de "slechtsten"had liever Bak gezien maar dat is achteraf
Al met al lekkere ontknoping van een lekker weekje
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Terug uit het stadion en zit hier met gevoel waarvan ik vooraf wist dat ik het zou hebben. Drie kansen Milan, drie goals. Vijf kansen Heerenveen, één goal. Dus verlies je heel logisch van deze sterrenformatie. Viel verder overigens niks op af te dingen, deze mannen zijn 3,4 klassen beter dan Heerenveen. Toch had ik het idee dat er teveel ontzag was voor de Italianen, enkel Vayrynen kon zich goed staande houden. Was in mijn ogen dan ook verreweg de beste man aan Heerenveen zijde. Waarom Dingsdag dan MOTM werd is mij beetje onduidelijk. Verder een pluim voor Breuer en Grindheim. Wie mij ook redelijk positief verraste was Popov, niet altijd zuiver in de pasing, maar ging er wel stevig in. Dat Jong a Pin, Sibon, VandenBussche en Elyounnoussi (nog) niet geschikt zijn voor dit niveau werd wel aardig duidelijk. Niks om je voor te schamen. We hebben kunnen genieten van het circus AC Milan, maar het circus reist weer naar Italië, wij staan weer met beide beentjes op de aarde en mogen zondag aantreden tegen Feyenoord. Amen.

Overigens keurig hoe Milan op het einde even naar 'ons' klapt. We hebben ons al club geweldig op de kaart gezet.
En Inzaghi had rood moeten krijgen, maar dat even terzijde.
Laatst gewijzigd door pyter op 23-10-2008 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wiggs schreef:Popov en elyounoussy waren aan Heerenveen de "slechtsten"had liever Bak gezien maar dat is achteraf
Geen schande natuurlijk om van deze ploeg te verliezen, maar de eerste 20 minuten waren voor ons en dan laten de Italianen weer zien waarin ze goed zijn: tegenstander laten denken dat je beter bent en dan toeslaan.
Ik vond Popov juist wel aardig spelen met zijn aanvallende intenties maar ik heb me wederom geergerd aan lichtgewicht Elyounoussi. En weer wist hij geen bal goed te raken. Hij is echt een zware miskoop tot nu toe, niveau DKV.

Verder had Milan hun huiswerk goed gedaan, want ze hadden de aanvoerslijn naar Sibon goed afgesneden.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Ik heb Popov geen bal goed zien geven.
Na 60 minuten in de beloften,na een blessure,kan dat eigenlijk ook niet anders
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Heerenveen valt weinig te verwijten, maar feit is dat het vanaf de 25e minuut al geen wedstrijd meer was.
Daarna was het, afgezien van een enkele opflakkering, eigenlijk maar een vlakke vertoning, die me ook nauwelijks meer kon boeien. Heerenveen bleef dapper de aanval zoeken, maar kon eigenlijk geen moment een vuist maken.
Een scenario dat ook weer niet zo heel verrassend was.
Volkomen onduidelijk voor mij waarom Elyounoussi in de basis stond. Hij maakt er al weken niets van en is gewoon (letterlijk ) te licht voor dit werk. Paolo Henrique mag dan weinig oog hebben voor zijn medespelers, hij kan op elk moment voor een verrassing zorgen. Bij het niet opstellen van Bak Nielsen zet ik eveneens vraagtekens. Hij had in elk geval voor wat extra peper kunnen zorgen, niet helemaal overbodig vanavond.
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

Heerenveen rules schreef:Ik vond Popov juist wel aardig spelen met zijn aanvallende intenties maar ik heb me wederom geergerd aan lichtgewicht Elyounoussi.
Idd vaak slechte passes van Popov maar wel veel inzet een a la Grindheim in de verdediging was wel tevreden over hem, waar ik me wel over verbaasde was dat Bak Nielsen niet meedeed, waarom? hij is zeker de belangrijkste man achterin terwijl Popov wel in basis begint en maanden uitgeweest is en net terug is (alhoewel Baks rentree tegen Ajax fantastico was). Beerens hield zich overigens knap staande.

Verder vindt ik het geen schande 1-3 tegen wereldvoetballers als Kaka, Ronaldinho, Sjetvsjenko deze spelers horen bij de absolute top van de wereld, ik vindt het goed dat H'veen ondanks de achterstand gewoon om de eer speelde en inzet bleef tonen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Was volgens mij een Italiaan
Wonderbaarlijk was dit een Duitser, die fan was van Bayern.

Het was een leuke wedstrijd, alleen wat gebeurde er bij de 0-1 het leek wel alsof Brian helemaal niks deed om die bal te pakken.
Volgens mij had Inzaghi inderdaad met rood van het veld gemoeten want hij gaf Calvin echt een tik.
Overigens was die 77 (Antonini), echt verschrikkelijk goed dat is nog eens anders dan een Zuiverloon of een Janmaat :)

Het was best opmerkelijk dat de spelers van AC Milan naar het Heerenveen publiek klapte, blijkbaar spelen ze niet vaak in een dergelijke ambiance.
Laatst gewijzigd door Lipton op 23-10-2008 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Met een beetje overzicht voor de goal hadden we in de eerste helft op voorsprong kunnen komen. We speelden best aardig de eerste 20 minuten, maar het was Milan wat snel toesloeg met 2 doelpunten en daarmee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Jammer dat we voor rust geen goal konden maken, dan ga je toch met een heel ander gevoel de kleedkamer in.

In de tweede helft deed Milan het rustig aan en wij konden helaas geen vuist meer maken. Het inbrengen van Kalou en Henrique zette ook geen zoden aan de dijk, want laatstgenoemde was alleen maar uit op eigen gewin, bah! Heb die man geen bal zien afspelen.

Leuk dat we toch nog konden scoren, 1-3 staat toch net wat beter.

Nu weer over tot de orde van de dag en richten op zondag. Daar zijn 3 belangrijke punten te verdienen.
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Als Inzaghi werkelijk een klap gaf,snap ik niet waarom Calvin niet gaat liggen,gebeurt andersom altijd
Valt me vaker op dat Heerenveen spelers gewoon doorvoetballen
Zal wel de mentaliteit zijn vang een rode kaart aan naaien
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Ik begon eigenlijk al stevig geïrriteerd: Geen Bak Nielsen. Onvoorstelbaar. Ondanks dat we in principe kansloos zijn, vond ik het nog niet eens zo slecht, alleen moet je zuiver in de passing zijn. Fouten maken tegen Milan is ook dodelijk. De 0-1 was verdedigen niveautje hoofdklasse, de 0-3 niet veel beter.

1e helft 3 mogelijkheden. Elyounoussi, man man...
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Je leeft er 2 weken naar uit, en boem het is gedaan. Jammer dat we niet dat ene doelpuntje in de eerste helft konden maken.

Kop op en nu 2 wedstrijden winnen en een gelijkspel, maar eerst na Rotterdam !

Come on you boys !
Jordi-Hearrenfean
Invaller
Berichten: 374
Lid geworden op: 14-09-2008 17:22
Locatie: Assen

Bericht door Jordi-Hearrenfean »

Welke idioot haalt het in zijn hoofd om onze beste(en onmisbare) verdediger te passeren? Is Bak niet helemaal fit ofzo? Anders vind ik het een onbegrijpelijke beslissing van Sollied.

Verder natuurlijk een logische en terechte nederlaag.Ik vond dat het geen moment echt een wedstrijd was, had voortdurend het gevoel dat als Milan even zou aanzetten ze er zo 4/5-0 van zouden maken.Uiteindelijk eindigt de avond nog enigszins positief door een mooie panenka van Pranjic.

Opvallende uitslag trouwens uit onze poule:Braga-Portsmouth 3-0
17 mei 2009!
sam20
Bankzitter
Berichten: 164
Lid geworden op: 02-01-2008 23:49
Locatie: fryslân

Bericht door sam20 »

Dit hebben we ook wwer meegemaakt!!

Hier de goal van pranjic nog een keer kwaliteit is niet heel goed!!

sam20
Dirk
Invaller
Berichten: 290
Lid geworden op: 08-04-2006 10:51

Bericht door Dirk »

Nou nou wat had Sollied een mooie verrassing in petto. Één van de weinige echte kerels hou je op de bank en je start met een speler die nog niet bewezen heeft dat hij basisspeler is en bovendien 6 weken geblesseerd is geweest. Ik zag de paniek bij de spelers van Milan in de ogen. Ik heb trouwens zelden een speler met zoveel balverlies gezien.
Vervolgens laat je Kalou invallen, die afgelopen weekend duidelijk heeft laten zien dat hij er nog niet klaar voor is. Momenteel heeft een harmonika-bus een kleinere draaicirkel.....

Voor het hele elftal minus Breuer; dan mag je tegen zo'n grote club spelen en dan laat je je als makke lammetjes slachten. Niet 1 speler een gele kaart, dat zegt eigenlijk alles. Je weet dat je als voetballer minder bent, dan kun je dat compenseren door strijd te leveren. Ik heb het helaas niet gezien. Die Emmerson die kan dit soort wedstrijden op zijn 75ste nog wel afwerken....onvoorstelbaar.

Het is dat Milan op halve kracht speelde, anders hadden ze de dubbele cijfers wel kunnen halen.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

@Dirk Verbeek maar weer terug halen ?
Gesloten