Olympische Spelen 2008 Peking

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Kom op hansrob.. Ja, we hebben vaak jonge talenten gehad/veel jong gescout. Maar hoeveel van die spelers zijn er op (tot) hun 23e jaar kwalitatief al zo goed geweest dat ze voor ons in clubverband onvervangbaar zijn en ook met de nationale selecties mee zouden gaan richting de Spelen (die, nogmaals, er slechts 1 keer per 4 jaar zijn)? Het is toch pas van de laatste jaren (toevallig of niet de periode onder Foppe) dat onze Nederlandse talenten ook bij Jong Oranje mee doen? En natuurlijk zijn we als club gegroeid, zullen we er in de toekomst waarschijnlijk meer mee te maken krijgen..
Maar waar hebben we het nu over? Een uniek toernooi wat eens in de 4 jaar plaats vindt, waar sporters van over de hele wereld en uit alle disciplines samen komen voor één groot sportfestijn. Die 1-2 basisspelers die je daar als SC Heerenveen zijnde normaal gesproken hooguit aan 'kwijt' zou zijn is echt niet iets wat onoverkomelijk is. Dat we nu toevallig met Sibon (Was onder een andere bondscoach dan Foppe echt niet opgeroepen. Bovendien is het überhaupt niet verplicht hem als dispensatiespeler 'af te staan'), Jong-a-Pin (bij ons geen basisspeler), Roy Beerens (welke plannen heeft Sollied met hem) en Bradley (waar speelt hij vanaf 1 september) in totaal 4 spelers 'kwijt zijn' is waarschijnlijk een incident.

Dat Sulejmani is verkocht, Elyounoussi pas maandag aan is gesloten en Kalou nog conditioneel moet 'bijtrainen' zijn externe factoren, zij staan los van de Spelen. Waren zij er op 1 juli al bij geweest en was ook Roorda fit geweest, dan hadden we nu deze discussie niet eens gehad waarschijnlijk. Dan hadden we namelijk gewoon een goede voorbereiding gehad.

In de competitie kunnen de Spelen-gangers ook geschorst/geblesseerd zijn. Dat moet je (tot op zekere hoogte - uiteraard is er niet voor iedereen een gelijkwaardige vervanger) binnen de eigen selectie op kunnen vangen. Natuurlijk gaat het om (grote) clubbelangen, maar als die 1-2 spelers die je eens in de 4 jaar (als we ons al weten te kwalificeren) een paar weken zou kunnen gaan missen ons punten gaan kosten, dan doen we als club toch echt iets verkeerd.
In case of doubt, make it sound convincing
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Vraagje, hoe vaak komt het nou voor dat Nederland met een voetbalelftal meedoet aan de olympische spelen?
Laatste keer was zo'n 50 jaar geleden dus snap niet dat zoveel klagen dat we een aantal spelers moeten missen en dat heerenveen zo getroffen wordt.

Tuurlijk het tournooi is eens in de 4 jaar, keren dat Nederland meedoet ligt vele malen lager.
Nu zijn we een keertje de pineut en krijgen andere spelers zoals Deekman in de voorbereiding een kans om zich te laten zien wat naar mijn idee goed uitpakt! Anders hadden vele nog nooit van hem gehoord denk ik.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Alleen Sibon zullen we echt missen, Beerens en Jong a Ping kunnen we nog wel opvangen, dus het valt allemaal wel mee.
En het kan zelfs zo zijn dat ze alweer thuis zijn voordat de competitie begonnen is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Lipton schreef: En het kan zelfs zo zijn dat ze alweer thuis zijn voordat de competitie begonnen is.
De finale is 23 augustus, geloof ik. Ik neem aan dat ze niet een week lang na de finale nog verplichtingen hebben, dus ze zullen sowieso op tijd zijn. Maar dat is het probleem ook niet. Het gaat om de automatismen. Deze spelers zijn al met al ruim een maand weg en je mag dan niet verwachten dat bij terugkomst alles direct klikt. Sibon zal niet direct aanvoelen wat een speler als Elyounoussi of Kalou doet, daar heb je gewoon tijd voor nodig.

Bovendien heb je na Volendam-uit direct alweer een interlandperiode, waardoor Heerenveen twee weken niet in actie komt. Dat is ook niet handig, omdat we op vrijdagavond alweer tegen Heracles spelen. Dan heb je 1 á 2 dagen om je echt optimaal voor te bereiden.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Calvin Jong-A-Pin lijkt morgen in de openingswedstrijd van het Olympisch elftal tegen Nigeria verzekerd van een basisplaats. Dat lijkt te kunnen worden opgemaakt uit de laatste training. Jong-A-Pin moet donderdag de niet geheel fitte Erik Pieters vervangen. De linksback trainde vandaag wel mee, maar na afloop moest hij zijn rechterknie wederom met een zak ijs behandelen.

Calvin Jong-A-Pin raakte eerder zijn basisplaats bij Jong Oranje kwijt aan Pieters die afgelopen zomer van FC Utrecht naar PSV verhuisde. Als de verdediger inderdaad in de basis begint, is hij de enige speler van sc Heerenveen die er tegen Nigeria vanaf de aftrap bij is.

Foppe de Haan verwacht een zware wedstrijd tegen de Nigerianen.,,'Ze spelen klutsvoetbal', aldus de bondscoach. ,,Hun spitsen vechten tot ze erbij neervallen. Onze verdedigers zullen daardoor negentig minuten geconcentreerd moeten zijn. Die eerste wedstrijd is belangrijk. Win je die, dan ben je al voor vijftig procent zeker van de kwartfinale.'

Vermoedelijke opstelling Oranje: Vermeer, Zuiverloon, Marcellis, Jaliens, Jong-A-Pin; De Guzman, Maduro, Emanuelson, Drenthe; Babel en Makaay
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

AZ levert meeste Olympiërs van allemaal

AZ-trainer Louis van Gaal heeft wel degelijk reden tot klagen. De ploeg uit Alkmaar levert van alle voetbalploegen de meeste Olympiërs. Net als Motagua, een club uit Honduras, moest AZ zes spelers afstaan.

Naast AZ doen ook andere Nederlandse clubs het goed. Ajax en sc Heerenveen moeten vier spelers afstaan. Daarmee dulden de twee Eredivisionisten alleen AZ, Motagua, Hawkes Bay United (Nieuw Zeeland, 5) en Shandong Luneng (China, 5) voor zich.

De Nederlandse voetbalcompetitie is bij de Olympische bondscoaches sowieso in trek. Maar liefst 28 voetballers die in Nederland uitkomen zullen in China actief zijn. Daarmee zijn de Eredivisie en de Jupiler League samen de competities die de meeste spelers kwijt zijn.
Bron: Voetbalprimeur.

Ik weet dat het al laat is, maar ik kom maar niet op de 4e Heerenveen speler. Sibon, JAP en Beerens weet ik, maar wie is de 4e?
Of zijn ze bij voetbalprimeur abuis?
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Ik weet dat het al laat is, maar ik kom maar niet op de 4e Heerenveen speler. Sibon, JAP en Beerens weet ik, maar wie is de 4e? Of zijn ze bij voetbalprimeur abuis?
Nee dat zijn ze niet Bradley is de 4e. Hij wil en mag weliswaar weg maar is nog steeds Heerenveen speler.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

Hansrob bedankt. Het is te laat voor mij. Maar nu kan ik gelukkig rustig slapen. :?
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Jalba schreef:Hansrob bedankt. Het is te laat voor mij. Maar nu kan ik gelukkig rustig slapen. :?
Wel terusten dan maar.

Sorry voor de offtopic oneliner :lol:
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ja je denkt dan alleen even aan Nederlandse spelers he, ik moet zeggen dat ik ook moeite had om op die 4e te komen! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Even een zijsprong:

Net 2de helft Belgie-Brazilie gekeken 0-1.. Maar ik hoop met recht dat die Rafinha echt zijn been nog eens breekt..

Wat naait die Felanni een kaart aan.. Bij de cornervlag is een duel waar hij niet geraakt wordt.. Hij gaat liggen maar het spel gaat door, meneer staat vrolijk op. Wandelt naar de middenlijn, de bal gaat uit en daar gaat hij weer theater liggen maken..

Nare vent.. Bah!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik weet het niet zeker maar volgens mij riep Fellaini iets richting de scheidsrechter en kreeg hij daarvoor zijn 2de geel. Want bij de vermeende overtreding laat de scheidsrechter doorspelen omdat er niks gebeurd.

De rode duivels kleurden in iedergeval rood! :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Sibon is in de rust ingevallen voor Makaay. Mooi dat hij zijn minuten meepakt.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Maar hij heeft ook helemaal niks gedaan, hij liep er maar wat verloren bij. Al moet ik wel zeggen dat ze hem ook helemaal verkeerd gebruiken.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik vond Vermeer echt heel goed keepen. In het Oranje presteert hij overigens altijd wel goed. Snap eigenlijk niet waarom hij bij Jong Oranje altijd een veel hoger niveau haalt dan in clubverband bij bv Willem II, waar ik hem altijd een wat onzekere indruk vond maken.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Foppe mag na de OS-winst niet met een Friese vlag lopen:
Zwaaien met de Friese vlag tijdens de Olympische Spelen in Peking is ten strengste verboden. Dat blijkt uit de huisregels van het organisatiecomité waarin staat dat het voor supporters niet is toegestaan vlaggen bij zich te hebben van regio’s of landen die niet zijn aangesloten bij het IOC.

Bij ontdekking zullen de vlaggen meteen in beslag worden genomen. Amnesty International heeft de Chinese maatregel donderdag bevestigd. Volgens een woordvoerder van Amnesty is dit één van de vele draconische maatregelen die de vrijheid van meningsuiting van sporters en supporters probeert in te perken.

“Het gaat niet alleen om de situatie in Tibet, de organisatie wil met zulke regels alles wat hen eventueel ongewelvallig kan zijn bij voorbaat al uitschakelen. Ik raad Friese sporters en supporters aan hun vlaggen in elk geval gewoon mee te nemen, dat is gewoon hun recht”, aldus een woordvoerder van de mensenrechtenorganisatie.

Aan de Olympische Spelen doen meer dan tien Friezen mee, onder wie voetbaltrainer Foppe de Haan en turner Epke Zonderland.

Bron: Telegraaf.nl/Feanfan.nl
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Blizzard schreef:Ik vond Vermeer echt heel goed keepen. In het Oranje presteert hij overigens altijd wel goed. Snap eigenlijk niet waarom hij bij Jong Oranje altijd een veel hoger niveau haalt dan in clubverband bij bv Willem II, waar ik hem altijd een wat onzekere indruk vond maken.
Kan mij de thuiswedstrijd tegen Willem II nog goed herinneren. Toen keepte hij echt een wereldpartij. Als je bv die uittrappen van hem ziet en je gaat dat vergelijken met die van VDB. Maar ik vind hem verder wat onrustig.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Makaay was zoals te verwachten niet op de training van het olympisch elftal. Evander Sno was wel gewoon aanwezig ondanks zijn aankomende schorsing.
De verrassing van de training was dat Piet Velthuizen ontbrak.
De medische staf van Oranje kon vrijdag niet zeggen hoe lang Makaay is uitgeschakeld. De aanvoerder liep echter alweer redelijk soepel door de gangen van het gerieflijke spelershotel in Tianjin.

Bondscoach Foppe de Haan liet tijdens een korte persconferentie voor de internationale media op voorhand weten dat de Feyenoorder zondag tegen de Amerikaanse ploeg niet meedoet.

In het Nederlandse kamp wilde de slimme Friese voorman echter Makaay nog niet helemaal uitsluiten.

Velthuizen

Velthuizen ontbrak wegens lichamelijke ongemakken. De reservekeeper van Oranje had 's nachts overgegeven in het hotel en kreeg van De Haan rust. "Piet kon niet pissen bij de dopingcontrole", lichtte de bondscoach vrijdag toe.

"Hij heeft toen heel veel moeten drinken. Misschien is hij daardoor onwel geworden. Je weet het nooit. Ik verwacht niet dat Piet lang is uitgeschakeld."
Evander Sno is ondertussen door zijn teamgenoten op de training gestraft voor zijn rode kaart :lol:
TIANJIN - De spelers van de Nederlandse voetbalploeg in China hebben een nieuwe 'olympische sport' verzonnen. Vrijdag na de training in Tianjin verzorgden onder anderen gangmaker Royston Drenthe, Ryan Babel en Evander Sno op het veld een introductie van het zogenaamde kontje schieten.

De verliezer van een spelletje, bijvoorbeeld de bal hoog houden met één keer raken, moet met zijn rug naar het veld aan de lat gaan hangen. De andere deelnemers mogen daarna proberen om hem van elf meter op zijn achterwerk te raken. Dat lukte vooral bij Sno, die zowel van Babel als van Drenthe een flinke pegel te verwerken kreeg, tot groot vermaak van alle andere Nederlanders op en rond het trainingsveld.

(c) ANP
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

AD Sportwereld (klikken voor vergroting):
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

SCH017 schreef:AD Sportwereld:
leuk 'plaatje', erg sterk gezien door die Toon.... :lol: :D
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Finale van het wielrennen was geweldig. Iemand gezien? Die Cancellara die nog even een gat van 30 seconden dichtrijdt in de laatste kilometer(s) :D.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Ronaldinho? Geraldinho! :D Fantastisch, die droge knal in de slotminuut. Het dovende vlammetje van de nachtkaars is plotseling weer echt Olympisch vuur.

Een hele matige vertoning vond ik het, tegen een modaal elftal met enkele getalenteerde aanvallers. Tot de 30e minuut was het redelijk met een goede goal. Daarna brachten de Amerikanen veel meer strijd en bleken een beter team. Oranje leek wel een Engelse eerstedivisieploeg, zoveel fantasieloze lange ballen. En dat zonder echte diepe spits, want die was geblesseerd.

De tweede helft vond ik een aanfluiting, waarbij Foppe zich ook het een en ander aan mag rekenen wat mij betreft. Hij wachtte veel te lang met wisselen in het terugzakkende, futloze elftal en bracht toen een verdediger voor een aanvaller. Vervolgens ging het mis en haalde hij zijn beste verdediger, Marcellis, eraf en bracht alsnog Sibon en Makaay. Oké, dat bracht op zich bar weinig, maar wel een Houdini-act.

Het kan door de smog en de hitte komen, maar tot nu toe vind ik dit elftal veel minder sterk overkomen het elftal van 2005 en 2006. Er zijn maar weinig spelers die echt indruk maken of zelfs maar hun normale niveau halen.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Foppe de Haan: "Als we allemaal hadden gedaan wat we hadden moeten doen..... dan was het zover niet gekomen".in

Wie zou(den) in de aanloop naar het toernooi de afspraken niet nagekomen zijn?
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Evert ten Napel meldde in zijn commentaar dat Royston Drenthe 'te weinig arbeid had geleverd in de aanloop'. Foppe was daar niet over te spreken en dat schijnt Drenthe gemerkt te hebben.

Kennelijk waren er zo nog meer 'verzakers' in de voorbereiding.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

in ieder geval Amrabat. Die is daardoor thuisgebleven. Dat heeft in de vi gestaan.
Ook Drenthe heeft zich niet helemaal aan de afspraken gehouden. Maar er zullen ongetwijfeld meerderen zijn.

Wat ik ook 'verdacht' vind is dat Pieters niet speelt. Heeft de hele voorbereiding gespeeld en pakt nu opeens geen minuten meer. Terwijl ik hem toch beter vind dan Jong a pin.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Volgens mij kreeg Maduro al eerder op zijn kop. In ieder geval is het erg teleurstellend wat hij laat zien. Het is toch duidelijk dat de meeste van deze jongere spelers toch echt routiniers om zich heen moeten om tot een goede prestatie te komen.
De keeperskwaliteiten van Vermeer zijn opvallend en ook de verdedigingskwaliteiten van Marcellis. Deze laatste moet veel corrigerend werk opknappen.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

feanfans schreef:Wat ik ook 'verdacht' vind is dat Pieters niet speelt. Heeft de hele voorbereiding gespeeld en pakt nu opeens geen minuten meer. Terwijl ik hem toch beter vind dan Jong a pin.
Pieters ontbrak de eerste wedstrijd door een blessure, ik neem aan dat 'ie daar nu nog steeds (te veel) last van heeft..
In case of doubt, make it sound convincing
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ja ik heb het gezien. Was wel fenomenaal wat hij deed.
Wel jammer dat hij het niet door kon trekken tot goud, leek wel dat hij zover niet gedacht had :lol: Plan was om bij de voorste 3 te komen maar wat daarna leek niet over nagedacht.

Stand medailles: 1x goud (zwemmen vrouwen estafette) en 1x brons (judo mannen tot 60kg)
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Hierbij wil ik toch even de NOS bedanken voor het perfecte beeld wat ik heb op mijn pc, dit maakt het werken een stuk aangenamer :mrgreen: :mrgreen:

Edit: ik wilde het net posten Gekko, het is aangenamer dan werken maar daar is ook alles mee gezegd.

Edit 2: en wat hebben ze een mazzel, wat een prachtig schot van die kleine jappaner

Edit 3: een makkelijk gegeven strafschop welke Sibon echt heeeeel slecht inschiet, maar goed het is 1-0
Laatst gewijzigd door Squerrel op 13-08-2008 12:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het is vrij kansloos lange halen voetbal. Hij zal toevallig een keer goed moeten vallen maar overtuigend is het niet. Ook opvallend: geen speler in de middencirkel bij verdedigende corners. De afvallende/weggewerkte bal is dus altijd voor de tegenstander terwijl je zelf uit de verdediging loopt en dus de organisatie wat minder strak hebt staan. Werd bij Heerenveen ook altijd zo gedaan.
Verder een beleving vooral bij de beteren die nergens op lijkt (hooguit op een schooolreisje)
Plaats reactie