Buitenlands voetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gemeente Liverpool: Reds en Blues in een stadion

Berichtdoor michel » 21-09-2003 11:08

Liverpool en Everton in één stadion? Als het aan de gemeenteraad van Liverpool ligt, is dat geen utopie. De stadsbestuurders vinden dat beide rivalen maar eens daarover moeten praten.
Zowel Liverpool als Everton heeft plannen om een nieuw stadion te betrekken. The Reds overwegen Anfield te verlaten voor een nieuw te bouwen arena in Stanley Park, terwijl The Blues al lange tijd weg willen van Goodison Park, maar er tot nu toe nog niet in geslaagd zijn een geschikte lokatie te vinden.
'Het toekomstige succes van beide clubs - zowel op als naast het veld - heeft een grote invloed op dat van de stad. Het is belangrijk dat alle opties voorzichtig en grondig worden bestudeerd. En dat is inclusief de optie om het stadion te delen', vertelde David Henshaw, voorzitter van de gemeenteraad.
Volgens raadslid Mike Storey zouden Everton en Liverpool een 'substantiële gift' tegemoet kunnen zien als zij instemmen met de bouw van een 'gedeeld stadion'.


Liverpools 'stadiondirecteur' Rick Parry heeft al laten weten dat Liverpool FC binnen nu
en twee weken de stadionplannen gereed heeft en dit niet als een optie ziet.
Maar Everton is nog zoekende nadat hun gewenste lokatie (Kings Dock) werd
afgewezen door de projectontwikkelaars aldaar (te weinig financiele middelen).

Het zou dus kunnen dat de gemeente hun invloed gaan gebruiken door aan de ene kant
LFC onder druk te zetten om te wachten en ze aan de andere kant een vette (financiele)
kluif voor te houden.
Ben benieuwd of er in 2007 een Engelse versie van san Siro/ Giuseppe komt.

edit: nog even mijn mening, ik ben hier absoluut tegen. Ik vind het stadion enorm
belangrijk voor de cultuur en uitstraling van een club, zeker in engeland is het karakter
van clubs geweldig. Laat ze aub allebei een eigen stadion houden.
Laatst bijgewerkt door michel op 21-09-2003 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor IL Fenomeno » 21-09-2003 12:23

Laat dit alsjeblieft niet doorgaan. Deze twee clubs verdienen beide een eigen stadion. The Everton-supporters zullen toch geen standbeeld van Bill Shankley voor 't stadion willen? Of een hek met de tekst "You'll never walk alone"? Of een bordje boven de spelerstunnel waar op staat "This is Anfield"?
En wat voor kleur zouden de stoeltjes moeten hebben? Paars, om het rode en blauwe kamp tevreden te houden? Of juist een neutrale kleur, die het hele stadion gelijk minder sfeer geeft.
In mijn ogen verliezen de clubs op zo'n manier veel te veel van hun eigen identiteit, daarnaast zullen de supporters dit ook niet zo maar laten gebeuren.
Avatar gebruiker
IL Fenomeno
Selectiespeler
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23-12-2002 17:09

Berichtdoor Sjoerd » 21-09-2003 12:53

Zie je het al voor je?

SC Heerenveen en cambuur in een stadion ergens langs de snelweg tussen Heerenveen en leeuwarden?

:roll:
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor The North » 21-09-2003 13:21

Nooit doen..!!

Ik kijk ook niet graag naar Sc Heerenveen.. in een geel stadion!!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Satyr1 » 29-09-2003 18:07

Offtopic:

de bijnaam van Everton is The Tofees en niet de Blues (= Chelski)

Maar goed, het blijft een raar idee.

Ook (de stad) Liverpool zit weer in een recessie :|
Avatar gebruiker
Satyr1
Bankzitter
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 02-02-2003 19:28
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor michel » 30-09-2003 15:49

Satyr schreef:Offtopic:

de bijnaam van Everton is The Tofees en niet de Blues (= Chelski)



Ik weet het, the toffees is inderdaad leuker (heeft te maken met 'Everton Mints', een
snoepfabriek in Liverpool) maar the blues is zowel voor Everton als Chelski (ook wel
the pensioners genoemd :D ) een bijnaam, trouwens Man-city en birmingham-city
hebben ook deze bijnaam.
Net zoals Arse... the gunners maar ook the reds worden genoemd.

Wat betreft het groundsharing verhaal, de voorzitter (zo noem ik 'm maar) van Everton
vindt het economisch niet meer dan logisch maar qua voetbalcultuur vindt ie 't niet
kunnen, dus moeten ze afwegingen maken. De supporters stemmen duidelijk tegen, The
Daily Post heeft een enquete gehouden waaruit blijkt dat 70% van de Merseysiders
tegen een gezamenlijk stadion is.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Beetle » 07-11-2003 13:18

Off-topic:

Kun je van die Latijnse ondertitel niet een spandoek maken?
Wat betekent dit? Trots van het noorden?


On-topic:
In München gaat het ook gebeuren. Een stadion voor zowel Bayern als 1860. Het stadion wordt geloof ik wit. En als Bayern speelt wordt het met rode spots beschenen, bij 1860 met blauwe.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Heert-Jan » 07-11-2003 14:00

Men heeft het ooit eens in zijn bol gehaald om een plan te maken waarbij Tottenham en the gooners 1 stadion gaan bespelen, en hebben dit vervolgens voorgelegd aan de fans. Uitkomst mag duidelijk zijn, aan de reacties te zien was het(buiten het financiële dan) nooit goed gekomen.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Niels » 07-11-2003 18:10

In München gaat het ook gebeuren. Een stadion voor zowel Bayern als 1860. Het stadion wordt geloof ik wit. En als Bayern speelt wordt het met rode spots beschenen, bij 1860 met blauwe


Niks nieuws, die delen nu ook al het Olympisch Stadion.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Beetle » 07-11-2003 20:30

Klopt. Maar het nieuwe stadion zal gebouwd worden als voetbalstadion voor beide clubs. Bayern was lange tijd de enige club die het thuis noemde. In Engeland is nog zo'n voorbeeld. Wimbledon en Crystal Palace delen ook een stadion. Fullham speelt er nu ook geloof ik, al is dat een tijdelijke maatregel.
Het stadion van Wimbledon was afgekeurd en is nu... een hondenrace baan!

Afbeelding
Echt! Dit was het voetbalstadion van Wimbledon.

nog een link.
260 graden foto's

Sindsdien is Wimbledon een nomaden club.

Het stadion is ook voor speedway gebruikt.
Afbeelding

Tegenwoordig speelt Wimbledon in een hockey stadion in Milton Keynes. Dit is een tijdelijke maatregel want inmiddels zijn ze eindelijk bezig een nieuw stadion te bouwen. Dit wordt een stadion met plek voor 28000 man.

http://www.askmk.com/wimbledon/

Maar het gaat niet best... Ze staan onderaan in de stand.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Jeroen » 07-11-2003 22:19

Fulham speelt nu tijdelijk op Loftus Road, het stadion van Queens Park Rangers.

Verder heeft Heert-Jan eens een mooi stuk over Wimbledon hier op het forum geplaatst, de supporters zijn massaal overgestapt op de amateurtak, die in de conference aan het ballen zijn. Geen idee hoe het er nu voor staat trouwens.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Heert-Jan » 08-11-2003 09:01

http://www.afcwimbledon.co.uk

14 gespeeld(niet iedereen heeft hetzelfde aantal gespeeld, de 1 12 de ander 17 :) ) en ze hebben alles gewonnen. Er komen tussen de 2500 en 3000 fans.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Roukie67 » 09-11-2003 22:06

Ik moet Anfield nog eens zien. Wie heeft een goede tip om aan losse kaarten te komen? Uiteraard kan ik de club zelf benaderen, maar zijn er nog andere wegen?
GSVK, the Blue Devils!!
Avatar gebruiker
Roukie67
Selectiespeler
 
Berichten: 161
Geregistreerd op: 03-12-2002 14:45
Woonplaats: Akkrum

Berichtdoor michel » 10-11-2003 12:26

Beetle schreef:Off-topic:

Kun je van die Latijnse ondertitel niet een spandoek maken?
Wat betekent dit? Trots van het noorden?


(nog steeds off-topic)
Het zou inderdaad trots van het Noorden moeten betekenen maar uit ervaring weet ik
dat mijn Latijn niet foutloos is :D Er zou dus een grammaticaal foutje in kunnen zitten
maar dat zou een kenner er direct uit kunnen halen.
Een spandoek hiervan zou redelijk origineel zijn (het klinkt wel lekker vind ik zelf) maar ik
ben zelf niet zo'n spandoekman.

Heert-Jan schreef:Men heeft het ooit eens in zijn bol gehaald om een plan te maken waarbij Tottenham en the gooners 1 stadion gaan bespelen, en hebben dit vervolgens voorgelegd aan de fans. Uitkomst mag duidelijk zijn, aan de reacties te zien was het(buiten het financiële dan) nooit goed gekomen.


Lijkt me duidelijk, dit is in de meeste gevallen zo; de rivaliteit tussen clubs is vaak het
grootst binnen de eigen stadsgrenzen. Toch vraag ik me af (weet iemand dit?) hoe het
destijds in Milaan is verlopen, zijn toch ook niet elkaars beste vrienden.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Liverpool FC

Berichtdoor John Barnes » 20-11-2003 16:11

Zou je niet eerst eens checken wat dat onderschrift betekend voordat je dr een spandoek van wilt maken Beetle? Misschien betekend t wel "Heerenveen kampioen zonder Beetle in het stadion:. Maar goed, ik ben me bewust van het feit dat je in de "cultuur"van de voetbalfan niet te snel een grote mond moet hebben voordat ze je kennen. Hierarchie in supporterland enzo....allez....
:shock:

In ieder geval, on topic: Alsjeblieft geen stadion voor beide teams, zolang Notts en Forest met alleen een rivier tussen hen in kunnen voortbestaan en Dundee United en Dundee FC zowat in dezelfde straat zitten moeten twee grote clubs als Everton en Liverpool (of is Everton nu weer geen topclub omdat ze niet draaien....je weet t maar nooit in kortzichtig supporterland..... :roll: ) toch hun eigen thuisbasis kunnen onderhouden?

Nee dus....anders kunnen we dr net zo goed McLiverpool Global FC van maken. Mooi zo'n windows dingetje op t shirt.....
To put it in another way....don't try this at home...
Avatar gebruiker
John Barnes
Bankzitter
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 20-11-2003 15:44
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor IL Fenomeno » 21-11-2003 11:59

Roukie67 schreef:Ik moet Anfield nog eens zien. Wie heeft een goede tip om aan losse kaarten te komen? Uiteraard kan ik de club zelf benaderen, maar zijn er nog andere wegen?


Op internet zijn vele sites waar kaarten aangeboden worden, hier gaat het echter om het zogenaamde 'touting', waarbij de kaarten voor een veelvoud worden aangeboden(200 euro voor een topwedstrijd is al niks). http://www.startripper.nl is zo'n site.
Een andere manier is om je veel te laten horen op de discussiefora, die hebben vaak wel een ticketafdeling waar kaarten die mensen over hebben worden doorverkocht(voor de originele prijs). Een goed voorbeeld is http://www.redandwhitekop.com
De derde methode is VIP-kaarten kopen. Het schijnt dat deze kaarten makkelijker te krijgen zijn dan normale tickets, al betaal je er wel 60 pond voor en zit je niet tussen de meest fanatieke supporters, wel krijg je in de pauze een kopje thee :wink:
In het verleden heb ik twee keer kaarten via de officiële ticketbox gekregen(info staat wel op http://www.liverpoolfc.tv), maar dat kan pas 28 dagen voor de wedstrijd en de kans dat je er bij de ticketoffice doorkomt is zéér klein(niet zo handig als je een goedkope vlucht met Easyjet wilt boeken). Ik heb het toen met een keurig slijmbriefje geprobeerd met het geld erbij in, dit was wel een groot risico, maar ik heb de tickets tot twee keer toe op deze manier ontvangen. Hierbij moet wel gezegd worden dat de laatste keer dat ik op deze manier tickets heb gekregen in 2000 was en dat dit waarschijnlijk alleen tegen de kleine tegenstanders mogelijk is.

Je kunt me btw altijd een mailtje sturen.
Avatar gebruiker
IL Fenomeno
Selectiespeler
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23-12-2002 17:09

Berichtdoor michel » 23-11-2003 15:24

De onderhandelingen lijken inmiddels ontploft te zijn. Naast het probleem dat de
rivalen elkaar moeilijk kunnen uitstaan zijn er een aantal andere problemen.

LFC heeft zeer vergevorderde plannen die ze binnenkort willen gaan uitvoeren, verder
ziet LFC er voor hunzelf geen financiele voordelen aan. Everton is iets bijgedraait,
omdat zij hun eigen plannen voor een stadion anders op de langere termijn zullen
moeten schuiven.
Everton wilde alleen meedoen als de overheid hun (grootste) deel wilde betalen. De
overheid zelf wilde dit niet en ook bij de Liverpool FC is dit voorstel niet goed gevallen,
zij willen niet hoeven boeten voor de aartsrivalen.

De Liverpudlians gaan dus waarschijnlijk gewoon verder waar ze gebleven zijn en de
Evertonians zullen geduld moeten hebben. Liverpoolsupporters zijn vooral opgelucht
terwijl de fans van Everton verdeeld zijn.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Jeroen » 29-11-2003 00:58

Over 2 clubs in 1 stad gesproken:

Man helpt broer alleen als fan Manchester United
Bron: RTL Text
De Engelsman Martin Warburton wilde zijn broer Paul Warburton, die aan leukemie (bloedkanker) lijdt, best een stamcel doneren, zodat deze kon worden getransplanteerd. Daarvoor moest Paul echter wel eerst fan worden van Manchester United.

Martin liet zijn broer Paul, die fan was van Manchester City, een contract tekenen waarin hij beloofde voortaan te juichen voor Manchester United. Verder moet hij voortaan iets roods dragen, spullen van Manchester United kopen en zijn huis schoonmaken met een shirt van Manchester City.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor H-J » 05-07-2004 13:13

Om nog even terug te komen op Wimbledon. Het Wimbledon zoals vroeger bekend als de crazy gang, heet inmiddels Milton Keynes Dons :? De first division heet inmiddels English League Championship en de vroeger second division is inmiddels English League One..
Laatst bijgewerkt door H-J op 05-07-2004 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Jeroen » 05-07-2004 14:45

Roepnaam is Milton KD inderdaad, dramatisch. Ik kon je oude topic niet meer vinden, waar heb je dat toen gepost HJ? Kijk ook eens op http://www.footballculture.net, staat ook ergens iets over Wimbledon.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor H-J » 05-07-2004 15:23

Dat oude topic had ik geprobeerd te zoeken, misschien issie te oud. Kwam bij het zoeken hier, maar zal in het vervolg de trends volgen en een nieuw topic openen. :wink:
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Luna » 14-07-2004 16:13

Tieme is top schreef:Zie je het al voor je?

SC Heerenveen en cambuur in een stadion ergens langs de snelweg tussen Heerenveen en leeuwarden?

:roll:


Everton is nog altijd geen echte vijand van Liverpool, de supporters van deze 2 clubs zien de clubs als broertjes die vaak hun gelijk uitvechten bij onderlinge wedstrijden en daarom zijn de derby's altijd zo beladen (zoals bijna alle derby's beladen zijn)
Natuurlijk zijn er supporters van Liverpool of Everton die die andere stadsgenoot echt haten maar dat zijn er niet veel.
De haat van de "reds"supporters gaat naar Manchester United, niet voor niets staat die club bekend als "het ajax van engeland".
Toch past het niet echt in de engelse voetbalcultuur clubs als de boven genoemde samen in één stadion te laten spelen.
Avatar gebruiker
Luna
Selectiespeler
 
Berichten: 183
Geregistreerd op: 21-01-2004 22:32
Woonplaats: Rotterdam-Centrum

Supertalent

Berichtdoor Jeroen » 25-01-2005 17:32

Een braziliaans gozertje van 10, Jean Carlos. Niet normaal wat die laat zien... Hij maakt goals waar vele profvoetballers alleen maar van kunnen dromen.

http://rapidshare.de/files-en/432785/je ... s.wmv.html

Voordat je kan downloaden moet je even 45 seconden wachten..
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Lipton » 25-01-2005 17:49

Ach, heb zovaak van die kinderen gezien die als super talenten werden beschreven, en uiteindelijk naar een amateur club moesten...
Vooral bij Barcalona gebeurt dat vaak, dan krijgt een kind van 14 al een uber groot contract, en dan eindigen ze als een hoop stront..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Bliksem » 25-01-2005 17:54

Carwood Lipton schreef: en dan eindigen ze als een hoop stront..


God Jesus juh hoop stront, wanneer hou jij nou eens op met je geblaat. Snap je het dan nog steeds niet??? :crying:
Fanmasters kunnen jullie alsjeblieft niet eens wat aan deze jongen doen?? Ik denk dat bannen de enigste optie is, want wat hem ook vertelt wordt hij leert er toch niks van. Ik weet zeker dat dit een hoop ergenissen zal voorkomen, bij menig forum gebruiker.

P.s. Het filmpje deed het bij mij niet Jeroen.
Laatst bijgewerkt door Bliksem op 25-01-2005 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Bliksem
Selectiespeler
 
Berichten: 181
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:29
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Tysken » 25-01-2005 17:57

Zijn idd hele fijne doelpunten!
Een typisch Nederlandse reactie zou zijn: het zijn wel vaak dezelfde doelpunten, schijnbeweging, goal.
Wat is dus het niveau van de tegenstander?

Feir is wel dat er beauties bij zitten, dat wel!
Het is leuk scouten bij Real Madrid...
Avatar gebruiker
Tysken
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 15-10-2003 14:19
Woonplaats: Madrid, Spanje

Berichtdoor Jeroen » 25-01-2005 17:58

Carwood Lipton schreef:Ach, heb zovaak van die kinderen gezien die als super talenten werden beschreven, en uiteindelijk naar een amateur club moesten...
Vooral bij Barcalona gebeurt dat vaak, dan krijgt een kind van 14 al een uber groot contract, en dan eindigen ze als een hoop stront..


Heb je het filmpje nou bekeken?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fladian » 25-01-2005 18:18

Ongelovelijk... :shock:
Als de datum klopt wat ze zeiden in 't begin (toen ie 'n geel shirt aan had leuk ie wat ouder, vind ik) dan gaat de wereld nog wel wat te horen van hem krijgen.

Carwood, kijk eerst maar het filmpje en beslis dan maar wat je ervan vind. :asian:
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor mechielz » 25-01-2005 18:34

Echt zwaar indrukwekkend, mag wel bij mijn Heeg E3 in het team. :D
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Lennart » 25-01-2005 19:21

Jezus wat een balgevoel heeft hij!!! En schieten kan hij ook verschrikkelijk goed!
St James' Park!!!
Avatar gebruiker
Lennart
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 23-12-2002 14:21
Woonplaats: Duiven

Volgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten