EK 2008 Oostenrijk/Zwitserland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Skopperij » 24-06-2008 17:44

Guus Gorodnikov! Dat klinkt nog mooi ook. Dat joch gaat later heel belangrijk worden voor de wereld. 8)
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Squerrel » 25-06-2008 07:55

RUSLAND - Afgelopen zaterdag werd de ploeg van Marco van Basten met 1-3 uitgeschakeld door de Russen, onder leiding van Guus Hiddink. Een Russische ploeg die sterker dan ooit speelde en niet moe te krijgen was.

Volgens UEFA reglementen zou de wedstrijd eigenlijk al overgespeeld moeten worden. Het terugnemen van een gele kaart door een arbiter mag namelijk niet. De KNVB heeft laten weten dat ze niet verder zullen procederen, maar zullen ze dat ook doen bij doping gebruik aan Russische kant?

De BBC heeft vandaag een artikel geplaatst waarin de mogelijkheid wordt genoemd dat de Russische spelers aan de doping waren. Dit zou onder andere te zien zijn geweest aan de blauwe tong de nummer 10, Andrei Arshavin. Een blauwe tong is een na effect van doping.

Als de BBC hierin gelijk heeft zouden de Russen gediskwalificeerd moeten worden. Daarbij zou Oranje komende donderdag toch nog moeten spelen tegen Spanje.

Ik weet niet van welke site dit afkomstig is.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Superfries88' » 25-06-2008 09:31

Twee verschillende wedstrijden, zelfde kenmerken.

Afbeelding
Afbeelding

De bovenstaande foto schijnt genomen te zijn bij Rusland-Nederland. Of hij gebruikt vaker of het is gewoon overdreven. Ik gok op het laatste.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Jeroen » 25-06-2008 10:38

blauwe gatorade?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Squerrel » 25-06-2008 10:43

Jeroen schreef:blauwe gatorade?


Daar krijg je inderdaad wel een blauwe tong van
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Gekko » 25-06-2008 10:44

En aan zijn gezichtsuitdrukking te zien vindt hij die niet eens lekker. Niks aan de hand dus.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor ALS 26.000 » 25-06-2008 20:45

Die lui gebruiken gewoon, duidelijk zaak, alleen ze controleren in de voetballerij veel minder dan bij wielrennen.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Superfries88' » 25-06-2008 20:49

Waarom is dat duidelijk?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

EK 2008 - Finale

Berichtdoor Superfries88' » 25-06-2008 21:48

Zondag in Wenen zal de EK-finale worden gespeeld. Vanavond heeft de eerste ploeg zich geplaatst voor de finale: Duitsland. De Duitsers waren met 3-2 te sterk voor Turkije, een logische zege zou je kunnen zeggen. Al ging het niet eenvoudig.

Morgenavond strijden Rusland en Spanje voor het overige finaleticket. Wie gaat het worden en nog belangrijker, wie gaat er zondag winnen?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor ItFean82 » 26-06-2008 06:36

ALS 26.000 schreef:Die lui gebruiken gewoon, duidelijk zaak, alleen ze controleren in de voetballerij veel minder dan bij wielrennen.



Dat dacht ik niet....

UEFA has released further details of the blood-testing programme to be used at UEFA EURO 2008™, seeing it as another crucial deterrent in the fight against doping.

'Tough stance'
The UEFA Executive Committee decided at its meeting in Heerenveen, Netherlands on Saturday that blood tests will be carried out at all 31 matches in Austria and Switzerland, while the 16 qualifiers will also be subjected to out-of-competition blood-testing. The European governing body said today the decision "has further strengthened UEFA's tough stance against doping in football". In addition, UEFA President Michel Platini said it was crucial to guarantee "the scourge of doping is not allowed to taint the world of football".

Extra controls
Saturday's ruling means that in addition to testing urine for unauthorised substances, the blood of the two players per team selected at the end of each match for doping control will also be tested. This will allow doctors to check for illegal substances which have hitherto been hidden from urine-testing - including blood transfusions, synthetic haemoglobin and growth hormone. "The decision was taken based on the latest scientific knowledge and data as recommended by the UEFA Anti-Doping Panel and UEFA Medical Committee," said a statement. "It comes at a time when the World Anti-Doping Agency has set up a working group involving several stakeholders to develop international standards for introduction in 2008."

Another weapon
Mr Platini added: "Football has a very good reputation in the fight against doping, and now with the decision to introduce blood-testing at UEFA EURO 2008™, both at the competition and out-of-competition, we are further stepping up our controls. We must make sure that the scourge of doping is not allowed to taint the world of football and this is another weapon in our armament."

Activities stepped up
UEFA has stepped up its anti-doping activities over the past years, with an increased budget and more tests across the board in UEFA competitions, as well as the creation of an anti-doping unit within the European body's administration. UEFA introduced out-of-competition doping controls in the 2005/06 season. In 2006/07 all 32 UEFA Champions League teams were controlled at least once. In total, 51 visits were conducted, with 506 players tested, an increase of 83 players on the previous season. A total of 431 samples were tested for the banned substance EPO, with no positive cases reported.

Education sessions
Younger players are also being targeted to warn them about the dangers of taking drugs, especially recreational drugs. Education sessions take place at each youth final round, with each participating team attending a one-hour meeting where they are advised to take extreme care to avoid potentially damaging their careers.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: EK 2008 - De kwartfinales

Berichtdoor Squerrel » 26-06-2008 07:10

ALS 26.000 schreef:Die lui gebruiken gewoon, duidelijk zaak, alleen ze controleren in de voetballerij veel minder dan bij wielrennen.


Inderdaad, alle (voormalig) oost blokkers gebruiken. Dat was vroeger al zo en nog steeds, je hebt helemaal gelijk ALS26000. :huh:
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor forca hveen » 26-06-2008 10:42

Nou ten eerste vond ik het niet een logische zege. Voor de wedstrijd zou je hebben gezegd dat het een logische zege zou zijn. Turkije had te kampen met zoveel personele problemen en dan ook nog eens tegen duitsland spelen dat moet wel mis gaan, maar toch waren het de turken die het meest gevaarlijk waren. De turken hadden het in mijn ogen verdiend om te winnen.
Ondanks dat de turken enorm goed speelden had ik bij het eerste doelpunt al zoiets van het moet wel mis gaan. De turken hadden nog niet eerder dit EK het eerste doelpunt gemaakt in een wedstrijd. Om deze reden had ik toen al het idee dat het niet goed kon gaan al weet ik niet waarom, was zo'n vaag voorgevoel. Toen de turken in de 86e minuut de 2-2 maakten had ik echter het gevoel dat ze nu de 3-2 ook nog wel zouden maken. Maar helaas, dit ging niet door dankzij een doelpunt van die duitsers in de 90e minuut. Velen zullen zeggen dat het typisch duits is, maar zelfs de commentatoren op tv noemden het in eerste instantie een turks trekje van de duitsers. Vind het enorm jammer dat de turken eruit liggen omdat ze bij mij in elk geval veel sympathie op hadden gewekt met hun strijdlust en knokken tot laatste fluitsignaal, voor het einde is alles immers nog mogelijk.

Wat betreft Rusland en Spanje maakt het mij niet zoveel uit wie er wint, wat ik wel hoop is dat een van deze twee duitsland zal verslaan in de finale. Als Rusland de finale zou winnen kunnen we in elk geval zeggen dat we door de europees kampioen zijn uitgeschakeld wat toch niet zo slecht klinkt. Hoop in elk geval op een mooie wedstrijd vanavond.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor forca hveen » 26-06-2008 12:21

AMSTERDAM - De finaleplaats is binnen voor Duitsland, maar een makkelijke kwalificatie was het allerminst. Miroslav Klose is dan ook alleen tevreden over de eindstand.

“Het was geen goede wedstrijd van onze kant” zegt de spits op de site van de UEFA. “Maar we speelden wel met passie en verdienen de overwinning. Het was niet onze bedoeling zo te spelen. De Turken zaten beter in de wedstrijd. Ze speelden de bal goed rond en oogden zeer zelfverzekerd.”

De aanvaller was woensdagavond belangrijk voor zijn team met een rake kopbal. “Doorgaans maak ik mijn doelpunten altijd in de groepsronde, maar dit toernooi ben ik vooral trefzeker in de knock out-fase. Nu wil ik ook in de finale scoren.”


Foto: ANP | Klose torent boven de Turkse defensie uit

Teamgenoot Lukas Podolski was een zelfde mening toegedaan. “We haalden niet het niveau van de wedstrijd tegen Portugal, dat heeft iedereen kunnen zien. Maar we hebben een zeer sterk Turkije verslagen, dat bleef vechten en als underdog niets te verliezen had. Nu kunnen we op een relaxte manier bekijken wie onze tegenstander wordt in de finale.”

Simon Rolfes kwam woensdag gehavend uit de strijd. De middenvelder liep een hoofdwond op en moest in de rust de strijd staken. “Het was lange tijd een erg moeilijke wedstrijd voor ons, maar toen Philipp Lahm van links naar binnen sneed wisten wij op de bank al dat hij ging scoren.”
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor forca hveen » 26-06-2008 13:42

Blauwe tong mysterie is opgelost.
Zoals eigenlijk al eerder hier werd opgemerkt bleek het aan het drinken van de russen te liggen. Ze hebben de blauwe aquarius (die ik zelf ook erg lekker vind) waar je dus een enorm blauwe tong van krijgt en als je niet oppast ook blauwe lippen :lol:

AMSTERDAM - De dopingvermoedens rond Andrei Arshavin lijken verleden tijd. De juichende Rusland-spits had zowel tegen Zweden als in het duel met Nederland een blauwe tong, wat veel stof deed opwaaien.

Uit nadere bestudering van de beelden blijkt dat de Russische ploeg voor en na de wedstrijd Aquarius Blue Ice drinkt, een frisdrank die de kleur blauw achterlaat op de tong. Blauwe tongen worden in de sportwereld vaak geassocieerd met dopinggebruik.

Het elftal van Hiddink maakt op het EK indruk door elke wedstrijd 90 minuten (of langer) vol door te gaan zonder te verslappen.

© NUsport
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Superfries88' » 26-06-2008 22:39

Finale: Duitsland-Spanje

David Villa mist zondag de EK-eindstrijd tegen Duitsland. De aanvaller van Spanje liep in de halve finale tegen Rusland (3-0) een spierblessure op. Hij ging al in de eerste helft naar de kant.

"David kan zondag niet spelen, hij heeft een spier verrekt", liet bondscoach Luis Aragones donderdagavond weten. Villa is met vier doelpunten de topscorer van de Europese eindronde.

Bron: FCUpdate.nl


Er is een poll toegevoegd.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor forca hveen » 27-06-2008 12:28

Als Michel Platini het voor het zeggen had, zou het EK voetbal voortaan in augustus plaatsvinden. Aangezien Platini voorzitter is van de UEFA zou het zomaar kunnen dat het ook daadwerkelijk gebeurd.

Het EK voetbal wordt nu in de maand juni als een soort toetje gespeeld. Vooral sterspelers die tot de laatste dag meedoen om kampioenschappen én Champions League, beginnen vaak vermoeid aan het eindtoernooi. Zonde, zegt Michel Platini.

Als het aan hem ligt, vindt het eindtoernooi voortaan in augustus plaats. Dat meldde de voorzitter van de UEFA woensdag in de Franse krant Le Monde. Dat is echter niet zomaar geregeld. ".. we moeten tot overeenstemming komen met de clubs en een nieuwe kalender samenstellen", aldus Platini.

bron: ek-wk.nl

Als dit daadwerkelijk gaat gebeuren zou dat betekenen dat de russen niet weer kunnen winnen op fitheid omdat die langer de tijd hadden om bij te komen van de competitie. Ben benieuwd wat hier daadwerkelijk van terecht gaat komen.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Superfries88' » 28-06-2008 18:50

WENEN - De Duitse aanvoerder Michael Ballack dreigt de finale van het EK tegen Spanje aan zich voorbij te moeten laten gaan. De middenvelder heeft een spierblessure in zijn rechter kuit, zo liet de Duitse voetbalbond zaterdag weten.

Ballack trainde vrijdag en zaterdag niet mee met de selectie van bondscoach Joachim Löw. De 31-jarige ster van Duitsland werd zaterdag in het spelershotel in Tenero behandeld.

Ballack miste zes jaar geleden al de finale van het WK tegen Brazilië. De middenvelder was toen geschorst.

Bron: ANP
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Gekko » 29-06-2008 07:51

Duitse tv meldt dat hij wel speelt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor JayT » 29-06-2008 10:02

Gekko schreef:Duitse tv meldt dat hij wel speelt.


hm...balen :mrgreen:
neej, serieus...Ik mag voor het voetbal hopen dat Spanje wint. Spelen dit EK toch ook verrassend 'fris' en aardig constant...het heeft toch terecht van Rusland gewonnen...
Je bent toch automatisch een beetje voor de outsider (Spanje dus). Duitsland heeft al vaak genoeg gewonnen en zou leuk zijn voor Españoles om eens (eindelijk weer) een prijsje te pakken.
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Riverside » 29-06-2008 10:23

Spanje verdient de EK-titel het meest. Ze hebben tot nog toe alle wedstrijden gewonnen en spelen verzorgd voetbal.

Maarja, in een finale zeggen statistieken natuurlijk niets, en kunnen de Duitsers er ook zomaar met de titel vandoor.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Glick » 29-06-2008 16:44

Duitsland gaat winnen! Tenminste.. dat heb ik voorspeld. Als Spanje wint loop ik een kleine € 150,- mis.
Dat zou natuurlijk eeuwig zonde zijn!
Legendarysk
Avatar gebruiker
Glick
Basisspeler
 
Berichten: 502
Geregistreerd op: 14-01-2003 15:43
Woonplaats: Oudeschoot

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Janneman » 29-06-2008 17:57

Spanje gaat winnen, ze voetballen het beste dit kampioenschap en hebben, op Italië na, al hun wedstrijden vrij eenvoudig gewonnen. Ik vind ook dat het spaanse team meer klasse in elke linie bezit dan Duitsland. Ik persoonlijk, kan niets meer winnen met mijn ek-poule, gok er op dat Spanje met 3-1 wint. :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Skopperij » 29-06-2008 18:17

Duitsland heeft Lehmann onder de lat. Als je vijf keer op doel schiet laat 'ie er altijd wel één of twee door. Spanje wint dus.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor ItFean82 » 29-06-2008 18:50

Skopperij schreef:Duitsland heeft Lehmann onder de lat. Als je vijf keer op doel schiet laat 'ie er altijd wel één of twee door.


Maar dan schopt Duitsland in de blessuretijd de winnende erin.....
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor ALS 26.000 » 29-06-2008 21:14

Voorlopig heeft Lehmann ook een boel ballen gepakt. De Spanjaarden zijn technisch zoveel beter dan die beperkte Duitsers, maar het is nog steeds maar 1-0.....
Ik mag toch van ganser harte hopen dat die Duitsers niet winnen met hun beperkte team. Spanjaarden verdienen het. Daar durf ik ook gerust van te zeggen dat ze beter zijn dan Nederland.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Superfries88' » 29-06-2008 22:45

Spanje wint het EK door met 1-0 te winnen van Duitsland. Zowel qua veldspel en resultaat gewoon de beste ploeg van het toernooi, daar zal weinig discussie over zijn. De Duitsers vielen me erg tegen. Het is een typische toernooiploeg, maar op de één of andere manier leek (en achteraf was) dit echt het maximaal haalbare te zijn.

En nu maar weer nationaal voetballen :).
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor André » 29-06-2008 22:51

Leuke finale gezien!

Studio Sportzomer gezien?
Ik vond die compilatie op het einde van het programma een beetje ongepast..

Sportzomer
Iedere letter stond voor een bepaalde gebeurtenis:
M voor muziek
E voor expert (Ivo Niehe, kun je dus al een vraagteken achter plaatsen.. ;) )
R voor rouw met als beelden de uitschakeling van het Nederlands elftal... Tsja, zoals Frank Snoeks zei: 'Het is maar sport..' En dan in het achterhoofd wat Boulahrouz doorstaat..
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor ALS 26.000 » 30-06-2008 08:56

Spelers als Xavi en Iniesta worden vrijwel nergens genoemd in de favoriete teams voor het toernooi, maar die 2 horen toch echt tot de besten op het middenveld.
Duitsland is een beetje het Griekenland van dit toernooi. Onvoorstelbaar hoe landen met zoveel beperkingen zover kunnen komen puur op basis van wilskracht en heel veel geluk.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor Gekko » 30-06-2008 09:11

daarom is het goed dat Spanje, een echt voetballend land heeft gewonnen. Dat is een signaal aar de hele voetbalwereld en een aanmoediging om te gaan voetballen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: EK 2008 - Finale

Berichtdoor forca hveen » 30-06-2008 11:01

Spanje heeft in mijn ogen ook zeker laten zien wat je kan bereiken met goed lopen (zodat de verdediging niet meer weet waar ze moeten zijn) en de bal snel overspelen (tik-tik-tik verdediger: Waar moet ik heen lopen? zodra ik zie waar de bal is en ik ernaar toe loop is die alweer weg:P)

Dit had nederland ook in de wedstrijden tegen Italië en Frankrijk maar helaas zakte het daarna in bij Nederland. Spanje is de terechte winnaar door hun goede spel. Hoorde op de radio dat zelfs duitse kranten de speelwijze van de spanjaarden waardeerden en ze spanje de terechte winnaar was.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten