EK 2008 Oostenrijk/Zwitserland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Rusland doet het geweldig als je kijkt naar het materiaal en wat Hiddink daarvan gemaakt heeft.
Nederland zal het zeker niet makkelijk krijgen denk ik, ze moeten Rusland ook zeker niet onderschatten.
Denk ook niet dat ze Rusland zullen onderschatten. Als je kijkt naar effectiviteit op het EK scoort Nederland het hoogst. Wij hebben de minste kansen nodig voor een doelpunt. Rusland heeft veel meer kansen nodig om een doelpunt te maken dus in dat opzicht zijn we sterker.
Denk dat het een zeer aanvallende wedstrijd kan worden en ik gun het de russen wel om een keertje tegen Nederland te scoren zolang Nederland maar een doelpunt meer scoort :wink:
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Voortekenen gunstig voor Oranje

De balans van het Nederlands elftal tegen Rusland is positief. Van de acht ontmoetingen won Oranje er vier. De Russen waren twee keer beter. De eerste ontmoeting, tegen de toenmalige Sovjetunie, was in 1967. Nederland won in eigen huis met 3-1.

Het laatste duel vond plaats in februari 2007. Nederland won met 4-1 dankzij treffers van Ryan Babel, Wesley Sneijder, Joris Mathijsen en Rafael van der Vaart. Van de huidige selectie deden destijds een groot aantal spelers mee: Mathijsen, Wilfred Bouma, Giovanni van Bronckhorst, Nigel de Jong, Rafael van der Vaart, Jan Vennegoor of Hesselink, Dirk Kuijt, Sneijder, Klaas-Jan Huntelaar en Tim de Cler.

Gunstige datum
Op het EK speelde Nederland drie keer tegen de Russen. Er was winst, verlies en een gelijkspel. De bekendste ontmoeting is uiteraard de met 2-0 door Nederland gewonnen EK-finale in Duitsland, nadat in de groepsfase nog met 1-0 was verloren. Rusland, voor de negende keer actief op een EK, won de titel één keer, in 1960.

De datum voor het kwartfinaleduel met Rusland is overigens ideaal voor Oranje. Nog nooit leed het Nederlands elftal een nederlaag wedstrijden op 21 juni. Drie keer werd er gewonnen en twee keer eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.

De interlands van Oranje op 21 juni:

21/06/78 Nederland-Italië 2-1 (WK)
21/06/88 Nederland-W.Duitsland 2-1 (EK)
21/06/90 Nederland-Ierland 1-1 (WK)
21/06/00 Nederland-Frankrijk 3-2 (EK)
21/06/06 Nederland-Argentinië 0-0 (WK)

Nederlandse coach
Tenslotte: Oranje heeft zich tot dusver nooit laten verrassen door een opponent met een Nederlandse trainer. Guus Hiddink - dat dan weer wel - boekte het beste resultaat met een 1-1 als coach van Australië.

02/06/07 Zuid-Korea-Nederland 0-2 (vriendschappelijk, coach: Pim Verbeek)
07/06/07 Nederland-Rusland 4-1 (vr., Guus Hiddink)
04/06/06 Nederland-Australië 1-1 (vr., Guus Hiddink)
03/06/05 Armenië-Nederland 0-1 (WK-kwalificatie, Henk Wisman)
05/09/01 Nederland-Estland 5-0 (WK-kwal., Arno Pijpers)
02/06/01 Estland-Nederland 2-4 (WK-kwal., Arno Pijpers)
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Hoe is het in godsnaam mogelijk. Zijn ze bij het Friesch Dagblad helderziend of zo? Louter een dag vóór de tragedie die Khalid Boulahrouz trof, zetten ze dit op het net. Een boekbespreking over sportlieden die een tragedie is overkomen.
‘Ik geloof dat het niet mijn tijd was om te sterven’
In De Tragedies laat Yoeri van den Busken, redacteur van De Telegraaf, in twaalf verhalen lotgenoten en nabestaanden terugkijken op voetballers uit hun directe omgeving die een kind verloren (Jan Jongbloed, Alfred Schreuder), voetballers die verongelukten (Tonny van Leeuwen, het Kleurrijk Elftal bij de vliegtuigramp op Zanderij), voetballers die te jong stierven (Aad Mansveld, Nico Rijnders, Wim Landman) en voetballers die gewoon alles tegen leek te zitten (Willy Dullens, Niels Kokmeijer, Rob de Wit, Marcel Peeper).

Jan Luitzen
Van den Busken schrijft in de inleiding dat de nabestaanden omzien in weemoed. ‘De voetballers die door een beenbreuk hun loopbaan vermalen zagen worden en terechtkwamen in de bijstand, een depressie of de rechtszaal, kunnen het nog navertellen. Maar in alle gevallen geldt: wat doet een tragedie met hun leven en hun persoonlijke ontwikkeling?’
Nadrukkelijk stelt de auteur dat het thema openhartigheid van de betrokkenen vroeg en dat ze dat, mét een lach en een traan, hebben getoond. Denkend aan de doden zei Sigi Lens: ‘Het monument zit in mijn hoofd.’ Terecht voegt Van den Busken daar aan toe: ‘Dit boek is een monument op papier.’
Zelfs als je het verhaal kent van de DC-8 van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij die op 7 juni 1989 neerstortte - slechts elf van de 187 inzittenden overleefden de ramp, onder wie drie spelers van het Kleurrijk Elftal (Radjin de Haan, Edu Nandlal en Sigi Lens) - dan nog grijpt het ingetogen relaas van Lens je bij de strot. Over de incapabele vliegtuigbemanning die op nog geen twee kilometer van de eindbestemming volledig faalde en onder leiding stond van de veel te oude 66-jarige gezagvoerder Will Rogers die geschorst was omdat hij al een paar keer bijna een ongeluk had veroorzaakt. ‘Hoe hij toch in de cockpit terechtkwam, is nooit opgehelderd.’
Wachtend op het moment dat de spelers eindelijk aan boord mochten van het vertraagde vliegtuig, reed een jolige Edu Nandlal een paar rondjes in een rolstoel die bij de gate stond. ‘Niet doen. Dat brengt ongeluk’, werd er gezegd. Van den Busken: ‘Sigi Lens moest er later aan denken toen uitgerekend Nandlal door de crash in een rolstoel belandde. Maar verder was hij nooit bijgelovig geweest. (..) Hij had er dan ook geen problemen mee om in het SLM- vliegtuig stoel 13 toegewezen te krijgen. Toen hij ging zitten, bleek het klapmechanisme kapot te zijn. De leuning bleef achterover hangen. ,,Dan zoek je toch een andere plek’’, opperde een medespeler. ,,Nee, laat maar’’, antwoordde Lens, ,,ik zit hier prima.’’ De volgende morgen werd hij wakker op een brancard. Hij zag zwaailichten en rookpluimen, hoorde een kakofonie van onbekende stemmen. ‘Zijn broer stond naast hem. Lens begreep het niet. ,,Wat doe ik hier? Ik moet het veld in. Voetballen.’’ Maar Sigi Lens zou nooit meer voetballen.’
Het onvermijdelijke schuldgevoel knaagt bijna twintig jaar later nog steeds bij Lens: ‘Waarom ben ik er nog en zij niet? Ik geloof dat het niet mijn tijd was om te sterven. Ik stond waarschijnlijk aan die poort en ben teruggestuurd.’ Begripvol constateert hij dat er nabestaanden van jongens zijn die het niet haalden die anders aankijken tegen een overlevende. ‘Er werd gesproken van the lucky ones. Vond ik ongepast. Dit had helemaal niets met geluk te maken. Een miljoen winnen in de Staatsloterij, dát is geluk.’
Van den Busken heeft niet gemikt op een ‘tranentrekkend’ effect, maar het sober gehouden. Er bloedstollend tragische verhalen van gemaakt. En toch mooi. Zo ook het verhaal over Hagenaar Aad Mansveld die in 1991, nog maar 47 jaar oud, aan de gevolgen van longkanker is overleden. Een voetballer met ongecompliceerde principes: ‘Niet zeuren, maar sleuren. Wie aan zijn zijde liep te lanterfanten, zocht de problemen op. ,,Als iemand in de wedstrijd zijn poot terugtrekt, begin ik te kankeren, dan komen ze aan mijn centen’’, was een gevleugelde uitspraak van hem.’ Mansveld was hard voor zichzelf, meedogenloos in het veld en een pionier op het gebied van verdovende injecties. Zijn zoon Ruud, als werknemer van ADO Den Haag bewaker van het Mansveld-erfgoed, suggereert zelfs dat de hoge pijngrens van zijn vader en het zich vaak ‘laten platspuiten’ wel eens funest zou kunnen zijn geweest: ‘Misschien heeft ’ie wel te veel van die troep in zijn lijf gehad.’
Gelukkig komt ook de humor van ‘Aadsjuh’ goed uit de verf. In 1976 stond FC Den Haag in een Europacupwedstrijd tegen West Ham United met 4-0 voor en had Mansveld binnen 38 minuten een zuivere hattrick gescoord. Tijdens de wandeling naar de kleedkamer grijnsde de libero quasi-verontwaardigd tegen spits Henk van Leeuwen: ‘Waar blijf je nou? Ik heb er al drie in liggen!’
De nationale voetbalbibliotheek 02. De Tragedies - Youri van den Busken. De Boekenmakers, 208 pagina’s, E 14,95 ISBN 978-90-77740-22-4.
.
Dat zet alles wel in een ander perspectief...
Wéér uit!!!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Friesch Dagblad is een christelijke krant. Die hebben lijntjes die wij ook wel zouden willen hebben als het gaat om transfers en het invullen van poules.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wat een verschrikkelijke avond zeg :(. Kroatië mist in de eerste 90 minuten diverse 100% kansen en zelfs een doelpunt in de slotfase van de verlenging is niet voldoende. Vanaf de 1-1 wist ik al genoeg: Turkije naar de halve finale. Turkije mist diverse spelers en is vermoeid, dus Duitsland zal wel relatief eenvoudig de finale halen.

Pff, klote... Al kan het voor ons nog wel positief uitpakken.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Pff, klote...
Dat kun je wel zeggen ben er knap ziek van.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

En wij maar denken dat al die Turken naar Duitsland wamen om te werken. Niets daarvan: ze kwamen om te leren hoe je "Duits" wint. maar je mag het als Kroatie niet meer weggeven natuurlijk. Oetsukkels! Mooi om vanuit de richting Akkersplein en De Greiden die feestende Turken te horen. Nu wordt het wel moeilijker voor ze. Veel afwezigen tegen Duitsland. Gaat Duitsland in een zetel naar de finale of komt er nog een Turkse truc?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Waarom werd er eigenlijk zoveel extra tijd bij getrokken, er was toch helemaal niks gebeurd in de 2de helft verlenging?!
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Die goal viel nog net binnen de 30 minuten. Toen Bilic na zijn Aad de Mos-imitatie eindelijk van het veld af was vonden ze het kennelijk gerechtvaardigd om 1 minuutje bij te tellen. Op zich natuurlijk een normale gang van zaken, alleen nu viel het erg op door die goal die nog viel.

Maar die extra tijd slaat inderdaad vaak nergens op. Over 45 minuten hanteren ze vaak veel te weinig extra tijd, over zo'n kwartiertje verlenging vaak veel te veel.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ik had het Kroatië en Pranjic ook erg gegund, maar zelfs een doelpunt in de 119e minuut was niet genoeg. Wel een geweldige ontknoping van een verder niet heel erg boeiende wedstrijd. Turkije was toen eigenlijk al de winnaar, de penalty's waren slechts een formaliteit.

Mooi om te zien hoe Rustu alle spelers van Kroatië bij langs ging. Klasse.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Erg zuur voor Kroatie als je je realiseert dat Turkije in deze wedstrijd aanvallend nog minder dan Kroatie een vuist kon maken en vrijwel geen uitgespeelde kans heeft gehad.
Ik zal de Kroaten missen, maar dan vooral vanwege hun gepassioneerd meegezongen schitterende volkslied.
Wij kunnen daar als notoire volkslied - club toch nog wel een puntje aan zuigen.
Voetballend viel het toch een beetje tegen.
Pranjoc heeft een behoorlijk tournooi gespeeld.
Verdedigend kwam hij eigenlijk maar weinig in de problemen , ook al omdat hij slechts zelden met een directe tegenstander te maken had ( op korte tijd Odonkor na, die toen zijn dag ook niet had ).
Toch zie ik hem liever een positie naar voren.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Nou, einde verhaal voor Nederland. Na verlenging met 1-3 verloren van Rusland.

Volledig terechte nederlaag. Van der Sar haalde een voldoende en de rest viel gewoon erg tegen. Ondanks de uitmuntende groepsfase dus naar huis.

En Guus flikt het wéér, onvoorstelbaar.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

En het is weer einde verhaal. Oranje ten voeten uit, het gaat er weer om. Wat een drama pot.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

H-J schreef:En het is weer einde verhaal. Oranje ten voeten uit, het gaat er weer om. Wat een drama pot.
En tegen Italie en Frankrijk ging het er NIET om?
Gewoon verloren van een tegenstander die zo ongeveer alles beter deed.
Uiteindelijk kan ik er niet mee zitten, het is tenslotte Heerenveen niet.
Nederlands Elftal is leuk als het goed gaat, geen ramp als het mislukt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

oldtimer schreef: En tegen Italie en Frankrijk ging het er NIET om?
Je moet de post van H-J anders lezen. In de poulefase hoeft een nederlaag zeker niet fataal te zijn, dus dan is er minder sprake van moeten. In de knock-out moet je er gewoon staan. Als je er niet staat, dan is het direct einde verhaal.

H-J heeft wat dat betreft gelijk. Net zoals op het WK overleven we knap de poulefase, maar daarna is het direct over. Typisch Oranje.

Min of meer had ik het al voorspeld:
Superfries88' schreef: Nederland gaat het ongetwijfeld lastig krijgen tegen de Russen, maar ik denk dat we net iets beter zijn. Met name qua afronding. Daarna zullen we Spanje of Italië treffen. Ik was niet optimistisch over de groepsfase, maar ik denk dat we daar gaan stranden. Het zou typisch Nederland zijn: prima groepsfase, eventueel nog een ronde ver komen en uiteindelijk toch weer net niet.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Tsja, volkomen verdiend verloren natuurlijk. Nederland kon de bal nergens kwijt omdat de bepalende spelers keer op keer vast stonden. Ik vind het onbegrijpelijk dat Robben er niet bij is gezet vanaf het begin 2e helft. Alles ging door het midden.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Je verliest gewoon van jezelf. Rusland mag dan een leuke ploeg hebben en goed spelen, je mag er natuurlijk nooit van verliezen. Maar als je met zo'n instelling op het veld rondloopt dan verdien je ook niks meer dan een dik pak slaag! Ongelovelijk wat een wanprestatie!
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

Caspar schreef:Tsja, volkomen verdiend verloren natuurlijk. Nederland kon de bal nergens kwijt omdat de bepalende spelers keer op keer vast stonden. Ik vind het onbegrijpelijk dat Robben er niet bij is gezet vanaf het begin 2e helft. Alles ging door het midden.
Dat idee had ik ook, alleen jammer dat Robben niet kón spelen (blessure....). Maar gewoon een waardeloze pot van Nl-se kant. Russen dekten kort, speelden goed positiespel en gíngen ervoor (voor het team, volk en vaderland!). Deze dingen leken allemaal te ontbreken bij Nederland en 1 ding staat als een paal boven water: Rusland heeft verdiend gewonnen en het lijkt me duidelijk voor wie ik (we?) nu gaan supporteren, nu zowel NL als Kroatie uit het toernooi ligt: Guus en zijn aanhang.

Slechts v.d. Sar heeft een goede wedstrijd gespeeld. Deze man gaan we gigantisch missen op weg naar Z-Afrika. Ik vind toch jammer voor hem...Wereldkeeper die graag voor zijn land uit wil komen, met een selectie die best kampioen kán worden, maar toch steeds weer teleurstelt.

Wat me verder opviel gister...Wat een sfeer gister van onze carnavalsvierders! Tijdens de groepswedstrijden rolden de liedjes van de tribune, werd de actie 'van-voor-naar-achter-van-links-naar-rechts' veelvuldig uitgevoerd en werden polonaises gedanst.
Nu, Russen speelden goed, Nederland -tja - bagger...Stilte! Stel eikelige successupporters! Het enige moment dat het publiek het originele "Holland...Holland" begon te scanderen, was kort na de 1-1...
Zo, dat wilde ik ook nog effe kwijt.
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Mijn theorie:

We hebben onszelf weer totáál overschat. Zo goed zijn wij helemaal niet. Italië speelde waardeloos, niveau Zwitserland/Polen zegmaar. 3-0 was geen wereldprestatie, maar die uitslag tegen de wereldkampioen maakte wel indruk. Als je met 3-0 van Zwitserland wint zegt niemand daar iets van.

Frankrijk was een mazzelpot. Een uur lang hing de 1-1 in de lucht en door veel geluk én Van der Sar viel die niet. Krankzinnig natuurlijk dat je direct na Henry scoort. De 4-1 was geflatteerd.

Nu krijg je dan een tegenstander die wél voetbalt en we bakken er niks van. Gisteravond zag je gewoon een Nederlands elftal op het niveau waar het al vier jaar mee aanmoddert. Maar dan niet tegen een tegenstander met grote naam die waardeloos voetbalt, maar tegen een onbekend team dat geweldig voetbalt.

Blij dat we er uit liggen.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Om nog even een ander aspect iets meer te belichten: wat een geweldenaar is die Hiddink toch. Groot respect voor deze man, die wist hoe Nederland zou gaan spelen ('wegens succes geprolongeerd') en daar een briljante 'Nederlandse' speelwijze tegenover zette, waardoor Oranje geen moment grip op de wedstrijd kreeg. De Russische verdediging heeft aangetoond niet geweldig te zijn, maar hoefde gisteren maar sporadisch in actie te komen door het tactische plan van Hiddink. Een verrader? Nee, natuurlijk niet. De kampioensbeker is wel het minste dat Hiddink verdient.

Uiteraard heel jammer dat Nederland eruit ligt. Alleen dat Oranjepubliek zal ik niet missen. Bij 3-0 voor kunnen ze inderdaad best een feestje bouwen, maar het team steunen is teveel gevraagd. In de kwalificatie verwoordden de Roemeense supporters het mooi op een spandoek: "You are clowns. Not footballfans."
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Hiddink is inderdaad een geweldenaar. Niet op basis van één wedstrijd, maar hij bewijst het keer op keer. Met Zuid-Korea in de halve finale gekomen, met Australië onterecht uitgeschakeld door Italië en nu dit weer. Tussendoor nog succes met PSV. Dan ben je gewoon een topcoach.

Daar tegenover staat Van Basten. Kan prima discussiëren en groepsfase was goed, maar gisteravond was het opnieuw een drama. Weggespeeld worden door een op papier mindere ploeg op een EK en ook zijn wisselbeleid was weer vreemd. Na 60 minuten al door de wissels heen, terwijl je een pinchitter als Vennegoor nog prima had kunnen gebruiken. Waarom meenemen als je hem toch niet gebruikt als het moet?

Nee, als bondscoach heeft Van Basten gewoon gefaald. Helaas zal het met Van Marwijk wel niet veel beter worden...
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Waarom trouwens Afellay op links gezet en Van Persie op rechts laten staan?
Hopen op dat ene moment dat ze naar binnen trekken om met hun goede voet te schieten?
Resultaat was dat in elk geval Afellay zich keer op keer vastliep in het midden en er van die kant geen fatsoenlijke voorzet of pass kwam. Bij Van Persie was het eigenlijk niet veel anders.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Skopperij schreef:Mijn theorie:
Exact hoe ik erover denk, alhoewel ik niet blij ben dat we eruit liggen
Bedankt Torcida:-)
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

JayT schreef:Wat me verder opviel gister...Wat een sfeer gister van onze carnavalsvierders! Tijdens de groepswedstrijden rolden de liedjes van de tribune, werd de actie 'van-voor-naar-achter-van-links-naar-rechts' veelvuldig uitgevoerd en werden polonaises gedanst.
Nu, Russen speelden goed, Nederland -tja - bagger...Stilte! Stel eikelige successupporters! Het enige moment dat het publiek het originele "Holland...Holland" begon te scanderen, was kort na de 1-1...
Zo, dat wilde ik ook nog effe kwijt.
Het zal gisteren wel stil geweest zijn in de regio Alkmaar... :mrgreen:

Maar even serieus: dit is wel de tendens in het nederlandse voetbal in het algemeen. Welke supporters staan er nog echt achter hun club als het even wat minder gaat? In het ALS kan je ook regelmatig een speld horen vallen als het even niet loopt. Ik denk dat de oranje fans over het geheel bezien toch een fantastische indruk hebben gemaakt. Met name buiten de stadions was de sfeer echt uniek. Ergens ben ik er op die momenten wel trots op nederlander te zijn, ook al zit je tegen een enorme menigte dronken clowns aan te kijken.. :mrgreen:
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Mooi dat ook het Italiaanse betonvoetbal is afgestraft. Spanje door en die verdienen dat alleen al op basis van de intentie waarmee ze het veld opstappen.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Spanje creeerde ook veel meer kansen dan italië. Zeker de eerste helft heb ik amper een italiaan aan de bal gezien, het was constant spanje (voor zover ik heb gezien, was gewoon te saai om constant te kijken).
Vond wel mooi dat Spanje de strafschoppenserie won, vond ik zeer verdiend. Bovendien lag dit niet aan fouten van die italianen (zoals de kroaten naast schieten) maar door de kwaliteit van de keeper :)

Wat betreft Nederland: We hadden kampioen kunnen worden. Probleem is dat zodra we daar zelf in gaan geloven het altijd weer mis gaat. Kijk naar de jaren na 1988, toen dachten we dat we het konden maar zijn we het nooit geworden. In 1988 geloofde niemand erin dat we kampioen zouden worden, zelfs niet in de finale en toen werden we juist kampioen.
Bovendien zag je ook een dalende lijn in het spel van oranje. Eerste wedstrijd speelden we geweldig tegen italië, tegen Frankrijk werd het al wat minder en konden de fransen er al makkelijker doorkomen. Tegen de roemenen leek het veel minder een team (ondanks dat het bijna volledig het reserveteam was dat bij partijtjes ook altijd samen speelt lijkt mij).
Nu tegen Rusland was echt een dieptepunt. Waar was de wil om te winnen? De passie? De goede combinaties? Het spelletje van de bal meteen doortikken? Het vrijlopen? Het team als geheel? Er waren paar spelers die ik goed vond spelen en dat waren Nigel de Jong (was lekker bezig in de verdediging, alleen als je hem ziet in de wedstrijd is het eigenlijk al mis), Edwin van der Sar (Vond hem eigenlijk de man van de wedstrijd wat nooit goed kan zijn bij een keeper tenzij hij in strafschoppenserie penalty's gaat tegenhouden en zelfs dat is al teken dat er niet gewonnen is) en tot slot Wesley Sneijder (bij hem zag ik tenminste nog de wil om te winnen, als het even niet mooi kon via een ander probeerde hij het zelf maar richting doel waaruit eigenlijk nog de meest gevaarlijke kansen kwamen).
Al met al hebben de russen verdiend gewonnen op basis van vechtlust, strijd en de wil om te winnen. Guus wist waar de sterke kant van Nederland zat (aan de linkerkant) en zorgde ervoor dat de bal daar niet kwam en via de zwakkere (rechter) kant van nederland richting doel moest en de uitblinkers niet aan de bal konden komen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

"Onze" Renze Lolkema schrijft in AD dat Guus Hiddink last heeft gehad (hatelijke uitingen) van mensen die niet blij zijn met de nederlaag van Oranje tegen Rusland. Zijn blije reacties worden hem kwalijk genomen. Belachelijk! Guus was met zijn ploeg een goede winnaar!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Nou het lijkt mij toch vrij logisch dat hij blij is dat zijn team heeft gewonnen. Zou wat zijn als je dan als coach niet eens blij mag zijn. Een overwinning is waar je naar toe werkt. Hij kan het ook niet helpen dat oranje zijn slechtste wedstrijd van het EK speelde. Sommige mensen zijn toch wel wat te vol van oranje zeg, om meteen hatelijke uitingen te sturen.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

forca hveen schreef:Sommige mensen zijn toch wel wat te vol van oranje zeg
Heeft niks te maken met het vol zijn o.i.d. van oranje, die mensen zijn gewoon zwaar achterlijk!
Bedankt Torcida:-)
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Aangezien er geen topic is voor de halve finale dan moet dit bericht maar hier:
MOSKOU - Uit vreugde over het succes van Rusland op het EK is in Siberië een pasgeboren kind vernoemd naar bondscoach Guus Hiddink.
ANP

Een jongetje in de stad Bolotnoje kreeg de naam 'Guus Jevgenjevitsj Gorodnikov'. Rusland bereikte zaterdag de halve finales van het EK door het Nederlands elftal na verlenging naar huis te sturen (3-1).

De ploeg van Hiddink treft donderdag Spanje. Inzet is dan een plek in de finale. Om de prestaties van Rusland op het EK te 'vereeuwigen', noemden de jonge ouders hun kindje Guus.
(c) ANP
Er is dus nu een baby vernoemd in Rusland naar onze Guus. Was wel te verwachten, het wachten was alleen wanneer het zou gebeuren. Guus is tenminste nog een normale naam. In China zijn ze juist helemaal gek geworden sinds ze weten dat ze genomineerd zijn om de olympische spelen te mogen organiseren. Daar heten nu al enkele duizenden kinderen Olympische Spelen (wel in het chinees :wink: ). Moet je je voorstellen dat Nederland dat zou hebben. Kom eens hier olympische spelen, we gaan eten! Je moet er toch niet aan denken.

Vind het wel opvallend dat er nu pas een kindje in Rusland is vernoemd naar Guus. Had het eigenlijk al eerder verwacht maar toch, wie weet hoeveel er nog volgen.

Finale: Rusland - Turkije
Plaats reactie