01-12-2002: FC Groningen-sc Heerenveen (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

01-12-2002: FC Groningen-sc Heerenveen (1-1)

Bericht door Heert-Jan »

het kan nog net.

http://home.wanadoo.nl/harris/forum/fop ... skrant.jpg

Er staat 1 hele leuke alinea in!! :lol:
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Om hier de discussie maar even voort te zetten lijkt me het makkelijkst.

Eerst over de wedstrijd:

Ik denk van de kant van Heerenveen de slechste wedstrijd dit seizoen. NEC uit was ik niet bij, maar was ook slecht. NAC thuis was ook wel erg slecht, maar die wedstrijden kunnen beide niet tippen aan deze draak van een wedstrijd.

Alleen achterin staat het redelijk nu. Hanson doet het uitstekend en ook Hansma gaat redelijk. Al maakte hij op mij tegen Groningen niet een denderende indruk. Een aantal grote missers en hij bracht weinig strijd. Beetje laks ook. Bakkati en Venema hadden moeite met Tuhuteru. Zo wel Venema als Bakkati brengen aanvalend niks. Als ze dat nou compenseren door hun man uit te schakelen, dan is dat prima, maar ook dat gebeurde niet. Edman is ook compleet uit vorm. Ook hij brengt niks extra's.

Met Radomski, De Jong en Jensen dacht ik een leuk middenveld te hebben. Maar ook dat was helemaal niks. Strijd zie je niet bij deze spelers. Radomski maakt alleen maar domme overtredingen en geeft slecht passes. Jensen heeft 1 of 2 keer een leuke actie, maar verder helemaal niks. De Jong is een goede voetballer, maar van deze types hebben we al zo veel.

Voorin deed Mika2 het weer goed. Hij kreeg natuurlijk weinig ballen, maar als hij een goede bal kreeg, dan gebeurde er ook wat nuttigs mee. Ik begrijp echter niet, waarom Foppe Kolk niet gewoon op Nurmela zijn plek zet. Ik denk dat Kolk het ook wel zat is. Kolk viel wel goed in, maar in een kwartiertje kun je jezelf niet bewijzen natuurlijk. Ik zie Mika2 liever terug op het middenveld. Op de plaats van Radomski of Jensen; hij kan beide. Ik zie in Mika2 eigenlijk het enige lichtpuntje. Want voorin waren Denneboom en Selakovic dramatisch slecht. Heerenveen onwaadog. Eigenlijk ook Eredivisie onwaardig. En dat je het niveau niet aan kunt is prima, maar je kunt zien, dat het er wel in zit. Selakovic heeft het vorig jaar wel laten zien. Ik weet nog goed dat hij bij AZ uit zijn eerste twee doelpunten scoorde en zo getergd was bij het juigen. Wat een explosiviteit en agressie. Heerlijk, dacht ik toen nog. Maar nu? Niks van dat alles. Dat alles tegen zit en dat hij ongelukkig is in zijn acties, prima. Maar laat dan in ieder geval zien, dat je er voor wilt vechten. Dat je het wel kunt, maar dat het even niet wil. Drent kan ook niet voetballen, maar die brengt wel de spirit met zich mee. Waarom kan dat niet bij een Selakovic? Of een Denneboom? Want dit hele verhaal geldt ook voor Denneboom. Niemand begrijpt hem, behalve hijzelf. Voetballen kan hij wel. Nu er nog voor vechten.

Spelers als Selakovic en Denneboom moeten eens goed bij hunzelf te rade gaan. Want dit komt zo niet goed. Foppe kan er ook weinig aan veranderen. Op de radio hoorde ik Foppe als zeggen, dat we een centrumspits missen. Iemand die de bal vast kan houden. Ik verwacht dan ook naar de winterstop stop of aan het einde van dit seizoen dat we een nieuwe spits hebben. Of, wie weet is het Samaras. Want hij viel goed in!

Dan over alles, behalve het voetbal:

Dit was mijn eerste keer in het Oosterpark stadion. Maar wat een bouwval zeg. Ik had de hele tijd het idee, dat die tribune in elkaar zou zakken. Wat een roest en ellende. Alleen die Van Leeuwen Tribune heeft wel wat.
De sfeer in het stadion was helemaal niks! Natuurlijk, de wedstrijd was er ook niet naar. Maar zelfs in het ALS is het niet zo stil. Pas bij de 1-0 slikte ik even. Toen pas kwamen die stugge Groningers (O nee, wij zijn stug hè) los. Harris komt weer met van die loze kreten. "85 Minuten stil. Alleen zingen toen het 1-1 werd." Hoe komt het nou, dat 80% van de hier aanwezige Groningers zo ontzettend dom zijn? Dat jullie alleen dingen zien, die jullie willen zien? Probeer alseblieft eens objectief tegen zaken aan te kijken. Ik ben Heerenveenman en ik weet dat het ontzettend stil is in het ALS. Dat er wenig sfeer was in het uitvak en dat we ontzettend slecht spelen op dit moment. Je wilt toch niet beweren, dat dit voor jullie niet geldt?

Dat spandoek was gewoon triest. Bedenk nou eens wat leuks dan. Abe groen verfen: leuk, maar niet origineel. Viaduct groen: leuk. Naaimachine: triest! Foppe zijn cadeaus: mwa, kon het wel waarderen. Maar dit was echt zielig.

En over dat spandoek dat jullie over het publiek heen rolden: prima dat jullie een spandoek krijgen van een sponsor. Maar ik vind het echt triest als daar met grote letters Beaufort op staat. Lelijk gewoon. Die duizend klapper (of zoiets) op het veld, was nog wel lachen. Alleen jammer, dat jullie eigen keeper zich te pleuris schrok.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Edman is ook compleet uit vorm. Ook hij brengt niks extra's.
Ben ik helemaal met je eens. Ik zit me af te vragen of hij vorig jaar nou echt zo goed was, want dit seizoen is heb ik hem nog geen goeie wedstrijd zien spelen. Oogt heel onzeker en is vooral verdedigend (1 tegen 1) erg zwak. Foppe spreekt zijn vertrouwen wel erg uit in Edman door Hegeman te verhuren, maar dat vind ik dus niet zo'n goede zet. Gerard de Nooijer mag er van mij ook wel komen te spelen (voor zo lang het duurt).

Ik geloof wel in het middenveld Radomski, De Jong, Jensen. Radomski is dee onmisbare schakel tussen verdediging en middenveld en Jensen gaf toch een aantal hele goeie ballen waar kansen uit voortkwamen. En hij heeft een schitterende techniek.

Ik hoop ook dat de club een nieuwe spits gaat halen (hadden ze Barssom nou maar nooit gekocht...), want Denneboom gaat het nooit redden en voor Samaras is het nog veel te vroeg.

En wat voor spandoek??? (ik was er niet bij... :roll: )
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Mooi stukje van Onkenhout idd, Heert-Jan, zat net de krant te lezen, gelijk naar het forum natuurlijk, staat het er al op... :) Hij blijft mooi objectief, slim van hem.

(en tegelijkertijd een compleet nieuw forum...:))
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

wat stond er op het spandoek ?
Heb gisteren laat alleen de samenvatting gezien en heb hem gemist denk ik.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Ik vond het van Heerenveense kant een goede eerste helft en een slechte eerste twintig minunten van de tweede helft.
Leuk voor Samaras, en Denneboom is ook zo lui als wat, verkopen!!!!!
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

roelof de vries schreef:Probeer alseblieft eens objectief tegen zaken aan te kijken.
Leg mij eens uit waarom ik objectief zou moeten zijn. Afgezien van het feit dat niemand objectief is, zie ik de meerwaarde van objectiviteit bij voetbalclubs en rivaliteit onderling ook totaal niet in. Dat jij er een handje van hebt om alles dood te beredeneren, wil nog niet zeggen dat dat het ultieme hoogste doel is. Voetbal is vaak emotie en iets minder ratio, al begin ik daar bij jullie weer eens aan te twijfelen. Ik ben niet objectief, heb een groen-witte bril en daar ben ik ook nog eens heel erg blij mee. Dat jij dat bestempelt als 'dom', zegt wellicht meer over jouw verstandelijke vermogens dan over die van de Groningers. Dat je het zogenaamde objectieve doodredeneren als hoogste doel ziet zeg, het idee al. Voetbal = emotie
***
kornhorngroet
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-12-2002 13:29

Bericht door kornhorngroet »

Voetbal = emotie

Ben ik met je eens! Hou het dan ook bij emotie en ga geen anderen afzeiken omdat ze een andere voorkeur hebben dan jij! heb trouwens nog geen antoord van je gehad waarom jij zegt dat het spandoek wat jullie gekregen hebben 10.000 euro kost! Hoe kom jij hierbij? Wat een grote onzin 10.000 euro voor zo'n klein doekje!!
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Interview met Foppe op de radio, hij had het over het doorlopen van Samaras. Op tv was dit ook goed te zien. Toen de Jong schoot, liep Samaras al richting de keeper...
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
McYosi
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-12-2002 16:33
Locatie: Kampen

Bericht door McYosi »

Inderdaad, voetbal is emotie, maar geen blinde emotie.
Een beetje schelden en sarren is prima, maar echt beledigend gaan worden, mensen doelbewust proberen te kwetsen in verbaal cq. fysiek opzicht, dat heeft geen moer met voetbal te maken, geen moer met sport in het algemeen.
Als men dan toch zo graag wil matten dan lijkt een herhaling van Beverwijk me wel goed. De mensen die daar waren wisten dat er gevochten zou gaan worden en hebben een doelbewust risico genomen dat ze klappen zouden gaan krijgen. Dat er dan een dode bij valt is niet helemaal volgens planning, maar dat is dan wel "risico van het vak".
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Heert-Jan schreef:Interview met Foppe op de radio, hij had het over het doorlopen van Samaras. Op tv was dit ook goed te zien. Toen de Jong schoot, liep Samaras al richting de keeper...
En dat was goed, neem ik aan?
NOMYTH
Nieuw talent
Berichten: 128
Lid geworden op: 02-12-2002 15:10

Bericht door NOMYTH »

Heert-Jan schreef:Interview met Foppe op de radio, hij had het over het doorlopen van Samaras. Op tv was dit ook goed te zien. Toen de Jong schoot, liep Samaras al richting de keeper...
Dat is nou net het verschil met die denneboom. Die staat meteen op medespelers te zeuren dat die bal niet goed was.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

de wedstrijd was echt gewoon slecht. dat is duidelijk. ik vond samaras een goede indruk maken. en dat met dat doorlopen van samaras: natuurlijk is dat goed, hij hield er al rekening mee dat de bal verkeerd zou vallen.

en de reactie op het andere forum van een groningen fan dat wij alleen zongen toen we gelijk kwamen sloeg al helemaal nergens op. ik heb die groningers niet eens gehoord toen het gelijk werd.
Ladies and gentleman: We've got him!
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Dat Harris niet realistisch is was natuurlijk al lang bekend. Mooi artikel in de krant trouwens, wellicht zullen de FCG supporters er wel weer van balen. Beetje sneu dat je als een stel koeien in de wei gaat staan trouwens. Maar de hoerenkeet zal het wel verklaren........ :D
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2864
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Dat is nou net het verschil met die denneboom. Die staat meteen op medespelers te zeuren dat die bal niet goed was.
En daarin heeft ie dan ook volkomen gelijk.
Anti anti. :)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Beetje jammer dat Harris niet reageert op het stukje uit de krant, vind het wel een leuk stukje vooral dat mensen van Heerenveen KEIHARD terugsloegen.
En natuurlijk het stuk dat de FCG haar guezentitel af heeft moeten staan aan HEERENVEEN de trots van het noorden.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Jah was inderdaad geinig stukje jah..klopte precies allemaal wat die onkenhout zei.
Gebruikersavatar
BlueWhiteBoy
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-12-2002 21:55
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door BlueWhiteBoy »

Stukje in de krant vond ik verder niet bijster interessant...beetje een roep naar vervlogen tijden...maar goed

Wedstrijd was idd klote, maar Edman was niet echt uit vorm, ik heb hem een aantal keren zien opkomen. Vorige wedstrijd tegen Ajax was ook niet slecht. Probleem is duidelijk de voorhoede, wat een bagger zeg!!
Directe oplossing? Wie het weet mag het zeggen...zou het niet weten, is het een kwaliteits tekort of zit het tussen de oren?

Als het spandoek echt 10.000 euro kost, is het niet echt een slimme sponsor? Of zijn daar de kosten voor de politie inzet bij inbegrepen??
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Ik reageer even een paar uur niet, en jullie beginnen me al te missen? Geduld man, als ik wil reageren reageer ik echt wel hoor.
COR schreef:Dat Harris niet realistisch is was natuurlijk al lang bekend.
Mooie loze opmerking. Gefeliciteerd met deze one-liner. Als je echt iets wilt zeggen, onderbouw dat dan ook even. Dit komt zo lullig over. Of ben je toevallig de Cor die meedeed aan de voorronde van De Zwakste Schakel? Dan neem ik alles terug, en wens ik je morgen veel succes met het in elkaar zetten van de knijpers.
COR schreef:Mooi artikel in de krant trouwens, wellicht zullen de FCG supporters er wel weer van balen.
Ja, wij balen enorm van deze landelijke aandacht voor het FAA.
Cross79 schreef:Beetje jammer dat Harris niet reageert op het stukje uit de krant, vind het wel een leuk stukje vooral dat mensen van Heerenveen KEIHARD terugsloegen. En natuurlijk het stuk dat de FCG haar geuzentitel af heeft moeten staan aan HEERENVEEN de trots van het noorden.
Tja, lees anders nog even goed wie er KEIHARD terug sloeg. Maar dat je slecht kunt lezen, weet ik inmiddels wel. Je komt net als COR nogal selectief over. En FC Groningen is de Trots van het Noorden, al zullen jullie dat nooit toegeven :wink:

Dat artikel kan ik zeer waarderen. Wel aardig reëel geschreven voor een westerse buitenstaander. Hij kiest (terecht) niet echt een kant, maar geeft meer een indruk van de rivaliteit met ludieke acties. De ludieke acties die dus voornamelijk van FCG-kant komen (6-1). De titel zegt genoeg: het gaat over het FAA. En als ik de reacties hier zo lees, zijn jullie ook erg blij met dit artikel. Omdat jullie middenstip-actie ook nog een keer voorbij komt? Jullie figureren slechts in dit artikel en zijn daar erg trots op. Hahaha, gefeliciteerd hoor. Wie leeft er eigenlijk in het verleden met de middenstip-actie?

Vraag je nog maar even af aan welk Front je dit artikel precies te danken hebt. Zonder de 6 ludieke acties van FCG was er niet eens een artikel. Erg intressant dat jullie opeens credits claimen oid voor een artikel wat voor 85% aan het FAA te danken is. En leuk dat jullie nog steeds teren op de middenstip, maar het staat inmiddels wel 6-1. Zou je sieren dat eens toe te geven. Ow nee, ludieke acties interesseren jullie niet, vandaar dat selectieve gegeil op de middenstip-actie. En jullie verwijten mij dan dat ik subjectief ben? Erg sterk hoor.

Ow ja, die actie van jullie was tenminste landelijk toch? Dat is toch jullie argument (althans van Tubbie, maar die volgt de landelijke media alleen als er een middenstip wordt gejat geloof ik) Hahaha. Dat waren de naaimachine, de plaatsnaamborden en getuige dit volkskrant-artikel Sinterklaas en Foppe Stroppe niet hoor. En Abe groen-wit is ook niet echt landelijk bekend he? Lees m'n site maar voor een ontnuchterende conclusie.

Ik heb er even over nagedacht of ik als FCG'er jaloers ben op het feit dat SCH financieel en sportief een voorsprong heeft genomen, zoals de schrijver suggereert (gelukkig zegt ie ook: het zit ONGEVEER zo), maar moet toch tot de conclusie komen dat dat niet zo is, hoe jammer voor jullie ook. Dan staat er ook 'al zullen ze dat nooit toegeven'. Tja, als het zo zou zijn, zou ik niet te beroerd zijn dat toe te geven, maar ik ervaar het zelf absoluut niet zo. Natuurlijk zou ik willen dat het beter met FCG zou gaan, maar dat wil volgens mij elke supporter met zijn club. Zelfs al sta je bovenaan, dan wil je dat je club de CL wint. De keus is ook vrij makkelijk eigenlijk: als FCG sportief en financieel een voorsprong zou kunnen nemen, maar dat zou inhouden dat de ziel van de club verloren gaat, laat dan maar lekker zitten. FC Groningen = FC Groningen, een volksclub met voordelen en nadelen. Daar ben ik fucking trots op. Als dat zou veranderen in een SCH, zou ik niet meer komen, simpel omdat ik me dan niet meer thuis zou voelen en me niet meer zou kunnen identificeren met de club.

Want in Groningen hebben we nou eenmaal een broertje dood aan braaf meeklappen, koffiekannen enz. Zoals ik al eerder zei: jullie claimen maar al te graag de prestatie op het veld als bewijs voor jezelf, maar als je als supporter er zelf niks voor doet, zou ik daar niet zo heel erg trots op zijn. Jaloers op SCH ben ik dus geenszins, wat niet wegneemt dat ik wel zou willen dat FCG het wat beter zou doen.
kornhorngroet schreef:Hou het dan ook bij emotie en ga geen anderen afzeiken omdat ze een andere voorkeur hebben dan jij!
En blijf jij dan lekker roomser dan de paus. Ga je opeens de moraalridder uithangen ofzo?
McYosi schreef:Inderdaad, voetbal is emotie, maar geen blinde emotie.
Een beetje schelden en sarren is prima, maar echt beledigend gaan worden, mensen doelbewust proberen te kwetsen in verbaal cq. fysiek opzicht, dat heeft geen moer met voetbal te maken, geen moer met sport in het algemeen.

Nou, jij hebt mijn bijdrage duidelijk niet echt begrepen. Ik doelde op het feit dat je emotie niet moet proberen dood te redeneren, zoals jullie wel erg vaak proberen te doen. Ik ben het vaak niet met jullie eens (en het is tenslotte een discussieforum he, moet je je voorstellen dat iedereen het met elkaar eens is), maar van kwetsen in verbaal cq. fysiek opzicht kun je mij toch echt niet betichten. Tenzij je van suiker bent, maar dan moet je ook geen discussie aangaan. Jouw verhaal over Beverwijk heeft weer geen moer met deze discussie te maken. Jij bent degene die opeens begint over 'rellen', dat moet je mij met mijn 'voetbal= emotie-uitspraak' niet in de schoenen willen schuiven.

Ow ja, ik krijg opeens kritiek omdat ik een bedrag heb genoemd voor dat spandoek. Blijkbaar zijn jullie beter thuis in de spandoeken-markt, want mijn schatting van dit doek is volgens jullie te hoog? We hebben eens geïnformeerd (ok, is wel twee jaar geleden, maar dan zou het alleen nog maar duurder worden zou je zeggen) naar een dergelijk groot spandoek, en kregen toen een bedrag van ongeveer 25.000 gulden te horen. Dan roep ik 10.000 euro, daar dus nog onder, omdat me dat een reële schatting leek, en dan word ik opeens aangevallen om een bedrag. So what, het bedrag van het maken van zo'n spandoek heb je sowieso niet in je broekzak, of dat nou 10.000 euro is of minder. Het doek is 20 * 15 meter = 300 m2. Zo'n doek koop je echt niet voor 3 knaken op de rommelmarkt. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen dan? Dat mijn SCHATTING niet goed was? Lekker boeiend.
***
McYosi
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 02-12-2002 16:33
Locatie: Kampen

Bericht door McYosi »

dat moet je mij met mijn 'voetbal= emotie-uitspraak' niet in de schoenen willen schuiven
Ik maak mijn opmerking meer in het algemeen Harris. Net zoals ik weet jij ook dat het er in Groningen wel eens knap heftig aan toe wil gaan en dat er dan het nodige fysieke geweld niet wordt geschuwd. Jij bent niet zo, gelukkig, maar een aantal van jouw medesupporters is helaas wel zo.
Emotie hoort bij sport, maar wel binnen een bepaalde bandbreedte, dat ben je hopelijk wel met me eens.
Waar het mij om gaat is dat er soms te vaak vergoeilijkend wordt gesproken : "dat is gewoon emotie, hoort erbij." Net als een Feyenoorder die het woord k.nker vaak gebruikt : ach, da's gewoon emotie".
Snap je wat ik aan probeer te geven ???
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ik zag een aantal foto's op cross-side.nl staan van de tribune... Deze tribune leek verdacht veel op zo'n (goede) oude staantribune. Waren er daar geen stoeltjes of heb ik wat gemist...?
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Zal niet teveel aandacht aan Harris besteeden maar vraag me af waarom je taloze keren de stand van actie,s geeft, is het verplicht om een actie te doen?
Denk het toch niet.
Dat jullie actie,s in de volkskrant hebben gestaan noem ik geen landelijke media, wel als het op:

Radio 1
Radio 2
Radio 3
OF
Radio Noord
ATF
Alle kranten
Radio 538
De grotere internetsites
en ik zal nog wel wat vergeten.
Ooit gehad met een actie dat radio 2 naar het stadion van SCH belde over het beeld of een andere actie?
Andersom wel.
En dat zelfs na de wedstrijd nog dingen erover in de krant kwamen?

Nee we mogen niet teren om 1 oude actie, maar die ene actie telt voor 6 dus is het 7-6

Jammer Harris je bent de zwakste schakel tot zien!
Lang leve het censuur
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Wat was er zo triest aan dat spandoek ? Ik vroeg het in het derde of vierde post, maar helaas nog geen antwoord. Wil iemand mij even bijpraten ??
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik vond 'm niet echt triest alleen stond er met hele grote letters iets op van: BEAUFORD. ofzo. beetje jammer
Ladies and gentleman: We've got him!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Die vlag moest ook nog gesponserd worden Harris?
Mwahahaha de fanatieke HVSupporters hebben toendertijd met zijn allen die SC Heerenveen Goal vlag betaald.
Maar bij jullie zitten veelal probleemjongeren die bijstand trekken en dat niet op kunnen hoesten.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
BlueWhiteBoy
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 02-12-2002 21:55
Locatie: HEERENVEEN

Bericht door BlueWhiteBoy »

Groot gelijk Cross79....

Bijker e.a., ff een update: Grunn komt net voor aanvang vd wedstrijd met een spandoek, zoals onze Goal-spandoek, die ze over het publiek heen kunnen trekken. Wat schertst onze verbazing echter wel, dat dit spandoek tevens voorzien is van een tekst van de sponsort Beaufort, zoiets als "met dank aan Beaufort is dit spandoek mogelijk gemaakt" ofzo en dit wordt door de speaker bevestigd.
M.a.w. een commerciële actie (waarover ik overigens geen mening heb).

Nu is er wat commotie ontstaan omdat Grunn natuurlijk trots is op hun "gesponsorde" spandoek. Men zegt dat dit 10.000 euro kost.

Harris hapt lekker op onze reacties, getuige zijn ellen(de)lange betoog.

Verder kan het mij geen moer schelen wat zoiets nou kost. Heb op het oude forum nog een bericht geschreven dat zulk geld beter anders besteed kan worden in Groningen. Wat te denken van de armieterige tribunes of juist de enorme politie inzet, die de hele middag aanwezig moet zijn om óns, geweldloze supporters, 2 x 10 minuten te moeten beschermen van een paar gekke Groningensupporters. Kan me niet voorstellen dat de modale belastingbetaler trots is op die gek die met bakstenen staat te gooien voor z'n deur. (Bovendien is het sociaal-geografisch al jaren een feit dat de provincie Grunn één v.d. armste van Nl is).
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Niet één van de armste BWB, dé armste. Niet te doen zoveel zwervers er in de stad rondlopen.
Harris
Basisspeler
Berichten: 954
Lid geworden op: 02-12-2002 14:03
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Harris »

Erg jammer dat ik nu toch weer moet reageren op jouw media-verpis-verhaaltje, want media-aandacht is voor jullie blijkbaar de enige maatstaf voor een geslaagde actie. Daar denk ik iets anders over, maar goed... ik zal m'n bericht dan even inleiden op jullie niveau
Cross79 schreef:Dat jullie acties in de volkskrant hebben gestaan noem ik geen landelijke media.
Ok, omdat het je zelf niet helemaal lukt merk ik al wel, zal ik je even helpen:

Naaimachine
FCG-site, Voetbalplus, Leeuwarder Courant, Omrop Fryslân, RTV Noord, Groninger Internet Courant, NOS Nieuws (site & radio), NOS Voetbalkrant, VI Planet, ANP, Telegraaf, Dagblad van het Noorden (2 keer, maar misschien ook niet zo verwonderlijk), Volkskrant, RTL 4 teletekst en Nu.nl

Plaatsnaamborden
RTV Noord, Leeuwarder Courant (2 keer zelfs), RTL 4 teletekst, TV1 teletekst Belgie (!!!), Dagblad van het Noorden, Voetbalplus, Omrop Fryslân, NOS Voetbalkrant, ANP, Telegraaf, Spits, Metro, Tiscali, Nu.nl en Canal+

Ik heb het hier overigens alleen over geschreven pers (radio en tv kom ik zo even op), en daarvan kan ik je namelijk zo het bewijs leveren hoor, no problemo. Is even wat scanwerk. Maar ik betwijfel of je het snapt, zelfs als je het voor je neus hebt. Dan blijf je vast nog steeds volhouden dat het niet waar is. Beetje kleinzielig van je.

Bij de middenstip-actie hadden jullie een vriendje bij de Leeuwarder Courant, die dat berichtje over de middenstip (waar ie van te voren al van op de hoogte was) in de ANP-bak heeft geduwd en het richting landelijke media gepusht. Dat is jullie voordeel geweest. Slim, maar ook gekunsteld. Niet meer, niet minder. En als je de media bewerkt dmv een bevriende journalist, wat is dan nog de waarde van die 'landelijke' aandacht. Oei, kom ik daar zomaar met een gewetensvraag op de proppen.

Twee acties die dus wel degelijk zwaar landelijk waren. Abe is groen-wit blijft een soort van twijfelgeval, omdat de aandachit hiervoor aanvankelijk slechts regionaal was, maar uiteindelijk tot in de verste uithoeken van Nederland bekend is. Andere 3 acties van FCG werden volop regionaal opgepikt, ook door het LC en OF. De ene wat meer dan de andere, maar zoals ik al zei: media-aandacht zegt me niet zoveel over de geslaagdheid van een actie. Het is zeer leuk om een stuk over een actie te lezen, ik verzamel het om het vanuit verschillende invalshoeken weer te geven, maar verder boeit het me dan iets minder dan jullie geloof ik. Maar ja, als je zoals jullie in het verleden leeft moet je toch wat aanvoeren he.

Het ontbreekt jullie kennelijk nogal aan creativiteit om een actie te verzinnen die zelfs aan jullie fatsoenrakkerige normen kan voldoen en waar wij ook nog wel smakelijk om zouden kunnen lachen. Geef dat dan gewoon toe, in plaats van steeds weer 1 actie te noemen waar alleen jullie op teren en te roepen dat andere acties niks voorstellen. Diep in jullie hart weten jullie vast beter.

Dat ik je 'landelijke' verhaaltje weerleg met keiharde feiten, zal je in je droomwereld ongetwijfeld weinig uitmaken. Blijf dus maar lekker roepen dat jullie landelijke aandacht hadden en wij niet, verder kom je toch niet, dat is me wel duidelijk.
Cross79 schreef:Ooit gehad met een actie dat radio 2 naar het stadion van SCH belde over het beeld of een andere actie?
Nee, wel radio 3, mag dat ook? Een of andere deejay die Lurling belde om eens te informeren naar de naaimachine en hem even op te naaien (leuke woordspeling he). En laat ik de Studio Sport-aflevering in het Oosterpark voorafgaand aan FCG-SCH van vorig seizoen niet vergeten, waarin toch ruimschoots aandacht werd besteed aan Abe groen-wit, het viaduct en ook jullie middenstip.
Cross79 schreef:En dat zelfs na de wedstrijd nog dingen erover in de krant kwamen?
Je bedoelt dat bij elke actie als inleiding het rijtje Groningse acties nog even keurig wordt opgelepeld?

Jij hebt in elk geval een zeer selectief gevoel bij landelijk. Je volgt alleen de landelijke media als er een middenstip in staat, maar de stukken van acties van FCG heb je zeker 'toevallig' over het hoofd gezien? Maar waarschijnlijk overschat ik je als media-volger.

Wat denk je van België trouwens? Lijkt mij zelfs Europees :D
Cross79 schreef:Nee we mogen niet teren om 1 oude actie, maar die ene actie telt voor 6 dus is het 7-6.
Rekenen is ook niet je sterkste kant. Lezen en rekenen blijkt moeilijk. Heb je überhaupt de basisschool afgemaakt, of teer je op een veterstrik-diploma en 3 danslessen?
Cross79 schreef:Jammer Harris je bent de zwakste schakel tot zien!
Een behoorlijk gewaagde uitspraak voor iemand die telkens aantoont de feiten niet te kennen, en lezen en rekenen niet als kerncompetentie heeft. Ik zal je verder maar sparen, je berichten doen de rest wel.
BlueWhiteBoy schreef: Nu is er wat commotie ontstaan omdat Grunn natuurlijk trots is op hun "gesponsorde" spandoek
Moet je me even aanwijzen waar wij te koop lopen met dat ding. Ik vind het een cool doek hoor, maar de bewoordingen die jij aanvoert, mag je even 'bewijzen'. Goed zoeken maar en succes er mee.

Dat ding is gekocht door Geové en Beaufort en aangeboden aan de supporters. Deze twee sponsoren hebben op eigen initiatief besloten een spandoek te laten maken en aan te bieden, zetten daar vanzelfsprekend hun naam op en ik zie niet echt in wat daar triest aan is. Wij een doek, de sponsoren blij.

Dat dit wordt uitgelegd als een bedel-actie van supporters bij sponsoren, vind ik een beetje jammer. Wij krijgen een spandoek van een sponsor, nou cool toch? Is een commerciële actie, absoluut waar. Maar wel 1 die ons een doek oplevert. En ik kan me mindere commerciële acties voorstellen.
BlueWhiteBoy schreef: Harris hapt lekker op onze reacties, getuige zijn ellen(de)lange betoog.
Ja, ik voel me altijd geroepen te reageren op domme reacties.
***
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Eerlijk gezegd mogen van mij sponsoren ook wel dergelijke dingen maken, alleen dan wel iets anders. Het eerste wat ik zondag dacht "Als ze hem nu kleiner maken, kunnen ze hem doorgeven" maar goed.

"zijn jullie ook erg blij met dit artikel. Omdat jullie middenstip-actie ook nog een keer voorbij komt? Jullie figureren slechts in dit artikel en zijn daar erg trots op. Hahaha, gefeliciteerd hoor"

Als je die acties, die ons niet bijster veel kunnen schelen niet meerekend, zijn we er errug goed afgekomen. :wink:
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Maar wat stond er nu op het zo langzamerhand "legendarische" spandoek waarover zoveel te doen lijkt te zijn??
Plaats reactie