Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Caspar » 23-11-2007 17:11

Zoals jullie misschien al opgevallen is zijn alle topics van oud spelers gesloten. Dit om te voorkomen dat overal een enkel berichtje gepost wordt over de laatste nieuwtjes en goals van spelers. Om het een beetje overzichtelijk te houden kan dat vanaf nu allemaal hier.

Namens het beheerdersteam,
Caspar
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Lipton » 23-11-2007 23:31

Turk, Maraynaya, Bakkati en van den Berg pakken toch maar even de periode titel met Go Ahead Eagles!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor drika746 » 24-11-2007 09:48

http://www.sc-heerenveen.nl schreef:Lasse Schöne: ‘We zijn absoluut niet kansloos’’
24 november 2007
Wat in Friesland niet lukte, lukt in Doetinchem wel. Lasse Schöne wist bij Heerenveen geen kansen af te dwingen, maar komt bij De Graafschap tot wasdom. Voetbal International noemde hem deze week ‘De strateeg van de Superboeren’. Zaterdagavond mag hij voor het eerst zijn kunsten vertonen in een uitverkocht Abe Lenstra Stadion. De Deense technicus is gebrand op een goede prestatie, maar: ..Niet om een lange neus naar Heerenveen te kunnen maken. Ik wil altijd winnen.’’

Het is een drukke periode voor je. Je komt net terug van een interlandperiode met Jong Denemarken.
,,Het is druk ja, maar wel leuk om terug te gaan naar Denemarken. Bovendien verliepen interlands goed. We hebben twee maal gewonnen. Tegen Litouwen met 3-0 en tegen Slovenië met 1-0. Tegen Litouwen scoorde ik ook nog, dus dat was helemaal lekker. Ik vond het interessant om eens in Litouwen te kijken. Het was er niet zo arm als ik me had voorgesteld, tenminste niet waar wij zaten. Ik vind het boeiend om te kijken hoe andere mensen leven. Wat dat betreft zijn de buitenlandse reizen die je als voetballer maakt mooie ervaringen.’’

Jong Denemarken heeft twee maal gewonnen, maar als je je wilt kwalificeren voor het EK, dan moeten er nog wel punten gehaald worden.
,,Ja, Finland staat er op papier beter voor, maar we spelen nog tegen Schotland en Finland. Als we beide wedstrijden winnen, gaan we denk ik wel naar het EK.’’

Lasse Schöne groeide in Doetinchem uit tot de smaakmaker van De Graafschap. (Foto met dank aan De Graafschap) Lasse Schöne groeide in Doetinchem uit tot de smaakmaker van De Graafschap. (Foto met dank aan De Graafschap)

Het gaat goed met je. Je bent basisspeler en belangrijk voor De Graafschap. In Voetbal International werd je deze week zelfs de strateeg van het elftal genoemd.
,,Het gaat inderdaad goed. Toen ik hier kwam kreeg ik gelijk een basisplek. Vervolgens kwam ik een langere periode op de bank terecht. De trainer liet me wel steeds invallen en zo kon ik langzaam wennen aan het niveau. Ik kwam van de beloften van Heerenveen, dan is de overgang naar de eerste divisie best een grote stap. Op een gegeven moment veroverde ik basisplaats en sindsdien behoor ik tot de eerste keus.’’

Wat is er veranderd? Waarom lukt in Doetinchem wel wat in Friesland niet lukte? Bij Heerenveen was je een beetje een flegmatieke speler en nu blijk je wel te renderen bij De Graafschap, dat juist bekend staat om zijn werkvoetbal.
,,Dat het bij Heerenveen niet lukte, had meerdere oorzaken. Het lag gedeeltelijk bij mezelf. Vooral verdedigend liet ik steken vallen, maar het lag ook aan de omstandigheden. Bij Heerenveen trainde ik weinig met het eerste elftal. Als je als jonge speler beter wilt worden, moet je onder weerstand voetballen. Daarom is het jaar in de eerste divisie goed voor me geweest. Ik heb me in alle opzichten vlot ontwikkeld. Bij Heerenveen had ik niet het idee dat ik snel een kans in het eerste zou krijgen. Verbeek zag me echt als een speler voor het tweede. De Graafschap bood me wel een kans en die heb ik gegrepen.’’

Met dank aan trainer Jan de Jonge die het in jou zag zitten.
,,Ja, hij zag het in me zitten en gaf me vertrouwen, maar ook ik moet presteren, want anders zit ik gewoon weer op de bank. Jan de Jonge is een goede trainer. Hij is hard, maar wel consequent. Dat is goed. Een trainer moet boven de spelers staan. Spelers en trainers kunnen in mijn ogen geen vrienden zijn. Dat is niet gezond. Het mooie van Jan de Jonge is dat hij in je geïnteresseerd is als mens. Het gaat niet alleen over voetbal, maar hij wil ook weten of het privé goed met je gaat.’’

Zaterdagavond wacht sc Heerenveen. Hoe bereidt De Graafschap zich op die wedstrijd voor?
,,Net als op iedere andere wedstrijd. Of we nu tegen Ajax, Excelsior of Heerenveen spelen, de voorbereiding is niet veel anders. We gaan om te winnen en dat bedoel ik niet pocherig. De Graafschap heeft niets te verliezen. Een nederlaag bij Heerenveen is geen schande. We gaan uit van eigen kracht en hebben dit seizoen al een paar maal bewezen dat we een elftal hebben waar rekening mee gehouden moet worden.’’

Lasse Schöne: ,,Het seizoen in de eerste divisie is goed voor mij geweest.'' Lasse Schöne: ,,Het seizoen in de eerste divisie is goed voor mij geweest.''

Wat is de kracht van De Graafschap?
,,Iedereen roept altijd dat wij het van werkvoetbal moeten hebben, maar dan doe je ons tekort. Wij hebben een goede defensie die weinig weggeeft en op het middenveld hebben we echte balafpakkers die ook nog eens een goede voortzetting in huis hebben. Voorin hebben we een paar gevaarlijke spitsen. Dat we hard werken is duidelijk, maar hard werken is de basis. Wie geen arbeid levert, zal ook nooit presteren.’’

En De Graafschap heeft Lasse Schöne. Wil jij de wedstrijd aangrijpen om te laten zien dat Heerenveen jou te snel heeft laten vertrekken?
,,Nee, ik wil altijd winnen en ben niet extra gemotiveerd voor deze wedstrijd. Wel vind ik het leuk om even terug te zijn in Friesland. Ik heb er vier jaar gespeeld, ben bij Heerenveen gevormd. De club zal altijd speciaal voor mij blijven, maar ik wil me niet geforceerd bewijzen. Het zou natuurlijk wel mooi zijn om uitgerekend in het Abe Lenstra Stadion te scoren of uit te blinken.Het kan een leuke wedstrijd worden. We hebben een iets mindere serie achter de rug, maar ik acht ons zeker niet kansloos’

In Voetbal International liet je doorschemeren ooit nog eens bij Heerenveen terug te willen keren. Leeft die gedachte echt?
,,Natuurlijk zou het leuk zijn om voor Heerenveen te spelen. Heerenveen is in Nederland een grote club, maar het is niet mijn wensdroom. Mijn ambitie is om te slagen als profvoetballer. Bij De Graafschap heb ik een eerste stap gezet en de komende jaren moet blijken wat mijn plafond is.Iedere jonge voetballer wil bij Barcelona spelen, maar dat hoor je mij niet roepen. Ik ben jong, heb nog een lange carrière voor de boeg. Misschien ligt mijn top bij De Graafschap, maar misschien beland ik ook wel in het buitenland. De toekomst zal het leren.’’
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Superfries88' » 24-11-2007 16:48

Ronnie Pander terug naar Harkema Opeinde. Voor de derde keer trouwens, voor zijn Heerenveen-periode begon hij daar en dit is de tweede terugkeer.

Bron: Nijsnet.nl
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Edmanian Devil » 24-11-2007 22:22

Lipton schreef:Turk, Maraynaya, Bakkati en van den Berg pakken toch maar even de periode titel met Go Ahead Eagles!

Plus Moeliker.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor FeanFanForLife » 25-11-2007 13:30

Kwam gisteren in het spelershome Rob Friend tegen. Heb even met hem staan praten, hij heeft het goed naar zijn zin daar maar vond het bij sc Heerenveen ook leuk. Ook kwam hij kijken omdat hij toch nog een band heeft met Heerenveen.

Toch leuk dat iemand die niet zo lang bij Heerenveen geweest is toch komt kijken..
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Ebiede » 26-11-2007 11:13

Edmanian Devil schreef:
Lipton schreef:Turk, Maraynaya, Bakkati en van den Berg pakken toch maar even de periode titel met Go Ahead Eagles!

Plus Moeliker.


Plus:

Schoenmakers en Smeekes
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor TWR22 » 26-11-2007 11:21

Het LASSE SCHÖNE topic zit helaas op slot.

De man was goed he? Maarreuh, wij hebben gelukkig Prager gehouden en Schöne laten gaan! Super. :?
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Squerrel » 26-11-2007 11:32

TWR22 schreef:De man was goed he?


Haal je dat uit een samenvatting, ik vind het iedere keer weer knap. Hij maakte een goeie goal maar voor de rest heb ik hem in de samenvatting niet overdreven veel gezien.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Jeroen » 26-11-2007 11:47

Schöne was goed ja. Maar anderhalf jaar geleden nog niet, toen de keuze gemaakt moest worden. Toen speelde hij alleen in het tweede en was er geen uitzicht op een plaats bij de 1e selectie. Daarbij vraag ik me af of hij het op dit moment ook nog zou redden tegenover Bradley en Roorda. Ik denk van niet.

De vergelijking met Prager slaat nergens op aangezien ze totaal verschillende types zijn. Laat Lasse lekker bij de Graafschap ballen en wie weet verdient ie alsnog een mooie transfer.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor TWR22 » 26-11-2007 12:12

Squerrel schreef:
TWR22 schreef:De man was goed he?


Haal je dat uit een samenvatting, ik vind het iedere keer weer knap. Hij maakte een goeie goal maar voor de rest heb ik hem in de samenvatting niet overdreven veel gezien.


Nee klopt, ik las ergens dat hij goed gespeeld heeft. Maar dat was dus niet zo?
De goals was wel prima.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor ItFean82 » 26-11-2007 18:04

TWR22 schreef:De man was goed he? Maarreuh, wij hebben gelukkig Prager gehouden en Schöne laten gaan! Super. :?


Altijd makkelijk hé, achteraf beoordelen. En het vergelijken van Prager en Schöne slaat al helemaal nergens op want het zijn totaal verschillende voetballers.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor drika746 » 26-11-2007 18:08

volgens mij roept hij al weken dat Schöne goed is en werd dit door menigeen ontkent. Dat Prager een ander type speler is dan Schöne klopt, maar hij vervangt Roorda wat weer een totaal ander type was en m.i. had Schöne niet misstaan op ons middenveld als vervanger van Roorda. Prager zit in een moeilijke periode, geen ritme, vormverlies...die jongen kan ook echt wel voetballen maar het komt er dit seizoen jammer genoeg nog niet uit.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor boy waterman » 26-11-2007 20:59

Lasse misschien naar ajax!!

http://www.ajaxonline.org/6449.htm
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor forza heerenveen » 26-11-2007 21:05

zou jammer zijn,ik zou het wel leuk vinden dat hij weer terug kwam.
Avatar gebruiker
forza heerenveen
Basisspeler
 
Berichten: 645
Geregistreerd op: 20-04-2006 20:06
Woonplaats: reduzum

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor oldtimer » 27-11-2007 00:06

boy waterman schreef:Lasse misschien naar ajax!!

http://www.ajaxonline.org/6449.htm


De " linkspoot " Lasse nog wel.
Tja, als hij zo door Ajax bekeken is.............................
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor paparazzi » 27-11-2007 00:40

boy waterman schreef:Lasse misschien naar ajax!!

http://www.ajaxonline.org/6449.htm


Kijk , dat vind ik nu weer net iets te overdreven! Laat hem nu eerst maar eens twee seizoenen bij de Graafschap spelen en dan spreken we weer verder. Jeroen legt het duidelijk uit hierboven.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor TWR22 » 27-11-2007 12:51

Maar stel hij gaat wel en hij speelt daar ook, bij Ajax, hebben wij dan een blunder begaan? Of mag ik dat zo niet noemen? Tijdje geleden viel iedereen over me heen hier (gebeurt me wel vaker :D ), maar ik vind hem echt een waardevolle speler.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Caspar » 27-11-2007 12:56

Klopt, hij doet het leuk nu, en hij voetbalde een goeie pot afgelopen zaterdag. Maar wat hij zelf ook aangaf in interviews de afgelopen week is dat hij bij de Graafschap pas echt gegroeid is. Hij heeft daar ook een hele periode op de bank gezeten. Waar was toen iedereen die vond dat hij hier had moeten blijven?

De staf heeft toendertijd de keuze gemaakt dat hij niet goed genoeg was, ook met het oog op Bradley en Roorda waarschijnlijk. Want zou hij een van hen uit de basis spelen? Denk het niet!
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Superfries88' » 27-11-2007 13:20

Bovendien is het voetballen bij De Graafschap gewoon anders dan bij Heerenveen. Schöne is typisch zo’n voetballer die ruimte nodig heeft om het maximale eruit te kunnen halen. In Doetinchem krijg je doorgaans wel enige ruimte, maar bij Heerenveen is dat al een stuk minder. Daarom kun je m.i. ook niet spreken van een fout, want dat kun je alleen beoordelen als hij hier speelt.

Verder is hij daar inderdaad ook gegroeid. In de eerste divisie heb ik regelmatig naar De Graafschap zitten kijken, maar ik heb toen niet gedacht van 'bah, hadden we hem maar behouden'. Het was niet dat hij er bovenuit stak ofzo.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Superfries88' » 29-11-2007 08:42

Het is eigenlijk nog één van 'onze' jongens, maar ik plaats het hier maar even:

Robbert Maruanaya komt voorlopig niet in actie voor Go Ahead Eagles. De verdediger brak een middenvoetsbeentje en is zo'n zes weken uitgeschakeld.

De twintigjarige jeugdinternational kwam afgelopen zomer op huurbasis over van sc Heerenveen. Bij de Friezen speelde hij nog geen officieel duel in het eerste team. In dienst van de Deventerse club kwam de Amsterdammer dit seizoen veertien keer in actie in de Jupiler League. Hij scoorde één keer.


Bron: ELF
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 29-11-2007 10:15

Schöne had de pech bij ons, dat het middenveld met Vayrynen, Berg Hestad, Radomski, (Bruggink) als
een huis stond. Weinig schorsingen en blessures, en dan krijg je als jeugdspeler weinig kansen.
Het is mooi voor Schöne dat hij zich nu bij De Graafschap zo ontwikkeld. Elke speler wil en moet ook
spelen om beter te worden.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Edmanian Devil » 29-11-2007 13:30

Misschien dat hij niet over de vereiste mentaliteit beschikte, maar Schöne had (en misschien heeft) gewoon de pech dat Heerenveen zonder aanvallende centrale middenvelder speelt. Hij stak er naar mijn mening bij het tweede met kop en schouders bovenuit.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Superfries88' » 05-12-2007 11:40

Ian Holloway, de nieuwe coach van Leicester City, wil Marcel Seip nogmaals onder zijn hoede nemen. De Nederlandse verdediger speelt momenteel voor Plymouth Argyle, de oude club van Holloway.

De trainer wil ook drie andere oud-pupillen naar Leicester halen, weet The Daily Mail. Als het aan Holloway ligt, komt David Norris in de winter al naar Leicester City. Voor Seip, Manchester United-huurling Lee Martin en Paul Connolly is hij bereid te wachten tot de zomer.

Seip en Connolly hebben dan een aflopend contract in Argyle. De Nederlandse mandekker speelt al anderhalf jaar in het groene tricot van Plymouth. Voordien speelde hij onder meer voor sc Heerenveen.


Aldus Voetbalprimeur.nl
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Blizzard » 10-12-2007 12:01

'Derveld is helemaal klaar met Esbjerg'
Fernando Derveld wil het liefst snel zijn Deense werkgever Esbjerg verlaten. 'Het is over hier, klaar', zegt de verdediger.

'In de winter ben ik weg hier', zegt Derveld in de Volkskrant. Het afgelopen weekeinde zat hij niet eens op de reservebank, waarmee volgens hem een eindpunt is bereikt. Derveld speelt al jaren in het buitenland. Hij werd destijds door Norwich City verhuurd aan West Brom Albion. In 2001 belandde hij in de Deense competitie bij Odense.

Na een seizoen Heerenveen ('Ik speelde weinig, maar wel tegen Ajax, PSV en Feyenoord') keerde hij terug naar wat hij als zijn tweede voetballand beschouwt en tekende hij bij Esbjerg. Derveld laat nog in het midden of hij zijn loopbaan in Denemarken voortzet of een rentree in Nederland maakt.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Superfries88' » 10-12-2007 22:43

Topper in de 2e Bundesliga: Freiburg-Gladbach 1-3. Na 6 minuten opende Rob Friend de score!

Verder las ik ergens dat Age Hains afgelopen weekend de 3-3 namens Veendam scoorde.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Superfries88' » 12-12-2007 17:35

Vincent v/d Berg staat in de belangstelling van FC Omniworld. Staat in de VI.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor TWR22 » 12-12-2007 17:35

Misschien is dit al oud nieuws, maar dit lees ik net ergens uit een interview van oktober 2007. Over ALLBACK!

.... en dat heeft als gevolg dat Allbäck nu al weer een transfervrije speler is: ,,Ik wil nog twee jaar buiten Zweden voetballen en dan ga ik terug. Het liefst speel ik nog in een van de grote competities.'' En Heerenveen? Is dat groot genoeg: ,,Ja! Dat lijkt me geweldig. Ik heb het prima naar mijn zin gehad in Nederland. Zowel mijn vrouw als ik kunnen ons voorstellen dat we terug zouden komen. Dus het zou wat mij betreft best mogelijk zijn om weer in het Abe Lenstra Stadion te spelen.''

Weet niet of dit echt actueel is, maar MAN wat ik wil ik die graag terug als Alves gaat ! ! !
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor oldtimer » 12-12-2007 17:42

Echt actueel lijkt me dit niet.
Overigens heeft Yilderim tegen Trabzonspor een strafschop gemist en is hij gewisseld ( of het een in direct verband staat met het ander is onduidelijk ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: de vertrokken spelers...

Berichtdoor Jeroen » 12-12-2007 18:03

Interview met abelenstra.com van een hééééle tijd geleden.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten