Lasse Nilsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor DE ZUID » 09-08-2007 14:59

Gelukkig, zijn ook eindelijk van dat PIPPI gebeuren af!! :mrgreen:

Ik blijf het jammer vinden, Lasse, sterkte in Frankrijk.

Overigens wel mijn favoriete team daaro.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor forza heerenveen » 10-08-2007 09:20

weet iemand wanneer er afscheid van hem word genomen???
zal hopelijk wel gebeuren,heeft hij wel verdiend vind ik.
Avatar gebruiker
forza heerenveen
Basisspeler
 
Berichten: 645
Geregistreerd op: 20-04-2006 20:06
Woonplaats: reduzum

Berichtdoor RCL » 10-08-2007 09:52

Frisian4life schreef:
Misschien dat onze grote vriend RCL ons op de hoogte kan houden van Lasse's wedstrijden in Frankrijk.
.
:D Hansson;Rennes,Nilsson;St-Etienne.... (ik begin het op te schrijven voor het geval er nog meer spelers van Heerenveen naar Frankrijk vertrekken.Straks weet ik niet meer wie er bij welke club speelt :erm: )
St-Etienne is een leuke club,met zeer trouwe supporters.Ze spelen nog maar enkele seizoenen terug in Ligue1,toen ze in Ligue 2 zaten,speelde men vaak toch nog voor 30.000 man. Op 3 november mag Nilsson zich aan een warm onthaal verwachten.Dan komen onze vrienden op bezoek.
Een beeldje van vorig seizoen(dit zijn trouwens allemaal Lens-supporters)

Afbeelding
RCL
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 04-10-2006 18:03
Woonplaats: op de B/FR grens

Berichtdoor Jeroen » 10-08-2007 09:55

Lens en St. Etienne zijn vrienden? St. Etienne is inderdaad een prachtige club, grote historie, fanatieke fans. Zou er graag eens langsgaan voor een wedstrijd.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Gekko » 10-08-2007 10:25

[quote="RCL.Hansson;Rennes,Nilsson;St-Etienne.... (ik begin het op te schrijven voor het geval er nog meer spelers van Heerenveen naar Frankrijk vertrekken.Straks weet ik niet meer wie er bij welke club speelt [/quote]

Tu as oublié Mr Edman (Rennes)!
Laatst bijgewerkt door Gekko op 10-08-2007 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Freezeman » 10-08-2007 11:09

Je beheersing van de Franse taal is beter dan je quoten. ;)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Surhuisterveen » 10-08-2007 15:14

Wedstrijden tussen Rennes en Marseille schijnen leuk te zijn.. :wink:
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor lecram01vak 28 » 10-08-2007 18:03

Wie weet wordt er vanavond afscheid van hem genomen, hij is in ieder geval op dit momment nog in Heerenveen.
lecram01vak 28
Selectiespeler
 
Berichten: 180
Geregistreerd op: 20-01-2006 21:58
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor RCL » 10-08-2007 18:09

Jeroen schreef:Lens en St. Etienne zijn vrienden? St. Etienne is inderdaad een prachtige club, grote historie, fanatieke fans. Zou er graag eens langsgaan voor een wedstrijd.
Idd,maar hoe die verbroedering precies ontstaan is weet ik ook niet.
Het is wel een kleurrijke bende daar in St-Etienne.

http://www.youtube.com/watch?v=K9hKGaKM7_0

@ Gekko,zie je wel,ik ben al iemand vergeten :erm: :erm:
RCL
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 04-10-2006 18:03
Woonplaats: op de B/FR grens

Berichtdoor Gekko » 20-08-2007 09:29

Grappig: de koosnaam van Saint Etienne en die van de nieuwe aankoop lijjken wel heel veel op elkaar:

Van de site van de club een stukje uithet verslag van de wedstrijd tegen Bordeaux (0-0, zonder Lasse):

L’ASSE a le monopole du danger

Les Stéphanois continuaient de faire le siège du camp girondin mais manquaient de précision dans le dernier geste. Ilan frappa trop mollement (23e). Deux minutes plus tard, Ilan, bien décalé par Payet, manqua la cible. L’ASSE avait le monopole du ballon et du danger. Valverde maîtrisa difficilement un tir croisé de Gomis. Un retour décisif de Tavlaridis sur Bellion stoppa net la première occasion bordelaise de la première mi-temps (28e), suivie d’un coup franc de Micoud boxé par Janot (34e)
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 20-08-2007 09:30

Het is gewoon de afkorting. AS St. Etienne. Maar dat is inderdaad een grappig toeval. :D
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Nilsson

Berichtdoor Rednax » 30-10-2007 18:29

VI schreef:Lasse Nilsson dacht SC Heerenveen te verlaten voor een succesvol avontuur bij Saint-Etienne. Maar de Zweedse spits komt er amper aan voetballen toe.

Nilsson speelde in twee duels mee, goed voor in totaal 75 minuten. De tweevoudig international kwam voor het laatst op 1 september in actie. Hij begon tegen AS Nancy in de basis, maar werd al in de 44ste minuut vervangen. Volgens coach Laurent Roussey was de Zweedse aanvaller nog niet klaar voor de strijd in de Ligue 1 en miste hij agressie. Afgelopen weekeinde maakte Nilsson niet eens deel uit van de achttienkoppige selectie.

'Het is heel teleurstellend en ook een beetje verbazingwekkend', beschrijft zaakwaarnemer Martin Klette de situatie van Nilsson. 'Lasse verliet de Nederlandse competitie om in de Ligue 1 meer kans te maken om met de Zweedse nationale selectie deel te nemen aan het EK van 2008. Helaas is zijn kans alleen maar kleiner geworden.'

'Hij had afgelopen zomer ook een aanbieding van Real Betis Sevilla, die financieel gezien veel beter was. Maar hij koos voor Saint-Etienne. Natuurlijk heeft iedereen een periode nodig om aan te passen. Lasse heeft het moeilijk omdat hij niet speelt. Toch zal hij hard blijven werken om de trainer proberen te overtuigen.'

'Maar het zal duidelijk zijn dat deze situatie niet te lang moet duren', waarschuwt Klette in L'Equipe. 'Als er in december nog niets is veranderd, dan vragen we om een gesprek met de clubleiding. Misschien dat we dan een vertrek of een verhuur moeten overwegen. Maar tot die dag respecteert Nilsson de beslissing van de trainer.'

Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Re: Nilsson

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-10-2007 20:15

De zin: 'hij miste agressie' , is kenmerkend voor Nilsson.

Niet verrassend dat hij het daar niet redt, Heerenveen was naar mijn mening zijn plafond. Wel lullig voor hem, want het is hem gegund.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Nilsson

Berichtdoor joop » 30-10-2007 20:19

Dat lasse mijn type spits niet was doet er niets aan af dat ik voor de mens nilsson altijd veel respect had, ik hoop toch dat hij daar meer aan spelen toe gaat komen.
...
joop
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 07-11-2006 18:21

Re: Nilsson

Berichtdoor Jeroen » 31-10-2007 08:37

Waardeloze scouting bij St. Etienne dus. :shock:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Nilsson

Berichtdoor oldtimer » 31-10-2007 09:15

Heerenveen rules schreef:De zin: 'hij miste agressie' , is kenmerkend voor Nilsson.

Niet verrassend dat hij het daar niet redt, Heerenveen was naar mijn mening zijn plafond. Wel lullig voor hem, want het is hem gegund.


Als je echt agressie in je spel wilt leggen is een beetje postuur nooit weg.
Helaas voor hem mist hij dat.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Nilsson

Berichtdoor Blizzard » 31-10-2007 10:09

Als je echt agressie in je spel wilt leggen is een beetje postuur nooit weg.
Helaas voor hem mist hij dat.


Ik snap wel wat je bedoelt, maar bijvoorbeeld een Roy Beerens kan het wel.
Overigens gun ik Nilsson het beste bij zijn nieuwe club en hij heeft ook wel wat voor Heerenveen betekend natuurlijk maar ik ben blij dat we nu een andere speler op zijn plaats hebben omdat ik niet van zijn manier van voetballen hou.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Nilsson

Berichtdoor Frisian Viking » 01-11-2007 12:15

Ik moet hier wel om lachen hoor. Nilsson heeft zichzelf in de zomer flink overschat en andere clubs hebben dat blijkbaar ook gedaan. Hij had gewoon hier lekker moeten blijven ballen, dan was er niet zoveel aan de hand geweest.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Nilsson

Berichtdoor BS » 01-11-2007 12:18

Frisian Viking schreef:Ik moet hier wel om lachen hoor. Nilsson heeft zichzelf in de zomer flink overschat en andere clubs hebben dat blijkbaar ook gedaan. Hij had gewoon hier lekker moeten blijven ballen, dan was er niet zoveel aan de hand geweest.

Voor ons is het juist ook beter dat hij weg is, wij zijn er alleen maar op vooruit gegaan. Maar vanuit zijn oogpunt was dat beter geweest, ja.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Re: Nilsson

Berichtdoor pluisje » 01-11-2007 13:03

Door het samenspel met Alves leek het alsof Nilsson een goede voetballer was. Grap is dat je Alves maar drie ballen hoefte te geven en hij daar normaal gesproken een of twee doelpunten van maakt. Nilsson in combinatie met bijvoorbeeld een Mark de Vries (wie kent hem nog) was niet opgevallen.
Hetzelfde zien we nu een beetje met Gerald Sibon. Het lijkt alsof Sibon zijn beste voetbal ooit speelt, wat misschien ook wel zo is. Maar ik denk dat een groot deel daarvan is toe te schrijven aan zijn samenwerking met Alves. De combinatie Alves-Sibon is overigens een veel betere dan die van Nilsson-Alves. Gerals heeft nu een spits om hem heen op niveau. Bij het vertrek van Alves moet hij wel weer in een sterke combi komen, anders zakt het niveau van Sibon ook weer weg (denk ik)
pluisje
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 26-06-2007 10:26

Re: Nilsson

Berichtdoor Keurig » 02-11-2007 15:54

pluisje schreef:Hetzelfde zien we nu een beetje met Gerald Sibon. Het lijkt alsof Sibon zijn beste voetbal ooit speelt, wat misschien ook wel zo is. Maar ik denk dat een groot deel daarvan is toe te schrijven aan zijn samenwerking met Alves. De combinatie Alves-Sibon is overigens een veel betere dan die van Nilsson-Alves. Gerals heeft nu een spits om hem heen op niveau. Bij het vertrek van Alves moet hij wel weer in een sterke combi komen, anders zakt het niveau van Sibon ook weer weg (denk ik)


Ben ik het niet helemaal mee eens. Sibon speelde naar mijn mening beter voordat Alves weer terug kwam. Niet dat het nu slecht is (verre van) maar zijn niveau is volgens mij niet afhankelijk van het samenspel met Alves.
Keurig
Selectiespeler
 
Berichten: 253
Geregistreerd op: 15-02-2005 15:32

Re: Nilsson

Berichtdoor oldtimer » 02-11-2007 16:38

Ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Sibon speelde m.i het sterkst tegen Helsingborg thuis en Excelsior uit.
Beide malen zonder Alves.
Wat niet wegneemt dat hij het kennelijk ook met Alves wel kan vinden.
Maar soms wordt teveel opgehangen aan een gelukte combinatie of een assist.
Dan wordt al snel gedacht dat dit nu de ideale combinatie is.
Terwijl het vaak om een momentopname gaat.
En die bepaalt dan even het beeld wat je ergens van hebt.
Voor een goed oordeel is meer nodig dan een paar waarnemingen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Nilsson

Berichtdoor paparazzi » 02-11-2007 19:30

Ik ben altijd van mening geweest dat Nilsson te licht is geweest en is voor dit nivo. Hij deed me telkens denken aan een paar oud-spelers van Heerenveen nl; Terry Hendriks en Charlie Kenter. Buiten het voetbal om is Lasse trouwens een gouden gozer...(maar dat is een ander verhaal).
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nilsson

Berichtdoor oldtimer » 02-11-2007 21:27

Over Terry hendriks ben ik wel enigszins met je eens, ook al had hij een fantstische schaarbeweging en scoorde hij een keer tegen Cambuur ( uit: 2 - 2 )..
Hij heeft wel tweemaal onder contract gestaan bij Heerenveen, bij de 2e maal scoorde hij binnen een minuiut in de eerste wedstrijd van het seizoen tegen SVV.
Charlie Kenter was inderdaad te licht, wel snel maar fysiek niet sterk genoeg.
Net als Nilsson.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Nilsson

Berichtdoor RCL » 05-11-2007 19:05

Goeieavond. Gisteren heb ik Lasse aan het werk gezien,al was het maar kort(hij is een kwartier voor tijd ingevallen). Toen stond de eindstand al vast,3-2 (tijdens de rust was het nog 0-2 :shock: :shock: ) Hij heeft er ook niets meer aan kunnen veranderen,enkel een trap op doel,en daar is er toch wel een foto van zeker :D :D

Afbeelding

Ik kan dus moeilijk zeggen of ie goed was of niet,hij had ook de ondankbare taak om bij een achterstand in te vallen op het einde.Maar zodra ik iets van hem verneem,dan horen jullie het wel :)

Ik spreek geen Fries,maar ik doe een poging; Oant Sjen :wink: :wink:
RCL
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 04-10-2006 18:03
Woonplaats: op de B/FR grens

Re: Nilsson

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 05-11-2007 21:23

Achteraf is het alleen maar beter dat Nilsson weg is, het heeft ons nog wat geld opgeleverd, en er is ruimte gekomen voor jongere, en betere spelers. Een Beerens bijvoorbeeld is stukken beter, en fysiek staat hij ook zijn mannetje, hij gaat de duels niet uit de weg, iets wat Nilsson eigenlijk altijd deed.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Nilsson

Berichtdoor oldtimer » 05-11-2007 22:00

Mee eens, maar wel een kanttekening.
Ik vraag me toch af of Beerens het aantal goals en assists van Nilsson zal halen.
Zo efficient is hij namelijk ondanks zijn goede en attractieve spel nog niet geweest.
Nu moet je maar hopen dat ze jouw voorzet er in schieten, maar tot nu toe een (1) assist ( tegen Excelsior uit ) is nou niet zo indrukwekkend. Kan veranderen, maar toch.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Nilsson

Berichtdoor Flying Frisian » 05-11-2007 22:09

oldtimer schreef:Mee eens, maar wel een kanttekening.
Ik vraag me toch af of Beerens het aantal goals en assists van Nilsson zal halen.
Zo efficient is hij namelijk ondanks zijn goede en attractieve spel nog niet geweest.
Nu moet je maar hopen dat ze jouw voorzet er in schieten, maar tot nu toe een (1) assist ( tegen Excelsior uit ) is nou niet zo indrukwekkend. Kan veranderen, maar toch.


Je kunt die twee jongens niet met elkaar vergelijken, Roy is geen tweespitsen-aanvaller maar een vleugelspeler die ook als hangende rechtshalf uit de voeten kan. Lasse heeft bijna zijn hele voetballeven naast iemand in de aanval gespeeld, ook omdat het spel in Zweden zo in elkaar zit.
Al ben ik het wel met je eens dat Roy's redement omhoog kan. Daarbij moet hij ook zelf durven schieten, ik heb het gevoel dat hij de bal liever aflegt dan dat hij zelf op het doel vuurt.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Nilsson

Berichtdoor Blizzard » 06-11-2007 07:03

Vooral de voorzet van Beerens moet beter, accurater, dan heb ik weinig meer op hem aan te merken.
En hopelijk speelt Nilsson zich in de basis, gun het hem wel :)
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Nilsson

Berichtdoor Flying Tilster » 09-11-2007 13:36

Dan zal Roy wel elke wedstrijd moeten spelen..

Over Nilsson: Dat hij fysiek sterker moet worden is toch algemeen bekend? Hij zal nooit een duel aangaan. Dat zullen ze in Frankrijk toch ook opgemerkt hebben. Maar is het niet zo dat bepaalde spelers altijd even moeten wennen bij een andere club. Nilsson was hier in het begin toch ook niet meer dan een belofte-speler?
En is pas goed gaan draaien toen Huntelaar en Sammie weggingen?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron