07-10-2007: sc Heerenveen-Heracles Almelo (9-0)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor AllardP » 08-10-2007 14:45

Waarom valt iedereen over TWR heen? Natuurlijk: het begin van het seizoen was kut en afgelopen donderdag zelfs genant, maar we zijn gisteren wel getuige geweest van iets absoluut unieks. Waarom kun je daar niet gewoon van genieten ongeacht wat er voor de rest is gebeurd? Ik kan dat wel en het moment komt in elk geval in mijn top-tien beste Heerenveenmomenten. Wat mij betreft een schitterende revanche van de selectie en de technische staf. Rest mij nog Ruud Brood te bedanken voor zijn geweldige zelfmoordtactiek.

En nu graag de rest van het seizoen redden, te beginnen met AZ en Ajax te grazen nemen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor schfries1989 » 08-10-2007 16:00

the rockII schreef:Normaal gesproken was dit een geweldige wedstrijd geweest. Echter na alle gesodemieter rondom Alves en de afgang in Zweden irriteerde de 9-0 zelfs ergens. Waarom nu wel?

De publiekswissel van Verbeek voor Alves was ronduit belachelijk. Na alles wat er gebeurt is verdient hij dit absoluut niet. Het enthiousiastme van vele supporters ging er bij mij niet in. Je speelt verdomme een jaar lang voor Europees voetbal, wat je vervolgens haalt en dan vlieg je er zo schandalig uit. Erg kortzichtig om dan 4 dagen later op de banken te staan. Aan het domme gelul van 'juist nu moeten we achter de ploeg gaan staan' en het spandoek op zuid heb ik me ook enorm lopen ergeren. Spelers moeten een 12e man ook verdienen. Na de 9-0 krijgen ze mijn steun weer in Alkmaar...maar gistermiddag ff niet.



Hoezo verdiende hij dit niet?? Tuurlijk is er veel gebeurd, maar als je kijkt wat er exact gebeurd is en hoe die er nu weer staat! Klasse! Bovendien kon hij er indirect weinig aan doen dat die te laat was
Superfriezen!!!!
schfries1989
Basisspeler
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 07-12-2005 10:00
Woonplaats: heerenveen

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Caniggia » 08-10-2007 17:02

TWR22 schreef:Wat een onzin. Blijf lekker negatief met z'n allen, daar heb je wat aan in de toekomst hoor!

Je moet het verleden ACHTER je laten, je bent toch fan van de club? Dan kan je toch alleen maar heel blij zijn nu? Nee lekker blijven doorzeuren over het verleden, over de verloren wedstrijd en Alves die lastig was. Dat heeft zin joh. Maak je dan even kwaad (net als ik) maar ga niet daar tijden over door. Het was een waanzinnige wedstrijd die ik NOOIT zal vergeten en waar ik erg trots op ben dat ik erbij was. Ik woon in Soest en dat is 125 KM en al mijn collega's komen me feliciteren en praten erover. Het hele land heeft het erover maar nee, een stel "supporters" blijft doorzeuren over het verleden ... prima joh.

Maar laat ons dan gewoon blij zijn en juichen!


Kijk dit zijn de reacties die ik wil horen Ben het volledig met je eens.
Alves die verdiende gewoon zijn Applaus wissel puur en alleen om het feit dat hij 7 keer scoorde.
Ik persoonlijk vind het al erg genoeg dat de naam van Sibon wel gescandeerd werd die notabene zijn 2e goal van Alves op een presenteerblaadje kreeg.
Want die had hij ook gewoon zelf kunnen maken.
Avatar gebruiker
Caniggia
Selectiespeler
 
Berichten: 252
Geregistreerd op: 01-05-2005 16:48
Woonplaats: ZEVENHUIZEN

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor cross » 08-10-2007 17:35

Caniggia schreef:
TWR22 schreef:Wat een onzin. Blijf lekker negatief met z'n allen, daar heb je wat aan in de toekomst hoor!

Je moet het verleden ACHTER je laten, je bent toch fan van de club? Dan kan je toch alleen maar heel blij zijn nu? Nee lekker blijven doorzeuren over het verleden, over de verloren wedstrijd en Alves die lastig was. Dat heeft zin joh. Maak je dan even kwaad (net als ik) maar ga niet daar tijden over door. Het was een waanzinnige wedstrijd die ik NOOIT zal vergeten en waar ik erg trots op ben dat ik erbij was. Ik woon in Soest en dat is 125 KM en al mijn collega's komen me feliciteren en praten erover. Het hele land heeft het erover maar nee, een stel "supporters" blijft doorzeuren over het verleden ... prima joh.

Maar laat ons dan gewoon blij zijn en juichen!


Kijk dit zijn de reacties die ik wil horen Ben het volledig met je eens.
Alves die verdiende gewoon zijn Applaus wissel puur en alleen om het feit dat hij 7 keer scoorde.
Ik persoonlijk vind het al erg genoeg dat de naam van Sibon wel gescandeerd werd die notabene zijn 2e goal van Alves op een presenteerblaadje kreeg.
Want die had hij ook gewoon zelf kunnen maken.


Alves kreeg geen bal van sibon zeker? vind dat je sibon nu erg tekort doet.
Vind het mooi dat alves 7x gescoord heeft maar z'n naam zingen echt niet. het maar afwachten of meneer na zondag wel weer optijd terug is. eerst maar eens een paar weken laten zien dat hij echt voor heerenveen wil gaan. dan krijgt hij mijn repsect terug
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor oldtimer » 08-10-2007 17:51

Caniggia schreef:
TWR22 schreef:Wat een onzin. Blijf lekker negatief met z'n allen, daar heb je wat aan in de toekomst hoor!

Je moet het verleden ACHTER je laten, je bent toch fan van de club? Dan kan je toch alleen maar heel blij zijn nu? Nee lekker blijven doorzeuren over het verleden, over de verloren wedstrijd en Alves die lastig was. Dat heeft zin joh. Maak je dan even kwaad (net als ik) maar ga niet daar tijden over door. Het was een waanzinnige wedstrijd die ik NOOIT zal vergeten en waar ik erg trots op ben dat ik erbij was. Ik woon in Soest en dat is 125 KM en al mijn collega's komen me feliciteren en praten erover. Het hele land heeft het erover maar nee, een stel "supporters" blijft doorzeuren over het verleden ... prima joh.

Maar laat ons dan gewoon blij zijn en juichen!


Kijk dit zijn de reacties die ik wil horen Ben het volledig met je eens.
Alves die verdiende gewoon zijn Applaus wissel puur en alleen om het feit dat hij 7 keer scoorde.
Ik persoonlijk vind het al erg genoeg dat de naam van Sibon wel gescandeerd werd die notabene zijn 2e goal van Alves op een presenteerblaadje kreeg.
Want die had hij ook gewoon zelf kunnen maken.


Ja, net zoals Sulejmani bij de 6e goal van Alves makkelijk zelf had kunnen scoren.
En bovendien kreeg Alves zijn eerste goal van Sibon op een presenteerblaadje aangeboden, waarmee het nog bijna mis ging ook. Dat het met veel mazzel nog goed kwam was waarschijnlijk cruciaal voor het verdere verloop van de middag.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Caspar » 08-10-2007 17:55

Kunnen we even letten op het quote in quote verhaal? Graag alleen het betreffende quoten!
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 08-10-2007 18:05

Wat een zielige lui waren die Heracles supporters, na de wedstrijd waren ze rondom Skoaterwald ook steeds aan het uitlokken. Ben benieuwd wat je IQ is als je iemand in elkaar slaat met 20 man(!) Is toch een achtergebleven regio dat Tukkerland blijkt wel weer
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor ItFean82 » 08-10-2007 18:17

marlijn schreef:Nog even een reminder voor alle blije mensen.....we liggen wel uit de Uefa Cup!!!!!


Wat is dit nou voor opmerking? Tuurlijk is het balen dat we uit de UEFA Cup zijn maar mag je dan de rest van het seizoen niet meer blij zijn met een overwinning? 9-0 met 7x Alves blijft een unieke prestatie wat je niet snel meer gaat zien in Heerenveen. Wees blij dat Alves zijn werk gewoon weer doet, dat wouden we toch allemaal? Alves doet gewoon zijn werk weer dus kunnen wij ook gewoon doorgaan tot de orde van de dag. (dat wil niet zeggen dat we hem allemaal aardig moeten vinden) Begrijp me goed wat hij geflikt heeft is absoluut niet goed te praten en ook met 7 goals maakt hij dat niet goed, maar we moeten verder kijken in het belang van Heerenveen. En hoe je het ook went of keert, Alves is gewoon heel belangrijk in het huidige Heerenveen. Hij kan een wedstrijd die op slot zit open breken en daardoor kunnen wij de wedstrijd wel winnen.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor feanfanhannes » 08-10-2007 18:21

Romano for president schreef:Zondagmiddag, na de wedstrijd tegen Heracles, is in Heerenveen een supporter van SC Heerenveen, ongeveer 23-24 jaar oud, in elkaar geslagen. Dit gebeurde door een groep van ongeveer 20 Heracles 'supporters' waar de meesten daarvan daarna op de vlucht sloegen voor een grote groep Heerenveen-supporters.
De jongen word op dit moment (zondag-avond) geopereerd aan o.a. een gescheurde pees. Wij wensen hem veel beterschap en hopen dat hij zo snel mogelijk weer op de tribune zit.

Van de daders zijn enkelen opgepakt, en die zullen daar een gepaste straf voor krijgen

bron: http://www.harcorehooligan.nl



Dit is echt te triest voor woorden.
snap dat je gefrustreert bent na een 9-0 verlies maar daar kan die feanfan niks aan doen is hun eigen schuld.
Vindt wat raar dat er niemand reageert op dt bericht vinden jullie dit normaal dan?? :?:
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor JayT » 08-10-2007 18:32

feanfanhannes schreef:Dit is echt te triest voor woorden.
snap dat je gefrustreert bent na een 9-0 verlies maar daar kan die feanfan niks aan doen is hun eigen schuld.
Vindt wat raar dat er niemand reageert op dt bericht vinden jullie dit normaal dan?? :?:


Zeker is dit triest en totaal onnodig! Maar het lijkt me duidelijk dat iedereen hier er hetzelfde over denkt. En dat het daardoor op weinig reacties stuit.... :?:

Desalniettemin wens ik de feanfan alle sterkte toe!
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Superfries88' » 08-10-2007 18:32

Waarom moeten we daarop reageren, Feanfanhannes? Het is gebeurd en volgens mij is het allemaal wel duidelijk. Het is triest, maar het gebeurd. Als we nou een hele groep supporters is neergeslagen is het iets anders (al is dit natuurlijk ook erg). Overigens las ik op HAFC.nl ook irritante reacties mbt Heracles. Doe dat nou gewoon niet, want daarmee lok je alleen maar negatieve reacties op.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Dirk » 08-10-2007 18:38

Ach, voor de meesten moet kennelijk het besef nog komen dat ze bij een historische wedstrijd aanwezig zijn geweest.
In meer dan 50 jaar eredivisie was dit nog nooit gebeurd. Tot in lengte van dagen zal dit terugkomen.
Hebben we nu eindelijk onze eigen Heerenveen-Ajax 6-5...
Dirk
Selectiespeler
 
Berichten: 290
Geregistreerd op: 08-04-2006 09:51

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor hm_DR88 » 08-10-2007 21:48

Een dubbel gevoel afgelopen zondag. Verbazing over het gemak waarmee gescoord werd.
Steeds sterker wordende irritatie.

- over de vraag waarom het vier dagen eerder zo verschrikkelijk mis ging;
- over de vraag of de slechte seizoenstart van de competitie te voorkomen was geweest;
- over de vraag of de onrust als gevolg van de aan-/afwezigheid van Alves te voorkomen was geweest.

Het echte enthousiasme dat een 9-0 bij supporters op zou moeten leveren bleef bij mij uit.
Natuurlijk besefte ik dat ik getuige was van een vrij unieke gebeurtenis in het betaalde voetbal.
Een 9-0 zege, waarbij een speler maar liefst 7x doel trof. Echt een heel bijzondere situatie die
we waarschijnlijk nooit meer mee zullen maken op dit niveau.

En toch !!!

Een speler met deze grandioze kwaliteiten..........die zijn team zo in de steek liet (met alle gevolgen)...
Ik baal hier als supporter verschrikkelijk van. Dit had anders gekund, dit had anders gemoeten.
Resultaten uit het verleden.... hebben invloed op de toekomst.

Ik hoop dat Alves de professionaliteit ook buiten het veld laat zien, die hij gisteren toonde tijdens de wedstrijd.
Ik zou graag de rest van het team willen zien voetballen. Gisteren was het onthutsend zwakke Heracles niet een
noemenswaardige tegenstander. Het middenveld liet gister ook nog te weinig voetbal zien.
De defensie is nog steeds onzeker op bepaalde momenten.

Heerenveen - Heracles, een wedstrijd met veel goals, zonder echt voetbal.
Natuurlijk waren er ook lichtpuntjes.
Een zeer gedreven Sibon, die een ongelofelijk goede kijk had op een groot aantal situaties. Een speler die de professionaliteit toonde om toch te presteren op die momenten dat hij door een groot deel van de supporters werd verguisd. Klasse !!
Het spandoek op Zuid (bestaande uit 3 delen) .........100% steun...... exact verwoordend wat 24.000 supporters hebben ervaren (een brok in de keel). Klasse !!
De steun van Nieuw Noord. Positief de wedstrijd aangaan, ondanks een verschrikkelijke wedstrijd van donderdag.
Voor Heerenveen, niet tegen Alves. En toch heel duidelijk laten blijken hoe je als supporter geraakt bent door de ontstane situatie. Subtiel...... maar verschrikkelijk duidelijk. Klasse !!

Ik ben trots op de club SC Heerenveen, de pijn is niet weg, maar ik ben wel trots!!
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Jeroen » 09-10-2007 07:34

Mooi omschreven HM_Dr88. Exact mijn gevoelens ook.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor TWR22 » 09-10-2007 09:10

Vind ik ook heel mooi en persoonlijk omschreven.

En inderdaad: we hebben nu onze eigen Heerenveen - Ajax = 6 - 5. Gewoon iets UNIEKS meegemaakt. Natuurlijk balen we van verleden week, alleen zie het zo: hoe kan je het rechtzetten voor de supporters? Door iets UNIEKS neer te zetten toch? Nou, dat is dan ook wel gebeurd ...

Alves gewoon snel terugkomen en scoren tegen AZ. Dat zou echt mooi zijn.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Takashifeanfan » 09-10-2007 09:26

hoppa de eerste thuis overwinning dit jaar en meteen 9 - 0
Takashifeanfan
Bankzitter
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 01-04-2007 22:59
Woonplaats: Margraten

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor marlijn » 10-10-2007 23:42

Garcia-Garcia schreef:
marlijn schreef:Nog even een reminder voor alle blije mensen.....we liggen wel uit de Uefa Cup!!!!!


Wat is dit nou voor opmerking? Tuurlijk is het balen dat we uit de UEFA Cup zijn maar mag je dan de rest van het seizoen niet meer blij zijn met een overwinning?


Dat is de draai die jij er aan geeft. Ik wil niets liever dan blij zijn met een overwinning.

Maar het verschil is nu wel heel erg groot. Vind je ook niet?
Van het ene uiterste in het andere........ !!!
marlijn
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 12-10-2004 19:39
Woonplaats: Groningen

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor ALS 26.000 » 11-10-2007 11:15

Tsja mensen, dat is voetbal. Donderdag een geflatteerde nederlaag door onderschatting, op verkeerde de wedstrijd benaderen en een tegenstander die een over zijn lijk mentaliteit heeft en puur op basis van wilskracht de sterkste blijkt. Dat is het mooie van sport, hoewel dat dit keer in ons nadeeel uitpakte. Zo hebben wij eens met 5-1 van Ajax gewonnen en 4-0 van PSV in 1 week. Waren wij toen veel beter dan die clubs? Nee, absoluut niet, maar wij hadden de juiste instelling.


Zondag wilden de spelers koste wat het kost alles goed maken. Dan dwing je ook af dat alles meezit. Heracles had toen niet de juiste instelling. Maar zijn wij zoveel beter als de uitslag doet vermoeden? Nee, natuurlijk niet.
Dat is sport mensen, accepteer dat nou. Je hebt met mensen te maken, geen machines.

Nu kappen over Heracles en Helsingborg en we hopen dat we dit seizoen de balans nog vinden. Ik denk het wel. En dan kunnen we het AZ ook nog aardig lastig maken.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Beetle » 12-10-2007 23:03

Opvallend dat Omrop Fryslân nu ook filmpjes op Youtube zet. Daar zullen ze dan ongetwijfeld toestemming voor hebben gehad van de club. Van mij is de Alves compilatie op muziek van youtube gehaald.... namens Feyenoord!

Heerlijk om de goals eens met Braziliaans commentaar te zien.

Grappig is dat het meest bekeken filmpje met de 7 goals bijna 35000 keer is bekeken vanuit... Japan(!!!) en 2500 keer vanuit Hongarije.

30000 keer vanuit Turkije.

En Dr88:
Dat betoog moet je inzenden naar de VI. Gegarandeerd dat het geplaatst wordt. Biedt in ieder geval een beetje evenwicht tegen het onevenredig hoge aantal ingezonden brieven over Ajax. Want deze week was het werkelijk bar en boos in de de Voetbal International.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Caspar » 14-10-2007 06:44

Bericht van Venderwel verwijderd. Graag via PB.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor KSI » 24-10-2007 10:03

Stond in de lc:

Heracles-fans vast voor slaan van man uit Nes

Gepubliceerd op 24 oktober 2007, 10:24
Laatst bijgewerkt op 24 oktober 2007, 10:29

Heerenveen - Vijf mannen uit Twente zijn zaterdag aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging en zware mishandeling van een 23-jarige inwoner van Nes (Boarnsterhim).


De drie inwoners van Almelo (18, 19 en 21 jaar), 25-jarige inwoner van gemeente Almelo en 21-jarige inwoner van de gemeente Vriezenveen sloegen en schopten de man uit Nes na afloop van de wedstrijd Sc Heerenveen - Heracles.

Het 23-jarige slachtoffer liep na de met 9-0 door Heerenveen gewonnen wedstrijd naar zijn auto bij het station. Zonder aanleiding mishandelde een groep Heracles-aanhangers de man op de Kleine Kerkstraat in Heerenveen.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: sc Heerenveen - Heracles [zondag 7 oktober , 14.30u]

Berichtdoor Lipton » 24-10-2007 10:36

Volgens mij was de reden juist heel duidelijk 9-0 verliezen :)
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron