Wat te doen...met de rest van het seizoen

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wat te doen met de hoofdtrainer?

Per direct ontslaan
53
67%
Nog een aantal wedstrijden de kans geven
13
16%
Aanhouden tot de winterstop
13
16%
 
Totaal aantal stemmen : 79

Berichtdoor Blizzard » 05-10-2007 16:28

Het verschil met het (ramp)seizoen onder Foppe waarin we uitgeschakeld werden door (geloof ik) National Bucuresti is dat Foppe gedurende 12 jaar krediet heeft opgebouwd en hij is een grotere trainer/icoon/persoonlijkheid. Ook waren de eisen/doelstellingen toen lager dan nu.
Verbeek heeft nauwelijks krediet opgebouwd (eigenlijk alleen in zijn 1e seizoen) en wat hij al had is toch echt al lang weg gevloeid.
Het bestuur moet om zich enigzins geloofwaardig te doen lijken toch echt ingrijpen nu maar de vraag is maar of dat gebeurd, het zal wel niet...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Skopperij » 05-10-2007 16:52

Blizzard schreef:Het bestuur moet om zich enigzins geloofwaardig te doen lijken toch echt ingrijpen nu maar de vraag is maar of dat gebeurd, het zal wel niet...

Maar wat is geloofwaardigheid? Je trainer ontslaan omdat je een paar potjes dramatisch hebt gevoetbald? Naar mijn mening zet je dán pas je geloofwaardigheid op het spel. Na de onrustige maanden kunnen we het ontslag van Verbeek niet gebruiken.

Daarnaast vind ik het ook wel heel gemakkelijk om vanaf te zijlijn te roepen dat Verbeek nu weg moet. Stel, je ontslaat Verbeek. Wie moet er dan voor de groep? Alle competities zijn net goed en wel begonnen, dus haalbare trainers die beter zijn dan Verbeek liggen echt niet voor het oprapen. Dan zit je in de tweede garnituur te vissen en kun je in de zomer weer. Nee, dat is goed voor onze club...
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Flying Tilster » 05-10-2007 18:06

De 1e reacties gelijk na de nederlaag kan ik me ook wel indenken. Ook ik wil dat Verbeek z.s.m. zijn biezen pakt. Het indianenverhaal dat het een schokeffect te weeg kan brengen is ook een indianenverhaal.
Veel clubs worden er op langere termijn niet veel beter zijn.

Verstandiger lijkt het me dat de club op zoek gaat naar echte verdedigers. Zonder een Hansson is Dingsdag minder waard dan verwacht. Anders gezegd, dan ik had verwacht.

Doordat JAP nog niet geheel hersteld is, zullen we een Breuer op de flanken nodig hebben. Dat veel mensen hem dit seizoen uitkotsen kan ik niet begrijpen. Vond hem na Zuiverloon de betere verdediger die we momenteel hebben. Nu ook Zuiverloon niet in de vorm verkeerd, vind ik Breuer zelfs de beste op dit moment. En als hij al de beste is, zegt dat toch genoeg over de verdediging.

Het wordt tijd dat Verbeek zijn verdedigers erg duidelijk gaat maken dat ze er staan om te VERDEDIGEN!!! Dan de bal inleveren bij een middenvelder. Verder zie ik een Pranjic de laatste tijd vrij vaak in de middencirkel opereren, terwijl die toch op zijn best is als hij zijn acties op de linkerflank weer gaat uitvoeren.

Met name het vertrouwen in de verdediging en onze doelman is nu niet echt hoog te noemen. Ze zullen nu wat meer de mouwen moeten opstropen en gaan knokken.
Doen ze dat niet dan gaan we zelfs tegen Heracles de bietenbrug op.

Wil het niet met mooi voetbal, dan zal er toch in ieder geval gevochten moeten worden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Blizzard » 05-10-2007 18:21

Veel clubs worden er op langere termijn niet veel beter zijn.


Bij AZ en FC Twente is het anders 200% beter gegaan toen middelmatige trainers (Vandereycken en later Van Sta en Van Stee bij AZ) vervangen werden door trainers met meer kwaliteit: Rutten en Adriaanse. Met een vrijwel identieke selectie werd het voetbal opeens vele malen beter en daarmee ook de prestaties, ook op de langere termijn zoals we zien want FC Twente doet het opnieuw goed en AZ heeft het ook 3 seizoenen volgehouden (nu even wat minder).

Waarom jezelf als voetbalclub tekort doen als je een betere trainer kunt hebben? Ik snap de logica hier niet van. Moet Verbeek koste wat kost in het zadel gehouden worden? Moet hij maar op het pluche blijven zitten ook al is het voetbal al 3 jaar niet om aan te zien...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Lipton » 05-10-2007 18:38

Blizzard schreef:
Veel clubs worden er op langere termijn niet veel beter zijn.


Bij AZ en FC Twente is het anders 200% beter gegaan toen middelmatige trainers (Vandereycken en later Van Sta en Van Stee bij AZ) vervangen werden door trainers met meer kwaliteit: Rutten en Adriaanse. Met een vrijwel identieke selectie werd het voetbal opeens vele malen beter en daarmee ook de prestaties, ook op de langere termijn zoals we zien want FC Twente doet het opnieuw goed en AZ heeft het ook 3 seizoenen volgehouden (nu even wat minder)


Eigenlijk zeg je hier al een paar dingen die niet voor Heerenveen gelden, Heerenveen heeft nooit een identieke selectie, was dat maar een keer zo dat Heerenveen 2 a 3 seizoenen met de zelfde selecitie kon spelen.

Bij AZ kwamen er ineens een hoop erg goeie spelers bij door dat Dirk de beurs trok. Heerenveen kan daar gewoon nog niet tegen op.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Flying Tilster » 05-10-2007 21:07

Blizzard schreef:Bij AZ en FC Twente is het anders 200% beter gegaan toen middelmatige trainers (Vandereycken en later Van Sta en Van Stee bij AZ) vervangen werden door trainers met meer kwaliteit: Rutten en Adriaanse


Ik bedoelde hiermee eigenlijk dat het wegsturen van een trainer tijdens het seizoen een club niet geholpen heeft. Voor langere termijn bedoelde ik dus tot het einde van het seizoen of winterstop.
Maar wie weet... zou dat bij ons wel kunnen.

Maar goed... Verbeek kan je er nu wel uittrappen (ben ik ook voor eigenlijk), maar welke capabele trainer is er op dit moment om naar sc Heerenveen te gaan ???
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor xander » 05-10-2007 21:16

Verbeek zou een voorbeeld aan moeten nemen van andere trainers op dit moment opstappen!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Berichtdoor Boegyman (NL) » 05-10-2007 22:01

Zoals het geweldige Right Said Fred-liedje al zegt:

It's just like that's how it is
Cause we have our strengths and weaknesses

Oh I have vision' oh can't you see
I'm on the move make way for me

And when I fall down
I have to pick myself back up


So stand up stand up for the champions
For the champions stand up
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor drika746 » 06-10-2007 07:12

Boegyman (NL) schreef:
And when I fall down
I have to pick myself back up



Mee eens, het was kut, het is kut maar we kunnen nu misschien een leuk team gaan neerzetten en met een stuntje in de arena is de beker ook nog steeds haalbaar.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor ALS 26.000 » 07-10-2007 08:24

Het jaar dat Foppe er bijna uitgegooid werd; 3 punten uit 9 wedstrijden dus dan valt het best nog mee.
En later volgens mij een keer 1 uit 5


Als we vandaag winnen van Heracles ziet het er alweer een stuk beter uit. Verbeek is gwoon zoekende naar de balans en dat is het moeilijkste wat er is.
Hij heeft een aantal indiviuele spelers die eigenlijk zouden moeten spelen; Alves, Pranjic, Beerens, maar ook Bradley doet het erg goed. Ze zullen niet snel teruggaan naar 4-3-3, maar misschien is dat best een optie?


Sulejmani Alves Beerens

Pranjic Prager Bradley

JAP Dingsdag Breuer Zuiverloon

Maar of je hier veel mee opschiet? Nog steeds te aanvallend. Je hebt dezelfde pionen in het midden en voorin, maar ze staan iets anders.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor ItFean82 » 07-10-2007 10:03

Als we dan toch 4-3-3 gaan voetballen dan graag Matusiak ipv Alves. Matusiak moet gewoon een keer in de basis beginnen en ik heb het gevoel dat hij wel eens veel kan scoren in een 4-3-3. Balvast, kopsterk, slim en doelgericht. Nogmaals het is grotendeels gebaseerd op een gevoel, maar in mijn ogen het proberen waard.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor SCH-FAN » 07-10-2007 10:15

ben ik met je eens garcia-garcia, alves is meer een counterspits, matusiak is voor 4-3-3 ideaal, hij is kopsterk, balvast etc. matusiak lijkt mij een ideale spits voor 4-3-3, alleen vind ik het jammer voor sulejmani, vind ik een goede voetballer alleen gebruiken ze hem verkeerd, de verdedigers gooien de hele tijd lange ballen over hem heen, dan loopt sulejmani het gat we; dicht maar komt hij niet voorbij de verdediger. je moet sulejmani over de grond bedienen.
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor drika746 » 07-10-2007 10:31

als we dan toch met leuke opstellingen voor de rest van het seizoen mogen gooien

---------------MATUSIAK-----------------
-PRANJIC------ALVES--------BEERENS-
---------BRADLEY------BAK--------------
-JAP---DINGSDAG-BREUER-ZUIVERLO-
------------------VDB---------------------

Matusiak een veel balvaster dan Alves, Alves komend vanaf 10 lijkt mij nog gevaarlijker. Pranjic en Beerens hebben een actie en een voorzat, Bradley en Bak kunnen een erg goede samenwerking ontwikkelen beide heel dynamisch. En met Breuer iemand centraal die meer no nonsense verdediger is.

En om even te reageren op de titel van het topic. ....wedstrijden winnen, punten pakken, play-offs halen en een team opbouwen.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor Crash » 07-10-2007 10:54

-------MATUSIAK-----------------
-PRANJIC------ALVES--------BEERENS-
---------BRADLEY------BAK--------------
-JAP---DINGSDAG-BREUER-ZUIVERLO-
------------------VDB---------------------


Laat dit in godsnaam de opstelling zijn voor de rest van het seizoen. Zo moet het en niet anders!
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor SCH-FAN » 07-10-2007 11:03

ik vind de opstelling hier een post boven een hele goede alleen snap ik niet dat je met bak op het middenveld gaat spelen, doe dan prager, bak is geen middenvlder.
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor drika746 » 07-10-2007 11:11

SCH-FAN schreef:ik vind de opstelling hier een post boven een hele goede alleen snap ik niet dat je met bak op het middenveld gaat spelen, doe dan prager, bak is geen middenvlder.


prager is ook een goede optie, en roorda ook. ik denk dat je moet kijken naar de tegenstander en op basis daarvan de 2 centrale middenvelders moet kiezen. Bradley is wel een zekerheidje bij mij sinds dit seizoen, eerst snapte ik niet wat GJV in hem zag. Roorda is voor een wedstrijd waar wij het spel moeten maken, Bak is volgens mij vrij dynamisch veel loopvermogen en prager een bijtertje voor en lastige uitwedstrijd. Maar dat is natuurlijk allemaal aan Verbeek :lol:
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten