Wat te doen...met de rest van het seizoen

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wat te doen met de hoofdtrainer?

Per direct ontslaan
53
67%
Nog een aantal wedstrijden de kans geven
13
16%
Aanhouden tot de winterstop
13
16%
 
Totaal aantal stemmen : 79

Berichtdoor Lipton » 05-10-2007 09:57

Tsja dat heb je als niet in het stadion komt.. :D In 2002 zijn we echt verschrikkelijk slecht van start gegaan, toen hadden we na 7 wedstrijden 2 punten, en gingen we ook niet echt door in de Uefa cup, tegen een nog slechtere tegenstander dan nu het geval was.

Wat ik vooral bedoelde is dat de selectie + staf nu gewoon gigantisch op hun bek zijn gegaan, ze hebben zichzelf zo verschrikkelijk overschat, niet normaal meer. Mensen overschatten Alves ook heel erg, net of hij momenteel even 5x gaat scoren of zo, hij heeft echt nog wel tijd nodig om op stoom te komen, dat hadden blijkbaar niet veel mensen door.

Ach, als je kijkt naar wat voor tegenstanders we de afgelopen 2 jaar gehad hebben zat daar weinig speciaals bij, de eerste keer in de groeps fase, dat was nog eens een groep met Stutgart en Benfica. Daarna zijn we eigenlijk alleen maar Oost europeese clubs gaan loten.

Maar goed, we kunnen het niet meer omdraaien.. Het is uiteraard jammer, maar ik zie met de uitschakeling ook kansen. Je kan moeilijk het hele seizoen gaan terug kijken op die ene slechte wedstrijd, want wees eerlijk tot gister toe hebben wij eigenlijk geen enkele wedstrijd dramatisch gespeeld.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor BS » 05-10-2007 10:05

Lipton schreef:Tsja dat heb je als niet in het stadion komt.. :D In 2002 zijn we echt verschrikkelijk slecht van start gegaan, toen hadden we na 7 wedstrijden 2 punten, en gingen we ook niet echt door in de Uefa cup, tegen een nog slechtere tegenstander dan nu het geval was.

Wat ik vooral bedoelde is dat de selectie + staf nu gewoon gigantisch op hun bek zijn gegaan, ze hebben zichzelf zo verschrikkelijk overschat, niet normaal meer. Mensen overschatten Alves ook heel erg, net of hij momenteel even 5x gaat scoren of zo, hij heeft echt nog wel tijd nodig om op stoom te komen, dat hadden blijkbaar niet veel mensen door.

Ach, als je kijkt naar wat voor tegenstanders we de afgelopen 2 jaar gehad hebben zat daar weinig speciaals bij, de eerste keer in de groeps fase, dat was nog eens een groep met Stutgart en Benfica. Daarna zijn we eigenlijk alleen maar Oost europeese clubs gaan loten.

Maar goed, we kunnen het niet meer omdraaien.. Het is uiteraard jammer, maar ik zie met de uitschakeling ook kansen. Je kan moeilijk het hele seizoen gaan terug kijken op die ene slechte wedstrijd, want wees eerlijk tot gister toe hebben wij eigenlijk geen enkele wedstrijd dramatisch gespeeld.

Dat ene matige jaartje onder Foppe is heel wat anders dan wat er nu gaande is. We hebben nu veel meer geld en betere spelers, maar aan het spel is dat nauwelijks af te zien. De laaste drie jaar hebben we telkens op het nippertje Europees gehaald, dat is de redding van Verbeek geweest. Voetballend is het eigenlijk nooit wat geweest en nu lijkt er echt een dalende lijn in te zitten. Dat is de verantwoordelijkheid van Verbeek en die mag daar best op afgerekend worden.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor michel » 05-10-2007 10:09

Lipton schreef:
We gaan gewoon nog een heel erg goed seizoen tegemoed, dit is niet de eerste keer dat we dramatisch starten..


En de vorige keer dat we vroeg werden uitgeschakeld hebben we een topseizoen gedraaid?
NEE! We eindigden in de middenmoot.

Hoe je het ook wendt of keert , de start van dit seizoen is een wanprestatie, niet alleen van
Verbeek maar hij is wel de eerstversantwoordelijke... Hij mag ervoor gaan zorgen dat er
vanaf NU een goede kop op zit bij de spelers en hij mag ervoor gaan zorgen dat ze als de
sodemiter weer gaan voetballen, niet alleen voor zichzelf maar voor elkaar. zoniet dan mag
iemand anders het proberen. Ik heb medelijden met spelers als Roorda en Beerens dat ze
tussen zo'n stelletje semi-profs terecht zijn gekomen.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Lipton » 05-10-2007 10:11

Je moet pas een trainer ontslaan als je duidelijke aanwijzingen hebt dat het heel erg slecht gaat. Anders krijg je van die NAC situaties waar een trainer ontslagen word, en de opvolger het nog slechter doet... Aan het einde van het seizoen loopt het contract van Verbeek af, dan zou je kunnen kiezen om te zoeken voor een andere trainer. Maar tussen tijds een trainer ontslaan heeft volgens mij nog nooit geholpen.

Bovendien speelt Verbeek nu met de opstelling die "we" hier graag op het forum zien, dus wat zeuren we eigenlijk?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor mart761 » 05-10-2007 10:20

Heerenveen is onder de leiding van verbeek geen stap verder gekomen! Nu vliegt hij met een goed team weer de uefa cup uit! Hij krijgt de spelers niet eens meer op scherp voor zo'n belangrijke wedstrijd! En in de competitie is het ook al een drama!

Het Bestuur kan en mag het niet verkopen dat ze verder gaan met verbeek aan de supporters! Die elke week weer trouw naar het stadion komen, maar elke keer weer een hondenpot voorgeschoteld krijgen! Van mij mag henk herder het overnemen tot de winterstop! En dan kunnen ze rustig opzoek naar een nieuwe trainer!

Het wordt tijd voor ACTIE :stan:
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Berichtdoor BS » 05-10-2007 10:25

Lipton schreef:Bovendien speelt Verbeek nu met de opstelling die "we" hier graag op het forum zien, dus wat zeuren we eigenlijk?

Maar hij krijgt het duidelijk niet voor elkaar om ze te laten functioneren. Net alsof het maken van een opstelling de enige taak is van een trainer. Wat een simpele opmerking weer zeg. Het positiespel is ook al jaren beneden peil.

Het trainersvak is erg complex en het is ook een bekend gegeven dat chemie op een bepaald moment verdwenen kan zijn. Wat daar dan de precieze oorzaak van is, is vaak moeilijk aan te geven. Er zijn genoeg voorbeelden aan te geven waar het onder een nieuwe trainer beter ging, bijvoorbeeld AZ met Adriaanse of HSV met Stevens. Soms is het gewoon tijd voor iets nieuws.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Superfries88' » 05-10-2007 10:54

mart761 schreef:Het Bestuur kan en mag het niet verkopen dat ze verder gaan met verbeek aan de supporters!


Verklaar dit eens. Waarom zou Heerenveen het niet kunnen maken om Verbeek te behouden? Omdat er op een forum diverse supporters lopen te schreeuwen om zijn vertrek? Er zijn ook voldoende supporters te vinden die een ontslag overbodig/onterecht vinden. Ik vind niet dat Verbeek helemaal geen fouten maakt (dat doet geen enkele trainer) en hij is ook zeker mede verantwoordelijk, maar ik vind niet dat een trainer ontslagen moet worden omdat de spelers geen inzet tonen. En argumenten als “maar hij kan spelers niet motiveren” vind ik nog grotere kul. Als je voor deze wedstrijd een coach nodig hebt voor motivatie, dan ben je ongeschikt voor dit niveau.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Gelderse Fan » 05-10-2007 11:15

Het is de eerste keer dat ik op het forum een reactie geef over de toestand op dit moment bij ons Heerenveen. Na de wedstrijd van gisteravond kan ik me echt niet meer inhouden. Je schaamt je toch diep dat we op deze manier uit de UEFA-cup geknikkert worden. De enige oplossing lijkt mij dat er eens goed naar de verdediging gekeken moet worden, daar zal de bezem doorheen moeten. En een niet gemotiveerde Alves kun je beter thuis laten, daarvoor kun je dan beter Matusiak een reele kans geven.
Al met al blijkt dat de verdediging niet op niveau is. Bak Nielsen in het bijzonder, hij heeft dit seizoen nog geen wedstrijd foutloos gespeeld. Verbeek: DURF TE WISSELEN

Gelderse Fan
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 05-09-2007 01:20
Woonplaats: Beuningen (GLD)

Berichtdoor Lipton » 05-10-2007 11:22

Heerenveen is onder de leiding van verbeek geen stap verder gekomen!


Uhuh, we zijn al x aantal jaar actief in de uefa cup, terwijl we onder Foppe de Haan nooit structureel actief waren in europa.

De roep om het vertrek van Verbeek is gewoon matig, je ziet toch duidelijk dat er spelers in het veld staan die gewoon net niet goed genoeg zijn.

We missen Bosvelt heel erg dat zie je aan veel dingen, hij was niet in topvorm vorig jaar maar deed wel heel goed werk. In de winterstop maar een ervaren verdediger/middenvelder halen?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Klaas Pier » 05-10-2007 11:23

Superfries88' schreef:Verklaar dit eens. Waarom zou Heerenveen het niet kunnen maken om Verbeek te behouden? Omdat er op een forum diverse supporters lopen te schreeuwen om zijn vertrek?


Nee, natuurlijk niet omdat een paar supporters dat willen, maar wel om de reden waarom diezelfde supporters dat willen. Slecht voetbal (jarenlang), slechte keuzes in de voorbereiding en het onvermogen om de ploeg te motiveren.
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor H-J » 05-10-2007 11:34

Lipton schreef:De roep om het vertrek van Verbeek is gewoon matig, je ziet toch duidelijk dat er spelers in het veld staan die gewoon net niet goed genoeg zijn.

Mocht dat zo zijn: wie zou daar mede debet aan zijn denk je? Hij heeft zelf een hand in de aankopen en heeft zelf aangegeven er klaar voor te zijn. Dus dat excuus gaat niet op.
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Superfries88' » 05-10-2007 11:37

Klaas Pier schreef:Nee, natuurlijk niet omdat een paar supporters dat willen, maar wel om de reden waarom diezelfde supporters dat willen. Slecht voetbal (jarenlang), slechte keuzes in de voorbereiding en het onvermogen om de ploeg te motiveren.


Tegen Excelsior, Utrecht en Helsingborgs (thuis) heb ik perioden met gewoon goed voetbal gezien. In een aantal andere wedstrijden ook meerdere prima aanvallen, die ik voorheen amper tot niet zag. Deze groep kan ook gewoon prima voetballen. Alleen zie je een gebrek aan vertrouwen (lees: goede resultaten) terug. Gisteren werd de bal ook veelvuldig teruggespeeld op Vandenbussche, terwijl er juist vooruit gevoetbald moest worden. In de thuiswedstrijd was die angst er totaal niet en toen kwamen we er ook veelvuldig doorheen.

Ik denk dat Heerenveen dit seizoen weer gewoon gaat meestrijden om plaats vijf. Uitschakeling in de UEFA Cup is vervelend en de manier waarop dramatisch, maar ik vind niet dat we de trainer daarom maar moeten ontslaan. Dat is veel te makkelijk en ik betwijfel of het daardoor beter zal gaan lopen.

Overigens snap ik niet waarom je praat over "het onvermogen om de ploeg te motiveren". Het zijn toch profvoetballers ipv amateurs? Op mijn huidige werkplaats ben ik 5 werkdagen van 8 tot 4 te vinden, maar ik kan mezelf daarvoor uitstekend motiveren. Het is buitengewoon triest als een spelersgroep een coach nodig heeft om gemotiveerd te raken, zeker voor een Europese wedstrijd. Dan ben je dus gewoon ongeschikt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Gelderse Fan » 05-10-2007 12:26

Kijk afgeven op Verbeek is natuurlijk wel heel makkelijk en ikzelf wees Bak Nielsen als een van de hoofdschuldigen aan, maar dat is natuurlijk niet helemaal terecht. Het collectief is er gewoon niet. Een leider hoort nu op te staan die de kar gaat trekken. Met dit spelersmateriaal zou je toch 'gewoon' weer vijfde moeten kunnen eindigen. Na de teleurstelling van de afgelopen wedstrijden (met Helsingsborg als dietepunt) moeten de koppies weer leeg en moet Heracles er aank. zondag maar aan geloven (sorry, Heracles).
:wink:
Gelderse Fan
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 05-09-2007 01:20
Woonplaats: Beuningen (GLD)

Berichtdoor BS » 05-10-2007 13:10

Lipton schreef:Uhuh, we zijn al x aantal jaar actief in de uefa cup, terwijl we onder Foppe de Haan nooit structureel actief waren in europa.

Kom nou zeg. Dat komt door de groei van Heerenveen als club en door de play-offs, niet omdat Verbeek zo'n geweldige trainer is.

De roep om het vertrek van Verbeek is gewoon matig, je ziet toch duidelijk dat er spelers in het veld staan die gewoon net niet goed genoeg zijn.

Dat is dus niet waar. Of wil jij zeggen dat Helsingborg (of Utrecht) een betere selectie heeft?
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Theo » 05-10-2007 13:14

Lipton schreef:Uhuh, we zijn al x aantal jaar actief in de uefa cup, terwijl we onder Foppe de Haan nooit structureel actief waren in europa.


Dat jij nog positief kunt zijn na deze wisselvallige jaren. Sinds 2000 zit er geen enkele groei in. Heerenveen is veel wisselvalliger geworden en het aanvallende voetbal is verdwenen. Ze zijn nu zelfs tevreden met een 8e plaats! Verdimme man, we hebben een budget van 26 miljoen, 26.000 man elke wedstrijd op de tribunes en goede selectie dat minstens bij de eerste 5 moet eindigen, maar meneer de trainer graaft zich al mooi in en krijgt dit team gewoon niet aan de praat.... De heu!
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor Superfries88' » 05-10-2007 13:28

Sinds 2000 niet gegroeid? Dan zit ik volgens mij wekelijks bij een ander Heerenveen op de tribune. Natuurlijk hebben we na 2000 nooit meer Champions League gespeeld, maar juist toen waren we erg wisselvallig. Een tweede plaats werd afgewisseld met een tiende positie. Ook was de club destijds niet in staat om een goede spits te halen, Popovitch was te duur en Simic wilde opeens naar Spanje. Onder Verbeek hebben we elke keer Europees voetbal gehaald, 2x zaten we na de winter nog in Europa, Huntelaar werd voor een recordbedrag verkocht en Alves gaat dat waarschijnlijk gewoon overtreffen. Als dat geen groei is, dan weet ik niet meer wat groei is.

En voor de duidelijkheid: natuurlijk moeten we doorgroeien, want stilstand is achteruitgang. Je moet niet sowieso tevreden zijn met de huidige status. Je zult altijd moeten proberen om weer een stapje vooruit te zetten. Je kom vanzelf eens het plafond tegen en dan moet je kijken of je dat plafond niet een stukje omhoog kan brengen. Alleen moeten we wel realistisch blijven en als je beweert dat we niet groeien, dan ben je m.i. niet realistisch. Of het de gewenste groei betreft is weer iets anders.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Theo » 05-10-2007 13:45

Qua prestatie zit er geen enkele groei in. Financieel maakt niet veel uit, want het zijn de prestaties die tellen en die zijn slecht.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor BS » 05-10-2007 13:51

Superfries88' schreef:Sinds 2000 niet gegroeid? Dan zit ik volgens mij wekelijks bij een ander Heerenveen op de tribune. Natuurlijk hebben we na 2000 nooit meer Champions League gespeeld, maar juist toen waren we erg wisselvallig. Een tweede plaats werd afgewisseld met een tiende positie. Ook was de club destijds niet in staat om een goede spits te halen, Popovitch was te duur en Simic wilde opeens naar Spanje. Onder Verbeek hebben we elke keer Europees voetbal gehaald, 2x zaten we na de winter nog in Europa, Huntelaar werd voor een recordbedrag verkocht en Alves gaat dat waarschijnlijk gewoon overtreffen. Als dat geen groei is, dan weet ik niet meer wat groei is.

En voor de duidelijkheid: natuurlijk moeten we doorgroeien, want stilstand is achteruitgang. Je moet niet sowieso tevreden zijn met de huidige status. Je zult altijd moeten proberen om weer een stapje vooruit te zetten. Je kom vanzelf eens het plafond tegen en dan moet je kijken of je dat plafond niet een stukje omhoog kan brengen. Alleen moeten we wel realistisch blijven en als je beweert dat we niet groeien, dan ben je m.i. niet realistisch. Of het de gewenste groei betreft is weer iets anders.

Maar de prestaties op het veld zijn niet of nauwelijks beter geworden. En laat dat nou net datgene zijn waarvoor Verbeek verantwoordelijk is. Ik denk dat iemand als Foppe het beter zou hebben gedaan.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Superfries88' » 05-10-2007 13:57

Onder Verbeek:
2007-2008: deelname UEFA Cup (1e ronde)
2006-2007: vijfde, deelname UEFA Cup (groepsfase)
2005-2006: zevende, deelname UEFA Cup (3e ronde)
2004-2005: vijfde, deelname UEFA Cup (3e ronde)
Laatste seizoen Foppe:
2003-2004: vierde

Qua klasseringen zit er inderdaad geen groei in, maar Europees gezien zijn we ondanks de afgelopen twee seizoenen zeker vooruitgegaan. Qua club (stadion, toeschouwers, financieel) ook.

Heerenveen groeit zeker, maar niet dusdanig snel als jij en diverse anderen willen. Daarvoor lijkt de club Heerenveen wel iets te nuchter op het moment. De club bekijkt rustig de mogelijkheden voor de toekomst, zowel sportief als financieel. Een supporter wil ik echter zo snel mogelijk vooruit en dat zie je nu.

edit: reactie gericht aan Theo.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Theo » 05-10-2007 14:06

Een voetbalclub is een korte termijn bedrijf. Wat vandaag 5 miljoen is morgen misschien niks meer waard. Je moet snel handelen in die wereld, anders wordt je voorbij gestreefd. Midden jaren negentig heeft Heerenveen hier slim op gereageerd door als eerste een nieuw stadion te bouwen. Daardoor hebben ze een enorme stap gezet. Alleen wordt die stap te laatste jaren weer ongedaan gemaakt. FC Twente heeft volgende jaar, of over twee jaar het zelfde budget als Heerenveen, met een eventueel nog groter stadion. Dan is die groei weinig meer waard, want je bent je voorsprong kwijt. Straks heb je zelfs te maken met een achterstand!

Het Europese verhaal is ook wel te verklaren. Er zijn poulefases gekomen, waardoor het makkelijker is door te stoten, dat is alleen maar mooi natuurlijk, maar iedereen die Verbeek hier verdedigt prijst hem de hemel in met betrekking tot dat Europees voetbal. Ik durf te wedden dat Foppe het zelfde had gepresteerd. Het verhaal Verbeek is in mijn ogen gewoon uitgewerkt het wordt nu of in de zomer tijd voor een nieuwe top trainer, die Heerenveen echt verder brengt.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor Superfries88' » 05-10-2007 14:17

Gedeeltelijk mee eens. De play-offs en de groepsfase UEFA Cup hebben natuurlijk meegespeeld in de resultaten, maar Verbeek doet het met de spelersgroep wel gewoon. Telkens Europees voetbal gehaald en in Europa redelijk gepresteerd. Een prima prestatie naar mijn mening. Niet perfect, maar ook niet dramatisch (wat sommigen wel beweren). Qua voetbal is het inderdaad niet altijd goed geweest. Hopelijk gaat GJ dit seizoen laten zien dat de goede fases tegen Helsingborgs (thuis), Utrecht en Excelsior geen toeval waren.

Komende zomer zullen we zien of Verbeek blijft of niet. Een andere coach heb ik niet enorm veel problemen mee, als het maar een verbetering is. Als ik namen hoor als Henk Herder (Mart zag hem als tijdelijke optie) denk ik echter van: tsja…
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor SCH-FAN » 05-10-2007 14:21

Scheelt deze uitschakelig veel op de begroting van heerenveen?
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Berichtdoor Superfries88' » 05-10-2007 14:24

Lijkt me niet. Allereerst is de UEFA Cup absoluut geen vetpot. Daarnaast heeft Heerenveen eens aangegeven maar één ronde te begroten. Ik weet niet of dat inmiddels nog steeds zo is, maar ik verwacht amper gevolgen op financieel vlak.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor rodion » 05-10-2007 14:26

Ga nu eens achter je club staan. Natuurlijk was het gisteren super slecht. Maar moet de trainer dan gelijk maar weg. Jullie snappen er niet zo veel van. Hoop dat jullie morgen wel als een man achter JULLIE club staan!
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor Theo » 05-10-2007 14:30

Jij snapt er blijkbaar niks van, je leeft nog in de tachtiger jaren. Wordt eens wakker!
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor rodion » 05-10-2007 14:43

Als ze dit seizoen niet bij de eerste tien komen zien we jou niet meer terug Theo. :urgs:
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor Gerrits » 05-10-2007 14:58

Volgens mij komt deze nederlaag en uitschakeling door twee dingen:

A. Door de eigen ploeg

Alves was abslouut niet van plan om echt zijn best te doen. Dat zag je in feite aan alle ballen die hij kreeg. Hij deed nooit echt zijn best om de bal te behouden en liep elke keer buitenspel. Dat heeft te maken met zijn instelling, hij is een topspeler en die hoeven niet zo goed hun best te doen, als de gemiddelde voetballer, althans dat is zijn mening. De ballen die hij kreeg waren echt niet zo moeilijk om op doel te schieten, maar hij produceerde telkens afzwaaiers. Verbeek heeft te lang gewacht om hem te wisselen. Ik had liever gezien dat Matuziak in de tweede helft voor hem inviel. Misschien zie ik het verkeerd, maar een Alves op deze manier met zijn inzet, kan je beter niet opstellen. Hij is het systeem van binnenuit aan het uithollen. Het elftal was eerst zo homogeen als het maar zijn kon, maar door Alves zie je de eerste breukjes komen.



Deverdediging is zo lek als een mandje, er worden veel kinderlijke fouten gemaakt. Veel word aan de buitenkant gedekt, in plaats van aan de binnenkant. Ook lijkt de communicatie niet aanwezig. Als je de eerste goal ziet, dan had het voorkomen kunnen worden door in te stappen op het moment dat Larsson schiet, maar Breuer en Nielsen bleven staan en Zuiverloon was de enige die zich bewoog. Na de 1-0 liep Heerenveen achteruit en kon dingsdag alleen maar lange ballen naar Alves en Sulemanj spelen, die dan de bal verloren, en de bal kwam evensnel weer terug.

Verder klopt het ook niet hoe de UEFA de loting verricht. Heerenveen is NB een geplaatste ploeg, dan verwacht je dat je mag beginnen met een uitwedstrijd en vervolgens thuis de boel kan afmaken. Dan krijg je twee totaal andere wedstrijden. Wat voor voordeel haal je nu? Niks....


P.S. Weet iemand misschien of een speler van Helsingborg onterecht in het veld stond. Iemand die eigenlijk geschorst was? :urgs:
Gerrits
Basisspeler
 
Berichten: 687
Geregistreerd op: 14-04-2003 11:46
Woonplaats: Axel

Berichtdoor Theo » 05-10-2007 15:07

rodion schreef:Als ze dit seizoen niet bij de eerste tien komen zien we jou niet meer terug Theo. :urgs:


Ik zal altijd blijven zitten, al spelen ze in de 6e klasse. Maar kritiek mag je altijd hebben.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor Collettivo » 05-10-2007 15:22

Wat er met dit seizoen moet gebeuren is dat de gemaakte beloftes eens waar gemaakt moeten worden!!!

Al 2 jaar achter mekaar krijgen we van de club (bestuur en trainer) te horen wat de doelstelling zijn. Vorig jaar waren dat:
1. Europees overwinteren – Niet gehaald
2. Ver in de nationale beker – Niet gehaald
3. Attractief voetbal – over het algemeen niet gehaald (uitzondering daargelaten)
4. Plaats bij de eerste 5 – gehaald

Ook dit jaar zijn de bovenstaande doelstellingen neergelegd. Door de eerste doelstelling kunnen we nu alweer een streep trekken en de laatste wordt, gezien onze seizoenstart, een moeilijke tot lastige opgave. Blijft over dat we alleen doelstelling 2 en 3 nog kunnen halen. Waarbij 3 natuurlijk een wassen neus is, want wat is attractief voetbal nu precies?! Ook doelstelling 2 zal een lastige opgave worden aangezien de loting voor de volgende ronde Ajax is en dat nu ook niet echt een makkelijke tegenstander voor ons is in de beker (nog nooit van gewonnen in de bekercompetitie!!)

Oftewel er moet ingegrepen worden. Dan wel de trainer weg, dan wel een ervaringsinjectie in de ploeg. Maar er moet iets gebeuren!!! Want het kan niet zo zijn dat een club als Heerenveen over 2 jaar voetbal maar 1 of 2 eigen doelstellingen haalt.
Avatar gebruiker
Collettivo
Nieuw talent
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 16-01-2006 21:29
Woonplaats: Joure

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten