Wat te doen...met de rest van het seizoen

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wat te doen met de hoofdtrainer?

Per direct ontslaan
53
67%
Nog een aantal wedstrijden de kans geven
13
16%
Aanhouden tot de winterstop
13
16%
 
Totaal aantal stemmen : 79

Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor Flying Frisian » 04-10-2007 19:41

Het is duidelijk dat er al één van de doelstellingen die vooraf zijn gesteld in de ijskast kan? Bijkomend voordeel hvan de uitschakelijk in Europa is wel dat wel ons volledig op de competitie kunnen richten. :?

Nu de vraag aan de mede-forummers, ligt het aan de trainer, de spelersgroep, Alves in het bijzonder?

Naar mijn mening is het erg gemakkelijk om Gert-Jan Verbeek nu al als zondebok neer te zetten, terwijl het gros van de forummers het eens waren met de basisopstelling tegen Helsingborg.

De spelersgroep is nog jong en daardoor grillig, indien er veel spelers op dezelfde dag falen, kun je van elke tegenstander verliezen.

Ik kreeg het angstige vermoeden dat Alves het allemaal wel best vind en maar wat aan loopt te klooien. Vorig seizoen viel hij mij op als een speler met werklust en iemand die een tegenstander bij balverlies op de huid zat. Misschien is dit ongegrond door de wedstrijd die ik zojuist voorgeschoteld heb gekregen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Co Adriaanse » 04-10-2007 19:45

Ben het helaas niet met je eens...

Jeugdige voetballers spelen over het algemeen met beleving.
Lijkt mij eerder een murw gelslagen spelersgroep
Helemaal met jeugd is goede aansturing essentieel
Volgens mij is dat het echte manco en werd dit verbloemd door individuele kwaliteiten.
Toptrainers trekken topvoetballers aan
Co Adriaanse
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 04-08-2007 21:16
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Superfries88' » 04-10-2007 19:46

Invidueel personen gaan aanwijzen is m.i. onterecht. We hebben 6x gescoord in twee UEFA Cup-duels en dat is normaal ruim voldoende voor de volgende ronde. Alleen geef je de tegentreffers veel en veel te makkelijk weg. Bovendien ontbrak de motivatie vanavond. Je hebt geen coach nodig in dit soort wedstrijden om gemotiveerd te worden. Je bent niet serieus met je sport bezig als dat wel het geval is.

Deze selectie bezit voldoende kwaliteit, maar is nog te wisselvallig. Mede door het ontbreken van automatismen en ervaring. Daarom heb ik deze zomer ook diverse malen gepleit voor een ervaren spelers. Bosvelt kreeg regelmatig kritiek, maar was met zijn kwaliteiten wel de onzichtbare en belangrijke kracht. Zo’n type missen we. Ook Bak Nielsen kan het vertrek van Hansson (nog) niet goed invullen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Predatorfish » 04-10-2007 19:46

Ik vind dat Alves sowiezo een van de hoofdschuldigen is geweest.

1. Dankzij hem is er in de zomer onrust ontstaan binnen de club en heeft Heerenveen niet adequaat kunnen handelen

2. Door zijn wegblijven heeft hij (in theorie) de club een hoop punten gekost

3. Hij heeft voor onrust in de spelersgroep gezorgd en daarmee de positie van Verbeek onder druk gezet

4. Hij heeft de club en supporters belachelijk gemaakt

Kortom: Verkopen TEAB Kopen: Centrale middenvelder en Centrale verdediger
Predatorfish
Selectiespeler
 
Berichten: 455
Geregistreerd op: 27-08-2007 12:13
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Boegyman (NL) » 04-10-2007 19:48

Alves heeft vorig seizoen wel vaker onzichtbare wedstrijden gespeeld, maar was hij gewoon op één of twee momenten beslissend. Dat had vanavond ook kunnen gebeuren.

De verdediging is veel te lek. Bak Nielsen heeft de Nederlandse spelwijze nog niet door, Zuiverloon denkt dat hij rechteraanvaller is, Breuer werkt zich de ballen uit zijn broek maar komt te kort als de hele defensie zwak is, Dingsdag (de aanvoerder) loopt te rommelen, Vandenbussche wordt nerveus en gaat gekke dingen doen. Het middenveld is veel te aanvallend en de defensie krijgt te weinig steun zoals Bosvelt wel deed vorig seizoen.

De defensie moet gewoon aangepakt worden.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Theo » 04-10-2007 19:50

Excuses van: "Het team heeft nog tijd nodig", "Ze zijn nog niet ingespeeld op elkaar." gaan er bij mij niet meer in. Het is elk jaar zo ontzettend slecht in het begin bij Heerenveen. Met dit jaar toch als dieptepunt. Het kan ook anders. Foppe die in 1998 met 15 nieuwe spelers na 14 duels bovenaan staat. Uiteraard is Verbeek niet alleen de schuldige, want het bestuur heeft in de zomer op transfergebied gefaald. Alves had je achteraf gezien op 31 augustus gewoon moeten verkopen. En Heerenveen zelf ging er ook al vanuit dat Alves zou vertrekken. Zo zei Verbeek zelf zondag bij voetbal insite, want Matusiak werd immers als vervanger gehaald. Bak Nielsen die nu een miskoop blijkt te zijn. Uiteraard is dit nog ietwat voorbarig, omdat de andere spelers ook staan te prutsen, maar toch.

Een feit is gewoon dat Verbeek Heerenveen moeilijk aan het voetballen krijgt. In de tijd dat hij trainer is geweest heb ik niet 3 a 4 goede wedstrijden achter elkaar gezien. Het is allemaal veel te wisselvallig. Het voetbal was al slecht en nu zijn de resultaten ook slecht. Dan kun je elke keer wel weer met verhalen komen dat er zoveel talent is, maar Verbeek krijg zoals gezegd het team niet aan het voetballen. En dat kan absoluut niet met dit budget. Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, maar waar ik uiteindelijk heen wil lijkt me wel duidelijk...
Laatst bijgewerkt door Theo op 04-10-2007 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor jorro » 04-10-2007 19:51

Tuurlijk is Verbeek niet de enige schuldige. Maar waar een groep faalt wordt vaak de leidinggevende/coach ter verantwoording geroepen. En dat is Verbeek in deze situatie. Hij moet maar eens bij zichzelf te raden gaan! Hij maakt de plannen en bedenkt de strategie die vaak hopeloos faalt. Tuurlijk hebben de spelers ook schuld, maar je kunt moeilijk de hele spelersgroep ontslaan. Bovendien zit er wel degelijk potentie in deze selectie, daar ben ik nog steeds van overtuigd.
En natuurlijk is het seizoen (nog) niet over, maar er moet wel snel iets gebeuren! En ik heb wel het gevoel dat je met een echt goede trainer/coach nog een heel eind kunt komen. Iemand die spelers echt beter maakt en in staat is om resultaten neer te zetten met (met een klein beetje geluk) mooi voetbal. Verbeek is hier niet toe in staat!
Als ik hem was zou ik de eer aan mezelf houden. Wees eerlijk, met Verbeek aan het roer is het de laatste jaren nu niet echt voor de wind gegaan!
Wat ik nog wel even belangrijk vind om te zeggen is dat juist nu de spelers onze steun heel hard nodig hebben. Een signaal van ontevredenheid afgegeven van onze kant is meer dan terecht en op zijn plaats. Maar op Ajax praktijken zit ik niet te wachten. Daar is deze club te goed voor!
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Berichtdoor Crash » 04-10-2007 19:58

Niet te emotioneel reageren! Dit is natuurlijk bar en bar slecht, maar enige nuance is op z'n plaats. Het is duidelijk dat er versterkingen dienen te komen, maar niet alles hoeft drastisch anders. Veel spelers laten af en toe zien uitstekend te kunnen voetballen, maar doen dit helaas niet wekelijks. Dit ligt ook aan de leeftijd van de spelers. We speelden met drie middenvelders die de twintig niet gepasseerd zijn. Natuurlijk worden deze jongens zenuwachtig wanneer het 1-0 wordt. na twee-nul was de wedstrijd al over. Als het verdedigend niet goed staat dan is het zo een gelopen zaak blijkt. Twee routinees met voetbakwaliteiten dienen er te komen. Een grote sterke centrale verdediger die 90% van de luchtduels wint en een stevige middenvelder die de leider kan zijn van deze ploeg. Iemand die zo'n beetje alle duels wint en de rest bij de hand neemt. Dan komt het wel goed. Verbeek ontslaan is onzin. Dat is alleen maar slecht op het moment. Verbeek moet wel weg aan het eind van het seizoen. Dan een trainer van naam halen voor wie topspelers graag naar Heerenveen willen komen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor visje » 04-10-2007 20:11

Predatorfish schreef:Ik vind dat Alves sowiezo een van de hoofdschuldigen is geweest.

1. Dankzij hem is er in de zomer onrust ontstaan binnen de club en heeft Heerenveen niet adequaat kunnen handelen

2. Door zijn wegblijven heeft hij (in theorie) de club een hoop punten gekost

3. Hij heeft voor onrust in de spelersgroep gezorgd en daarmee de positie van Verbeek onder druk gezet

4. Hij heeft de club en supporters belachelijk gemaakt

Kortom: Verkopen TEAB Kopen: Centrale middenvelder en Centrale verdediger


Wat kan alves er aan doen dat onze verdediging (die spelers die af en toe in de weg lopen bij de aanval van de tegen partij) een gaten kaas is...

NIETS... tja hij had er misschien een aantal in kunnen schieten maar ja dan houd je het probleem...


maar goed verbeek faalt voor de 2de keer achter elkaar vorig jaar was de doelstelling ver komen in de beker, eerste ronde er uit,

en dit jaar europees overwinteren... en ook dat lukt hem niet.. tot ziens..
Laatst bijgewerkt door visje op 04-10-2007 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor alfa » 04-10-2007 20:11

Het is duidelijk dat het probleem op dit moment vooral op het verdedigende vlak ligt. Ingrijpen dus. Weet alleen niet wat de kracht van de reserve's is. Misschien dan toch maar eens de Drostjes proberen, alhoewel ik daar mijn twijfels ook bij heb. In ieder geval zouden ze de beide backs eens kunnen vervangen, want die bakken er op die positie dit moment helemaal niks van. Bak Nielsen centraal is ook al geen uitvinding. Misschien Breuer dan maar weer centraal? Ach ik weet het eigenlijk ook niet. Het is allemaal shit en we moeten er maar het beste van hopen voor de rest van het seizoen.
9-5-2004! FOPPE FOREVER
alfa
Nieuw talent
 
Berichten: 83
Geregistreerd op: 13-12-2002 16:42
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat te doen...met de rest van het seizoen

Berichtdoor g11 » 04-10-2007 20:14

Flying Frisian schreef:Naar mijn mening is het erg gemakkelijk om Gert-Jan Verbeek nu al als zondebok neer te zetten, terwijl het gros van de forummers het eens waren met de basisopstelling tegen Helsingborg.
.


Deze opstelling is waarschijnlijk ook de beste, dat had iedereen al gezien na de oefenwedstrijd tegen Espanjol. Maar onze toptrainer moest eerst nog een aantal wedstrijden met Poulsen in de basis spelen.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor visje » 04-10-2007 20:14

alfa schreef:Het is duidelijk dat het probleem op dit moment vooral op het verdedigende vlak ligt. Ingrijpen dus. Weet alleen niet wat de kracht van de reserve's is. Misschien dan toch maar eens de Drostjes proberen, alhoewel ik daar mijn twijfels ook bij heb. In ieder geval zouden ze de beide backs eens kunnen vervangen, want die bakken er op die positie dit moment helemaal niks van. Bak Nielsen centraal is ook al geen uitvinding. Misschien Breuer dan maar weer centraal? Ach ik weet het eigenlijk ook niet. Het is allemaal shit en we moeten er maar het beste van hopen voor de rest van het seizoen.


stuur het complete scouting apparaat maar naar het noorden van Europa de competitie is daar over een paar wedstrijden afgelopen dus maar iets goeds gaan huren.
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Collettivo » 04-10-2007 20:21

Wat te doen met de rest van dit seizoen. Goeie topic!!!

Ik denk dat het enige wat we nog kunnen doen is uitzingen en hopen op het beste. Hopen dat we tussentijds nog wat versterkingen in huis halen en dan bouwen aan een nieuwe ploeg. Maar wat ik vanavond gezien heb is niet normaal meer. En sorry dat ik het zeg maar ik geef Verbeek op dit moment absoluut de schuld voor het verdedigd geklungel. Je haalt een centrale verdediger in de persoon van Bak Nielsen en wat doe je tijdens de voorbereiding. Je zet hem op het middenveld neer (op 1 helft tegen Veendam na)!!! Daar laat je hem aanmodderen en zet je Dingsdag en Breuer centraal neer. Terwijl Breuer vorig jaar als back het meer als redelijk deed. Na 3 wedstrijden in het nieuwe seizoen kom je er achter dat Bak Nielsen niet op het middenveld kan en zet je hem daar neer waar je hem ook voor gekocht heb. Juist ja centraal achterin maar wat blijkt deze combinatie (Dingsdag en Bak Nielsen) hebben nog nooit samengespeeld in de verdediging. En dan maar gek vinden dat je vele doelpunten tegen krijgt. Gebruik de spelers op de positie waarvoor je gekocht hebt!!! Echt ongeloveloos.....
Avatar gebruiker
Collettivo
Nieuw talent
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 16-01-2006 21:29
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Ago » 04-10-2007 20:46

Het zal wel Pappen en Nathouden worden zoals het SC Heerenveen betaamt.

Persoonlijk lijkt mij:

1 Alves per direct op non-actief stellen en naar Brazilie sturen zodat je die onruststoker kwijt bent.
2 De trainer(hoe sympathiek hij ook zal zijn)toch maar wegsturen.
3 (Misschien een idee)De verdediging van het 2e opstellen.
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Berichtdoor Collettivo » 04-10-2007 21:01

Waar ik wel van baal met het oog op dit seizoen is dat we weer niet krijgen wat er beloofd wordt. Jaren achtereen hoor ik nu al dat Heerenveen hogerop wil en prijzen wil pakken en elke keer kom ik er na een kwart of half seizoen achter dat er van die beloftes weer niks terecht komt. Elk jaar worden er mooie doelstellingen door het bestuur en de trainer naar buiten gebracht, de begroting gaat omhoog, er worden weer aankopen gedaan en elke jaar begin ik weer met vertrouwen aan een nieuw seizoen maar elk jaar komt er weer helemaal niks van terecht. En dat wordt steeds moeilijker te verdragen...
Avatar gebruiker
Collettivo
Nieuw talent
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 16-01-2006 21:29
Woonplaats: Joure

Berichtdoor JayT » 04-10-2007 21:10

Okee...Gertjan heeft gefaald, de spelers hebben gefaald...sterker, heel sc Heerenveen heeft gefaald.

Voor wat betreft de huidige resultaten en de ook al niet vlekkeloze voorbereiding kun je wel stellen dat we flink tussen de bergen inzitten...ergens onderaan (in een dal dus).
Het is te hopen dat we daar weer snel uitkomen, anders krijg je hetzelfde verhaal als met willem2...en dan zijn hier nog niet eens onze "sterspelers" vertrokken!

Wat te doen...Ik heb eerder Foppe aangehaald in een one-liner (ander topic, dit tot ongenoegen van vlqrt). Het is in alle frustratie getypt, maar ja...maar moest ff snel posten. Motivatie: Foppe is een teamtrainer. Kan een team maken en opbouwen. Spelers motiveren (ook niet onbelangrijk, blijkt). Kan jonge spelers goed laten spelen...en laten we nu net een jonge selectie hebben.

Vooralsnog is Bak Nielsen tegenvallend. Ok Hansson int begin ook, maar dan staat hij nu CA en doet weer niet wat er van hem verwacht wordt: verdedigen! (of is hij nog teveel aan het centrale middenveldertje spelen). Als Bak N. niet snel progressie boekt, zal deze man helaas het veld moeten ruimen voor Breuer en dan waarschijnlijk JAP linksback.
Daarnaast MOET er een vervanger komen van Bosvelt (al is vervanger niet het goede woord)...Een grote, sterke middenvelder die de verdediging kan ontlasten en het spel vlot kan verdelen en temporiseren.

Ohja...gevalletje Alves...weg met die gozer. Hij mag een topspits zijn (geweest). Hij is met zijn kop bij die 4 miljoen per jaar, de selecao en het tricot van de topclub. Niet meer opstellen. Zo'n ongeinteresseerde lapzwans heeft niemand wat aan.

Dus:
- Alves weg
- 2 beulen: CV/ CM
- Verbeek...tja...wat moeten we toch met hem...zeer twijfelachtig. Foppe zal het toch wel niet worden. Dan maar een toptrainer uitzoeken (dan maar Scandinavische of Brit...Stik toch in dat traditionele gedoe met Fries bloed en Heerenveenhistorie...we willen hogerop of niet? Die lui die weten wat vechten is...dat wordt duidelijk gemist in het team: vechtlust).
- STRAFTRAINING na elke verloren pot cq wanprestatie.
- Linietrainer (zoals ze bij PSV Luc Nilis hebben voor de spits). Geldt met name voor de verdediging.
- Zuiverloon eens duidelijk maken dat hij toch echt een VERDEDIGER is. T wordt zo de Kromkamp van Heerenveen...Hij moet echt zo snel mogelijk zijn EK-21 niveau halen (met name zoals tegen Portugal).
- Toch maar Tjerk Bogtstra terughalen? Gezien het gedoe omtrent Alves lijkt mij dat er binnen Heerenveen het nodige gebeurt (d) (is) in negatieve zin.

En op naar zondag en Heracles compleet kapotspelen.....(ahum)
No offense, but....Defense! Defense!
Avatar gebruiker
JayT
Wereldspeler
 
Berichten: 1155
Geregistreerd op: 22-06-2007 19:46

Berichtdoor Edmanian Devil » 04-10-2007 21:20

JayT schreef:- Linietrainer (zoals ze bij PSV Luc Nilis hebben voor de spits). Geldt met name voor de verdediging.

Er wordt volgens mij al op die manier gewerkt. Pastoor werkt voornamelijk met de verdediging/verdedigende middenvelder, Visser met name met de aanvallende middenvelders/aanvallers.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 04-10-2007 21:23

Ago schreef:1 Alves per direct op non-actief stellen en naar Brazilie sturen zodat je die onruststoker kwijt bent.
2 De trainer(hoe sympathiek hij ook zal zijn)toch maar wegsturen.
3 (Misschien een idee)De verdediging van het 2e opstellen.


Beetje makkelijk om Alves als zondebok aan te wijzen, hij kreeg werkelijk geen enkele fatsoenlijke bal vanaf de zijkant/middenveld.
Tuurlijk, de coach is verantwoordelijk, maar wat is dat toch voor nare eigenschap om een wanprestatie van het team af te schuiven op de trainer? In het begin werd geroepen: Roorda er in, Bak naar achteren, Breuer naar de zijkant. Nu spelen we zo en is het weer niet goed. Dit team moet op elkaar ingespeeld raken en zo nu en dan zit er een off-day bij, dit was veruit de slechtste wedstrijd tot dusver. Het komt op een hoogst ongemakkelijk moment, maar vanavond was het dus (weer) zover. Utrecht-thuis was ook niet best, maar toen hadden we het geluk ook niet mee. Voor de rest spelen we niet eens zo slecht, er worden fouten gemaakt (die prompt afgestrafd worden) maar er wordt ook best goed gespeeld.
Verdediging van het tweede opstellen... Balkestein is ook nog niet bepaald vrij van fouten. Zowel tegen PSV als tegen Jong NAC Breda maakte hij een beslissende fout. Dat geeft niets, onderdeel van het leerproces, maar het is geen optie om hem op te stellen in het eerste omdat het daar niet loopt.

Vertrouwen...en geduld.... Het eerste moet het team terugkrijgen, het tweede is een uitdaging voor ons als supporters.
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Berichtdoor H-J » 04-10-2007 21:56

Verbeek heeft al jaren de schijn tegen. Hij lult maar wat. Daarnaast vind ik de start van dit seizoen typisch. Je haalt een vervanger voor Hansson, zet hem mid-mid en laat hem na een paar wedstrijdjes achterin opdraven. Daarnaast had hij vandaag in de eerste helft al moeten ingrijpen en niet pas ergens in de 2e helft.

Heerenveen had na het vertrek van Bosvelt een echte en goede middenvelder moeten halen, heeft het even geprobeerd met Delorge, maar is niet verder op zoek gegaan toen dat afketste.

Het slechte voetbal werd vorig jaar verdoezeld door Alves. Volgens mij werd er, met een sterke spits als Sibon, beter gevoetbald. Niet dat Sibon een topper is, maar qua voetbal past hij beter bij deze Heerenveenspelers. Alves speelt verstoppertje. Dat kan hij goed, maar dit team kan de rest van het team is niet goed genoeg om een afwezige speler op te vangen. Vorig jaar kon dat met een Bosvelt wel goed worden opgelost.

Ook had hij vanavond nooit met Alves mogen starten. Velen zullen zeggen "Alves moet altijd spelen". Ik heb hem op weinig goeds kunnen betrappen met de bal, en dat is ook niet vreemd als je zo nu en dan voetbalt. Dat Sibon vervolgens wél een goaltje maakt, is tekenend.

Het moet nu maar eens afgelopen zijn met de vrijblijvendheid.
Laatst bijgewerkt door H-J op 04-10-2007 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Blizzard » 04-10-2007 21:59

Wat te doen:
1. Verbeek ontslaan.
2. Henk Herder als interim trainer.
3. Proberen Jol te contracteren als hij vrij komt, of een andere -voor Heerenveen begrippen- toptrainer.
4. Selectie hervormen
5. Een team smeden en op elkaar ingespeeld krijgen
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Flying Frisian » 04-10-2007 23:00

Een toptrainer acht ik niet eens nodig. Jan de Jonge maakte op mij tijdens de uitzending van Studio Voetbal van afgelopen zondag een zeer goede indruk. Hij heeft me trouwens positief verrast sinds hij het assistentsschap verruilt heeft voor het hoofdtrainersschap. Het lijkt me een man die verstand van voetbal heeft en het ook over kan brengen. Ik heb ook het gevoel dat hij spelers op hun gemak laat voelen, daarin vulde hij Verbeek bij Heerenveen perfect aan.
Hoewel de Graafschap een modale ploeg is, doet hij het toch aardig met de Doetinchemmers. Essentieel hierin is het feit dat hij weet wat de spelers en daarmee de ploeg kan. Daarnaast vond ik hem bij de NOS rustig en helder overkomen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Riverside » 05-10-2007 00:20

Ik had deze zomer al een slecht voorgevoel over dit seizoen. Vervangers voor Hansson en Bosvelt zijn nooit gehaald.

Als Verbeek een vent is, dan stapt ie op. Simpelzat. Hoe kun je na vanavond nog aanknopingspunten zien?

De selectie heeft een flinke schop onder de kont nodig en kennelijk kan Verbeek ze dat niet geven dus moet een ander dat maar doen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Flying Tilster » 05-10-2007 07:40

JayT schreef:Zuiverloon eens duidelijk maken dat hij toch echt een VERDEDIGER is. T wordt zo de Kromkamp van Heerenveen


Vertel dit dan ook aan Dingsdag. Want van alle verdedigers rommelt Dingsdag er toch behoorlijk in om. En als Verbeek vanaf het begin van het seizoen met Bak Nielsen achterin had gespeeld, had je misschien een op elkaar ingespeelde verdediging gehad.
Nee... Verbeek moet eerst weer gaan experimenteren.


Als dit nog het einde van Verbeek niet is, :evil: dan snap ik totaal niks van het beleid van sc Heerenveen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor oldtimer » 05-10-2007 08:30

visje schreef:
alfa schreef:Het is duidelijk dat het probleem op dit moment vooral op het verdedigende vlak ligt. Ingrijpen dus. Weet alleen niet wat de kracht van de reserve's is. Misschien dan toch maar eens de Drostjes proberen, alhoewel ik daar mijn twijfels ook bij heb. In ieder geval zouden ze de beide backs eens kunnen vervangen, want die bakken er op die positie dit moment helemaal niks van. Bak Nielsen centraal is ook al geen uitvinding. Misschien Breuer dan maar weer centraal? Ach ik weet het eigenlijk ook niet. Het is allemaal shit en we moeten er maar het beste van hopen voor de rest van het seizoen.


stuur het complete scouting apparaat maar naar het noorden van Europa de competitie is daar over een paar wedstrijden afgelopen dus maar iets goeds gaan huren.


De vraag is hioe aantrekkelijk Heerenveen na deze afgang in Helsingborg ( en die van vorig jaar tegen Odense ) nog voor Scandinaviers is. Al maakt geld veel goed natuurlijk.

En wat betreft die doelstellingen voor de rest van het seizoen: gewoon beginnen met meer afstand nemen van de degradatieplaatsen. Bij verlies tegen Heracles staan " we " daar wel erg dicht bij.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor BS » 05-10-2007 08:37

De uiterste houdbaarheidsdatum van Verbeek is gewoon verstreken. Hij moet zo snel mogelijk plaatsmaken voor iemand anders, want anders sluit ik een eindstand laag in het rechter rijtje niet uit. Het voetbal is het hele seizoen eigenlijk al dramatisch. Ik zie Verbeek dit niet meer rechtbreien.

Verbeek wordt bedankt voor bewezen diensten, maar Heerenveen moet nu vooruit kijken en een frisse wind laten waaien.

Daarnaast vind ik ook dat het bestuur een fout gemaakt heeft in de zomer. Ze hadden alles op alles moeten zetten om een ervaren speler te halen voor de verdediging of het middenveld. Geen enkel team functioneert goed zonder inbreng van ervaren spelers, dat is algemeen bekend.

Ik hoop dat het bestuur nu daadkrachtig gaat optreden, dan is het seizoen misschien nog te redden.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Skopperij » 05-10-2007 09:11

Superfries88' schreef: Bosvelt kreeg regelmatig kritiek, maar was met zijn kwaliteiten wel de onzichtbare en belangrijke kracht. Zo’n type missen we.

Juist. Al hoe goed jongens als Roorda en Bradley ook zijn tegen NEC, NAC of Heracles, op dit moment redden we het er gewoon niet mee. In de winterstop is een Bosvelt dan ook zeer gewenst, al liggen die niet voor het oprapen. Aan de andere kant, als je spitsen als Matusiak/Alves kunt halen, is het dan zo moeilijk om voor 4mln een ervaren middenvelder van 27 naar Heerenveen te krijgen?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Feankoorts » 05-10-2007 09:31

Paniek binnen de fans. Logisch natuurlijk, maar de meeste kreten zijn m.i. niet gegrond.

Want waarom krijgen we zoveel doelpunten tegen? Niet omdat Bak Nielsen zo'n slechte speler is. Bak is juist een fantastische verdediger, juist voor een team als SCH.
Het allerbelangrijkste is voor een verdediger het absolute vertrouwen dat hij beter is dan degene die tegenover hem staat plus het vertrouwen in de mensen direct om je heen. Ik hoor maar weinig mensen over het feit dat Bak de longen uit zijn lijf loopt om de steken die Dingsdag laat vallen op te vangen. Dingsdag heeft gewoon erg veel moeite om op zijn eigen benen te staan. Is binnengekomen bij SCH met een fantastische mentor, maar wordt nu in principe zelf in die rol geschoven.

Zuiverloon staat ook niet sterk in zijn schoenen, probeert vertrouwen te halen door eens één of twee mannetjes uit te spelen op het middenveld, maar dit is niet zijn taak. Ja of je moet Sergio Ramos heten en van jezelf gewoon zeker weten dat er geen aanvaller is die je voorbij komt.

Als je als middenveld niet het vertrouwen hebt dat je verdediging goed staat is natuurlijk je eigen vertrouwen ook nagenoeg weg. Logisch, want hoe kun je dan nog rustig opbouwen?

Inderdaad, Bak had gewoon vanaf de voorbereiding centraal achterin moeten staan. Aan de andere kant; hij heeft veel loopvermogen, is fysiek redelijk sterk, kan goed een bal veroveren en is toch ook redelijk aanvallend ingesteld. Dan kun je de gok van Verbeek dus enigzins onderschrijven en hem op het middenveld met de punt naar achteren laten spelen. Probleem is alleen wel dat er simpelweg geen vervanger was voor centraal achterin, dus is het een roekeloze gok geweest.

Het allerbelangrijkste is op dit moment rust in de groep. En vooral ook steun van de supporters.
Wie niet scout wie niet wint!
Feankoorts
Nieuw talent
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 12-07-2007 19:38

Berichtdoor Skopperij » 05-10-2007 09:35

Gisteren was het een lusteloos zootje voetballers. Ik zou iedereen willen aanraden om http://www.misakrajicek.nl/artikelprint.php?id=256 dit stuk uit het Algemeen Dagblad te lezen.

Met Tjerk Bogtstra hadden we al een mental-ventje in huis gehaald. Maar misschien moeten we ook wel zo'n gast hebben, iemand die jongens als Zuiverloon leert met het mes tussen de tanden de tegenstander op te vreten. Paar quotes:

Hij heeft een harde kop. Een gezicht dat jaren afzien uitbeeldt. Het is niet gek dat Allistair McCaw (33) een fan is van tennisser Lleyton Hewitt. ,,Met bloed op beide knieën en ellebogen van de baan komen. Die mentaliteit mis ik in Nederland.’’

,,Ik heb het geluk gehad dat ik in Zuid-Afrika ben opgegroeid en dus ook de sportcultuur uit dat land heb meegekregen. Ik kom uit een schoolsysteem, waarin sport bijna net zo belangrijk is als educatie. In Zuid-Afrika, maar ook landen als Australië en de Verenigde Staten, is het in je schooltijd al een doel om het team te halen. Daar doe je alles voor. En als de partijen voor een wedstrijdje worden ingedeeld, wil je niet als laatste worden gekozen.’’
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Lipton » 05-10-2007 09:40

Volgens mij moeten we de situatie niet erger maken dan het is. Het is de eerste keer sinds tijden dat we zo vroeg uit de uefa cup gevlogen zijn. Het bied ook kansen, we spelen 5 wedstrijden minder, kunnen meer trainen en focussen op de competitie en de beker. Eigenlijk is dit wel iets waar ik al een tijdje op hoopte, want je kon duidelijk zien dat de Uefa cup soms een hele tol eiste op de selectie. Goed spelen in de uefa, en het weekend er na kansloos op de bek omdat ze "moe" waren.

We zijn nog o zo vroeg in het seizoen, winnen van Heracles (op wat voor manier dan ook) zal cruciaal zijn voor het vervolg van het seizoen.

We gaan gewoon nog een heel erg goed seizoen tegemoed, dit is niet de eerste keer dat we dramatisch starten..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor BS » 05-10-2007 09:50

Lipton schreef:Volgens mij moeten we de situatie niet erger maken dan het is. Het is de eerste keer sinds tijden dat we zo vroeg uit de uefa cup gevlogen zijn. Het bied ook kansen, we spelen 5 wedstrijden minder, kunnen meer trainen en focussen op de competitie en de beker. Eigenlijk is dit wel iets waar ik al een tijdje op hoopte, want je kon duidelijk zien dat de Uefa cup soms een hele tol eiste op de selectie. Goed spelen in de uefa, en het weekend er na kansloos op de bek omdat ze "moe" waren.

We zijn nog o zo vroeg in het seizoen, winnen van Heracles (op wat voor manier dan ook) zal cruciaal zijn voor het vervolg van het seizoen.

We gaan gewoon nog een heel erg goed seizoen tegemoed, dit is niet de eerste keer dat we dramatisch starten..

Dit vind ik wel zulke onzin, he. Je werkt er als club toch het hele seizoen naartoe om Europees te spelen? Dat zijn de bijzondere wedstrijden tegen mooie tegenstanders. Een mogelijkheid om jonge spelers belangrijke ervaring op te laten doen en je naam te vestigen in Europa om zodoende interessanter te worden voor goede spelers. En dan hoop jij op een vroege uitschakeling?

En ik kan me trouwens weinig seizoenen heugen de laatste tien jaar dat we zo dramatisch zijn gestart. Terwijl we nu misschien wel over de beste selectie in jaren beschikken.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Volgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast