Talpa??!!

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor ItFean82 » 27-06-2007 20:46

Voetbal bij RTL weer 'traditioneel' op de buis
Nu RTL volgend jaar de uitzendrechten van het voetbal heeft, krijgen de grote clubs weer hun plek terug in het begin van de uitzendingen. Ook wil RTL minder reclame tussen de wedstrijden.

"We zijn niet doof voor kritiek van kijkers", aldus een woordvoerster van RTL in de Volkskrant. De Luxemburgse zender wil de lijn van het 'oude' Studio Sport oppakken: de belangrijke wedstrijden eerst uitzenden.

De uitzendingen van Tien met presentator Wilfred Genee (foto) kregen veel kritiek. Vooral de volgorde van de wedstrijden en de hoeveelheid reclameblokken moesten het ontgelden. Dit leidde tot minder kijkers dan de samenvattingen bij Studio Sport trokken. RTL wil weer de kijkcijfers scoren die het voetbal had toen de NOS nog de uitzendrechten had.

De belangrijkste wedstrijden (de Eredivisie en de uitwedstrijden van Oranje) zullen te zien zijn bij RTL 4. Al het andere voetbal is te zien op RTL 7.

RTL zendt de Eredivisie in elk geval volgend seizoen uit. Eind 2007 worden de voetbalrechten opnieuw verkocht. RTL-topman Fons van Westerloo wil bekijken of hij kan samenwerken met de NOS. Jan de Jong, mediadirecteur van de NOS, zegt dat Van Westerloo van harte welkom is voor een overleg.


Klinkt hoopvol...
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Freezeman » 28-06-2007 15:24

In welke volgorde ze het uitzenden maakt mij geen moer uit, ik kijk toch alles.
Maar ik denk niet dat de reclame blokken korter of minder worden, ze moeten bij RTL tenslotte ook gewoon hun centjes verdienen.
Dus het zal allemaal weinig uit maken.
De meeste mensen hadden iets op Talpa tegen en maakten daar een probleem van, nu het straks onder de naam van RTL gaat is het allemaal stukken beter. :S
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Superfries88' » 14-07-2007 12:51

HILVERSUM - Humberto Tan presenteert komend voetbalseizoen bij RTL 4 de zondagse voetbalsamenvattingen, melden betrouwbare bronnen.

Wilfred Genee heeft te horen gekregen dat RTL hem passeert voor deze belangrijkste sportuitzending. De zender voert daarvoor ‘imago-redenen’ aan; Genee was de afgelopen twee jaar hét voetbalgezicht van Tien.

Genee, die twee jaar geleden RTL verruilde voor Talpa, is wel gevraagd terug te keren als presentator van het praatprogramma Voetbal Insite.

Genee zou dan weer herenigd worden met zijn tafelpartner Johan Derksen, hoofdredacteur van weekblad Voetbal International. RTL wil met Voetbal Insite op de late zondagavond concurreren met Studio Voetbal, de tegenhanger op Nederland 1. Tan en Genee waren niet bereikbaar voor commentaar.


Bron: Algemeen Dagblad

Genee ipv Barend dus bij Voetbal Insite en Tan presentator bij samenvatting. Wat mij betreft een goede zaak. Nu maar hopen dat het voetbal bij RTL in z'n geheel goed in beeld komt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Frans Jan » 14-07-2007 13:26

Voetbal Insite op zondag, niet echt slim, maar we zullen zien. En mocht het waar zijn, mooi dan zijn we eindelijk verlost van die Barend.
Frans Jan
Bankzitter
 
Berichten: 24
Geregistreerd op: 23-05-2007 17:37

Berichtdoor Flying Frisian » 14-07-2007 14:11

Hmm..het verbaast mij toch enigsins dat Genee terug mag komen bij RTL. Hij is daar toch met veel bomabrie vertrokken, waardoor ik dacht dat Fons hem niet met open armen zou ontvangen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat hij Barend vervangt bij Voetbal Insite. Als die quasi-grappige toespelingen tussen Barbara en Derksen irriteerden mij mateloos.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor ItFean82 » 14-07-2007 16:38

Flying Frisian schreef:Hmm..het verbaast mij toch enigsins dat Genee terug mag komen bij RTL.


Hij wordt daar ook wel een beetje voor gestraft, hij mag "het voetbal" niet meer doen. Voetbal Insite is wat teruggevallen met de komst van Barend, dus de keuze voor Genee is in dat opzicht ook wel logisch.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Royce_SCH » 15-08-2007 13:50

RTL heeft vandaag haar voetbalprogrammering voor het komende seizoen openbaar gemaakt. De zender zal het voetbal ieder weekend gaan uitzenden op RTL 4 en RTL 7. Het station beloofd dat de uitzending van zondag zal beginnen met de belangrijkste wedstrijd van die dag.

RTL nam deze zomer de voetbalrechten over van Talpa en zal komend weekend beginnen met het uitzenden van diverse voetbalwedstrijden en/of samenvattingen. Naast de Eredivisie volgt RTL ook de Jupiler League, de KNVB-beker, het beste buitenlandse voetbal, het Nederlands Elftal en Jong Oranje.

De zender 'debuteert' komende vrijdag met de wedstrijd Heerenveen - Willem II. De Friezen en de Brabanders trappen om 20.30 af voor de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.

Het uitzendschema van RTL:

Vrijdag
RTL 7, Eredivisie Live, van 20.20 tot 22.45 uur.
RTL 7, Jupiler League, van 22.45 tot 23.30 uur.

Zaterdag
RTL 7, Bundesliga, van 18.00 tot 19.00 uur.
RLT 4, Eredivisie samenvattingen, van 21.55 tot 22.55 uur.

Zondag
RTL 4, Eredivisie samenvattingen, van 19.00 tot 20.30 uur.
RTL 7, RTL Voetbal Insite, van 21.30 tot 22.45 uur.
RTL 7, Buitenlands voetbal, van 23.30 tot 00.00 uur (vanaf 26 augustus).
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Berichtdoor ItFean82 » 15-08-2007 16:35

RTL 4, Eredivisie samenvattingen, van 19.00 tot 20.30 uur.


Er veranderd dus niks aan de belachelijke lange reclame's gezien de duur van het programma.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Royce_SCH » 24-08-2007 22:35

Het zondagse voetbalprogramma op televisie is nog maar net in oude glorie hersteld, of er doemt opnieuw gevaar op. RTL-topman Fons van Westerloo voorspelt dat de samenvattingen uit de eredivisie vanaf volgend seizoen aanmerkelijk korter worden.

,,De zondagse voetbaluitzending duurt nu anderhalf uur, dat wordt waarschijnlijk teruggebracht naar een uur,’’ zegt hij vandaag in een interview met deze krant.

Reden is de opmars van betaal-tv. ,,Ik ben ervan overtuigd dat de eredivisieclubs meer geld hopen op te halen met de rechten van de live-wedstrijden via betaalzenders. Ondernemingen die betaal-tv aanbieden, zoals telecom- en kabelbedrijven, zijn echter alleen bereid hoge bedragen te betalen voor live-beelden als de samenvattingen op het open net korter worden. Anders is er geen prikkel voor de kijker zich te abonneren.’’

In november begint de nieuwe biedingsprocedure waarbij de Eredivisie CV (ECV), waarin de achttien eredivisieclubs zijn vertegenwoordigd, de tv-rechten voor de komende drie seizoenen verkoopt.

ECV-directeur Thielbeke noemt de voorspelling van Van Westerloo ‘speculatief’, maar erkent dat ‘betaal-tv in Nederland een zwaar onderontwikkelde markt is’. ,,We verdienen daar echt veel minder aan dan in de ons omringende landen. We doen het dus ronduit slecht. Met een ander beleid gaan we dat proberen te verbeteren. Maar hoe, is nog niet bekend.’’

Dit seizoen zendt RTL, dat in juni ging samenwerken met John de Mol, de samenvattingen voor het eerst in haar geschiedenis uit.

Van Westerloo verwacht dat naast RTL ook SBS en de Publieke Omroep mee zullen bieden op rechten van samenvattingen voor de seizoenen erna. De RTL-topman sluit uit dat er opnieuw 35 miljoen euro per seizoen wordt geboden.

Thielbeke is daar minder zeker van: ,,Dat kan Van Westerloo nu wel zeggen, maar de trend is al jaren stijgend. Zowel in Nederland als in het buitenland. We hopen en verwachten daar in mee te gaan, zodat onze concurrentiepositie ten opzichte van het buitenland niet verslechtert.’’

Wat krijg ik heimwee naar de NOS, zeg.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Berichtdoor Flying Frisian » 24-08-2007 22:45

Royce_SCH schreef:Wat krijg ik heimwee naar de NOS, zeg.

Toen de publieke omroep de samenvattingen uitzendde duurden de samenvattingen ook maar een uurtje, misschien iets langer. Men begon om 7 uur, met de traditionele Top Drie en nog een aantal wedstrijden. Dit stopte dan rond kwart voor acht, waarna tot acht uur een aantal andere sporten belicht werden. Vervolgens ging men er van 8 uur tot kwart over of twintig over acht tussenuit voor het achtuur-journaal, er tenslotte liet men de rest zien.

Wat in het artikel vermeldt wordt, klopt wel. Met live-verslag is voor clubs veel meer geld te verdienen dan met samenvattingen. Daar halen de Engelse clubs ook zoveel geld mee binnen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Royce_SCH » 24-08-2007 22:47

Dat klopt inderdaad. Maar tussendoor was geen reclame.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Berichtdoor Flying Frisian » 24-08-2007 22:49

Royce_SCH schreef:Dat klopt inderdaad. Maar tussendoor was geen reclame.


Mee eens, dat was ik vergeten.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Superfries88' » 25-08-2007 08:21

Velen zien de rechten graag terug bij de NOS, maar ik ben juist blij dat de rechten bij de NOS zijn weggehaald. Daar was het inderdaad een kwestie van: grote clubs uitzenden, journaal en dan andere clubs in enkele minuten wegstoppen. Veel te veel aandacht voor de grotere clubs en een club als Groningen werd bijna altijd kort na het journaal gedumpt. Dat doet Tien/RTL een stuk beter.

Reclame’s kunnen vervelend zijn, maar ik heb er geen last van. Ik kan ondertussen rustig iets te drinken halen of iets dergelijks. Bovendien had de NOS dus nog overige sporten, journaal en kort reclame. Dat duurde uiteindelijk alleen maar langer en dan was er m.i. nog minder kwaliteit ook.

Ik zou dus echt niet blij zijn mocht het voetbal teruggaan naar NOS.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten