Open Dag/Persdag-topic

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

De spelersgroep is zo goed als rond. Alleen als er nog spelers vertrekken, wat mogelijk is tot en met 31 augustus, gaat Heerenveen zich nog roeren op de transfermarkt.

Dan is dat ook meteen duidelijk.
Een heleboel..
Hoop dat ze die 25 miljoen lekker warm kunnen houden als ze er op zitten! :urgs:
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Vent, je weet blijkbaar niet eens wat er met dat geld gebeurt?
Ooit gehoord van huur, ooit gehoord dat spelers salaris krijgen?
En zo kan ik nog wel uren door gaan. :urgs:
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Het zou niet best zijn als dat van de opbrengst van de verkoop van Alves betaald zou moeten worden. Dan was hij al 3 keer weg geweest namelijk!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik denk dat met '25mln' op de begroting van dit jaar wordt gedoeld. Eigenlijk vind ik het wel prima dat er geen nieuwe spelers komen. De selectie is breder dan ooit en er staat veel talent te trappelen om wat te laten zien. Het kan zomaar zijn dat zo'n jongen als Armenteros doorbreekt, wie zal het zeggen.

En ja, natuurlijk moet er van die 25mln meer worden betaald dan alleen een paar transfers.
Gebruikersavatar
hjwiltjer
Invaller
Berichten: 469
Lid geworden op: 27-02-2007 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door hjwiltjer »

Als het aan mij ligt pakken ze nog meermalen de schaar erbij. Ik ben van mening dat er nog behoefte aan versterking is. En dan ligt de prioriteit op het middenveld en en spits.
Ik dacht juist eerst aan verdedigend opzicht, kijk nou welke centrale verdedigers we hebben.. Juist! Dingsdag, Nielsen, Breuer en Henrico Drost. Maar met alle respect, Henrico Drost vind ik niet Heerenveenwaardig, daar blijft dus 3 centrale verdedigers over, en wat als er nou 1 langdurig geblesseerd raakt, dan heb je dus geen vervangers.. :?
Daarnaast hebben we juist wel veel middenvelders, maar ook spelers waarvan ik zeg, is dit alles?? Moeten we het met deze kwaliteiten doen op het middenveld??
En in de aanval zou er indd ook nog wel een centrumspits bij kunnen! Nou ook Lopes langdurig geblesseerd is..
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

cross schreef:Het komend seizoen werken de Friezen met een begroting van 25 miljoen euro, tien procent meer dan vorig seizoen.
Wordt terloops genoemd. Hebben we eigenlijk wel in de gaten hoeveel geld dit is en hoe weinig vanzelfsprekend het is dat dit een in een dorp als Heerenveen kan worden gerealiseerd ? :!:
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

dat dit een in een dorp als Heerenveen
Het is meer heel Friesland geworden plus een klein stukje Groningen, Drenthe, Overijssel, Flevoland. Maar het blijft wel bijzonder natuurlijk.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Lipton schreef:Vent, je weet blijkbaar niet eens wat er met dat geld gebeurt?
Ooit gehoord van huur, ooit gehoord dat spelers salaris krijgen?
En zo kan ik nog wel uren door gaan. :urgs:
Gast, denk je dat ik dat niet weet. Wil het er alleen een beetje dik boven op leggen. Maar zoals ik al eerder aangaf is er nog genoeg ruimte voor versterking. Buiten de uitgaven van de club om!
Zo, hoef jij ook geen uren meer door te gaan...
Ik denk dat met '25mln' op de begroting van dit jaar wordt gedoeld. Eigenlijk vind ik het wel prima dat er geen nieuwe spelers komen. De selectie is breder dan ooit en er staat veel talent te trappelen om wat te laten zien. Het kan zomaar zijn dat zo'n jongen als Armenteros doorbreekt, wie zal het zeggen.
Naar mijn mening is de selectie te breed en vooral TE jong. Mooi als er een belofteteam met veel talent staat te trapellen, maar als ze goed zijn komen ze vanzelf wel boven drijven.. Ik zie liever gerichte aankopen. Waarvan je vrijwel zeker weet dat het een aanwinst is (bv. Bak Nielsen dit jaar) dan dat je 'hoopt' dat een jongen als Armenteros doorbreekt.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Volgens mij zijn Bak Nielsen, Beerens en Sibon heel gerichte aankopen, we hebben misschien wel een te breede selectie.
Maar het kan zomaar zijn dat je binnen een week beide centrale verdedigers kwijt bent, dan hoef je daar niet spelers van andere posities op te poseren.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

HEERENVEEN - SC Heerenveen overweegt op termijn durfkapitaal van particuliere partijen aan te trekken. De club wil op den duur toe naar een begroting van €40 miljoen (nu: €25 miljoen).

De inkomsten uit kaartverkoop, sponsoring en transfers zijn dan onvoldoende, aldus Bart van der Meer, die voorlopig de scepter zwaait.

In zee gaan met private equity-partijen zou een historische breuk betekenen met de relatief behoudende manier waarop de club tot dusver gefinancierd wordt.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Mooi als er een belofteteam met veel talent staat te trapellen, maar als ze goed zijn komen ze vanzelf wel boven drijven
Net als bij PSV zeker, door altijd maar nieuwe(dure buitenlandse) spelers te halen, kwamen jongens uit de eigen jeugd niet of nauwelijks aan de bak. Het is ook niet voor niets dat een talentvolle jongen als Beerens nu voor ons kiest.
Overigens zie je ook bij PSV de laatste jaren een kleine cultuuromslag, want spelers als Aissatti, Affelay en mischien straks Bakkal, zijn basispelers.
Ook Feyenoord past steeds vaker eigen jeugd in, al dan niet noodgedwongen.
Het beloftenteam heeft de dubbel gehaald en heeft ook in de voorbereiding weer goeie dingen laten zien, o.m.4-0 tegen Zwolle.
Natuurlijk is het een gok , maar zijn dure bankzitters als Poulsen nu zoveel beter als een Roorda(even als voorbeeld).
Wel had ik zelf nog wel een beetje gehoopt op een extra spits, maar wie weet....
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Volgens mij zijn Bak Nielsen, Beerens en Sibon heel gerichte aankopen,
Voorlopig is alleen Bak Nielsen een gerichte aankoop. Want in de voorbereiding is wel gebleken dat Beerens en met name Sibon ver van een basisplaats zijn. Sibon zie ik dan ook als een breedte investering. Je moet afwachten of hij wel een goede pinchitter is, want deze rol heeft hij toch noch toe bij geen enkele club gehad.

Gerichte aankopen zie ik persoonlijk als spelers die je direct in de basis staan en waarvan je duidelijk beter word.
Mischien dat we het daarom niet helemaal eens zijn..
'Net als bij PSV zeker & Ook Feyenoord'
Ik beperk mezelf liever tot het discuseren over enkel Heerenveen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Eerder vertrokken Paul Bosvelt, Petter Hansson en Ugur Yildirim al uit Friesland. Daartegenover trok Heerenveen de volgende spelers al aan: Kristian Bak Nielsen, Niek Loohuis, Roy Beerens, Cecilio Lopes, Gerald Sibon en Miralem Sulejmani.

3 weg 6 nieuw.

2 basisspelers weg
3 pot. voor terug.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Ik beperk mezelf liever tot het discuseren over enkel Heerenveen.
De vergelijking met PSV en Feyenoord was om aan te geven dat ook deze 2 clubs, die net als Heerenveen nooit echt sterk zijn geweest in het inpassen van eigen jeugd, ook langzamerhand hun beleid aanpassen.
Dus de discussie ging nog steeds over Heerenveen.

Ik vind overigens sowieso de vaderlandse transfermarkt dit jaar niet echt spectaculair.
Ook de rest van de subtop is niet echt heel actief geweest.
Maar het kan nog, een hele maand lang.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

De vergelijking met PSV en Feyenoord was om aan te geven dat ook deze 2 clubs, die net als Heerenveen nooit echt sterk zijn geweest in het inpassen van eigen jeugd, ook langzamerhand hun beleid aanpassen.
Natuurlijk is dat het mooiste wat er is. Je kern van de basis bestaande uit eigen jeugd, maar ben van mening dat je dan structureel op het platteland nooit tegen de steden op kan boksen. Buiten dat het natuurlijk een super seizoen van de beloften geweest met als eindresultaat de dubbel.
De vaste volgers van het 2e zullen dan met me eens zijn dat de aanvoerder (Robbert Maruanaya) en Reza Ghoochannejhad tot de beste spelers behoorden. Waarom, als je de jeugd een kans wil geven, verhuur je dan deze twee jongens?!?!
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

HUNTELAAR schreef: Natuurlijk is dat het mooiste wat er is. Je kern van de basis bestaande uit eigen jeugd, maar ben van mening dat je dan structureel op het platteland nooit tegen de steden op kan boksen. Buiten dat het natuurlijk een super seizoen van de beloften geweest met als eindresultaat de dubbel.
De vaste volgers van het 2e zullen dan met me eens zijn dat de aanvoerder (Robbert Maruanaya) en Reza Ghoochannejhad tot de beste spelers behoorden. Waarom, als je de jeugd een kans wil geven, verhuur je dan deze twee jongens?!?!
Ik denk dat men in het geval robbert hem speeltijd wilde geven en een niveautje hoger te laten acteren, of tenminste met jongens uit het eerste. Allicht dat men toen al bak nielsen op het oog had, en in breuer een goede vervanger in de verdediging, net als JAP, johansen. En reza is meen ik middenvelder, welke we ook wel genoeg hebben met de u bekende namen, daarnaast moet ook meespelen of hij echt een toegevoegde waarde kan hebben voor het eerste, al dan niet als reserve mee.
No offense, but....Defense! Defense!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

JayT schreef:Ik denk dat men in het geval robbert hem speeltijd wilde geven en een niveautje hoger te laten acteren, of tenminste met jongens uit het eerste. Allicht dat men toen al bak nielsen op het oog had, en in breuer een goede vervanger in de verdediging, net als JAP, johansen. En reza is meen ik middenvelder, welke we ook wel genoeg hebben met de u bekende namen, daarnaast moet ook meespelen of hij echt een toegevoegde waarde kan hebben voor het eerste, al dan niet als reserve mee.
Robbert heeft eerder aangegeven een kans te willen, anders wilde hij het graag bij een andere club proberen. In dat interview achtte hij zich (nog) te licht voor het centrum van de verdediging, maar vertelde dat hij ook op de rechtsback uit de voeten kan. Momenteel speelt Zuiverloon daar en zou dat de reservebank en nog een jaar beloften voor Robbert betekenen. Ik denk dat hij meer leert van een seizoen Eerste Divisie dan weer een jaar tegen leeftijdsgenoten (althans dat is de bedoeling van de Beloftencompetitie). Mocht hij zich goed ontwikkelen, hebben we in 2008 bij een eventueel vertrek van Gianni zijn vervanger al binnen de selectie.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

In zee gaan met private equity-partijen zou een historische breuk betekenen met de relatief behoudende manier waarop de club tot dusver gefinancierd wordt.
[/quote]

Direct stopzetten, private equity is meestal op de lange termijn niet goed voor bedrijven. Hoewel een voetbalclub moeilijk op te delen is om de delen te verkopen kunnen private equity partijen makkelijk de spelersgroep ten gelde maken door de goede spelers te verkopen en hiermee snel de waarde van de club te verhogen door kunstmatig goede financiele resultaten. Daarna kan men de aandelen duur verkopen of het geld uit de onderneming onttrekken.

Zelf geld investeren in private equity is erg riskant aangezien het fondsen zijn met een hoog beleggingsrisico. Je kunt bijna nog beter voor een ton staatsloten kopen en hopen op de jackpot.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik ben er zwaar op tegen. Dan maar wat mindere resultaten in de toekomst. Maar het zou een zeer slechte ontwikkeling zijn wil Heerenveen dit doorzetten. Dat kan echt weleens verkeerd uitpakken en dan blijft er van ons helemaal niets meer over.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Denk dat het geen toeval is dat juist nu Bart vd Meer aan het bewind zit, tijdelijk, dat dit soort plannen worden geopperd. Ik denk dat hier ook mensen zijn die zijn verleden bij de Rabobank wel kennen, waar hij er ooit om toch wel dubieuze zaken er uit is geknikkerd. En ook nu houdt zijn bedrijf zich met geldzaken bezig.
Ago
Selectiespeler
Berichten: 746
Lid geworden op: 12-08-2005 23:07

Bericht door Ago »

ALS 26.000 schreef:Denk dat het geen toeval is dat juist nu Bart vd Meer aan het bewind zit, tijdelijk, dat dit soort plannen worden geopperd. Ik denk dat hier ook mensen zijn die zijn verleden bij de Rabobank wel kennen, waar hij er ooit om toch wel dubieuze zaken er uit is geknikkerd. En ook nu houdt zijn bedrijf zich met geldzaken bezig.
Is deze opmerking positief of negatief(wat ik denk)bedoeld?
Misschien kun je 's-mans negatieve Rabobankverleden nog eens uit de doeken doen, zodat iedereen weet met wie we in 's-hemelsnaam (na het debakel Formsma)nu weer te maken hebben binnen SC Heerenveen als opperhoofd.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Nuanceer mijn woorden nu enkele dagen later liever een beetje.Simpelweg omdat ik niet van de hoed en de rand weet.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Komt zo een item over Heerenveen op studio sport
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

drika746 schreef:Komt zo een item over Heerenveen op studio sport
Aangezien veel mensen niet thuis zijn.. Waar ging dit item over?
Spijt heb je morgen maar!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Ebiede schreef: Aangezien veel mensen niet thuis zijn.. Waar ging dit item over?
Bogstra en Alves maar bevatte geen nieuwe info achteraf, Heerenveen wou ook geen reactie geven aan NOS :evil:
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Zijn er nog mensen die zometeen mee willen voor een ouderwets potje jumpen? :mrgreen:
Legendarysk
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Nee ik breek mijn benen liever gewoon :wink:
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
kingvak13
Bankzitter
Berichten: 150
Lid geworden op: 23-11-2003 16:58
Locatie: Zwolle

Bericht door kingvak13 »

Volgens de officiele sc Heerenveen website heeft de open dag zo'n 15.000 bezoekers getrokken en was daarmee een groot succes. De activiteiten waren vooral gericht op de kinderen en die waren dan ook in grote getalen aanwezig. Het was leuk om al dat jonge grut te zien, met de meesten al apetrots rondlopend in hun Heerenveenshirt. Als je dat zo bekijkt, dan ziet de toekomst er voor heerenveen erg goed uit. :D

Ik ben er zelf ook geweest met m'n vriendin en wij hebben ons wel vermaakt. De demonstratietraining was leuk om te zien in het stadion. Gelukkig was het niet van het schreeuwerige commentaar, zoals Louis van Gaal dat bij de open dag van AZ deed. Dat schreeuwerige vind ik ook totaal niet bij Heerenveen passen. Ik was dan ook blij met de relaxte manier waarop Alex Pastoor het geheel van wat begeleidend commentaar voorzag.

Later was er nog tussen 12:00 en 13:00u de mogelijkheid om een rondje door het stadion te maken. Daar was wel wat geduld voor nodig (behoorlijke rij mensen), maar wel weer es leuk om te doen en het geheel weer es te zien.

Het enige wat ik die dag gemist heb is de vrouwenselectie van sc Heerenveen! :roll: Iemand enig idee wat voor slecht excuus die hadden om te verzaken die dag...?
Dat was wel een beetje een domper natuurlijk :wink: Het was wel aangekondigd dat ook zij van de partij zouden zijn. Maar goed, dan een andere keer maar es onze vrouwelijke helden van Heerenveen aanschouwen... :D (bijvoorbeeld tijdens de openingswedstrijd van de damescompetitie Twente - Heerenveen op 29 augustus)
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Volgens mij waren de dames buiten begeleidend bezig bij 'spelonderdelen'. Plus dat die meiden waarschijnlijk niet eens allemaal vrij waren. Immers, amateurs.
Plaats reactie