Jong Oranje

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Poenkt » 24-06-2007 16:15

Jeroen schreef:Geweldige dag gisteren zeg. Net voor de hoosbui in het stadion, mooie show, prachtige wedstrijd, de Euroborg die Foppe de Haan massaal toezingt, Europees kampioen, de spelers die voor Armin gaan housen, Foppe met de beker, vervolgens naar de Grote markt waar Armin van Buuren lekker staat te draaien tot een uurtje of 2 (?). 8)


Vol plein in Heerenveen juicht Jong Oranje toe
24 juni 2007,

HEERENVEEN (ANP) - Een vol Burgemeester Kuperusplein in Heerenveen juicht zondag de spelers van Oranje toe.

Het feest in Heerenveen was vooral een Fries gebeuren. Met supporters uit Friesland, de Friese commissaris van de koningin Ed Nijpels, burgemeester Peter de Jonge van Heerenveen en het Friese dweilorkest De Heegemer Dekdweilers. De prominenten kwamen woorden tekort om Jong Oranje maar vooral De Haan te bewieroken. ,,Een wandelende reclamezuil voor Friesland'', zei Nijpels.


Dan heeft iedereen zijn feestje gehad. Ieder zijn voorkeur. :wink: Alleen lullig dat Paramaribo niet mee mocht doen. :)
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Caspar » 24-06-2007 16:21

Het feest in Heerenveen stelde helemaal niks voor. Een oude gare partytent, een slechte presentater, 20 minuten inteviews gevende spelers en vier keer 'een daverend applaus voor de spelers'. Ze hadden de huldiging gewoon gister in Groningen moeten doen.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Poenkt » 24-06-2007 16:24

Denk om onze woonboten. :wink:

Spontane feesjes zijn leuker als gemaakte een dag later.
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor FeanFanForLife » 24-06-2007 16:48

Caspar schreef:Het feest in Heerenveen stelde helemaal niks voor.----Ze hadden de huldiging gewoon gister in Groningen moeten doen.


Kan je me uitleggen wat dat met elkaar te maken heeft, een feest wat niks voorsteld en het dan maar in Groningen moeten doen? Ik vond ook dat het weinig voorstelde maar wie weet was het in Groningen ook ongeveer zo gegaan..

Wel vind ik het raar dat het niet direct na de wedstrijd mocht maar goed.


En Caspar, ben het met je eens dat het vrij overdreven was met het grote applaus enz.
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor ALS 26.000 » 24-06-2007 16:50

Toch puntje van kritiek op organisatie. Ik vind de muziek van Armin van Buren normaal best goed en op sommige momenten gisteren ook wel (zat vlakbij hem en dat was best leuk om te zien), maar om nou direct na een wedstrijd waarbij je EK bent geworden die muziek te draaien was niet echt gepast. TOen moest er feestmuziek komen. Bij muziek van Armin kan je alleen maar klappen en een beetje springen....
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Caspar » 24-06-2007 16:50

Ik doel meer op de dag. Het had gister in Groningen gehouden moeten worden. Gewoon meteen na de wedstrijd op de grote markt.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Poenkt » 24-06-2007 16:57

Je krijgt dan een spontaner feest en de bezoekers van de wedstrijd zijn dan ook nog aanwezig. Wel zo eerlijk !! Nu werd het een fries onderonsje.Trouwens de Grote Markt stond al vol om 23.00 uur.
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Currahee » 24-06-2007 19:45

Poenkt schreef:Je krijgt dan een spontaner feest en de bezoekers van de wedstrijd zijn dan ook nog aanwezig. Wel zo eerlijk !! Nu werd het een fries onderonsje.Trouwens de Grote Markt stond al vol om 23.00 uur.


ik heb begrepen dat ze het niet in groningen wouden houden omdat ze bang waren voor ongeregeldheden. daarom is het verzet naar heerenveen. Ben wel met je eens dat het gewoon op de grote markt had moeten gebeuren na de wedstrijd maar dit wouden ze volgens mij niet.

zo kwam het in ieder geval op mij over via de radio
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor hm_DR88 » 24-06-2007 20:53

Poenkt schreef:Je krijgt dan een spontaner feest en de bezoekers van de wedstrijd zijn dan ook nog aanwezig. Wel zo eerlijk !! Nu werd het een fries onderonsje.Trouwens de Grote Markt stond al vol om 23.00 uur.


We zijn het dit keer eens. Alleen Groningen verwachtte problemen om zaterdagnacht.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor elp » 24-06-2007 22:51

Poenkt schreef:Denk om onze woonboten. :wink:

Spontane feesjes zijn leuker als gemaakte een dag later.


Net zoals dit seizoen toen Groningen 'Europees' haalde (leuk feestje de volgende dag...) :wink:
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor paparazzi » 25-06-2007 00:02

De Finale was al in Groningen. Bovendien regende het daar weer eens zoals gewoonlijk. :lol:
Nee, ik vond het een uitstekend idee om de het toetje in Heerenveen af te maken en terecht! In Sportstad ; the Finishing touch! :mrgreen:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeroen » 25-06-2007 01:01

ALS 26.000 schreef:Toch puntje van kritiek op organisatie. Ik vind de muziek van Armin van Buren normaal best goed en op sommige momenten gisteren ook wel (zat vlakbij hem en dat was best leuk om te zien), maar om nou direct na een wedstrijd waarbij je EK bent geworden die muziek te draaien was niet echt gepast. TOen moest er feestmuziek komen. Bij muziek van Armin kan je alleen maar klappen en een beetje springen....


Ik vond het juist wel goed klinken. Er werd op de beats van Armin 'Foppe de Haan' en 'Kampioenen' gescandeerd, dat vond ik toch erg lekker klinken. En bij 'feestmuziek' doe je ook niet veel anders dan klappen en springen lijkt me.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Rednax » 25-06-2007 10:15

Caspar schreef:Ik doel meer op de dag. Het had gister in Groningen gehouden moeten worden. Gewoon meteen na de wedstrijd op de grote markt.


Deels met je eens. Direct na de wedstrijd is leuker/beter, maar dan had de wedstrijd vroeger op de dag gespeeld moeten worden, misschien wel 's middags. Kan iedereen op z'n gemakje het stadion uit, naar de huldigingsplaats en daar verder feesten.

Door het late tijdstip van de wedstrijd kon ik me prima vinden in een huldiging een dag later.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Berichtdoor Venderwel » 25-06-2007 10:21

Ach ze zijn kampioen geworden en hebben een huldiging gehad, dat lijkt mij het belangrijkst, waar dat nou was dat is niet belangrijk volgens mij.
Al kan ik me wel voorstellen dat ze in Arnhem en Nijmegen niet heel erg blij zijn, alle wedstrijden van Oranje in het Noorden, openingswedstrijd en slot westrijd en meer vand at soort dingen.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Harris » 25-06-2007 10:56

paparazzi schreef:het toetje

Mosterd na de maaltijd zeker? :mrgreen:

Tja, het toernooi draaide voor sommigen kennelijk om de huldiging... Lekker boeiend allemaal. Als de huldiging in Groningen was geweest (op dezelfde dag of een dag later), was ik er zeer waarschijnlijk ook niet heen gegaan.
***
Avatar gebruiker
Harris
Basisspeler
 
Berichten: 954
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:03
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Criz » 25-06-2007 13:28

Venderwel schreef:Ach ze zijn kampioen geworden en hebben een huldiging gehad, dat lijkt mij het belangrijkst, waar dat nou was dat is niet belangrijk volgens mij.
Al kan ik me wel voorstellen dat ze in Arnhem en Nijmegen niet heel erg blij zijn, alle wedstrijden van Oranje in het Noorden, openingswedstrijd en slot westrijd en meer vand at soort dingen.

Hier kan ik me helemaal in vinden. Dat gezeik over die huldiging hier waar het gehouden had moeten worden. Je weet niet hoeveel mensen er naar de grote markt waren gekomen en 10.000 mensen vind ik toch een behoorlijk aantal.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Berichtdoor Lipton » 26-06-2007 21:55

Nog even over dat vlaggen incident.
Ik ben best wel benieuwd wat er gebeurt was als er een Friese speler bij de selectie had gezeten, en die met de Friese vlag ging zwaaien.

Verders vind ik het allemaal wat overdreven gereageerd op die vlag, het is toch geen Ma ... laat maar...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor pieterpieter » 26-06-2007 22:07

Lipton schreef:Nog even over dat vlaggen incident.
Ik ben best wel benieuwd wat er gebeurt was als er een Friese speler bij de selectie had gezeten, en die met de Friese vlag ging zwaaien.

Verders vind ik het allemaal wat overdreven gereageerd op die vlag, het is toch geen Ma ... laat maar...

Vind ik niet. Je kunt ervoor kiezen om voor het Surinaams elftal uit te komen. Die jongens hebben de keus en kiezen voor Nederland. Je gaat dan niet met de vlag van een ander voetballand rondlopen, ook al liggen je 'roots' daar. Friese jongens hebben niet de keus om te kiezen voor het Fries voetbalelftal en daarom is jouw vergelijking scheef.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Berichtdoor Royce_SCH » 26-06-2007 22:17

KNVB doet Surinaamse vlaggen in de ban

Gepubliceerd op 26 juni 2007, 22:23
Laatst bijgewerkt op 26 juni 2007, 22:28

Zeist/Groningen -
Toen Jong Oranje afgelopen zaterdagavond in de Euroborg Europees kampioen werd, liepen de Nederlanders van Surinaamse komaf hun ereronde met een Surinaamse vlag. Coach Foppe de Haan zei zich daaraan te hebben geërgerd, KNVB-directeur Henk Kesler wil dergelijk ’buitenlands’ vlagvertoon nu met onmiddellijke ingang verbieden voor de nationale teams.

Kesler: ”Niet door een regel, gewoon door het de coaches te zeggen. Wijken spelers daarvan af, dan moeten ze niet meer geselecteerd worden.”

Kesler wil niet zo ver gaan door te zeggen dat hij zich zaterdagavond ergerde (”Dat is wel heel erg zwaar”), maar de Surinaamse vlaggenparade kon wat hem betreft niet door de beugel.

”Ik schaar me achter Foppe. Hij zei dat hij de Surinaamse vlaggen ongepast vond en dat vind ik ook. Ik ben er na afloop ook door diverse mensen op aangesproken. Door Erica Terpstra, door allerlei clubbestuurders. En ik heb niemand gesproken die het vergoelijkte. Als het in een eerste emotie gebeurt, is dat prima, maar een hele ereronde is wat anders: je vertegenwoordigt namelijk wel Nederland. Als je toch met een Surinaamse vlag wilt lopen, dan moet je voor Suriname gaan voetballen.”


Bron: DVHN
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Berichtdoor Lipton » 26-06-2007 22:57

Indien Geert Arend Roorda dit leest: geen Friesche vlag op de olympische spelen want ook de Friesche vlag gaat in de ban.

Volgens mij kan Nederland heel tevreden terug kijken op het toernooi.
Alles was goed georganiseerd en er zijn volgens mij geen grote problemen geweest.
Kortom, goeie reclame wil Nederland daadwerkelijk WK 2018 hier houden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor paparazzi » 27-06-2007 00:09

Wat een flauwekul en gezeik over die suri-vlaggen zeg! Er stonden toch ook meer suri`s in de basis dan Nederlanders? So what! :mrgreen:

Moeten die witte spelers maar beter hun best doen om zich daar ook in te spelen. :lol:

BtW ; er is buiten deze fantastische groep surinaamse jongens volgens mij geen andere groep behalve Fiezen die zich hier wel in herkenden. Ik meen mij te herinneren (ik was er zelf bij) , dat er na/tijdens de finale van het EK in 1988 ook nogal wat Friese vlagggen door het stadion gingen daar in Duitsland. Daar heb ik echter nooit wat over gehoord.

Of komt dat nu omdat wij Friezen ons altijd overal zo netjes gedragen en er nooit wat op ons aan te merken valt :lol:

Ik vind die surinaamse gasten echte Toppers. Van mij mogen ze de surinaamse vlag voortaan voor op het Nederlandse shirt dragen, en op hun rug `t oranje! Heb ik geen problemen mee!! ...a-Boeng- No spang! :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Venderwel » 27-06-2007 08:49

Zo'n gezeik dat is toch niet normaal!!
Als die jongens er nou bewust een politiek statement mee wilden maken, dan vond ik het nog wat, maar ze wilden gewoon laten zien waar ze vandaan kwamen en dat ze daar trots op zijn!
Ze zijn zowel trots om voor het Nederlandselftal uit te komen als ook dat ze uit Suriname komen, nou dat mag! Dat zouden wij als Friezen juist moeten begrijpen lijkt mij!
Een Sven die met de Friese vlag over de baan gaat wordt toch ook niks over gezegd en dat vinden we eigenlijk ook schitterend? Tenminste wij Friezen wel, of ze dat in de rest van Nederland ook niet of wel leuk vinden kan me geen ruk schelen.

Doe toch niet zo bekrompen allemaal!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor HV ON TOUR » 27-06-2007 14:34

Van Lunaticnews.nl:

Daadkracht bij de KNVB?

Inzake de Surinaamse-vlaggen kwestie bij Jong Oranje is de KNVB zeer daadkrachtig. In de toekomst wordt het zwaaien met een andere vlag dan de Nederlandse of een vlag van de UEFA of FIFA niet meer geaccepteerd. Daarmee zegt Kessler dat de voetbalbond zich vierkant achter bondscoach Foppe de Haan schaart, die de actie van zijn spelers 'ongepast' noemde. 'Ze zijn met Nederland Europees kampioen geworden en dan moet je niet met een Surinaamse vlag gaan lopen. Als je uiting aan die gevoelens wil geven moet je dat op een ander moment elders doen,' aldus De Haan.

Wij verwachten nu ook dat de KNVB eindelijk eens daadkrachtig op zal treden tegen die Friese folklore bij de thuiswedstrijden van Heerenveen, per slot van rekening speelt men in de Nederlandse Eredivisie en dan moet je niet twee ploegen op laten stellen voor het volkslied van Friesland. Wanneer ze uiting aan die gevoelens willen geven moeten ze dat maar op een ander moment elders doen.

Hier zit m.i. wel wat in.
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Berichtdoor Superfries88' » 27-06-2007 15:28

Hehe, al ruim 10 jaar houden ze het vol. Heel knap :mrgreen: .

Uiteraard niet te vergelijken, want het gaat om vertegenwoordigende teams en niet om clubteams. Anders mag bijvoorbeeld Suarez ook geen Uruguayaanse vlag meer dragen na een wedstrijd van Groningen (zie foto in de VI). Uiteraard zal een dergelijk verbod er niet komen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor ZKV » 28-06-2007 15:42

je zegt 'uiteraard niet te vergelijken' waarbij je impliceert dat je gelijk hebt en het allemaal overduidelijk is.
het zal dan wel aan mij liggen maar er zit volgens mij een wezenlijk verschil tussen een Hansson met een zweedse, of suarez met een uruguayaanse vlag na een wedstrijd voor hun club, dan ongeacht welke speler bij een landenwedstrijd met een compleet andere vlag, dus geen friese, of limburgse, ofzo. Suriname is geen provincie.

daarnaast is het helemaal onlogisch dat kessler dat niet toestaat onder het mom van 'je speelt voor nederland' en dan het friese volkslied wel goedkeurt. Volgens mij is de competitie de Nederlandse, niet de Friese.
dat is meten met 2 maten, maar goed, daar is de knvb wel vaker mee bezig.

niet dat het van mij afgeschaft hoeft te worden (eigenlijk wel, ik vind het onnodig storend) maar ik vind eerlijk gezegd dat ze zeker een punt hebben bij lunatic.
Ik bedoel, als VVV gaat introduceren dat voor aanvang van elke wedstrijd beide ploegen in de rij moeten gaan staan voor het limburgs volkslied, zou ik dat ook maar vreemd vinden, zeker als het dan min of meer verplicht wordt voor andere clubs om dan ook daarvoor in de rij te gaan staan
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
ZKV
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 03-11-2005 21:22

Berichtdoor vlqrt » 28-06-2007 17:09

Tsja, Ik vindt een vergelijking met VVV eigenlijk ook mank lopen gezien het in Heerenveen wel meer een traditie is geworden dan in bijvoorbeeld Limburg. Trouwens ik heb een vermoeden dat men in Groningen maar wat graag met de rug naar het veld en de middelvingers omhoog staat :wink:
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor drika746 » 28-06-2007 18:43

ZKV schreef:je zegt 'uiteraard niet te vergelijken' waarbij je impliceert dat je gelijk hebt en het allemaal overduidelijk is.
het zal dan wel aan mij liggen maar er zit volgens mij een wezenlijk verschil tussen een Hansson met een zweedse, of suarez met een uruguayaanse vlag na een wedstrijd voor hun club, dan ongeacht welke speler bij een landenwedstrijd met een compleet andere vlag, dus geen friese, of limburgse, ofzo. Suriname is geen provincie.

daarnaast is het helemaal onlogisch dat kessler dat niet toestaat onder het mom van 'je speelt voor nederland' en dan het friese volkslied wel goedkeurt. Volgens mij is de competitie de Nederlandse, niet de Friese.
dat is meten met 2 maten, maar goed, daar is de knvb wel vaker mee bezig.

niet dat het van mij afgeschaft hoeft te worden (eigenlijk wel, ik vind het onnodig storend) maar ik vind eerlijk gezegd dat ze zeker een punt hebben bij lunatic.
Ik bedoel, als VVV gaat introduceren dat voor aanvang van elke wedstrijd beide ploegen in de rij moeten gaan staan voor het limburgs volkslied, zou ik dat ook maar vreemd vinden, zeker als het dan min of meer verplicht wordt voor andere clubs om dan ook daarvoor in de rij te gaan staan


Je speelt voor Nederland en loopt met een surinaamse vlag
Je bent Friese club in een Nederlandse competitie en speelt je eigen volkslied voor de wedstrijd.

Zijn mensen hier te dom om het verschil te zien ... :huh:

Nederlands volkslied wordt toch ook gespeeld voor INTERNATIONALE(en niet NEDERLANDSE) wedstrijden, omdat het Oranje betreft.
Precies hetzelfde omdat het een Friese club betreft. :roll:
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor ZKV » 28-06-2007 20:21

ik ben te dom om je hele post te quoten, maar als jij vindt dat Friesland geen onderdeel van Nederland is zoals willekeurig welke andere provincie dan houdt de hele discussie op natuurlijk :lol:
verder ga ik er maar niet op in, als je het niet wilt zien is het goed hoor
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
ZKV
Nieuw talent
 
Berichten: 64
Geregistreerd op: 03-11-2005 21:22

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 28-06-2007 21:42

Ongelooflijk dat ook hier nog verder wordt gediscusieerd... Dit is te zot voor woorden, de vergelijking Surinaamse vlag - Friese vlag. Nog één keertje dan... Fryslân hoort nog steeds bij Nederland en het zwaaien met de provincievlag kun je scharen onder de noemer 'folklore', het hoort bij deze provincie. Suriname heeft dan wel historische banden met Nederland, maar het is een zelfstandig land met een eigen regering en een eigen nationaal elftal.

Ik sta 100% achter Foppe; ik vond het dansen met de Surinaamse vlag van die jongens toch een domper op de feestvreugde. Ik had echt zoiets van: hallo, Nederland is toch Europees kampioen geworden? Dat ze trots zijn op hun roots is prima, maar dat hadden ze even op een ander moment moeten uiten.

De vergelijking met Friese folklore-praktijken gaat hier dan ook volledig mank. Ik vind het prachtig dat Heerenveen het Friese volkslied speelt voor de wedstrijden, het is een traditie en het wordt gedaan voor het publiek. We mogen als Friezen trots zijn op ons stukje Nederland, dáárom steek ik gewoon de Friese vlag in top op Koninginnedag. Ze is toch ook koningin van Fryslân?...
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Berichtdoor Lipton » 28-06-2007 22:12

Stel je voor dat ik het Nederlands elftal zou halen, dan zou ik er spelen omdat het op hoog niveau gespeeld word.
Niet voor Nederland zelf, want ik ben een Fries in hart en nieren.
Volgens mij heb ik het volkslied ook nog nooit gezongen, iets wat ik ook niet ga doen.
Zo is het ook wel een beetje met die Surinamers denk ik, maar hebben ze daar uberhaupt een nationaal elftal?
Als ik bijvoorbeeld Boy Waterman was, had ik echt wel voor Nederland gekozen, heb je teminsten kans op het WK.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten