Voor een dubbeltje op de eerste rang...

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Mackan68 » 11-06-2007 15:10

Als ik goed ingelicht ben door oa. mensen bij de club heeft Heerenveen ook nog eens de grootste ondernemers sociëteit. Hier staan ook nogal wat bedrijven op een wachtlijst. Dus (in de nabije toekomst) meer sponsoren dan dat zowel Ajax, PSV, Feyenoord én AZ nu hebben!!
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Berichtdoor vlqrt » 11-06-2007 17:10

Mackan68 schreef:Als ik goed ingelicht ben door oa. mensen bij de club heeft Heerenveen ook nog eens de grootste ondernemers sociëteit. Hier staan ook nogal wat bedrijven op een wachtlijst. Dus (in de nabije toekomst) meer sponsoren dan dat zowel Ajax, PSV, Feyenoord én AZ nu hebben!!


Heerenveen heeft al meer sponsoren, anders heb je niet de grootste ondernemers sociëteit. Het verschil zit hem in de grootte van de sponsoren, hier veel eenmansbedrijfjes en MKB ondernemers en bij Ajax, Feyenoord en PSV veel multinationals die makkelijker een groot bedrag overmaken voor een paar stoelen en wat ruimte in een skybox.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Janneman » 11-06-2007 21:59

Het gaat goed en kan altijd beter, dat is de tendens die je hier proeft. Heerenveen bouwd gestaag aan een goede en succesvolle organisatie en team. Dit heeft z'n kansen nodig en die moet ook gegunt worden. Loop dan niet te zeiken want we hebben al flinke stappen gemaakt van 1ste divisie tot stabiele best of the rest... wees eens tevreden
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor drika746 » 11-06-2007 22:28

janneman schreef:Het gaat goed en kan altijd beter, dat is de tendens die je hier proeft. Heerenveen bouwd gestaag aan een goede en succesvolle organisatie en team. Dit heeft z'n kansen nodig en die moet ook gegunt worden. Loop dan niet te zeiken want we hebben al flinke stappen gemaakt van 1ste divisie tot stabiele best of the rest... wees eens tevreden


klopt, maar de club straalt niet altijd uit dat ze ambitieus is en hogerop wil, de werkwijze van AZ trekt wel spelers aan die ook graag hogerop willen. een beetje meer on-Friese bravoure kan geen kwaad.
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor blauwekater » 12-06-2007 07:43

drika746 schreef:klopt, maar de club straalt niet altijd uit dat ze ambitieus is en hogerop wil, de werkwijze van AZ trekt wel spelers aan die ook graag hogerop willen. een beetje meer on-Friese bravoure kan geen kwaad.


Het gaat natuurlijk wel iets makkelijker als je een paar centen hebt. Wanneer Dirk 5 miljoen Euro uitgeeft aan een speler en het resutlaat is er niet naar dan is dat jammer. Bij Heerenveen is het een kleine ramp.

Als je nu ziet wat AZ allemaal koopt dan begint het een beetje op AC Milan in het klein te letten. Alles kopen zodat de concurrent zich niet kan versterken.
Avatar gebruiker
blauwekater
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:05
Woonplaats: Emmeloord

Berichtdoor sonnema » 12-06-2007 09:01

Nieuwe spelers halen valt of staat met een eventueel vertrek van huidige selectiespelers.
Toch denk ik dat er nog wel wat bij komt, zeker in verdedigend opzicht.
En bovendien, al eerder gememoreerd, de transferperiode is nog lang niet afgelopen.
Hoewel ik zeker ook vindt dat onze club wel wat meer ambitie cq bravoure mag tonen vind ik de topicnaam en enkele forumleden wel erg negatief.
Ten eerste hebben wij als supporters geen inzicht in met welke versterkingen bestuur en technische staf mee bezig zijn, tot nu toe is bijna alles gebaseerd op het bekende geruchtencircuit.
Ten 2e denk ik dat men in de loop der jaren wel bewezen heeft elk jaar wel een of meerdere sterke aankopen te doen. Je hoeft er niet altijd van uit te gaan dat een grote en dus dure aankoop wat toevoegt aan je elftal. Mannen als Pahlplatz, Sikora(huurling) en in mindere mate Bruggink, die als redelijk gevestigde namen naar onze club werden gehaald, brachten niet echt wat van ze verwacht werd.

En wat betreft AZ..
Kopen veel, hebben belangstelling voor iedere spelerdie in de belangstelling van de rest van de top/subtop staat, maar er gaat daar bijna niemand weg.
Dit kan ook tegen je werken, er zullen daar komend seizoen toch enkele mensen ontevreden op bank en tribune vertoeven.

Conclusie, bij de aftrap van wedstrijd een zullen we zien wat de waarde van dit topic is geweest.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor Jeroen » 12-06-2007 09:18

sonnema schreef:Conclusie, bij de aftrap van wedstrijd een zullen we zien wat de waarde van dit topic is geweest.


Dan heb je de insteek van dit topic niet helemaal goed meegekregen. Natuurlijk heb ook ik vertrouwen in de technische staf dat er weer een goed team staat bij wedstrijd 1, echter waar we de laatste jaren op transfergebied erg slagvaardig waren, geven we nu andere clubs teveel tijd om onze targets te kapen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor sonnema » 12-06-2007 09:23

Snap ik, Jeroen.
Maar wij weten toch niet welke spelers op het lijstje van het bestuur staan/stonden.
De enige van wie we zeker weten dat hij min of meer is weggekaapt is Delorge.
Ari da Silva waarschijlijk ook, hoewel het bestuur dit ontkent, maar hoe groot de belangstelling voor hem daadwerkelijk is geweest...
Alles in deze zaak is gebaseerd op zweedse en nederlandse mediauitingen.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor Skopperij » 12-06-2007 09:59

Delorge is ook nog eens buiten onze schuld om weggekaapt en Ari da Silva, tja. Dat heeft niks met slagvaardigheid te maken, dat heeft eerder te maken met het feit dat je geen 4,5mln voor zo'n speler betaalt.

Verder ben ik het met sonnema eens: de transferperiode duurt nog lang en wie weet waar men mee bezig is? Geruchten over Boakye gaan al wel een tijdje, maar wie zegt dat Formsma daar echt mee bezig is? Spelers als Bosvelt, Pranjic, Nilsson en Hansson kwamen ook uit het niets. Dát is pas slagvaardig handelen. Bovendien is het kenmerk van slagvaardig handelen dat een speler al vastligt als de naam naar buiten komt.

Niets om ons zorgen over te maken dus.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Jeroen » 12-06-2007 10:46

Skopperij schreef:Bovendien is het kenmerk van slagvaardig handelen dat een speler al vastligt als de naam naar buiten komt.

Niets om ons zorgen over te maken dus.


Blijkbaar zijn we niet meer in staat om een speler vast te leggen voordat de naam naar buiten komt. Dat lijkt me wél iets om je zorgen over te maken, omdat dit de prijs van de betreffende speler opdrijft, zoals te zien was bij Ari.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Caspar » 12-06-2007 11:11

Hoe ben je er zo zeker van dat wij Ari hadden willen hebben Jeroen?

Ik geloof gerust dat er vaak genoeg een scout op de tribune heeft gezeten voor hem, maar dat zal dan alleen voor een 'wat als Alves vertrekt' scenario zijn.

Wij gaan toch geen 4 miljoen betalen voor een spits als we niet eens zeker weten of onze 2 spits vertrekt?
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Skopperij » 12-06-2007 11:23

Jeroen schreef:Blijkbaar zijn we niet meer in staat om een speler vast te leggen voordat de naam naar buiten komt. Dat lijkt me wél iets om je zorgen over te maken, omdat dit de prijs van de betreffende speler opdrijft, zoals te zien was bij Ari.

Dat die naam naar buiten komt kunnen wij weinig aan doen, daar zijn zaakwaarnemers en dergelijke vage lieden verantwoordelijk voor.

Als je als Heerenveen zijnde een speler vast wilt leggen vóórdat zulke lui beginnen te 'lekken' ben je volgens mij niet goed bezig: dat houdt in dat we Ari 3 maanden geleden al zouden hebben moeten vastleggen. Op die manier help je het veelgeprezen transferbeleid in no-time om zeep: slagvaardig handelen verandert dan in halsoverkop-paniek-beleid.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Jeroen » 12-06-2007 11:32

Ik snap je even niet Skopperij. Eerst zeg je dit:

Skopperij schreef:Spelers als Bosvelt, Pranjic, Nilsson en Hansson kwamen ook uit het niets. Dát is pas slagvaardig handelen. Bovendien is het kenmerk van slagvaardig handelen dat een speler al vastligt als de naam naar buiten komt.


En dan dit:

Skopperij schreef:Dat die naam naar buiten komt kunnen wij weinig aan doen, daar zijn zaakwaarnemers en dergelijke vage lieden verantwoordelijk voor. Als je als Heerenveen zijnde een speler vast wilt leggen vóórdat zulke lui beginnen te 'lekken' ben je volgens mij niet goed bezig.


Dus bij Bosvelt, Pranjic, Nilsson en Hansson was dat wel goed, maar als we dat bij Ari hadden gedaan was het opeens halsoverkopbeleid?

Je spreekt jezelf tegen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Skopperij » 12-06-2007 11:58

Laat ik het zo uitleggen:

Als één of andere zaakwaarnemer een naam uit laat lekken vind ik het halsoverkop om snel even zo'n transfer af te raffelen 'omdat de prijs anders gaat stijgen'. Die indruk bekruipt mij als we Ari 3 maanden geleden hadden vastgelegd.

Met bijvoorbeeld Hansson lag dat anders. Heerenveen besloot Hansson te willen halen (hetgeen bij Ari dus niet het geval was!) en is daar pas mee naar buiten gekomen toen het rond was.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Flying Tilster » 12-06-2007 15:00

Jeroen schreef:Dan heb je de insteek van dit topic niet helemaal goed meegekregen. Natuurlijk heb ook ik vertrouwen in de technische staf dat er weer een goed team staat bij wedstrijd 1, echter waar we de laatste jaren op transfergebied erg slagvaardig waren, geven we nu andere clubs teveel tijd om onze targets te kapen.


Hoezo "onze" targets. Weet jij welke targets Heerenveen in zijn hoofd heeft zitten?
sc Heerenveen heeft de laatste jaren bewezen wel degelijk goed te kunnen inkopen. En dat zal nu heus niet anders zijn, omdat we nu een nieuwe voorzitter hebben.
Ze zullen zelf ook wel weten dat er versterkingen bij moeten komen. We wachten het af en we zullen inderdaad bij wedstrijd één eens zien wat er tot dan toe is gebeurt....

Al kan er dan ook nog alles gebeuren, aangezien de transferdeadline tot 31 augustus loopt. (tenminste ergens rond die datum)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Mackan68 » 12-06-2007 15:30

Als we vertrouwen mogen putten uit het verleden dan zit het inderdaad wel goed. Niet veel namen van spelers die onze selectie kwamen versterken gingen al weken lang de ronde in het geruchtencircuit. Dat is denk ik ook één van de kwaliteiten van de Heerenveenscouting. Dat de zaakwaarnemers soms roet in het eten gooien is voor beide partijen vervelend. Misschien is het wel zo dat als Heerenveen iemand graag zou willen contracteren en de speler wil ook graag naar Heerenveen dat die speler even gemeld wordt dit niet in alle uitgebreidheid in het nieuws te brengen omdat het feest dan overgaat. Over de transfer van Ari heb ik al helemaal sterke twijfels. Hij is door een Engelse investeringsmaatschappij vanuit Brazilië naar Zweden gehaald. Hierbij krijg ik nog meer een wrange smaak in m'n mond dat het geouwehoer en geleur van zaakwaarnemers. Die jongen is denk ik zo'n beetje eigendom van dat bedrijf en ik moet me al raar vergissen dat Heerenveen hiermee geen zaken wilde doen omdat een groot gedeelte van de transfersom bij een doorverkoop overgeboekt zou moeten worden aan datzelfde bedrijf. We zullen zien of Ari echt de topper is / wordt wat velen geloven dat hij is....En hoeveel winst AZ gaan maken als hij weer verkocht wordt.
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Berichtdoor Jeroen » 12-06-2007 15:43

Flying Tilster schreef:Hoezo "onze" targets. Weet jij welke targets Heerenveen in zijn hoofd heeft zitten?


Ik heb het alleen over Delorge en Ari, en bij die twee was het wel duidelijk dacht ik.

sc Heerenveen heeft de laatste jaren bewezen wel degelijk goed te kunnen inkopen. En dat zal nu heus niet anders zijn, omdat we nu een nieuwe voorzitter hebben.


Dat is het punt van kritiek dus ook helemaal niet, zoals ik al gezegd heb.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor AllardP » 12-06-2007 16:33

Ik heb het alleen over Delorge en Ari, en bij die twee was het wel duidelijk dacht ik.


Dacht ik niet. AZ bood gewoon meer voor Ari dan Heerenveen wilde betalen (terwijl we bovendien nog geen spits verkocht hebben). Met Delorge was er al een mondeling akkoord toen Ajax voorbij kwam. De arbitragezaak zal nog wel volgen.

Onzin dat Heerenveen te traag was. Het is een beetje naïef om te denken dat de club alleen bepaalt wanneer er een contract getekend wordt. Zaakwaarnemers, verkopende clubs en spelers hebben er immers baat bij als meerdere partijen tegen elkaar worden uitgespeeld. Interesse van Heerenveen wordt gebruikt om zowel transferprijs als salaris op te drijven en daar valt helemaal niets aan te doen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Berichtdoor Jeroen » 12-06-2007 17:21

Waarom was dat in het verleden dan vrijwel nooit een probleem?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor vlqrt » 12-06-2007 17:42

Ik denk niet dat je na twee mislukte tranfers (aangenomen dat het mislukte transfers zijn) al van een trend kunt spreken ... eerder van twee incidenten al zal het achteraf pas blijken wie er gelijk had.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Lipton » 12-06-2007 18:13

Ari zou helemaal niet naar Heerenveen komen, er was nog niet eens een bod uitgebracht.
Omdat de scouting twijvelde of Ari wel goed genoeg was ging de transfer niet door. (en die twijfels waren niet onterecht)

Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als de ene naar de andere speler de neus ophaalt voor Heerenveen en "weigert" uit te komen voor Heerenveen.
Dit is absoluut nog niet het geval, dus het is een storm in een glas water, die aangewakkert is door een onzin bericht in de LC.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 12-06-2007 18:16

Lipton schreef:Omdat de scouting twijvelde of Ari wel goed genoeg was ging de transfer niet door. (en die twijfels waren niet onterecht)


Ik denk dat Heerenveen eerder twijfelde aan het feit of hij die 4/5 miljoen euro wel waard was.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor Skopperij » 12-06-2007 18:18

Lipton schreef:Dit is absoluut nog niet het geval, dus het is een storm in een glas water, die aangewakkert is door een onzin bericht in de LC.

Vooral dat laatste ja, net als dat de storm van kritiek op GJV losbarstte toen onze gewaardeerde oud-voorzitter riep "dat een topcoach toch echt wat anders is". Waar hij overigens wel gelijk in heeft, maar dat terzijde.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Gekko » 12-06-2007 19:47

In het artikel over het jeugdtoernooi in Toulon geeft Luuk Balkestein aan Ari drie keer te hebben zien spelen en absoluut niet onder de indruk te zijn: "Ik heb hem drie keer gezien en telkens heeft hij echt geen bal goed geraakt". Even daarvoor wordt gemeld dat ook Van der Zee en Bouwmeester vraagtekens zetten bij de kwaliteiten van Ari. Hoe hadden we dat gelezen als die ruim 4 miljoen wèl was uitgegeven?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 12-06-2007 22:13

Mijn eerste reactie is dat ik niet hoop dat Heerenveen op basis van 3 wedstrijden een speler koopt... dan hebben we veel geluk gehad de laatste jaren.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Superfries88' » 12-06-2007 22:18

Jeroen schreef:Mijn eerste reactie is dat ik niet hoop dat Heerenveen op basis van 3 wedstrijden een speler koopt...


Het desbetreffende artikel heb ik weliswaar niet gelezen, maar als ik de post zo lees heeft Balkestein hem driemaal bekeken. De gehele scouting zal hem wel vaker hebben bekeken. Als je dan niet overtuigd bent van een speler moet je hem absoluut niet halen. Zeker niet als daar weinig aanleiding voor is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Edmanian Devil » 12-06-2007 22:22

Luuk Balkestein, vader van Heerenveen-belofte Pim en voormalig scout van Heeerenveen, is tegenwoordig scout voor Borussia Mönchengladbach. Heerenveen heeft dus ongetwijfeld andere scouts naar Kalmar gestuurd.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Gekko » 13-06-2007 07:28

Hij zat daar inderdaad namens Gladbach maar kan dus vrijuit iets vinden over zo'n speler. Een soort 'second opinion' als het ware.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 13-06-2007 09:42

Waarom was dat in het verleden dan vrijwel nooit een probleem?


Tja, alsof in het verleden nooit transfers mislukt zijn... Gronkjaer en Elmander zijn mooie voorbeelden. En Heerenveen had ook interesse in latere AZ-spelers als Perez, Nelisse, Kromkamp en De Zeeuw. Steeds gewoon een kwestie van overboden worden op transfersom en (waarschijnlijker) salaris.

You can't win 'em all.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Berichtdoor Jeroen » 13-06-2007 12:07

Gekko schreef:In het artikel over het jeugdtoernooi in Toulon geeft Luuk Balkestein aan Ari drie keer te hebben zien spelen en absoluut niet onder de indruk te zijn: "Ik heb hem drie keer gezien en telkens heeft hij echt geen bal goed geraakt". Even daarvoor wordt gemeld dat ook Van der Zee en Bouwmeester vraagtekens zetten bij de kwaliteiten van Ari. Hoe hadden we dat gelezen als die ruim 4 miljoen wèl was uitgegeven?


Ik ben nu toch benieuwd waar je dit artikel gelezen hebt? Op OF is nu te horen dat Riemer + scouting juist wel onder de indruk van Ari waren... maar dat de directie het bewuste bedrag niet wilden ophoesten. Op zich een plausibele reden, daar niet van, maar de topictitel is dan wel weer goed gekozen. :wink:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron