Jong Oranje

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

The_Hunter schreef:Heeft iemand de kaartjes al binnen?
Nog niet. Als je ze 1 juni nog niet hebt moet je bellen geloof ik. Het geld was er in januari al wel af trouwens... :shock:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko in Tilburg is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen. Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.


De autoriteiten waren hier duidelijk niet op berekend. Een kleine groep veiligheidsmensen probeerde de orde te herstellen, maar werden in het nauw gedreven. Zelfs de spelers van Jong Marokko kregen het er benauwd van. De Noord-Afrikanen wonnen de wedstrijd met 2-0.

Al in de eerste helft zag de Belgische scheidsrechter zich genoodzaakt het duel een paar keer stil te leggen om de stewards de gelegenheid te geven opgeschoten voetbalsupporters van het veld te halen. Die waren eenvoudigweg over de omheining geklommen en maakten een rondje over het veld.

In de tweede helft vloog al een aantal stoeltjes het veld op als reactie op de goals die Marokko maakte. Een aantal ballenjongens en -meisjes werd in de tweede helft uit voorzorg van het veld gehaald. De stadionomroeper had vlak na rust al aangegeven, in het Nederlands en Marokkaans, dat bij verdere overtredingen de wedstrijd zou worden gestaakt. Dat dreigement werd echter niet uitgevoerd.
Bron: FCUpdate.nl

Na o.a. in Amsterdam en Rotterdam dus vanavond Tilburg aan de beurt. Onvoorstelbaar dat er rondom dergelijke duels telkens problemen zijn. Nu wil ik niemand over één kam scheren, maar als je ziet hoe makkelijk sommigen vandaag over het veld mochten lopen. Een PSV-supporter mag 10 jaar het stadion niet in omdat hij op het veld liep tijdens het kampioensfeest. Behoorlijk krom natuurlijk.

Sowieso onbegrijpelijk dat er amper beveiliging aanwezig was.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Pfff de vooroordelen over dat volk worden weer eens bevestigd

Jammer hoor
!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Klote Finnen, ach het zal wel aan hun cultuur liggen o.i.d.
Maar laten we ze vooral nog even de hand boven het hoofd houden!
Laatst gewijzigd door Lipton op 22-05-2007 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Achterlijk volk. Ik snap ook niet dat de KNVB nog langer wedstrijden organiseert waarbij Marokko is betrokken. Kennelijk leren ze het in Zeist nooit, want het loopt elke keer weer uit de hand.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Het zou een verrassing zijn geweest als het dit keer NIET uit de hand was gelopen. Het is spijtig, maar dit had een blinde kunnen zien aankomen, iedere wedstrijd van een nationale selectie van Marokko in Nederland loopt inmiddels standaard volledig uit de hand.
Tja....
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Cambuur heeft ooit eens een wedstrijd op het sportcomplex van Veenhuizen gespeeld. Misschien ook iets voor Nederland? Of zijn we bang voor uitwedstrijden?
(sorry, flauw geintje).
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Jongens, niet te hard hoor!! Ze doen het normaal nooit. En het straks weer vreemd vinden als personen als Wilders veel stemmen krijgen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Nee, niet discrimineren. Maar jongens, ik snap de verbazing niet echt. Bij elke wedstrijd met marrokanen de laatste jaren gebeurt dit toch?
Ik zei het vooraf al en ja hoor daar gingen ze weer. Zo voorspelbaar...

Wat ik niet begrijp is dat ze het steeds weer voor zichzelf verpesten. Ik ben een weldenkend mens, ook geen Wilders-fan en scheer echt niet mensen over 1 kam, maar bij die bevolkingsgroep ga je wel eens denken dat er meer slechten zijn dan goeden. Procentueel in ieder geval wel veel meer..... Keer op keer gaan er dingen mis; waardeloos.
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

ALS 26.000 schreef: Wat ik niet begrijp is dat ze het steeds weer voor zichzelf verpesten. Ik ben een weldenkend mens, ook geen Wilders-fan en scheer echt niet mensen over 1 kam, maar bij die bevolkingsgroep ga je wel eens denken dat er meer slechten zijn dan goeden. Procentueel in ieder geval wel veel meer..... Keer op keer gaan er dingen mis; waardeloos.
Dat gevoel heb ik nu ook. Wellicht zijn er meer 'goeden' maar de sociale controle van deze stamhoofden is dan blijkbaar niet aanwezig (wellicht met opzet) om die peuters van het veld te houden en ddardoor kun je ze in mijn ogen ook gedeeltelijk aansprakelijk houden voor deze tafarelen. Na de wedstrijd waren het er ook geen enkelen maar tientallen die het veld opkwamen wat ook nog luid gejuich werd ontvangen. Dan kom je in mijn ogen niet voor het voetballen, wat deze groep(en) al vaker hebben bewezen.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Was net op het nieuws dat de KNVB de eerste vijf jaar neit meer oefent tegen Marokko, en terecht! Maak er maar 500 jaar van, trieste lui.

Dan krijg je inderdaad dat verhaal van die ene kam weer enzo maar het is wel áltijd raak met deze lui, het IQ van het suikerklontje wat ze vanmiddag in hun bakje thee doen als ze gezellig napraten over de wedstrijd in het buurthuis...

Check foto's
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
davp
Wereldspeler
Berichten: 1595
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Wat ook erg zielig is, is dat onze vrienden van het staatsjournaal er helemaal geen melding over maakten. Lekker in de doofpot! Misschien had Pim toch gelijk over dat het een achterlijke cultuur is. Ik heb nooit vooroordelen willen hebben of racistisch willen zijn, maar deze 'kans-jongeren' komen me nog toch behoorlijk de strot uit.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het was gewoon op het sportjournaal hoor. Ook 'normale' voetbalrellen komen lang niet altijd in het nieuws.
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Het was ook gewoon op het NOS Journaal van half 8.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Wat is de normale straf van het veld op lopen? Boete van minstens € 500,- en een SV voor een X aantal jaar. Lijkt me dat dit ook op hen van toepassing is.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Komen deze mensen uberhaupt in een stadion gewoon weg?
Volgens mij komen ze alleen op dergelijke wedstrijden af, lijkt me sterk dat ze allemaal een seizoenskaart ergens hebben.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

In het dagelijks leven zijn het gewoon straat-terroristen, zoals G. Wilders ze noemt. Voetbal interesseert ze waaarschijnlijk helemaal niets, maar gewoon het feit dat er ergens rotzooi te schoppen valt, doet hen bewegen om naar het stadion te komen. Stadionverboden zullen dan ook weinig uithalen, aangezien Marokko hier de komende 5 jaar niet meer gaat voetballen. Laat ze de schade maar betalen, dmv dwangarbeid. En vervolgens het liefst een enkeltje richting hun tante in Marokko.

Dit had je natuurlijk al van mijlen ver zien aankomen. Toch vreemd dat de gemeente Tilburg en de KNVB nergens op voorbereid waren.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Op NOS Teletekst werd er gisteravond in ieder geval in het geheel geen melding over gemaakt, ik kon alleen maar een gortdroog verslagje over de wedstrijd vinden zonder enige vermelding van de ongeregeldheden. Blijkbaar vond de teletekstredactie dit nieuws niet geschikt voor het gewone volk, we zouden eens slecht kunnen gaan denken over deze "kansenjongeren".....

Pas vandaag was er wat over de rellen te lezen nav de uitspraak van de KNVB dat men voorlopig geen vriendschappelijke wedstrijden tegen Marokkaanse elftallen wil spelen.
Tja....
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Misschien had Pim toch gelijk over dat het een achterlijke cultuur is. Ik heb nooit vooroordelen willen hebben of racistisch willen zijn, maar deze 'kans-jongeren' komen me nog toch behoorlijk de strot uit.
Nog niet heel lang geleden waren dit soort perikelen iedere week te zien in de stadions,
gewoon tijdens eredivisiewedstrijden. Dus denk dat ze gewoon zich proberen aan te
passen aan onze superieure hooligancultuur.

Marokkanen zijn niet achterlijk, relschoppers zijn achterlijk, het interesseert mij geen ene
fuck wat voor kleur zo iemand heeft.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

michel schreef:
Marokkanen zijn niet achterlijk, relschoppers zijn achterlijk, het interesseert mij geen ene
fuck wat voor kleur zo iemand heeft.
Het valt anders wel op dat het altijd de marokanen zijn bij zulke 'vriendschappelijke' wedstrijden tegen (jong)marokko die de boel verpesten. Enkele terug richting marokko en het laatste stukke mogen ze lekker zwemen..
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

SpongeBob schreef: Het valt anders wel op dat het altijd de marokanen zijn bij zulke 'vriendschappelijke' wedstrijden tegen (jong)marokko die de boel verpesten. Enkele terug richting marokko en het laatste stukke mogen ze lekker zwemen..
Ik ga er op in dat de cultuur achterlijk wordt genoemd terwijl dit soort zaken ook voor
autochtonen (sommige daarvan) doodnormaal zijn.
Dat dit soort relschoppers aangepakt moet worden vind ik ook, en hard ook.

Overigens raakt jouw 'oplossing' natuurlijk kant noch wal. Iemand die hier geboren is kun
je simpelweg het land niet uitzetten (godzijdank). Bovendien wat moet Marokko met dit
soort relschoppers? Zijn ze klaar mee, in Nederland zijn ze zo geworden en niet in
Marokko, dus zullen we ons probleem ook echt zelf moeten oplossen.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Caspar schreef:Wat is de normale straf van het veld op lopen? Boete van minstens € 500,- en een SV voor een X aantal jaar. Lijkt me dat dit ook op hen van toepassing is.
Normaal gesproken 1000 euro boete geloof ik(of dat waren nog guldens). Ze staan allemaal op beeld omdat de camera's op het veld staan gericht. Het lijkt me dan ook duidelijk dat deze lui allemaal zo'n boete krijgen. Zo niet, tja daar laat ik me maar niet meer over uit.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Iemand die hier geboren is kun
je simpelweg het land niet uitzetten
En waarom zou dat niet kunnen? Als je als overheid de wet aanpast kan dat best.
Een onderschrift: wat is dat?
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

sc heerenveen 4 ever schreef: En waarom zou dat niet kunnen? Als je als overheid de wet aanpast kan dat best.
Dan kunnen ze dus, als jij je misdraagd, jouw ook uitzetten naar Columbia ondanks dat je hier geboren bent. Dit slaat natuurlijk nergens op. Als je Nederlander bent dan wil een ander land, waar je de nationaliteit niet van bezit, je nooit toelaten. Zou een mooie bende worden.
Eala Frisia!
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Mooie kamervraag van de PVV:
Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen vóór het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?
Een onderschrift: wat is dat?
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Kesler: 'Oranje vijf jaar niet tegen Marokko'

23/5/2007 16:06

De KNVB speelt de komende vijf jaar geen vriendschappelijke wedstrijden meer tegen Marokko. De Nederlandse voetbalbond kwam tot dit besluit naar aanleiding van de ongeregeldheden rondom het oefenduel van Jong Oranje afgelopen dinsdag in Tilburg.
De oefeninterland tegen Jong Marokko werd enkele malen verstoord door Marokkaanse aanhangers die tijdens het treffen het veld opliepen. En na afloop nam een grotere groep bezit van het veld, waarna vernielingen werden aangericht aan hoekvlaggen, doelen, reclameborden en stoeltjes. Stewards en suppoosten kregen klappen.

'Het is nu al een paar keer uit de hand gelopen. De fans van Marokko willen zich blijkbaar niet gedragen', legt algemeen directeur Henk Kesler uit op de website van de KNVB. 'Het lijkt me daarom tijd voor een afkoelingsperiode voor oefenwedstrijden tegen Marokko. De komende vijf jaar lijkt me een goede periode.'

De voetbalbond had geen duels gepland met Marokko. Er hoeven dus geen interlands te worden geschrapt.
Ze leren het wel.... :wink:
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Nu de play-offs nog afschaffen..

Telkens wanneer ik het woord Marokko hoor, speelt het in me dat dat verkeerd gaat. Je ziet zoiets als gisteren gewoon aankomen. Belachelijke lui en diegenen die dit gedaan hebben moeten terug gestuurd worden naar hun eigen land!
SCH
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Súrhusterfeanfans schreef:moeten terug gestuurd worden naar hun eigen land!
En vaak is hun eigen land Nederland :roll:
Je moet gewoon voor altijd niet meer tegen die gasten oefenen, scheelt een hoop tijd, geld en elende.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Lipton schreef:En vaak is hun eigen land Nederland :roll:.
Dat is het probleem juist. In Marokko zijn het kaaskoppen en in Nederland kut-Marokanen.
Graaijax Hamsterdam!!
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

nu.nl schreef:Burgemeester Vreeman krijgt bloemen van Marokkanen

TILBURG - Burgemeester Vreeman van Tilburg heeft woensdagmiddag witte bloemen aangeboden gekregen van Marokkaanse jongeren die zich hadden ingezet bij de wedstrijd van Jong Oranje tegen Jong Marokko dinsdagavond. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente gezegd.

De wedstrijd ontaardde in een slagveld toen Marokkaanse fans het veld oprenden en het stadion van Willem II in Tilburg vernielden. De jongeren die de organisatie hadden geholpen bij de wedstrijd hebben de bloemen gegeven omdat zij zich schamen voor hetgeen er is gebeurd.
Tja, je zult maar tot de groep van goedwillende Marokkanen behoren. Moet je je dus excuseren voor het gedrag van die achterlijke idioten. Beetje omgekeerde wereld natuurlijk, maar wel sympathiek gebaar.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Plaats reactie