Will Johnson & Rob Friend

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Lipton » 04-04-2007 18:08

Wedden dat heel het forum Friend terug wil hebben bij Heerenveen als hij tegen Feyenoord de winnende goal maakt voor Heracles! :wink:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor joop » 04-04-2007 18:10

Ik bedenk net dat ik het wel erg gek vind dat Johsons en Strorms contracten niet verlengd worden, maar die van Türk wel, terwijl deze 2, vind ik, duidelijk beter zijn :!:
joop
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 07-11-2006 18:21

Berichtdoor mitrita » 04-04-2007 19:27

Friend is geen onaardige speler, het prijskaartje om zijn nek komt alleen niet overeen met zijn prestaties. Hij heeft het in H'veen in een slecht draaiende ploeg niet kunnen maken.
Bij Heracles heeft hij in 8 wedstrijden als basisspeler ook nog steeds niet gescoord.
Conclusie, niet van het nivo dat de club nastreeft (althans in woord).

Johnson heeft behalve zijn knappe goal in Nijmegen weinig laten zien, maar kreeg toch als invaller opvallend vaak de voorkeur. Toch vreemd dat juist hij nu kennelijk te weinig vertrouwen geniet voor contractsverleniging.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Janneman » 04-04-2007 19:33

mitrita schreef:Friend is geen onaardige speler, het prijskaartje om zijn nek komt alleen niet overeen met zijn prestaties. Hij heeft het in H'veen in een slecht draaiende ploeg niet kunnen maken.
Bij Heracles heeft hij in 8 wedstrijden als basisspeler ook nog steeds niet gescoord.
Conclusie, niet van het nivo dat de club nastreeft (althans in woord).

Johnson heeft behalve zijn knappe goal in Nijmegen weinig laten zien, maar kreeg toch als invaller opvallend vaak de voorkeur. Toch vreemd dat juist hij nu kennelijk te weinig vertrouwen geniet voor contractsverleniging.


Belachelijk want als Friend bij Heerenveen even veel wedstrijden had gespeeld had tie vast vaker gescoord. Heracles komt niet vaak bij de goal en speeld zo dat Friend z'n kwaliteiten niet goed worden benut. Om nu te stellen dat hij niet goed genoeg is moet tie eerst een volwaardig seizoen spelen bij Heerenveen en dan pas kan je oordelen :!: :!:

Maar Friend had wel wat meer geduld moeten hebben want tijdens de afwezigheid van Alves had hij zich wel kunnen bewijzen :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor ALS 26.000 » 04-04-2007 20:00

Janneman, als jij een heel seizoen wil aanmodderen met iemand voordat je er achter komt dat iemand niet goed genoeg is dan is dat wel een beetje zonde van je tijd.
FRiend komt tekort. Zelfs de club zag dat in, ondanks dat ze 2 miljoen hadden betaald. Dat is een behoorlijke knieval. En na het vertrek van Alves zullen spelers als Friend en Travajarvi en Lopes zeker niet voldoen. Dat niveauverschil is onthutsend groot.
Voor spelers als Friend en Tarva zou je de complete speelstijl moeten aanpassen. Zij zouden passen in het tijdperk Tomasson Korneev en kornuiten op de plaats van Echteld.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Riverside » 04-04-2007 21:54

janneman schreef:Om nu te stellen dat hij niet goed genoeg is moet tie eerst een volwaardig seizoen spelen bij Heerenveen en dan pas kan je oordelen


Een voetbalkenner kan na een paar wedstrijden ook wel oordelen dat Friend tekort komt. Kennelijk zag Verbeek dat pas in november.

Friend is lang en sterk, dat is waar. Maar om ballen vast te houden en aan te nemen heb je ook een bepaalde basistechniek nodig. Friend heeft dat niet, en had ook alle moeite om ballen aan te nemen, waardoor het aanvalsspel vaak stokte bij onze spits.

Friend is slechts waardevol gebleken als breekijzer. Maar om daar nou 2 miljoen voor neer te tellen... :|
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor sonnema » 05-04-2007 08:32

Ik kan me voorstellen dat Friend bij bepaalde ploegen met een wat brits georienteerde voetbalstijl wel zou kunnen functioneren(mischien FC Utrecht, De Graafschap ??).
Maar bij onze SC komt hij niet tot zijn recht, en dus kun je concluderen dat de 2 miljoen euro die hij gekost heeft, teveel zijn geweest.
Maar om hem nou een regelrechte miskoop te noemen, nou nee.
Dan denk ik toch meer aan een Barsom, Gusatu of een Hersi.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor Wicky de Viking » 05-04-2007 08:35

ALS 26.000 schreef:Janneman, als jij een heel seizoen wil aanmodderen met iemand voordat je er achter komt dat iemand niet goed genoeg is dan is dat wel een beetje zonde van je tijd.
FRiend komt tekort. Zelfs de club zag dat in, ondanks dat ze 2 miljoen hadden betaald. Dat is een behoorlijke knieval. En na het vertrek van Alves zullen spelers als Friend en Travajarvi en Lopes zeker niet voldoen. Dat niveauverschil is onthutsend groot.
Voor spelers als Friend en Tarva zou je de complete speelstijl moeten aanpassen. Zij zouden passen in het tijdperk Tomasson Korneev en kornuiten op de plaats van Echteld.


Hmm... is maar gedeeltelijk waar. Tarva en Friend zijn beide diepe spitsen dat was Echteld absoluut niet. Die stond achter de spitsen. Wel geef je op deze manier goed de verhoudingen weer.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor Voorstopper » 05-04-2007 08:48

Maar om hem nou een regelrechte miskoop te noemen, nou nee.
Dan denk ik toch meer aan een Barsom, Gusatu of een Hersi.


Volgens mij hebben we ook al eens eerder zo'n topic gehad. Miskoop of niet...

Als Friend niet bij Heerenveen slaagt is hij een gigantische miskoop. Barsom, Gusatu en Hersi zijn ook weinig waardevol gebleken en hebben salaris gekost. Ze kostten echter weinig transfergeld. Het prijskaartje van Friend (2M weggegooid geld) maakt hem, naar mijn mening, een miskoop. Maar goed, meningen verschillen hierover. En het is een ander tijdperk met andere bedragen, vergelijken is dus moeilijk.

Friend is een speler die dicht bij de goal moet opereren. Dat gebeurt bij Heerenveen onder Verbeek niet, dus lijkt hij me voorlopig kansloos voor het eerste elftal van Heerenveen. Verder vind ik hem ook te beperkt en denk ik dat hij niet van het vereiste niveau is.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Gekko » 05-04-2007 12:28

Wicky de Viking schreef:
ALS 26.000 schreef:
Hmm... is maar gedeeltelijk waar. Tarva en Friend zijn beide diepe spitsen dat was Echteld absoluut niet. Die stond achter de spitsen. Wel geef je op deze manier goed de verhoudingen weer.


Echteld was in zijn laatste periode de diepste spits die, spelend met de rug naar het doel de bijsluitende (en wel scorende) middenvelders moest bedienen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 05-04-2007 13:13

In de LC van vandaag stond dat Johnson en Heerenveen er financieel er niet uit konden komten.
Maar de LC gaf geen verklaring voor het niet verlengen van het contract van Storm
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor oldtimer » 05-04-2007 13:54

Wicky de Viking schreef:
ALS 26.000 schreef:Janneman, als jij een heel seizoen wil aanmodderen met iemand voordat je er achter komt dat iemand niet goed genoeg is dan is dat wel een beetje zonde van je tijd.
FRiend komt tekort. Zelfs de club zag dat in, ondanks dat ze 2 miljoen hadden betaald. Dat is een behoorlijke knieval. En na het vertrek van Alves zullen spelers als Friend en Travajarvi en Lopes zeker niet voldoen. Dat niveauverschil is onthutsend groot.
Voor spelers als Friend en Tarva zou je de complete speelstijl moeten aanpassen. Zij zouden passen in het tijdperk Tomasson Korneev en kornuiten op de plaats van Echteld.


Hmm... is maar gedeeltelijk waar. Tarva en Friend zijn beide diepe spitsen dat was Echteld absoluut niet. Die stond achter de spitsen. Wel geef je op deze manier goed de verhoudingen weer.


Echteld stond in zijn laatste jaren wel degelijk opgesteld als diepste spits. Hij moest de ballen controleren en vasthouden enThomasson moest dan over hem heen komen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor fcdinamo » 11-04-2007 09:34

Gezien zijn 4 treffers tegen Utrecht toch jammer dat Johnson straks zo de deur uitloopt. Wie er schuldig aan is, hij of de club, weet ik niet. Maar jammer is het zeker :urgs:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor pieterpieter » 15-04-2007 13:54

Friend heeft 1-0 voor Heracles gemaakt :D .
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Berichtdoor Voorstopper » 15-04-2007 19:36

Wat ik vandaag zag van Friend (in de samenvatting) was bemoedigend. Oogt scherp en is doelgericht. Handelingssnelheid omhoog en je hebt er misschien nog wel wat aan.

En dan die 4-1, wat een beauty!
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Janneman » 15-04-2007 21:29

Voorstopper schreef:Wat ik vandaag zag van Friend (in de samenvatting) was bemoedigend. Oogt scherp en is doelgericht. Handelingssnelheid omhoog en je hebt er misschien nog wel wat aan.

En dan die 4-1, wat een beauty!


Mochten we alsnog voorronde champions legeau halen dan is Friend zn geld dubbel en dwars waard, heb altijd volgehouden dat friend een goede speler is ook voor Heerenveen :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-04-2007 09:47

Heracles of Heerenveen is wel een niveau verschil vriend ;)

Hoe moet je dan spelen?
Geef mij maar de dynamiek van Alves en Nilsson hoor. Alves is veel beter gaan spelen nadat Friend weg was. Friend liep vaak in de weg. Goede pinchhitter.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Janneman » 16-04-2007 09:50

ALS 26.000 schreef:Heracles of Heerenveen is wel een niveau verschil vriend ;)

Hoe moet je dan spelen?
Geef mij maar de dynamiek van Alves en Nilsson hoor. Alves is veel beter gaan spelen nadat Friend weg was. Friend liep vaak in de weg. Goede pinchhitter.


Tja, Alves is wel beter gaan spelen ja, maar Nilsson niet dus wordt wel lastige keuze he... :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Riverside » 16-04-2007 10:07

In thuiswedstrijden kun je een speler als Friend goed gebruiken als aanspeelpunt. Hij houdt altijd wel 2 verdedigers bezig. Met Friend in de basis hebben we thuis alleen punten 'verspeelt' tegen PSV.

In uitwedstrijden speel je met Alves/Nilsson voorin. Friend komt er dan minder aan te pas, omdat je in uitwedstrijden wat verdedigender speelt.

Toch blijf ik erbij dat er teveel voor 'm is betaald.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor AllardP » 18-04-2007 13:14

Los van de hele miskoopdiscussie (volgens mij is hij potentieel het beste breekijzer in de eredivisie): weet iemand of Friend speelgerechtigd is voor de play-offs als Heracles straks misschien uitgespeeld is? De nrs. 14 en 15 zijn na 34 wedstrijden namelijk klaar.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Berichtdoor Voorstopper » 18-04-2007 13:21

Neem eigenlijk aan dat een seizoen tegenwoordig duurt tot na de playoffs, ongeacht de club waarvoor je speelt... Maar goed, als iemand de officiele regels kan vinden, dan hebben we uitsluitsel.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Superfries88' » 23-04-2007 16:53

Voorstopper schreef:Neem eigenlijk aan dat een seizoen tegenwoordig duurt tot na de playoffs, ongeacht de club waarvoor je speelt... Maar goed, als iemand de officiele regels kan vinden, dan hebben we uitsluitsel.


Naar aanleiding van deze berichten had ik een mailtje naar de KNVB gestuurd. Vandaag kreeg ik eindelijk een mailtje terug:

Dit is niet mogelijk, de speler zou een overschrijving moeten krijgen en dat overschrijvingstermijn is gesloten. Deze gaat pas na de afloop van de play offs weer open.

Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND

Angeline van Vaals
publieksvoorlichting


Kortom: nee dus.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Riverside » 23-04-2007 21:39

Dat is spijtig. Friend had zeker van waarde kunnen zijn in de play-offs.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Theo » 24-04-2007 09:49

Rob Friend ook volgend jaar in Almelo?

Gepost door: Matthijs Hondebrink - 24-04-2007 10:34
Bron: De Telegraaf

--------------------------------------------------------------------------------

Als het aan voorzitter Jan Smit ligt, speelt Rob Friend ook volgend seizoen nog voor Heracles. De Canadese aanvaller heeft op iedereen veel indruk gemaakt in de relatief korte tijd dat hij hier heeft gevoetbald. Met zijn tomeloze inzet en belangrijke goals tegen Feyenoord en Excelsior heeft de Canadees een groot aandeel gehad in de handhaving van Heracles in de eredivisie.

"Rob", aldus Smit, "heeft het naar zijn zin in Almelo. We hopen dat hij nog een seizoen bij ons kan blijven. Ik heb daar wel vertrouwen in. Na een paar goede whisky's met mijn vriend Koos Formsma denk ik dat we er wel uit zullen komen. Maar nogmaals, het aanblijven van Rob Friend is wel afhankelijk van wat er bij Heerenveen rond hun spitsen gaat plaatsvinden."

Dan hebben we het over Afonso Alves en Lasse Nilson. Vooral Alves, momenteel topscorer van Nederland met 30 doelpunten zou deze zomer weleens kunnen vertrekken bij Heerenveen.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor Riverside » 24-04-2007 09:57

Wij hebben niks aan verhuur van 26 jarige spits die 2 miljoen gekost heeft. Heracles kan het transferbedrag niet ophoesten (hoewel ik afvraag hoeveel er nog over is van die 2 miljoen), dus of hij komt gewoon terug bij Heerenveen of hij wordt verpatst.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor BS » 24-04-2007 10:10

Friend moet gewoon terugkomen. De technische staf en de supporters van Heracles willen hem heel graag houden en hij speelt steeds beter. Ik denk wel dat hij gaat slagen bij Heerenveen als hij een kans krijgt.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor ALS 26.000 » 24-04-2007 10:31

Heracles mag Lopes wel hebben ;)
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor BS » 24-04-2007 11:40

ALS 26.000 schreef:Heracles mag Lopes wel hebben ;)


In hem heb ik vooralsnog minder vertrouwen, ja.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor IL Fenomeno » 24-04-2007 11:42

In tegenstelling tot eerdere berichten wil SC Heerenveen toch verder met Wil Johnson. De 20-jarige Canadees tekende voor twee jaar bij en wordt komend seizoen verhuurd aan promovendus De Graafschap.

Aanvankelijk wilde Heerenveen niet verder met de middenvelder, maar na een aantal goede optredens in het beloftenteam heeft de club toch besloten de optie te lichten. Bij De Graafschap heeft hij meer kans op speeltijd. De Canadese jeugdinternational kwam dit seizoen tot dertien optredens in het eerste team van de Friezen.
Bron: Elf Voetbal

Toch opmerkelijk, maar gezien z'n meest recente prestaties toch een mooie beloning.
Avatar gebruiker
IL Fenomeno
Selectiespeler
 
Berichten: 237
Geregistreerd op: 23-12-2002 17:09

Berichtdoor BS » 24-04-2007 11:45

Mooi zo. Zou toch zonde zijn als hij zou vertrekken.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten