Talpa??!!

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Het is nu rust bij Slovenië - Nederland (0-0) en ik erger me gigantisch aan die propagandageile commentator van Talpa. Deze kenner heeft het over een zeer goed Nederlands elftal, die een zeer leuke wedstrijd laat zien. Daarnaast doet hij het overkomen dat het knap is dat Nederland nog de 0 heeft achterin tegenover het zeer goede uitgebalanceerde middenveld van de Slovenen (waarvan ik geen enkele naam ken en laat staan onthoudt) en dan wordt die houten harlekijn die voorin staat te hobbelen ook nog geroemd om zijn kwaliteiten, die toch echt volledig aan mijn neus voorbij zijn gegaan!



Met andere woorden.... NOS save me!
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Glick schreef: Deze kenner heeft het over een zeer goed Nederlands elftal, die een zeer leuke wedstrijd laat zien.

Met andere woorden.... NOS save me!
Nou nee hoor, hij had het niet over een zeer goed elftal, hij vond het een leuke wedstrijd om te zien. Met in het achterhoofd de wedstrijd van zaterdag had hij daar volkomen gelijk in en ik moet eerlijk zeggen dat ik het op kon brengen om de wedstrijd uit te zien, dat is me zaterdag niet gelukt.

Met je laatste opmerking ben ik het helemaal eens, die stomme weetjes in het scherm zoals, voorroede Kuyt, Babel en Robben scoorde in 72 wedstrijden 17 x, zie/zag je bij de NOS niet, dat is de taak van de verslaggever.

Maar het kan altijd slechter, SBS is helemaal K, zie je ineens een goal van een wedstrijd van 5 jaar gelden door de live-uitzending heen (kan trouwens ook bij een RTL zijn geweest).
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

WAT EEN DRAMA, eerst 2 1/2 uur AZ, PSV en Ajax en dan nog, een gesprekje met Koeman, Een gesprekje met de voorzitter, het kampioensfeest waar geen spelers waren, een huldiging van PSV, de teleurstelling van AZ en Ajax en dan waren er ook nog andere wedstrijden, snel afgeraffeld, ben blij dat dit het laatste seizoen bij tien was.
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

WAT EEN K*T ZENDER, ze besteden amper aandacht aan de rest van de wedstrijden.
nee dat gezeur van koeman en zijn voorzitter dat is veel belangrijker,walgelijk
LWD
Jeugdspeler
Berichten: 39
Lid geworden op: 02-02-2006 14:19

Bericht door LWD »

Vind dit niet heel gek aangezien het zo'n spannende slotfase is. Alle ogen waren toch ook gericht op het kampioenschap. Dat ze een wedstrijd als sparta- rkc afrafelden vind ik dan ook niet zo erg. Verder was er ook wel voldoende aandacht voor de 5e plaats toch?
Over het algemeen vind ik het voetbal op TIEN nou ook niet erg super, mara slecht is het zeker niet. NOS was wel beter idd.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

LWD schreef: Verder was er ook wel voldoende aandacht voor de 5e plaats toch?
Over het algemeen vind ik het voetbal op TIEN nou ook niet erg super, mara slecht is het zeker niet. NOS was wel beter idd.
Het is wel degelijk slecht. Ze laten een Heerenveen kansen niet zien, daarintegen laten ze een bal van van Hooijdonk die 8 meter naast gaat wel zien. Dan ben je niet goed bezig, ook de TIFO hadden ze moeten laten zien. Nouja morgen maar hopen op omrop fryslan.
Op naar het volgende seizoen....
LWD
Jeugdspeler
Berichten: 39
Lid geworden op: 02-02-2006 14:19

Bericht door LWD »

Ja ok dat kan ik niet beamen aangezien ik natuurlijk niet bij de wedstrijd was en er op de radio ook weinig aandacht voor was! Bij OF zal het precies zo zijn alleen andersom, dus alle kansen van H'veen worden getoond!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

LWD schreef:Ja ok dat kan ik niet beamen aangezien ik natuurlijk niet bij de wedstrijd was en er op de radio ook weinig aandacht voor was! Bij OF zal het precies zo zijn alleen andersom, dus alle kansen van H'veen worden getoond!
Ja, maar op Talpa dus niet, er was nog een monster kans voor Hanssen die op de lat kwam en dus niet te zien was!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
blue white devil
Jeugdspeler
Berichten: 26
Lid geworden op: 03-05-2007 11:42
Locatie: Ferwert

Bericht door blue white devil »

Talpa, of Tien :grmbl: is in een woord een waardeloe zender, n eem de de beslissnede rtonde in de competitie ze zaten verdorie 2 uur lang te lullen over Ajax, PSV en AZ.

Daar word je toch niet goed van, alsof dat het enige is waar het in deze competitie om draait; en Heerenveen - Feyenoord kwam er wat 'onbelangrijk' achteraan, van onze tifo heb ik weinig gezien; wat een walgelijke zeder, bah :angry:
Friezen aan de macht!
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

forza heerenveen schreef:WAT EEN K*T ZENDER, ze besteden amper aandacht aan de rest van de wedstrijden.
nee dat gezeur van koeman en zijn voorzitter dat is veel belangrijker,walgelijk
Ben benieuwd hoe het volgend seizoen is bij RTL-4

Zal wel weer hetzelfde liedje zijn als bij NOS en Talpa.

Toen Heerenveen destijds voor het eerst uit bij Ajax won, was de NOS ook in staat om alleen het slechte spel van Ajax aan te halen, voor de toen unique prestatie van Heerenveen was ook geen zendtijd ingeruimd.

Met zeiksnorren als Evert ten N. neem je jezelf als omroep op voetbalgebied toch ook niet serieus.
Ik pas hier niet
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Zo, vandaag tussen elke wedstrijd reclame. Lang leve deze kutzender.
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Inderdaad, ze kregen het vandaag weer voor elkaar om na 20 minuten wel geteld 1 hele samenvatting uit te zenden!
Dus 10 minuten voetbal + 10 minuten reclame & slap gelul.
Talpa for president! :crying:
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

En er was ook overdreven veel aandacht voor de goed gevulde stadions volgens Genee. Zelfs bij NEC-Vitese vond dhr Genee dat. Een van de meest beladen wedstrijden die niet uitverkocht was (net als vorig seizoen), maar Genee was zeer tevreden....
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dat lag er inderdaad zo dik bovenop... bij elke wedstrijd benadrukken hoe vol het zat. :lol:
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

na nec-vitesse kwam er reclame toen kwamen ze terug gingen ze praten over az-ajax en meteen weer pause :? maar toch vind ik het beter dan NOS studio sports
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

geert23 schreef:na nec-vitesse kwam er reclame toen kwamen ze terug gingen ze praten over az-ajax en meteen weer pause :? maar toch vind ik het beter dan NOS studio sports
http://www.loi.nl/Cursussen/Taalvaardigheid/PRD_000661

Ontopic:
Ik vond het ook vrij irritant die reclames. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik Talpa beter dan de NOS. Na Ajax, PSV, Feyenoord en nu AZ had je daarna samenvattingen van 2 minuten. Dan kijk ik liever naar Talpa met samenvattingen van de overige clubs die 10 minuten duren dan 20 minuten Ajax, PSV… bij de NOS.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Heb het gisteren niet gezien, had GJV nog bijzonderheden te melden bij Tien?
SCH
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Een aantal. Maar meer daarover in het topic over GJV.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Talpa is niet meer.. Alle rechten gaan dus naar RTL

http://teletekst.nos.nl/?114-01
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Heerenveen op RTL, nog meer reclame :(
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Heb jij het afgelopen seizoen geen Tien gekeken?
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Uiteraard. Maar waar Talpa onder de Nederlandse reclamewet viel, valt RTL onder de Luxemburgse. Als Formule 1 liefhebber heb ik het dit jaar al voor m'n kiezen gekregen. De F1 keerde terug op RTL, de tot in den treure reclame tijdens de race ook.

Ik voorzie al reclame tijdens de samenvatting. Heerenveen-Groningen, een vrije trap van Alves. Die karakteristieke aanloop, en dan Leo Driessen die zegt: 'Gaat deze bal erin? We zien het zo, na de onderbreking.'

Nee, dit is uitermate slecht nieuws.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Tsja, je mag er naar kijken, het hoeft niet.
Ik zie het probleem van reclame eigenlijk niet zo, soms is het zelfs nuttig.
Het enige waar ik een beetje een hekel aan heb bij talpa dat ze heerenveen later laten zien en dat ze beginnen met Exelsior tegen Heracles.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Nou moet ik zeggen dat ik op zich Talpa nog niet eens zo slecht vond. Zeker het laatste halfjaar was het eigenlijk gewoon Studio Sport met reclameblokken. En in een andere volgorde, maar persoonlijk stoort me dat niet.

Talpa heeft bij mij echter helemaal afgedaan op de laatste speelronde van dit seizoen. Een programma van meer dan 3 uur, helemaal over de ontknoping. Eindeloos geouwehoer van weet ik niet wie allemaal. Heerenveen-Feyenoord echter was een samenvatting van slechts 9 minuten. Zo kort en minimaal mogelijk.

De sfeeractie voor Bosvelt en Hansson werd niet eens in beeld gebracht! Wat ben je dan een flutzender zeg.
De Mol, neem je rotzooi mee!

Hopen op de NOS na komend seizoen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Toen Talpa de voetbalrechten had overgenomen van de NOS was ik nogal kritisch, maar inmiddels ben ik volledig van mening veranderd. Ik vind Tien zelfs een verademing in vergelijking met de NOS. Die paar minuten reclame heb ik nog altijd liever dan het journaal van 8 uur op de zondagavond, waarna vaak dezelfde clubs werden gepropt.

De NOS had de topclubs, nog een enkele samenvatting, journaal van 20 minuten en dan snel de andere samenvattingen. Tien heeft soms een rare volgorde, maar geeft wel alle clubs de nodige aandacht. Dat geniet toch echt mijn voorkeur.

Gaat Genee nu trouwens wel of niet mee naar RTL? Anders is de kans groot, ben ik bang, dat Barbera Barend gaat presenteren :urgs: .
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

SCH017 schreef:Als Formule 1 liefhebber heb ik het dit jaar al voor m'n kiezen gekregen. De F1 keerde terug op RTL, de tot in den treure reclame tijdens de race ook.
Wat betreft de Formule 1 ben ik het met je eens, maar er gebeurd de laatste tijd toch vrij weinig op de baan. Maar daar is een ander topic voor. Ik denk dat de irratiefactor minder zal zijn dan bij een live-evenement als Formule 1, omdat je de wedstrijden in blokken kunt verdelen.
Superfries88' schreef:Gaat Genee nu trouwens wel of niet mee naar RTL? Anders is de kans groot, ben ik bang, dat Barbera Barend gaat presenteren :urgs: .
Gezien het feit dat ons vriend uit Leeuwarden met heibel vertrokken is, denk ik niet dat Fons (van Westerloo) staat te springen om Genee weer in de armen te sluiten.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Wat ik hoop is dat Frits Barend nu einde verhaal is. Wat een ergernis is/ was dat zeg. Ook tijdens het afgelopen EK weer.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Ik heb opzich geen problemen met talpa/tien. Zijn een aantal leuke programma's/films op en de reclames zijn al een stuk minder geworden.
De sfeeractie voor Bosvelt en Hansson werd niet eens in beeld gebracht! Wat ben je dan een flutzender zeg. [/b]De Mol, neem je rotzooi mee!
Hoezo is dat vreemd? Sfeeracties worden vrijwel nooit in binnenlandse competeties getoond bij samenvattingen en waarom zouden ze?
Wat ik hoop is dat Frits Barend nu einde verhaal is. Wat een ergernis is/ was dat zeg. Ook tijdens het afgelopen EK weer.
Dat hoop ik ook ja. Belachelijke vragen/opmerkingen die nergens naar toe gaan. Mooi hoe Jan van Halst hem in de laatste aflevering nog ff te kakken zette.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

SCH017 schreef:Hopen op de NOS na komend seizoen.
Of hopen dat RTL geleerd heeft van Tien hoe het niet moet. Nou.. zo als het afgelopen seizoen... één grote ergernis die rotzooi van De Mol.
Daarbij moeten een aantal mensen vertrekken... zoals een Frits Barend en een Wilfred Genee. Die vinden zichzelf zo goed en grappig... :roll:

Maar ja... de NOS heeft ook alleen maar belangstelling voor Ajax, Feyenoord en PSV. De rest van de clubs zijn "niet echt" belangrijk.

Ach.. de mening van de kijker lijkt ze toch niet te interesseren. Heb gisteren een stukje gezien met John de Mol. De kijker kon Tien niet vinden zij hij... nee vriend... de kijker WILDE niet naar Tien zappen.
En op welke zender het voetbal is, maakt niemand iets uit ze kijken toch wel. Alleen komen ze niet voor de zender Tien maar voor het voetbal, De Mol... Daar wel eens over nagedacht?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Criz schreef: Hoezo is dat vreemd? Sfeeracties worden vrijwel nooit in binnenlandse competeties getoond bij samenvattingen en waarom zouden ze?
Wel als ene P Bosvelt afscheid neemt van het voetballen, daar kun je wel even een paar minuten voor vrijmaken. Wat hadden ze nu? Interview met de burgemeester van Eindhoven als ik het mij herriner. Blij dat het bij Talpa weg is, alleen ik verwacht geen verbeteringen bij RTL 4.
Op naar het volgende seizoen....
Plaats reactie