Wie niet springt ....

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wie niet springt, is voor C?????R

Naam noemen van een ondermaats clubje uit DKV, is leuk.
48
44%
Nooit meer doen, we maken ons er volslagen belachelijk mee
61
56%
 
Totaal aantal stemmen : 109

Berichtdoor Sneeuwbal » 28-01-2007 19:08

Ik maak me er niet zo druk om, vind het af en toe wel leuk als het gezongen wordt. 10x per wedstrijd is te veel van het goede maar 1-2x per wedstrijd moet kunnen

daar ben ik het helemaal mee eens en je moet eens weten wat die joden in die oorlog moesten doorstaan!!


Wat ik niet snap is dat sommige mensen een probleem maken van het woord jood. Hier is toch niets racisitisch aan? Wie niet springt is een jood is toch niet anders dan wie niet springt is een fries?
Als het tegen Heracles gezongen wordt is inderdaad beetje vreemd.
Sneeuwbal
Basisspeler
 
Berichten: 500
Geregistreerd op: 02-01-2005 23:21

Berichtdoor fcdinamo » 28-01-2007 21:24

g11 schreef:
Degene die het liedje over Alves bedacht heeft, mag van mij de nog in het leven te roepen bokaal voor de beste song van het jaar in ontvangst nemen.


Kom maar op met die bokaal :D Heb er nog wel een plekkie voor thuis :wink:

Af en toe de song inzetten is toch geen probleem :?: Moet toch een beetje rivaliteit blijven. Te vaak is echter niet meer leuk en leuke variaties zijn altijd welkom :stan:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor g11 » 28-01-2007 23:43

fcdinamo schreef:Af en toe de song inzetten is toch geen probleem :?: Moet toch een beetje rivaliteit blijven. Te vaak is echter niet meer leuk en leuke variaties zijn altijd welkom.


Precies wat ik nou bedoel.

Rivaliteit was er twintig jaar terug, nu is het verschil tussen ons en DKV veel te groot om nog te spreken over rivaliteit.Wij zijn in de loop der jaren gegroeid, en zij zijn dat bepaald niet. Een hoofdklasse amateurvereniging heeft de zaken vaak professioneler geregeld dan DKV, dus elke keer dat de naam van DKV door ons stadion klinkt, is er een teveel. De naam heeft niks meer met professioneel voetbal te maken.

Dat er voor mij maar een echte derby bestaat staat daar los van.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 29-01-2007 07:47

Al gaan ze terug naar de 6e klasse. Cambuur was, is en blijft de grootste rivaal van oudsher. Simple as that!

Dat je het nummer niet meer dan 1 keer uit de kast moet trekken per wedstrijd ben ik met je eens. Maar uitbannen is onzin, zeker om de argumenten die jij daarvoor geeft.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor oldtimer » 29-01-2007 12:36

Wat betreft " wie niet springt is voor Cambuur ": ik heb het idee dat dat vaak wordt meegezongen door jonge jongens die nog nooit een derby hebben meegemaakt.
Die generatie bestaat namelijk ook al.
Ik zal in elk geval niet springen, ook al zit ik op Noord en heb ik weinig tot niets met Cambuur.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor sch4-live » 29-01-2007 15:48

Ik zing meestal wel mee ( en ik heb idd de derby tegen cambuur niet meegemaakt) Maar verzinnen jullie dan iets beters ! Zij zingen ook liedjes over ons dus waarom wij niet over hun !?
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Berichtdoor Frisian Viking » 29-01-2007 16:09

sch4-live schreef:Ik zing meestal wel mee ( en ik heb idd de derby tegen cambuur niet meegemaakt) Maar verzinnen jullie dan iets beters ! Zij zingen ook liedjes over ons dus waarom wij niet over hun !?

Niet naar een ander wijzen. Omdat hun iets over ons zingen moeten wij dat ook maar over hun doen? Dat slaat toch helemaal nergens. Je moet naar jezelf, en niet naar een ander.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Jeroen » 29-01-2007 17:08

Juist het feit dat zij onderin de 1e divisie spelen is een mooie reden om bij een live tv-wedstrijd dit soort liedjes te zingen. Je hoort die tandjes knarsen dertig kilometer verderop. :twisted:

Ben het er wel mee eens dat het te vaak gebeurt, het is 1 a 2x leuk, daarna heb ik het idee dat het ingezet wordt omdat de inspiratie voor een andere song ontbreekt ofzo. "Nou dan het anti-cambuur lied maar weer..."
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor vlqrt » 29-01-2007 20:04

Jeroen schreef:Juist het feit dat zij onderin de 1e divisie spelen is een mooie reden om bij een live tv-wedstrijd dit soort liedjes te zingen. Je hoort die tandjes knarsen dertig kilometer verderop. :twisted:


Moet je wel zorgen dat ze op dat moment niet allemaal in het eigen stadion zitten hetzelfde over ons te doen :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Il prima Capo! » 29-01-2007 22:14

Juist het feit dat zij onderin de 1e divisie spelen is een mooie reden om bij een live tv-wedstrijd dit soort liedjes te zingen. Je hoort die tandjes knarsen dertig kilometer verderop.

Ben het er wel mee eens dat het te vaak gebeurt, het is 1 a 2x leuk, daarna heb ik het idee dat het ingezet wordt omdat de inspiratie voor een andere song ontbreekt ofzo. "Nou dan het anti-cambuur lied maar weer..."


Helemaal mee eens.

Het is wel jammer om te constateren dat de derby blijkbaar niet meer zo leeft bij velen. Voor mij is en blijft het de enige echte derby waarvoor ik nog weken nerveus kan zijn. Dat het al heel lang niet is gespeeld, maakt het daar niet minder door.

Rivaliteit was er twintig jaar terug, nu is het verschil tussen ons en DKV veel te groot om nog te spreken over rivaliteit.Wij zijn in de loop der jaren gegroeid, en zij zijn dat bepaald niet. Een hoofdklasse amateurvereniging heeft de zaken vaak professioneler geregeld dan DKV, dus elke keer dat de naam van DKV door ons stadion klinkt, is er een teveel. De naam heeft niks meer met professioneel voetbal te maken.


Beetje jammer. Iedereen zijn eigen beleving, maar voor mij hoort het toch onlosmakelijk bij zijn het een Heerenveensupporter.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor HV ON TOUR » 29-01-2007 22:41

Beetje jennen richting L'warden moet kunnen toch? Het was, is en zal voor mij (en nog veel anderen) altijd de grootste rivaal blijven. Ook al zouden we nooit meer tegen ze spelen! En wat die andere liedjes betreft; met een korreltje zout nemen...... zo nu en dan een dergelijk liedje zingen moet m.i. kunnen.

En dat van "wie niet springt is een mof" was natuurlijk tegen de keeper gericht. Supportershumor! :D
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Berichtdoor H-J » 29-01-2007 22:52

Wat leggen sommige mensen toch vergezochte links.

De volgende keer de 'ludieke' liederen vooraf door de geluidsinstallatie laten komen en SMS-en of het wel of niet door de beugel kan :!: :|
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Wicky de Viking » 29-01-2007 23:33

Laat mij nou maar vertellen dat er waarschijnlijk geen Cambuur supporter is die ook maar één seconde wakker ligt van het liedje: "Wie niet springt is voor Cambuur". En dat ze daar waarschijnlijk ook niet van zitten te tandenknarsen. Die hebben op het moment wel wat anders aan hun hoofd, en dat is onder uit die Eerste Divsie komen. Ze hebben daar op dit moment waarschijnlijk weinig boodschap aan Heerenveen net als wij dat aan Cambuur hebben. Cambuur wordt pas weer interessant als we er tegen moeten spelen.

Ga nou niet roepen dat ik niet weet wat een derby-gevoel is want ik heb er al mooi wat mee gemaakt, en ik hoop ook dat hij ooit weer op de rol komt. Dan komt dat gevoel ook wel weer terug.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor HV ON TOUR » 29-01-2007 23:38

Wicky de Viking schreef: Ze hebben daar op dit moment waarschijnlijk weinig boodschap aan Heerenveen


Ik denk dat je hier verkeerd zit. Juist hoe slechter het met hen gaat hoe meer ze tandenknarsend naar hun "grote broer" kijken.
HV ON TOUR
Selectiespeler
 
Berichten: 432
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07

Berichtdoor Jeroen » 30-01-2007 08:31

Daarvoor hoef je alleen maar af en toe het Cambuurforum te lezen, om de frustratie over de 'boertjes' te lezen. Reken maar dat ze er daar zeker wel mee bezig zijn.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Wicky de Viking » 30-01-2007 09:15

Jeroen schreef:Daarvoor hoef je alleen maar af en toe het Cambuurforum te lezen, om de frustratie over de 'boertjes' te lezen. Reken maar dat ze er daar zeker wel mee bezig zijn.


Ja, en er zijn ook genoeg Heerenveen supporters die zo reageren op Groningen supporters. En daar zit toch weinig frustratie bij. Op het afgelopen seizoen na zijn we altijd nog hoger geeindigd...
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor Jeroen » 30-01-2007 10:01

Welk punt probeer je nu te maken? Ten eerste zijn Groningen en Cambuur voor ons totaal verschillende rivalen, ten tweede kunnen we Groningen dus niet sarren met hun slechte prestaties (omdat ze het nu best redelijk doen), en ten derde hoeven we vanwege onze eigen goede prestaties helemaal niet gefrustreerd op Groningen te reageren. Andersom zie je dat juist wel, gefrustreerde Groningers en Leeuwarders vanwege onze goede prestaties. Dat is toch juist humor.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor oldtimer » 30-01-2007 11:38

Het is een oud verhaal, maar natuurlijk is op dit moment Groningen - Heerenveen DE derby. Derby in de zin van een beladen Noordelijk gebeuren. Cambuur wordt pas weer interessant als ze in de hoogste klasse zouden terugkeren. En mensen, die ( in het geval van Groningen ) Groningen - Veendam De derby menen te moeten vinden dienen zich ook te realiseren dat deze teams in het betaalde voetbal slechts een handvol keren tegen elkaar hebben gespeeld. Vergeleken met Heerenveen - Cambuur is daar zelfs niet eens sprake van een ( beladen ) traditie.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Flying Tilster » 18-02-2007 00:46

Ik vind het maar dom om elke thuiswedstrijd te zingen over 058.
Dan kun je begter iets zingen wat ten goede komt voor sc Heerenveen.
Moet ook eerlijk zeggen dat het na een aantal wedstrijden behoorlijk irritant overkomt dat er iedere keer over C*****r gezongen wordt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Lipton » 18-02-2007 11:22

Voor een keer best grappig, en zeker niet beledigend of weet ik veel wat.

Maar op een gegeven moment is een grapje wel leuk geweest en word het tijd voor iets anders.

Bovendien durf ik te wedden dat de helft van de mensen op de tribune niet eens weet wat een Cambuur is, volgens mij is het ook al bijna 10 jaar geleden dat heerenveen voor het laast een officele wedstrijd tegen hun speelde.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor oldtimer » 18-02-2007 13:28

Het is bijna 7 jaar geleden, rond eind april/begin mei 2000 ( Cambuur - Heerenveen 0 - 2 ).
Ik zou geen enkele reden kunnen noemen waarom wij ons op dit moment zouden moeten bezig houden met Cambuur. En zoals het nu lijkt, ontbreekt die reden zeker volgend seizoen ook nog.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor DE ZUID » 18-02-2007 14:41

Degene die het liedje over Alves bedacht heeft, mag van mij de nog in het leven te roepen bokaal voor de beste song van het jaar in ontvangst nemen. Deze song werkt wel sfeerverhogend in het hele stadion, je merkt op iedere tribune dat men mee wil zingen. We komen toch voor dezelfde club naar het stadion
Kom maar op met die bokaal Heb er nog wel een plekkie voor thuis


Goh, ik zat naar "daar hoorden ze engelen zingen" te kijken, en hoor ik daar toevallig niet hetzelfde deuntje, alleen dan over machgas?????

Bedenk iets orgineels zout ik zo zeggen. En wie niet springt, springt lekker niet!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
DE ZUID
Basisspeler
 
Berichten: 996
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:12
Woonplaats: 24 km van DKV

Berichtdoor ItFean82 » 18-02-2007 18:15

DE ZUID schreef:Goh, ik zat naar "daar hoorden ze engelen zingen" te kijken, en hoor ik daar toevallig niet hetzelfde deuntje, alleen dan over machgas?????

Bedenk iets orgineels zout ik zo zeggen. En wie niet springt, springt lekker niet!


Het orgineel is van Ole Gunnar Solskjear van Manchester en niet van Machlas.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten