'Vul je vak'

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

'Vul je vak'

Berichtdoor Riverside » 09-12-2006 16:18

Aangezien we hier dit hele seizoen nog aan vast zitten, open ik maar even een apart topic. Dan blijven de wedstrijd-topics tenminste een beetje verschoont van dit
ge-ouwehoer.

Hier kun je dus je ergernissen kwijt van het hele 'vul je vak' gebeuren, of als je het een fantastisch initiatief vind mag je dat uiteraard ook in dit topic plaatsen.

Om voor mezelf te spreken; ik vind het een waardeloos idee van sc Heerenveen.

Volgende gemeente die we naast NN krijgen is Meppel.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor FeanFanForLife » 09-12-2006 16:24

Ik vindt het ook een waardeloos idee. Dit omdat ik het meer op thialf publiek vind lijken. En ben er zelf ook niet zo van gediend dat er trompettistten tijdens de wedstrijd spelen. Als ze dit ervoor, in de rust en erna doen heb ik er niets op tegen... Verder vond ik de decibellen meter meer een debielenmeter.. te pas en te onpas juichen.. nee bedankt! Ook de petjes.. leuk bedacht maar voor in een stadion? Vindt het meer iets voor Thialf. Maar jammer genoeg zitten we nog vast aan de actie.

Vul je vak? ... Nee! Fuck dat vak! Alle credits voor Nielshh!;), met dat onderschrift
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Joho » 09-12-2006 16:30

Het initiatief om mensen naar het stadion te krijgen die anders niet zouden gaan kan ik nog wel begrijpen. Maar die decibelmeter is natuurlijk verschrikkelijk. Net als al die andere toeters en bellen zoals altijd maar altijd die verschrikkelijke muziek net iets te luid en op de verkeerde momenten. Dan hebben we ook nog die vlaggetjes, kots. Altijd die tussenstanden weergeven met dat irritante geluidje hoeft van mij ook niet. Het smsen van de man of the match is ook zoiets. Wat mij betreft alleen VOETBAL en de sfeer die het publiek maakt.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor ItFean82 » 09-12-2006 16:37

Inderdaad aub geen gemaakte sfeer. Ik vind het een kansloos idee en ik snap niet dat ze dat bij Heerenveen niet in de gaten hebben. Op zich is er niks mis mee om zo het stadion vol te krijgen, maar die achterlijke randverschijnselen. Het juigen in een bepaalde minuut en dan ook nog een decibelmeter. :urgs: Hier op het forum werd hij al prachtig debielenmeter genoemd. Helaas zitten we de rest van het seizoen aan deze ongein vast. :urgs:
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Arnoud » 09-12-2006 16:40

An sich vind ik het een prima idee van Heerenveen maar de toeters en bellen zijn mij toch wel wat al te nadrukkelijk. Het zou allemaal wel wat meer low-profile mogen want het risico is toch wel erg groot dat er een gekunstelde sfeer ontstaat.
Eén en ander neemt niet weg dat het getuigt van weinig respect om de mensen in dat vak toe te zingen met iets in de trant van : je komt alleen als het gratis is of je zingt alleen als het gratis is.
Alsof de mensen die er zitten iets verkeerds gedaan hebben.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor ItFean82 » 09-12-2006 16:42

Arnoud schreef:vak toe te zingen met iets in de trant van : je komt alleen als het gratis is of je zingt alleen als het gratis is.


Lees de LC van vandaag maar, daar geven ze zelf aan dat ze komen omdat het gratis is. Dus het is gewoon de realiteit.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Arnoud » 09-12-2006 16:46

Maar dat mag je de mensen die daar zitten toch niet kwalijk nemen ? En zeker al niet die oudere dames die in de LC genoemd worden.
Neem dat dan de club kwalijk, de sponsors, de gemeenten maar niet de mensen die in dat vak zitten. Blijf daar nou gewoon fatsoenlijk tegen.
Overigens denk ik dat er minder bezwaar geweest zou zijn als het "vul je vak" vak niet zo dicht bij het NN-vak geplaatst zou zijn.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Jeroen » 09-12-2006 16:49

Het zoeken naar nieuwe klanten, en het vergroten van je achterban is an sich een goed initiatief. Echter, wanneer de vraag naar kaarten zo groot is, en er alweer een wachtlijst is, is het een verkeerd moment om dit te initieren. Op de wachtlijst staan ook mensen uit de regio, die je ook bij de club moet betrekken. Op deze manier voelen zij zich wellicht gepasseerd, waarmee het netto-resultaat van deze actie wellicht niet zo groot is.

Het op vaste tijden verplicht juichen hoort in een voetbalstadion natuurlijk niet thuis, maar dat moge duidelijk zijn. Stel je eens voor als we tegen AZ of PSV met 0-3 achterstaan...
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Riverside » 09-12-2006 16:50

Arnoud schreef:Overigens denk ik dat er minder bezwaar geweest zou zijn als het "vul je vak" vak niet zo dicht bij het NN-vak geplaatst zou zijn.


Daarmee schuif je het 'probleem' alleen maar op. Stel dat ze ergens op zuid hadden gezeten, dan waren daar ook mensen die gingen klagen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 09-12-2006 17:16

Arnoud schreef:An sich vind ik het een prima idee van Heerenveen maar de toeters en bellen zijn mij toch wel wat al te nadrukkelijk. Het zou allemaal wel wat meer low-profile mogen want het risico is toch wel erg groot dat er een gekunstelde sfeer ontstaat.
Eén en ander neemt niet weg dat het getuigt van weinig respect om de mensen in dat vak toe te zingen met iets in de trant van : je komt alleen als het gratis is of je zingt alleen als het gratis is.
Alsof de mensen die er zitten iets verkeerds gedaan hebben.

Ben het helemaal met je eens Arnoud. Het idee opzich is goed. Je weet toch mensen aan de club te binden en dat kan alleen maar goed zijn, daar is niks mis mee. Alleen is het jammer dat er dan zo'n sfeer aan te pas moet komen. Het leek wel carnaval.

Verder is het inderdaad uitermate triest om dat soort mensen uit te gaan joelen en te doen. Bijzonder triest. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die 'nee' zouden zeggen tegen het aanbod om gratis naar Heerenveen te gaan.

Die decibelmeter is opzich een leuk idee. De uitvoering moet alleen wat anders. Het kan in ieder geval de sfeer wel bevorderen denk ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Surhuisterveen » 09-12-2006 17:20

Ik vind het persoonlijk helemaal niks.
1) Wat bezielt de club om die lui naast NN te plaatsen?
2) En dan die decibelmeter; zo verhoog je de kans op anti- gedrag
3) Deze mensen komen 1 keer en vast niet weer, kleine kans in ieder geval.
4) Het is een uitstraling van 0,0. Dit hoort niet in een voetbalstadion thuis.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor menjo » 09-12-2006 17:22

Precies , allemaal een verschillende kleur petje, en een gratis sjaal, ja dat kan allemaal wel. En je eigen vaste kern lekker 17,- euro laten betalen voor een doordeweekse wedstrijd.

Idee is Goed uitvoering, zeer slecht. :urgs:
NN gekkenhuis
menjo
Basisspeler
 
Berichten: 956
Geregistreerd op: 08-11-2003 23:46

Berichtdoor sf-NN » 09-12-2006 17:23

3) Deze mensen komen 1 keer en vast niet weer, kleine kans in ieder geval.


Die ene vrouw uit het interview zou als ze de kans kreeg weer gaan :lol:

Ik vind het ook een domme actie, op die plaatsen kunnen echte supoters zitten.
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Rednax » 09-12-2006 17:30

Arnoud schreef:An sich vind ik het een prima idee van Heerenveen maar de toeters en bellen zijn mij toch wel wat al te nadrukkelijk. Het zou allemaal wel wat meer low-profile mogen want het risico is toch wel erg groot dat er een gekunstelde sfeer ontstaat.
Eén en ander neemt niet weg dat het getuigt van weinig respect om de mensen in dat vak toe te zingen met iets in de trant van : je komt alleen als het gratis is of je zingt alleen als het gratis is.
Alsof de mensen die er zitten iets verkeerds gedaan hebben.


Heb je geen gevoel voor humor Arnoud ? Ik, en velen, zo niet iedereen, om mij heen (vak 11) moesten smakelijk lachen om die tekst.

Het is wat anders als dat de hele wedstrijd door gezongen was door NN, ze hebben het welgeteld 1 x gezongen. Ik vind je reactie dan ook enigzins overtrokken.

De vuljevak actie heeft een wat te hoog Thialf gehalte, maar NN probeerde (en slaagde daar ook in) enkele malen boven het gekunstelde gejuich uit te komen. Persoonlijk vind ik de vuljevak actie nogal namaaksfeer.

Qua positieve uitstraling voor de club zal deze actie zeker zijn effect hebben. De bezoekers uit Kollumerland hebben kunnen ervaren hoe een thuiswedstrijd (zeker qua sfeer, klasse NN !) van Heerenveen is. Ook was het een aantrekkelijke wedstrijd, dus de mensen zullen met een goed en positief gevoel naar huis zijn gegaan en dat zal de bedoeling van de club wel zijn van deze actie.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Berichtdoor oldtimer » 09-12-2006 17:45

Súrhusterfeanfans schreef:Ik vind het persoonlijk helemaal niks.
1) Wat bezielt de club om die lui naast NN te plaatsen?
2) En dan die decibelmeter; zo verhoog je de kans op anti- gedrag
3) Deze mensen komen 1 keer en vast niet weer, kleine kans in ieder geval.
4) Het is een uitstraling van 0,0. Dit hoort niet in een voetbalstadion thuis.


Tav 1): dat vond ik ook niet verstandig, al leverde het wel lachwekkende effecten op.
Vraag is echter: waar dan wel? Er IS m.i geen andere plaats, tenzij je allerlei
vaste klanten uit hun vak gaat halen.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 09-12-2006 17:51

Rednax schreef:Heb je geen gevoel voor humor Arnoud ? Ik, en velen, zo niet iedereen, om mij heen (vak 11) moesten smakelijk lachen om die tekst.

Vind het dan van slechte humor getuigen om je eigen publiek op zo'n manier te gaan zingen. Denk niet dat er veel de lol van inzien. Behalve die gasten die het zongen en die paar die om jou heen zaten.

De vuljevak actie heeft een wat te hoog Thialf gehalte, maar NN probeerde (en slaagde daar ook in) enkele malen boven het gekunstelde gejuich uit te komen. Persoonlijk vind ik de vuljevak actie nogal namaaksfeer.

Help deze zeshonderd mensen dan om de sfeer nog beter te maken. NN zou juist hardstikke blij moeten zijn met zeshonderd extra supporters die graag een leuke sfeer willen creëren.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor ALS 26.000 » 09-12-2006 17:52

Goed initiatief om zo meer mensen met Heerenveen in aanraking te laten komen. Heb gelezen dat er meer dan 1 miljoen mensen in Nederland fan van Heerenveen zijn en dan moet je wel wat kunnen bieden dan 26.000 plaatsen. Dan moet je wel de gelegenheid hebben voor mensen om soms naar voetbal te gaan.
De wachtlijst schijnt ook al weer meer dan 2.500 mensen te hebben!
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor xander » 09-12-2006 18:47

ALS 26.000 schreef:Heb gelezen dat er meer dan 1 miljoen mensen in Nederland fan van Heerenveen!


Geloofst it zelf :urgs:
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Berichtdoor Riverside » 09-12-2006 18:51

1 miljoen mensen die te kennen hebben gegeven sympathie te hebben voor Heerenveen. Iets geloofwaardiger dan een miljoen fans.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Criz » 09-12-2006 19:43

Voor de mensen die in het stadion zitten is het misschien leuk, maar misschien het vak gebruiken voor mensen die op de wachtlijst staan voor een seizoenkaart is het erg frustrerend. Dus ik begrijp deze actie van Hveen niet helemaal.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Berichtdoor kukkel » 09-12-2006 19:53

Gearard schreef:1 miljoen mensen die te kennen hebben gegeven sympathie te hebben voor Heerenveen. Iets geloofwaardiger dan een miljoen fans.



en nog minder supporters...Om maar aan te geven dat dat ook weer heel wat anders is als een fan.En wat dat vak aan gaat?Ach ik vind het onzin maar ik kan me er niet druk om maken.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Berichtdoor Freezeman » 09-12-2006 19:58

Het idee op zich is goed bedacht vind ik.
idd een beetje nep/thialf sfeer maar de bedoeling is goed.
Die mensen hebben een mooie avond en wellicht houd de club er een paar bezoekers aan over.
Wat mij het meest stoord is het feit dat nieuwnoord geen megafoon in het vak mag hebben terwijl er bij die vakkenvullers een half orkest mee ging doen.
Beetje vreemd.
Volgens mij geeft zo'n vak alleen maar voordelen, iig reageert het NNvak er behoorlijk op. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor H-J » 09-12-2006 19:59

Ik heb op zich niet zoveel problemen met het op een creatieve manier vullen van vakken. Je kunt zeggen: dat is sneu voor de mensen op de wachtlijst. Aan de andere kant: waar zijn ze dan als er gebekerd of europees voetbal gespeeld moet worden?

Waar ik me mateloos aan irriteer, en dat is niet iets waar die mensen iets aan kunnen doen, is die poppekast er omheen. Live beelden en een decibelmeter. Als-je-blieft, kap daarmee.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor superfean » 09-12-2006 20:41

Aktie te belachelijk voor woorden waarom mogen daar toeters en bellen in het vak en bij ons geen megafoon???(om maar een voorbeeld te noemen)
De meter helemaal slecht en ole ole we are te champions?? en terwijl we een wedstrijd lang aanvallen de oude holland hit van stal trekken met veel getoeter en aanvalluuh erachter aan aub eens maar nooit weer.......
superfean
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:28

Berichtdoor Rednax » 09-12-2006 20:46

Frisian Viking schreef:Vind het dan van slechte humor getuigen om je eigen publiek op zo'n manier te gaan zingen. Denk niet dat er veel de lol van inzien. Behalve die gasten die het zongen en die paar die om jou heen zaten.


Zo, dat gaat snel. Die mensen behoren nu al tot het "eigen publiek", terwijl velen er voor het eerst kwamen en ach, die paar 1000 mensen die er op de Noordtribune om moesten lachen (waaronder vele in het vuljevak vak zelf) hebben allemaal een slecht gevoel voor humor.

Doe niet zo serieus of doe niet net alsof je serieus wilt overkomen. Een beetje meer humor in het voetbalstadion mag best. Als het nou spreekkoren waren geweest met allerlei enge ziektes of moeders met liggende beroepen, dan geef ik je direct gelijk, maar dit onschuldige liedje wat zegge en schrijve 1x is gezongen als kwetsend bestempelen, kom op zeg.

Recent was Barry Hughes in het programma Studio Voetbal te gast. Er werden enkele beelden vertoont uit de tijd dat Hughes coach was, toen viel er nog wat te lachen op de tribune door die fratsen die die man soms uithaalde. Conclusie van Barry was dan ook dat er best wat meer gelachen mag worden in en om het voetbalveld. Prachtig voorbeeld is nog altijd die kale grensrechter die door Rinus Israel als krullenbol wordt aangesproken.

Tuurlijk zijn we allemaal hartstikke blij dat er 600 mensen zitten die sfeer willen maken of excuses, aangespoord worden sfeer te maken. Prima allemaal, maar dan svp niet met teteteteee aanvalluh of we are the champions carnavalskrakers. Het lijkt mij een goed idee om deze mensen in de bus alvast wat liederen te laten leren die in het stadion vaker ten gehore worden gebracht. Dan heb je opeens 1600+ mensen die dezelfde sfeer maken.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Berichtdoor paparazzi » 09-12-2006 21:29

Eigenlijk vind ik het een beetje onzinnig om hierover een topic te openen. Als het jullie toch echt allemaal geen ene reet kan schelen, waar maken jullie je dan zo druk om...Laat toch lekker die kinderen een leuke avond beleven, so what?

Misschien wel een idee van Formsma om NN 'scherp' te houden. :lol:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor mitrita » 09-12-2006 22:13

H-J schreef:Ik heb op zich niet zoveel problemen met het op een creatieve manier vullen van vakken. Je kunt zeggen: dat is sneu voor de mensen op de wachtlijst. Aan de andere kant: waar zijn ze dan als er gebekerd of europees voetbal gespeeld moet worden?


Klopt, voor Roda waren tot kort voor de wedstrijd gewoon kaarten te koop bij de Ticketbox.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Arnoud » 09-12-2006 22:27

Het positieve van het vul-je-vak-vak was dat er in het NN-vak, met name als die meter aanging, luider gezongen werd dan als de meter niet aanstond :D
Persoonlijk vind ik zo'n decibellen-meter maar niets. Het gaat om het voetbal - niet wie het luidste op een willekeurig moment zingen kan.
Overigens heb ik (op Oost) niet gehoord dat er ook nog een bandje in het vul-je-vak-vak zat - veel geluid zal het dus niet voortgebracht hebben, in ieder geval niet meer dan de Roda-trommel die af en toe goed te horen was.
Verder geef ik iedereen de raad te doen wat mijn duitse leraar ooit zei:
nicht ärgern - nur wundern !
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor visje » 10-12-2006 00:12

het idee is goed, echter er is maar 1 vak in het hele stadion dat gevuld moet worden en dat is het uit vak.

plaats daar een hek in of zo en plaats ze daar in.

Dan kunnen mensen die gewoon een kaartje willen kopen in een normaal vak zitten.
visje
Selectiespeler
 
Berichten: 424
Geregistreerd op: 16-01-2006 23:28
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Dirk » 10-12-2006 00:14

Vakvulling is ergenis, vakvulling en 'zijn we d'r klaar voor' Jouke is meer dan een mens kan verdragen. Laten we hopen dat deze twee componenten nooit zullen samengaan.

Er is iemand geweest die verzonnen heeft dat om de 15 minuten het klapvee zoveel mogelijk lawaai moest maken in combinatie met die meter. Je vraagt je dan af, wat is dat voor iemand. Hoe lang hebben z'n hersenen al geen zuurstof gehad. Wat voor kleur heeft z'n Daewoo. Hoeveel verlichte rendieren heeft ie in zijn tuin staan. Hoe lang kan z'n vrouw hem nog verdragen. Hoe snoer je zo iemand de mond op verjaardagsfeestjes.
Zou hij z'n Unox-muts al weer op de kapstok hebben klaargehangen. Een leeg Heropak heeft meer creativiteit in zich dan dit leeghoofd. Waarom hebben z'n collega's hem niet van 4-hoog naar beneden gegooid toen hij met dit plan kwam.

Waarom is er niemand bij SCH geweest die aanvoelt dat dit echt niet kan. Dat je op deze wijze de club en de supporters voor lul zet. Is er nou echt niemand meer met een beetje gevoel voor goede smaak?

In ieder geval is voor de commerciële zenders duidelijk waar ze voortaan hun klapvee vandaan kunnen halen.
Dirk
Selectiespeler
 
Berichten: 290
Geregistreerd op: 08-04-2006 09:51

Volgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten