Henrico & Jeroen Drost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Sophie » 30-10-2006 00:50

Voorstopper schreef:Hoe lang speelt Drost al in Heerenveen 1, hij zou al heel wat ervaring moeten hebben, ondanks zijn jonge leeftijd.


Wegens zijn gebrek aan ervaring staat hij al jarenlang in Jong Oranje en nu tevens in het eerste van Heerenveen!
Sophie
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 30-10-2006 00:45

Berichtdoor Florekud » 30-10-2006 07:56

Sophie schreef:
Voorstopper schreef:Hoe lang speelt Drost al in Heerenveen 1, hij zou al heel wat ervaring moeten hebben, ondanks zijn jonge leeftijd.


Wegens zijn gebrek aan ervaring staat hij al jarenlang in Jong Oranje en nu tevens in het eerste van Heerenveen!


Denk je niet dat één en ander met elkaar te maken hebben. Denk je dat Foppe Drost kan opstellen als die niet in het eerste van Heerenveen speelt? En is niet Heerenveen gebaat bij een bondscoach die wat 'makkelijker' spelers van Heerenveen zal opstellen?

Ik zit in het stadion in het 'linksachter-gebied' en het valt me steeds op dat Drost totaal uit positie is. Als hij start met lopen is zijn tegenstander vaak al op topsnelheid. Daarnaast lijkt hij een verbod te hebben op het aanvallen van de man. Een beetje in de weg lopen of meelopen, is zijn manier van vededigen....
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Gekko1 » 01-11-2006 13:23

Dat geldt ook voor linksback Jeroen Drost, die zaterdag tegen Ajax uitviel met een liesblessure...

Bron: LC.nl

Hij was dus geblesseerd zaterdag en is daarom gewisseld.
Gekko1
Bankzitter
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 31-10-2006 21:19
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Florekud » 01-11-2006 13:41

Ja dat is jammer, hoewel hij dus in ieder geval de tweede is met een liesblessure (verkeerde noppen??)

Maar hij is in mijn ogen helemaal niet een linksback. Hij staat per definitie altijd verkeerd en is voor een verdediger niet hard genoeg. Wel zie ik in hem een interessante middenvelder.
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Squerrel » 01-11-2006 13:42

Die Jeroen Drost is eigenlijk geen topic waard, weg met die gast. Wat een groot drama!!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor sf-NN » 01-11-2006 15:37

Squerrel schreef:Die Jeroen Drost is eigenlijk geen topic waard, weg met die gast. Wat een groot drama!!


Hier sluit ik me voledig bij aan.

Hij staat constant verkeerd, maakt crusiaale fouten, waarom zou hij nog zo vaak opgesteld worden door Verbeek? Een beetje het zelfde met Yildirim van vorig jaar slecht spelen maar elke keer weer opstellen.
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Onedayflyer » 01-11-2006 17:05

sf-NN schreef:
Squerrel schreef:Die Jeroen Drost is eigenlijk geen topic waard, weg met die gast. Wat een groot drama!!


Hier sluit ik me voledig bij aan.

Hij staat constant verkeerd, maakt crusiaale fouten, waarom zou hij nog zo vaak opgesteld worden door Verbeek? Een beetje het zelfde met Yildirim van vorig jaar slecht spelen maar elke keer weer opstellen.


Nou roep dan maar wie er moet staan?
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor schfries1989 » 01-11-2006 17:16

Johansson, of haal Braafheid van de FC Utrecht 8)
Superfriezen!!!!
schfries1989
Basisspeler
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 07-12-2005 10:00
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Onedayflyer » 01-11-2006 22:46

schfries1989 schreef:Johansson, of haal Braafheid van de FC Utrecht 8)


We hebben Johansson ook gezien tegen Ajax....


(oké het was maar 1 wedstrijd)
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Frisian Viking » 01-11-2006 23:23

Squerrel schreef:Die Jeroen Drost is eigenlijk geen topic waard, weg met die gast. Wat een groot drama!!

Heerlijk, die nuances van jou altijd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor paparazzi » 01-11-2006 23:58

Jeroen Drost is inderdaad een drama! Als er al geen betere vervangers te vinden zijn (ook niet in de jeugd??) dan is het wel heel erg diep triest gesteld wat betreft die positie.

@ Squerrel; gele kaart kwijtgescholden gekregen? Hoe doe je dat? :mrgreen:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor 30plus » 02-11-2006 00:31

Dat geldt ook voor linksback Jeroen Drost, die zaterdag tegen Ajax uitviel met een liesblessure...


wederom een liesblessure :? :? vorig seizoen liep hij ook continu met een liesblessure, beetje vreemd dat hij nu alweer dezelfde blessure heeft: puntje van kritiek richting de medische staf :urgs:
Wat betreft het spelen van Drost, hij voetbalt nu al een tijdje in het 1e elftal en een geweldige progressie is niet te bespeuren. Hij mag wel wat dwingerder spelen en wat minder bescheiden spelen. Zoals hij nu speelt is hij toch een kandidaat voor: "de zwakste schakel".
uitsupporters in het gastenvak!!!
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Florekud » 02-11-2006 08:20

30plus schreef:
Zoals hij nu speelt is hij toch een kandidaat voor: "de zwakste schakel".


Hoezo kandidaat??? Hoeveel doelpunten die we tegen krijgen, beginnen niet op de rechterflank. Iedere tegenstander heeft dezelfde strategie als het daarop aankomt. Met twee man opkomen over hun rechtervleugel. Een bochtje maken om Drost heen en vervolgens de bal voorleggen... Het ziet er zo simpel (voor de tegenstander) en knullig (voor ons) uit
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 02-11-2006 08:36

Florekud schreef:Hoeveel doelpunten die we tegen krijgen, beginnen niet op de rechterflank.


Volgens mij speel Drost op linkerflank, maar dat zul je wel bedoelen.

Ik vind het best dat je Drost niet de geschikte speler vindt op die positie, maar om hem nu als "de" zondebok aan te wijzen gaat me echt te ver.

Je vraagt hoeveel doelpunten die we tegen krijgen, beginnen niet op de rechterflank(voor ons links) ...nou?....vertel eens....ben benieuwd.
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Ron » 06-11-2006 10:28

Jeroen Drost is samen met Hansson de enige verdediger die voldoet. Dingsdag vind ik helemaal niks. Daar hoort Breuer te spelen.
Ron
Nieuw talent
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 05-11-2006 21:36

Berichtdoor wald pyk » 06-11-2006 10:34

Dan ben een van de weinigen die vind dat jeroen drost voldoet.Ik vind van niet.Jeroen oogt onzeker en het is meestal tikkie terug.Er komt helemaal geen flair van die jongen af.
Dinsdag speelt goed in het centrum.Lekker laten staan.Goede voetballer die ook nog eens goed zijn mede spelers op de goede plekken neer zet.Breuer beviel mij gister goed op de links back.Laat hem daar maar staan.Er kwam meer dreiging van de linker kant,meer dan met jeroen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Florekud » 27-11-2006 10:02

Wat een wissel gisteren.... Jeroen Drost voor Dingsdag. Een halve Dingsdag is nog steeds drie klassen beter dan een fitte Jeroen Drost. Ik heb nog nooit zo'n mooie meeloopactie gezien als gisteren bij het tweede doelpunt. Vanaf het moment dat De Zeeuw de bal krijgt is Drost prima in staat mee te lopen (hoezo: De Zeeuw was iedereen te snel af?). Maar ik heb hem niet één keer zijn been zien uitsteken naar de bal, zelfs niet op het moment dat De Zeeuw schiet. Verdediger-onwaardig en ik hoop dat we daar snel een versterking voor krijgen. Misschien wil Veendam Drost wel hebben, want hij is absoluut eredivisie-onwaardig. Ook bij het derde doelpunt van AZ stond Drost volgens mij te slapen.
Op dit moment zijn zowel Drost als Nilsson niet meer dan lopend veldvulling op op zijn best: hinderlijk bewegende chicanes.
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Flying Tilster » 27-11-2006 10:20

Ron schreef:Jeroen Drost is samen met Hansson de enige verdediger die voldoet. Dingsdag vind ik helemaal niks. Daar hoort Breuer te spelen.


Dan weet ik niet hoe jij naar die spelers zit te kijken. Dingsdag is een duidelijke versterking en nog altijd 3 a 4 klassen beter dan drama Drost.
En Hansson voldoet op dit moment ook absoluut niet. Hansson in deze vorm is geen schim van de speler die 3x achtereen speler van het jaar is geworden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor H-J » 27-11-2006 10:31

Ron schreef:Jeroen Drost is samen met Hansson de enige verdediger die voldoet. Dingsdag vind ik helemaal niks. Daar hoort Breuer te spelen.

Na jouw opmerkingen in het topic over Verbeek, verbaas ik me eigenlijk nergens meer over. Dacht ik. Bovenstaande post zegt genoeg??? Kom op man, we mogen met zijn allen in onze handen knijpen én wrijven dat Heerenveen Dingsdag heeft kunnen halen. Als Breuer momenteel ten koste van iemand in het centrum moet spelen, dan is dat voor Hansson.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Florekud » 27-11-2006 14:07

H-J schreef:
Ron schreef:Jeroen Drost is samen met Hansson de enige verdediger die voldoet. Dingsdag vind ik helemaal niks. Daar hoort Breuer te spelen.

Na jouw opmerkingen in het topic over Verbeek, verbaas ik me eigenlijk nergens meer over. Dacht ik. Bovenstaande post zegt genoeg??? Kom op man, we mogen met zijn allen in onze handen knijpen én wrijven dat Heerenveen Dingsdag heeft kunnen halen. Als Breuer momenteel ten koste van iemand in het centrum moet spelen, dan is dat voor Hansson.


Daar moet ik me helemaal bij aansluiten. Dingsdag is in mijn ogen één van de betere verdedigers die op dit moment in Nederland voetbalt. Hij stuurt en dirigeert zelf Hansson en volgens mij mag hij de aanvoerder worden van Heerenveen, zeker nu die aangegeven eheft weg te zullen gaan.

Ik zie Breuer veel liever op links dan Drost, hoewel hij een heel slecht linkerbeen heeft. Bij Breuer maak ik me niet direct zorgen en ik zie liever ook een paar 'kerels' op het veld. Drost is nog sterk, agressief en besluitvaardig. Breuer is dat allemaal wel. Het wordt tijd dat Drost zich in een amateurelftal of in de jupiler league gaat vervoegen. Drost is veel te lief en neemt veel te weinig verdedigend initiatief (mannetje aanpakken, lijnen uitzetten, aansluiting zoeken met linkermiddenveld).
Florekud
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 20-01-2006 09:06

Berichtdoor Rednax » 27-11-2006 16:25

Inderdaad. Drost is veel te lief. Die Koevermans moet onder het gras verdorie. Hij is nog buiten de 16, het staat 1-1 en er zijn nog 10 minuten te spelen.

Wat doe je dan als verdediger. Neerleggen, kans dat je rode kaart krijgt, maar ook het punt doordaat de stand 1-1 blijft. Of loop je een beetje leuk mee en laat je Koevermans aanleggen voor het schot.

Drama met die Drost.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

Berichtdoor mart761 » 27-11-2006 16:51

Niet te geloven inderdaad heb me dood geergerd aan drost! Ben nooit een fan van hem geweest! meeste spelers gaan beter voetballen nadat ze een kind hebben, kijk sneijder hoop dat dat met drost ook het geval is!!!


ALS zo presteert kan hij maar beter thuis zitten bij zijn zeventienjarige hoogzwangere vriendin. :roll:
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Berichtdoor sf-NN » 27-11-2006 17:11

Ik heb hem nooit echt goed gevonden. Jammer dat we niet echt betere spelers hebben voor op de linksback, mischien iets om in de winter te halen. Drost zet zich wel goed in maar ik heb ook het idee dat hij voetballend niet beter kan, zijn inzicht is ook niet optimaal, kortom mag hij van mij een andere club zoeken waar hij mee kan komen 1ste divisie ofzo.
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor fcdinamo » 27-11-2006 17:17

Dat hij zich goed inzet is wel het minste dat je mag verwachten :!: Hij is gewoon niet goed genoeg, kan ie ook niks aan doen. Slecht beleid vd staf om hem op te stellen. :twisted:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-11-2006 18:10

Ron schreef:Jeroen Drost is samen met Hansson de enige verdediger die voldoet. Dingsdag vind ik helemaal niks. Daar hoort Breuer te spelen.


Volgens mij zit jij iedereen hier in de zeik te nemen, want dit kun je gewoon niet vinden...... Breuer en Drost beter vinden dan Dingsdag, :lol: , het moet niet gekker worden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Voorstopper » 27-11-2006 19:36

Ron loopt al sinds hij hier is de boel een beetje op te naaien. Ik negeer hem voortaan wel.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Lipton » 28-11-2006 09:32

Beetje matig van iedereen om Drost in dergelijke mate te bekritiseren.
Jeroen is nog maar 19 jaar en verkeert in een "vorm crisis" dit komt onder andere doordat hij er niet helemaal met de kop bij is omdat hij een kind krijgt en met alles wat daar omheen draait.

Dat Jeroen soms wel te lief is helemaal waar, maar zoals ik begrepen heb speelt hij altijd heel sterk op de trainingen, en veel slechter in het veld, dat is dus gewoon een mentale kwestie.

Met Jeroen komt het heus wel goed, en nee hij zal niet voor een club uit de Jupilier divisie gaan spelen op korte termijn!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor mart761 » 28-11-2006 09:47

Hoezo een beetje matig! De kritiek op hem is nog vrij mals geweest!
Hij speelt al bijna een jaar enorm slecht! En nu komen pas de eerste kritiekjes!
Hij kan het gewoon lang niet aan, nu niet en ik denk ook niet over twee jaar!
Heerenveen is al op zoek naar twee nieuwe backs, dus nu maar hopen dat er twee zekere backs komen met drang naar voren! En niet de hele tijd dat tikie teruggeven zoals drost altijd doet!

En die spangingen met zijn kind vind ik echt geen excuus voor zijn matige spel! 19 jaar verdorie man 4 maand jonger dan mij en dan al een kind :roll: moest er niet aan denken!!

Maar ik hoop dat ik er hellemaal naast zit met drost en dat hij over twee jaar reserve is bij het NL elftal.( emanuelsen blijft de beste denk ik)
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Berichtdoor Gekko » 28-11-2006 10:00

Zonder dat wij recht hebben op het bepalen wanneer iemand aan kinders begint, is het denk ik typerend dat hij op zo'n belangrijke moment in zijn loopbaan niet volledig focust op het voetbal. Ik twijfel of hij de mentaliteit heeft van de topper of met iets minder ook genoegen neemt. Ik zie hem niet een vaste waarde worden bij Heerenveen. Wel bij Zwolle e.d.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Rednax » 28-11-2006 10:23

Ja hallo, we hebben het hier over de PROFvoetballer Jeroen Drost. Van een prof, die tegen een niet misselijk salaris een balletje mag trappen, mag je verwachten dat hij, ongeacht de omstandigheden en zijn leeftijd zich als een PROFvoetballer opstelt.

Drost is te lief om zich op topnivo te profileren als PROFvoetballer. Misschien kan hij nog wat van Verbeek opsteken, die was in zijn voetbaltijd ook niet te beroerd om zo nu en dan een beuk uit te delen en dat moet soms gebeuren. Kijk naar Bosvelt, die voelt perfect aan wanneer hij een overtreding moet maken om een gevaarlijke situatie te voorkomen of de ploeg over een moeilijk moment heen te helpen.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Avatar gebruiker
Rednax
Wereldspeler
 
Berichten: 1146
Geregistreerd op: 02-10-2006 10:45
Woonplaats: It Hearrenfean

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten