Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Poenkt » 29-09-2006 20:08

paparazzi schreef:
Oke, jij bent dan wel geen voorzitter natuurlijk! :mrgreen:


Nee, een hooligan...
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor paparazzi » 29-09-2006 20:10

Zie jij enig verschil daarin dan? :lol:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Poenkt » 29-09-2006 20:11

paparazzi schreef:Zie jij enig verschil daarin dan? :lol:


Nee, maar ik hoop jullie allemaal in het ALS nu ook eens!!
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor dr8 » 29-09-2006 20:13


Riemer van der Velde onderscheiden

Uitgegeven: 29 september 2006 20:38

ORANJEWOUD - Riemer van der Velde is vrijdagavond benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. De scheidende voorzitter van voetbalclub Heerenveen kreeg de onderscheiding uitgereikt door de commissaris van de Koningin in Friesland, Ed Nijpels.

Ook Annie van der Velde-Idzinga, echtgenote van Van der Velde, mocht een onderscheiding in ontvangst nemen. Zij werd benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De huldigingen vonden plaats tijdens een afscheidsbijeenkomst van de voorzitter in Oranjewoud.


In zijn toelichting verklaarde Nijpels dat Heerenveen onder leiding van Van der Velde is uitgegroeid tot een stabiele en financieel gezonde subtopper. "Hij heeft daarmee het Friese voetbal nationaal en internationaal op de kaart gezet. Dat is een opvallende prestatie, die voor onze samenleving een bijzondere waarde heeft."




http://www.nu.nl
dr8
Nieuw talent
 
Berichten: 60
Geregistreerd op: 15-06-2006 16:01

Berichtdoor paparazzi » 29-09-2006 20:16

Wij zijn een grote familie, dat was je toch al wel bekend...? "

En wellicht dat Formsma alle SV-en m.i.g. per direct nu terugdraait! :D
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Forza » 29-09-2006 20:17

En wellicht dat Formsma alle SV-en m.i.g. per direct nu terugdraait!


Of hij geeft er een aan Riemer! :lol:
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Poenkt » 29-09-2006 20:18

paparazzi schreef:Wij zijn een grote familie, dat was je toch al wel bekend...? "



Schijnbaar niet, de meningen over de Hork I zijn hier namelijk verdeeld. :lol:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor paparazzi » 29-09-2006 20:24

Poenkt schreef:
paparazzi schreef:Wij zijn een grote familie, dat was je toch al wel bekend...? "



Schijnbaar niet, de meningen over de Hork I zijn hier namelijk verdeeld. :lol:


Ach diezelfde criticasters staan zondag met z`n allen weer op de banken als onze Riemert het veld betreedt!

Gefeliciteerd met je lintje Lange! :wink:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor paparazzi » 29-09-2006 20:27

Forza schreef:
En wellicht dat Formsma alle SV-en m.i.g. per direct nu terugdraait!


Of hij geeft er een aan Riemer! :lol:


Kan niet meer, want die heeft nu een lintje.. :mrgreen:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor vlqrt » 30-09-2006 09:43

Kom op jongens, wissel msn adressen uit ... dit is net een chatbox en geen forum.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Flying Tilster » 30-09-2006 18:52

Net even op de officiële site geweest. Daar zie ik op een foto Jorien zitten.. en die is gisteren gemaakt.
Volgens mij is die tekst in de telegraaf compleet overdreven door de verslaggever.

Ondanks alles wat er gebeurt is, Riemer heeft ons wel naar de subtop in de Eredivisie geholpen. Dus ik ga zeker op de banken, net of zijn "wij" altijd okselfris.

Riemer (en Annie).. gefeliciteerd met jullie lintjes.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor sch4-live » 30-09-2006 19:08

Riemer Bedankt !
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Berichtdoor Korneev » 30-09-2006 20:16

Hoezo stadionverbod intrekken?
NOOIT meer het stadion in na een verbod!!!! Liever 10000 man met een thermoskan dan dat soort malloten in het ALS! Gaan ze maar naar Cambuur toe of zo...
Riemer is gjin griemer! (-;
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Avatar gebruiker
Korneev
Basisspeler
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 25-02-2006 16:32
Woonplaats: Damwâld

Berichtdoor nr1 » 30-09-2006 23:44

riemer , Voorzitter met verstand van voetbal , bedankt kerel
nr1
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 30-12-2005 20:14

Berichtdoor vlqrt » 01-10-2006 10:30

Flying Tilster schreef:Net even op de officiële site geweest. Daar zie ik op een foto Jorien zitten.. en die is gisteren gemaakt.
Volgens mij is die tekst in de telegraaf compleet overdreven door de verslaggever.


Riemer en v/d Herik zijn geloof ik ook vrienden van elkaar, met koosnaampjes als 'frikandellenboer' en 'dakdekker' (oid)
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor wald pyk » 01-10-2006 20:27

Een mooi en waardig afscheid van riemer en annie.

Het mooiste waren toch de woorden van onze nieuwe voorzitter''psv heeft dan wel de beste voorzitter van de vorige eeuw,heerenveen heeft de beste voorzitter allertijden''.

Mijn complimenten aan de bedenkers en makers van het doek.Het is een prachtig doek.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Arjen » 02-10-2006 15:15

Sober afscheid is/was prima, maar niet eens de moeite nemen voor een ere ronde langs de aanhang die hij zo roemt. beetje vreemd..
Nu afwachten hoe Formsma het gaat doen, de eerste test komt er 22 oktober aan, :wink: .
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Onedayflyer » 02-10-2006 15:29

Het filmpje wat in de rust werd vertoond staat nu ook op de site van SC Heerenveen;

http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=96826
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor vandenbusschefan » 06-10-2006 19:51

Prachtig filmpje! Mijn complimenten aan de makers. Jammer dat Riemer nu weg is maarja. Aan BIJNA alles komt een eind. Maarja ik zie het ook wel zitten in Formsma. Dat Filmpje dat krijg je bijna weer heimwee naar die mooie tijd. Met Allback en Jensen en Van Nistelrooy dat waren nog echt mooie spelers.
Heerenveen on-tour!
vandenbusschefan
Nieuw talent
 
Berichten: 121
Geregistreerd op: 26-10-2005 22:05
Woonplaats: Haskerdijken

Berichtdoor ItFean82 » 07-10-2006 08:31

Wat mij opviel, er was 1 iemand niet bij in dat filmpje en dat was Foppe?! Heeft dat een reden gehad?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Squerrel » 19-10-2006 08:23

Er staat een filmpje op VI.nl over een van de zeldzame fouten (het niet aantrekken van een topspits???) die Van der Velde gemaakt zou hebben, ik kan dat filmpje niet zien maar waar gaat dit precies over?
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Frisian Viking » 19-10-2006 14:13

Zonet stond het nog voor op de website, maar nu ineens niet meer. Snap er niks van.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Smitte » 20-10-2006 12:19

Squerrel schreef:Er staat een filmpje op VI.nl over een van de zeldzame fouten (het niet aantrekken van een topspits???) die Van der Velde gemaakt zou hebben, ik kan dat filmpje niet zien maar waar gaat dit precies over?


Het gaat over het aftesten van Johan Neeskens, in een heel ver verleden.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor Riverside » 20-10-2006 12:23

Smitte schreef:Het gaat over het aftesten van Johan Neeskens, in een heel ver verleden.


Lijkt me sterk, toen van der Velde hier voorzitter werd was Neeskens al in de 30, dus kan je onmogelijk spreken van aftesten. En in Neeskens jonge jaren was Riemer hier nog niet.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor rodion » 20-10-2006 12:31

Maar weer proberen dan....! Volgens v/d Velde hadden ze Stam eerder moeten halen toen ie nog bij Zwolle speelde. Hij is vaak bekeken maar ze vonden em niet goed genoeg. Later was ie niet meer te halen.

S.v.p. niet weer meteen weghalen, want dit is een juist verhaal, luister maar naar de uitzending van OF.
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor Sikke » 04-12-2006 18:41

Enkele uitspraken van onze ex voorzitter.

.“Als dit soort zaakwaarnemers jonge spelers begeleiden, dan is het geen wonder dat het met sommigen slecht afloopt.”
Medepresentator Frans Lomans ergert zich aan Sjaak Swart. Die veroordeelde, als zaakwaarnemer van Wesley Sneijder, Sneijders gedrag tegen Sparta niet.

6.“Ik neem aan dat ze voortreffelijke bedden hebben in het Amstel Hotel, maar ik heb het echt niet ontdekt want ik was ver weg.”
Studiogast en oud-voorzitter van SC Heerenveen Riemer van der Velde had de avond voor de uitzending een feestje van Guus Hiddink in Amsterdam en daar was het erg gezellig.

5.“Ik vind wel dat de houdbaarheidsdatum van Sir Alex Ferguson zo langzamerhand bereikt is… Het ergste van hem vind ik die snavel vol kauwgum. Afschuwelijk!”
Nogmaals Van der Velde.

4.“De man weet nauwelijks of er lucht, dan wel zand in de bal zit en krijgt al een belangrijke functie bij de UEFA.”
Van der Velde heeft grote twijfels over de Europese aanstelling van zijn vriend Maarten Fontein.

3.“Door Robben en Van Persie is eerst Van Nistelrooy mislukt, is Makaay er onderdoor gegaan en Huntelaar haalt het ook niet. Die wil ook anders aangespeeld worden.”
Van der Velde heeft een eigen visie op de ontwikkelingen binnen het Nederlands elftal.

2.“Erica Terpstra staat mij altijd iets te veel op de voorgrond. Als er ergens een medaille gehaald wordt is de helft van het beeld Erica, een kwart van het beeld is de kroonprins en het andere kwart is de man of vrouw die goud gehaald heeft. Ik vind daar meer gepastheid op zijn plaats.”
Nogmaals Van der Velde.

1.“Er is er een die het niet kan, maar misschien is dat een geluk want hij is topscorer van Nederland. Stel je voor dat hij de trainer goed kon verstaan!”
Volgens Van der Velde is Heerenveen-spits Afonso Alves de enige speler in de Friese selectie die geen Nederlands praat.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor Jelmer P. » 12-12-2006 10:12

Ik hoorde dat Riemer gisteren te gast was bij voetbal insite, heeft iemand dit gezien? Waren er nog opzienbarende uitspraken te horen?
Jelmer P.
Selectiespeler
 
Berichten: 194
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46

Berichtdoor Wicky de Viking » 16-01-2007 19:10

Calderón schoffeert spelers en supporters Real

16/1/2007 18:38

Ramón Calderón maakte zich dinsdag weinig geliefd bij zijn eigen spelers en supporters. De voorzitter van Real Madrid haalde verbaal flink uit tijdens een toespraak voor studenten.
Op de universiteit van Villanueva brandde Calderón helemaal los. De voorzitter van De Koninklijke wist echter niet dat zijn speech werd opgenomen en later op nationale radio zou worden afgespeeld.

'Ze zijn ijdel, egoïstisch en ze denken allemaal dat ze supersterren zijn', schetste Calderón zijn spelers voor de studenten. 'Spelers van Real Madrid hoeven nooit ergens voor te betalen. Jullie (studenten, red.) hebben een opleiding en opvoeding gehad en dat is iets wat zij in het algemeen niet bezitten.'

Natuurlijk was David Beckham weer eens de klos, de Engelsman kan geen goed meer doen sinds hij bekend heeft gemaakt naar Los Angeles Galaxy te verhuizen. 'Hij gaat naar Hollywood om een middelmatige filmster te worden. Onze technische staf had gelijk hem geen nieuw contract aan te bieden. En dat werd nog eens bewezen door het feit dat geen enkele andere technische staf dan die van Los Angeles hem wilde hebben.'

Beckham was niet de enige. Bijna alle spelers kwamen aan de beurt, waaronder Guti. 'Raúl begon tegelijk met Guti in de selectie, maar die laatste is met zijn 31 jaar nog steeds een belofte', gaf Calderón aan dat hij heel wat meer van de middenvelder had verwacht.

Tenslotte haalde Calderón ook uit naar de supporters van Real. 'Het Bernabeú is een stadion waar mensen denken dat ze in het theater zitten. De mensen steunen de ploeg niet. Niet zoals in Italië en Engeland.'

Via de eigen website liet de leiding van Real weten dat Calderón niet op de hoogte was dat er opnames van zijn toespraak werden gemaakt. Bovendien had de preses willen schetsen hoe lastig het is een club als Real te runnen. 'Het is een privé-aangelegenheid van Calderón met de aanwezige studenten', luidde de uitleg van de directie.


Bron: VI.nl

Deze man heeft goed naar onze oud voorzitter Riemer van der Velde gekeken blijkbaar.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor g11 » 18-02-2007 17:14

Nog altijd veel respect wat deze man met Heerenveen heeft weten te bereiken.

Hij heeft zoveel goede dingen gedaan, de enige uitzondering die hierop van toepassing is, is niet eens het aanstellen van Verbeek als trainer, maar zijn contract verlenging.

Na 1 jaar Verbeek, was het voor het overgrote deel van staf en supporters wel duidelijk dat dit niet een trainer is die past bij de club.

Als je als club de vierde begroting van de eredivisie hebt, lijkt het me niet erg ambitieus om bij de eerste negen te eindigen, met laf en inspiratiloos voetbal.

Het kan dan ook niet anders dan dat Riemer in een waas van beneveling gehandeld heeft toen Verbeek bij hem kwam en een contract verlenging afgedwongen heeft.

Jammer dat wij als publiek hiervan de dupe geworden zijn, en in ieder geval waarschijnlijk ons moeten troosten met de lijfspreuk van DKV: "Volgend jaar is alles weer beter"
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor ALS 26.000 » 18-02-2007 21:21

Respect voor wat die man bereikt heeft, maar er is ook een andere kant. Ken aantal mensen die bij club werken of gewerkt hebben en die Riemer moet echt een verschrikking van een baas zijn geweest. Complimenten waren er zeker nooit bij, nee eerder een tiran eerste klas. Het personeel was in ieder geval blij dat hij weg ging en Formsma schijnt een stuk socialer te zijn.... Een people manager.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten