Riemer van der Velde

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Squerrel » 28-09-2006 09:23

Heerenveen onwaardig :twisted:

Als het allemaal waar is wat er in de krant staat dan is het 1 grote toneelspeler maar dat wist (en) ik (we) eigenlijk al.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor vak-27 » 28-09-2006 09:28

Nielshh schreef:Ik vind het echt belachelijk dat Riemer op zo'n sponsoravond flink tekeer gaat over allerlei mensen in de voetbalwereld. Zelf fatsoen zo hoog in het vaandel hebben, en dan met zo'n verhaal komen.


Misschien is dit wel de ware aard van het beestje........bij de wedstrijden van het beloftenteam hoor je hem ook wel dingen zeggen over andere mensen waarvan ik denk, moet dat nu zo, kan dat niet een beetje anders. Je krijgt er vaak wel de lachers mee op je hand, maar of dat in zijn functie wel zo handig is.............
Avatar gebruiker
vak-27
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 11-08-2006 12:00

Berichtdoor oldtimer » 28-09-2006 09:33

Tja, Riemer heeft kennelijk, naast vele goede, ook vervelende kanten.
Hier liggen alvast duidelijke kansen voor Formsma.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor BBB » 28-09-2006 09:33

Ik ben het in dit geval volledig met Poenkt eens. Omdat hij een club succesvol heeft bestuurd wil dat niet zeggen dat alles wat Riemer heeft gedaan goed is en hoe het bij andere clubs gaat slecht is. Ik vind Riemer op een aantal punten op zijn zachtst gezegd zeer schijnheilig bezig en dat wordt hier maar weer eens bevestigd.

En zulke dingen roepen op het moment dat je gestopt bent is natuurlijk heel makkelijk. Er zijn ongetwijfeld tijdens ZIJN beleid ook voldoende zaken misgegaan... Sorry voor degenen die hem heilig acht(t)en, ik vind het een enge man (die alleen verrotte succesvol een mooie club heeft bestuurd).
Ik ruik corruptie...
Avatar gebruiker
BBB
Basisspeler
 
Berichten: 643
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:06
Woonplaats: De Jouwer

Berichtdoor Gekko » 28-09-2006 09:46

Riemer kom niet uit de polder. Dat is zijn charme en zijn valkuil. Inhoudelijk kan ik me wel vinden in wat hij zegt.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor siesta » 28-09-2006 09:50

Abe, Foppe & Riemer......

Sorry voor de oneliner :oops:
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Poenkt » 28-09-2006 10:01

Gekko schreef: Inhoudelijk kan ik me wel vinden in wat hij zegt.


Inhoudelijk wat dan???


Tussen Groningers en Friezen heerst al decennia rivaliteit. Alleen deze* opmerking over ALLE Groningen-supporters zette kwaad bloed bij veel oudere(+/-30 plus) supporters. Rivalititeit kwam dicht bij haat...Het is eigenlijk nooit jaloezie geweest.


* Als je nagaat dat mijn zwager jarenlang voorzitter was van FC Groningen en het dáár ook al niet durfde, zegt dat genoeg. We moeten dat geteisem gewoon uit het stadion weren. ..`

siesta schreef:Abe, Foppe & Riemer......



Foppe is (nog) altijd een correcte man. Geen hork zoals die ander 2.


Abe, Gert-jan & Riemer...dat lijkt erop. :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor oldtimer » 28-09-2006 10:16

BBB schreef:Ik ben het in dit geval volledig met Poenkt eens. Omdat hij een club succesvol heeft bestuurd wil dat niet zeggen dat alles wat Riemer heeft gedaan goed is en hoe het bij andere clubs gaat slecht is. Ik vind Riemer op een aantal punten op zijn zachtst gezegd zeer schijnheilig bezig en dat wordt hier maar weer eens bevestigd.

En zulke dingen roepen op het moment dat je gestopt bent is natuurlijk heel makkelijk. Er zijn ongetwijfeld tijdens ZIJN beleid ook voldoende zaken misgegaan... Sorry voor degenen die hem heilig acht(t)en, ik vind het een enge man (die alleen verrotte succesvol een mooie club heeft bestuurd).


Schijnheilig is b.v dat hij vindt dat ze in Den Haag alle rotte appels er meteen uit moeten gooien. Het is makkelijk dat vanuit het " fatsoenlijke " Heerenveen te roepen.Hier gebeurt immers sowieso nooit iets ernstigs. Maar zou hij als voorzitter van Den Haag dezelfde flinke teksten hebben verkondigd?
Hij plakt zich zo op een goedkope manier een brevet van flinkheid op.

Wat betreft de ( voetbal?) haatgevoelens tussen Groningers en Friezen ( Poenkt ): ik heb door mijn woonsituaties in beide " kampen " verkeerd, maar heb toch wel ervaren dat die " haatgevoelens " bij de gemiddelde Groninger dieper zitten dan bij de gemiddelde Fries. Ik heb nooit het gevoel gehad dat Heerenveen zich afzette tegen FC Groningen, wel andersom.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Onedayflyer » 28-09-2006 10:17

Poenkt schreef:
Onedayflyer schreef:Veel van zijn dingen kloppen gewoon als een bus.


Welke dan?


Het stuk over;
- Timmer
- V/d Herik
- Fontein
- Coaches (incl. Verbeek)
- Ado-supporters (ondanks de generalisatie)
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Poenkt » 28-09-2006 10:26

- Ado-supporters (ondanks de generalisatie)


Makkelijk praten als je zelf alleen maar lievertjes hebt...

En geldt alleen voor Ado DH?

En generaliseren accepteer je gewoon...

Wat betreft de ( voetbal?) haatgevoelens tussen Groningers en Friezen ( Poenkt ): ik heb door mijn woonsituaties in beide " kampen " verkeerd, maar heb toch wel ervaren dat die " haatgevoelens " bij de gemiddelde Groninger dieper zitten dan bij de gemiddelde Fries.


Gek he, als de belangrijste man je uitmaakt voor hooligan....en haat....groot woord...Het heeft de verhoudingen tussen beide partijen niet verbeterd en meneer gaat nu gewoon door.
Laatst bijgewerkt door Poenkt op 28-09-2006 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor sonnema » 28-09-2006 10:27

Tsja Riemer,wat win je hiermee?
Zoals iemand eerder het al mooi verwoordde: het is borrelpraat.
Ik denk dat Riemer even vergeten was dat een journalist 24 uur per dag zijn werk doet.
Het artikel is een stuk ongenuanceerder dan het interview met VI, waar ik me in bepaalde punten wel goed kon vinden.

Toch heb ik ondanks deze misser toch nog diep respect voor wat de man voor onze club heeft betekent.
Ook vond ik het altijd wel mooi dat Riemer met Gaston Sporre altijd opkwam voor de clubs buiten de traditionele top 3.(dus ook voor Groningen en ADO).
Dit tot grote ergernis van Van Praag en Vd Herik
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor Heerenfan » 28-09-2006 10:28

Tsja lekker Riemer, zijn dit uitspraken van de zelfde persoon die het "fatsoen" zo hoog in het vaandel heeft staan :? Als er ook maar iets van kritiek door eigen suporters in het ABL stadion is te horen, staat ie opeens te roepen dat dat absoluut niet gepast is bij een club als H.veen en dat we in het stadion (en het liefst erbuiten) fatsoenlijk & netjes volgens Riemer's "normen & waarden" moeten leven als het om de club gaat....
Waar haalt hij dan het "fatsoen" vandaan om dit soort uitspraken te doen, helemaal nu nog als onze voorzitter zijnde. Kan me niet voorstellen dat dit soort uitspraken (en eerdere deze week) de club niet schaden... Had hij dit niet gewoon even over 2 weken kunnen zeggen.... Als ie niet meer in dienst van de club is....
Heel jammer Riemer, had dit niet van je verwacht.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Poenkt » 28-09-2006 10:30

sonnema schreef:Ook vond ik het altijd wel mooi dat Riemer met Gaston Sporre altijd opkwam voor de clubs buiten de traditionele top 3.(dus ook voor Groningen en ADO).
Dit tot grote ergernis van Van Praag en Vd Herik


Heeft hij Ado en Groningen bij naam genoemd. Het ging toch alleen maar om zijn eigen club.
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor nr1 » 28-09-2006 10:38

hahaha dit is toch mooi, tenminste een man met emoties die zegt wat ie denkt. Beter dan al die andere koude kak.
Nou niet allemaal kritisch worden, straks wil ie niet meer met annie de wereld over om voetbaltalenten te vergaren. :mrgreen:
nr1
Nieuw talent
 
Berichten: 74
Geregistreerd op: 30-12-2005 20:14

Berichtdoor Poenkt » 28-09-2006 10:41

nr1 schreef:hahaha dit is toch mooi, tenminste een man met emoties die zegt wat ie denkt.


Hahaha, als ik hier vol emotie ga posten hoe ik echt over Riemert denk, valt het halve forum over me heen!! :lol:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Niels » 28-09-2006 10:44

Ik denk dat Riemer even vergeten was dat een journalist 24 uur per dag zijn werk doet.


Dat zou dan wel heel dom zijn, want deze journalist loopt al zolang mee en die kent Riemer ook echt wel persoonlijk. Hij weet het dus ook wel als hij in de zaal zit en dat er dan ook echt wel iets gedaan wordt met de teksten die je daar spuit. Tenminste, als het 'inhoud' heeft

Ik kan hier echt enorm slecht tegen, zulk gelul over anderen terwijl je daar andersom enorm veel moeite mee hebt. Het is generaliseren ten top en inderdaad ook lekker makkelijk lullen vanaf het pluche. Ik had hem ook wel eens aan het werk willen zien bij een club als ADO. Inderdaad benieuwd of hij dan ook zo kordaat zou zijn als hij nu zegt te zijn.

Ik kan me de frustratie in het Groningse kamp - en van de anderen die worden genoemd ook - wel voorstellen. Moet je eens kijken hoe wij in Heerenveen allemaal op onze achterste benen stonden toen Leo Beenhakker het Fries volkslied wilde verbieden. Daar werd een week lang schande van de gesproken. 'Wat zal zo'n buitenstaander nou over zeggen?!'
De vergelijking gaat misschien een beetje mank, maar wat ik wil aangeven is dat het gewoon ruk is als een voorzitter - of ander prominent persoon - van de ene vereniging iets te zeggen heeft over gebruiken of supporters van een andere club.

Mond houden gewoon. Of binnenskamers opentrekken of minder generaliserend.

Dat Riemer heel veel voor de club heeft: simpel, dat is duidelijk! Maar dit soort dingen doet daar helaas wel (enorm) afbreuk aan vind ik. Het is gewoon imago-schadend zelfs! Niet dat ik daar heel erg mee zit persoonlijk, maar we waren toch zo'n grote, leuke club waar iedereen van houdt en waar nooit een onvertogen woord te horen is? Waar je als je de scheidsrechter al voor blinde hondelul uitmaakte, je op een stadionverbod van tig jaar kon/kan rekenen? Volgens mij wel... En dan kunnen zulke uitlatingen dus niet!

Maar het is ook weer niet heel verrassend natuurlijk. Ik denk maar weer even met afgrijzen terug op die nieuwsjaarsreceptie van een of twee jaar terug, toen Riemer Nieuw Noord ten overstaan van de gehele OSSH finaal afbrandde op basis van complete onzinargumenteringen. Om dat later in wel zéér beperkte kring weer goed te praten... :urgs:
Laatst bijgewerkt door Niels op 28-09-2006 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor sonnema » 28-09-2006 10:48

Heeft hij Ado en Groningen bij naam genoemd. Het ging toch alleen maar om zijn eigen club.



De strijd ging altijd over de tv gelden verdeling tussen de Top 3 en de rest, daaronder dus ook FCG en ADO.
En natuurlijk hou je als voorzitter ook het eigen belang van je club in de gaten.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor Criz » 28-09-2006 10:51

Mja, ik had niet van hem verwacht dat hij zit zou doen. Hij heeft wel gelijk, maar je hoeft niet in het openbaar een aantal mensen zwart maken.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Berichtdoor Riverside » 28-09-2006 10:54

Poeh, had ie niet beter 2 weken eerder kunnen aftreden?

Maar goed, wij waren niet in Rijssen en misschien heeft hij het allemaal wat anders geformuleerd. Op zo'n sponsoravond houden ze wel van wat sensatie en leuke praatjes.

Niettemin is dit zeer ongelukkig zo vlak voor zijn aftreden.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 28-09-2006 10:58

Op zo'n sponsoravond houden ze wel van wat sensatie en leuke praatjes.


Tja, en dat rechtvaardigt het dan? Gewoon je mond houden over bepaalde zaken en netjes en beschaafd blijven. Zoals je daar zelf ook altijd zo enorm voor bent als voorzitter.

Maar ja, ik val in herhaling zo onderhand... :huh:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Il prima Capo! » 28-09-2006 11:06

Hahaha, als ik hier vol emotie ga posten hoe ik echt over Riemert denk, valt het halve forum over me heen!!


Doe dat maar. Vink wel leuk.

Ik vind dat er, met Niels als leider, wat overdreven wordt gereageerd. Ik wil zeker niet als advocaat van Riemer spelen, maar vertelt hij nou echt wat nieuws? Uiteindelijk zijn dit toch allemaal dingen die we al wisten en die hij al eerder heeft verteld? VDH is die grote, kale, Kesler is die dictator uit Zeist. En zo heeft hij wel vaker pittige uitspraken gedaan. Ik vind ook niet dat er iets mis mee is. Vooral nu mag hij zijn mening daar wel over geven. Hij heeft veel ervaring en kan op basis van relevante kennis zijn mening geven over bepaalde zaken bij andere clubs. Oke, het is wat raar om te stellen dat wij niet 'Ron Jans, neem je rotzooi mee' mogen zingen, en hij van leer trekt met woorden als eikel. Dat is inderdaad wat hypocriet, maar ach, ik kan me er niet druk om maken. Sterker nog, ik vind het wel mooi. Het tuig van Ado of Groningen? Tja, er loopt nou eenmaal simpel volk rondt dat voor één ding komt. Dan mag je dat toch benoemen? Ik zou het zielig vinden als Groningensupporters zich daar nu tegen gaan verzetten of enorm gaan stijgeren.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor sonnema » 28-09-2006 11:08

Helemaal met Nielshh eens.
Tot 1 oktober is Riemer als voorzitter in dienst van, en als zodanig een visitekaartje voor de club SC Heerenveen.
Je moet je ook niet bemoeien met wat er zich afspeelt bij een andere club, of van wat je van de mensen daar vindt.
Had dit maar over 5 jaar in een biografie geschreven.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Berichtdoor Niels » 28-09-2006 11:13

Ik vind dat er, met Niels als leider, wat overdreven wordt gereageerd.


Ik ben geen leider. Ik onderbouw mijn mening alleen met meer dan twee zinnen.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Poenkt » 28-09-2006 11:22

Il prima Capo! schreef: Ik zou het zielig vinden als Groningensupporters zich daar nu tegen gaan verzetten of enorm gaan stijgeren.


Zei toch...weer zo'n simpel denkende fries. :mrgreen:

Het tuig van Ado of Groningen? Tja, er loopt nou eenmaal simpel volk rondt dat voor één ding komen


Weer zo'n achterlijke denkwijze van een fries. :mrgreen:




Jammer dat we as zondag zelf spelen, anders had ik Riemert persoonlijk namens alle hooligans van Groningen willen uitzwaaien!! Kaartje dan maar naar Langweer....of een persoonlijk bezoekje op 21 oktober of zo. :wink:
Laatst bijgewerkt door Poenkt op 28-09-2006 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Surhuisterveen » 28-09-2006 11:32

Geef Riemer gewoon een SV. :P
Is ie zelf ook altijd makkelijk in geweest..
Vreemde uitspraken, net als wat Nielshh zegt, voor iemand die fatsoen hoog in het vaandel heeft.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Arjen » 28-09-2006 12:12

Als het artikel in de telegraaf klopt (want deze krant is soms net een roddelblad en zeker niet te beroerd om zaken aan te dikken) dan is het een slechte zaak dat Riemer dit gezegd heeft. Normen en fatsoen pretendeert hij hoog in het vaandel te hebben maar zelf zakt hij wel heel erg laag met zulke opmerkingen (ondanks dat er wel eens een kleine kern van waarheid in zit).
Jammer dat Riemer zo nadrukkelijk in de media de aandacht opeist, hij wil geen groots afscheid in het stadion maar ondertussen eist hij wel alle aandacht op op deze manier.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Il prima Capo! » 28-09-2006 12:24

Jongens, jongens, jongens. Wat een onzin zeg. Hij zegt helemaal niks nieuws. Hij herhaalt zichzelf. Dit zijn allemaal bekende uitspraken. Ze worden nu echter extra aangestipt.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Poenkt » 28-09-2006 12:29

Il prima Capo! schreef: Wat een onzin zeg. Hij zegt helemaal niks nieuws. Hij herhaalt zichzelf.


Dat is het!! Geweldig opmerking.


Arjen schreef:Als het artikel in de telegraaf klopt (want deze krant is soms net een roddelblad en zeker niet te beroerd om zaken aan te dikken) dan is het een slechte zaak dat Riemer dit gezegd heeft. .


Het gaat om 2 bijeenkomsten en stukken in 2 verschillende bladen...
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Arjen » 28-09-2006 12:40

Poenkt schreef:
Arjen schreef:Als het artikel in de telegraaf klopt (want deze krant is soms net een roddelblad en zeker niet te beroerd om zaken aan te dikken) dan is het een slechte zaak dat Riemer dit gezegd heeft. .


Het gaat om 2 bijeenkomsten en stukken in 2 verschillende bladen...


Dan had Riemer twee keer teveel whiskey op :wink:

Maar er zal dus wel degelijk een (heel) grote kern van waarheid in de artikelen zitten en dus slaat het nergens op om dat zo naar buiten te brengen als Riemer zijnde.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Niels » 28-09-2006 14:25

Riemer van der Velde overdrijft en is nu ontstemd
HEERENVEEN - Daags voor zijn officiële afscheid als voorzitter van SC Heerenveen is er commotie ontstaan over uitspraken die Riemer van der Velde heeft gedaan op een sponsoravond van amateur-hoofdklasser Excelsior '31 in Rijssen. Van der Velde is ontstemd over het feit dat een afspraak is geschonden: zijn die avond gedane uitspraken zouden binnen de muren van de kantine blijven. Dat is niet gebeurd, reden waarom het bestuur van ADO Den Haag inmiddels bij Van der Velde heeft geïnformeerd over opmerkingen over de ADO‑fans.

Van der Velde zegt dat hij in Rijssen niet de intentie had om iemand te beledigen. ,,Dat is ek net bard, dat kinst by in man as Herman Wessels, âld-foarsitter fan Twente, neifreegje.'' Van der Velde zegt dat er voor én tijdens de bijeenkomst met 45 sponsoren duidelijk is afgesproken dat er van het besprokene niets naar buiten gebracht zou worden. ,,En dêrby ha'k ek sein dat ik ek wol 's wat ‘chargeer', ik oerdriuw wol 's wat.''

Hoe dan ook: al de volgende dag stond een uitgebreid verslag van de bijeenkomst op de website van Excelsior. Dat verslag was na een paar uur weer verwijderd, maar desondanks doken er gisteren op andere websites uitgebreide verslagen op. Vandaag kwam De Telegraaf met een artikel hierover.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten