Amateurvoetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Beetle » 13-05-2003 20:03

Quick Boys op het matje

KATWIJK - Quick Boys moet donderdag op het matje komen bij de KNVB. Dan moet de club aangeven hoe de supporters de komende wedstrijden in de hand worden gehouden en moet zij zich verantwoorden voor de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag.



Na de wedstrijd Harkemase Boys - Quick Boys ontstond een massale knokpartij tussen de aanhang van beide kampen. Daarbij waren honderden mensen betrokken. Hoewel er flink op los werd geslagen, vielen er geen ernstig gewonden.
De Katwijkse club legt sportpark Nieuw Zuid komende zaterdag voor, tijdens en na de wedstrijd tegen Huizen droog. Het scheidt tevens de supportersgroepen van elkaar en zet een hondenbrigade in de duinen om kwaadwillenden tegen te houden. Vrijdag besluit de voetbalbond of het plan toereikend is. Is dat het geval, dan kan de wedstrijd tegen Huizen, gewoon doorgaan.
De nacompetitiewedstrijd tussen Huizen en Harkemase Boys gaat vanavond niet door. Na overleg tussen politie, gemeente en de voetbalbond is besloten dat er een onveilige situatie zou kunnen ontstaan in Huizen. Dit naar aanleiding van de massale vechtpartij na de wedstrijd in Friesland van zaterdag tussen Harkemase Boys en Quick Boys. Katwijkse supporters zouden hebben gedreigd naar Huizen te komen. Quick-Boys voorzitter Jaap Kuijt had overigens de garantie gegeven dat dit niet zou gebeuren.
De Friezen leggen de schuld van de ongeregeldheden bij Quick Boys. Katwijkse supporters zouden de Harkema-aanhang hebben geprovoceerd. Die lezing wordt ondersteund door een verklaring van de veiligheidscoördinator die de KNVB bij de wedstrijden in de nacompetitie heeft aangesteld. Daarin wordt gesteld dat de provocaties door Quick Boys zijn begonnen. De Katwijkse club wordt een reeks verwijten gemaakt. ,,Er werd vuurwerk afgestoken, wat verboden is, er kwamen supporters op het veld, bij de penaltyserie na afloop weigerden die van het veld te gaan en groepen aanhangers waren al dronken toen ze het terrein van Harkemase Boys opkwamen. Ook smokkelden ze blikjes bier mee naar binnen'', aldus plaatsvervangend directeur amateurvoetbal van de KNVB, H. Boll. Dat er bij belangrijke wedstrijden in het amateurvoetbal altijd supporters het veld oprennen bij een doelpunt doet volgens Boll niet terzake. ,,Het mag niet en de club moet ervoor zorgen dat het niet gebeurt.''


Bron: Leidsch Dagblad.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Heert-Jan » 14-05-2003 08:13

aha, er is al iemand gekicked onder de naam "heerenveen"die aan het provoceren was. Wie zou dat nou zijn...
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Cross79 » 14-05-2003 10:43

wie zou die Heerenveen nu zijn ;)
En wat nou provoceren.
Als je gewoon zegt waar het op staat en wat er gebeurd is.
Tsja daar kunnen ze daar niet tegen en ze blocken je gelijk.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Beetle » 16-05-2003 18:06

Quick Boys komt er af met een waarschuwing

Zeist – De molestatiecommissie van voetbalbond KNVB heeft hoofdklasser Quick Boys gestraft met een officiële laatste waarschuwing.
Supporters van Quick Boys werden als hoofdschuldige gezien bij de vechtpartij die zaterdag ontstond na het duel tegen Harkemase Boys in de strijd om het algehele zaterdagvoetbalkampioenschap. Loopt het nogmaals uit de hand met de Quick Boys-supporters, dan wordt de club uit de nacompetitie genomen. Het bestuur dat als verantwoordelijke wordt gezien, moest donderdag in Zeist op appèl komen bij de KNVB.
Harkemase Boys-voorzitter Max de Haan reageerde teleurgesteld op de strafmaat. Hij had gerekend op uitsluiting van Quick Boys. ,,Ek om’t de KNVB okkerdeis noch oanjoech dat se sokke klubs ferantwurdlik hâlde en hurd straffe sille. Mar Quick Boys is in grutte bekende klub en dan doare se it sa’t skynt net oan. Neffens my hiene se Harkemase Boys wol oanpakt as wy skuldich wienen. We sille ús deljaan by it beslút, mar fine it hiel frjemd. Se hawwe der dochs foar soarge dat it hjir op in fjildslach like.’’ Quick Boys heeft beterschap beloofd. De tuchtcommissie doet dinsdag uitspraak over de kwestie. Zij kan nog besluiten tot een geldboete, maar niet tot uitsluiting van Quick Boys.


Friesch Dagblad
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor sch 4ever » 23-05-2003 22:43

Morgen ga ik mee naar quick boys,zoals het nu is gaan we erheen met 2 bussen.
Waarom2 bussen denk toch dat veel mensen niet durven.
De supporters van de boys komen in een kooi te zitten maar we moeten maar zien hoe het allemaal afloopt

Ik vind die straf niet zo leuk dat we de thuiswedstrijd niet mee mogen maken.
Vraag ik me toch af dit was iets tussen harkemase boys en quick boys en niet tussen harkemase boys en huizen.
Die knvb word volgens mij steeds gekker in de kop worden.
Harkemase boys nr1 fan fryslan
Avatar gebruiker
sch 4ever
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 11-05-2003 11:51
Woonplaats: de wâlden

Berichtdoor Robert » 23-05-2003 22:47

Ik denk dat er met het NIET schenken van alcohol het grootste probleem al opgelost was...
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor wikenoost » 24-05-2003 09:50

inderdaad robert h.
ik kan me nog een wedstrijd in drachten herinneren,
waar ook door overmatig alcohol gebruik de zaak helemaal uit dehand liep.
dus zo heel erg onschuldig zijn de harekieten nou ook weer niet
Avatar gebruiker
wikenoost
Selectiespeler
 
Berichten: 316
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:35
Woonplaats: Drachten/wolfhonden-online.nl

Berichtdoor Big Fella » 24-05-2003 10:52

Straf Harkemase Boys volkomen misplaatst

Eurforie heeft bij de hoofdklasse-kampioen Harkemase Boys plaats gemaakt voor ontreddering. De KNVB straft de club zwaarder dan de vereniging waarvan een aantal supporters willen en wetens een vechtpartij uitlokte. De uitspraak is dan ook volkomen misplaatst

Wie aanwezig was bij de wedstrijd Harkemase Boys-Quick Boys en geen gekleurde bril op had, kon vaststellen dat een aantal zich Quick Boys noemende supporters zich voor,tijdens en na de wedstijd agreaief gedroeg.

Die agressie werd na afloop provocatie en dan ben je bij Harkemasters aan het verkeerde adres. Wie dusdanig provoceert kan een niet al te zachtzinnige reactie verwachten.

Wellicht zal er door sommige supporters van Harkemase Boys buitensporig geweld zij gebruikt, maar valt hen dat eigenlijk wel kwalijk te nemen?Het bloed werd velen onder de nagels vandaan gehaald.

Bovendien was men bang voor een 'verbouwing' van de kantine. Aanhangers van clubs met nagenoeg dezelfde cultuur raken slaags. Zowel in Katwijk als in Harkema is het motto: ' Wie aan een van ons komt,komt aanallen'

Spelers van de thuisclub zijn in woord en gebaar bedreigd toen baldadige supporters het veld op renden om een doelpunt van hun favorieten te vieren. De tuchtcommissie van de KNVB die de strafmaat heeft bepaald is daar kennelijk aan voorbij gegaan. De aanhang van de Harkemase Boys bleef keurig achter de afrastering. Wie de veiligheidscoordinator van de KNVB na afloop beluisterde, kon maar een conclusie trekken: de 'verkeerde' aanhang van Quick Boys was de bron van ellende. Rein van Veen erkende een belastend rapport over de club uit Katwijk te hebben geschreven.

In Zeist is dat rapport kennelijk klakkeloos van tafel geveegd. Dat het bestuur deze week vier knapen een 'stadionverbod' heeft opgelegd naar aanleiding van hun (wan)gedrag in Harkema, betekend dat de club uit Katwijk in belangrijke mate schuld heeft bekend.

Quick Boys is kennelijk een machtige club met 'lijntjes' richting Zeist. Dat is door het bestuur van Harkemase Boys onderschat. Het Nederlands elftal kan in de voorbereiding op een interland gebruick maken van de faciliteiten bij Quick Boys en is natuurlijk ook wat waard.

Een boete van 4.000 euro, een proeftijd van twee jaar en een wedstrijd tegen Huizen zonder publiek spelen is een buiten-proportionele straf voor Harkemase Boys. Vanuit de ivoren toren in Zeist hebben de 'wijze' heren een straf bepaald die onredelijk is.

De voetbalbond wil het geweld rond de velden indammen. Op zich prijzenswaardig, al durft zij nooit keiharde maatregelen te nemen tegen de grote clubs waarvan supporters zich steeds maar weer misdragen.

In Harkema heeft men de indruk dat de kwaadwillenden 'beloond' worden voor hun misplaatste gedrag en dat kennelijk kleine schoonheidsfoutjes zwaar worden aan gerekend. Harkemase Boys is groot onrecht aangedaan.

Bron: Gerrit Klootsterman,sportredacteur LC, 23 mei 2003
----------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het met bovenstaande volledig eens, het is eigenlijk te triest voor woorden :oops: :urgs:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Avatar gebruiker
Big Fella
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:44

Berichtdoor Cross79 » 26-05-2003 11:50

Dokkum dus Kampioen en gepromoveerd naar de 6e klasse

Daardoor speelde Blokzijl 2 wedstrijden in de nacompetitie tegen Gronitas.
de uitslagen werden 2-0 en 3-1 beide in het voordeel van Blokzijl.
Conclusie is dus dat ook blokzijl promoveerd.
de overige 2 periodes waren voor de lions die won over 2 wedstrijden van Be Quick Groningen za en dus ook promoveerd en wij sc twijzel die uit met 10 man van siddeburen wonnen met 2-1 en thuis met 4-0.
Eindelijk na een afwezigheid van 2 jaar weer terug in de 6e klasse.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor sch 4ever » 26-05-2003 12:39

Hey cross

toch nog gefeliciteerd dus naar de 6 de klasse!!
Harkemase boys nr1 fan fryslan
Avatar gebruiker
sch 4ever
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 11-05-2003 11:51
Woonplaats: de wâlden

Berichtdoor Cross79 » 26-05-2003 12:49

Bedankt, ben nog steeds kapot en dronken van zaterdag, wat een feest gehad wat een feest.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor The Ghost » 26-05-2003 18:21

Vond het voor ons een teleurstellende competitie.
Zeer ambitieus begonnen, maar uiteindelijk toch vreselijk door de vloer gezakt.

En er gaan nog meer slechte tijden aankomen.
Harlingen die jeugd ronselt, jongens die vanwege andere redenen stoppen. Kortom, Tzummarum gaat zich in ieder geval niet bij de eerste 5 spelen komend seizoen.

En hoe het in de toekomst dan verder moet?
zou het niet weten.
Maar één ding is zeker.
Ik zie de donkere wolken zich nu al samenpakken boven Tzummarum

Cross, feliciteer je ex ploeggenoten maar. Jij was toch gestopt??
You can't see the Ghost, but he is always there.
The Ghost
Nieuw talent
 
Berichten: 72
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:34
Woonplaats: Tzummarum

Berichtdoor Cross79 » 26-05-2003 20:46

Was niet gestopt, had me alleen de resterende wedstrijden bij het 2e gevoegd.
Vanaf morgen zit ik gewoon weer bij de selectie.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor sch 4ever » 26-05-2003 21:57

Hey cross bij welke klasse speel jij nou.
heb je nog nooit zien spelen daar terwijl ik wel eens bij twijzel kom kijken met een vriendin van mij die uit twijzel komt.

Haha moet je voortaan wat minder zuipuhh :wink:
Harkemase boys nr1 fan fryslan
Avatar gebruiker
sch 4ever
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 11-05-2003 11:51
Woonplaats: de wâlden

Berichtdoor Cross79 » 27-05-2003 08:19

Wie is die vriendin dan?
maar goed, ons eerste speelde 7e klas nu dus 6e.
en ons tweede reserve 5e klasse.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor sch 4ever » 27-05-2003 16:09

dat meisje heet Harmke kuipers woont tegen over de voetbalvelden ze heeft een broertje theo voetbald ook bij de jeugd
Harkemase boys nr1 fan fryslan
Avatar gebruiker
sch 4ever
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 11-05-2003 11:51
Woonplaats: de wâlden

Berichtdoor Cross79 » 27-05-2003 16:38

Hahahaha Theo ken ik wel ja, trainde in de winter met ons mee, heeft nu iets met zijn middelivinger geloof ik.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Fatih » 28-05-2003 01:20

Kut Hollanders!!!
Bush-wanker
Avatar gebruiker
Fatih
Nieuw talent
 
Berichten: 53
Geregistreerd op: 12-12-2002 18:23
Woonplaats: Droog

Berichtdoor sch 4ever » 28-05-2003 16:17

ja klopt theo zijn bot is in het gewricht geschoten en is er aan geopereerd.
hij haad eerst hechtingen daarna sterk draad om de vinger heen daarna gips en daar overheen verband geloof ik zoals zijn zus gezegt had.

hij word geloof ik ook nog eens gescout door heerenveen maar waneer weet ik niet of dat al geweest is.
Harkemase boys nr1 fan fryslan
Avatar gebruiker
sch 4ever
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 11-05-2003 11:51
Woonplaats: de wâlden

Berichtdoor Cross79 » 03-06-2003 10:51

Harkemase Boys - Huizen

Vanavond Half 8

wint Harkema met 3-0 mag het zich kampioen van Nederland noemen.


wees welkom.



Kijk pleuro dit topic ging over de kampioenscompetitie.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor sch 4ever » 03-06-2003 11:17

cross 2-0 winnen is al genoeg
heb het er over gehad met geerd de jong,als ze met 2-0 winnen dat staan we allemaal gelijk.
en dan komen er penalty's maar word nog wat want de knvb heeft niet op harkemase boys te staan
Harkemase boys nr1 fan fryslan
Avatar gebruiker
sch 4ever
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 11-05-2003 11:51
Woonplaats: de wâlden

Berichtdoor Cross79 » 03-06-2003 11:31

2-0 zijn ze dus geen kampioen van NL 3-0 wel.
Bij 2-0 moet er op neutraal terijn gepingeld worden.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Fotze » 03-06-2003 20:24

Zie net op teletekst dat het 1 -1 staat. Met nog .... 10 minuten te spelen.

Wordt dus erg lastig.
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Cult » 03-06-2003 21:39

Slechte wedstrijd, in een terecht gelijkspel geeindigd. De boys moesten puur op fysiek, terwijl Huizen veel meer voetbal in huis hadden. Volgens mij stond er bij die vrije trap iets niet goed, zeker de muur niet!
Jammer, deze wedstrijd bekijkende heeft het er niet echt in gezeten.
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor Cross79 » 04-06-2003 10:21

Haha waar ben jij geweest.
De Boys waren de tweede helft duidelijk beter.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Cult » 04-06-2003 11:05

Waarschijnlijk heb ik de wedstrijd op een minder chauvinistische manier bekeken.
Cult
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:47

Berichtdoor Cross79 » 04-06-2003 11:15

Heb v verschillende personen die nooit bij de boys komen gehoord dat de tweede helft Harkema de baas was.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor sch 4ever » 04-06-2003 17:51

zo cross waar stond jij dan heb je niet gezien op de dijk???

en vond harkemase boys wel goed spelen tegen huizen,Ze speelden gister beter dan tegen genemuiden maar je kon zien dat de jongens de leg eruit had maar geeft niks ze hebben het knap gedaan en het was een leuk seizoen.

Ik had ook liever dat huizen kampioen werd dan quick boys.

Huizen is kampioen!!!
Harkemase boys nr1 fan fryslan
Avatar gebruiker
sch 4ever
Bankzitter
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 11-05-2003 11:51
Woonplaats: de wâlden

Amateurvoetbal

Berichtdoor Damaster » 19-04-2004 21:06

Moeten helaas verder hier, want ik denk dat de eerste editie vol is, het forum kan het niet meer aan.....

Dus we kunnen voortaan nu in deze topic verder lullen, ouwehoeren..... :wink:

Laturrrrrrrrrrrrrrrrr
Laatst bijgewerkt door Damaster op 15-09-2004 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Damaster
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor lollig » 20-04-2004 15:19

Beterrrrrrrrrrrrrrrrr :P !
Avatar gebruiker
lollig
Selectiespeler
 
Berichten: 211
Geregistreerd op: 16-02-2004 19:45

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten