Vlaggetjes tegen Feyenoord

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Roelof » 03-12-2002 22:08

Helemaal met je eens Sammygoal. Daar moet beter op in gespeeld worden. Lang niet alle spandoeken en vlaggen zijn er elke wedstrijd bij.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Blue White Billy » 03-12-2002 23:24

Vlag dan alleen voor het geld en niet voor de sfeer, want het is alleen maar ff jalallalala, (lijkt overigens wel mooi als het hele stadion meedoet;)) maar ik zie toch liever dat het hele stadion massaal gaat staan tijdens de wedstrijd en onze trots de gehele wedstrijd steunt op luidkeelse wijze. Maar ja dat regel je niet ff in een middagje!
Let's Go Blue White Army!!
Avatar gebruiker
Blue White Billy
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:02
Woonplaats: Middle Friesland

Berichtdoor Heert-Jan » 03-12-2002 23:31

De friese vlaggen:

We hebben het er vanavond over gehad. De beschikbare vlaggen zijn te zwaar en mogen sowieso al niet in het stadion komen. Ander materiaal is zeer schaars, aangezien de vlaggen zwaar zijn. We gaan hierover in overleg.

Het lange spandoek is een ander verhaal. Met zo'n tekst, moet er ook echt sfeer komen lijkt me, je suggereert wat...
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Robert » 04-12-2002 08:48

Ik help wel ff mee!
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Martsje de Jong » 04-12-2002 10:17

Allemaal mooie vlaggen. Toch nog.....
Ik snap niet wat iedereen te mekkeren heeft op die NN vlaggetjes. Er wordt continu gezegd dat ze niet genoeg doen, maar dat wat ze doen wordt afgezeikt.
Leuk hoor :blbl:
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Eastermar » 04-12-2002 11:01

roelof de vries schreef:Zal er tegen Feyenoord niet bij zijn. Heb 3 maanden geleden een weekendje Texel geboekt met de veronderstelling, dat Heerenveen dat weekend niet hoefde te spelen. Verkeerd gedacht dus :(


Hahaha, die roelof. :D Weet je wel wie er laatst ook naar Texel is geweest? Super eiland :)

Oh ja, iets dikkere pcv-buizen die zijn toch wel goed of die ook niet? Want die kun je zo bij de bouwmarkt ophalen
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Edmanian Devil » 04-12-2002 11:31

Heert-Jan schreef:De friese vlaggen:

De beschikbare vlaggen zijn te zwaar en mogen sowieso al niet in het stadion komen.


Wie vindt ze te zwaar? De KNVB of Het bestuur dat er werkelijk alles :? aan doet om sfeer in het stadion te krijgen? In Duitsland of Italie zie je altijd van die mega-vlaggen, 10 bij 10 ofzo. Dat mag hier dus niet?
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Eastermar » 04-12-2002 11:49

TORCIDA schreef: maar een telescoophengel met deze doorsnee weer wel :shock:


Maar wie heeft nou een oude telescoophengel van die dikte liggen. Heb thuis wel hengels maar niet van die dikte. En ik betwijfel of er mensen zijn die ze wel hebben. Een surfmast, zoals eerder werd aangegeven, zijn natuurlijk makkelijker te krijgen. Gewoon de eerste de beste surf-shop vragen of ze ergens van die oude dingen hebben liggen.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Edmanian Devil » 04-12-2002 12:12

Op die manier.
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Niels » 04-12-2002 15:34

Dan zal ik me ook nog even in de discussie mengen:

De Friese vlaggen zoals die tegen Boekarest aanwezig waren, werden toen in de rondte gezwaaid middels echte vlaggenstokken. Toen was dat even niet anders, maar duidelijk was toen al dat die stokken absoluut niet volgens de rchtlijnen zijn. Daar moet dus iets anders op bedacht worden. Maar bijkomend probleem is dat die Friese vlaggen van zichzelf al flink wat wegen. Daar kan dus niet zomaar een stok aan, die moet echt wel wat stevigheid hebben. Volgens Jan Wind zijn stokken van glasfiber toegestaan en geschikt. Bij Feyenoord zie je ook telescoophenels aan de zwaaivlaggen zitten. Maar die vlaggen zijn dus weer van lichter materiaal gemaakt.

Ik doe sowieso vandaag nog navraag naar de mogelijkheid om grijs-PVC buis te kunnen gebruiken voor de Friese vlaggen. Maar persoonlijk denk ik dat dat een moeilijk verhaal wordt, simpelweg omdat dit volgens mij verboden is. Maar wie weet...

Vergelijkingen met het buitenland zijn allemaal leuk en aardig, maar de KNVB hanteert nu eenmaal andere regels dan de DFB of Italiaanse bond. Die willen nog wel eens intern afwijken van de UEFA, zie bijvoorbeeld de staantribunes bij Scalke '04 en Hambureger SV.

Dan het 30 meter lange spandoek: zoals Heert-Jan al terecht opmerkt; als je dat gebruikt dan verwacht je ook iets. Maar helaas weten we allemaal dat dat er in de huidige situatie 99% zeker niet van komt. Nieuw Noord gaat het doek zeker nog gebruiken, maar denkt daarbij vooral aan speciale potjes, zoals bekerwedstrijden. In Velsen zou dat ding natuurlijk perfect kunnen hangen!

Dan nog de opmerking van Roelof over het niet altijd aanwezig zijn van alle spandoeken: vooral een logistiek probleem. Niet iedereen is altijd in de gelegenheid om die vlaggen en spandoeken mee te slepen. Daarom hebben wij ook het plan om onder vak 27 een soort blokhut/tuinhuisje neer te zetten. Dat dient dan als Nieuw Noord-infopunt, maar kan ook als (beperkte) opslag dienen voor o.m. de zwaaivlaggen, het Viking-spandoek en de trommel.
Maar dit is slechts een wens - en voorstel - van onze kant richting bestuur. Wat betreft veiligheid is het geen probleem volgens Jan Wind, mits het aan bepaalde eisen voldoet. Enige dat rest is een overleg hierover met de directie. Dat gesprek had vorige week plaats zullen vinden, maar helaas bleken de agenda's niet op elkaar te kunnen worden afgestemd. We zoeken daar nog een datum voor.

Overigens hebben we ook al een geïntereseerde sponsor mochten we toestemming hebben het hokje te plaatsen.

Tot zover (volgens mij).

Oh ja, ik hoop nog steeds dat er mensen zijn die even de handen uit de mouwen willen steken. Kaarten kunnen we helaas niet leveren, aangezien de wedstrijd al enkele weken uitverkocht is. Maar geef je dus even op! We moeten het met z'n allen doen (maar dat heb ik al vaker gezegd).
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Roelof » 04-12-2002 15:54

Wat betreft het spandoek "Als één man achter Heerenveen": ben ik het ook mee eens; alleen bij speciale wedstrijden. Maar de andere spandoeken kunnen toch gewoon elke wedstrijd ergens in het stadion liggen. Als voor de wedstrijd dan een paar die dingen even kunnen ophangen dan is het toch opgelost? Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan. Een andere optie is misschien ook wel om gewoon, net als bij Twente, alle spandoeken elke keer te laten hangen. Snap het doel van zo'n tuinhuisje dan ook niet helemaal. Als NN dan ook nog eens voor de kosten moet opdragen, dan vind ik het helemaal zonde van het geld.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor Heert-Jan » 04-12-2002 15:58

Dat zei ik niels.... :wink:
Laatst bijgewerkt door Heert-Jan op 04-12-2002 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Niels » 04-12-2002 15:59

Roelof, de mogelijkheden om die spandoeken in het stadion te laten zijn nihil (lees: niet aanwezig). Het laten hangen is nog nooit naar gekeken volgens mij, maar dat lijkt me met de weersomstandigheden in Nederland niet zo'n beste optie...

Het voordeel van zo'n huisje is dat Nieuw Noord dat als infopunt kan gebruiken. Mensen kunnen er lid worden, we gooien er een balie in zodat we er eventuele kaartverkoop kunnen afhandelen, het is een prachtige opslagplaats en we kunnen er onze merchandising verkopen.

En het kost Nieuw Noord niets, dankzij die sponsor.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Arnoud » 04-12-2002 16:44

In principe, ijs en weder dienende, zal ik meehelpen met de vlaggetjes, louter en alleen voor de inkomsten van NN. Hopelijk word er niet van me verwacht dat ik met zo'n ding zal zwaaien
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor CreweAlex » 04-12-2002 16:45

roelof de vries schreef:
Zal er tegen Feyenoord niet bij zijn. Heb 3 maanden geleden een weekendje Texel geboekt met de veronderstelling, dat Heerenveen dat weekend niet hoefde te spelen. Verkeerd gedacht dus :(


is het weer wat rustiger om me heen tijdens de wedstrijd :wink:
CreweAlex
Bankzitter
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:15
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Vrieskist » 04-12-2002 18:49

CreweAlex schreef:
is het weer wat rustiger om me heen tijdens de wedstrijd :wink:

Hehehe, schreeuwt ie anders te hard?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Freezeman » 05-12-2002 14:21

Arnoud schreef: Hopelijk word er niet van me verwacht dat ik met zo'n ding zal zwaaien

Afbeelding Tuurlijk moet je dat, daar zijn ze toch voor.
Het is weer een groot feest ;)
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Eastermar » 05-12-2002 14:34

roelof de vries schreef:Helemaal met je eens Sammygoal. Daar moet beter op in gespeeld worden. Lang niet alle spandoeken en vlaggen zijn er elke wedstrijd bij.


Ook het spandoek "super friezen" is niet elke wedstrijd in ons stadion te bewonderen. Wat is hier de reden voor jongens??
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor 1920 » 05-12-2002 19:17

We hebben het er vanavond over gehad. De beschikbare vlaggen zijn te zwaar en mogen sowieso al niet in het stadion komen. Ander materiaal is zeer schaars, aangezien de vlaggen zwaar zijn. We gaan hierover in overleg.


Die vlaggen zijn toch beschikbaar gesteld door het bestuur?

Als dat zo is, dan is het toch vreemd dat heerenveen vlaggen geeft die niet in het stadion mogen komen :?

Lekkere hoge afschrijvingskosten :)
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Niels » 05-12-2002 20:56

Dat klopt Sammy! Maar doordat het kort dag was, hebben ze toen geen andere oplossing kunnen bedenken. Daarom hebben ze het risico genomen om die normale vlaggenstokken te laten gebruiken.

Maar daar werd direct bij gemeld dat hier wel iets anders op moest worden gezocht voordat ze weer gebruikt konden worden. En die oplossing zoeken we dus.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Caspar » 07-12-2002 23:20

ik zag vanavond niet de naam op de vlaggetejs staan
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Niels » 08-12-2002 11:44

Tegen PSV staat onze naam er wel op. Zoals al gemeld na Ajax (althans, dat meen ik me te herinneren) is er een communicatiefout geweest tussen de ontwerper en producent o.i.d. SC Heerenveen heeft het in ieder geval wel doorgegeven.
Helaas ontbrak onze naam gisteravond ook omdat die vlaggetjes reeds in productie waren toen de fout bij de Ajax-vlaggetjes werd opgemerkt.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Freezeman » 08-12-2002 11:55

Ik denk dat de "leukigheid" van de vlaggetjes wel een beetje afgelopen is en dat de heren sponsoren maar eens moeten nadenken over een andere actie.
Er werdt gisteravond maar zeer matig mee gezwaaid.

Ik doe er zelf ook niet meer aan mee hoor, de eerste keer was het leuk maar na de tweede keer had ik al iets van, moet dit nou echt?
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor fcdinamo » 08-12-2002 12:10

Ik moet Freezeman gelijk geven. Het is nu vaak hetzelfde en misschien is het tijd voor iets anders. Mocht ik zelf een idee hebben, dan laat ik het wel weten! :stan:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Niels » 08-12-2002 12:56

Ik denk dat de "leukigheid" van de vlaggetjes wel een beetje afgelopen is en dat de heren sponsoren maar eens moeten nadenken over een andere actie.


Dat gebeurt ook al; volgend seizoen is het de bedoeling dat er iets anders gedaan wordt.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Heert-Jan » 08-12-2002 13:23

Mooie pot, is al gezegd. Jammer van dat commentaar van de speaker bij de vlagjes......... :oops: beschamend. De sfeer was wel redelijk volgens mij. Wat vond men van die grote vlag?
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Avatar gebruiker
Heert-Jan
Basisspeler
 
Berichten: 791
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:10
Woonplaats: Jentsjemar

Berichtdoor Freezeman » 08-12-2002 13:30

Heert-Jan schreef: Wat vond men van die grote vlag?

Afbeelding Mooie vlag(gen).
Er mag van mij voor de wedstrijd op iedere trap iemand met zo'n grote vlag staan.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Freezeman » 08-12-2002 13:38

Nielshh schreef:volgend seizoen is het de bedoeling dat er iets anders gedaan wordt.

Tip
ik kan me nog een keer herinneren, in Batavus tijdperk, toen deelden ze bij de ingang van die lange ballonachtige dingen uit.
Zoiets zag ik laatst ook in de Daviscup ontmoeting van Frankrijk - Rusland.
Geeft een mooi plaatje iedereen dat ding boven zijn/haar hoofd en zwaaien maar, en een lekker geluidje als je er 2 tegen elkaar aan mept.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Arnoud » 08-12-2002 14:56

Gisteren meen ik begrepen te hebben dat er voor de wedstrijd tegen Zwolle (laatste wedstrijd voor de winterstop) weer Kerstmutsen verspreid gaan worden . Is dat zo (dan zorg ik dat ik de tijd vrij houd om mee te helpen) of is het niet zo ?
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten