EK 2008 Oostenrijk/Zwitserland

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

EK 2008 (Selectiebeleid, wedstrijden en overig nieuws)

Berichtdoor Ebiede » 11-08-2006 15:22

Ik denk nu het WK afgelopen is we wel een nieuw topic kunnen starten of Oranje en het selectiebeleid Marco van Basten

Doel: Henk Timmer (Feyenoord) en Edwin van der Sar (Manchester United).
Verdediging: Urby Emanuelson en John Heitinga (Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens, Joris Mathijsen (AZ) en André Ooijer (PSV).
Middenveld: Wesley Sneijder (Ajax), Stijn Schaars (AZ), Nigel de Jong, Rafael van der Vaart (Hamburger SV), en Denny Landzaat (Wigan Athletic)
Aanval:Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Chelsea), Dirk Kuijt (Feyenoord) en Jan Vennegoor of Hesselink (PSV).


Dat hij van Nistelrooij niet selecteert kan ik me voorstellen, die wordt nu al minder en zal in 2008 33-jaar zijn en niet meer op goed niveau zijn..

Het niet selecteren van Mark van Bommel slaat nergens op natuurlijk, Sneijder mag zijn schoenen nog niet eens poetsen..

Verder heeft naar mijn idee een Heitinga helemaal niets te zoeken in Oranje, deze speler heeft woensdag tegen Kopenhagen bewezen dat hij een middelmatige voetballers is. Greene van Feijenoord heeft meer talent.

Ik snap de keuze van Huntelaar en Kuijt wel deze jongens hebben meer talent en zullen beter worden. Ruudje wordt alleen maar minder.

Ik heb het gevoel dat Van Basten een min. aantal spelers in van ajax in zijn hoofd die hij koste wat het kost wil selecteren..

Straks gaat hij nog A-junioren oproepen uit Amsterdam..

De pers zal, hoop ik, hem ook niet meer zo de hand boven het hoofd houden als het afgelopen WK
Laatst bijgewerkt door Ebiede op 11-08-2006 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Poenkt » 11-08-2006 15:31

Hup Ajaks,hup, laat de jood niet in zijn hempie staan. :evil: Weer 2 non-ajaxieden uit de selektie verwijderd. Ga zo door van Basten.
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor boy waterman » 11-08-2006 15:33

ik ga onze bondscoach steeds minder begrijpen met zijn selectie..
als speler was het vroeger echt idool van me en had hem erg hoog zitten...maar als trainer/coach weet ik niet wat dit moet worden.
is natuurlijk maar een oefenwedstijd maar als het om het eggie gaat heb ik er maar weining vertrouwen
spelers zoals van bommel en van nistelrooy horen er gewoon bij als ze bij hun club spelen.
(wel benieuwd wat er gebeurt is afgelopen zomer bij het wk in duistland als gaat om van basten tegen van bommel en van nistelrooy!)
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Berichtdoor Edmanian Devil » 11-08-2006 15:35

boy waterman schreef:spelers zoals van bommel en van nistelrooy horen er gewoon bij als ze bij hun club spelen.
Vind je dat ook van Seedorf?
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor willemweetniet » 11-08-2006 15:44

AZ he, wordt ook zo voorgetrokken. AZ en Ajax vind ik.
willemweetniet
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 19-09-2005 19:29

Berichtdoor boy waterman » 11-08-2006 15:51

Edmanian Devil schreef:
boy waterman schreef:spelers zoals van bommel en van nistelrooy horen er gewoon bij als ze bij hun club spelen.
Vind je dat ook van Seedorf?


seedorf speelt bij zijn club altijd goed..maar komt ie bij oranje speelt ie ontzettend beroerd..net of hij zich altijd wil bewijzen
een fitte patrick kluivert of davids horen ook bij nederlands eftal....
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Berichtdoor pyter » 11-08-2006 15:59

Echt niet te geloven die van Basten. Prima dat je Ruud v. Nistelrooy niet selecteerd, maar van Bommel lijkt mij toch echt even net iets beter als Nigel de Jong en Stijn Schaars. En de keuze voor Heitinga is inderdaad niet te begrijpen. Nu maar hopen dat hij eens flink op z'n bek gaat, zodat Co Adriaanse zijn opvolger kan worden.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor H-J » 14-08-2006 12:15

De ajacieden waren blijkbaar op: Theo Janssen voor Sneijder :roll:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor Squerrel » 14-08-2006 12:21

H-J schreef:De ajacieden waren blijkbaar op: Theo Janssen voor Sneijder :roll:


Die is ook duidelijk beter dan Van Bommel :shock: :?
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor sf-NN » 14-08-2006 12:23

boy waterman schreef:
Edmanian Devil schreef:
boy waterman schreef:spelers zoals van bommel en van nistelrooy horen er gewoon bij als ze bij hun club spelen.
Vind je dat ook van Seedorf?


seedorf speelt bij zijn club altijd goed..maar komt ie bij oranje speelt ie ontzettend beroerd..net of hij zich altijd wil bewijzen
een fitte patrick kluivert of davids horen ook bij nederlands eftal....


Davids mischien wel maar ik snap niet hoe je nu nog over Kluivert durft te praten die jonge die maakt niks meer klaar die hebben we dus echt niet nodig daar zijn wel beteren voor, Seedorf speeld geweldig bij Milan maar bij Nederlands elftal vind ik hem altijd onderde maat spelen hij haalt het tempo eruit veel foute pasen enz. en hij heeft ook niet een makkelijke persoonlijkheid iets waar vanbasten niet mee om kan gaan dus Seedorf Kluivert en Davids er niet bij vind ik niet erg.
sf-NN
Basisspeler
 
Berichten: 519
Geregistreerd op: 11-03-2006 14:58

Berichtdoor Gekko » 14-08-2006 12:38

Hugo Borst, Jack van Gelder, Youri Mulder en Ron Jans waren gisteravond zowaar kritisch over Van Basten. Zijn almachtige status brokkelt ook in die kringen af. Conclusie was dat Vabn Basten moeitre heeft met spelers met een sterke persoonlijkheid die de discussie met hem aan durven gaan. Alleen de blinde volgers mogen blijven. Hoe lang houdt Van Persie dat nog vol?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Squerrel » 14-08-2006 12:41

Van Persie kruipt voor de bondscoach heb ik het idee
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Niels » 14-08-2006 12:45

Ik heb even de topictitel aangepast, zodat we hier een algemeen Oranje-topic van kunnen maken.

Wat betreft het selectiebeleid. Ik snap niet dat de bondscoach iemand als Van Bommel thuis laat. Kennelijk kan hij niet met hem door één voetbaldeur. Zoals hij dat ook niet kan/kon met Davids, Seedorf en Kluivert. Al zie ik bij die drie ook wel andere redenen (uit vorm, amper speeltijd of afspraken die niet nagekomen worden) als oorzaak.

Van Bommel zou in mijn ogen één van de steunpilaren op weg naar het EK 2008 moeten zijn. Gelouterd, voetbaltechnische kwaliteiten en bovendien fysieke kracht. Van Basten roept aan alle kanten dat Sneijder onomstreden is - ook ongelooflijk vind ik -, maar dan zul je daar wel een sterke middenvelder tegenover moeten zetten. Zeker als je dan ook nog een Van der Vaart opstelt. Schaars zou het ook kunnen, maar die is net nieuw en nog niet zo gelouterd als Van Bommel.

En als Sneijder dan afvalt Theo Janssen oproepen, dan snap ik er echt niks meer van... (Al heb ik ook niet direct een andere naam paraat moet ik toegeven.)
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor André » 14-08-2006 15:36

Die gast is zo inconsequent als ik weet niet wat.

Op het WK liep hij nog t emekkeren dat hij wellcht wat meer kuitenbijtertjes in zijn selectie op had moeten nemen en nu passeert hij de grootste kuitenbijter.
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor elp » 14-08-2006 16:01

Ik zou wel een potje tegen 'zijn' (van Basten) willen oefenen met de afgedankte spelers. Mijn middenveld en voorhoede doen niet voor die van hem onder denk ik,

Makaay V. Nistelrooy

Kluivert
Davids Seedorf
v. Bommel

vacature Opdam Luirink Kromkamp/Boateng

Timmer/Westerveld/Wapenaar

Niet onaardig, en... geen Ajacieden!
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor elp » 14-08-2006 16:03

Dat ziet er niet echt duidelijk uit :oops:
Ik bedoel twee spitsen en een ruit op het middenveld.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Heerenfan » 15-08-2006 08:23

Gekko schreef:Hugo Borst, Jack van Gelder, Youri Mulder en Ron Jans waren gisteravond zowaar kritisch over Van Basten. Zijn almachtige status brokkelt ook in die kringen af. Conclusie was dat Vabn Basten moeitre heeft met spelers met een sterke persoonlijkheid die de discussie met hem aan durven gaan. Alleen de blinde volgers mogen blijven. Hoe lang houdt Van Persie dat nog vol?
Je hebt helemaal gelijk, V Basten weet zich gewoon geen raad met mondige spelers en daarom selecteerd hij alleen jonge spelers die aan het begin van hun carierre staan zodat ze nog naar hem luisteren, want doe je dat niet dan is het nederlands 11tal ver weg...... Tsja en dat valt nu ook de hele nederlandse pers op, kon ie het bij zijn WK selectie nog allemaal verantwoorden (door sommige spelers thuis te laten) met te zeggen dat ie een mix van ervaring & tallent mee wou hebben, nu met deze selectie kan dat niet meer.
Nee, die v Basten verpest mijn oranje gevoel behoorlijk, ik krijg bij deze selectie het idee dat ik naar een wedstrijd van de noord hollandse selectie, bestaand uit ajax & az, zit te kijken :? . Nee, eigenlijk hoop ik dat ie morgen hard onderuit gaat tegen die Ieren zodat de kritiek nog meer aan zal zwellen, dan eens kijken hoe lang Bassie het nog vol houd!
Volgens mij heeft die van Basten in zijn spelersperiode iets te veel ballen gekopt en onlangs nog een slag met een golfijzer gehad 8)
Laatst bijgewerkt door Heerenfan op 15-08-2006 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Heerenveen rules » 15-08-2006 09:47

Hugo Borst wist het in zijn colum in het AD goed te verwoorden. Van Basten is bezig met Oranje de goede naam die we in de wereld hebben (overgehouden aan 74, 78, 92, 98 en 2000) te grabbel te gooien. Dat is deels al gebeurd door het afgrijselijke optreden op het afgelopen WK. Ik vind dat Van Basten zich volstrekt belachelijk maakt met z'n selectiebeleid. Gaan we meedoen aan de kwalificatie dwergvoetbal? :mrgreen: Met 'jongetjes' als Sneijder, Landzaat, van de Vaart, Jaliens/de Cler win je de strijd niet. Ik krijg zo ook een bepaalde afkeer van Oranje met zijn voorkeursbehandeling van Ajacieden en AZ' ers. Iets wat ik zelfs onder Advocaat nooit heb gehad. 8)
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Surhuisterveen » 15-08-2006 10:28

Met dit selectiebeleid heb ik ook geen goed gevoel meer over oranje.
Geef mij het Engelse team + aanhang maar!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Il prima Capo! » 15-08-2006 18:04

Italia is en blijft mijn grote favoriet.

Maar goed, je vaderland blijft nummer 1, maar zo heb ik er ook een minder grote band mee. Voor het EK had ik weer een beetje een oranje-gevoel, maar dat is weer flink verdwenen.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor Squerrel » 15-08-2006 18:12

Il prima Capo! schreef:Voor het EK had ik weer een beetje een oranje-gevoel, maar dat is weer flink verdwenen.


Das dan alweer een mooi tijdje terug :wink:
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor vlqrt » 15-08-2006 18:24

Het mooie is dat de manier waarop nu wordt geselecteerd het nog maar een kwestie van tijd is voordat de eerste spelers uit de Toto een kans krijgen, want als Janssen beter is dan van Bommel dan ben ik beter dan Janssen :wink:
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 15-08-2006 18:37

Wat een successupporters. Als Riemer opeens minder goed inkoopt wordt je toch ook niet opeens minder fan van Heerenveen?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor oldtimer » 15-08-2006 22:07

Voor sommige mensen is de band met de club nu eenmaal groter dan die met het Nederlands Elftal. In het laatste geval laat ik het nog weleens afhangen van het vertoonde spel of de resultaten, in het eerste geval nooit.
De band is kleiner, dus zal er meer getoond moeten worden willen ze mijn belangstelling behouiden. Successupporter?
In dit geval, ja.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Niels » 16-08-2006 09:03

Mooi trouwens om te zien en te horen dat Edwin van der Sar het ook niet eens is met de bondscoach. Op een fatsoenlijke manier, zoals hij is, maar wel kritisch en niet alleen binnenskamers. Dat kan ik wel waarderen! 8)
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Heerenveen rules » 16-08-2006 09:34

Jeroen schreef:Wat een successupporters. Als Riemer opeens minder goed inkoopt wordt je toch ook niet opeens minder fan van Heerenveen?


Het lijkt mij logisch als er spelers worden geselecteert die veel minder zijn dan spelers die thuis blijven dat je dan een bepaalde afkeer krijgt. Jij zou het zeker leuk vinden als Heerenveen Drent haalt terwijl ze Huntelaar konden krijgen. Dan word je niet minder fan, maar ben je wel verbaasd en geirriteerd. Zo ook met Oranje nu, maar de TV staat heus wel op 6 vanavond.
Laatst bijgewerkt door Heerenveen rules op 16-08-2006 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Jeroen » 16-08-2006 09:52

Heerenveen rules schreef:Het lijkt mij logisch als er spelers worden geselecteert die veel minder zijn dan spelers die thuis blijven dat je dan een bepaalde afkeer krijgt. Jij zou het zeker leuk vinden als Heerenveen Drent haalt terwijl ze Huntelaar konden krijgen. Dan wordt je niet minder fan, maar ben je wel verbaasd en geirriteerd. Zo ook met Oranje nu, maar de TV staat heus wel op 6 vanavond.


Duidelijk, zo werkt het bij mij ook. Maar ik zie hierboven allerlei mensen 'overstappen' naar Duitsland, Italie..
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Squerrel » 16-08-2006 09:55

Ik stap niet over naar welk land dan ook, wat natuurlijk je reinste flauwekul is, ik kijk gewoon niet en het interesseerd met eerlijk gezegd ook geen fluit.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 16-08-2006 14:09

Eerst maar eens kwalificeren voor het EK2008......... :?

Ben het ook met het selectiebeleid van Van Basten niet eens, maar ja; als de meester van het voetbal himzelf (die het zelf niet durft om bondscoach te worden, omdat hij dan waarschijnlijk van voetstuk valt) Van Basten de hemel in blijft prijzen dan gaat hij zelf ook nog geloven dat het allemaal goed komt.................not!

Geen Van Nistelrooij, Van Bommel, Seedorf, Davids en Makaay, maar Janssen, Babel, Maduro, De Cler en Schaars de rest van Europa lacht zich een rolberoerte en zal zich niet druk maken om Oranje.

.....en ik kan mijn vakantie van 2008 gewoon plannen in Juni! :D :D
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor devito » 16-08-2006 15:20

Ik denk ook dat je met de 'afgedankte' internationals een beter Nederlands elftal kunt samenstellen dan dat C-team van Ierland waar vanavond tegen gevoetbald wordt. Ik was zeer verheugd dat Van der Sar even de waarheid heeft verteld aan Van Basten. Ik zou het zelfs fantastisch vinden als Van der Sar nu bedankt voor het Nederlands elftal. Dan zal de kritiek op Van Basten pas helemaal losbarsten.
Het engeltje van geluk dat het Nederlands elftal wonder boven wonder als eerste in de poule het WK wist te halen, lijkt inmiddels toch wel vertrokken uitgemolken. Nou moeten ze het op eigen kwaliteiten doen. En laten we eerlijk zijn, van spelers als Heitinga, Babel, Schaars en Jansen zeg je toch dat ze nog lang niet goed genoeg zijn voor het Nederlands elftal? Maar ondertussen staan ze er wel....ongelofelijk!

Mijn alternatieve Nederlands elftal voor de oefenwedstrijd van vanavond:

--------Stekelenburg (of Van der Sar als hij bedankt bij Bassie)-------
Greene-----------Boulahrouz---------Opdam-----------Van Bronckhorst
Van Bommel---------Cocu----------------Davids------------------Zenden
-----------Makaay-----------------------Van Nistelrooy--------------------

In dit elftal zou ik toch heel wat meer vertrouwen hebben op weg naar het EK 2008.
Met zo'n tegenstander had je denk ik miljoenen kijkers gehad vanavond, want naar een k#twedstrijd tussen de kabouters van Van Basten tegen de kroegbazen uit Ierland ga ik echt niet kijken.

PS: Ja ik weet dat Boula en Gio geschorst zijn vanavond en dat Cocu bedankt heeft, maar ze willen vast wel meedoen om Van Bommel en Van Nistelrooy te ondersteunen
devito
Nieuw talent
 
Berichten: 60
Geregistreerd op: 11-04-2003 15:32
Woonplaats: Gorredijk

Volgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten