Jong Oranje

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Smitte schreef: Nu nog maar één dus..
Tadá! :)

Wat een meester ben ik toch weer in het voorspellen. Nu nog maar 'even' de finale winnen van de stugge Oekraïners.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6242
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

feanfans schreef:
De scheidsrechter was dramatisch, veel te veel kaarten en dan ook nog fluiten voor overtredingen wat helemaal geen overtreding was.
Ja dat was echt een drama, Ron Vlaar maakte een geweldige tackle op de bal waar helemaal niets gebeurt. Geeft hij verdorie een vrije trap en ook nog geel aan Vlaar..

Diet tackle was een uit het boekje van hoe verover ik de bal...
Spijt heb je morgen maar!
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Zijn er spelers geschorst voor de finale dan?
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

sf-NN schreef:Zijn er spelers geschorst voor de finale dan?
nee want de kaarten van de groepsronde zijn kwijtgescholden en dus begon iedereen met een schone lei aan de halve finale.

(of iemand had een rode kaart moeten krijgen dan was hij wel geschorst geweest)
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Vage regel, dan kon iedereen dus "bijna" vrij rond schoppen en toch lekker de finale gaan spelen.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Feanfan schreef:Vage regel, dan kon iedereen dus "bijna" vrij rond schoppen en toch lekker de finale gaan spelen.
ja daar komt het wel op neer, er zijn ook een stuk of 11 kaarten gevallen in de wedstrijd tussen Nederland en Frankrijk. hadden er nog meer moeten zijn want vragen om een kaart is zelf 1 krijgen en dat gebeurde niet.
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

De Zeeuw fit voor finale EK onder 21
Uitgegeven op zaterdag 03 juni 2006 om 17:10:46

(Novum) - Demy de Zeeuw kan zondag spelen in de finale van het EK onder 21 in Portugal. De middenvelder van AZ viel donderdag in de halve finale tegen Frankrijk uit met een liesblessure. Zaterdag stond hij weer op het trainingsveld. "Ik heb vandaag alle oefeningen zonder problemen afgewerkt", zei hij tegen RTV Noord-Holland.

Oranje speelt zondag in Porto de finale tegen Oekraïne. Eerder verloor het team van bondscoach Foppe de Haan in de groepsfase met 2-1 van de Oost-Europeanen.

http://www.nieuws.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Hoppa. 2-0 voor, twee goals van Huntelaar :D .

Natuurlijk is de wedstrijd nog niet voorbij (vlak voor de rust), maar dit is vooralsnog heel goed.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Wat een wedstrijd :lol:

Let even op die linksback Romanchuck dat is een erg goede speler.
En als ik demy de zeeuw nu zie spelen baal ik er van dat heerenveen hem niet heeft gehaald toen hij nog bij goahead zat!!

Zou mooi zijn voor Us Foppe als ze het EK winnen
NickFey
Nieuw talent
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-05-2006 18:32

Bericht door NickFey »

Huntelaar wordt gewoon een grote.Goaltjesdief,scoort zelfs wanneer hij is slecht speelt.Zulke spitsen zijn echt de meeste waardevolle spelers.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

2-0 bij rust en 2 keer Klaas Jan. Ziet er goed uit voor onze jongens!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
NickFey
Nieuw talent
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-05-2006 18:32

Bericht door NickFey »

O ekraine speelt best goed.Maar je kent de oude gezegde:het maakt niet uit hoe je een finale wint als je hem maar wint.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

3-0 overwinning met 2 keer klaas jan en 1 keer hofs! Terecht gewonnen en eindelijk eens europees kampioen. Een generatie voor later!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Geweldige prestatie, top! Stroef begin, maar steeds iets beter en uiteindelijk dik en dikverdiend Europees kampioen. Was in het begin bang dat het mis zou gaan (2x paal), maar na de 2-0 totaal niet meer dat gevoel gehad.

Ook mooi voor Foppe uiteraard 8) .
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Dan mag Mulder senior nu even op zijn knieeen zijn excuses maken aan Foppe de Haan. Als je Mulder na de eerste wedstrijd was geloven zat Foppe met een fles zuurstof op zijn rollator de opstelling te maken.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ach, Jan Mulder is toch maar een zak hooi. Niet teveel aandacht aan die blaaskaak besteden.

Wat Jong Oranje betreft; geweldige prestatie geleverd. Een perfect voorbeeld van hoe je groeit in een toernooi en op het juiste moment 'piekt'.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Echt genoten van de wedstrijd. Prachtig voetbal van Oranje, met toch een aantal goede kansen voor Oekraine. Heerlijke pot met een prachtig resultaat.

En Foppe pakt zijn eerste prijs, klasse! Afbeelding
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Bron van ergernis:
Talpa verknoeit de huldiging door een reclameblok van 10 minuten.
Vervolgens doen alsof de huidiging rechtsstreeks is en die vervolgens zo snel mogelijk weer afkappen voor gekeuvel van Gullit en Nees.
Waardeloos :evil:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Klopt, dat doet de NOS beter. Na de champions league finale gewoon minutenlang beelden van feestende spelers. Goede opmerking van Gullit dat we maar beter naar de beelden konden kijken.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Hulde voor de spelers en foppe, hele leuke en goeie partij. Ondanks een aantal kleine kansjes voor Oekraine was Oranje superieur. Grote klasse, ik heb echt genoten.

En zo zie je maar weer dat AZ met Schaars en De Zeeuw heel erg goed heeft ingekocht vorig jaar.
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

na de 3de goal van hofs rende hofs naar maarten de jong en toen zei de commentator
dat maarten ook wel de vader wordt genoemd van hofs vanwege zijn lengte.
maar mooi dat zulke mensen ook in het feest worden betrokken,en foppe is altijd weer
zo nuchter als wat
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Grappig dat er na de 1e goal van Huntelaar iemand in beeld verscheen met een Heerenveen-sjaal, jammer alleen dat ie 'm op de kop hield :)
Verder volop genoten van de finale, was echt een heel stuk beter dan de 1e wedstrijd van het toernooi.
pyter
Selectiespeler
Berichten: 561
Lid geworden op: 02-12-2002 16:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door pyter »

Wat een geweldige prestatie van deze generatie. Als dit team zich een beetje verder ontwikkelt kunnen er nog hele mooie dingen gaan gebeuren met het Nederlands voetbal. Toch jammer dat we vorig jaar aan het korste eind hebben getrokken bij het aantrekken van de Zeeuw. Wat speelde die man een geweldige wedstrijd.

Stiekem hoop ik op een langdurige blessure van Wesley Sneijder, zodat van Basten misschien tot het idee komt om de beste spits van in ieder geval Nederland op dit moment mee te nemen, onze eigen KlaasJan. Wat een fenomeen, en o, o,o wat zonde dat hij in de winterstop vertrokken is naar Ajax.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Echt een superprestatie! En wat mooi voor Foppe! Zijn eerste tastbare prijs in zijn trainerscarriere.
Ze hebben het zeer volwassen gespeeld. Al hadden ze die 3-0 eerder moeten maken.
Al betwijfel ik of er van deze spelersgroep spelers zijn die, als er bij het echte Oranje spelers afvallen, meekunnen op een hoger niveau.
Van Basten gaf al aan dat hij spelers oproept die op dezelfde positie staan dan de afvallers. Dus als Sneijder en van der Vaart afvallen zal Huntelaar er niet bijkomen. Enerzijds logisch, anderzijds niet. We hebben nu bijv. 3 rechtbacks in de selectie. Eén te veel.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Schaars en Hofs worden genoemd als eventuele vervangers. Daar kan ik niet echt bij, zo goed waren ze dit toernooi nou ook weer niet. Hofs speelde wel een prima finale, maar op het niveau van het echte Oranje? Mwoah..
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ook ik heb genoten van de finale. Heel erg zonde dat wij de beste spits van Nederland niet konden behouden. Ook fantastisch voor Foppe nu hij eens een tastbare prijs in ontvangst mag nemen. Wie had dat 8 dagen geleden nog verwacht?
Ook ik hoop dat Marco van Basten Huntelaar alsnog oproept. Ik verwacht het overigens niet..
SCH
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Jurruh schreef:Schaars en Hofs worden genoemd als eventuele vervangers. Daar kan ik niet echt bij, zo goed waren ze dit toernooi nou ook weer niet. Hofs speelde wel een prima finale, maar op het niveau van het echte Oranje? Mwoah..
Van Basten wil gewoon vervangen op de positie van de geblesseerde spelers.., dus een middenvelder erbij en dan zijn Hofs en Schaars best goeie opties..
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

www.ad.nl schreef: Balkenende feliciteert Foppe de Haan

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende heeft bondscoach Foppe de Haan van Jong Oranje zondag gefeliciteerd met het behalen van de Europese titel. Dat heeft een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten. Balkenende complimenteerde de spelers met deze ,,fantastische prestatie.'' De premier refereerde ook aan het ,, mooie'' derde doelpunt.
Jong Oranje versloeg in Porto Oekraïne met 3-0. Het is voor het eerst dat Jong Oranje Europees kampioen is geworden.

(ANP)
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Jurruh schreef:Schaars en Hofs worden genoemd als eventuele vervangers. Daar kan ik niet echt bij, zo goed waren ze dit toernooi nou ook weer niet. Hofs speelde wel een prima finale, maar op het niveau van het echte Oranje? Mwoah..
Doe dan de Zeeuw, die was wel constant en goed.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Dan zie ik liever Aissati. Controlerende spelers hebben we wel met Maduro, Cocu en Landzaat. Bij blessures van Sneijder en vd Vaat mis je een man met creativiteit.
Plaats reactie